Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μόνο ένας μελλοντολόγος μπορεί να πει τι θα γίνει στην ακτοπλοία. Αντί να ξεκαθαρίζουν τα πράγματα τόσο μπλέκονται. Το τελευταίο ΑΤΤΙΚΑ - MARFIN ( και Βαρδιλογιάννης).:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Γιατι η HSW δεν ριχνει τις τιμες στα φορτηγα αφου αν υπολογισουμε οτι το ΑΡΙΑΝΔΗ βγαζει τα εξοδα με το μισο γκαραζ,με γεματο θα εχει περισσοτερο κερδος!Αρα θα μπορεσει να επιβιωση στη γραμμη που ολοι ξερουμε ποσο υπολογιζουν τις εκπτωσεις τα φορτηγα κ θα κερδισει τις μεταφορικες εταιριες απεναντι στις μειωμενες τιμες τις ΑΝΕΚ κ στον τοπικισμο.Παντως τα λεφτα για ενα πλοιο ειναι τα ΦΟΡΤΗΓΑ κ οχι οι επιβατες.

Από ότι έχω ακούσει ηHSW (δε ξέρω εάν είναι αλήθεια αυτό) έχει ρίξει τις τιμές στα φορτηγά. Γιατί είχα ακούσει ότι μια μέρα που είχε πάρει γύρω στα 10 φορτηγά, τα 4 ήταν με έκπτωση 20%, 2 με έκπτωση 15%, 2 με έκπτωση 10% και τα αλλά δυο ακέραια.

Όταν οι μεγάλες μεταφορικές εταιρείες χρωστάνε στην ΑΝΕΚ χιλιάδες Ευρώ, και τους δίνουν επιταγές μεταχρονολογημένες για 5-6 μήνες, είναι σημαντικότερο για τους ιδιοκτήτες από μια μικρή έκπτωση στο ναύλο. Επιπλέον οι καλοί πελάτες συνήθως έχουν μια μικρή έκπτωση γύρω στα 5-10% σχεδόν σε όλες τις εταιρείες. Επίσης η HSW στις άλλες γραμμές που δραστηριοποιείται δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλα ανοίγματα στις μεταφορικές εταιρείες και συνήθως παίρνει επιταγές για ποιο κοντινές ημερομηνίες.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι βλέπω τα πράγματα λίγο πιο πεζά, κοιτώντας τα δρομολόγια της ΑΝΕΚ από 1/11 και μετά. Πιστεύω ότι της έκατσε της ΑΝΕΚ μ'ένα σμπάρο 2 τρυγόνια.

Με τις τελευταίες βλάβες και τις ετησίες που έρχονται, υπάρχει πρόβλημα στο να βγουν τα δρομολόγια.

Μην ξεχνάμε ότι μέχρι πριν 10 ημέρες είχε 2 μέτωπα στην Κρήτη, ένα στα Χανιά με HighSpeed -> Χίος -> Αριάδνη και ένα στο Ρέθυμνο με Κεντέρη.

Φέτος με τον Κεντέρη να τσιμπάει μερίδια στο Ρέθυμνο, παρόλο τα κάκιστα δρομολόγιά του, δε μπορούσε ν'αφήσει ξέφραγο το δρομολόγιο, όπως έκανε πέρισυ (1 μήνα χωρίς καράβι, στην υψηλή περίοδο). Πάλι καλά δλδ. που υπήρχε το Ιεράπετρα.

Στα Χανιά όλα καλά, μέχρι τα HighSpeed. Γνωστά εδώ και 2 χρόνια. Ηταν γνωστό το τί μπορούν να κάνουν. Πιστεύω ότι το Χίος, "γραμμένο" το είχανε οι της ΑΝΕΚ, γιατί εκτός του χαρακτηρισμού του ως του πιο νέου πλοίου στην Ελλάδα, δεν είναι Κρητοβάπορο. Το μόνο που μπορούσε να δώσει παραπάνω από τα Highspeed είναι μερικά φορτηγά. Από 'κει και πέρα...

Ομως με την Αριάδνη... τα πράγματα αλλάζουν. Είναι ο συνδιασμός που σκοτώνει γιατί τα έχει όλα. Μεγάλο, γρήγορο, χλιδάτο, φθηνό (η HSW είχε φθηνές τιμές από την αρχή). Εκεί λοιπόν που δεν είχε η ΑΝΕΚ αντίπαλο, της ήρθε η φαεινή ιδέα.

"Κατεβάζουμε το Champion και πέζουμε στα ίσα."

