Jump to content
Shipfriends

Captain_Nionios

eMembers
  • Content Count

    573
  • Joined

  • Last visited

Uncategorized

  • Location
    Χανια-Αθηνα-Κεφαλλονια

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ειναι σχεδον απιθανο να ειναι 10000 τονους πιο βαρια τα Δηλος-Πατμος. Η μετρηση κορων (ογκος), οχι τονων, ισως δεν ειναι παντα με σταθερο τροπο υπολογισμενη και τα διαφορα sites μπορει να σε μπερδευουν με πολυ μεγαλες αποκλισεις. Το βασικο αλλα δυσερευτο για να συγκρινουμε μαζα ειναι το εκτοπισμα. Θελουμε το lightship και το dwt του καθενος για να εχουμε σωστη εικονα. Αλλα 10000 τονοι ειναι σχεδον απιθανη διαφορα.
  2. Το ταξιδεψα και εγω παλι για Καρπαθο και επιβεβαιωνω τα προαναφερθεντα. Το βαπορι εχει απιστευτη ταχυτητα (οταν τη χρειαστει) και μανουβρα. Ειναι λιγο ταχυτερο και πιο ευελικτο απο Δηλος και Πατμος ομως δειχνει πιο γερασμενο και ταλαιπωρημενο, μεσα και στα καταστρωματα. Να σημειωθει οτι οι μηχανες του, παροτι παρομοιας ισχυος, εχουν αρκετα μεγαλυτερο κυβισμο απο αυτες των Δηλος - Πατμος, οποτε αποδιδουν τη μεγιστη ισχυ σε χαμηλοτερες στροφες και λογικα αποδιδουν μεγαλυτερη ροπη. Αυτο, σε συνδιασμο με το λιγο μικροτερο μεγεθος του, κανει αυτο και το αδερφο του ακομα πιο πυροβολα, ειδικα στη μανουβρα.
  3. Επισης το Νησος Χιος, αν δεν κανω λαθος, θα ειναι το μεγαλυτερο πλοιο που εχει προσεγγισει ποτε σε Ηρακλεια και Σχοινουσα, μπορει και στο Κουφονησι. Στη Δονουσα προσεγγιζε το, ακομα μεγαλυτερο, Πατμος για τρια καλοκαιρια, 2015-2016-2017.
  4. Στη βιβλιογραφια, οσο πιο απλουστευμενα γινεται , μη λαμβανοντας πολλες παραμετρους υποψη, ο λογος των απαιτουμενων ισχυων ειναι (περιπου) εις την τριτη (3) δυναμη ο λογος των αντιστοιχων ταχυτητων. Για παραδειγμα ας παρουμε ενα πλοιο που πηγαινε με 18 κομβους και αυξανει στους 21. Ο λογος των ταχυτητων ειναι (1.1666...), οποτε χρησιμοποιει περιπου 1.588 φορες μεγαλυτερη ισχυ. Σε διαγραμματα ταχυτητας/απαιτουμενης ισχυος πλοιων εχω επιβεβαιωσει οτι πραξη και θεωρια ειναι αρκετα κοντα. Ομως ξεφευγει καπως οταν το πλοιο βρισκεται κοντα στη μεγιστη ταχυτητα που ειναι στα ορια σχεδιασης της γαστρας. Εκει ο λογος των απαιτουμενων ισχυων ειναι κοντα εις την τεταρτη (4) ή ακομα και μεγαλυτερη δυναμη, ο λογος των αντιστοιχων ταχυτητων. Δηλαδη απαιτειται ακομα μεγαλυτερη ποσοστιαια αυξηση ισχυος για ιδια ποσοστιαια αυξηση ταχυτητας. Με βαση μονο τη θεωρια θα περιμεναμε, οτι αν πηγαινει 25.31 στο 100%, τοτε θα επρεπε να πηγαινει 20.1 στο 50% . Ομως