Jump to content
Shipfriends

pathfinder

eMembers
  • Content Count

    768
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

1,713 profile views
  1. @petap Αδικαιολόγητα επιθετικό το post σου. Όλοι νομίζω σχολίασαν ψύχραιμα, μετρημένα και ώριμα, έχοντας σαφώς και συναίσθηση των καιρών. Όλοι εκφράσαμε την άποψη ότι -βάσει των όσων έγιναν γνωστά- η ευθύνη φαινεται να βαρύνει κατά κύριο λόγο το κονεξάδικο. Και λέω "κατά κύριο λόγο" διότι όπως αναλύθηκε παραπάνω ο ΔΚΑΣΘ σε κάθε περίπτωση προβλέπει ότι ασχέτως προτεραιότητας όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να πράξουν ότι είναι δυνατό για την αποφυγή της συγκρούσεως. Από όσα έγιναν γνωστά μέχρι τώρα φαίνεται ότι ο πλοίαρχος του κονεξάδικου δεν αντελήφθη τίποτα, πράγμα το οποίο είναι ιδιαίτερα επιβαρ
  2. 1) Candia 2) Lato 3) Κriti IΙ 4) Ol. Champion 5) Elyros Θεωρώ ότι αυτά (το καθένα για την εποχή του) ήταν τα καλύτερα πλοία της εταιρείας. Θα διαφοροποιούσα κάπως την λίστα αν το ερώτημα αφορούσε στα σημαντικότερα της εταιρείας.
  3. Σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται ότι είτε γιατί το Ν/ΘΗ έδειχνε κόκκινο είτε γιατί ήταν καταφθανόμενο το Ν/ΘΗ είχε R.ο.W (προτεραιότητα). Το πιθανότερο είναι στο κονεξάδικο να μην είχαν πάρει χαμπάρι. Υποθέτω ότι ήταν κρίσιμο το γεγονός ότι το κονεξάδικο ανέβαζε ταχύτητα και μάλιστα αυτή είχε φτάσει σε επίπεδα ανώτερα των δυνατοτήτων του Ν/ΘΗ. Ασφαλώς όμως αν δεν υπήρξε κάποιο έκτακτο συμβάν στο Ν/ΘΗ, πλανάται ένα "αλλά"...
  4. Από φώτο εδώ μου φαίνεται ότι το Ν/ΘΗ είτε την "έφαγε" από αριστερά, είτε "καβαλήθηκε" https://www.skai.gr/news/greece/kallisto-fotografia-ligo-meta-to-atyxima-sa-na-exei-kopei-me-maxairi-i-prymni
  5. Γιατί να υποθέσουμε ότι το κονεξάδικο το κτύπησε από δεξιά? Εγώ θα υπέθετα το αντίθετο λόγω της κλίσεως. Δεν βοηθάει η φωτο αλλά ΙΣΩΣ τμήμα του ιστού να κρέμεται δεξιά.
  6. Εδώ και 30-40 χρόνια το pitch (στα RoPax τουλάχιστον) ελέγχεται αυτομάτως. Στην Γέφυρα (από όπου γίνονται πλέον οι κινήσεις) υπάρχει μόνο 1 χειριστήριο (για κάθε μηχανή). Στο μηχανοστάσιο υπάρχει ανεξάρτητο χειριστήριο για το βήμα αλλά απ' όσο γνωρίζω μόνο για ειδικές περιπτώσεις. Μέσω του αυτοματισμού εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία της μηχανής (διότι π.χ. χαμηλές στροφές και full pitch θα σήμαιναν υπερφόρτωση της μηχανής) και φυσικά και η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Το "μπατάρισμα" μιας μηχανής που έχει pitch το θεωρώ αρκετά παράδοξο γιατί ο χρόνος που θα χαθεί για τον "τηλέγραφο", το στα
  7. Αν δεν με απατά η μνήμη μου και σε αυτό πρωτοπόρος ήταν ο Αγούδημος.
  8. Έκτακτη "συνάντηση" (σε απόσταση λίγων μέτρων) χθες το σούρουπο των "Αχαιός" και Ποσειδών Ελλας" στο Βαθύ Αίγινας για χαιρετισμό στον ναό του Σωτήρος.
