Jump to content
Shipfriends

Captain_Nionios

eMembers
  • Content Count

    642
  • Joined

  • Last visited

Uncategorized

  • Location
    Χανια-Αθηνα-Κεφαλλονια

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ειχα την ιδια απορια για τα δρομολογια της Κεφαλονιας. Τους καλεσα και μου ειπαν πως μεχρι τελη της εβδομαδας θα εχουν αναρτηθει.
  2. Μαλλον θα ξεκινησει παλι τις πρωτες μερες του Ιουνιου. Πολυ δυσκολοι καιροι για νεο βαπορι στη γραμμη. Μακαρι να τα καταφερει το ομορφο σκαρι του Ιονιου.
  3. Περασαν κιολας 10 χρονια απο την ομορφη εκεινη ημερα στα τελη Απριλιου του 2010, που με το φιλο Θαναση ειχαμε ξεκινησει αξημερωτα, απο Ρεθυμνο αυτος, απο Χανια εγω, για να φτασουμε Σφακια με την ελπιδα οτι θα το δουμε στην παρθενικη του αφιξη στα ελληνικα νερα. Αυτη εμελλε να ειναι και μοναδικη φορα που επλευσε στα νερα της Νοτιας Κρητης. Εκεινη τη μερα ο προεδρος του Δ.Σ. της ΑΝΕΝΔΥΚ, Γιαννης Μπραουδακης, μας ειχε πει οτι σκεφτονταν ακομα και την ενωση της Νοτιας Κρητης με τη Βορεια Αφρικη. Ηταν πολυ ευγενικος ο ανθρωπος, αλλα για τη συγκεκριμενη σκεψη-δηλωση τον κοιτουσαμε λιγο περιεργα... Οι πρωτες τρεις φωτο εξω απο τα Σφακια, η τελευταια εξω απο το Λουτρο.
  4. @pavlos συμφωνω σε αυτο που εστιαζεις και ειδικα για το Πρεβελης το εχουμε δει πολλες φορες. Ενω οντως εχει μια αξιοπρεπεστατη πορεια 11+ χρονια τωρα στην Κασοκαρπαθια, παρα τις δυσκολιες του σε μανουβρα και ταξιδεμα, με την πρωτη ευκαιρια η κριτικη ειναι εντονη και το ακομα χειροτερο, σχεδον μηδενιστικη. Οσον αφορα το Olympus ομως, περα απο το αν το περιμενουν στη γωνια με το παραμικρο, επι της ουσιας πιστευω οτι ειναι ακομα πιο ζορικο απο το Πρεβελης στη μανουβρα, με διακριτο και σαφες σκαλοπατι επιπλεον δυσκολιας. Οποτε μου φαινεται πιο δυσκολο να εχει εστω παρουσια αναλογη του Πρεβελης ακομα και αν τα λιμανια στα οποια προσεγγιζει ειναι λιγο πιο ευκολα απο της Κασοκαρπαθιας. Δεν το αποκλειω, αλλα θα ειναι δυσκολο.
  5. Παντως με προχειρους υπολογισμους, δεδομενης της μεγιστης ταχυτητας του και της ισχυος του, για να ταξιδευει με 19 κομβους υπηρεσιακη πρεπει να απαιτει περιπου 1.1 τονους την ωρα, μπορει και λιγο παραπανω, δυσκολα ομως πανω απο 1.2 . Νομιζω πως με τις διαστασεις που εχει και αν το παραπανω ισχυει καλο θα ηταν να το κοιτουσαν και αλλοι μνηστηρες της χωρας μας.
