Jump to content
Shipfriends

gtogias

eMembers
  • Content Count

    2,437
  • Joined

  • Last visited

About gtogias

  • Birthday June 16

Uncategorized

  • Location
    Χαλάνδρι-Εγρηγόρος

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω την σχεδίαση - μελέτη - κατασκευή της γέφυρας εκ των έσω. Δεν υπήρξε υπέρβαση κόστους, ούτε και χρόνου. Η μόνη της έλλειψη είναι η μη πρόβλεψη για σιδηροδρομική γραμμή, μια επιλογή καθαρά του ΟΣΕ και των εποπτευόντων υπουργείων. Το κόστος προσθήκης κατά τη διάρκεια κατασκευής ήταν αμελητέο, ενώ η εκ των υστέρων προσθήκη θα κοστίσει κάμποσες φορές την αξία της γέφυρας.
  2. Η γέφυρα Τρικούπη κόστισε 700 μύρια και τα πλήρωσε η κοινοπραξία που την έφτιαξε και την εκμεταλλεύεται. Και μόνο πεταμένα δεν τα λες.
  3. Αν και είναι σχεδόν δεδομένο ποιο πλοίο θα κερδίσει τον τίτλο, θα προσθέσω κάποια στη λίστα: 1. Μιαούλης. Το πρώτο "αγονόπλοιο" που είχα την τύχη να ταξιδέψω πιτσιρικάς, τη δεκαετία του 1980, λίγο πριν μας αφήσει. Ακόμα το θυμάμαι, η απόλυτη décadence, καμία σχέση με τα νιάτα του. 2. Ίος, ενδοκυκλαδικά μιας άλλης εποχής. 3. Αιολίς. Ο μαθουσάλας της ελληνικής ακτοπλοΐας, πιστός στις επάλξεις εδώ και πολλά χρόνια. 4. Blue Star Naxos 5. Blue Star Paros, μαζί με το αδελφό του απέδειξαν ότι δε χρειάζεται να έχει περάσει τα πρώτα άντα ένα πλοίο για να δουλεύει στις πιο "δεύτ
  4. Αν ισχύουν τα ωράρια που γράφονται παραπάνω, η όποια διαφορά στους χρόνους ταξιδιού είναι χωρίς σημασία από τη στιγμή που θα αναχωρούν διαφορετικές ώρες. Επιπλέον, και τα δυο είναι ποιοτικά πλοία, το δε εσωτερικό τους υπόδειγμα. Το θετικό είναι ότι θα υπάρχουν παραπάνω επιλογές σε όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν και σε είδος πλοίου και στα ωράρια. Ας υπάρχει όμως κίνηση χωρίς περιορισμούς και πανδημία και μπορούν να δουλέψουν όλοι.
  5. Αν επιτρεπόντουσαν οι μετακινήσεις χωρίς περιορισμούς δεν θα υπήρχε τόσο σοβαρός λόγος για ενισχύσεις. Πολλές γραμμές όμως δουλεύουν επιεικώς οριακά, άρα οι ενισχύσεις στηρίζουν τις εταιρείες, τους εργαζομένους σε αυτές και φυσικά κρατούν ζωντανό το ακτοπλοϊκό δίκτυο. Σε αυτή τη βάση, απέχουν από το να θεωρηθούν "πεταμένα λεφτά". Εννοείται ότι τα παραπάνω δε σημαίνουν ότι όλα καλώς, προφανώς και θα μπορούσε να υπάρχει διαφορετική διαχείριση, με σαφή κριτήρια ενίσχυσης, τρόπο υπολογισμού αποδεκτό από όλους, διαφάνεια, κλπ κλπ κλπ.
  6. Πάντα το θεωρούσα ως το πιο όμορφο πλοίο που ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα. Κρίμα που έμεινε μόνο λίγα χρόνια στα νερά μας. Πέρα από τα οικονομικά προβλήματα της ΕΛΜΕΣ που την υποχρέωσαν να δώσει τα "ασημικά" της, πρέπει να έπαιξε ρόλο και η μάλλον χαμηλή ταχύτητά του. Επιπλέον να πούμε ότι μπορεί και τα δυο πρώην Νήσος να είναι εξίσου όμορφα, αλλά το σχέδιο τους μας ήρθε απέξω. Ενώ το Κασταλία ήταν φουλ ελληνικό.
  7. Γιατί να μην χωρά, εδώ πήγαινε το πρώτο Superferry.
  8. Τριάδα από μένα: Polaris, πλοίο μπροστά από την εποχή του, κράτησε ζωντανή την εταιρεία σε εποχές δύσκολες. Πήγασος, από τα καλύτερα ποστάλια της γενιάς του που είδαμε στο Αιγαίο. Και όμορφο. Παναγία Τήνου, απλά θρύλος.
  9. Μυτιληνάρα. Για τις όμορφες στιγμές και αναμνήσεις που μας προσέφερε απλόχερα. Το πλοίο που όρισε τα στάνταρ στη γραμμή Πειραιά - Χίο - Μυτιλήνη που ως σήμερα κανένα άλλο δεν κατάφερε να αποκτήσει τους οπαδούς που είχε/έχει. Με το Ροδάνθη ταξίδεψα μόνο μια φορά, και μάλλον όταν είχε αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση, οπότε ίσως το αδικώ. Όσο αφορά τον πλωριό καταπέλτη του Μυτιλήνη, μας διευκόλυνε ουκ ολίγες φορές σε επιστροφές στον Πειραιά. Αν δεν υπήρχε, ο χρόνος φόρτωσης στη Χίο και εκφόρτωσης στον Πειραιά θα ήταν πολλαπλάσιος, έκανε τη διαφορά.
  10. Του 1991, σε καλή κλάση, με σημαία και πλήρωμα Αυστραλίας, με τίποτα δεν το λες υποβάθμιση.
  11. Πράγματι έφτανε ως το Ναύπλιο, ιδου και η σχετική carte postale από τη δεκαετία του 1960:
  12. Δύσκολη επιλογή, το ένα καλύτερο από το άλλο. Η ψήφος βέβαια στο Superferry II, αν και κάλλιστα θα μπορούσε να πάει και στα άλλα.
×
×
  • Create New...