Μπαίνει το καράβι ίδιες ώρες, για να μην υπάρχει ρίσκο από αλλαγές στα ωράτιο και ποντάρει στην ταχύτητα και στον ΑΝΕΚισμό των Χανιωτών. Ταυτόχρονα, το δρομολόγιο βγαίνει με 1 καράβι αντί για 2 και καθαρίζει και με το πρόβλημα της έλλειψης πλοίων για τα υπόλοιπα δρομολόγια. Χτυπάει και τις τιμές σε όλη την Κρήτη για να δείξει πως δεν μασάει και τελειώνει το παραμύθι.

Από 1/11 τα πάντα έρχονται στα ίσα τους. Επανέρχεται το Λατώ και διπλώνει με το Λισσός στα Χανιά, με τις γνωστές-παλιές τιμές. Πρέβελης στο Ρέθυμνο, Κρήτη I/II στο Ηράκλειο, Jean Nicoli & Hellenic Spirit στην Ανκόνα, Σοφοκλής & Λευκά Ορη στη Βενετία, Champion & Bενιζέλος ξεκινάνε τον κύκλο των ετησιών (μετά τον Πρέβελη) και με την ολοκλήρωσή τους αποδεσμεύουν το Jean Nicoli.

Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά αν πάει έτσι όπως φαίνεται από το πρόγραμμα δρομολογίων, δε βλέπω φως στον ορίζοντα (αυτό λέγεται απαισιοδοξία), όσο αφορά στην ποιότητα του συνόλου των καραβιών της γραμμής και των τιμών.

Με αυτό το πρόγραμμα, μάλλον την Αριάδνη βλέπω να κερδίζει μερίδια, τα οποία αν δεν τα επεκτείνει και στα φορτηγά, θα έχει την ίδια μοίρα με το Blue Star. Οι οικονομικές-διοικητικές σχέσεις της εταιρίας με τις Μινωϊκές είναι λίγο-πολύ γνωστές. Ισως μία συνεργασία στα φορτηγά να έδινε την αβάντα που χρειάζεται το Αριάδνη, για να μεγαλουργήσει στη γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

Στα Χανιά όλα καλά, μέχρι τα HighSpeed. Γνωστά εδώ και 2 χρόνια. Ηταν γνωστό το τί μπορούν να κάνουν. Πιστεύω ότι το Χίος, "γραμμένο" το είχανε οι της ΑΝΕΚ, γιατί εκτός του χαρακτηρισμού του ως του πιο νέου πλοίου στην Ελλάδα, δεν είναι Κρητοβάπορο.

Συμφωνώ με το συλλογισμό σου και προσθέτω πως η δρομολόγηση του highspeed όχι μόνο δεν ενοχλούσε την ΑΝΕΚ, αλλά σε ένα βαθμό την εξυπηρετούσε, αφού λειτουργούσε και σαν ανάχωμα για τον οποιονδήποτε τρίτο είχε βλέψεις για τη γραμμή, απορροφώντας την υπερβάλλουσα ζήτηση.

Από 1/11 τα πάντα έρχονται στα ίσα τους.

Εδώ θα διαφωνήσω. Μη σε ξεγελούν τα πλάνα, εδώ το Champion το είχε ανακοινώσει, το είχε διαφημίσει, αλλά τα πλάνα του τα άνοιξε μία εβδομάδα πριν. Μπορεί να έχουν καταλήξει ήδη στα δρομολόγια για την επόμενη περίοδο ή να βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις (πχ ανανέωση της ναύλωσης του Jean Nicoli).

Όπως έχω ξαναπεί, είναι πολύ νωρίς για οποιοδήποτε συμπέρασμα. Μετά από μήνες, όταν δούμε την τελική διάταξη των πλοίων της ΑΝΕΚ, όταν δρομολογηθεί το Έλυρος και μάθουμε πως θα καλυφθεί το κενό της Αγκώνας, θα μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για το μέλλον της γραμμής

Link to comment
Share on other sites

Εδώ θα διαφωνήσω. Μη σε ξεγελούν τα πλάνα, εδώ το Champion το είχε ανακοινώσει, το είχε διαφημίσει, αλλά τα πλάνα του τα άνοιξε μία εβδομάδα πριν.

Σωστά.

Ομως... δεν υπήρχε καμμία δρομολόγηση στη γραμμή και φυσικά... χωρίς δρομολόγηση δεν υπάρχουν και τιμές. ;)

Τώρα και καράβια έχει δρομολογημένα (Λατώ/Λισσός) και ωράρια έχει αποφασισμένα και τιμές δίνει (π.χ. για 1/11 σε Deck 30 ευρώ από 21, σε ΑΒ4 54 ευρώ από 33 και σε Α2 77 ευρώ από 49).;)

Το "περίεργο" είναι ότι η HSW δεν έχει δώσει δρομολόγια και τιμές ακόμα για μετά την 31/10.

Link to comment
Share on other sites

Να ρωτήσω κάτι χαζό? Εάν θέλεις να πας Ρέθυμνο ή Ηράκλειο δεν είναι οικονομικότερο να πας μέσω Χανίων?

