Jump to content
Shipfriends

Προτάσεις για...νέες γραμμές


Recommended Posts

Σε περίπτωση που όλα πάνε καλά και το Aqua Jewel τελικά δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Αίγινα - Πόρος πιστεύω πως για τους καλοκαιρινούς μήνες και για 2-3 δρομολόγια την εβδομάδα θα ήταν ωραία ιδέα η επέκταση του δρομολογίου του και σε άλλα λιμάνια του Σαρωνικού, καθώς και στην Πελοπόννησο. Ο λόγος για τη γραμμή Πειραιάς - Πόρος - Σπέτσες - Λεωνίδιο - Κυπαρίσσι - Μονεμβασιά. Έχοντας κατά νου το προπέρσινο αίτημα του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών http://www.hydranews.gr/6585/elliniko-diktio-mikron-nision-protasis-gia-epanadromologisi-plion-ston-argosaroniko/ , το Aqua Jewel φαντάζει ιδανικό με το μέγεθός του και τη μεταφορική του ικανότητα σε σχέση με την ανεπιτυχή προσπάθεια πριν από 2 χρόνια του Σπύρου Ανδριόπουλου, πλοιοκτήτη του μικρού Θεομήτωρ, που σαπίζει μισοβουλιαγμένο στην Ελευσίνα. Το μερίδιο που θα καταφέρει να αποσπάσει το πλοίο μόνο απ' τη γραμμή Πειραιάς - Αίγινα - Πόρος πιστεύω πως δεν θα είναι ικανοποιητικό, ώστε να το καταστήσει βιώσιμο στη γραμμή γι' αυτό η επέκταση και σε άλλους προορισμούς φαντάζει μονόδρομος.

 

Δεν αναφέρομαι στην Ύδρα, καθώς δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι εφικτή η πλαγιοδέτηση του πλοίου ή η δημιουργία πλαϊνού καταπέλτη. Απ' την άλλη το ασύμφορο εισιτήριο των ταχυπλόων για Πόρο & Σπέτσες, καθώς και η αναβίωση ενός εξυπηρετικού δρομολογίου για τις παραθαλάσσιες περιοχές της Πελοποννήσου με σχετικά οικονομικό εισιτήριο είναι σίγουρο πως θα το αγκαλιάσουν τόσο οι κάτοικοι όσο και οι παραθεριστές. Οι λιμενικές υποδομές του Κυπαρισσίου και της Μονεμβασιάς μπορούν να σηκώσουν ένα τέτοιο πλοίο.

 

Ενδεχομένως τροχοπέδη να αναδειχθεί η βελτίωση από φέτος το καλοκαίρι της οδικής πρόσβασης προς Λεωνίδιο, Φωκιανός, Κυπαρίσσι, αλλά και η γενικότερη προτίμηση της οδικής μεταφοράς πράγμα που φάνηκε απ' την αποκοπή της Μονεμβασιάς απ' το δρομολόγιο του Κορνάρου τα δύο τελευταία χρόνια.

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 468
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δεν νομίζω ότι θα είναι οικονομικά βιώσιμο ένα τέτοιο εγχείρημα. Η Αίγινα είναι κλειδί για τον Αργοσαρωνικό και δεν πιστεύω ότι θα στηριχτεί ένα πλοίο που θα κάνει 1 δρομολόγιο την ημέρα, όταν οι ανταγωνιστές προσφέρουν τουλάχιστον 3. Επίσης δεν μπορεί ούτε οικονομικά να είναι ανταγωνιστικό με την οδική μετάβαση ούτε από πλευράς χρόνου.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

breaking news :D

 

ΥΓ Μήπως παίζει και καμία δρομολόγηση Ραφήνα-Σάμη-Ιθάκη-Σκόπελο; :P

 

Ομολογώ ότι δεν είχα σκεφτεί την εξυπηρέτηση των Σποράδων από Ραφήνα. Καθαρά από περιέργεια, το Ραφήνα - Σκιάθος είναι 119νμ, δηλαδή με 33 knots βγαίνει κάτι παραπάνω από 3.5 ώρες. Έχεις βέβαια να περάσεις από τον οριτζιναλ Καβοντόρο, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για εμάς.

