Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Χωρίς βέβαια να έχω κάποια πληροφόρηση από την εταιρία νομίζω πως θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να μείνει με ένα μόνο πλοίο η εταιρία στα Χανια.Τόσα χρόνια πάντα ήταν βραδινα τα δρομολόγια και άλλωστε αυτά είναι που έχουν το κέρδος...

Έλα ντε τόσα χρόνια οι κρητικοί ήταν συνηθισμένοι να φεύγουν βράδυ και να ταξιδεύουν νύχτα πώς θα δεχτούνε μια τόσο σαρωτική αλλαγή των ωραρίων,για μένα εφόσον αποφάσισε να φέρει το champion καλή λύση θα ήταν να το έχει μέρα παρα μέρα μεταθέτοντας τα δρομολόγια και απο εννιά το βράδυ να φεύγει ας πούμε κατά τις 23.00 απο Χανιά ώστε να φτάνει Πειραιά γύρω στις 5.30 το πρωί και παραλλήλα να διατηρήσει και το Λισσός

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Θα υπάρχει όμως το πρόβλημα να φεύγει τις μισες μερες 23.00 και τις άλλες μισες 21.00... Σε τετοια δρομολογια πρεπει να υπάρχει ομοιομορφία... Και δεν νομιζω επισήμμως να γίνει κατι τετοιο

Link to comment
Share on other sites

Σε αρκετές σημερινές εφημερίδες παντως σχετικά με τις ώρες αναχώρησης του champion από Πειραιά αναφέρεται ότι αυτή θα είναι στις 15:00.

Link to comment
Share on other sites

Οπως λεει και ο A 377, μεταφερω αποσπασματα απο δημοσιευμα της Ναυτεμπορικης σημερα.

Το «Olympic Champion» θα αναχωρεί κάθε μεσημέρι στις 3 από Πειραιά και ένα τέταρτο μετά τα μεσάνυχτα από Χανιά, ενώ το «Αριάδνη» θα αναχωρεί στις τέσσερις από Πειραιά και ένα τέταρτο πριν τα μεσάνυχτα από Χανιά, αν και ορισμένοι εκτιμούν ότι η αναχώρησή του από Πειραιά μπορεί να γίνει και λίγο νωρίτερα

Δηλαδη πριν το Αριαδνη απο Πειραια και μετα το Αριαδνη απο Χανια.

Αν και αυτο μαλλον δεν εχει σημασια καθως αν ανοιξει θα μπορει να ερχεται παλι πρωτο στον Πειραια. Θα παιξει καποιο ρολο και η θεση των πλοιων στο λιμανι.

Και λιγα ενδιαφεροντα για τη γραμμη

Η γραμμή Πειραιάς-Χανιά-Πειραιάς εμφανίζει αυξημένη επιβατική κίνηση, καθώς υπολογίζεται ότι εξυπηρετεί περίπου ένα εκατ. επιβάτες όλο το χρόνο και πάνω από 45.000 φορτηγά.

Το οκτάμηνο (Ιανουαρίου - Αυγούστου 2007) εξυπηρέτησε περίπου 700 χιλιάδες επιβάτες πάνω από 32.000 φορτηγά και κοντά στα 100.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα.

Τη μερίδα του λέοντος έχει βέβαια η ΑΝΕΚ, που έχει δύο πλοία όλο το χρόνο στη γραμμή, ενώ, ανάλογα με τις ανάγκες, τα φορτηγά εξυπηρετούνται και από δυο ναυλωμένα από την ίδια πλοία RO-RO.

Πέρυσι, για το ίδιο διάστημα, η κίνηση ήταν ελαφρώς μεγαλύτερη, καθώς ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκε ήταν πάνω από 760 χιλιάδες, τα Ι.Χ. αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα 110 χιλιάδες, ενώ στα ίδια περίπου επίπεδα κυμάνθηκε ο αριθμός των φορτηγών.

