Jump to content
Shipfriends

Nick the Greek

Supermoderators
  • Posts

    31,334
  • Joined

  • Last visited

About Nick the Greek

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Titletown, USA

Uncategorized

  • Location
    Μονή Βατοπεδίου
  • Interests
    Churching
  • Occupation
    Investment Advisor, Πατριαρχείο Ιεροσολύμων

Recent Profile Visitors

71,940 profile views
  1. Ξέχασα να γράψω το καλύτερο που είδα από τη χτεσινή βόλτα. Στο λιμάνι όπως ξέρετε κυκλοφορεί κόσμος και κοσμάκης. Αλλοι για δουλειά, άλλοι για ταξίδι, άλλοι για το χόμπι τους όπως εμείς. Υπάρχουν όμως και αυτοί που κυκλοφορούν με ιερό σκοπό, ταγμένοι στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Σαν τις αλογόμυγες όπως έλεγε κι ο Σωκράτης, είναι εκεί για να μας αφυπνίζουν από την μακαριότητά μας. Έτσι και ένας συνάνθρωπός μας χτές. Κυκλοφορούσε μέσα στο λιμάνι επάνω σε ένα παπάκι 50άρι, με το παραδοσιακό καφάσι Amstel στερεωμένο στη σχάρα. Οδήγηση μόνο με το δεξί χέρι. Στο αριστερό χέρι, στερεωμένη επάνω στο αριστερό πόδι κρατούσε μια πολύ μεγάλη εικόνα του Κυρίου ημών, κεκοσμημένη με μια ελληνική σημαία στο επάνω μέρος. Εννοείται ευθεία δεν μπορούσε να πάει, 8άρια έκανε. Κι αν βρεθεί ξαφνικά μπροστά του κανένας πεζός ή άλλο όχημα, πρόβλημα αυτού που θα βρεθεί μπροστά του. Εκείνος πάντως, έχει το Θεό μαζί του. Στην κυριολεξία 😄.
  2. Ξεκίνησε να δουλεύει το παπόρο, αφού έπιασε δυό λιμάνια στην Τυνησία βρίσκεται τώρα στη Μάλτα.
  3. Με 1.5 ώρα καθυστέρηση ο σημερινός του απόπλους από τον Πειραιά λόγω πετρέλευσης.
  4. Βόλτα στον Πειραιά νωρίτερα σήμερα μετά από χρόνια και ζαμάνια. Και ξεκινάμε από τον Έλυρο που ήδη από τις 1930 φόρτωνε εντατικά ΙΧ αλλά και φορτηγά. Με αναχώρηση 2200 για τον Έλυρο όμως, προτιμάμε τον Κίσσαμο που έχει αναχώρηση στις 2100 για Ηράκλειο, για το πρώτο κομμάτι της βόλτας. Αρκετή κίνηση με πολλά ντανιασμένα ΙΧ να αναμένουν τη φόρτωση των φορτηγών για να εισέλθουν. Φεστιβάλ Λιουδάκη από νταλίκες και πολλές δεκάδες ΙΧ που τελικά μπήκαν και κάτω από τη ράμπα αλλά και στο επάνω γκαράζ. Το πλοίο πάντως δεν γέμισε, χώραγε εύκολα 10-15 νταλίκες ακόμη. Η φόρτωση είχε ήδη τελειώσει από τις 2050, καταπέλτης επάνω και αναμονή. Κάνω ένα έτσι παραδίπλα στο Παλάτι, το ίδιο. Λέω τι διάολο, γιατί καθυστερούν. Κοιτάω το Marine Traffic να δώ τι γίνεται και συνειδητοποιώ πως το Τράφικ έχει δώσει προτεραιότητα στο Jumbo Jet. Το ταχύπλοο βεβαια πέρασε τα φανάρια στις 2105 που σημαίνει πως στις 2055 που λογικά είχαν δώσει ετοιμότητα τα Κρητικά δεν ήταν καν στο 5λεπτο αλλά στο 10λεπτο. Και μάλιστα έξω από τα φανάρια ερχόταν με 24 μίλια. Αν δεν υπήρχε κάποιο έκτακτο περιστατικό επί του πλοίου για το οποίο έπρεπε να λάβει προτεραιότητα, θεωρώ εντυπωσιακή την