Jump to content
Shipfriends

pathfinder

eMembers
  • Posts

    901
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

3,474 profile views
  1. Σπαταλήθηκαν ένα σωρό χρήματα για να "διαπιστώσουν" ότι δεν μπορούσαν να βρούν προσωπικό έλεγαν τότε. Συν βεβαίως ότι το συγκεκριμένο πλοίο ήταν ακατάλληλο για τον ρόλο αυτό.
  2. Εγώ την Wartsila την είχα ακούσει (το πάλαι ποτέ) περισσότερο σαν ναυπηγεία. Θυμάμαι οι μηχανές "Wartsila" των 70/80's να είναι κυρίως Wartsila-Pielsick. Επίσης αν δεν κάνω λάθος οι πρώτες εμπορικές μηχανές Wartsila μπήκαν σε σκαριά Wartsila. Αρκετά πλοία της Finnlines κατασκευάστηκαν Helsinki ή Turku (Perno). Το γνωστότερο σκαρί της Wartsila μάλλον ήταν το iconic Finnjet, το ταχύτερο cruise ferry του κόσμου (για να συνδέει Helsinki/Travemünde σε 22 ώρες -κάτι μου θυμίζει αυτό). Αργότερα και αυτό αν δεν κάνω λάθος εκτός από τις τουρμπίνες PW απέκτησε και diesel Wartsila "γνήσιες" (Vasa). 4 (ή 3 μήπως?) καλά πλοία (general που μετασκευάστηκαν σε containervessels) είχε κτίσει (τέλη δεκαετίας 70?) στην Wartsila η Hellenic Lines. Νομίζω η Wartsila έγινε κορυφαία κατασκευάστρια μηχανών μετά την εξαγορά της Sulzer (εθεωρείτο μια κατηγορία μόνη της τότε).
  3. Και σε άλλες 1-2 αναφέρομαι χωρίς να θέλω να επεκταθώ περαιτέρω διότι (λόγω ηλικίας μου) έφτασαν στα αυτιά μου λίγο αργότερα και "δεύτερο χέρι". Το όνομα που έκτισε η εταιρεία ήταν όντως "βαρύ" και η θέση της δεσπόζουσα για χρόνια (οι επιβάτες "έπιναν νερό στο όνομά της"), γιαυτό και η "λάθος ανάγνωση", αποδρομή και κατάρρευσή της παταγώδης. Ας μην ξεχνάμε ότι όταν οι Μινωϊκές έφερναν ένα El Greco τα Cruise Ferries (τύπου Βενιζέλου και Wasa Srar) "εκτόπιζαν" ήδη τα Ε/Γ.
  4. Θα διαφωνήσω λίγο στην τελευταία πρόταση. Μιά εταιρεία η οποία μεγάλωσε με καλή δουλειά και απέκτησε εξαιρετικό όνομα, η οποία όμως δεν προσαρμόστηκε στις ανάγκες της εποχής και προσπάθησε να αντιδράσει με ανορθόδοξο τρόπο (όπως ακουγόταν -δυστυχώς- και μέσω της θεσμικής ιδιότητας του πλοιοκτήτου) στον ανταγωνισμό. Τα "ζευγάρια" ήταν προφανώς λύση αντιοικονομική, ενώ με το Wasa Star τα πράγματα δεν πήγαν καλά για τους όποιους λόγους.
  5. Σε μικρότερα τουλάχιστον πλοία (π.χ. RoRo) οι καμπίνες τόσο πλώρα είναι ταλαιπωρία για το πλήρωμα (κοπανάει).
  6. Το πλοίο είναι βέβαια θηρίο, αλλά κομοδέσιο τόσο πλώρα ίσως να είναι fun σε καιρό 🤣
  7. Έτσι είναι. Ενα πλοίο το οποίο ήταν από τα καλύτερα στον Πειραιά όταν ξεκίνησε (αλλά ιεροσυλία να συγκρίνεται με Superfast το οποίο εκτός από "πλοίο" ήταν ένα "concept" το οποίο τράβηξε την προσοχή όλου του κόσμου) και μια εταιρεία η οποία μετά το εντυπωσιακό ξεκίνημα, άφησε το μέσο επιβάτη με μια πολύ πικρή γεύση (και κάποιους με τα φέσια στα μάτια).