Και μιλάω για τώρα που "τα αφεντικά τρελάθηκαν", γιατί άμα συνέλθουν...

Link to comment
Share on other sites

Να ρωτήσω κάτι χαζό? Εάν θέλεις να πας Ρέθυμνο ή Ηράκλειο δεν είναι οικονομικότερο να πας μέσω Χανίων?

Και μιλάω για τώρα που "τα αφεντικά τρελάθηκαν", γιατί άμα συνέλθουν...

Ε,σιγά μην πας Ηράκλειο μέσω Χανίων επειδή είναι φτηνότερα... Είτε έχεις αυτοκίνητο, είτε πάρεις ΚΤΕΛ (=φρίκη)! ;)

Έκτος αν το κάνεις για να μπείς στα πλοία. Μόνο γι΄αυτό θα το έκανα.

Link to comment
Share on other sites

δεν υπήρχε καμμία δρομολόγηση στη γραμμή και φυσικά... χωρίς δρομολόγηση δεν υπάρχουν και τιμές.

Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, η ΑΝΕΚ είχε συνεχώς ανοικτά τα πλάνα της για τα Χανιά.

Απλά στις 24 Σεπτεμβρίου άλλαξε τις ώρες δρομολογίων και τις τιμές της με τη δρομολόγηση του Champion.

Link to comment
Share on other sites

Μα καλά τι γίνετε στο site της HSW? Πήγα σήμερα να βγάλω εισητήρια on-line για τον Νοέμβριο που θέλω να ταξιδέψω και δεν μου βγάζει καν δρομολόγια :eek: ούτε και τιμές βέβαια !!!

Link to comment
Share on other sites

Στις online κρατήσεις της ΑΝΕΚ άνοιξαν πλάνα Νοεμβρίου όπου το δείχνει να ξεκινάει 16.15 από Πειραιά, εκτός Παρασκευής που ξεκινάει 16.30.

Στα ίδια πλάνα επίσης φαίνεται να ξεκινάει πλέον 23.59 από Χανιά αντί για 00.15.

Link to comment
Share on other sites

Εντελώς μεροληπτικό το βρίσκω και μάλλον φανερώνει ότι η ΑΝΕΚ κάνει σπασμοδικές κινήσεις? Πανικός? Δηλαδή αυτό που της λέιπει είναι να ανακοινώσει μόλις βγεί απο τον Πειραιά ότι " Τώρα προσπερνάμε το Αριάδνη " ? Δεν βρίσκω λογική σ΄αυτή την αλλαγή ωραρίων...;)

Link to comment
Share on other sites

Αλλα παραλληλα μειωνουν το χρονο παραμονης στην Κρητη οπου πρεπει να ξεφορτωσουν-φορτωσουν με βαση τα σημερινα δεδομενα 80-100 φορτηγα. Θα προλαβαινουν; ;)

Link to comment
Share on other sites

Εγω πιστευω οτι ειναι δυο πραγματα.Πρωτον η ωρα εξυπηρετει καλυτερα μεταφορικες και επιβατες.Το 15:00 ειναι αρκετα νωρις.Δευτερον τους βγαινει ετσι και μια δευτερη προσπεραση στην Αριαδνη οποτε ανεβαζουν και την εικονα τους.Το βαπορι ετσι θα φτανει 22:00 στα Χανια και θα αναχωρει στις 24:00.Ειναι λιγοτερος ο χρονος που εχει πλεον αλλα ειναι περισσοτερος απο της Αριαδνης.Ο πολεμος συνεχιζεται...

Link to comment
Share on other sites

Σε 2 ώρες πιστευώ αν έχει ένα οργανωμένο τιμ στην κουβέρτα κι αν οι λιμενικοί κάανουν σωστά την δουλειά τους προλαβαίνει να φορτοεκφορτώσει

Το μεσημβρινο δρομολόγιο των superfast11 και 12 2:30 ώρες έχει καθαρό περιθώριο κι όμως ακόμα και καλοκαίρι πάντα προλαβαίνει

Εγώ πιστεύω ότι η αλλαγή ωραρίου περισσότερο αφορά τα φορτηγά και τον κόσμο παρά την προσπέραση.

