Jump to content
Shipfriends

sdiama

eMembers
  • Posts

    62
  • Joined

  • Last visited

About sdiama

  • Birthday 08/24/1969

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Οχι Παναγία μου! Δεν ανέφερα για την επιλογή βασιζόμενος στη μανούβρα του, αλλά στα συνολικά του χαρακτηριστικά. Για τον Πρέβελη δεν το γνώριζα ότι έχει pitch!! Αυτός δλδ. ο "κακομοίρης", αν θέλει να κάνει δεξιόστροφη μανούβρα αφού είναι pitchαριστός και εξωστρεφής, κάνει κράτει τη δεξιά και ανάποδα την αριστερή "ψιλοξεχνώντας" το τιμόνι, ενώ στην ίδια μανούβρα η μπαταριστή και εξωστρεφής Ελλη, θα την κάνει με κράτει την αριστερή και ανάποδα τη δεξιά, αλλά έχοντας μεγαλύτερη βοήθεια από το τιμόνι;;; Ακόμα μια απορία... Τα εξωστρεφή θεωρητικά, στο πρόσω δεν βγάζουν την δύναμή τους πάνω στην προπέλα, όπως τα εσωστρεφή, με αποτέλεσμα χειρότερη κατευθυντικότητα, συγκριτικά πάντοτε. Σωστά;; Αρα, με την Ελλη εάν έχεις π.χ. δυνατό άνεμο από δεξιά και θέλεις να μπεις σε λιμάνι με δεξιά στροφή (περίπτωση Ρεθύμνου με δυνατό Ζέφυρο) θα πρέπει να κάνεις τη στροφή με περισσότερο δρόμο για ν'αποκτήσεις πλεονέκτημα κατευθυντικότητας πάνω στο πηδάλιο, λόγω ταχύτητας και να γυρίσεις πιο εύκολα, κάνοντας ταυτόχρονα κράτει την αριστερή;;
  2. Απ'ότι φαίνεται είναι σχεδόν ίδιο με το Πρέβελη, δλδ. το παλιό καράβι της γραμμής, που αν θυμάμαι καλά και αυτό είναι μονοτίμονο, μπαταριστό, εξωστρεφές, με αδύναμα προπελάκια και παρόμοια ιποδύναμη, γύρω στα 15500hp και στις δύο μηχανές και έχει τις ίδιες περίπου διαστάσεις. Μόνο που το Πρέβελη είναι πιο βαρύ (και με μεγαλύτερη χωρητικότητα), άρα θεωρητικά, τείνει να είναι δυσκολότερο στη μανούβρα, με λιγότερο δρόμο και μεγαλύτερη κατανάλωση;; Αν είναι έτσι, μια χαρά επιλογή (τουλάχιστον ως προς τα χαρακτηριστικά) φαίνεται να έγινε.
