
ΣΕΙΡΙΟΣ
eMembers-
Posts
9,045 -
Joined
-
Last visited
-
Καλέ μου Βίκτωρ, αφου κατάλαβες τι εννοώ, γιατί με... στεναχορεύεις ??? 😋 "Μαχαιριά" όσον αφορά την εξωτερική του εμφάνιση - εικόνα και μόνο, χωρίς να αμφισβητώ διόλου ως "προίκα" την χρησιμότητα του (ελάχιστη ωστόσο στην χώρα μας). Εκτός πια αν εσένα σου αρέσει και αισθητικά, αν και επειδή σε ξέρω δεν το θεωρώ καθόλου πιθανό.
- 759 replies
-
- blue horizon
- blue star
- (and 19 more)
-
Αυτός ο πλωριός καταπέλτης είναι που είναι σαν μαχαιριά πάνω στο βαπόρι (σε όλα όσα έχουν βέβαια), δεν τον βάφουν τουλάχιστον κι αυτόν άσπρο να μην χτυπάει τόσο άσχημα ???
- 759 replies
-
- blue horizon
- blue star
- (and 19 more)
-
Λίγο έλειψε να είχαμε την νεκρανάσταση του αιώνα (με βάση την ηλικία του, τα χρόνια εγκατάλειψης, την βύθιση του στην Ελευσίνα) όταν το καλοκαίρι του 2021 επρόκειτο να βγει σε ναυπηγείο στο Πέραμα, όχι για scrap, αλλά για εργασίες αποκατάστασης και ανακαίνισης ώστε να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Κάτι τελικά που για άγνωστους λόγους δεν έγινε.
-
@Nick the Greek Λάβε υπ όψιν σου ότι το δημοσίευμα ήταν του Δεκεμβρίου 1966. Τότε το υπό κατασκευήν ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ είχε ακόμα το όνομα ΜΑΡΜΑΡΙ, και τα αρχικά του σχέδια με πλώρη με "ανοιγόμενα φτερά" όπως των πλοίων στο σχέδιο και (μετά από λίγα χρόνια) του ΜΑΡΘΑ. Το 1967 μετονομάστηκε ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ και τότε προτάθηκε και αποφασίστηκε η ανοιγόμενη προς τα επάνω πλώρη (visor). Διόλου απίθανο λοιπόν, για να μην πω βέβαιο, το ότι και τα δύο πλοία των Λάτση και Κονταρίνη θα ακολουθούσαν αυτή την "εντυπωσιακή" καινοτομία του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ.
- 80 replies
-
- χρονοντουλαπο
- το χρονοντουλαπο της ιστοριας
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Επιστροφή στις ρίζες και στα ένδοξα χρόνια της ΑΝΕΚ, κι όλα τ' άλλα, περί άσχετων που δεν ξέρουν από σινιάλα και.... γραμματοσειρές, είναι για τους ειδήμονες των πληκτρολογίων !!!
-
Σωστά, αν και στην.... ιδιαζόντως σπάνια περίπτωση του, με το εύρος των εργασιών - αλλαγών στα αρχικά του σχέδια τόσο το 2008 όσο και σήμερα, πιό εύστοχος νομίζω θα ήταν ο όρος ανακατασκευή (δεύτερη).
- 92 replies
-
Όλα σωστά ήταν τα παραπάνω. Και από την στιγμή που επανεκκίνησαν οι εργασίες, άλλαξε το νέο όνομα που θα έχει, αλλά και η γραμμή που θα δουλέψει, είναι πολύ πιθανόν να ισχύουν κάποιες πληροφορίες που είχα, και αφορούσαν στο ότι για την ολοκλήρωση της μετασκευής..... εδιευρύνθει (sic !) το status της πλοιοκτησίας του.