Η μείωση της συνολικής κίνησης αποδίδεται στη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης Ι» στο Ρέθυμνο από τη Nel Lines από τα τέλη Μαΐου του 2007, που εκ των πραγμάτων «τράβηξε» επιβάτες που είχαν προορισμό το Ρέθυμνο, από τα πλοία της γραμμής των Χανίων και σε μικρότερο βαθμό από τη γραμμή του Ηρακλείου. Στο Ρέθυμνο, παρουσία είχε μέχρι το Μάιο μόνο η ΑΝΕΚ με ένα πλοίο.

Τέλος, να σημειωθεί ότι, το φετινό Αύγουστο, η Ηellenic Seaways, με το «Νήσος Χίος», κατάφερε, παρά το γεγονός ότι άνοιξε τα πλάνα του στις 20 Ιουλίου, να έχει πληρότητες από 30%-98% (από και προς την Κρήτη).

Υπολογίζεται ότι εξυπηρέτησε πάνω από 50 χιλιάδες επιβάτες, ενώ η ΑΝΕΚ με δύο πλοία στη γραμμή (και έκτακτα πρωινά δρομολόγια) εξυπηρέτησε το συγκεκριμένο μήνα πάνω από 115 χιλιάδες επιβάτες. Σε ό,τι αφορά τα φορτηγά, βέβαια, η ΑΝΕΚ (μαζί με τα RO-RO) εξυπηρέτησε πάνω από το 90% των διακινηθέντων φορτηγών.

Link to comment
Share on other sites

Η υπόθεση μοιάζει με παρτίδα σκάκι: Πολλές φορές χρειάζεται να θυσιάσεις κάποια πιόνια σου ή να τα αφήσεις εκτεθειμένα, προκειμένου να προστατέψεις κάποια άλλα!

Όποια και αν είναι η έκβαση της παρτίδας, νικητές σίγουρα θα είναι οι επιβάτες! :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Όποια και αν είναι η έκβαση της παρτίδας, νικητές σίγουρα θα είναι οι επιβάτες!

Οι νικητές μπορούν από αύριο να απολαμβάνουν τους καρπούς του ελεύθερου ανταγωνισμού!!!

Απέναντι στο Αριάδνη, η ΑΝΕΚ όχι μόνο δρομολογεί το Champion και αλλάζει ώρες δρομολογίων, αλλά προχωρά και σε μείωση των τιμών όλων των κατηγοριών των καμπινών από 30% έως 40%!!! :D

Όλα αυτά από τις 5 Οκτωβρίου, πρώτη ημέρα δρομολόγησης του Champion και μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, καθώς (σύμφωνα με τα πλάνα που έχουν ανοίξει μέχρι σήμερα) από 1η Νοεμβρίου επανέρχονται στη γραμμή τα Λισσός – Λατώ αλλά και οι σημερινές τιμές στα εισιτήρια.

Εκπλήξεις όμως και από την HSW, αφού το Αριάδνη υποδέχεται αύριο τους πρώτους του επιβάτες προσφέροντας και αυτό ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές.

Έτσι η εικόνα της γραμμής αλλάζει ριζικά, αφού μέσα σε λίγες ημέρες μειώνονται σημαντικά οι τιμές των εισιτηρίων, ο χρόνος ταξιδιού και οι ηλικίες των πλοίων!!!

Πάντα τέτοια!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Στη γραμμή αναμένεται μεγάλη μάχη. Η ΑΝΕΚ περίμενε τα πλάνα του ΑΡΙΑΔΝΗ και ανακοίνωσε ακριβώς τι ίδιες τιμές για το Champion. Και οι 2 δίνουν το κρεβάτι σε 2κλινη εξωτερική 49 ευρώ όταν μέχρι σήμερα στην ΑΝΕΚ στοίχιζε 73 ευρώ (πάνω από 30% μείωση!). Σίγουρα για εμάς τους επιβάτες ο ανταγωνισμός δούλεψε καλά και μέσα σε μία εβδομάδα η γραμμή αναβαθμίζεται σημαντικά με ταυτόχρονη σημαντική μείωση των τιμών. Το θέμα είναι ότι τέτοιου είδους ανταγωνισμός δεν τον βγάζει το xειμώνα στα Χανιά κι αν η ΑΝΕΚ κρατήσει και μετά τον Οκτώβριο το Champion να δούμε για πόσο θα αντέξουν τη ζημιά και οι δύο...