  3. Γνωρίζει κανείς λεπτομέρεις για το σύστημα πρόωσης του καραβιού. Μπαταριστό-pitch, εξωστρεφές-εσωστρεφές; Επίσης, άκουσα τη φήμη ότι η κατανάλωσή του είναι κάπου στα 8.500 ευρώ το δρομολόγιο Ρέθυμνο-Πειραιάς, δλδ. κάπου πάνω από 1,5 τόνο την ώρα!!! μόνο. Γνωρίζει κανείς κάτι σχετικό;
  4. Και γιατί δεν γίνεται πραγματικότητα, για ένα διάστημα; Σε αυτό το διάστημα θα μπορούσε να να ξεκαθαρίσει το αν η γραμμή έχει τη δυνατότητα κερδοφορίας ή όχι, χωρίς το ρίσκο μιας επένδυσης 10+ εκατομμυρίων ευρώ. Από προσωπική εμπερία (και γνώση) φοβού τους Ρεθυμνιώτες! Γιατί δυστυχώς θα πάνε από τα Χανιά, αν εκεί υπάρχει πλοίο που φτάνει στον Πειραιά χ ώρες νωρίτερα, ή με μικρότερο ναύλο ή με μεγαλύτερη πολυτέλεια, γράφοντας στα παλαιότερα των στιβανιών τους το γενικότερο συμφέρον. Το έκαναν με το Blue Star από Χανιά, το ξαναέκαναν με τον Κεντέρη (που ήρθε στο Ρέθυμνο μετά από "πρόκληση" της ένωσης τουριστικών πρακτόρων και το τρίτωσαν με το HS4/5. Δεν θα πάνε καν από το Ηράκλειο, αρνούμενοι να δώσουν ναύλο στην εταιρεία που τους άφησε εκτός ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά. Ακόμα και σήμερα έχω μόνιμα την εντύπωση ότι είμαι ο μόνος μλκας που πάει να ταξιδεύσει από το Ηράκλειο με το καράβι!!! Για τον παραπάνω λόγο, πιστεύω ότι μία ναύλωση ενός "ισότιμου" καραβιού με αυτό που είναι στην αγοραστική δυνατότητα του Ρεθύμνου, θα ξεκαθάριζε τόσο τη δύναμη της γραμμής, όσο και τη θέληση του Ρεθυμνιώτη να το στηρίξει
  5. Δηλαδή το θέμα είναι οικονομικό;;; Γιατί αν είναι οικονομικό, τότε το κράτος σύμφωνα με το νόμο 2960/01 (και εφόσον τον κατάλαβα καλά) εισπράτει 57,5% της αξίας του πακέτου σε φόρους. Αν λοιπόν ένας μέσος καπνιστής, καπνίζει 1 πακέτο την ημέρα για 40 χρόνια με κόστος 3 ευρώ στο πακέτο, αυτό σημαίνει ότι το κράτος εισπράτει 40x365x3x(57,5/100) = 25.180 ευρώ ανά καπνιστή. Νομίζω ότι υπερκαλύπτουν το κόστος περίθαλψης του καπνιστή τον τελευταίο χρόνο της ζωής του. Και για να σοβαρευτούμε. Κανένας δεν αντιλέγει ότι το κάπνισμα είναι επιβλαβές. Οποιος πει το αντίθετο είναι διανοητικά καθυστερημένος. Ομως, όταν μια συνήθεια 10ετιών ενός λαού, προσπαθείς να την αλλάξεις μέσα σε μία νύχτα, χωρίς υποδομές υποστήριξης, τότε αυτό καταντάει ηλίθιο. Τί εννοώ λέγοντας υποδομές υποστήριξης;;; Θα σας πω το προσωπικό σου βίωμα για να καταλάβετε. Οταν έγινε η ανακοίνωση για την απαγόρευση του καπνίσματος λέω "ας το κόψω". Ομως προσωπικά το κάπνισμα το θεωρώ απόλαυση. Μου αρέσει. Καπνίζω 26 χρόνια από τα οποία τα τελευταία 15 χρόνια, καπνίζω καπνό (περίπου 15 τσιγάρα την ημέρα). Ετσι σκέφτομαι... "θα ζητήσω βοήθεια γιατρών". Ομως στο κάτω-κάτω τόσα λεφτά έχει πάρει το κράτος από μένα μέσω της φορολογίας (το οικονομικό που λέγαμε παραπάνω), γιατί να μη μου γυρίσει πίσω μερικά σε μορφή "ιατρικής βοήθειας";;; Οπότε (έτσι για την πλάκα) πήγα στο ΙΚΑ :eek: Ο οικογενειακός γιατρός που λέει ότι δε μπορεί να γράψει κανένα σκεύασμα υποκατάστασης και μου προτείνει να δω ψυχολόγο για ψυχολογική υποστήριξη. Κλείνω ραντεβού, για μετά από 3 εβδομάδες!!!!!! Πάω και του λέω "το και το"... μου λέει ότι από την πλευρά του, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να υποστηρίξει ψυχολογικά, γιατί δε μπορεί να συνταγογραφήσει ούτε αυτός κάτι που να βοηθά, παρά να μου δίνει "ψυχολογική υποστήριξη" σε τακτικές συνεδρίες. Στην ερώτησή μου, πως θα γίνονται οι συνεδρίες μου λέει ότι μπορούν να γίνονται μετά από ραντεβού στο ΙΚΑ, είτε στο ιδιωτικο ιατρείο του. Στο ιατρείο του οι συνεδρίες είναι επί πληρωμή. Στο ΙΚΑ ανά "όποτε έχει". Δοκίμασα να κλείσω ραντεβού. Μετά από 3 εβδομάδες πάλι. Στο εντωμεταξύ έχω καπνίσει 2 πακέτα καπνό από τα νεύρα μου Βγήκα βέβαια εκτός θέματος, αλλά, δεν κρατήθηκα.