- 92 replies
-
Δύο βαπόρια που για άγνωστους λόγους δεν κατασκευάστηκαν ποτέ... Μία πολύ ενδιαφέρουσα δημοσίευση, ουσιαστικά προαναγγελία δύο νέων ναυπηγήσεων, από το περιοδικό ΑΡΓΩ τεύχος Δεκεμβρίου 1966 (Αρχείο τευχών : Νεκτάριος Παπαδάκης). Με συμπλοιοκτήτες τον Ιωάννη Λάτση (Νεράιδα) και τον Π. Κονταρίνη (Μαριώ, Σαρωνίς κ.α.), λογικά τα δύο πανομοιότυπα και καινοτόμα για εκείνη την εποχή πλοία, που τουλάχιστον από το παρατιθέμενο σχέδιο είχαν μεγάλες ομοιότητες με το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ (ΚΑΡΥΣΤΟΣ), προορίζονταν για τις γραμμές του Αργοσαρωνικού, αν και η αναφορά για "διαμερίσματα επιβατών με 50 κλίνας" μας υποχρεώνει να κρατήσουμε κάποιες επιφυλάξεις. Να προσέξουμε ακόμα τις περιγραφές εκείνης της εποχής "σκάφη τύπου Καταπέλτης" και "πορθμεία με ναυπηγικάς γραμμάς συνήθους ακτοπλοικού επιβατηγού σκάφους". Ειδικά η δεύτερη θα ταίριαζε γάντι και για το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ. Να σημειώσω τέλος ότι το αναφερόμενο ναυπηγείο ΑΡΓΩ (απλή συνωνυμία με το περιοδικό) στο οποίο θα κατασκευαζόντουσαν τα δύο αδελφάκια, ήταν αυτό του Περάματος (δεύτερο προς τον Πειραιά από την γερμανική σκάλα) μιας και το ναυπηγείο ΑΡΓΩ του Πολέμη στην Πούντα Σαλαμίνας ιδρύθηκε αρκετά χρόνια μετά το 1966, και αφού πρώτα ο Πολέμης γύρω στο 1974 είχε αγοράσει το ΑΡΓΩ του Περάματος.
- 80 replies
-
- χρονοντουλαπο
- το χρονοντουλαπο της ιστοριας
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Όπως έγραψε ο Παντελής Φύσσας στην ομάδα του στο fb, ξεκίνησε στο ναυπηγείο Παναγιωτάκη στην Σαλαμίνα η κατασκευή του 19ου Πρωτοπόρος. Κατασκευαστής η εταιρεία Μπεκρή, και ναυπηγός η κ. Ευτυχία Πετυχάκη. Αν δεν κάνω λάθος, είναι η πρώτη φορά που κατασκευάζονται ταυτόχρονα τρεις Πρωτοπόροι.
- 1 reply
-
- protoporos xix
- πρωτοπορος xix
-
(and 4 more)
Tagged with:
-
Εννοείς μόνο με κίτρινο ή κόκκινο..... φουγάρο ??? Γιατί και με την HSW και με την ΑΝΕΚ αυτή ήταν η μόνη διαφορά στα χρώματα του. Φυσικά και θα είναι όμορφο και στα κόκκινα, και ο λόγος είναι πως τα όμορφα πλοία παραμένουν όμορφα αν όχι με όλους, με τους περισσότερους χρωματικούς συνδυασμούς (εξαιρούνται το λαχανί με ροζ πιθηκάκια και τα cartoons της Moby 😁).
- 1,789 replies
-
- rainbow bell
- hellenic seaways
-
(and 5 more)
Tagged with:
-
Ε καιρός του ήταν πια. Και μόνο που επανήλθε από "Total loss και Dead" για καμιά δεκαριά ακόμα χρόνια, θαύμα ήταν. Πάντως, όπως έχει αναφερθεί και πιο πάνω, λογικά δεν ταξίδευε και ήταν μόνιμα δεμένο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας του, αν μάλιστα συνυπολογισουμε το ότι ο Selim το αναφέρει ως barge. Μετά το ΣΧΟΙΠΑΝΤΑΣ λοιπόν, τέλος και για το ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ. Παραμένουν ακόμα εν ζωή τα δύο από τα τέσσερα αδελφά φέρρυ ιδιαίτερης (για την εποχή τους) σχεδίασης. Το ΚΩΣΤΑΣ Θ ΙΙΙ στην Σιέρα Λεόνε, και το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ κάπου στο Αζερμπαϊτζάν, αν και για το τελευταίο δεν παίρνω και όρκο.