 

ΥΓ. Όχι τίποτα άλλο, αλλά η Χαλκίδα από την άλλη πλευρά δε φαίνεται να έχει καποια κατάλληλη λιμενική εγκατάσταση βόρεια της παλιάς γέφυρας, για να ξεκινούσαν δρομολόγια από εκεί. 83 μίλια η Σκιάθος, για ένα fc θα ήταν παιχνιδάκι το δρομολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Μάλλον στις 28/5 η κοινοπραξία ΑΝΕΚ/Superfast με το Blue Horizon θα διοργανώσει εκδρομή από το Ηράκλειο στην Αστυπάλαια.

 

 

Ακουστηκε οτι η περσινη στην Αμοργο πηγε πολυ καλα, μας το επιβεβαιωσαν και ντοπιοι περυσι τον Αυγουστο.

 

Μακαρι να βλεπουμε συχνοτερα τετοιες πρωτοβουλιες και καποτε να αποφασισουν να παρουν το ρισκο ωστε ενα πλοιο της κοινοπραξιας να πηγαινει απο Ηρακλειο στην Αμοργο για περιπου 10 δρομολογια, απο αρχες Ιουλιου ως τελη Αυγουστου, μια φορα την εβδομαδα.

 

Η αποσταση της απο το Ηρακλειο ειναι 100 ν.μ. .

Το καλοκαιρι τις αρκετες ημερες που δεν υπαρχουν ημερησια και το βαπορι καθεται στο Ηρακλειο απο νωρις το πρωι μεχρι το βραδυ, θα μπορουσε να αναχωρει μια φορα την εβδομαδα στις 8:15 απο το Ηρακλειο και με μεση ταχυτητα 20 κομβων να φτανει στα Καταπολα στις 13:15. Κατοπιν να αναχωρει απο τα Καταπολα στις 14:00 και να φτανει στο Ηρακλειο στις 19:00, ενω εκεινες τις μερες η αναχωρηση απο Ηρακλειο για Πειραια να πηγαινε στις 22:00 ωστε να εχει ενα τριωρο μπροστα του μεχρι την αναχωρηση.

 

Απο περυσι υπαρχει πρωινο δρομολογιο μικρου Μπλου Σταρ τρεις φορες την εβδομαδα,Τριτη-Πεμπτη-Κυριακη, απο Πειραια για Παρο-Ναξο-Ηρακλεια-Σχοινουσα-Κουφονησι-Καταπολα.

Η αναχωρηση απο Καταπολα ειναι στις 19:00 και στην επιστροφη περιλαμβανει ολα τα προαναφερθεντα νησια, οποτε θα μπορουσε να συνδιαστει ετσι το δρομολογιο του Οριζοντα ωστε να γινεται μια εκ' των ημερων που παει το μικρο Μπλου Σταρ, εστω την Τριτη, οποτε οσοι φτασουν στα Καταπολα το μεσημερι να εχουν την ευκαιρια να ταξιδεψουν σχεδον αμεσα στις Μικρες Κυκλαδες (πλην Δονουσας), στη Ναξο και στην Παρο με το μικρο Μπλου Σταρ.

Περα απο το χαρακτηρα της σχεδον αμεσης ανταποκρισης, χωρις διανυκτερευση στην Αμοργο, αν καποιος αποφασισει να περασει αρχικα μερικες μερες στην Αμοργο μπορει καθε πρωι να παρει ειτε το Μπλου Σταρ Πατμος τις μερες Τριτη-Πεμπτη-Παρασκευη-Κυριακη, ειτε το Σκοπελιτη τις μερες Δευτερα-Τεταρτη-Σαββατο για να παει Δονουσα.

Ενω καθε μερα, πλην Κυριακης νομιζω, ο Σκοπελιτης ξεκινα πρωι και περνα απο Κουφονησι-Σχοινουσα-Ηρακλεια-Ναξο, ειτε ερχομενος απο Αιγιαλη-Δονουσα, ειτε απευθειας απο Καταπολα.

