Jump to content
Shipfriends

Ariadne

eMembers
  • Posts

    2,376
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Κεφαλλονιά

Recent Profile Visitors

5,456 profile views
  1. Κάτι ακόμη σχετικά με τη νοοτροπία που ανέφερα. Σχεδόν όλα τα πορθμεία στη Σουηδία είναι υπό κρατική διαχείριση, μέσω της Trafikverket Rederiet. Πέρυσι, δημοσίευσαν μια μελέτη σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση και διάφορα σενάρια για το μέλλον. Ανάμεσα στα πολλά ενδιαφέροντα, διαπίστωσαν πως τις τελευταίες δεκαετίες το πλάτος των αυτοκινήτων έχει μεγαλώσει και αυτό δημιουργεί μικροατυχήματα και στρες στους επιβάτες και τα πληρώματα. Οπότε, αποφάσισαν φέτος να μειώσουν σε όλα τα πλοία τους τις γραμμές στα γκαράζ κατά μία. Η συνέπεια; Μεγάλωσε αυτόματα το πλάτος στις υπόλοιπες γραμμές. Επειδή όμως έτσι, μειώθηκε η συνολική χωρητικότητα των πλοίων και για είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τους φορολογούμενους επιβάτες τους, αυξήσανε τη συχνότητα των δρομολογίων. Εννοείται βεβαίως, πως τα πορθμεία εξακολουθούν και είναι δωρεάν σε όλη τη χώρα!
  2. Δύο γενικά λόγια για τη Σουηδία και τον Ιούλιο θα ακολουθήσουν και φωτογραφίες Μετά από πάρα πολλές παραμονές στη Σουηδία, από μερικές ημέρες μέχρι σχεδόν ολόκληρα έτη, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως δεν υπάρχει πιο ναυτικός λαός στην Ευρώπη από τους Σουηδούς. Μεγαλώνουν με το νερό, θάλασσα και λίμνες. Παντού βλέπεις βάρκες, μικρές, μεγάλες, πλοία, φέρυ, ότι τραβάει η ψυχή σου. Σε κάθε δεύτερο σπίτι βλέπεις μια βάρκα στον κήπο, από την ενδοχώρα μέχρι τα παράλια. Παντού υπάρχουν μικρά και μεγάλα ναυτικά μουσεία. Η Στοκχόλμη ανταγωνίζεται, για εμένα τουλάχιστον, τη Βενετία για τον τίτλο της πιο όμορφης πόλης της Ευρώπης! Το παραθαλάσσιο της μέτωπο με τα παλιά κτίρια του 18ου και 19ου αιώνα, τα γραφικά νησάκια και νησιά και ο τεράστιος αριθμός πλοίων που συναντάς είναι πραγματικά το κάτι άλλο. Χορταίνει ο νους και η ψυχή σου πλοία και θάλασσα! Και βεβαίως, σε αντίθεση με άλλους, κρατάνε πολύ, μα πάρα πολύ, υψηλά την αξία της ιστορικής τους μνήμης. Δεν τα παραλέγω, εάν σας πω πως εάν ψάχνετε το όνομα της βάρκας που πήγαινε το 1752 από το νησί Α στο νησί Β, εάν σας ενδιαφέρει να μάθετε τα ονόματα του πλοίου, του πληρώματος και των επιβατών του δρομολογίου απο το Χ στο Ψ στις 3 του Αυγούστου του 1943 των 09:20, θα βρείτε αυτές τις πληροφορίες, πολλές φορές μάλιστα ιδιαίτερα εύκολα με μερικά μόνο κλικ στο διαδίκτυο. Είναι απίστευτο πόσες ιστοσελίδες και πόσα βιβλία υπάρχουν και εξακολουθούν να δημοσιεύονται κάθε χρόνο σχετικά με τη Σουηδικά ναυτιλιακή ιστορία, τα πλοία και τους ανθρώπους της. Επίσης, αυτό φαίνεται και από τον τεράστιο αριθμό παλαιών πλοίων που εξακολουθούν να εκτελούν κανονικότατα δρομολόγια ανά τη χώρα και από τον μεγάλο αριθμό γιορτών που έχουν κάθε καλοκαίρι με εορτάζοντες τα ίδια τα πλοία. Δεν είναι καθόλου παράξενο να πηγαίνεται καθημερινά στη δουλειά σας π.