Και κάτι ακόμα: Η έλλειψη βραδινού πλοίου από Πειραιά για Χανιά έπειτα από τόσα χρόνια (έστω και για ένα μήνα για την ώρα) έχει αρχίσει να δημιουργεί τις πρώτες μουρμούρες....

Link to comment
Share on other sites

to thema einai oti To Ariadni eirthe gia na mini,

To Olympic Champion, kapote prepi na girisi Patra giati to Superfast X einai naylomeno gia 3 mines. To Elyros an metaskeyasti tha mporesi na tiri ta oraria tou Ariadne?? kai an nai, pou anfivalo, pote tha einai etimo gia dromologisi?

Link to comment
Share on other sites

Και κάτι ακόμα: Η έλλειψη βραδινού πλοίου από Πειραιά για Χανιά έπειτα από τόσα χρόνια (έστω και για ένα μήνα για την ώρα) έχει αρχίσει να δημιουργεί τις πρώτες μουρμούρες....

Έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο να κρατήσει η ΑΝΕΚ και βραδυνά δρομολόγια με κάποιο(α) από τα παλιά της πλοία;

Link to comment
Share on other sites

Φιλε Παναγια 100 δεν μας δινει και κανενα στοιχειο στη γραμμη της Κρητης και ειδικα των Χανιων τη κινηση που εχει το Χιος για να μπορεσουμε να βγαλουμε συμπερασματα για το τι θα γινει τωρα που θα μπει το Αριαδνη?
Αυτή τη περίοδο τα πράγματα στο γκαράζ είναι αποκαρδιωτικά, σύμφωνα με αυτά που έχω ακούσει. Τη Παρασκευή από ότι πήρε το αυτί μου πήρε 128 επιβάτες, 12ΙΧ και 5 ΦΓ. Αυτούς τους δυο μήνες που είναι στη γραμμή δεν έχω ακούσει να έχει πάρει πάνω από 12 φορτηγά. Τα πιο συνηθισμένο νούμερο στα φορτηγά κυμαίνεται ανάμεσα σε 5-10.

Τα δυο παραπανω μηνυματα απο τη κινηση κεντικου λιμανιου

Λογικα για να μην παρει στο 2μηνο καποιο μεριδιο σοβαρο απο φορτηγα η HELENIC μαλλον οι τιμες τις δεν θα ηταν και τοσο ανταγωνιστικες σε σχεση με τη ΑΝΕΚ ...

Αρα για να πιασει στη γραμμη το ΑΡΙΑΔΝΗ πρεπει να γινει παιχνιδι με της μεταφορικες εταιρειες , μιας και το πλοιο ειναι τοσο μεγαλο και ασφαλως δεν την ενδιαφερει μονο η επιβατικη κινηση .....

Το ιδιο (εστω και για μικρο διαστημα) ομως θα θεληση να κανει και η ΑΝΕΚ με τον ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗ της .......Θεωρο πως θα πεσουν κορμια :o της πρωτες μερρες (με τις τιμες)

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που γίνεται στα Χανιά είναι αξιοζήλευτο απο κάθε επιβάτη αλλής γραμμής! Τα ερωτήματα είναι δύo:

1.- Πόση διάρκεια θα έχει αυτός ο ανταγωνισμός στα Χανιά?

και

2.- Θα υπάρξουν μιμητές στις άλλες γραμμές?

