Jump to content
Shipfriends

pathfinder

eMembers
  • Content Count

    710
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

1,304 profile views
  1. αν δεν κάνω λάθος κάνει δρομολόγια από Yenikapi για Bursa και Bandirma
  2. το τριφύλι, σανός, βαμβακόσπορος κ.α. αυταναφλέγονται (το αυταναφλέγονται είναι γενικότερος όρος και αυτό το οποίο συμβαίνει νομίζω αποδίδεται καλύτερα από την αγγλική ορολογία "spontaneous combustion" ή ακόμη καλύτερα "spontaneous ignition"). Με παρουσία υγρασίας αυξάνεται η θερμοκρασία στο εσωτερικό της "μπάλας" και λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας αναφλέξεως του υλικού ξεκινάει να καίγεται σιγά εκ των έσω. ("ανάβει" το λένε συνήθως στην ναυτική μας ορολογία). Όταν φτάσει η εστία προς το εξωτερικό μέρος της "μπάλας" όπου υπάρχει αρκετό οξυγόνο φουντώνει πλέον η φωτιά. Περιγράφεται πολύ καλά στην Wikipedia. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι αν τύχει να "ανάψει" ένα τέτοιο φορτίο η σωστή διαδικασία είναι να ανοίξουν μπουκαπόρτες γιατί μπορεί να "λαμπαδιάσει" (λόγω του οξυγόνου). Υ.Γ. Μου προξενεί εντύπωση η παραπάνω ανακοίνωση του Λ.Σ. αν και πιθανόν είναι απλώς ασαφής (ως συνήθως). Αν υπήρχαν π.χ. παραστατικά αγοράς των καυσίμων θα ήταν όλα μέλι-γάλα? Η δεύτερη απορία μου είναι αν έγινε αντιληπτή η παρουσία των δοχείων μόνο κατά την εκφόρτωση?
  3. αν εννοείς πρύμα είναι τα jets. Δεν βλέπω κάτι στο βίντεο αλλά μπορώ να υποθέσω ότι πιθανόν να έχει κάποια foils και ride control.
  4. Με την ευκαιρία της αναδρομής του Nick ας πούμε ότι η κρατική VEB DSR (όπου VEB=VolksEigenerBetrieb ήτοι "εταιρεία ιδιοκτησίας του λαού" το οποίο χαρακτήριζε όλες σχεδόν τις ανατολικογερμανικές εταιρείες) -το δε DSR ήταν αρχικά Deutsche SeeReederei και αργότερα Deutfracht SeeReederei- ήταν μια εταιρεία με μεγάλο αριθμό πλοίων κυρίως γενικού φορτίου που εξυπηρετούσε τακτικές γραμμές σε όλον σχεδόν τον κόσμο (συνέδεε και την Β. Ευρώπη με την Αν. Μεσόγειο συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας). Τα πρώτα πλοία της ήταν κυρίως second hand αλλά μετά άρχισε να ναυπηγεί σειρές στα κρατικά ναυπηγεία της Αν. Γερμανίας (VEB Neptun Werft Rostock - VEB Mathias Thesen Werft Wismar). Η πρώτη σειρά RoRo ήταν η Ro 15 (νομίζω 5 πλοία κλάσεως Gleichberg) και την ακολούθησε σε συνεργασία με την Ρωσία η σειρά EGF 321 (στην οποία ανήκει το Kaunas τα οποία μετέφεραν εκτός από βαρέα οχήματα και τραίνα). Ένα από την τελευταία σειρά το έχουμε δεί με Ελληνικά χρώματα σαν Celtic Mist, Saronic Star και Ruzgar. To πρώτο (εισαγόμενο) RoRo της VEB DSR ήταν το Fichtelberg (μετέπειτα Aegean Sun και Αρχάγγελος) ενώ πριν κατασκευάσει τα "δικά της" απέκτησε και το μικρό Inselberg (αν δεν με προδίδει το emental).
  5. Επειδή αρκετά heavy lifters έχουν την δυνατότητα να ανυψώνουν πλέον θηριώδη φορτία χρειάζονται έναν "πλωτήρα" ώστε να αποφεύγεται η πιθανότητα capsizing. Τα ονομάζουν συνήθως stability pontoons. Νομίζω δεν έχουν περισσότερο απο καμμιά δεκαετία περίπου που πρωτοεμφανίστηκαν (ίσως μάλιστα η SAL να ήταν η πρώτη) αλλά πλέον έχουν επεκταθεί. Στην φωτό ένα stability pontoon "γάλακτος" ενός heavy lifter μόλις 4200tdw. Εδώ περισσότερα τεχνικά για όσους ενδιαφέρονται https://www.researchgate.net/publication/267607139_Stability_Requirements_of_Multi-Purpose_Ships_for_Heavy_Lifts Όπως ανέφερε ο Nick ο διατοιχισμός ελέγχεται και με πανίσχυρες αντλίες έρματος. Ένα άλλο χαρακτηριστικό που παρατηρούμε στο πλοίο Anne-Sofie και δεν είναι πλέον σπάνιο σε multipurpose/heavy lifters είναι ότι το κομοδέσιο έχει μεταφερθεί μπροστά προφανώς για λόγους ορατότητας λόγω των όγκου των on deck φορτίων (και ιδιαίτερα των πτερυγίων ανεμογεννητριών).