χ. με ένα ατμόπλοιο (ναι, εξακολουθούν να λειτουργούν με κάρβουνα, οι πράσινοι δεν τα έχουν ισοπεδώσει ακόμη όλα εδώ!) του 1874 ή του 1903 ή του ... Θα πουν πολύ τώρα, σιγά τα λάχανα, και εμείς να είχαμε τα λεφτά που έχουν τα ίδια θα κάναμε. Παιδιά, μην κοροϊδευόμαστε. Τίποτα από αυτά δε θα κάναμε. Τον παν είναι η νοοτροπία και ο τρόπος σκέψης, όχι τα λεφτά. Το έχω παρατηρήσει σε πολλούς τομείς της ζωής στη Σουηδία και το συγκρίνω πάντα με τη Γερμανία με πολύ περισσότερα λεφτά. Η Γερμανία δεν πλησιάζει καν στο ελάχιστο τη Σουηδία. Για εμάς, καλύτερα να μη μιλήσω ... Είναι καθαρά θέμα προσωπικής νοοτροπίας και ανατροφής των παιδιών, όχι λεφτών και κράτους. Συνιστώ ανεπιφύλακτα σε οποιονδήποτε μια επίσκεψη στη Σουηδία. Πραγματικά, θα γυρίσετε άλλοι άνθρωποι
  3. Σωστά, αλλά θα αύξανε τη χωρητικότητα σε φορτηγά.
  4. Με την παράδοση φέτος των δύο νέων πλοίων της Finnlines, πιστεύετε πως υπάρχει πιθανότητα να δούμε ένα από τα Star-class να κατεβαίνει Μεσόγειο, π.χ. για αντικατάσταση του Florencia στην Αγκώνα; Ή, π.χ. να πάει Malmö για να κατέβει το Finneagle στην Αδριατική;
  5. Στιβαρή κατασκευή, Ινδονησιακή μεν, με την εμπειρία της RAB Gotland δε
  6. Ευχαριστούμε πολύ. Όντως δουλεύει μόνο καλοκαίρι. Το χειμώνα αναπαύεται στην Kalmar Δύο μικρές διορθώσεις: 1) Το Byxelkrok βρίσκεται στο νησί Öland. Το Bornholm είναι το δανέζικο πιο νότια. 2) Το ναυπηγείο είναι στη Νορβηγία, όχι Σουηδία.
  7. Ωραίο βίντεο Δεν είναι τόσο στενό όπως φαίνεται. Λίγο προσοχή θέλει και δε χρειάζεται δεύτερη μανούβρα. Φορτώνουν το πάνω γκαράζ με φορτηγά, εάν έχουν πολλά και με μερικά ΙΧ. Μετά γεμίζουν το ενδιάμεσο γκαράζ με ΙΧ ή φορτηγά αντίστοιχα και συγχρόνως φορτώνουν το κύριο γκαράζ με φορτηγά.
  8. Μάλιστα ... U.S. seizes Iranian oil cargo near Greek island - sources | Reuters Θα ήθελα πραγματικά να ξέρω κατά πόσο ευσταθεί αυτό νομικά. Αλλά δε βαριέσαι, όταν το κάνουμε εμείς/οι σύμμαχοί μας είναι σωστό, ηθικό και δίκαιο, όταν το κάνουν οι από κει, είναι πειρατεία ...
  9. Το Celebrity Beyond σήμερα στο Αργοστόλι. Από τα πιο άσχημα πλοία που έχω δει. Ειδικά αυτή η πλαϊνή πλατφόρμα, τι να πω ... Είναι το μεγαλύτερο πλοίο που έχει επισκεφτεί ποτέ το νησί. Μέχρι τώρα, τα σκήπτρα κρατούσαν τα αμερικάνικα αεροπλανοφόρα που μας επισκέπτοταν τακτικά μέχρι τη δεκαετία του 70.