Προσωπικά αμφιβάλλω, γιατι δεν είδα κανένα φώς στην Ραφήνα όπου

ανταγωνίζονται 4 εταιρείες, αλλά ούτε βλέπω ουσιαστικές κινήσεις

αξιόλογων αγορών από ακτοπλόυς:o

Link to comment
Share on other sites

Ειναι αξιοπροσεκτο στοιχειο τα ελαχιστα φορτηγα που μεταφερει η HSW. Αν λαβουμε υποψιν τις γκρινιες για την ΑΝΕΚ και τη δρομολογηση του Πρεβελης με το μικρο (για Κρητη) garage και τα φορτηγα που μεναν εξω το λογικο θα ηταν η HSW να εκμεταλλευοταν την συγκηρια αυτη.Αντιθετα ομως τα φορτηγα που μεταφερει ειναι απελπιστικα λιγα.Προσωπικα αυτο το θεωρω μια πρωτη αναιμακτη νικη της ΑΝΕΚ, καθως μην ξεχναμε πως ενας λογος αποχωρησης του Blue Star 1 ηταν ακριβως αυτος και η HSW οφειλε να δειξει μεγαλη προσοχη σε αυτον τον τομεα.Το αλλο στοιχημα που αφορα τους επιβατες θα φανει ποια εταιρεια θα το κερδισει με τον ερχομο του Πρωταθλητη.Παντως αν και το Αριαδνη ειναι βαποραρος δυσκολα βλεπω να κρατιεται στη γραμμη.Για να μπορεσει να σταθει και να γινει αντιβαρο της ΑΝΕΚ στα Χανια η Hellenic (οπως η ΑΝΕΚ των Μινωικων στο Ηρακλειο) θελει πολυ χρονο, δουλεια, ρισκα και υπομονη.Μια λυση βεβαια για να κερδισει καποιες μεταφορικες η HSW θα ηταν να βοηθησει και η μαμα-Μινωικες.Και αυτο γιατι οπως εχει η ΑΝΕΚ 'κλειδωμενες' καποιες μεταφορικες για προφανης λογους σιγουρα το αντιστοιχο θα συμβαινει και με τις Μινωικες.

Link to comment
Share on other sites

To οτι το αριαδνη ειναι μια παρα πολυ καλη μοναδα στην ακτοπλοια μας δεν συνεπαγεται και επιτυχια οπου και να δρομολογηθει.Εγω το βλεπω σαν ενα προσωπικο στοιχημα του κυριου στριντζη το οποιο ομως εχασε την πρωτη φορα με καλυτερο και ταχυτερο βαπορι απο οτι η αριαδνη.Μην ξεχνατε οτι οι κρητες ειναι πολυ συντηρητικοι στις αλλαγες πιστοι στις οποιες παραδοσεις και απιθανα τοπικιστες.Υπαρχει και το παραδειγμα του ευθυμιαδη που τον παρατησανε μολις ιδρυσαν δικες τους εταιριες ενω τους ειχε προσφερει τα μεγιστα

Link to comment
Share on other sites

Το Αριαδνη ειναι πλεον ενα απο τα στολιδια της ακτοπλοοιας μας οχι απλα μια καλη μοναδα.Ταχυτερο το Blue Star 1 σιγουρα για το αν ειναι και καλυτερο πιστευω πως πρωτα πρεπει να γνωρισουμε το πλοιο και μετα να κανουμε την οποια συγκριση.Επισης θεωρω πως δεν ειναι η κινηση απλα ενα στοιχημα του Στριντζη.Ουτε και τοτε ηταν δικο του.Πρωτα ηταν ο Παναγοπουλος.Τωρα ειναι οι Λασκαριδηες ως ουσιαστικα γενικοι κυριαρχοι HSW αλλα και Μινωικων.Τελος οσον αφορα τον τοπικισμο των Κρητικων το θεμα αυτο ειναι γνωστο,αλλα το επιβατικο αυτο κοινο αγκαλιασε και το Χιος και τα Highspeed και τον Αιολο.Πλεον αναζητουν το καλυτερο διαφορετικο.Αλλο επιβατες και αλλο μεταφορικες-φορτηγα.:o