κίνηση του Τράφικ να αφήσει να περιμένουν τα Κρητικά(που έχουν και ημερήσια δρομολόγια αύριο) για να περάσει μέσα ένα ταχύπλοο του Ηλιόπουλου που μπαίνει μπούνια. Αν δεν υπάρχει κάποιο emergency από πίσω, πρόκειται για τρομερή επίδειξη δύναμης. Όσο έβλεπα τη φόρτωση του Κίσσαμου εν τω μεταξύ, έπεσε το μάτι μου πάνω στη νταλίκα που χρησιμοποιούν για τις αποσκευές των επιβατών. Βρίσκεται σε μαύρο χάλι. Εξωτερικά είναι βαμμένη γκρίζα αλλά βλέποντας το πως έχει ξεφλουδίσει η μπογιά, πιθανολογώ πως είναι βαμμένη όχι με χρώμα για αυτοκίνητα αλλά με ναυτιλιακό χρώμα για το πλοίο που τους περίσσεψε από κάποια άλλη εργασία, πιθανώς για τα πανιόλα του μηχανοστασίου. Κοιτάζω μετά τα ελαστικά. Formula 1, κανονικά. Υπό την έννοια πως δεν έχουν πέλμα, δεν έχουν ραβδώσεις, έχουν γίνει λεία σαν γυαλόχαρτο από τα τόσα χρόνια που χρησιμοποιούνται. Θα μου πεί κανείς, τι ψάχνεις να βρείς, την άσπρη μύγα? Εγώ θα πω ότι ακόμη κι αν δεχτώ πως δεν είναι θέμα ασφαλείας, η εικόνα και μόνο αυτού του πράγματος δεν εμπνέει καθόλου εμπιστοσύνη για το πλοίο και την εταιρεία. Τέλος πάντων, απόπλους μετά τις 2110 για τα δύο πλοία και επιστροφή στον Έλυρο. Λαικό προσκύνημα, πολλές δεκάδες ΙΧ στην ουρά για φόρτωση, το πλοίο έβαζε ασταμάτητα και στο επάνω γκαράζ αλλά και στο κομμάτι από τον αριστερό καταπέλτη μέχρι την αρχή του μπουλμέ, στις γραμμές φόρτωσης 1-3. Και πολλά φορτηγά επίσης, όταν η ράμπα σηκώθηκε γεμάτη με ΙΧ, μπήκαν τα τελευταία φορτηγά στις γραμμές φόρτωσης 5-6 που βρίσκονται κάτω από τη ράμπα. Τελικά το πλοίο απέπλευσε στην ώρα του έχοντας χώρο ακόμη για 1 νταλίκα και 1 εννιάμετρο φορτηγό. Γενικά είδα και αρκετούς νέους τράκτορες στο λιμάνι, κάτι Scania S Euro 6, κάτι Volvo, πολύ ωραία αμάξια. Και εδώ να σημειώσω πως η νταλίκα για τις αποσκευές είναι μεν σε καλύτερη κατάσταση εξωτερικά, η ρεζέρβα της όμως από κάτω είναι διαλυμένη ενώ το Scania 143 που τραβάει τη νταλίκα δεν ανάβουν καν τα φώτα. Μην ξεχάσουμε να γράψουμε στο annual report για το πως σώζουμε το περιβάλλον🙄.
  5. Περί ελληνικής σημαίας θα αφήσω κάποιον που να ξέρει σίγουρα να σου απαντήσει. Εγώ έχω να πω κάτι άλλο: αυτή ήταν η τρίτη φορά που πλοίο του Διαμαντίδη δέχεται επίθεση στην περιοχή? Τι ακριβώς περιμένει για να σταματήσει να περνά από εκεί?
  6. Το Lefteris έκανε αλλαγή φύλλου. Πρώτα το 2022 πήρε το όνομα Anna και αργότερα το 2023 πήρε το όνομα Rina, το οποίο διατηρεί και μέχρι σήμερα. Σημαία Κομόρων Νήσων και συνήθης δραστηριοποίηση στην ανατολική Μεσόγειο.
  7. Τον Αύγουστο του 2021 και με το όνομα Aria, το Μαρία Όλγα οδηγήθηκε για διάλυση.