  10. Βίκτωρα, έχω ακούσει πως κουνάει αλλά όχι περισσότερο από το Βάσος Κ. Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως μεταξύ Κεφαλλονιάς και Ζακύνθου διασχίζει ανοιχτή θάλασσα με πολλές φορές ισχυρούς δυτικούς ανέμους. Το σαλόνι είναι σαφώς ανώτερο από αυτό του Βάσος, αν και δεν είναι τίποτα σπουδαίο και το γκαράζ έδωσε λύση στο πρόβλημα των πολυάριθμων λεωφορείων που δυσκολευόταν να βρουν θέση.
  11. Η εταιρεία δε μας γεμίζει το μάτι επειδή η ιστοσελίδα της είναι ως επί το πλείστον στα αγγλικά; Ήμαρτον! Τι άλλο θα ακούσουμε; Τα δρομολόγια της εταιρείας κατά 99 % δεν απευθύνονται σε δυτικούς τουρίστες! Είμαι σίγουρος πως το πλοίο θα βγει μια χαρά από τη μετασκευή του, αλλά δεν παύει να είναι μιας κάποιας ηλικίας. Όταν βλέπουμε πως ανανεώνονται με ταχείς ρυθμούς οι ακτοπλοϊκοί στόλοι στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, είναι απλά λυπητερό και δείγμα της κατάντιας μας να χαιρόμαστε που έρχονται πλοία 20+ ετών ... Και κάτι τελευταίο, έχει πολύ πλάκα πως μια μεγάλη μερίδα συνφορουμιτών ξέρει εκ των προτέρων ρητά και κατηγορηματικά ποια πλοία ταιριάζουν στο Ιόνιο και ποια όχι. Και εξυπακούεται ότι τα πάντα ταιριάζουν στο Αιγαίο επειδή είναι σούπερ ντούπερ ... Έχουμε και 21η Μαΐου σήμερα και μου έρχονται και άλλα να πω για την κατάντια της Επτανήσου στο ελληνικό κράτος αλλά καλύτερα να συγκρατηθώ μη θίξουμε ορισμένους ορισμένους ...
  12. Στο νέο τεύχος του RoPax έχει μια πληρωμένη συνέντευξη με τους Γκριμάλντι. Γράφει πολλά αυτονόητα και στημένα. Αυτά που κράτησα είναι δύο: 1) Ενδιαφέρεται σφοδρά να αγοράσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας 2) Για λόγους οικονομίας, το καλοκαίρι τα πλοία του ομίλου θα ταξιδεύουν με μειωμένες ταχήττητες. Για να "βγουν 😁" τα ωράρια, θα μειωθούν οι χρόνοι παραμονής στα λιμάνια. Πιστεύω, οι περισσότεροι τουλάχιστον μπορείτε να φανταστείτε τι έχει να γίνει από άποψη καθαριότητας και στα γκαράζ ...
  13. Γενικότερα, πιστεύω πως πρέπει να είμαστε λίγο πιο ψαχμένοι στο τι βαφτίζουμε πράσινο και τι όχι. Π.χ., όπως αποδείχτηλε στη Γερμανία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβαρύνουν το περιβάλλον πολύ περισσότερο από ότι τα βενζινοκίνητα. Γιατί; Επειδή η εξόρυξη των σπάνιων γαιών που απαιτούνται, καταστρέφει κατά πολύ περισσότερο το περιβάλλον από τους ρύπους των βενζινοκίνητων. Εάν δείτε εικόνες των μερών όπου γίνεται η εξόρυξη, θα πιστέψετε πως είσαστε στη Σελήνη μετά από πυρηνικό πόλεμο. Και εκεί ζουν άνθρωποι που θέλουν να ζήσουν καλά, όχι μόνο στην Ευρώπη ...
×
×
  • Create New...