με βαση αυτο που ανεφερα για ταχυτητες κοντα στη μεγιστη τα θεωρητικα 20.1 ειναι αναμενομενο να ειναι περισσοτερα, στο 50% της ισχυος. Ακομα και ετσι ισως οι 22.2 να ειναι καπως υπερβολικοι. Το πιο λογικο για μενα θα ηταν οι 21 κομβοι. Αν συνεχισεις τους υπολογισμους, με 15 κομβους θελει ισως και κατω απο το 40% της ισχυος που χρειαζεται για τους 20.5 - 21. Το 40% του 50%, δηλαδη το 40% των δυο μηχανων. Ολα αυτα στα trials με βυθισμα 4.55 και οχι με 4.9 μετρα. Για τα 4.9 μετρα βυθισμα μπορεις να δεις τη διπλανη στηλη, που ειναι ομως μονο υπολογισμενα (calculated). Δεν ειναι τεραστια η διαφορα. Οποτε, τη μερα εκεινη που ηταν πολυ φορτωμενο, μη δεξαμενισμενο για πολυ καιρο και ισως να εχει χασει κατι απο τη μεγιστη ισχυ του, νομιζω πως οι 15 κομβοι ειναι δυσκολο να απαιτουν πανω απο το 50% - 55% της παρουσας ισχυος των δυο μηχανων, αν στην ιδανικη περιπτωση των trials ηθελε 40%.
  5. Το Παρος στα trials, στο 100% της ισχυος, ειχε βγαλει 25.3 κομβους και στο 50% ειχε βγαλει 22+ κομβους. Εννοειται αδειο. Αυτο σημαινει οτι στα trials τους 15 κομβους ειναι λογικο να τους εβγαζε με αρκετα λιγοτερο απο το 50% της ισχυος μονο των δυο μηχανων. Ισως και κοντα στο 40%, δηλαδη κοντα στο 20% της συνολικης των τεσσερων μηχανων. Εν προκειμενω ηταν πολυ φορτωμενο και βεβαιως εχουν περασει και τα χρονια. Το οτι εχουν περασει τα χρονια δεν ξερω αν σημαινει πως εχει χασει μερος της αρχικης ισχυος του ή απλα δεν μπορουν να το πιεσουν πολυ πια. Μαλλον το δευτερο ειναι πιο λογικο. Αλλα ακομα και αν θεωρησουμε πως εχει χασει μερος της αρχικης, και η μεγιστη παρουσα ισχυς ειναι χαμηλοτερη πλεον, θεωρω δυσκολο να θελει πανω απο το 50% - 55% της παρουσας μεγιστης ισχυος των δυο μηχανων για να παει 15 κομβους. Ας μας πει και ο @Neptune τη γνωμη του.
  6. Το Παρος στο 100% της ισχυος του, στα trials, ειχε βγαλει 25.3 κομβους. Στο 50% της ισχυος, ή στο 100% των δυο μηχανων, λογικα θα εβγαζε 21 το πολυ 22 κομβους, αδειο, χωρις φορτιο. Στη συγκεκριμενη περιπτωση ειχε πολυ φορτιο βεβαια, που σαφως επηρεαζει. Πιστευω ομως πως 15 κομβους βγαζει με λιγοτερο απο το 50% της ισχυος μονο των δυο μηχανων. Δηλαδη ακομα και με δυο μηχανες οι 15 κομβοι ειναι κατι παρα πολυ χαλαρο για το βαπορι.
