Jump to content
Shipfriends

Orestis

eMembers
  • Content Count

    3,949
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Είναι δύσκολο να παρακολουθήσουμε ολοκληρωμένα το θέμα που έχει προκύψει με τις εγκρίσεις των δρομολογίων καθώς έχουν γραφτεί σχόλια σε 4-5 διαφορετικά θέματα (αυτά των εταιρειών, στο ΣΑΣ, στις αντίστοιχες γραμμές και στο ΥΕΝ). Το όλο θέμα οφείλεται στα κενά που αφήνει ο νόμος, οπότε κάτω από αυτό το πλαίσιο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση η πρόθεση του υπουργείου για αλλαγή του θεσμικού πλαισίου.
  2. Για αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων δεν ξέρουμε ακόμα, αλλά ο ΦΠΑ που ισχύει στις ευρωπαϊκές χώρες είναι μη συγκρίσιμος, ειδικά σε αυτές που έχουν σημαντική επιβατική κίνηση (σελ. 41)
  3. Αυξήσεις στα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα στην ακτοπλοΐα Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες στα περισσότερα πλοία τους ήδη χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο πριν από τη νέα χρονιά, δεν αποκλείουν μία πιθανή αύξηση της τιμής τού ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 7 έως 10% το αμέσως προσεχές διάστημα. Ωστόσο, παράγοντες του κλάδου τόνιζαν -από την άλλη πλευρά- ότι οι ακτοπλοϊκές δεν θα μπορούσαν να μετακυλήσουν και όλο το κόστος από την επιβάρυνση του νέου καυσίμου στον επιβάτη ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο που η κίνηση είναι μειωμένη. Ως εκ τούτου μία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, κατά περίπτωση, από τις αμέσως επόμενες εβδομάδες μπορεί να κριθεί αναγκαία από τις διοικήσεις των εταιρειών προκειμένου να περιορισθεί η ζημιά, από τη χρήση του νέου καυσίμου. Στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωναν ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος. Καταγράφηκε μία αύξηση πάνω από 25%. Οι ακτοπλόοι προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος από τη νέα χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου χωρίς μία πιθανή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, είχαν ζητήσει παλαιότερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας μείωση των συντελεστών ΦΠΑ. Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών. Το θέμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι υπό εξέταση καθώς υπάρχει ενδοιασμός ως προς το γεγονός ότι αν παρθεί μία απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να υπάρξει συνολικά για όλες τις μεταφορές κάτι που θα αυξήσει το συγκεκριμένο κόστος. Περισσότερα στο euro2day
  4. Seajets, όχι φυσικά γιατί είναι η καλύτερη εταιρεία, αλλά γιατί το 2019 ήταν ιδιαίτερα παραγωγική και πρωταγωνίστησε στις εξελίξεις: Δρομολόγησε ίσως το καλύτερο ταχύπλοο που έχει έρθει ποτέ στην Ελλάδα, προχώρησε σε μετασκευές 3 πλοίων (Worldchampion Jet, Sifnos Jet & Power Jet), λανσάρισε 3 νέους προορισμούς από Πειραιά (Σύρο, Πάρο και Ίο), έδωσε λύση στη Σαμοθράκη μέσα στο 15αύγουστο, άλλαξε σύστημα κρατήσεων, υλοποίησε το e-ticket, αγόρασε το Rapid Link Jet και μείωσε αισθητά τις καθυστερήσεις στα δρομολόγιά της.