  6. Δεν είμαι σίγουρος -και φυσικά δεν ξέρω αν έχει συμμετοχή η Grimaldi- αλλά νομίζω ότι η Sintermar ελέγχεται απο τον όμιλο Neri.
  7. δεν κάνει για τέτοιου μεγέθους και τύπου πλοία βέβαια..😜... αλλά υπάρχει
  8. Πράγματι το even keel περιγράφει την κατάσταση στην οποία η τρόπις ("καρίνα") του πλοίου είναι "παράλληλη" με την επιφάνεια της θαλάσσης (δηλαδή όπως αναφέρεται παραπάνω το βύθισμα πλώρα είναι ίσο με το βύθισμα πρύμα). Και η δεύτερη παρατήρηση του Stathis είναι ορθή διότι το πλοίο φαίνεται να μην έχει κλίση (να είναι upright). Η διαφορά είναι τελικά ότι το even keel περιγράφει την ευθυγράμιση κατά μήκος του πλοίου (μηδενικό trim) ενώ το upright την ευθυγράμιση κατά πλάτος (μηδενικό list)
  9. νομιζω κάπου 30 αλλά δεν παίρνω όρκο
  10. Η τσιμινιέρα του σκέτη ζωγραφιά όμως.
  11. θα επαναλάβω την παράκληση αν δεν είναι δύσκολο να διορθώσουμε τον τίτλο του topic σε "Παναγία Κοίμησης"
  12. δεν θα συμφωνήσω (με εξαίρεση την περίπτωση που το "load factor" της Ryan θα ήταν "ταβάνι" (δεν ξέρω αν 87,7% είναι). Αντίθετα πιστεύω ότι το load factor της ΟΑ μπορεί να επηρεάζεται αρνητικά από την κατανομή των πολλών πτήσεων διότι θα υποθέσω ότι οι επιβάτες έχουν προτιμήσεις στις ώρες πτήσεως. 'Οποιος έχει τις λιγότερες πτήσεις μπορεί να προσαρμοστεί καλύτερα στις πιο εμπορικές ώρες. Δεν νομίζω ότι το load factor μπορεί να θεωρηθεί κριτήριο ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ (πλην ειδικών περιπτώσεων) ΘΑ καταχραστώ λίγο τον χρόνο σας για να προσπαθήσω να εξηγήσω τι εννοώ. Εχεις έστω εκ περιτροπής δρομολόγια με το BS Paros και Nisos Mykonos (ίδιες μέρες, ίδιες ώρες, ίδια περίοδο). Η μέση κίνηση επιβατών είναι 500 επιβάτες. Χοντρικα λοιπόν 33% "load factor" για το Patmos, 25% για το Mykonos. Σημαίνει αυτό απαραίτητα ότι οι επιβάτες έχουν προτίμηση στο Patmos? Η A3 (για συγκριτικά καλύτερη κερδοφορία) έχει και άλλο δρόμο (εκτός του load factor). Το υψηλότερο revenue ανα θέση. αυτό με καλύπτει πλήρως.
  13. Συγνώμη αλλά εγώ δεν θεωρώ σαν κριτήριο προτίμησης το load factor (το οποίο εν πολλοίς είναι και συνάρτηση του κόστους και άλλων παραγόντων) αλλά φυσικά τους απόλυτους αριθμούς (το μερίδιο αγοράς). Και -χωρίς να έχω κοιτάξει τιποτα άλλο εκτός των παραπάνω αριθμών- βλέπω ότι περίπου 7 στους 10 επιβάτες προτιμούν την A3/OA, 2 την Ryan και 1 την Ellinair. To υψηλότερο load factor σημαίνει ότι εκμεταλλευόταν καλύτερα την ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ των αεροπλάνων της (ούτε καν ότι εκμεταλλευόταν καλύτερα τα αεροπλάνα της το οποίο είναι και συνάρτηση κόστους λειτουργίας και εσόδων απο την εκμετάλλευση)
  14. είναι ένα από της σειρά της Mercandia που προηγήθηκε της σειράς του Lyktos νομίζω. Είναι μικρότερο και σε μέγεθος αλλά κυρίως σε χωρητικότητα.
×
×
  • Create New...