  6. Με αφορμη το παραπανω ποστ του @ΝΟΜΙΚΟΣ παραθετω μερος σχολιου που ειχα κανει παλαιοτερα στο facebook και στο nautilia για τη συγκριση των εσωτερικων χωρων των δυο βαποριων. Αρχικα παραθετω το αρχικο σχεδιο των δυο, πριν τις μετατροπες που δεχθηκαν και παμε βημα βημα να καταλαβουμε τις διαφορες. http://hhvferry.com/svikings83dpx.jpg Στο deck D τα βαπορια ηταν σχεδον ιδια. Παροτι ο Κορναρος φαινεται να εχει παντου παραθυρα καμπινων αυτο δεν ισχυει. Το ανω γκαραζ ιχ του υπαρχει, απλα εχουν κλειστει τα μεγαλα ανοιγματα και εχουν μπει παραθυρα καμπινων μαλλον γιατι καποιος μερακλης θεωρησε, πολυ σωστα κατα τη γνωμη μου, οτι το βαπορι ετσι θα δειχνει ομορφοτερο. Το μονο αρνητικο σε αυτο ειναι οτι ο εξαερισμος δεν ειναι παντα επαρκης, αλλα τα παραθυρα ανοιγουν και η κατασταση δεν ειναι τοσο ασχημη. Σε αυτο το ντεκ απο τη μεση και πλωρα και στα δυο υπαρχουν καμπινες. Απλα στον Κορναρο αυτες οι μεγαλες τουαλετες στις τεσσερις γωνιες πρεπει να εχουν φυγει, στην πλωρη τουλαχιστον σιγουρα, ενω οι εσωτερικες καμπινες εχουν αναδιαρθρωθει-ανασχεδιαστει ωντας μεγαλυτερες και ολες με τουαλετα. Στο deck C υπηρχαν διαφορες, σαφεις αλλα οχι μεγαλες. Εξωτερικα στον Κορναρο εχει γινει η μονη προσθηκη που κατα τη γνωμη μου του παει πολυ. Η κλασικη επεκταση του εξωτερικου ντεκ πανω απο το πρυμιο ρεμετζο, η οποια και πολυ ομορφη θεα προσφερει και κανει πιο ομοιγενες το πρυμιο τελειωμα του βαποριου γιατι χωρις αυτο ειναι αποτομο-καθετο σε υψος δυο ντεκ. Απο τη μεση και πρυμα τα βαπορια ειναι ακριβως ιδια στους εσωτερικους χωρους, καταπρυμα υπαρχει και στα δυο το εστιατοριο (οι δυο πρυμιοι κοκκινοι τομεις) που χρησιμοποιειται και ως ενα πολυ ανετο, σε αποστασεις θεσεων, σαλονι και ακριβως πλωρα απο αυτο το self service, ο τελευταιος μεγαλος κοκκινος τομεας. Μετα αρχιζουν οι διαφορες. Αυτοι οι δυο μικροι τομεις στις ακρες των φουγαρων που γραφει lounge, στο Σαμοθρακη ηταν δυο μικρες αιθουσες με αεροπορικες, ενω στον Κορναρο εχουν μετατραπει σε 4-5 καμπινες ανα καθε πλευρα εχοντας διατηρησει το μεγαλο παραθυρο αλλα με ξυλινο τοιχο μπροστα του ωστε απο μεσα να φαινεται μικροτερο. Κατοπιν και τα δυο εχουν τους κεντρικους κοινοχρηστους χωρους. Στον Κορναρο εχει μπει ενα ξυλινο τοιχειο-διαχωριστικο με τζαμια κατα το διαμηκη αξονα και στο δεξι μερος εχει αεροπορικες, καποιες απο αυτες κοιτανε μονο μπροστα ενω καποιες ειναι αντικριστες ανα τριαδες με τραπεζι στη μεση και εξαιρετικες για παρεα και κουβεντα. Για να μεγαλωσει ο χωρος εχει αφαιρεθει το αχρηστο duty free