  5. Δεν το βλέπω έτσι: Αυξάνεται η επιδότηση για να καλύψει είτε το κόστος του ακριβότερου καυσίμου είτε το κόστος της επένδυσης για τα scrubbers
  6. Δηλαδή με τα σημερινά δεδομένα (πριν την 1η Ιανουαρίου), η κοινοπραξία έχει χαμηλότερες τιμές;
  7. Ας δούμε όλους τους νικητές της χθεσινής βραδιάς. Βραβείο Εταιρείας Ξηρού Φορτίου της Χρονιάς: M/Maritime Βραβείο Εταιρείας Δεξαμενόπλοιων της Χρονιάς: Latsco Shipping Επιβατηγός Γραμμή της Χρονιάς: Levante Ferries Βραβείο Ναυλομεσιτικής της Χρονιάς: Xclusiv Shipbrokers Βραβείο Τεχνολογικού Επιτεύγματος: SeaBright Ναυτιλιακός Χρηματοδότης της Χρονιάς: Τράπεζα Πειραιώς Βραβείο για την Ασφάλεια : Λιμενικό Σώμα − Ελληνική Ακτοφυλακή Βραβείο Βιωσιμότητας: Probunkers Βραβείο Διεθνούς Προσωπικότητας της Χρονιάς: Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου Βραβείο Διεθνούς Κέντρου Πειραιώς: Δήμος Πειραιά Βραβείο Ναυτικός της Χρονιάς: καπτ. Δημήτριος Σπανουδάκης Βραβείο Εκπαίδευσης ή Κατάρτισης (Επιμόρφωσης): Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς Βραβείο Πλοίο της Χρονιάς: «Worldchampion Jet» Βραβείο Lloyd’s List Intelligence Big Data: DeepSea Technologies Βραβείο Επιτεύγματος Ζωής: Γρηγόρης Β. Χατζηελευθεριάδης Βραβείο Επόμενης Γενιάς: Νικόλας Μαρτίνος Newsmaker της Ελληνικής Ναυτιλίας της Χρονιάς: Γιώργος Γιουρούκος Ελληνική Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς: Γιώργος Οικονόμου
  8. Με δεδομένο πως η Attica έχει προχωρήσει στην απόκτηση του 100% της HSW, δεν έχει καμία σημασία σε ποιο ΑΦΜ πηγαίνει η επιδότηση.
  9. Το Αλεξάνδρα δεν έχει τα απαιτούμενα κρεβάτια οπότε πιο πιθανό βλέπω το Aqua Blue.
  10. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να σταθεί ένα τέτοιο πλοίο σε αυτή τη γραμμή. Η αντίστοιχη σύνδεση από τον Πειραιά βγαίνει επειδή παίρνει προίκα δύο επιπλέον νησιά (Σύρος & Μύκονος) και συνεχίζει με επιδότηση για Καβάλα. Η Ικαρία και η Σάμος επηρεάστηκαν διπλά τα τελευταία χρόνια και από την κρίση και από το μεταναστευτικό και είναι ίσως από τους προορισμούς που έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πτώση στην κίνηση. Ένα πλοίο με αυτά τα χαρακτηριστικά όχι μόνο χρειάζεται γραμμή με σημαντική μεταφορική κίνηση αλλά και για δώδεκα μήνες το χρόνο.
  11. Αν εννοείς για τις κατηγορίες πλόων δες εδώ, ενώ αν εννοείς για τις κατηγορίες που αφορούν τις επιδοτούμενες γραμμές, δες εδώ (σελ. 20-22).
  12. Δεν νομίζω πως έγινε κάποια μεθόδευση, μόνος του τα έκανε μαντάρα. Στο δεύτερο συμφωνώ μαζί σου αλλά δεν μπορώ να φανταστώ κάποιο τρόπο που με βάση τις προδιαγραφές του διαγωνισμού να αποκλειόταν η ΣΑΟΣ. Να γινόταν προκήρυξη μόνο για 3η κατηγορία όταν σε όλες τις υπόλοιπες γραμμές φέτος έγινε για όλες; Να ζητούσαν μεγαλύτερου μήκους πλοίο για ένα «προβληματικό» λιμάνι; Ή περισσότερα κρεβάτια για μία απόσταση 29 μιλίων;
  13. Με δεδομένο πως βάσει της απόφασης του ΣΑΣ τα χαρακτηριστικά για το πλοίο παραμένουν ίδια και η γραμμή θα προκηρυχτεί για όλες τις κατηγορίες πλοίων, εκτιμώ πως θα παραμείνει στην ΣΑΟΣ που διαθέτει πλοίο 2ης κατηγορίας.
×
×
  • Create New...