Link to comment
Share on other sites

Τελος οσον αφορα τον τοπικισμο των Κρητικων το θεμα αυτο ειναι γνωστο,αλλα το επιβατικο αυτο κοινο αγκαλιασε και το Χιος και τα Highspeed και τον Αιολο.Πλεον αναζητουν το καλυτερο διαφορετικο.Αλλο επιβατες και αλλο μεταφορικες-φορτηγα.:o

Για πολλοστή φορά ακούγεται, αλλά να πω κι εγώ πως δεν είναι θέμα επιβατών η επιτυχία των συγγεκριμένων βαποριών αλλά τα φορτηγά. Και το λέω αυτό για να θυμίσω πως το BS2 τα πήγαινε αρκετά καλά σε επιβάτες και ΙΧ, όχι όμως και σε φορτηγά και τελικά...απεχώρησε...

Αν το ΑΡΙΑΔΝΗ δε καταφέρει να κερδίσει τις μεταφορικές τότε δύσκολα θα μείνει κι αυτό. Για μένα βέβαια μακάρι να τα καταφέρει γιατί σαν "καραβόπληκτος" θέλω να παραμείνει στην Ελλάδα ένα καράβι που αποτελεί κατά γενική ομολογία στολίδι για την ακτοπλοΐα καθώς δεν υπάρχουν και άλλες λύσεις για μεταδρομολόγηση αν δεν τα καταφέρει στα Χανιά

Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι..Δηαλαδή θα περιμένουν από τους επιβάτες να βγάλουν τα λεφτά τους??Με τα φορτηγά γίνεται το παιχνίδι.Από Πειραιά ούτε καμπίνες δεν θα δουλεύουν, από Χανιά μόνο και αυτές ποιά πόσες,για 6:30 ώρες ταξιδιού?

Link to comment
Share on other sites

Γι αυτο με το σκεπτικο αυτο ηταν καλυτερη η δρομολογηση του Highspeed απο ενα συμβατικο. Μεσα σε χωρους και ανεση το Αριαδνη νομιζω υπερτερει των Blue Star 1&2. Σε ταχυτητα δε μπορει να φτασει τη μεγιστη που εχουνε τα μπλε αλλα σε υπηρεσιακη δεν εχουνε μεγαλη διαφορα για τη γραμμη. Αυτο που παρατηρησα ειναι οτι (ενταξει πρωτο ταξιδι ηταν) εφτασε 22.40. Μεχρι να δεσει πηγε 23.00 και εχει αναχωρηση στις 23.45 Πολυ πιεσμενο ωραριο μου φαινεται. Αν αυριο μεθαυριο παρει μεγαλυτερο κομματι της πιτας και οχι 8 η 10 φορτηγα δε θα το καθυστερει; :o

Τωρα παντως εστω και μεσω ενος ποσοστου στις Μινωικες η HSW εχει δεσμους με την Κρητη. Προεδρος παραμενει ο κ. Κληρονομος επι χρονια προεδρος των Μινωικων. Ενω τα Μπλε ειναι συνδεδεμενα με τον Παναγοπουλο. Οπου εκεινη την εποχη δεν τον βλεπανε με καλο ματι στην Κρητη λογω των "απειλων" του παλαιοτερα περι Σουπερφαστ στην Κρητη