  8. Σαν RoRo θα έχει λιγότερα έξοδα (κυρίως από το ξενοδοχειακό) αλλά χωρίς έσοδα εισιτηρίων. Θα ήταν λύση μόνο βραχυπρόθεσμα για συγκεκριμένες ανάγκες. Τα Blue Carriers θα είναι πολύ πιο οικονομικά (για αντίστοιχο φορτίο). Το λογικό είναι ή φτιάχνεται για να δουλέψει (έστω σαν αμοιβό αν χρειαστεί) ή κουνάει μαντήλι. (Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι άλλοι λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε να διατηρηθεί -ανενεργό- που σχετίζονται με τα "μπακαλοτέφτερα")
  9. Ανάβεις φωτιές @Strofalos (και όλα τα καις). Πότε έχουμε δει έργο στην Ελλάδα να έχει μελετηθεί σωστά, να έχει προϋπολογιστεί σωστά και να έχει εκτελεστεί σωστά? Είχα γράψει παλαιότερα για κάποια ....projects π.χ. Αστακός (που θα ήταν διαλυτήριο και μετά έγινε ...διαμετακομιστικό λιμάνι), Θίσβη (για τον ...βωξίτη που θα πουλούσαμε σε τεράστιες ποσότητες στην τότε Σ.Ε. -χωρίς να έχουμε το συμβόλαιο), το ...Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο (που θα λειτουργούσε περί το 2000) και τελικά περισσότερη κίνηση είχε μια παρακαμπτήρια στην Οινόη, το αεροδρόμιο (που το ...μισό το φάγαμε) κλπ. Θα μπορούσε να γραφτεί όχι βιβλίο αλλά ...εγκυκλοπαίδεια. Ας επανέλθουμε στο Λαύριο και το πρώτο και βασικό ερώτημα είναι τελικά τι θέλουν να κάνουν γιατί το Λαύριο αυτή την στιγμή είναι ...λίγο απ'όλα. Καρνάγιο, μαρίνα, ιχθυόσκαλα, ferries, RoRo, breakbulk, κρουαζιέρα κλπ. Όπως είπε ο @Nick the Greek το κόστος υπολογίζεται αφού ληφθούν υπόψη όλες οι παράμετροι. Αν π.χ. ήταν σωστός ο σχεδιασμός (και εκτέλεση) δεν νομίζω ότι το κώλυμα του ταξιδιώτη θα ήταν το μισό λίτρο βεζίνη παραπάνω (το μισή ώρα σε σχέση με Ραφήνα συζητήσιμο αν αναλογιστεί κανείς τι γίνεται σε ώρες αιχμής). 'Οπως αντίστοιχα για ένα πλοίο γενικού φορτίου τα ακριβά λιμανιάτικα και επιπλέον έξοδα ίσως να ήταν αμελητέα αν π.χ. διπλασιαζόταν η ταχύτητα φορτοεκφορτώσεως. Το βασικό είναι οι σχεδιασμοί να είναι ολοκληρωμένοι, να υπάρχει το βάθος χρόνου, να έχει σχεδιαστεί η αντιμετώπιση των προβλημάτων που μοιραία θα ανακύψουν κλπ. Εν ολίγοις ...ψιλά γράμματα.
