Jump to content
Shipfriends

giorgos_249

eMembers
  • Content Count

    894
  • Joined

  • Last visited

About giorgos_249

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Μακάρι να μην βρήκε σ' αυτό το ερείπιο καταφύγιο κανένας κακομοίρης.......Αν θυμάμαι καλά είχε ξαναπέσει ένα κομμάτι από αυτή την κατασκευή πριν 5-6 χρόνια ? Το θέμα είναι γιατί δεν το έριξαν πριν συμβεί αυτό ! Και τούτο, και στην Πάτρα τα υπόστεγα που έπεσαν πριν μερικά χρόνια ,και στην Αλεξανδρούπολη τις αποθήκες του ΟΣΕ στο λιμάνι..... Ο Πειραιάς έχει πολλά "επικίνδυνα" κτίσματα (πχ το εργοστάσιο, η παγόδα, οι αποθήκες κλπ ) και ο σεισμός δεν προειδοποιεί - έρχεται αιφνιδίως ! Ο κάθε σεισμός "χτυπά" συγκεκριμένα είδη κατασκευών (πχ ένας σεισμός μπορεί να γκρεμίσει όλα τα τριώροφα ενώ τα διώροφα και τα τετραώροφα να πάθουν μικροζημιές) , το ότι σήμερα τη βγάλαμε καθαρή δε σημαίνει ότι θα συμβεί και την επόμενη ! Κουράγιο στους πληγέντες !
  2. Off topic αλλά πολλά από τα πρώην βορειοευρωπαικά πλοία που δούλεψαν στη γραμμή είχανε και ένα κελί για μεταγωγές φυλακισμένων, π.χ. Θεόφιλος 😂😂 Πάντως, βάσει του Ελληνικού δικαίου (βλ. Π.Κ. 325) δεν έχει κανείς (ούτε η αστυνομία/λιμενικό) το δικαίωμα να σε περιορίσει σε ένα χώρο με το "έτσι θέλω"....
  3. Βέβαια, σίγουρα αν το ζητήσει από πριν θα το αρνηθούν, όπως θα του αρνηθούν και το αντίθετο σκέλος της διαδρομής (Ηγουμενίτσα-Ζάκυνθος). Αλλά είναι δικαίωμά σου να διακόψεις το ταξίδι νωρίτερα από εκεί που έχεις εκδόσει εισητήριο, χωρίς να οφείλεις να δώσεις εξηγήσεις γι αυτό. Δε χρειάζεται να γίνει στα κρυφά δηλαδή. Απλώς χάνεις το εισιτήριο. Αυτή την απάντηση μου δώσανε τηλεφωνικά από εταιρεία όταν πριν μερικά χρόνια ήθελα να πάω Ηγουμενίτσα από Πάτρα, δεν το έχω επαληθεύσει αλλά φαίνεται λογικό.... Τώρα για αυτοκίνητο συμφωνώ ότι είναι λίγο δύσκολο.
  4. Δεν γίνεται όπως προαναφέρθηκε. Ωστόσο, αν πληρώσει κάποιος εισιτήριο για Μπάρι και ζητήσει εν πλω να αποβιβαστεί στην Ηγουμενίτσα, δε μπορεί κανείς να τον εμποδίσει να κατέβει από το πλοίο....
  5. ὤδινεν ὄρος καὶ ἔτεκεν μῦν.... Πολυ μεγαλη φασαρια για το τίποτα, κυρίως γιατί υπάρχει (και δικαιολογημένα ) όλη αυτή η αναστάτωση στην ποντοπόρο (από τους καυγάδες για τα open loop scrubbers μεχρι τα διάφορα αχαρακτήριστα που βγαίνει και λέει γνωστός εκπρόσωπος των Ελλήνων εφοπλιστών) και πολλοί (π.χ. δημοσιογράφοι νησιωτικών εφημερίδων κ.ο.κ. - πάντως όχι γνώστες του χώρου) διαβάζοντας δημοσιεύματα που δεν καταλαβαίνουν τα αναμεταδίδουν και δημιουργούν πανικό..Και επειδή στην Ελλάδα το 90% αν όχι και παραπάνω των μεταφορικών είναι επιχειρήσεις με ένα-δύο φορτηγά, και αρκετές εξ αυτών χωμένες μεχρι το λαιμό στα χρέη, αν πεις σε ένα νταλικιέρη για το ζήτημα είναι φυσικό να ανησυχήσει - οπότε είναι λογικό να έχουν "πέραση" τέτοιου είδους κουβέντες.... Να πούμε λοιπόν ότι ΔΕΝ ειναι η ακτοπλοϊα Rotterdam-Σαγκάη 😂(10500 ναυτικα μιλια) για να αλλάξει σημαντικά το κόστος των ναύλων με το διπλασιασμό της τιμής των καυσίμων λόγω της αλλαγής. Απλώς θα ανέβουν σχετικά (εκτιμώ οχι πανω από 20-30%) οι ναύλοι και το θέμα θα λήξει εκεί όσον αφορά την ακτοπλοϊα. Και γιατι αφου διπλασιάζεται η τιμή του καυσίμου δε διπλασιάζεται και ο ναύλος? Γιατί το fuel cost στα περισσότερα ακτοπλοϊκά πλοία σήμερα είναι λιγότερο από το 50% του κόστους λειτουργίας. Επιπλέον ας μην ξεχνάμε και την ύπαρξη του μεταφορικού ισοδύναμου - ο νησιώτης δηλαδή δε θα κληθεί να πληρώσει το ακέραιο ποσό της αύξησης........ Scrub θα βάλουν μόνο αυτά που αξίζουν την επένδυση, δηλαδή τα νεότερα από τα μεγάλα (άνω των 140 μέτρων). Δε θα δούμε τα Κρήτη πχ - θα είναι πολύ μεγάλη έκπληξη αν γίνει κάτι τέτοιο... Εκτός των άλλων δεν υπάρχει - από όσο έψαξα - ΕΓ/ΟΓ πλοίο κάτω των 120 μέτρων με scrubbers. Και ο λόγος είναι προφανής, νομίζω..... (αν βρει κάποιος καμιά εξαίρεση ας το ποστάρει για ενημερωτικούς λόγους, αλλά επειδή έκανα εκτενή έρευνα πριν κάποιο καιρό δεν έτυχε να δω κάτι...)
  6. Δεν υπάρχει τίποτα που να μην επισκευάζεται, το θέμα είναι αν συμφέρει να γίνει. Τούτο είναι πλοίο δεκαετίας, φυσικά και ενδέχεται να συμφέρει να επισκευαστεί, ,μην προεξοφλείτε κάτι ! Εξάλλου δεν είναι ανάγκη να χτιστεί όλο το κομοδέσιο ξανά (που εμφανώς από τις φωτογραφίες έχει επηρεαστεί από τις τεράστιες τάσεις που αναπτύσσονται λόγω του συνδυασμού θερμοκρασίας και υπερστατικότητας). Γιατί να πρέπει να ξαναβγεί όπως ακριβώς ήταν? 😉 Μια "Do minimum" κατάσταση - δηλαδή να κοπεί 1 ντεκ και να βγει το βαπόρι σαν το naples / af michela, η ακόμη και με το μισό κομοδέσιο από αυτό που είχε σαν φορτηγό οχηματαγωγό δε θα είναι έκπληξη σε καμία περίπτωση. Και μάλιστα η Levante που αναφέρθηκε έχει ξαναεπισκευάσει καμμένο πλοίο, το fior di levante..... Τώρα τα περί "να σκραπαριστεί για λόγους ηθικής" κλπ που γράφονται στο λινκ είναι αστεία γιατί "πατάνε" σε συναισθηματική και όχι λογική βάση......
  7. Δεν υπάρχει !! Το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ έχει ένα αδερφό, το ΘΕΟΛΟΓΟΣ ναυπηγήθηκε μόνο του σαν αντικαταστάτης του ΔΙΑΓΟΡΑΣ......
  8. Βλέπω σοβαρεύτηκαν αρκετά.... Άλλαξαν τα ωράρια σε λογικά πλαίσια (πλέον έχουμε Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή από Λαύριο και Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο από Τσεσμέ αναχώρηση 10 το βράδυ, ενώ την Κυριακή φεύγει από Λαύριο 6 το απόγευμα, από Τσεσμέ στις 6 το πρωϊ και επιστρέφει στο Λαύριο στις 2. Ήτοι 4 round trips ανα βδομαδα αντί 7. Οι τιμές πλέον είναι στα 57 ευρώ το απλό και 67 ευρώ το αεροπορικό κάθισμα , ενώ για το καλοκαίρι 67 και 75 αντίστοιχα. ( Καμπίνα?? ) Καλή αρχή, είμαι περίεργος να δω πως θα πάει το εγχείρημα........
  9. Οι πληρότητες των επιβατών λίγα πράγματα δείχνουν, γιατί εμπεριέχουν προκατάληψη (bias) γενικότερα. Ένα Χ πλοίο μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει πολύ εύκολα το πρωτόκολλο επιβατών, χωρίς μετασκευή - μόνο με προσθήκη σωστικών / αλλαγή κατηγορίας κατά 2009/45/εκ, αλλαγή γραμμής κλπ. Γι αυτό υπάρχουν πλοία που το χειμώνα έχουν μεγαλύτερες πληρότητες από το καλοκαίρι !! Αυτός είναι ο λόγος που στις περισσότερες σοβαρές μελέτες (στα πλοία) δεν υπάρχει αναφορά σε πληρότητα επιβατών.... Συνήθως λαμβάνεται σαν δείκτης ο αριθμός επιβατών (απόλυτος αριθμός δηλαδή χωρίς να διαιρείται με κάτι) και η πληρότητα οχημάτων (στα μεγαλα πλοία μετριέται με βάση τα lanemeters και στα μικρά/στα ταχύπλοα μετριέται σε μονάδες επιβατικού αυτοκινήτου, πάντα δια τη χωρητικότητα).
