Jump to content
Shipfriends

Γενικές Απορίες


Recommended Posts

Άσχετη απορία λιγάκι, αλλά το πρωί που αποβιβάστηκα με το ΛΑΤΩ μου έκανε εντύπωση το πως ήταν δεμένο το ΚΡΗΤΗ 1: Εντελώς στραβά!

Μήπως απλώς δεν τους νοιάζει να είανι απόλυτα ευθυγραμμισμένο όταν ξέρουν ότι δεν αναμένεται να δέσουν δίπλα άλλα πλοία, ή συντρέχει άλλος λόγος;

Αντίστοιχα έχω παρατηρήσει στραβό δέσιμο στο SF12 στο Ηράκλειο, αλλά ρώτησα και μου είπαν ότι το κάνουν επίτηδες γιατι η γωνιακή μπίντα είναι σε τελείως λάθος θέση.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 650
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το Κρητη δενει στραβα γιατι εκει στη γωνια που ειναι η πλωρη του βγαινουν αποβλητα με αποτελεσμα να μπαζωνει και να κολλαει το πλοιο. Εχει γινει πολλες φορες αυτο. Μαλιστα μια φορα το Αριαδνη το γυρισαν πισω για επιθεωρηση απο δυτη.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση!

Παρόμοια απορία είχα και για το αντίστοιχο στραβό δέσιμο του SFXII στο Ηράκλειο, και ένας αξιωματικός μου έδωσε την απάντηση ότι γίνεται εξ' αιτίας της λάθος θέσης που έχει η γωνιακή μπίντα.

Μιας και αναφέραμε "δεσίματα" και μανούβρες, θεωρώ το συγκεκριμένο κομμάτι αρκετά συναρπαστικό. Από πιτσιρικάς θυμάμαι να βγαίνω αξημέρωτα στα καταστρώματα για να παρακολουθήσω τις προσπάθειες πρόσδεσης του Πρέβελη στο λιμανάκι του Ρεθύμνου. Από τις ελάχιστες γνώσεις μου καταλαβαίνω ότι το πως θα δέσεις σε ένα λιμάνι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: καιρός, χρόνος παραμονής, ελικτικές δυνατήτες του πλοίου, ύπαρξη άλλων πλοίων, κλπ.

Υπάρχει άραγε κάποια σχετική συζήτηση εδώ, ή κάποιο άρθρο που να εξηγεί τις διαδικασίες, το "γιατί" γίνεται ο,τι γίνεται κλπ.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά(ίσως κάνω και λάθος βεβαίως) ότι οι κάβοι χρησιμοποιούνταν πάρα πολύ για να στρίψουν το πλοίο, να το πλησιάσουν στο ντόκο, κλπ. Αίσθηση μου είναι ότι τα σύγχρονα πλοία(Παλάς, Σουπερφαστ, κλπ) έχουν πολύ καλύτερες δυνατότητες ελιγμών και μπορουν να έρθουν ευκολότερα στη θέση που επιθυμούν. Κάνω λάθος;

Συγχωρέστε με αν λέω ασυναρτησίες, απλώς οι γνώσεις μου επί του θέματος είναι μηδαμινές.

Link to comment
Share on other sites

....Πώς λέγεται τελικά το ακρωτήριο αυτό (μέ τόν μικρό άσπρο φάρο επάνω) που περνάμε πρίν στρίψουμε αριστερά γιά τό λιμάνι τής Αίγινας;(Αν δέν απατώμαι,το μεγάλο σπίτι που βρίσκεται στο σημείο εκείνο πρέπει να ήταν αυτό που έμενε ο Καζαντζάκης)....

Πλάκα, Άκρα Πλάκα (διόλου πρωτότυπο, τα μισά νησιά του Αιγαίου, είναι γεμάτα Τούρλους και Πλάκες).

Link to comment
Share on other sites

Thanks a lot:)

Θυμόμουν οτι στην Αίγινα υπάρχει ένα ακρωτήριο Τούρλος και μέ είχε μπερδέψει γιατί και στην Μύκονο που είχα πάει το μέρος όπου βρισκόταν το ξενοδοχείο που έμενα λέγεται Τούρλος (μεταξύ Αγ.Στέφανου και Χώρας βρίσκεται).