Link to comment
Share on other sites

Ωραια ολα αυτα αλλα νομιζω, παντα ,οτι αλλο το καλοκαιρι που δουλεψε το τεσσαρι με το χιος και αλλο ο χειμωνας ,καλα δεν μιλαω για τους δυσερεστημενους ρεθυμνιωτες που οτι και να δρομολογουσαν θα εμπαιναν.Εδω εχουμε ενα βαπορι με χωρητικοτητα αδριατικης new era και πρεπει μια εταιρια να το γεμισει φορτηγα για να βγει οικονομικα οπως λεει και ο artevelde με δεδομενο οτι η ανεκ κραταει φορτηγατζηδες με μακρινες επιταγες κτλ Δηλαδη μια απο τα ιδια με την περιπτωση blue star.O νεπτουν μας λεει για πρωτη φορα για το χαντικαπ του χρονου προσδεσης + τα σφιχτα ωραρια.Φανταζεστε, υποθετικα, τι εχει να γινει ετσι και πλακωσει κινηση και πρεπει να γεμισει ενα ιαπωνικο φερυ με κολονακια στο γκαραζ και χωρις διπλους καταπελτες που η εταιρια σιγουρα δεν την περιμενει?Το αριαδνη ειναι εκπληκτικη βαρια κατασκευη + ομορφο αλλα στην εννοια καλυτερο υπαρχει και η λειτουργικοτητα και εκει νομιζω οτι χανει.

Link to comment
Share on other sites

Χθες ημουν στη Σουδα και τη θαυμασα οπως εγραψα και στο τοπικ της.Το βαπορι εφτασε περιπου στις 22:35 και οντως εκανε πολυ...παρα πολυ περισσοτερη ωρα να αραξει σε σχεση με τη μικρη σβουρα το Χιος.Δεν πιστευω οτι ειναι θεμα πρωτης προσεγγισης αλλα γενικα οτι το βαπορι (ειναι λογικο βεβαια) δεν ειναι μανουβρατζιδικο.Οπως λετε σε 45 λεπτα δεν προλαβαινει να αδιασει και να φορτωσει οποτε ισως αλλαξουν λιγο τα ωραρια.

Link to comment
Share on other sites

Οταν θα ερθει εκεινη η ωρα πιστευω οτι τα ωραρια θα μεινουν ιδια

Και το ΜΥΚΟΝΟΣ το καλοκαιρι δεν προλαβαινει τα ωραρια στην Μυτιληνη λογω κινησης αλλα δεν αλλαξανε τιποτα στις ωρες.Δεν βλεπω το λογω γιατι θα γινει αλλαγη εδω

Link to comment
Share on other sites

Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον όλα τα παραπάνω μηνύματα, σχετικά με την δρομολόγηση της (κούκλας) Αριάδνης. Και ομολογώ ότι όλες οι τοποθετήσεις ως προς το μέλλον της στην γραμμή, ήταν άκρως ενδιαφέρουσες.

Θα ήθελα όμως να θέσω στην κρίση σας ένα απλό, ίσως και αφελές ερώτημα. Είναι δυνατόν μεγάλες εταιρείες όπως ΑΝΕΚ, HSW, ΜΙΝΩΙΚΕΣ, BLUE STAR, με πείρα, γνώσεις, συμβούλους, διασυνδέσεις, επαφές, κλπ. να κάνουν μία τέτοια επενδυτική κίνηση (εν προκειμένω η HSW), χωρίς πριν (αν όχι να είναι σίγουρες για το αποτέλεσμα), τουλάχιστον να έχουν βάσιμες ενδείξεις ή εγγυήσεις ότι αυτή η κίνηση θα είναι επιτυχής;

Θέλω να πω, ότι άλλο είναι να πάω εγώ π.χ. να ανοίξω ένα μαγαζάκι σε μια γειτονιά και να κάνω τάματα στην Παναγίτσα μας για να ''πιάσει'', (που και πάλι κάποια στοιχειώδη έρευνα αγοράς θα έχω κάνει), και άλλο η συγκεκριμένη κίνηση της HSW, μιας μεγάλης εταιρείας που στο κάτω-κάτω έχει και κάποιους μετόχους ''κρίνοντας και επικρίνοντας''. :D

Θα ήθελα η παραπάνω απορία μου να εκληφθεί όχι τόσο ως άποψη, (μιας και οι γνώσεις μου για παρόμοια θέματα δεν είναι και τόσο πολλές), αλλά ως ερώτημα.