  8. Και εδώ αλλαγή ονόματος από την τελευταία φορά που το επισκεφθήκαμε, πρώτα σε Alhuda 1 το 2019 και κατόπιν σε Dahstun 7 τον Αύγουστο του 2023, με σημαία Σουαζιλάνδης(!!!). Ο πλοιοκτήτης είναι Ιρακινός και η εταιρεία ονομάζεται Aqeel Yousif Hasan Al-Shaghanbi. Φαντάσου να είσαι υπάλληλος στη ρεσεψιόν και να απαντάς το τηλέφωνο λέγοντας όλο αυτό κάθε φορά. Το πλοίο δραστηριοποιείται ανάμεσα σε ΗΑΕ και Ιράκ.
  9. Έχουν περάσει πια πολλά φεγγάρια από τότε που το βαποράκι αυτό λεγόταν Σοφία. Μέσα σε λίγα χρόνια έγινε αρχικά Artemis και μετά κατά σειράν Amethyst 1, Reem 7 και από το Μάρτιο του 2022 ονομάζεται Aarvi με σημαία Γκαμπόν και πλοιοκτησία στα ΗΑΕ κατά τα φαινόμενα.
  10. Πρίν 2 μήνες το Κύθνος άλλαξε όνομα και ιδιοκτησία. Το καινούριο του όνομα είναι Alakas I(προσοχή, δεν υπάρχει Μ πρίν το Α) και έχει βάλει σημαία Μάλτας. Η καινούρια διαχειρίστρια εταιρεία του λέγεται Samaria Blue Management και έχει έδρα τη Βούλα. Ασχέτως αν τώρα κατευθύνεται πρός τον Λακωνικό Κόλπο, γενικά δραστηριοποιείται περισσότερο στο βόρειο Ευρώπη.
  11. Λίγο μετά το παραπάνω συμβάν το πλοίο πουλήθηκε μάλλον στην Τουρκία και μετονομάστηκε απλά αφαιρώντας το Ι από το όνομά του, σε Nephel. Τον Απρίλιο του 2023 παίρνει το σημερινό του όνομα που είναι Nathan, για λογαριασμό και πάλι Τούρκων πλοιοκτητών.
  12. Αυτό πρέπει να βρίσκεται ακόμη κατασχεμένο στη Μάλτα.
  13. Το παλιό Aegean Rose λοιπόν, αφού έκανε μια τελευταία μετονομασία σε Sagna τον Μάιο του 2020, συνάντησε τη φλόγα του διαλυτή το Νοέμβριο του 2023 με σημαία Palau. Ζωή σε μας.
  14. Το πλοίο αυτό μετονομάστηκε περαιτέρω ενόσω ήταν στην Tuzla, η πιο καινούρια έκδοση το βρίσκει με το όνομα Alver και σημαία Cameroon. Ενώ όμως στις 23 Ιουλίου του 2023 είχε αποπλεύσει από την Tuzla, έπαθε blackout, το μάζεψαν ρυμουλκά και πίσω για την Tuzla. Επισκευάστηκε όμως και φαίνεται να κινείται στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Τελευταίο του στίγμα σε ένα λιμάνι της Ρουμανίας μέσα στο Δούναβη.
  15. Σύμφωνα με το Maritime Executive οι αμερικανικές αρχές σε τοπικό, πολιτειακό και ομοσπονδιακό επίπεδο προσφέρουν τα απαραίτητα κονδύλια για την συντήρηση 2 αντιτορπιλικών κλάσης Fletcher που ήδη λειτουργουν σαν μουσεία στις ΗΠΑ. Το πρώτο είναι το USS The Sullivans το οποίο έχει βάση το Buffalo, NY και το οποίο βυθίστηκε επάνω στη βάση την οποία βρισκόταν τον Απρίλιο του 2022. Τελικά κατάφεραν να το σώσουν, να το σταθεροποιήσουν και τον Σεπτέμβριο του 2025 θα λάβει όλη την σχετική φροντίδα σε δεξάμενή που βρίσκεται στην λίμνη Erie. Το δεύτερο Fletcher είναι το USS Kidd το οποίο λειτουργεί σαν μουσείο στο Baton Rouge, LA. Αυτό ήδη βρίσκεται σε διαδικασία δεξαμενισμού και επισκευής από τον περασμένο Απρίλιο στη Louisiana. Αυτά τα δύο είναι τα δύο εκ των τριών Fletchers που βρίσκονται εν ζωή, το τρίτο είναι το δικό μας Α/Τ Βέλος, αν δεν κάνω κάποιο λάθος.
×
×
  • Create New...