  10. Το Highspeed 4 και 7, όπως και τα υπόλοιπα, ανήκαν σε μία εταιρεία και δούλευαν συνεχώς για την εταιρεία στην οποία ανήκαν - δεν έκαναν ούτε μία μέρα σε ναυλώσεις. Αντίθετα τα μικρά της golden αλλά και το Express έχουν ναυλωθεί σε μεγάλο αριθμό εταιρειών ανά την υφήλιο. Αυτό έχει και σοβαρό αντίκτυπο στη φθορά με το χρόνο και στη συντήρηση των πλοίων, κανένας ναυλωτής δεν κάνει τίποτα παραπάνω από τα συμφωνημένα όσον αφορά τη συντήρηση, και κανένας πλοιοκτήτης δεν ρίχνει λεφτά σε ένα πλοίο που το έχει για να το ναυλώνει συνέχεια...... Εν ολίγοις όταν αγοράζεις 3 εντελώς "λιωμένα" ταχύπλοα και τα πιέζεις σε εξωπραγματικά σχεδιασμένα δρομολόγια είναι φυσική εξέλιξη οι συνεχείς δυσκολίες.... Και το Express όταν αρχίσει τα ίδια θα έχει.....
  11. Νομίζω δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα μια τέτοια πρόσθεση, γιατί προϋποθέτει ότι όλα τα πλοία δουλεύουν ταυτόχρονα....... Ωστόσο, ας αναφέρουμε τις καταναλώσεις ορισμένων από τα πλοία της εταιρείας: Αρχικά, σύμφωνα με διάφορα έγκυρα έντυπα (RINA significant ships / ιστοσελίδες ναυπηγείων κ.ο.κ.): Andros Jet - 2,46 mt/h στους 33 κόμβους (πηγή: Austal) Worldchampion Jet – 7,4 mt/h στους 41 κόμβους (πηγή: Austal) Champion Jet – 3,6mt/h στους 40 κόμβους στο 100% των μηχανών και πλήρως έμφορτο Tera Jet – 15mt/h στους 40.5 κόμβους (Significant Ships) Εκτιμήσεις: Για το Master Jet (κ όλη τη σειρά αυτή) δε μπόρεσα να βρω τίποτα. Το Paros Jet εκτιμώ ότι είναι σαν το Blue Tsushima, κάπου στους 4,8 mt/h στους 28-30 κόμβους. Όχι και άσχημα, αν πούμε ότι το speedrunner II καίει 5mt/h πλήρως έμφορτο στους 36 κόμβους στο 100% των μηχανών (σε δοκιμαστική κατασταση φυσικά). Για τα μικρά επίσης δε μπόρεσα να βρω τίποτα.....
  12. Δοκιμαστικό κάνει βασικά.... Ή όχι ;;
  13. Είναι αδερφά, ναι ! Πάντως παρατηρώ ότι δεν πρέπει να δουλεύει καθόλου την άγκυρα, εκεί πέρα γιατί είναι βαμμένη μπλε και το χρώμα φαίνεται σε καλή κατάσταση 😎 Στον Αστερίωνα τη βάψανε άσπρη μετά τη μετασκευή αλλά με τα φουνταρίσματα σε ένα μήνα έφυγε όλο το χρώμα ....... (που ακούστηκε οταν βαφουν το πλοίο να βάφουν τις άγκυρες.... 😱)
  14. Σχεδόν τελείωσε ο Ιούνιος και ούτε φωνή ούτε ακρόαση..... Τι θα γίνει με το πλοίο ; Ούτε δρομολόγια υπάρχουν περασμένα στο σύστημα, ούτε στο site της εταιρείας υπάρχει κάτι σχετικό....... Προβλέπω να ξεκινά 15 Ιουλίου και κατά τις 20 Αυγούστου να σταματά "προσωρινά" για....... "εργασίες συντήρησης" 😂😂
  15. Γιατι λόγω πολιτικής ορθότητας ; Γιατί ο σταυρός της Μάλτας - ένα έμβλημα μερικών αιώνων τώρα δεν είναι "πολιτικά ορθό" σύμβολο ? Νομίζω και το παλιό σινιάλο και το νέο είναι εντελώς ουδέτερα.....
×
×
  • Create New...