  9. Μερικές ακόμη πινελιές από το μακρυνό παρελθόν (και πάλι με επιφύλαξη και προκαταβολική συγνώμη αν με προδίδει το εμενταλ). Πράγματι το γκρίζο κτίριο ήταν γνωστό σαν "Αίθουσα" και σε μεγάλο μέρος του είχε πάγκους για να τοποθετούν οι επιβάτες τις αποσκευές για έλεγχο. Επίσης αν θυμάμαι καλά στο πίσω μέρος της Αίθουσας (μπροστά από την Παγόδα) ήταν οι λάντζες που μετέφεραν κόσμο και υλικά στα εκτός λιμένος πλοία. Επίσης αν δεν κάνω λάθος έπαιζαν και τον ρόλο της πιλοτίνας. Το κεντρικό κτίριο του ΚΛΠ γύρω στο '80 και για αρκετά χρόνια μετά ήταν δίπλα στην ΕΤΕ, Ακτή Μιαούλη και Φιλελλήνω
  10. Γνωστά και σαν Κουλουρλάιν (από το Κούλουρη φυσικά). Αξιόλογα σκαριά συχνά με κάποια χαρακτηριστικά από τρεχαντήρι και καραβόσκαρο.
  11. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους ο λόγος που τα έδωσαν ήταν οτι ....δεν είχαν λόγο να τα φτιάξουν. Απλά τους είχε πιάσει ... ο πυρετός των newbuildings, της ταχύτητας, του χρηματιστηρίου (και της κόντρας με την Superfast). Ας μην ξεχνάμε ότι έκαναν 10 newbuildings σε 7 χρόνια για να πουλήσουν (άρον-άρον) τα 6 (νεότευκτα) σύν τα περισσότερα από τα παλαιότερα. Το "Κρουαζιέρα Ευρώπη" όλα τα λεφτά.
  12. Dock 3 λεγόταν από τότε. Dock 4 δεν θυμάμαι, αλλά υποθέτω ότι ήταν στην εσωτερική πλευρά του σιλό, εκεί που πέφτουν τα Μυτιληνία. Οι θέσεις εκεί ήταν συνδεδεμένες με τις αποθήκες (4-όροφη, πέτρινη κλπ). Εκεί που πέφτουν τα Κρητικά ήταν το dock 5-6 στο οποίο δεν υπήρχαν αποθήκες και εκφορτώνονταν τα σίδερα. Στην φώτο βλέπουμε πιθανόν ένα semi-container πλοίο το οποίο αν δεν κάνω λάθος έχει δέσει πάνω στον πλαγιοδετημένο πλωτό γερανό. Τέλος της δεκαετίας του 70 είχαν αρκετή κίνηση (φυσικά) η Sea-Land, η Zim, η Ellerman, η Manchester, η Nedlloyd (δεν ξέρω αν είχε ήδη joint service με P&O
  13. Καταρχήν μια επισήμανση σχετικά με την ορολογία. Αυτό το οποίο περιγράφεις για γερανογέφυρες, χώρο αποθήκευσης, ροή φορτηγών κλπ. -δεν το χαρακτηρίζουμε σαν "συνδιασμένη μεταφορά¨ αλλά σαν cargo operation. Εχω αναφερθεί κατά καιρούς στην σημασία των operations και έχω εκφράσει την άποψη ότι οι Έλληνες ήμασταν πάντα εξαιρετικοί πλοιοκτήτες αλλά μέτριοι "εφοπλιστές"(operators). "Combined transport" είναι ο όρος που περιγράφει την μεταφορά με περισσότερα του ενός μεταφορικά μέσα (ομοειδή π.χ.2 ή παραπάνω πλοία ή και διαφορετικά μέσα π.χ. πλοίο και φορτηγό). Η παραδοσιακή φορτωτική κάλυπτε την με
  14. Shipfriend από τα γενοφάσκια μου γαρ, παρακολουθούσα την κίνηση και (αν και δεν είμαι σίγουρος ότι οι παιδικές μου εικόνες είναι "'άσφαλτοι"😵 ) θα διακινδύνευα να συμπληρώσω τα εξής. Έχω την εντύπωση ότι τα Κάντια/Ρέθυμνο (τα οποία έδεναν πάντα εκ περιτροπής στις θέσεις που αναφέρεις) διατήρησαν την "λευκότητά" τους -και κάτω από το ζωνάρι- αρκετά χρόνια και μάλιστα αν θυμάμαι καλά το πράσινο υφαλόχρωμά τους "έκρυβε" και κόκκινο (ή ίσως μπορεί να έβαψαν αργότερα ένα κομμάτι κόκκινο πάνω από το πράσινο -θα σας γελάσω). Οι θεάσεις "δεινοσαύρων" του Ευθυμιάδη την εποχή που αναφέρεις δεν ήταν πλέο
×
×
  • Create New...