  7. Απ' οσο καταλαβα ηταν μια εξαιρετικη κοντρα, πολλων ωρων, απο τα παλια. Μπραβο σε ολους τους εμπλεκομενους. Απ' οτι καταλαβα εφυγαν απολυτως ταυτοχρονα απο τη Ραφηνα. Το Superferry εφτασε οριακα πρωτο, ελαχιστα μπροστα απο το Aqua Blue, στην Ανδρο. Ομως επειδη το Superferry ειχε περισσοτερα αυτοκινητα να ξεφορτωσει, εγινε προσπεραση στα "πιτς" και το Aqua Blue αναχωρησε πρωτο, με μικρη διαφορα, απο Ανδρο για Τηνο. Στο διαστημα Ανδρο - Τηνο πηγαιναν ταπα και τα δυο, ισως πλησιασε ελαχιστα το Superferry, αλλα το Aqua Blue μπηκε πρωτο στην Τηνο. Οποτε δεν ειχαμε προσπερασμα στη διαδρομη αλλα στα "πιτς". Αν κανω καποιο λαθος διορθωστε με.
  8. Αν ειναι ετσι, ελπιζω πως η επισκευη θα ειναι λιγοτερο πολυπλοκη και κοστοβορα, απο το να ειχε ρηγμα σε αλλο σημειο.
  9. Ε μπορεις να γινεις λιγο πιο σαφης; Αφου γραφεις που γραφεις, πες κατι πιο συγκεκριμενο. Βλαβη στις μηχανες λες δεν εχει. Τι εχει;
  10. Δηλαδη 10 επιβατες περισσοτεροι απο το πρωτοκολλο που ισχυε μεχρι το 2011 παρα τις δυο λιγοτερες βαρκες;
  11. Τα 20 εισαγωγικα δευτερολεπτα του βιντεο του Παρος Τζετ ειναι εντυπωσιακοτατα αλλα και σχεδον τρομακτικα. Φανταζεστε τι εγινε μεσα στο βαπορι;
  12. Μια διορθωση στο @Strofalos. Το Πρεβελης ειναι στη γραμμη απο το Μαρτιο του 2009, οχι απο το 2010. Το Ιεραπετρα οντως εχει καλυτερο γκαραζ, σαφως ανωτερη μανουβρα και καλυτερο ταξιδεμα (οχι πολυ) οποτε θα ηταν πιο λογικη επιλογη για τη γραμμη, αρκει να του εκαναν σοβαρη μηχανικη συντηρηση και ενα καλο φρεσκαρισμα στους χωρους. Ομως το Πρεβελης εχει πολυ ωραιο ξενοδοχειακο ακομα και σημερα, ειναι φωτεινο και ευχαριστο βαπορι. Το ταξιδεμα του Κορναρου δεν το ειχα κανενα...
  13. Μου κανουν εντυπωση οι συχνες βλαβες των ταχυπλοων της εταιριας. Οσα χρονια ειναι στην ενεργο δραση νομιζω πως εχει δειξει καλη εικονα οσον αφορα τη συντηρηση των πλοιων της. Φαινεται οτι ενδιαφερεται. Μηπως τα ταχυπλοα ειναι πιο απαιτητικα στον τομεα της συντηρησης απο τα συμβατικα και θελει ακομα καλυτερη προσπαθεια; Μηπως ετυχε να ειναι σχετικα ζημιαρικα αυτα που εχει; Ελπιζω να μην κανει μεγαλο κακο στην εικονα της.
  14. Δε νομιζω οτι αυτο εχει ιδιαιτερη σημασια. Αν μιλησουμε μονο για την Κασοκαρπαθια τους τελευταιους 3 Χειμωνες (ουσιαστικα πλην Καλοκαιριου), εχει δυο αναχωρησεις τις Τριτες απο Πειραια και αφιξεις τις Τεταρτες σε πολυ κοντινα ωραρια. Ακομα και οταν δεν επεφταν ακριβως μαζι, μεσα σε λιγες ωρες ειχαν σπαταληθει τα δυο απο τα τρια δρομολογια απο το κεντρικο λιμανι της χωρας. Δεδομενου οτι εχει περασει τοσος καιρος και το Υπουργειο πληρωνει αδρα και τις δυο εταιρειες γι'αυτες τις προσεγγισεις, θα επρεπε να εχει παρεμβει ωστε τα δρομολογια απο Πειραια να εχουν τουλαχιστον μια μερα διαφορα μεταξυ τους.
×
×
  • Create New...