supermarket ενω εχει παραμεινει το gift shop. Στο αριστερο μερος εχει ανετα διατεταγμενους καναπεδες και πολυθρονες, ενω καταπλωρα διαχωρισμενο με ιδιου τυπου διαχωριστικο, ειναι το πλωριο σαλονακι με τεραστιες πολυθρονες και φανταστικη θεα. Συνολικα ο χωρος ειναι ποικιλομορφος, λειτουργικος και με σωστη πυκνοτητα ωστε να παιρνει αρκετο κοσμο χωρις να τον πηζει πολυ. Στο Σαμοθρακη ο χωρος εκει ηταν ολος ενιαιος, χωρις διαχωριστικα, με πολυθρονες και καναπεδες, πολυ ανετος χωρος, αλλα ισως υπερβολικα χαλαρος σε πυκνοτητα ενω ειχαν αφησει το duty free supermarket και εχαναν χωρο χωρις λογο. Στο deck Β και τα δυο βαπορια διεφερουν απο το παραπανω σχεδιο αλλα και μεταξυ τους. Ολο το γκρι σημειο και στα δυο ειναι καμπινες για μερος του πληρωματος και ενδιαιτησεις. Ο εσωτερικος χωρος πρυμα απο το πλωριο μπαλκονι στο Σαμοθρακη ειχε δυο μεγαλες αιθουσες με αυτες τις υπεροχες τεραστιες αεροπορικες με το διπλο ποδοστηριο και τη μεγαλη αποσταση μεταξυ τους. Ο Κορναρος σε αυτο το σημειο εχει μονο καμπινες εσωτερικες και εξωτερικες, με τις τελευταιες να εχουν το μεγαλο παραθυρο αλλα απο μεσα, ειναι με παρομοιο ξυλινο τοιχο ωστε να φαινεται μικροτερο. Στο πλωριο μπαλκονι στον Κορναρο εχουν αφαιρεσει τους πολυ ψηλους και θαμπους τζαμενιους ανεμοθραυστες και ετσι η θεα προς πλωρα ειναι φανταστικη, ενω ο αερας δεν ενοχλει ιδιαιτερα, μαλλον σε ανανεωνει. Αν εχει καιρο ετσι και αλλιως δεν θα πας εκει... Επισης ο Κορναρος εχει ομορφη ξυλινη κουπαστη περιμετρικα σε αυτο το σημειο. Στο τελευταιο deck A, της γεφυρας, πρυμα υπηρχαν και στα δυο, δυο κλειστες αιθουσες. Η πλωρια που λεει couchette berths στον Κορναρο εχει αυτες τις υπεροχες τεραστιες αεροπορικες με το διπλο ποδοστηριο, ιδιες με αυτες που εχει ενα deck πιο κατω το Σαμοθρακη, ενω στο Σαμοθρακη ειχε λιγοστα τραπεζια με καρεκλες πολυ αραια μεταξυ τους. Η πρυμια που λεει cinema και στα δυο βαπορια εχει αεροπορικες αλλα στον Κορναρο ειναι παλι αυτες οι τεραστιες, ενω στο Σαμοθρακη καινουριες μεν αλλα κανονικες, πιο πολλες αλλα πιο στεναχωρες και με μικρες αποστασεις. Εξωτερικα εκει που λεει sundeck ο Κορναρος εχει τις κλασικες βιδωτες θεσεις των ντεκ με τραπεζακι και ειναι σκεπαστος ο χωρος, ενω το Σαμοθρακη εχει θεσεις χωρις τεντα. Το Σαμοθρακη λοιπον ηταν ενα πλοιο που εστιαζε ακομα πιο πολυ στους κοινοχρηστους χωρους, ενω ο Κορναρος χωρις να ειναι ιδιαιτερα καμπιναδικος, ειχε πιο πολλα κρεβατια για να εξυπηρετησει καλυτερα τις γραμμες που ταξιδευε. Για μενα οι κοινοχρηστοι χωροι του Κορναρου ηταν