Επειδη το συμπλεγμα Αμοργου-Μικρων Κυκλαδων-Ναξου ειναι πραγματικα υπεροχο και πολυ ιδιαιτερο, αν γινει συνειδηση στον Κρητικο αλλα και γενικοτερα στον τουριστα οτι υπαρχει μια φορα την εβδομαδα το καλοκαιρι αυτη η συνδεση, νομιζω οτι σιγα σιγα εχει πιθανοτητες να πετυχει.

Με την τιμη του πετρελαιου τοσο χαμηλα (πολυ χαμηλοτερα απο περυσι που ηδη ειχε πεσει) ισως ειναι μια καλη ευκαιρια να το δοκιμασουν.

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Αν η European Seaways κατέθετε φάκελο για την διεκδίκηση της άγονης των Κυθήρων με το Galaxy θα ήταν ενδιαφέρον μελλοντικά να βλέπαμε μια γραμμή από Ιταλία προς Νησιά Ιονίου και να καταλήγει στην Κρήτη. Για παράδειγμα: Μπρίντιζι - Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Ζάκυνθος - Κύθηρα - Σούδα.

Link to comment
Share on other sites

Είμαι μέσα στο πρώτο ταξίδι :D

Δυστυχώς όμως, με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα και τη θεωρία του υπερβολικού κέρδους που επικρατεί, δεν πιστεύω να ξαναδούμε τέτοια γραμμή ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Καβάλα - Σαμοθράκη.

Να κάνει λέει γραπτή αίτηση ο δήμαρχος Καβάλας προς τη SAOS Ferries για να βάλει πιλοτικά ένα πλοίο το καλοκαίρι.

Quote

 

Όλο και περισσότεροι συμπολίτες στη Σαμοθράκη στηρίζουν το αίτημα της επανασύνδεσης του όμορφου νησιού του Θρακικού πελάγους με την Καβάλα. Κι όταν η τοπική κοινωνία στηρίζει κάτι, είμαστε βέβαιοι ότι το εγχείρημα θα πετύχει. Δυστυχώς, δεν υπάρχει ανταπόκριση από την πλευρά της Καβάλας, ώστε η επαναλειτουργία της γραμμής να γίνει πραγματικότητα. Καλούμε, λοιπόν, τον αντιπεριφερειάρχη και τη δήμαρχο Καβάλας, να καταθέσουν εγγράφως το αίτημα στη ναυτιλιακή εταιρεία SAOS, που συνδέει τη Σαμοθράκη με την Αλεξανδρούπολη, ώστε το ερχόμενο καλοκαίρι, να δρομολογήσει, έστω πιλοτικά, ένα πλοίο στη γραμμή Σαμοθράκη-Καβάλα. Δεν θα εκπλαγούμε, αν η επιβατική κίνηση είναι μεγαλύτερη, από αυτή στη γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.

irineossamothraki.blogspot.gr repost from k-tipos.gr

 

 

Link to comment
Share on other sites

Να "παρακαλέσουν" οι φορείς της Καβάλας, να κάνει ναζάκια η SAOS και να παρουσιαστεί ως σωτήρας για ακόμη φορά.

Φαίνεται πως ο Ειρηναίος και οι υπόλοιποι κάτοικοι έχουν έτοιμη την οικονομοτεχνική μελέτη, ας την παραδώσουν στην SAOS να γλυτώνουμε και τα έξοδα της αλληλογραφίας. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Η Κάρυστος πρέπει να αρχίσει να διεκδικεί με την ένταξή της στο ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο του Άρτεμις!!

Quote

Η πρόσφατη έλευση του ΕΙΡΗΝΗ Κ. στο λιμάνι της Καρύστου και η προγραμματισμένη (που δεν έγινε) του μεγαλύτερου ΜΕΛΙΝΑ ΙΙ απέδειξαν κάτι πολύ απλό. Τι; Πως αν υπάρχει λόγος να έρθει πλοίο στο λιμάνι, μια χαρά προσεγγίζει (αν είναι ορισμένων διαστάσεων). Αυτήν την κρίση των αιολικών πάρκων που έχει πολύ δρόμο μπροστά της, τουλάχιστον ας τη μετατρέψουμε σε ευκαιρία, όπου μπορούμε.

