Jump to content
Shipfriends

gtogias

eMembers
  • Content Count

    2,271
  • Joined

  • Last visited

About gtogias

Uncategorized

  • Location
    Χαλάνδρι-Εγρηγόρος

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Βρέθηκε και ενδιαφερόμενος. Θα είναι η είδηση της χρονιάς, αν επαληθευτεί.
  2. Προφανώς έγινε δουλειά που επέτρεψε στο πλοίο να ανακτήσει τις ταχύτητες που είχε πριν χρόνια. Λεπτομέρειες όμως δεν γνωρίζω.
  3. Πάντως τα 38,1 τα έπιασε χωρίς να ανεβάσει στροφές πάνω από αυτές που θεωρούνται λογικές για υπηρεσιακή ταχύτητα. Και βάρος κουβαλούσε.
  4. Μόνο τα έξτρα (ημερήσια) δρομολόγια Παρασκευής και Κυριακής δεν θα γίνουν.
  5. Μα το ζητούμενο είναι η μείωση του κόστους, επιβάτη και ναυτιλιακής. Από Πειραιά δεν υπάρχει διαφορά. Μόνο από Ραφήνα, άντε και Λαύριο, υπάρχει ελπίδα. Αλλιώς, κάθε χρόνο το νησί θα ξεμακραίνει. Οι ώρες συνέχεια αυξάνονται, όπως και οι τιμές. Τα λιμάνια της ανατολικής Αττικής είναι μονόδρομος, για όλους τους εμπλεκόμενους.
  6. Προφανώς διαφωνούμε και δεν είναι αναγκαστικά κακό. Το δρομολόγιο δεν έχει ζήτηση κυρίως: 1. Παραμένει άγνωστο. Ένα δρομολόγιο κάνει καιρό να γίνει γνωστό και να τραβήξει κίνηση. Με 12 δρομολόγια το χρόνο είναι πρακτικά απίθανο να γίνει "συνήθεια". 2. Δεν βολεύει τις μεταφορικές 3. Δε συμφέρει πρακτορεία και λοιπούς επαγγελματίες που έχουν σχέση-οφέλη με τα δρομολόγια του Πειραιά. 4. Μένω Χαλάνδρι. Σε χρόνους η πρόσβαση στο Λαύριο είναι πιο σύντομη από τον Πειραιά οδικώς, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. Σε ανάλυση που έγινε προ ετών, για τη βιωσιμότητα της γραμμής Λαύριο (ή Ραφήνα) - Μεστά, εκτιμήθηκε ότι ένα ποσοστό 40% των δυνητικών επιβατών βιώνει ανάλογες συνθήκες πρόσβασης. 5. Η διαφορά κόστους είναι τραγική. Σε επίπεδο τετραμερούς οικογένειας μπορεί να είναι καθοριστική στο πάμε Χίο ή όχι. 6. 6 ώρες ημερήσιο περνά άνετα στην καρέκλα-κατάστρωμα, λόγος που επέτρεψε στην hsw να σαρώσει με τα Μύκονος και Χίος πριν 15 χρόνια. 9,5 ώρες όχι. Άντε αν είσαι από 15-25, βία 30. Στα 50 όχι. Εκεί θέλει τουλάχιστον αεροπορικό κάθισμα, άρα σχεδόν διπλή τιμή. Αν δε χρειαστεί καμπίνα, τότε άστα. 7. Το αεροπλάνο δεν βολεύει τους πάντες, ακόμα και αν βρεις εισιτήρια σε λογική τιμή μήνες πριν. Αν πρέπει να έχεις μαζί σου μέσο και μπαγκάζια η επιλογή απορρίπτεται. Αν πράγματι οι Χιώτες πρέπει να πάνε προς τα κει, μπορούν εξίσου και οι Λημνιοί. Στο δια ταύτα. Η επιλογή της ένταξης των Μεστών στο υπάρχον δρομολόγιο είναι κατάλοιπο πιέσεων εταιρειών και τοπικών παραγόντων από το παρελθόν. Ως τέτοιο, ενσωματώνει μια σειρά από συμβιβασμούς. Μαξιμαλιστικές απαιτήσεις και υπερπροβολή ανύπαρκτων προβλημάτων δεν βοηθούν.
  7. 1. Το οδικό δίκτυο της Χίου είναι αρκετά καλό, πολύ πιο πάνω από το μέσο όρο. Ειδικά οι δρόμοι Μεστά-Χώρα και Μεστά-Βολισσός επιτρέπουν μεγάλες ταχύτητες με ασφάλεια. Οι δυνατότητες, ή μάλλον η έλλειψη αυτών, του ΚΤΕΛ είναι άσχετες με την ακτοπλοΐα. 2. To Δρομολόγιο των Μεστών βολεύει πολλούς κατοίκους-επισκέπτες της Χίου και όχι μόνο της γύρω περιοχής. Ακόμα και αυτή να ήταν μόνο, μιλάμε για μεγάλο όγκο της οικονομικής ζωής του νησιού. Οι μόνοι που "χάνουν" είναι οι μη έχοντες δικό τους μέσο και αυτοί που έχουν προορισμό την βορειοανατολική μεριά (Καρδάμυλα). Όλοι οι άλλοι έχουν οφέλη. Κυρίως το εξάωρο εν πλω, αλλά και τη χαώδη διαφορά τιμής, σχεδόν μισά χρήματα. Αν σε αυτά προσθέσεις το γεγονός ότι συνήθως το δρομολόγιο είναι ημερήσιο, σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία, άρα