-
Κλειώ (Ν. Θεσσαλονίκης 754)
ΣΕΙΡΙΟΣ replied to Panagia Ekatontapiliani's topic in Μικρά επιβατηγά και τουριστικά πλοία
Μία εξαιρετική - σπάνια φώτο του καραβακίου στην πρώτη του αρχική μορφή, στην Ουρανούπολη της Χαλκιδικής όπου δούλεψε μόνο για ένα καλοκαίρι, το 1995, έτος κατά το οποίο και κατασκευάστηκε. Όπως αναφέρεται στο site της εταιρείας του, kliocruise, από όπου και η φώτο, έγινε τότε άμεσα αντιληπτό ότι η καλοκαιρινή σεζόν ήταν πολύ "μικρή" και προτιμήθηκε το καραβάκι ήδη από τον Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς να δουλέψει μόνιμα στην Θεσσαλονίκη. -
Τι μπορώ να πω, υποκλίνομαι μετά μεγίστου σεβασμού, και ευχαριστώ θερμά για τις πληροφορίες. Δύο παρατηρήσεις : Με αυτό το μπέρδεμα που επιλύσαμε πλέον, εξηγείται γιατί δεν είχαμε βρει τόσα χρόνια το ΙΜΟ του πλοίου, αν αναλογιστουμε ότι έπαψε να αναφέρεται ως ΜΑΙΡΗ ΙΙΙ από το 2009, περίοδο που περίπου μαζί με τους συντρόφους polmyt και enas chiotis (κυρίως) ξεκινήσαμε να ξετυλίγουμε την ιστορία των ελληνικών παντοφλων. Κάπως παράξενο όμως το γεγονός ότι με το όνομα ΑΓΓΕΛΙΚΗ, έστω και ως φορτηγίδα πλέον, "χάθηκε" το IMO number. Καλό θεωρώ θα ήταν επειδή υπήρξε ναυπηγείο Ν. Σάββα και στο (αμιγώς) Πέραμα (σήμερα τμήμα του ΜΕΓΑΤΕΧΝΙΚΑ) να κρατήσουμε ως ναυπηγείο κατασκευής του αυτο στο Κερατσίνι - Νεο Ικόνιο που λειτούργησε έως το 1965.
-
Τα καλά νέα είναι πως μετά από πολλά χρόνια ανακαλύψαμε το αριθμό ΙΜΟ του πλοίου. Οπως μπορούμε να δούμε στο link : www.balticshipping.com/vessel/imo/6504101 είναι το ΙΜΟ 6504101, που αντιστοιχεί σε passenger vessel κατασκευής 1964 στο ναυπηγείο Σάββα (όχι της Ελευσίνας αλλά του Κερατσινίου, κάτι όμως που είναι σύνηθες λάθος) με πρώην όνομα το ΜΑΙΡΗ ΙΙΙ. Τα.... μπερδεμένα νέα, είναι πως σήμερα το ίδιο ΙΜΟ φαίνεται να ανήκει σε μικρό πλοίο (να πούμε φορτηγόλαντζα ???) με όνομα ALPHA, σημαία Γιβραλτάρ, και πλοιοκτήτρια εταιρεία την AEGEAN BUNKERING GIBRALTAR LTD (μπορούμε να το δούμε και σε φώτο). Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το "Former names MAIRI III (2009)", από την άποψη ότι εκείνη την χρονιά το ΜΑΙΡΗ ΙΙΙ μετονομάστηκε ΑΓΓΕΛΙΚΗ με νέο νηολόγιο Πειραιά. "Description ALPHA is a Passenger vessel built in 1964 by SAVVAS SHIPYARD - ELEUSIS, GREECE. Current status: Decommissioned or lost. Formerly also known as MAIRI III. It's gross tonnage is 248 tons."
-
Το πρόβλημα που έχει οδηγήσει πολλές παντόφλες μας σε παρόμοια περιστατικά στην δυτική Αφρική είναι η υπερφόρτωση που τους γίνεται. Στο παρόν συμβάν με το CASSANGA είχα διαβάσει πέρυσι ότι το πλοίο είχε δέσει στο λιμάνι, η εκφόρτωση των τσιμέντων είχε φτάσει κάπου στο 80% και τότε μόνο κατάλαβαν ότι η πρύμνη είχε κάτσει στον βυθό. Καταλαβαίνει κανείς πόσο φορτωμένο ήταν το πλοίο. Όσον αφορά την αποκατάσταση της ζημιάς, είμαι βέβαιος πως έχει γίνει. Είναι τόση η φτώχεια σε εκείνα τα μέρη που για να βγει total loss ένα πλοίο θα πρέπει ή να έχει καταστραφεί ολοσχερώς, ή να έχει βυθιστεί..... πλήρως και σε βάθος απαγορευτικό για ανέλκυση.