Link to comment
Share on other sites

Επισης θεωρω πως δεν ειναι η κινηση απλα ενα στοιχημα του Στριντζη.

Στέκομαι σε αυτή την άποψη του HIGHSPEED 4 γιατί συμφωνώ αρκετά αλλά το προεκτήνω λέγοντας πως είναι ένα στοίχημα όλης της hellenic seaways η δρομολόγηση του ΑΡΙΑΔΝΗ στα Χανιά,όπως στοίχημα ήταν και η δρομολόγηση των ΜΥΚΟΝΟΣ/ΧΙΟΣ.Απλά φαίνεται και στις δυο περιπτώσεις πως το μεράκι της hellenic δεν είναι τα φορτηγά γιατί σαν εταιρεία δεν έχει ασχοληθεί ουσιαστικά με αυτά αναπτύσσοντας σχέσεις με μεταφορικές εταιρείες,στη περίπτωση των Χανίων μη ξεχνάμε και το ότι η ΑΝΕΚ συνεργάζεται με πολλές μεταφορικές που συνεχίζουν μετα τη Κρήτη για Ανκονα και προσφέρει έτσι ενωτικές υπηρεσίες με εκπτώσεις κλπ.Εκτός αυτού η ΑΝΕΚ κοιτάζει και το τελευταίο φόρτηγο, χαρακτηριστικό είναι ότι στις αναχωρήσεις απο Χανιά το ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ περιμένει να φύγει πρώτα το ΛΙΣΣΟΣ/ΠΡΕΒΕΛΗ μη τυχόν και μείνει έξω κανένα φορτηγό και μετά ξεκινάει.

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από το γεγονός πως είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα, θεωρώ πως ίσως να προσεγγίζουμε το θέμα και από λάθος οπτική γωνία: γιατί θα πρέπει να επικρατήσει μία από τις δύο εταιρείες;

Τα Χανιά είναι η δεύτερη σημαντικότερη γραμμή της ακτοπλοΐας. Σε γραμμές μεγαλύτερες (όπως το Ηράκλειο) ή μικρότερες (όπως τα Δωδεκάνησα και η Χίος-Μυτιλήνη) δραστηριοποιούνται 2 εταιρείες με 3 ή 4 πλοία.

Πιστεύω πως υπάρχει χώρος και για τις δύο εταιρείες και πως οι κινήσεις των δύο πλευρών θα ωφελήσουν σημαντικά το νομό των Χανίων, ο οποίος μέχρι σήμερα δεν είχε ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάλογη του μεγέθους του και της ναυτικής του παράδοσης.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα.Εδώ στην Ικαρία Σάμο που είναι μια μεσαίου μεγέθους γραμμή δραστηριοποιήθηκαν φέτος 3 εταιρίες και όλοι πρέπει να είναι λίγο πολύ ευχαριστημένοι.Γιατί όχι και στα Χανιά τα οποία έχουν ιδιαίτερα υψηλό μεταφορικό όγκο να μην μπορούν να σταθούν δύο εταιρείες?

Πολλοί βασιζόνται στο προηγούμενο εγχείρημα της Βlue Star η οποία απέσυρε το βαπόρι της.Εδώ όμως θα πρέπει να συνυπολογήσουμε ότι το Μπλου σταρ 1 ήταν ένα βαπόρι ναυπηγημένο με υψηλότατο δανεισμό και με τεράστια κατανάλωση.Δεν ξέρω πόσο κόστισε συνολικά το ΑΡΙΑΔΝΗ αλλά υποθέτω λειγότερο από το ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ.

Επίσης δεν ξέρω αν το Μπλου σταρ έβγαινε οικονομικά στην γραμμή αλλά και να έβγαινε μπορεί να μην έβγαζε τόσα όσα έβγαζε στο Μπάρι (μια γραμμή με μεγάλα μερίδια της εταιρίας) οπότε αυτός να ήταν ο λόγος της αποχώρησης.