και κίνητρο, σε σχέση με τα πειραιώτικα. Να το δούμε και σε χρόνους: Από Πειραιά από 8 ώρες και πάνω, ως 9.30. Βραδινό, άρα σχεδόν αναγκαία η καμπίνα, οπότε το κόστος εκτοξεύεται. Από Λαύριο προς Μεστά 6 ώρες. Ημερήσιο, άρα πλην ιδιαίτερων περιπτώσεων, το σαλόνι ή το κατάστρωμα (καλοκαίρι) επαρκούν. Το κόστος ελάχιστο μπρος στον Πειραιά Από Μεστά για Χώρα με μια λογική ταχύτητα, ένα ΙΧ φτάνει σε 30-35 λεπτά. Από Μεστά για νοτιόχωρα, δίπλα Από Μεστά για βορειοδυτική Χίο, όσο και από Χώρα, με ανάλογη ποιότητα δρόμου Χαμένοι μόνο οι Καρδαμυλίτες και των γύρω χωριών. Αναλογία επιβατών προς ΙΧ, περίπου 4 προς 1, μεγάλο μέρος κατοίκων ή καταγομένων από το νησί μετακινείται με το δικό του μέσο. Φαντάροι και φοιτητές προφανώς εξαιρούνται. Ναι, το Λαύριο είναι μακρυά. Δε μένουμε όμως όλοι δίπλα στο λιμάνι του Περαιά. Σε πολλές περιπτώσεις, στο Λαύριο φτάνεις πιο εύκολα και γρήγορα απ' ότι στον Πειραιά. Εξαιρούνται οι μη έχοντες δικό τους μέσο, οι μετακινήσεις με ΚΤΕΛ είναι περιπέτεια. Το ίδιο ισχύει και για τους Λημνιούς, αυτό όμως δεν τους κάνει να διαλέγουν το Νήσος Μύκονος. Οι μεταφορικές είναι θέμα, όπως σε όλα τα νησιά. Σαφώς προτιμούν, για εύλογους λόγους να φορτώνουν από Πειραιά. Σχετικά με την εμπορική πολιτική και την αντίστοιχη προώθηση των επιλογών, όσο ήταν η ίδια εταιρεία και στα δυο λιμάνια, Πειραιά και Λαύριο, δεν είχε κάποιο λόγο να στείλει επιβάτες στο Λαύριο, το αντίθετο. Η νυν εταιρεία ακόμα ψάχνεται. Σε κάθε περίπτωση, τα οφέλη από τα Μεστά είναι αρκετά και αφορούν πολλούς Χιώτες. Αν ήταν και πιο λογικές οι ώρες αναχώρησης από Μεστά, τότε θα ήταν ακόμα καλύτερα. Οι της Λήμνου απαιτούν, λογικό, αλλά κάπου χάνουν το δίκιο τους, γιατί υπερβάλλουν.
  8. Χμ, δεν είναι έτσι: 1. Δεν ΄μένουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι-δυνητικοί επιβάτες στον άξονα Μεστά-Χώρα, ούτε είναι σε θέση το ΚΤΕΛ Χίου να καλύψει τέτοιες ανάγκες. Οι λόγοι έχουν να κάνουν με την οικονομική κατάσταση του ΚΤΕΛ. 2. Οι μεταφορικές δεν στηρίζουν, κυρίως λόγω Λαυρίου, όπως σε όλα τα νησιά που υπάρχει η επιλογή του Πειραιά, και όχι μόνο λόγω Μεστών. Οι επιβάτες, οι ελάχιστοι που γνωρίζουν την ύπαρξη του δρομολογίου, δυσκολεύονται λόγω της ώρας, αφού το δρομολόγιο έχει στηθεί με βάση τις απαιτήσεις της Λήμνου. Επιπλέον ανασταλτικός παράγοντας είναι η αδυναμία εξυπηρέτησης μη εποχούμενων επιβατών από και προς Λαύριο, λόγω της άθλιας οργάνωσης του ΚΤΕΛ Αττικής. Πρόβλημα που έχουν και οι Λημνιοί. 3. Ναι, πράγματι αυξάνει τον χρόνο από και προς Λήμνο κατά τρεις ώρες χοντρικά. 4. Εννέα δρομολόγια απευθείας με Πειραιά? Μάλλον όχι. Τα δυο (ίσως τρία αυτό το καλοκαίρι) του Ν. Σάμος είναι μέσω Ψαρών και Οινουσσών, που ναι, αυξάνουν το χρόνο. Τα δε του Ν. Μύκονος είναι κρουαζιέρα. 5. Ποιες καθυστερήσεις στα νυν δρομολόγια? Το πλοίο είναι στην ώρα του, πολλές φορές με αφίξεις νωρίτερα από τον καθορισμένο χρόνο, και με παραμονές μπόλικες, χρονικά πάντα.
  9. Λείπει η επιλογή "Περί όνου σκιάς". Αντ΄αυτού κλάιν. Αφού γλυτώσαμε τα χειρότερα, βλέπε "αριστουργήματα" σε άλλα μέρη, όλα καλά.
  10. Εκπληκτική φωτογραφία του Ξιφία, σε εποχές που οι κανόνες του ταξιδιού ήταν πολύ διαφορετικές:
  11. Χάρτης λιμανιού το 1958
  12. Μιας και δεν υπάρχει ξεχωριστό θέμα για το πλοίο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας στην ελληνική ακτοπλοΐα, ανεβάζω εδώ ένα ταινιάκι που κυκλοφόρησε στο γιουτιουμπ με μια αναχώρηση του Ηράκλειον από τον Πειραιά:
×
×
  • Create New...