  6. Μου φαίνεται πως "έγραψες" Αυτό πως και δεν το σκέφτηκε κανένας άλλος :confused: Πράγματι, εφόσον έχει πρόβλημα η γραμμή και την οικονομοτεχνική ανάλυση "πολλό εμίσησαν", αυτή είναι η καλύτερη λύση!!! Γίνεται ναύλωση ενός καραβιού (πανομοιότυπου με αυτό που δίνει η αγοραστική δύναμη της εταιρίας), το βάζει στη γραμμή, και μετά από δρομολόγια 6 μηνών;;; 1 χρόνου;;; γίνεται ξεκάθαρο αν βγούνουν τα νούμερα!!! Πράγματι θεωρώ ότι είναι η πιο σοφή κουβέντα που άκουσα για την ακτοπλοϊκή γραμμή του Ρεθύμνου
  7. Πέστα!!! ...για να μην πιάσω στο στόμα μου και τους Ρεθυμνιώτες!!!
  8. Οι Ρεθυμνιώτες δεν ξέρουν τί θέλουν. Πρόπερσι, είχε βγει ο σύλλογος πρακτόρων στο Ρέθυμνο και παρακαλούσε τις εταιρίες για να βάλουν ταχύπλοο με υποσχέσεις ότι θα το στηρίξουν. Δεν το έβγαλαν από το μυαλό τους. Ο κόσμος το ζητούσε. Τότε ήρθε ο Κεντέρης. Φέτος ήρθε το HS περισσότερο για να καλύψει το κενο ο Βαρδινογιάννης (που κατάγεται από το Ρέθυμνο) αφού πήρε τον Πρέβελη για "άλλα μέρη". Τα ταχύπλοοα δεν υποστηρίχτηκαν και οι Ρεθυμνιώτες προτιμούσαν να πηγαίνουν μέσω Χανίων ακόμα και όταν είχε δρομολόγιο στο Ρέθυμνο. Οι Ρεθυμνιώτες είναι (είμαστε - γιατί ζω μόνιμα στο Ρέθυμνο) άξιοοι της μοίρας μας.
  9. Η οποία πέρασε και δεν άνοιξαν. Αντε... και θέλω να φύγω την Παρασκευή για Ρέθυμνο...!!!! Με την ψυχή στο στόμα....
  10. Μια σοφή παροιμία λέει: "Τα μεταξωτά βρακιά, θέλουν και επιδέξιους κ...υς..." Να με χτυπάτε αλύπητα όλοι οι συνφορουμίτες , αν μέχρι το τέλος του καλοκαιριού δεν έχουν βγεί στη φόρα τα "Ρεθυμνιώτικα παράπονα" για ακριβά εισιτήρια και άβολες ώρες. Η HSW δεν χαρίζεται το καλοκαίρι και τα εισιτήριά της "βαράνε κόκκινο" στην υψηλή σεζόν (και καλά κάνει). Αντε να το δούμε κι'αυτό... όμως.... δεν τα βλέπω ρόδινα τα πράγματα.