Δεν αποκλείω οι μεγάλες μεταφορικές να κοινοποίησαν καποιο σχετικό ααίτημα ή οι επιβάτες να διαμαρτυρήθηκαν διότι 3 το μεσημέρι είναι που σχολάνε οι δημοσιες υπηρεσίες ενώ ο ιδιωτικός τομέας συνήθως στις 5 συνεπώς οι εργαζόμενοι και οι χανιώτες κάτοικοι που ανεβαινουν για δουλειές στην Αθήνα δεν προλαβαίνουν εύκολα το δρομολόγιο των 3.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως χθες κατά την ολιγόωρη παραμονή μου στη Σούδα ακούστηκαν διάφορα παράπονα για τις ώρες άφιξης και των δύο βαποριών (κυρίως της ΑΝΕΚ) στη Σούδα. Γενικότερα οι μόνιμοι κυρίως κάτοικοι φαίνεται (αν και είναι νωρίς ακόμα) να μην μπορούν να συνηθίσουν αυτή τη βραδινή άφιξη στα Χανιά. Και άκουσα πολλές φορές να γίνεται η ερώτηση προς τους πράκτορες: Γιατί ρε παιδιά βάλατε το βαπόρι να έρχεται τέτοια ώρα;

Στο θέμα που θίξατε παραπάνω για τις ώρες παραμονής αυτό που φάνηκε είναι το CHAMPION την παλεύει μια χαρά. Και όπως είπε και ο Earl Granville πιστεύω ότι ακόμα και αν μειωθεί ο χρόνος παραμονής του στη Σούδα, πάλι δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την προϋπόθεση πλήρωμα και λιμενικοί να μπορέσουν να συνεργαστούν καλά. Σε αντίθεση με το ΑΡΙΑΔΝΗ που με καμιά 600αριά επιβάτες και 50 ΙΧ έκανε πάρα πολλή ώρα να ξεφορτώσει (σε σύγκριση πάντα με τον χρόνο παραμονής του στο λιμάνι) και είναι απορίας άξιο άν η εταιρία καταφέρει και ανεβάσει τις μετοχές της σε φορτηγά πως θα την παλέψει με τα ωράρια.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως για το κόσμο (και για τα φορτηγά) θεωρώ το ιδανικό θα ήταν μια εταιρία μεσημεριανή αναχώρηση και η άλλη εταιρία βραδινή..και αντίστοιχα και απο Χανιά

Link to comment
Share on other sites

Tα πλοια θα μπορουσαν να παραμεινουν στη γραμμη και να εχουν σημαντικα κερδη αν τροποποιησουν τα δρομολογια κατι σαν joint service..Κατι τετοιο ομως δε θα συμβει οπως ειναι αυτονοητο αφου στοχος ειναι ο αφανισμος της ΗSW απο τη γραμμη και οχι η εδραιωση της... Παντως το πρωτο 10ημερο της κοντρας το Champion δηκαιολογει απολυτα το ονομα του και πανυγηρικα εχει κερδισει σε κοσμο-Ι.Χ. και βεβαια φορτηγα, δηλαδη παντου :D:o

Link to comment
Share on other sites

Η αλλαγή ωραρίου έχει να κάνει κυρίως με την εξυπηρέτηση των επιβατών και φορτηγών απο πληροφορίες eκ των έσω.Επειδή ζώ στα Χανιά και σήμερα ταξίδεψα με το πλοίο αυτό που δεν βολεύει είναι η νυκτερινή ώρα αναχώρησης (οι πρισσότεροι επιβάτες περιμένουν να μπούν στις 22,00 όπως και εγώ και πάνε κατ ευθεία για ύπνο).Γενκά πιστεύω οτι στην γραμμή ΄πρέπει να υπάρχει το κλασικό δρομολόγιο με σύγχρονα πλοία και απο την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο (όποτε η γραμμή σηκώνει 2 πλοία) να υπάρχει ένα πλοίο τύπου highspeed 4.

Link to comment
Share on other sites

Μα καλά τι γίνετε στο site της HSW? Πήγα σήμερα να βγάλω εισητήρια on-line για τον Νοέμβριο που θέλω να ταξιδέψω και δεν μου βγάζει καν δρομολόγια ;) ούτε και τιμές βέβαια !!!

Τα πλάνα της HSW άνοιξαν μέχρι το τέλος του χρόνου.

Link to comment
Share on other sites

Ακουσα ότι θα βάλουν το τσάμπιον 16 30 αντι για 15 00.Μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο?

Από σήμερα αλλάζει η ώρα αναχώρησης του Olympic Champion στην αναχώρηση του από Πειραιά. Αντί για τις 15:00 θα φεύγει στις 16:30, ενώ παραμένει προς το παρών η ίδια ώρα αναχώρησης από τα Χανιά.

Link to comment
Share on other sites

Η ώρα αναχώρησης έχει γίνει 16:30 μόνο τις Παρασκευές και τα Σάββατα, τις υπόλοιπες ημέρες παραμένει 15:00.

Επίσης το Νοέμβριο έχουν ανοίξει μόνο οι επιστροφές με ώρα αναχώρησης 23:59 από Χανιά, αλλά δεν έχουν ανοίξει πλάνα από Πειραιά.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...