Μιά άλλη απορία μου είναι οτι στην Σαλαμίνα καί στο Πέραμα έχω δεί δύο μεγάλες άσπρες κατασκευές που μοιάζουν σάν πλοία καλυμμένα μέ καραβόπανα,τραβηγμένα στην στεριά (γιά την ακρίβεια,σάν πλώρες καραβιών).Εχω μάλιστα καί φωτογραφίες τους.Το ένα κατασκεύασμα (τής Σαλαμίνας) άν θυμάμαι καλά βρίσκεται στά Αμπελάκια,εκεί που ήταν αραγμένο το νύν Φαίδρα όταν ακόμα λεγόταν Θάσος 8 πρίν ανηφορίση πρός τά βόρεια.Μήπως ξέρει κανείς τί πράγματα είναι αυτά;

Link to comment
Share on other sites

Το FLYINGCAT 3 επισκευαζόταν από το πρωί μέχρι περίπου τις 6μμ στη Ραφήνα. Στις 7:15μμ έκανε ένα δοκιμαστικό 20 λεπτών στον Ευβοϊκό με ταχύτητα που έφτασε τους 39 κόμβους. Είναι η δεύτερη φορά φέτος που δυστυχώς συμβαίνει αυτό. :-(

Οι επιβάτες του χτες το πρωί μεταφέρθηκαν όλοι στο HIGHSPEED 2 το οποίο καθυστέρησε τον απόπλου του περίπου κατά 15 λεπτά για να τους πάρει. Όσοι ήταν για Ίο και Σαντορίνη, αποβιβάστηκαν στην Πάρο, κι από εκεί συνέχισαν με το BLUE STAR PAROS που κατέβαινε. Ευτυχώς σήμερα όλα πήγαν καλά :-)

Σε τετοιες περιπτωσεις οι επιβατες που ειχαν πληρωσει ταχυπλοο λαμβανουν καποια αποζημιωση;

Link to comment
Share on other sites

Harry, στην ερώτηση που έθεσες αν οι επιβάτες που είχαν πληρώσει ταχύπλοο λαμβάνουν κάποια αποζημίωση, η απάντηση είναι όχι, απλά όταν αναγκαστικά μετεπιβιβάζονται σε συμβατικό ταξιδεύουν Α' θέση, οπότε συμψηφίζεται η διαφορά. :-)

Link to comment
Share on other sites

Βρε παιδιά τι γίνεται με αυτό το καράβι ??? :confused:

Το έχει "καταραστεί" κανείς (συγγνώμη για την έκφραση, αλλά...) να μην μπορεί να πιάσει σε λιμάνι ???

Τέσσερις μήνες τώρα πηγαινοέρχεται από την ράδα του Πειραιά στην ράδα της Καλαμάτας. Και ενώ χθες το βράδυ το είδαμε να φεύγει από την Καλαμάτα για την Σύρο (στην οποία έκανε σημειωτέον ένα ολόκληρο 24ώρο για να φθάσει :eek:), το βλέπω αυτήν την ώρα στο AIS, να βρίσκεται "αγκυροβολημένο" επί τέσσερις ώρες τώρα, στα ανοιχτά της Σύρου, σε μέρος που τουλάχιστον μέχρι σήμερα δεν είχα ξαναδεί άλλο πλοίο... ΟΚ, καταλαβαίνω ότι μπορεί να μην υπήρχε χώρος στο λιμάνι, αλλά δεν μπορούσε να προσεγγίσει τουλάχιστον σε κάποια ακτή ???

Τι τραβάνε κι αυτοί οι έρμοι οι ναυτικοί του, τόσους μήνες τώρα..... :(

post-929-128326983074_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Η γνώμη μου είναι ότι η Adriatic έφτιαξε τα δρομολόγιά της έτσι ώστε τα πλοία της να φθάνουν νωρίτερα ακριβώς για να εκμεταλευτεί την αδυναμία του "λιμανιού" να εξυπηρετήσει όλα τα πλοία ταυτόχρονα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι λιμενικές αρχές θα πρέπει να παίξουν το ρόλο του ρυθμιστή.

Γενικη απορια.

Υπαρχει καποιος που να καθοριζει τα δρομολογια των roro?Στην ακτοπλοια τα δρομολογια εγκρινονται απο το ΣΑΣ.Με τα roro τι γινεται?Μπορει μια εταιρεια να βαλει αυθαιρετα βαπορι σε μια γραμμη με οτι ωρες αναχωρησης-αφιξης την βολευουν?Γιατι αν ειναι ετσι ας βαλει και η HSW το βαπορι της να φτανει λιγο νωριτερα απο τα ROPAX ωστε να μην εχει προβλημα

Link to comment
Share on other sites

...Γιατι αν ειναι ετσι ας βαλει και η HSW το βαπορι της να φτανει λιγο νωριτερα απο τα ROPAX ωστε να μην εχει προβλημα

Στην (απίθανη βέβαια) περίπτωση να μην υπάρχει αρμόδια αρχή για τα δρομολόγια των RO/RO, θα είχε πολύ ενδιαφέρον η πιό πάνω ...πρόταση σου φίλε polmyt. Θα έβαζε η HSW νωρίτερη άφιξη από τα ROPAX, μετά τα ROPAX θα έβαζαν πιό ...νωρίτερη άφιξη από την HSW, θα ματαανταπαντούσε η HSW, και το μπάχαλο δεν θα είχε τελειωμό..... :D

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι σίγουρος για το καθεστώς ρυθμίσεως δρομολογίων RoRo στο εσωτερικό (θα με ενδιέφερε να μάθω αν ξέρει κάποιος) αν και υποθέτω ότι τα συγκεκριμένα πλοία έχοντας δυνατότητα για 200 νομίζω επιβάτες θα ενέπιπταν στην κατηγορία των ΕΓ/ΟΓ οπότε θα χρειαζόταν γνωμάτευση του ΣΑΣ.

