Jump to content
Shipfriends

pathfinder

eMembers
  • Posts

    827
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

2,521 profile views
  1. Θα ευθυγραμιστώ λίγο-πολύ με τον @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ. Η βέλτιστη αξιοποίηση των χώρων θα καθορίσει τα όποια "σκαλοπατάκια" (ή μη) δεδομένου ότι το μείζον είναι η λειτουργικότητα του πλοίου (φυσικά σε συνάρτηση με τις δυνατότητες του σκαριού- συμμόρφωσης με τους κανονισμούς). Προσωπικά πιστεύω ότι είναι αμαρτία να μην αξιοποιηθεί (κλείσει) ο χώρος μπροστά από το κομοδέσιο (αν βεβαίως υπερκαλύπτεται το -σημαντικό- έξοδο από τα αναμενόμενα έσοδα εκμεταλλεύσεως). Δεν υπάρχει καμμία ομοιότητα με bulk carrier αλλά όπως ανεφέρθη "φέρνει" σε παλαιότερα φορτηγοποστάλια (και φυσικά είναι σχεδιασμένο γι αυτόν τον ρόλο). Ο σχεδιασμός για "μεγάλες αποστάσεις" περιορίζεται κυρίως σε χωρητικότητα καυσίμων (θεωρώ δεδομένη την ύπαρξη FWG) και στους κανονισμούς ασφαλείας. Από εκεί και πέρα υπάρχουν κάποια "+" για πλοία που έχουν πολλές προσεγγίσεις και πυκνά δρομολόγια (π.χ. manoeuvrability) χωρίς τα υπόλοιπα να θεωρούνται εκ προοιμίου ακατάλληλα. Προσωπικά δεν βλέπω τον λόγο να μην μετασκευαστεί σε ημερόπλοιο αλλά φυσικά οι πλοιοκτήτες είναι εκείνοι που γνωρίζουν που σχεδιάζουν να το αξιοποιήσουν.
  2. Οπτικά κρίνοντας οι 2 υπάρχοντες καταπέλτες πρύμα μου φαίνεται δύσκολο ή ανέφικτο. Πόσο δε μάλλον + είσοδο επιβατών.
  3. Μέ βάζει σε σκέψεις η τελευταία "εξέλιξη" με τον Σκαραμαγκά σε αυτή την χρονική συγκυρία.
  4. Δυστυχώς είμαστε από τις χώρες που οι "παίκτες" καθορίζουν τα προγράμματα και όχι απλά επωφελούνται από αυτά. Η "εξυπηρέτηση συμφερόντων" ήταν, είναι και θα είναι διαχρονικά μια (προσθέστε χαρακτηρισμό κατά το δοκούν, ανάλογα με την οπτική σας γωνία) πραγματικότητα παγκοσμίως. Το ζητούμενο είναι η ύπαρξη ή μη στρατηγικής και "όραματος". Το να οδηγούνται τα συμφέροντα εκεί "που πρέπει" ή το να "τραβάνε" εκεί που θέλουν. Μεγάλη κουβέντα όμως.
  5. Ήμανα νιός και γέρασα Πολλά μπράβο και στον καπετάνιο του "Νικόλαος". Ήθελε κουράγιο αυτό που έκανε.
  6. Ημιμαθής είμαι αλλά θα δώσω ένα περίγραμμα. Η φορολογική νομοθεσία διαφέρει σε κάθε Κράτος. Συνεπώς διαφέρει και η φορολογητέα ύλη. Το συνηθες κριτήριο είναι το που αποκτάται το φορολογητέο εισόδημα. Μεταξύ των κρατών (όχι όλων όμως) υπάρχουν ενίοτε διμερείς συμφωνίες για την αποφυγή της διπλής φορολογίας. Ενώ λοιπόν ο φορολογικός κάτοικος Ελλάδος έχει την υποχρέωση (μειδιούμε) να δηλώσει ΟΛΑ τα εισοδήματά του, εξαιρείται -στον βαθμό και με τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος- της εκ νέου φορολόγησης εισοδημάτων τα οποία έχουν δηλωθεί/φορολογηθεί σε συμβεβλημένες χώρες. Η Ιταλία έχει σύμβαση με την Ελλάδα όπως και όλες οι χώρες της ΕΕ αλλά και πολλές τρίτες. Όμως (δεν ξέρω αν ισχύει ακόμη) για π.χ. επιχειρηματικά εισοδήματα που προέρχονται από χαμηλής φορολογίας χώρες -όπως Βουλγαρία, Κύπρος κ.α. υπάρχει(υπήρχε) -παρά την σύμβαση- επιπλέον φόρος στην Ελλάδα. Όπου δεν υπάρχει κάλυψη για διπλή φορολογία οφείλονται φόροι και στις δύο χώρες. Γνωρίζω ότι μέχρι πρότινος τουλάχιστον υπήρχε θέμα με ομογενείς της Αυστραλίας διότι δεν υπήρχε Σύμβαση και αν π.χ. εκμίσθωναν ένα ακίνητο στην Ελλάδα εφορολογούντο τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Αυστραλία. Κάτι ανάλογο νομίζω ισχύει και με Ελληνο-αμερικανούς πολίτες (διπλή υπηκοότητα) οι οποίοι οφείλουν εφόσον αποκτήσουν εισοδήματα/περιουσία στην Ελλάδα να την δηλώνουν και στα δύο Κράτη. Ελπίζω να έδωσα μια χονδρική εικόνα, αλλά δεν είναι ο τομέας μου και δεν μπορώ να "φωτίσω" περισσότερο το θέμα, πολύ περισσότερο όταν για κάθε χώρα υπάρχουν ιδιαιτερότητες.