Η πόλη θα πρέπει να αρχίσει να ζητάει πράγματα και όχι μόνο να δίνει δίχως όριο παρακαλώντας για λίγο δωρεάν ρεύμα. Η επανένταξη της Καρύστου στον ακτοπλοϊκό χάρτη κάνοντας την αρχή με το κυκλικό δρομολόγιο των Κυκλάδων θα μπορούσε να είναι ένα καλό πρώτο βήμα.

Το πλοίο ΑΡΤΕΜΙΣ από το Λαύριο εκτελεί ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο, το οποίο αν θυμάμαι καλά είναι επιδοτούμενο. Εκτός όμως αυτού, υπάρχουν και άλλα επιδοτούμενα δρομολόγια στις Κυκλάδες. Για ποιο λόγο λοιπόν να μη διεκδικήσει η Κάρυστος την ένταξή της σε αυτό; Η Ανδρος, η Τήνος, η Σύρος, η Κέα, η Κύθνος, η Πάρος, η Νάξος είναι μερικά μόνο από τα νησιά που συνδέονται μεταξύ τους και με το Λαύριο.

To 89 μέτρων μήκους και 14 μέτρων πλάτους ΑΡΤΕΜΙΣ θα μπορούσε άνετα να έρχεται ΚΑΙ στην Κάρυστο. Όταν μια γραμμή είναι επιδοτούμενη και μια εταιρεία έχει και άλλα αντίστοιχα δρομολόγια, δε θα πάθει τίποτε να ανοίξει λίγο το χάρτη της μιας και η Κάρυστος είναι στο νοητό κύκλο όλων αυτών των λιμανιών που προσεγγίζει το πλοίο.

Ό,τι δώσαμε, δώσαμε. Καιρός να αρχίσουμε να ζητάμε πιστεύοντας στις δυνατότητές μας. Τα επιδοτούμενα δρομολόγια αποτελούν περισσότερο πολιτικές αποφάσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

Link to comment
Share on other sites

ΒΟΛΟΣ ΣΚΙΑΘΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΣ - ΚΥΜΗ - ΧΙΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ και

 

ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΚΥΜΗ - ΣΚΟΠΕΛΟΣ -  ΣΚΙΑΘΟΣ - ΒΟΛΟΣ με το Bluestar Paros θα έπιανε ; 

Link to comment
Share on other sites

Πριν καμια 20αρια χρονια υπηρχε το ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ από Βολο για Χιο και Μυτιληνη χωρις ιδιαιτερη επιτυχια.

Δεν βλεπω πως θα μπορουσε να εχει επιτυχια ένα τετοιο δρομολογιο.Ουσιαστικα μονο Σκιαθος και Σκόπελος εποφλουνται από ένα τετοιο δρομολογιο μιας και θα εχουν μια ακομα επιλογή πλοιου, και μαλιστα πολύ καλυτερου από αυτά που ηδη υπαρχουν, από Βολο αλλα θεωρω ότι αν ηθελε η Blue Star να επεκταθεί στις Σποραδες θα το ειχε κανει εδώ και καιρο χωρις τις αλχημειες με Χιο, Μυτιληνη,Κυμη κλπ

Link to comment
Share on other sites

Αν θυμάμαι καλά και το 2009 ή 2010 η ΝΕΛ είχε κάνει κάποια δρομολόγια με τις Παναγίες συνδέοντας Βόλο, Σποράδες και βορειοανατολικό Αιγαίο.

Link to comment
Share on other sites

Κύμη - Σίγρι είναι 88 μίλια μόνο . 3-5 ώρες ανάλογα με το πλοίο . Πάντα ημερόπλοιο και πολύ φτηνότερο αντί για Πειραιά . Αλλά λίγο ο κακός δρόμος Χαλκίδα-Κύμη , λίγο τα συμφέροντα σε Πειραιά και Μυτιλήνη ο εσωτερικός τουρισμός στο νησί είναι λίγος .

Link to comment
Share on other sites

Το Σιγρι βολευει μονο το δυτικο κομματι της Λέσβου που όμως δεν εχει ιδιαιτερα μεγαλα χωρια,αρα η επιβατικη κινηση είναι μικρη, και είναι και αρκετα απομονωμενο.