το ιδιο καλαισθητοι, αλλα με πιο καλη χωρικη εκμεταλλευση απο το Σαμοθρακη, χωρις ομως να κανουν τους επιβατες να ζοριζονται οσο σε ενα Μπλουσταρακι. Επι της ουσιας ο Μανουσης δεν προσαρμοσε το Σαμοθρακη στο ρολο που του εδωσε στην ακτοπλοϊα μας, αφηνοντας το σχεδον ως ειχε, ενω θα μπορουσε, ακομα και αν δεν εβαζε καμπινες, να εκμεταλευοταν λιγο καλυτερα οποια σημεια των κοινοχρηστων χωρων ηταν ιδιατερα αραια. Ο Κορναρος αν και με παλια διακοσμηση, χωρις ποτε να φρεσκαριστει ουσιαστικα, ειναι πιο μελετημενος και επομενως καλυτερος απο το Σαμοθρακη εσωτερικα, για το ρολο τους ως πλοια μεγαλων αποστασεων στη χωρα μας. Δεν λεω οτι ειναι καλυτερος με μεγαλη διαφορα, αλλα φαινεται οτι οι αλλαγες που του εγιναν ειχαν αιτια και στοχο, ωστε να αποκτησει τα απαραιτητα περισσοτερα κρεβατια, αλλα ταυτοχρονα να διατηρησει πολλους κοινοχρηστους χωρους.
  7. Φαινεται να ειναι ενα βαπορι που εχει το κατι παραπανω απο αλλα γιαπωνεζικα των 100 μετρων. Δειχνει μελετημενο βαπορι, σε σωστο μεγεθος, με αρκετη ισχυ, πολυ καλη ταχυτητα και δυνατη μανουβρα. Μαλιστα στη μανουβρα δεν το στηριζω στα thrusters, οσο στο οτι δειχνει να εχει δυνατο προσαναποδα και ισως τιμονια σε μεγαλυτερη αποσταση απο το συνηθισμενο για γιαπωνεζικο. Οποτε αν δεν εχει θεμα με τα διπυθμενα, θα μπορουσε με μια ωραια και λογικη μετασκευη να κανει τη διαφορα στις Δυτικες Κυκλαδες ταξιδευοντας με 3 κομβους περισσοτερους απο τα παροντα βαπορια το καλοκαιρι, χωρις να εχει τεραστια καταναλωση, ενω θα κερδιζει ακομα περισσοτερο χρονο στα λιμανια, κυριως απο το Σολωμος, που δεν εχει κακη μανουβρα αλλα δε γυρναει και σβουρα. Επισης ακομα και για Ραφηνα ως επιπλεον επιλογη ή σε αντικατασταση του Αικατερινη. Εχει λιγο μικροτερη χωρητικοτητα αλλα θα εκανε τη διαφορα σε ταχυτητα και μανουβρα. Δε θα χρειαζεται να πηγαινει στα κοκκινα για να βγαλει 19.5 - 20 κομβους, οπως εκανε το Αικατερινη. Αλλωστε ο Παναγιωτακης οπως και οι Στεφανου εχουν δειξει οτι τα προσεχουν τα συμβατικα τους, οποτε αν επεφτε σε αυτα τα χερια ειναι σιγουρο οτι θα ειχαν περιθωρια να το πιεσουν και ακομα περισσοτερο, Τωρα στο Ιονιο ειναι βαπορι που θα μπορουσε να ξαναφερει το Πατρα-Σαμη-Ιθακη ,που ειναι σεβαστη αποσταση, στα χρονικα στανταρ της Ζωζως αν υπηρχε η βουληση, που δυστυχως δεν το βλεπω. Για τη γραμμη της Κερκυρας σαφως και θα ειναι το κατι παραπανω, καμια αντιρρηση, αλλα νομιζω πως εχει δυνατοτητες που θα τις "σπαταλα" σε τοσο κοντινη αποσταση και μαλιστα χωρις ιδιαιτερες απαιτησεις στη μανουβρα σε αυτα τα λιμανια.