  11. Σωστά. Ομως... δεν υπήρχε καμμία δρομολόγηση στη γραμμή και φυσικά... χωρίς δρομολόγηση δεν υπάρχουν και τιμές. Τώρα και καράβια έχει δρομολογημένα (Λατώ/Λισσός) και ωράρια έχει αποφασισμένα και τιμές δίνει (π.χ. για 1/11 σε Deck 30 ευρώ από 21, σε ΑΒ4 54 ευρώ από 33 και σε Α2 77 ευρώ από 49). Το "περίεργο" είναι ότι η HSW δεν έχει δώσει δρομολόγια και τιμές ακόμα για μετά την 31/10.
  12. Ετσι είναι. Αυτό λέγεται allotment. Κάθε εταιρία έχει τη δική της πολιτική στη διαχείρισή του. Ολες όμως κρατάνε θέσεις για τα κεντρικά τους πρακτορεία που δεν δίνονται στους πράκτορες. Ανάλογα δε την πολιτική της κάθε εταιρίας, μπορεί να δώθει στα πρακτορεία, η διαθεσιμότητα, σταδιακά. Τώρα το τί πρόεκδίδει ο κάθε πράκτορας για καβάτζα, πάλι έχει να κάνει με την ακυρωτική πολιτική της κάθε εταιρίας. Υπάρχουν π.χ. εταιρίες που σε περνάνε από χίλια κύματα για ν'ακυρώσεις εκδωμένο εισιτήριο. Αλλες πάλι είναι πιο χαλαρές. Αν είχαμε λιμάνια, και υπήρχε η πολυτέλεια έστω του δειγματολειπτικού ελέγχου από τα λιμεναρχεία της ορθότητας των στοιχείων των εισιτηρίων, το φαινόμενο, θα ήταν πολύ πιο μειωμένο.
  13. Μην ξεχνάτε τις ανταποκρίσεις. Δεν είναι λίγος ο κόσμος που από Ρόδο, πρέπει να συνεχίσει για άλλα νησιά όπως π.χ. Κως, Κάλυμνος, Σύμη κ.α. που δεν πιάνει το "ανέβασμα" από Ηράκλειο. Το να βάλεις πλοίο που να πηγαίνει απ'ευθείας Ρόδο, παρακάμπτωντας τα υπόλοιπα νησιά του Καρπάθιου είναι αυτοκτονία. Πρέπει να μαζεύεις από παντού και να φτάνεις σε ώρα που υπάρχει άμεση ανταπόκριση για τα υπόλοιπα νησιά, για όσους θέλουν να συνεχίσουν. Οσο για την αεροπορική κάλυψη. Αν θέλεις να συνεχίσει από τη Ρόδο για άλλα νησιά, αφήστε το καλύτερα. Τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, έχεις μισή ώρα χρόνο να βγεις από το αεροπλάνο και να πας στο λιμάνι για να προλάβεις ανταποκρίσεις με πλοία. Μιλάω από προσωπική πείρα, αυτό το μήνα.