ΟΚ είναι η Ερεσσος που τραβάει κοσμο,η Αντισσα και ο Μεσσοτοπος που είναι σχετικα μεγαλα χωρια αλλα μεχρι εκει.

Ο δρομος αν και εχει φτιαχτει σε σημαντικο βαθμο σε σχεση με παλια είναι αρκετα δυσκολος και κουραστικος με μπόλικες στροφες.Καποτε το Σιγρι υπηρχε στο δρομολογιο από Ραφηνα αρχικα, και νομιζω και από Λαυριο αργοτερα για Καβαλα.Και μονο ότι πλεον δεν πιανει καραβι εκει δειχνει ότι η κινηση δεν είναι η αναμενομενη

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, wysiwid said:

ΒΟΛΟΣ ΣΚΙΑΘΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΣ - ΚΥΜΗ - ΧΙΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ και

 

ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΚΥΜΗ - ΣΚΟΠΕΛΟΣ -  ΣΚΙΑΘΟΣ - ΒΟΛΟΣ με το Bluestar Paros θα έπιανε ; 

Ίσως ένα τέτοιο δρομολόγιο να ήταν δημοφιλείς και στους πρόσφυγες που φτάνουν σε Χίο και Μυτιλήνη και η σύνδεσημε τον Βόλο θα τους φέρει πιο κοντά στα σύνορα με τις άλλες γειτονικές μας χώρες...

Link to comment
Share on other sites

Πώς θα σας φαινόταν αν η blue star έβαζε το Διαγόρας στη γραμμή Πειραιάς-Σέριφος-Μήλος- Ρέθυμνο για το καλοκαίρι

Edited by panagiotisg
Link to comment
Share on other sites

Μιας και υπηρξαν προσφατα ποστ ας σχολιασω ενα βασικό ζήτημα (θα ειμαι συντομος, μονο 5 σελίδες 😋😁 ) Το θεμα μιας νεας γραμμης γενικα σηκωνει πολυ συζητηση. Αντιθετα με τη συντριπτικη πλειοψηφια των επιστημών (π.χ. μαθηματικα, βιολογία κλπ) που για να πει καποιος τη γνωμη του πρεπει να ξέρει πολύ καλά το αντικείμενο , η επιστήμη των συγκοινωνιών όπως και όλες οι κοινωνικές επιστήμες (ψυχολογία, πολιτική οικονομία κλπ) επιδέχονται να έχει άποψη οποιοσδήποτε έχει την παραμικρή γνώση χωρίς βαθειά εξειδίκευση, όπως επίσης ειναι δυνατον να συναντάται το γεγονός κάποιος να λέει απόλυτα σωστά πράγματα έχοντας μόνο πρακτική εμπειρία (εξ ου και το αστειο που μας ελεγε καποτε μια καθηγήτρια στο πολυτεχνείο - παντα χαριν αστεισμού - οτι αν σας αναθεσουν κυκλοφοριακη μελετη ρωτηστε τους ταξιτζήδες τι να κανετε....😅 )

Επι της ουσίας - αυτό που είναι το σημαντικό είναι ότι υπάρχει απόλυτα επιστημονικός τρόπος να εκτιμήσει (αξιόπιστα) κανείς πόση κίνηση θα έχει μια νέα γραμμή στην ακτοπλοϊα η σε οποιοδήποτε άλλο είδος μεταφορών (αεροπορικές, χερσαίες κλπ), σε κάθε κλίμακα (πχ εντός πόλεως, σε επίπεδο περιφέρειας, σε επίπεδο πολλών χωρών κλπ) με τη χρήση κάποιων τρόπων που ονομάζονται <<μοντέλα πρόβλεψης>>. Υπαρχει μια διαδικασία που θα περιγραψω εν συντομία παρακάτω με την οποία γίνεται αυτό. Ωστόσο (όπως και σε όλα τα φαινόμενα που οι μαθηματικοί τα αποκαλούν <<χαοτικά>>, π.χ. ο καιρός, π.χ. η μεταβολη του πληθυσμου της γης κλπ ) αυτή  η πρόβλεψη μπορεί να πέσει έξω λόγω της φύσης του προβλήματος που εξετάζεται. 