  10. Απόψεις μου. Το Λαύριο με βάση τα σημερινά δεδομένα μπορεί να είναι -εκτός των σημερινών του δραστηριοτήτων- εναλλακτική λύση της Ραφήνας για κάποιες ακτοπλοϊκές συνδέσεις εφόσον βέβαια υπάρξει κατάλληλη συγκοινωνιακή σύνδεση (άλλωστε ούτε η Ραφήνα έχει πολλές επιλογές). Σε αντίθεση με την Ραφήνα νομίζω ότι είναι πολύ πιο εύκολη η βελτίωση των υποδομών στο Λαύριο. Αρκετοί επιβάτες χωρίς μεταφορικά μέσα, θα εξακολουθούν να προτιμούν Πειραιά. Για την κρουαζιέρα -σαν εναλλακτική του Πειραιά- δεν μπορεί να ικανοποιήσει τον αριθμό/μέγεθος των πλοίων, αλλά ούτε και να προσφέρει τις αντίστοιχες εναλλακτικές δραστηριότητες για όσους επιθυμούν πιό ελεύθερο πρόγραμμα. Περιορισμένα σαν βάση κρουαζιέρας είναι ο.κ. Για τα Ro/Ro η εγγύτητα με την εφοδιαστική αλυσίδα είναι επιθυμητή -αν όχι απαραίτητη- και η καρδιά της ολοένα και περισσότερο συγκεντρώνεται στην περιοχή Ασπροπύργου-Μάνδρας-Μαγούλας-Ελευσίνας. Υπάρχει και η περοχή Ρέντη αλλά οι συνθήκες (των μεταφορικών) εκεί είναι συνήθως αναχρονιστικές (το λιγότερο) και η περιοχή Σχηματαρίου-Οινοφύτων (περσσότερο βιομηχανίες/βιοτεχνίες). Η λογική προσέγγιση θα ήταν η δραστηριότητα αυτή να μεταφερθεί Σκαραμαγκά, Χαλυβουργική, Ελευσίνα (αφού φυσικά δημιουργηθούν οι κατάλληλες προυποθέσεις). Δεν έχω πρόσφατη εικόνα αλλά πιστεύω ότι θα άξιζε να μελετηθεί η πιθανότητα μιας σύνδεσης Λαύριο-Αλεξανδρούπολη (με τις σωστές προϋποθέσεις) ανάλογα το τι μπορεί να "μαζευτεί", σε συνοδευόμενα κυρίως, από γείτονες και Θράκη. Το εμπόριο π.χ. με Τουρκία φαίνεται να αυξάνεται (αλλά δε ξέρω ακριβώς σε ποιούς τομείς -άλλο π.χ. λευκές συσκευές και άλλο τρόφιμα). Ο χρόνος (αν τηρούνται ωράρια) και -ανάλογα τα δεδομένα- το κόστος θα μπορούσαν να είναι ίσως ανταγωνιστικά.
  11. Οτι κινείται στο νερό -με κάποια ταχύτητα και πάνω- τιμονεύει (καλύτερα-χειρότερα άλλη ιστορία). Το πρόβλημα είναι ότι η ασύμμετρη ώση πρέπει να αντισταθμίζεται με το τιμόνι (άρα αυξάνεται η οπισθέλκουσα). Σε σύγκριση με το ίδιο πλοίο με την ίδια ώση αλλά μοιρασμένη, έχει μεγαλύτερη κατανάλωση (άρα σαν μακροχρόνια επιλογή είναι αντιοικονομικό). Φυσικά δεν συζητάμε για μανούβρες.
  12. Άραγε ζευγαρώνει ή αντικαθιστά το αδελφό? (αν υπάρχει και αν δουλεύει εκεί γιατί με τα πλοία αυτά στο παρελθόν το τοπίο ήταν πάντα ελαφρώς "ομιχλωδες").
  13. το σκέτο είναι (δεν υπήρχε "Ι") το μετέπειτα Breiz Izel. (Αν προσέξει κανείς την τσιμινιέρα είναι εμφανέστατο). Την πρακτόρευση είχε ο Ποϊλας όπως ανέφερε ο @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ.
  14. Αυτό ακριβώς είναι. Έτσι. Ακόμη μπορεί να υπάρχει (σπάνια) επισήμανση για πτερύγια ευσταθείας και σε κάποια (μεγάλα) πλοία επισήμανση και για τις ζώνες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ρυμουλκά
×
×
  • Create New...