  14. Εγώ πάλι βλέπω τα πράγματα λίγο πιο πεζά, κοιτώντας τα δρομολόγια της ΑΝΕΚ από 1/11 και μετά. Πιστεύω ότι της έκατσε της ΑΝΕΚ μ'ένα σμπάρο 2 τρυγόνια. Με τις τελευταίες βλάβες και τις ετησίες που έρχονται, υπάρχει πρόβλημα στο να βγουν τα δρομολόγια. Μην ξεχνάμε ότι μέχρι πριν 10 ημέρες είχε 2 μέτωπα στην Κρήτη, ένα στα Χανιά με HighSpeed -> Χίος -> Αριάδνη και ένα στο Ρέθυμνο με Κεντέρη. Φέτος με τον Κεντέρη να τσιμπάει μερίδια στο Ρέθυμνο, παρόλο τα κάκιστα δρομολόγιά του, δε μπορούσε ν'αφήσει ξέφραγο το δρομολόγιο, όπως έκανε πέρισυ (1 μήνα χωρίς καράβι, στην υψηλή περίοδο). Πάλι καλά δλδ. που υπήρχε το Ιεράπετρα. Στα Χανιά όλα καλά, μέχρι τα HighSpeed. Γνωστά εδώ και 2 χρόνια. Ηταν γνωστό το τί μπορούν να κάνουν. Πιστεύω ότι το Χίος, "γραμμένο" το είχανε οι της ΑΝΕΚ, γιατί εκτός του χαρακτηρισμού του ως του πιο νέου πλοίου στην Ελλάδα, δεν είναι Κρητοβάπορο. Το μόνο που μπορούσε να δώσει παραπάνω από τα Highspeed είναι μερικά φορτηγά. Από 'κει και πέρα... Ομως με την Αριάδνη... τα πράγματα αλλάζουν. Είναι ο συνδιασμός που σκοτώνει γιατί τα έχει όλα. Μεγάλο, γρήγορο, χλιδάτο, φθηνό (η HSW είχε φθηνές τιμές από την αρχή). Εκεί λοιπόν που δεν είχε η ΑΝΕΚ αντίπαλο, της ήρθε η φαεινή ιδέα. "Κατεβάζουμε το Champion και πέζουμε στα ίσα." Μπαίνει το καράβι ίδιες ώρες, για να μην υπάρχει ρίσκο από αλλαγές στα ωράτιο και ποντάρει στην ταχύτητα και στον ΑΝΕΚισμό των Χανιωτών. Ταυτόχρονα, το δρομολόγιο βγαίνει με 1 καράβι αντί για 2 και καθαρίζει και με το πρόβλημα της έλλειψης πλοίων για τα υπόλοιπα δρομολόγια. Χτυπάει και τις τιμές σε όλη την Κρήτη για να δείξει πως δεν μασάει και τελειώνει το παραμύθι. Από 1/11 τα πάντα έρχονται στα ίσα τους. Επανέρχεται το Λατώ και διπλώνει με το Λισσός στα Χανιά, με τις γνωστές-παλιές τιμές. Πρέβελης στο Ρέθυμνο, Κρήτη I/II στο Ηράκλειο, Jean Nicoli & Hellenic Spirit στην Ανκόνα, Σοφοκλής & Λευκά Ορη στη Βενετία, Champion & Bενιζέλος ξεκινάνε τον κύκλο των ετησιών (μετά τον Πρέβελη) και με την ολοκλήρωσή τους αποδεσμεύουν το Jean Nicoli. Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά αν πάει έτσι όπως φαίνεται από το πρόγραμμα δρομολογίων, δε βλέπω φως στον ορίζοντα (αυτό λέγεται απαισιοδοξία), όσο αφορά στην ποιότητα του συνόλου των καραβιών της γραμμής και των τιμών. Με αυτό το πρόγραμμα, μάλλον την Αριάδνη βλέπω να κερδίζει μερίδια, τα οποία αν δεν τα επεκτείνει και στα φορτηγά, θα έχει την ίδια μοίρα με το Blue Star. Οι οικονομικές-διοικητικές σχέσεις της εταιρίας με τις Μινωϊκές είναι λίγο-πολύ γνωστές. Ισως μία συνεργασία στα φορτηγά να έδινε την αβάντα που χρειάζεται το Αριάδνη, για να μεγαλουργήσει στη γραμμή.
  15. Αν και έχω να βάλω αυτοκίνητο σε καράβι εδώ και 2 χρόνια (μόνο μοτοσυκλέτα), αν θυμάμαι καλά, στον Πρέβελη υπάρχει πόρτα που οδηγεί στο πάνω γκαράζ των αυτοκινήτων. Είναι καλό να ρωτάμε πάντα το πλήρωμα για εναλλακτικούς τρόπους πρόσβασης στο γκαράζ.
×
×
  • Create New...