Παντα η πρόβλεψη αναφέρεται σε 2 χρονικές στιγμές, έτος βάση και έτος στόχου (δηλαδή πχ με βάση το 2018 στοχεύω να προβλέψω το 2030). Η διαδικασία με την οποία γίνεται πρόβλεψη και στη συνέχεια συγκοινωνιακός σχεδιασμός (χρησιμοποιείται παντού, δηλαδή και στις χερσαίες, και στις θαλάσσιες και στις αεροπορικές μεταφορές) ονομάζεται 4-step modelling και είναι η εξής

  1. Γένεση των μετακινήσεων. Σε αυτό το βήμα πραγματοποιούνται εκτεταμένες έρευνες ερωτηματολογίου, όπου με αυτές μοντελοποιείται η απόφαση των ανθρώπων (το ιδιο μπορει να ειναι και για εμπορευματα- λιγο αλλάζει) για μετακίνηση ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους. Για παράδειγμα (ας πω για τη στεριά, αλλα το ιδιο γινεται και στις θαλασσιες μεταφορες και στις αεροπορικές) μοντέλο σημαίνει μια εξίσωση που να δίνεις τα χαρακτηριστικά του ανθρώπου και να σου λέει ότι αυτός θα κάνει τόσα δρομολόγια, π.χ. ενα πολυ απλουστευμένο μοντέλο θα μπορούσε να είναι το εξής:  Μετακινήσεις = 5*εισόδημα/1000,  δηλαδή σε γενικές γραμμές για μια Α περιοχή αν κάποιος βγάζει 1000 ευρώ θα κάνει 5 δρομολόγια την ημέρα, αν βγάζει 3000 ευρώ θα κάνει 15 κ.ο.κ. (ισχύει μόνο για μια μικρή περιοχή, στην διπλανή γειτονιά θα ισχύει άλλος νόμος, μπορεί να είναι πχ μετακινήσεις= 2* εισόδημα/1000). Σε αυτο το σταδιο μας ενδιαφερει μονο ποσες μετακινήσεις κάνει κάποιος, όχι που πάει, θεωρειται ότι είναι το ίδιο να παει Κηφισιά-Σαρωνίδα με το να παει 200 μ. απο το σπίτι του στο σουπερ μαρκετ. Ξεροντας την πορεια των εισοδηματων στην περιοχή από στατιστικά στοιχεία, μπορώ να προβλέψω πόσο θα είναι το 2030 τα εισοδήματα (οσο πιο κοντα στο παρον παω προβλέπω με τόσο περισσοτερη βεβαιότητα) και άρα μπορώ να <<ξέρω>> και πόσες μετακινήσεις θα παραχθούν (πολύ χονδροειδώς, προφανώς ειναι πολυ απλοικό το παράδειγμα που είπα πριν, στις πραγματικές μελέτες πόλεων σαν αυτη που έκανε η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την Αθήνα τη δεκαετία του 80-90 για να προβλεφθεί η κίνηση στο μετρό αυτη η εξίσωση έχει πάνω από 5-6 ανεξάρτητες μεταβλητές - οχι μόνο το εισόδημα όπως πριν αλλα την ηλικία, το φύλο, τον αριθμο ατόμων στο σπίτι κ.α.).                                                                                                                                                                                                                                                                          
  2. Κατανομή των μετακινήσεων. Εδώ κανουμε αυτο που δεν καναμε πριν, δηλαδη αφου ξερουμε οτι ο μεσος κατοικος της γειτονιας ταδε κανει 4 μετακινησεις ανα ημερα (στο ετος στόχου αυτό) κοιτάμε για καθε μετακινηση του απο που ερχεται και που πηγαίνει. Για την ιστορία μαθηματικά αυτό γίνεται με δύο τρόπους, τα μοντέλα βαρύτητας και τα μοντέλα ευκαιριών. Τα μοντελα βαρύτητας ονομάζονται έτσι γιατί η μαθηματικη τους σχεση μοιάζει με το νόμο της βαρύτητας του Νεύτωνα. Λεμε δηλαδή ότι ο κόσμος που θα μετακινηθεί από τη μια περιοχή στην άλλη (ή από το ένα νησί στο άλλο όταν μιλάμε για θαλασσα) είναι ανάλογος του γινομένου των πληθυσμών των 2 πληθυσμών και αντιστρόφως ανάλογος του κόστους για να πας απο τη μια περιοχή στην άλλη.                                                                                                                                                                                 
  3. Καταμερισμός στα μεταφορικά μέσα. Π.χ. εδω απαντάμε στο ερώτημα πόσοι θα πανε πχ από την Κηφισιά στον Ευαγγελισμό με λεωφορείο, πόσοι με μετρό και πόσοι με ΙΧ., ή για θαλασσιες μεταφορές πόσοι από τον πειραιά στη νάξο με ταχύπλοο, πόσοι με συμβατικό και πόσοι με αεροπλάνο. Επισης εδω απανταμε στο ερωτημα τι θα γινει αν μειωθει η τιμη του ταδε μεσου τόσο %. Αυτο το βημα γινεται με καθαρα οικονομετρικές θεωρίες όπως τα μοντέλα logit, probit κλπ                                                                                
  4.  Καταμερισμός στο δίκτυο. Αυτό αφορά περισσότερο τις χερσαίες μεταφορές, ειναι η απαντηση στο ερώτημα ποια διαδρομη θα ακολουθήσει ο κόσμος για να παει από το μέρος Α στο μέρος Β. Αυτό γίνεται με τη θεωρία του Wardrop ή του Nash. Στις θαλάσσιες μεταφορές αυτό το ερώτημα μπορει να έχει υπόσταση στο πόσοι θα πανε στη Ρόδο μεσω Καρπαθου/Κάσου και πόσοι μέσω Σαντορίνης-Κω;