Για τους πλόες εξωτερικού εξ όσων γνωρίζω, ούτε το ΣΑΣ ούτε άλλη αρχή έχουν λόγο.

Κατά συνέπεια κάθε εταιρεία μπορεί απολύτως ελεύθερα να διαμορφώνει τα δρομολόγιά της. Σχετικά με το θέμα της Κορίνθου θεωρώ πολύ πιθανό ότι η HSW αν ζοριστεί θα κάνει την κίνησή της δηλ. νωρίτερη αναχώρηση. Το παιγνίδι όμως αυτό έχει κάποιο τέλος. Δεν είναι σημαντική μόνο η ώρα άφιξης αλλά και η ώρα αναχώρησης διότι δεν νομίζω ότι στόχος τους είναι τα φορτία της "προηγούμενης μέρας" (κατά το "νησί της επόμενης μέρας"). Ούτε "παίζουν" μόνο οι δυό τους αλλά και εν τέλει όλες οι γραμμές της Αδριατικής.

Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ από ότι ξέρω στα δρομολόγια εξωτερικού ανεξαρτήτως τύπου πλοίου δεν έχει δικαιοδοσία το ΣΑΣ κι ο καθένας ρυθμίζει όπως θέλει τα δρομολόγιά του.

Το μόνο που πιθανότατα θα χρειάζεται είναι μια τυπική έγκριση απο τα λιμεναρχεία στους λιμένες που εξυπηρετεί.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Όπως τα λένε τα παιδιά είναι. Παλιά στην αρχή της καριέρας τους ως εφοπλιστές (διότι ο κυρ Μίμης ήταν Ηλεκτρολόγος στο ΕΓΝΑΤΙΑ κι ο καπτα Μάκης αξιωματικός γέφυρας επίσης σε πλοία της ΕΛΜΕΣ) ήταν ενωμένη υπο το σινιάλο ΗΑ που φέρει ακόμη και τώρα η εταιρεία του κυρ Μίμη και σημαινε Ηνωμένοι Αγούδημοι.

Link to comment
Share on other sites

Καλημερα τι ειναι το ΣΑΣ?Που μπορουμε να το βρουμε?Εχει σχεση με τις ετησιες δρομολογησεις για το ετος 2010 γιατι το Πρωτοπορος IV το εχουν για Ερετρια-Ωροπο.

Link to comment
Share on other sites

Το ΣΑΣ είναι συντομογραφία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Το συμβούλιο γνωμοδοτεί θετικά ή αρνητικά για τις δρομολογησεις των πλοίων, τα δρομολόγια κλπ που απασχολούν την ακτοπλοΐα. Εδώ μπορείς να δεις στο θέμα με τις συνεδριάσεις του συμβουλίου

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Το Ε/Γ-Ο/Γ Απολλωνία Σταρ που αναφέρει ο ΟΛΠ στο πρόγραμμα δεξαμενισμού, ξέρει κανείς ποιο είναι αυτό το πλοίο??

Τελικά πρόκειται για Bulk Carrier με IMO No: 7531187. Ο λάθος χαρακτηρισμός που είχε ο ΟΛΠ στο πρόγραμμα δεξαμενισμού με έβαλε να ψάχνω ποιο πλοίο μπορεί να είναι αυτό!!

Link to comment
Share on other sites

καλημερα σε ολους. εχω κι εγω μια απορια. μηπως καποιος μπορει να βοηθησει αν ξερει ποσα περιπου και ποια ναυαγια εχουμε στην περιοχη του σαρωνικου κολπου, και της ελευσινας, η υπαρχουν πουθενα καταγραμενα. σας ευχαριστω, δυτης

Link to comment
Share on other sites

μήπως ξέρει κανείς γιατί σήμερα κατα τις 18:10 το elli t. αφου είχε αναχωρήσει απο το λιμάνι της πάτρας άρχισε να κάνει 2-3 μάνούβρες και παρέμενε στο ίδιο σημείο χωρίς να προχορά;;;Λίγο αργότερα αναχώρησε και το superfast I και έβαλε πλώρη για το elli t. Λίγο πριν το φτάσει το elli t. ξεκίνησε και τα δύο συνέχισαν κανονικά την πορεία τους. Στο a.i.s πάντως δεν φαίνονται και πολύ αυτά που είδα...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...