Μην ξεχνάμε ότι ο Παναγόπουλος ήταν ένας απρόσκλητος επισκέπτης της Κρήτης και ισχυρός ανταγωνιστής των δύο μεγαλων Κρητικών εταιριών ενώ η ΕΛΛΕΝΙΚ είναι μια εταιρία με δεσμούς από την Κρήτη και έχει την ήθικη στήριξη των Μινωικών

Με αυτά θέλω να πω ότι χωρίς να ξέρω ακριβή νούμερα δεν θα πρέπει να συγχέουμαι απόλυτα το ένα εγχείρημα με το άλλο. Σίγουρα ένα εγχείρημα που δεν καρποφόρησε από μια σοβαρή εταιρία δεν είναι ότι καλύτερος οιωνός αλλά δεν θα πρέπει να το πέρνουμε ως βάση και μόνο για το νέο εγχείρημα.

Επίσης μην ξεχνάμε ότι και η εταιρία στην αγορά των φορτηγών της γραμμής μπήκε πολύ πρόσφατα μόλις δύο μήνες πριν.Πολλες μεταφορικές εταιρίες μπορεί την πρόταση του ΑΡΙΑΔΝΗ να την βλέπουν εν αρχή ως πυροτέχνημα λόγω της αποχώρησης του ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ εν μία νυκτί και να εμφανίζονται διστακτικοί.

Με τον καιρό όμως κι αν στηριχτεί το βαπόρι από την εταιρία του όπως πρέπει και γνωρίζουν ίσως κερδίσει την εμπιστοσύνη και κατ'επέκταση σημεντικό μερίδιο στην διακίνηση των φορτηγών.

Τέλος στο ερώτημα του Σείριου για την επένδυση στο ΑΡΙΑΔΝΗ κι αν είναι δυνατόν να μην έχουν ενδείξεις ή εγγυήσεις για την επιτυχία του εγχειρήματος εγώ θα πω ότι δεν είναι απαραίτητο.

Μία αγορά ενός πλοίου πλέον ΄μπορεί να γίνει και να αποσκοπεί σε πολλούς τομείς κι όχι μόνο στην δρομολόγησή του.

Για παράδειγμα ο Κώστας Αγαπητός πήρε το ΑΘΗΝΑ το ανέστησε το έκανε κούκλα το δρομολόγησε και παράλληλα το έβγαλε προς πώληση.Ηρθαν λοιπόν οι Πορτογάλοι του έδωσαν αυτά που ήθελε το πούλησε και έβγαλε και σημαντικό κέρδος.Αν για παράδειγμα έρθουν αύριο στην Ελλένικ ενδιαφερόμενοι και δώσουν +20% παραπάνω από ότι κόστισε(που ίσως είναι και η αντικειμενική του αξία) συνολικά είναι κανείς σίγουρος ότι θα αντισταθεί η εταιρία στην πρόκληση?Κι αν το δώσει δεν θα έχει βγεί κερδισμένή?

Μπορεί η εταιρία να το βρήκε σε δελεαστική τιμή και να το πήρε να το αναβαθμίσει κι αν πετύχει πέτυχε η δρομολόγησή του.Αλλιώς μπορεί να πιάσει μια τιμή πώλησης ή ναύλωσης που και πάλι θα είναι ευχαριστημένη.

Κι ένα άλλο παράδειγμα είναι οι Μινωικές και τα 3 κορεάτικα που σίγουρα δεν είχαν εγγυήσεις για την επένδυσή τους.

Πλέον οι εταιρίες δεν αγοράζουν μόνο για να καλύψουν τις ανάγκες τους δρομολογιακά αλλά αποβλέπουν και σε έμμεση ενδεχόμενη κερδοφορία μέσω μιας επένδυσης.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...