Αυτην η διαδικασία είναι θεμελιώδης και διδάσκεται σε όλα τα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα ανθρώπων που ασχολούνται με μεταφορές/συγκοινωνίες. Μπορεί να αναφέρεται σε ανθρώπους αλλά και σε φορτία. Επειδη κοστίζει πάρα πολύ γίνεται αραιά (πχ μια φορα στα 10 χρόνια), αλλά είναι ζωτικής σημασίας να γίνεται για να ξέρουμε που βαδίζουμε. 

Δυστυχώς η ακτοπλοϊα (που ποτέ δεν έχει γίνει τέτοια μελέτη) λειτουργεί τυχοδιωκτικά. Δηλαδή επειδή δεν έχει γίνει καμία τέτοια μελέτη ποτέ (σε αντίθεση με τις αεροπορικές μεταφορές) όλες οι επενδύσεις στα λιμάνια (πχ νεο λιμανι σύμης, νεο λιμανι μυκονου κλπ) γινονται με τη λογική << ε χμμ μαλλον τοσο χωρο πρεπει να εχει και τοσα πλοια να εξυπηρετει, τι στο καλο λες να μη φτασει η να περισσευει, ε δε νομίζω ρε φιλε....>> . Το ίδιο γίνεται και για τα δρομολόγια των πλοίων. Πρόσφατο παράδειγμα οι αφοι Στεφάνου που ξεκίνησαν ένα νέο δρομολόγιο με πλήρη αβεβαιότητα αν θα πετύχει εμπορικά (για την ώρα δείχνει να παει καλά, αλλά θα μπορουσε να πηγαινε και χάλια σε μια άλλη περίπτωση). Οταν θα κανει κινηση κανει ενας πλοιοκτήτης, σε καποιους βγαινει και σε καποιους δε βγαινει, γιατι δεν υπαρχει ολοκληρωμενος σχεδιασμός για την ακτοπλοϊα. 

Οπότε για παράδειγμα όταν γίνει (σιγα να μη γίνει, ειναι ανέκδοτο) αυτή η διαδικασία για την ακτοπλοϊα, απαντώντας στο ερώτημα που τέθηκε πριν, θα μαθουμε (στο 2ο βημα) πόσοι επιβάτες και πόσο cargo ζητούν να μετακινηθούν από Βόλο στη Μυτιλήνη και άρα αν θα έπιανε η γραμμή.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...