  8. Αυτο και το αδερφο του δειχνουν να εχουν ωραια μανουβρα. Γρηγορος ρυθμος περιστροφης της πρυμης χωρις πολυ δρομο, απλα με καλο προσαναποδα. Αραγε με τα διπυθμενα τι παιζει; Εχουν το κλασικο θεμα και χρειαζονται προσαρμογη;
  9. Ψαχνοντας για το συμπαθεστατο και αξιολογο βαπορι επεσα αρχικα στο αρθρο απο το ferryshippingnews , στο οποιο αναφεροταν. Σκεφηκα, αν αληθευει οτι εχει ισχυ 10800 ιππους, με διαστασεις 108 x 17.5 x 4.4 (fully loaded) και με την παραδοση των Ιαπωνων στις αποδοτικες υδροδυναμικα γαστρες, ειναι πολυ πιθανο η μεγιστη ταχυτητα του να ειναι πανω απο 21 κομβους. Ψαχνοντας λιγο περισσοτερο βρηκα τα τεχνικα χαρακτηριστικα του, σχεδον σιγουρα, αδερφου πλοιου Ferry Katsuragi, απο το επισημο site της Nankai Ferry . Εκει λοιπον αναφερει. Για να τονιζουν οι Ιαπωνες το consecutive max power, εννοουν την ταχυτητα στο MCR (Maximum Continuous Rating) των μηχανων. Συνηθως ενα ποσταλι ικανοποιητικα συντηρημενο, μπορει να ταξιδευει στο 75%-80% της ισχυος του MCR, δηλαδη στο NCR (Normal Continuous Rating). Αυτο σημαινει οτι περιπου 19.5 - 20 κομβοι υπηρεσιακη μαλλον ειναι εφικτη. Μαλιστα υπαρχει σχεδον παντα και ενα περιθωριο overload των μηχανων, για περιορισμενο σχετικα χρονο, στο 105%-110% της ισχυος του MCR, δηλαδη στο NMCR (Nominal Maximum Continuous Rating). Συνηθως για τα trials, για περιπτωση αναγκης, για κοντρα στα τελη '80 - αρχες '90. Οποτε ειναι πιθανο οτι "σπασμενο" αγγιζει τους 22 κομβους. Μαλιστα απο brokerαρδικο site, μαθαινουμε, οχι στα σιγουρα βεβαια, οτι. Δηλαδη, περαν των δυο ηλεκτρομηχανων εχει και δυο δυνατες shaft γεννητριες, bow και stern thruster. Ειναι δυσκολοι οι καιροι, κακη συγκυρια να ερθει στη χωρα, αλλα σιγουρα φαινεται να ειναι βαπορι που μπορει να ανταπεξελθει σε πολυ περισσοτερα απο το Ηγουμενιτσα - Κερκυρα. Μακαρι να μπορουσε να μετασκευστει με ομορφο και λειτουργικο τροπο, χωρις υπερβολες και να το ταξιδευαμε ακομα και στο Αιγαιο. Αν δεν κανω λαθος εχει και πλωριο μπαλκονι.
  10. From the official site of Nankai Ferry http://nankai-ferry.co.jp.e.afe.hp.transer.com/ship
  11. Ομορφη και γρηγορη μανουβρα του Πρεβελης με πολυ δρομο, στην αυγουστιατικη Κασο του 2017. Αρκετος κοσμος στην προβλητα, εικονα χαρακτηριστικη και ιδιατερη. Υπο την αρχοντικη πλοιαρχια του καπεταν Βαγγελη Στουραΐτη, που υπηρετησε την Κασο αλλα και γενικα τη γραμμη της Κασοκαρπαθιας για πολλα χρονια ως υποπλοιαρχος, υπαρχος και καπετανιος. Απο το φθινοπωρο του 2018 ειναι πλοηγος στον Πειραια.
×
×
  • Create New...