  7. Συγχωρείστε με και εμένα αλλά σε συνάρτηση με τα παραπάνω σχόλια θα αναφέρω ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ του "τεχνικά εγκεκριμένου-πληρούντων τους κανονισμούς" και "αξιόπλοου" (seaworthy). Αναφέρομαι αυστηρά στην ορολογία και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων ΔΕΝ ΕΧΕΙ καμμία σχέση με το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ πλοίο. Δυνητικά ακόμη και το πλέον σύγχρονο πλοίο μπορεί κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες να θεωρηθεί αναξιόπλοο.
  8. Ιατρείο θεωρητικά τουλάχιστον υπάρχει. Γιατροί -εν ενεργεία- δεν θα πάνε. Οι παλαιότεροι θυμόμαστε και το project του "Ιπποκράτης" επί πατρός Μητσοτάκη, τα χρήματα τα οποία "πετάχτηκαν" κυριολεκτικά (σε ένα άκρως "κακοσχεδιασμένο" project) για να ισχυριστούν στην συνέχεια ότι δεν μπόρεσαν να το στελεχώσουν. Γνωρίζω ότι σε κρουαζιερόπλοια απησχολούντο (παλαιότερα τουλάχιστον) εποχικά κάποιοι συνταξιούχοι γιατροί (που δεν είχαν ιατρεία κλπ.)
  9. Φυσικά και μπορεί να κάνω λάθος, αλλά η αίσθησή μου είναι ότι δεν προτίθενται να ξαναμπούν στην γραμμή (πιθανότατα ούτε στην ακτοπλοία στο άμεσο τουλάχιστον μέλλον). Αν επρόκειτο για αλλαγή πλοίου (σε συμβατικό) πιστεύω δεν θα άφηναν την γραμμή μέχρι να το ετοιμάσουν. Γενικά αυτό που προσπαθώ να πω ωμά είναι ότι με καθαρά επιχειρηματικά κριτήρια δεν είναι αυτοσκοπός να "κρατηθεί" κάτι, αλλά να πέσει το βάρος (κεφάλαια) εκεί που πιθανον υπάρχει καλύτερη κερδοφορία/προοπτική.
  10. Σχολιασμός της ενημέρωσης των ναυπηγείων ήταν!!!! Προφανώς GT θα είναι!🤣
  11. Με ξενίζουν λίγο κάποια σχόλια. Οι όμιλοι (αλλά και οι επιχειρηματίες) μπορεί να έχουν διάφορες δραστηριότητες και προφανώς η κατανομή πόρων (οικονομικών, ανθρώπινων κ.α.) γίνεται με βάση την βαρύτητα κάθε μιας εξ αυτών. Αν δεν κάνω λάθος η ASL προέκυψε μέσω συνεργασίας με την Sea Containers, η οποία εκείνη την εποχή αντιμετώπιζε σοβαρότατα προβλήματα. Δε γνωρίζω τα "εν οίκω" τους και μπορεί να κάνω λάθος, αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν είχαν "πιλάλα" να "κυριεύσουν" την αγορά, αλλά περισσότερο να αξιοποιηθούν κάπως τα πλοία (που προήρχοντο από την Sea Containers). Στάθηκαν αξιοπρεπέστατα για 15 περ. χρόνια και προφανώς έκριναν ότι το timing είναι ενδεδειγμένο για την διακοπή αυτής της δραστηριότητας (την οποία εγκαταλείπουν -ως φαίνεται- με το "κεφάλι ψηλά"). Κρίμα είναι μόνο για τους επιβάτες οι οποίοι τόσα χρόνια είχαν αξιοπρεπέστατες υπηρεσίες από την εταιρεία.
  12. Κάπου ίσως να έχω ακόμη κάμποσα εισιτήρια του Ιονίς. Τα έδιναν πακέτο με έκπτωση και με τον τρόπο που έληξε τότε το εγχείρημα ξέμειναν. Τα εκδοτήρια είχαν κλείσει και προφανώς στα κεντρικά το "περί ταμείου" το θεώρησαν μάλλον....ευκόλως ενοούμενο. 🤣🤣
  13. Αν εχει 6,2 στα 3200 DWT λογικά με τυπικό φορτίο φαντάζομαι δεν θα έχει πρόβλημα βυθίσματος. Θα ξεφορτωθεί υποθέτω και μπίγα/ράμπες (αλλά βέβαια δεν ξέρουμε τι άλλες μετασκευές θα κάνουν). Τελείως μπακάλικα θα το έβλεπα να τραβάει γύρω στα 5,5μ
×
×
  • Create New...