Jump to content
Shipfriends

bas

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ας το βάλει να κάνει τα δρομολόγια της ΔΕ-ΤΕ-ΠΑ-ΚΥ από Κύμη που δεν κάνει ο Αχιλλέας .
  2. Βγήκε στην Μεσόγειο , αλλά παραμένει στο Σουέζ , ίσως περιμένει να πέσει λίγο ο καιρός για το τελευταίο κομμάτι του ταξιδιού ...
  3. H ουσία είναι ότι τα δρομολόγια είναι στημένα για τα φορτηγά και όχι για τους επιβάτες και τους τουρίστες . Ετσι σήμερα έχουμε 10 φορές χειρότερη συγκοινωνία από ότι είχαμε το 70 και το 80 που έκανε τα δρομολόγια το Αιγεύς από Κύμη . Μάλιστα ίδια ώρα κάναμε από Λήμνο για Αγιο Ευστράτιο 1.30 και στην πραγματικότητα καλοκαίρι ήταν κάναμε 1.20 . Τώρα για να πας στα νησιά πρέπει να ταξιδεύεις νύχτα με καμπίνες και βέβαια πανάκριβα . 70 μίλια είναι ο Αγιος Ευστράτιος και 90 η Λήμνος από Κύμη , αλλά οι νταλίκες δυσκολεύονται με τον δρόμο , οι τουρίστες όμως δεν δίνουν εκατοντάδες ευρώ για να πάνε στα νησιά .
  4. H μόνη περίπτωση που θα είχε ενδιαφέρον η Αδριατική θα ήταν με ένα ταχύπλοο με μωτ 32-35 κόμβους να έκανε ένα δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Μπρίντεζι . Κάποτε το έκανε το παλιό Χάισπιντ 1 με το πρώτο του όνομα σε 3.15 καθαρό χρόνο . Θεωρώ ότι με 4 ώρες πλήρες δρομολόγιο από ντόκο σε ντόκο , καλοκαιρινό δρομολόγιο από Ηγουμενίτσα στις 11.00 το πρωί και από Μπρίντεζι στις 15 .00 τοπικές ώρες , ίσως είχε ενδιαφέρον για ΙΧ αυτοκίνητα που έχουν χαμηλό κόστος καυσίμου σε σχέση με το πέρασμα της Βαλκανικής οδού . Αρκεί οι τιμές των εισιτηρίων να είναι αρκετά φτηνότερες από τις καμπίνες του συμβατικού .
  5. To γεγονός ότι ενεργοποιήθηκε το Μαντούδι αντί της Κύμης , έγινε γιατί οι Σκυριανοί απάντησαν αρνητικά στο αίτημα του Πρωτέα να πιάνει και την Σκύρο . Από την άλλη το Μαντούδι δεν εξυπηρετεί ως επιπλέον λιμάνι αφετηρίας , εκτός αν καταργηθεί ο Αγιος Κωνσταντίνος , αφού είναι πάλι κοντά στην Σκιάθο και η σύγκριση είναι καλός δρόμος για Αγιο και μεγαλύτερη απόσταση , έναντι κακού δρόμου για Μαντούδι και μικρότερη απόσταση στην θάλασσα . Αλλά αυτά είναι καλά για Σκιάθο και Γλώσσα . Για Σκόπελο και Αλόννησο η καλύτερη επιλογή παραμένει η Κύμη . Οπότε μία προέκταση της διαδρομής θα ήταν βολική για τα νησιά αυτά .
  6. Εδώ που τα λέμε , δεν είναι υπερβολή αυτή η γραμμή να έχει δύο πλοία , αφού τα δρομολόγια της βγαίνουν και με ένα ? Τα Πανόραμα πάντως είναι ωραίο πλοίο και θα κούμπωνε μια χαρά σε πολλές γραμμές .
  7. Προφανώς το πρόβλημα του δρόμου Χαλκίδας - Κύμης είναι μεγάλο . Αν υπήρχε ένας καλύτερος δρόμος , τα επιβατικά δρομολόγια όχι μόνο των άγονων για Λήμνο-Σαμοθράκη , αλλά και για την Λέσβο προς το Σίγρι θα γίνονταν από εκεί αφού το εισιτήριο θα ήταν το 1/3 αυτών από Πειραιά και οι οικογένειες δεν θα έδιναν 500 € για να πάνε στην Λέσβο . Από την άλλη , εκατομμύρια Ελληνες έχουν σιχτιρίσει κάθε πρωί που πρέπει να πάνε στα "λιμάνια" του Πειραιά και της Ραφήνας και για να φύγουν με τα πλοία των 7 το πρωί πρέπει να ξυπνήσουν στις 4.30 τα ξημερώματα , αλλιώς κινδυνεύουν να μείνουν έξω από τα πλοία με το μποτιλιάρισμα που ξεκινάει από το ΣΕΦ και την Λ. Μαραθώνος αντίστοιχα . Τώρα το να βάλουμε την Ραφήνα αντί για το Λαύριο και να φορτώσουμε 1 και πλέον ώρα το δρομολόγιο χωρίς να έχει όφελος ο επιβάτης , προφανώς στερείται της κοινής λογικής , εκτός αν κάποιος μένει στην Ραφήνα , οπότε εκεί κερδίζει την μετακίνηση στο Λαύριο . Από Αθήνα πάντως , είτε για Ραφήνα , είτε για Λαύριο ο χρόνος είναι ίδιος , αφού το Λαύριο χρησιμοποιεί την Α.Ο μέχρι το Μαρκόπουλο και μετά η Λαυρίου είναι πολύ ταχύτερη της Μαραθώνος και υπάρχει και δρόμος απ΄ ευθείας προς το λιμάνι . Τέλος το ΚΤΕΛ Ευβοίας έχει απ΄ ευθείας δρομολόγια για το Λιμάνι της Κύμης , με ανταπόκριση και για τις σημερινές συνδέσεις για Σκύρο , Αλόνησσο και Σκόπελο . Προφανώς θα έχει και για όποια άλλη γίνει , όπως είχε και στο παρελθόν που υπήρχε αυτή η γραμμή , είτε με το Αιγεύς , είτε με το Σκόπελος , είτε με το Σάος ΙΙ , Παναγία Σουμελά και Νόνα Μαίρη , τα οποία δούλευαν σε αυτή την γραμμή από την δεκαετία του 70 μέχρι πριν την κρίση .
  8. Κάποια στιγμή θα πρέπει στις άγονες γραμμές να κατανοήσουμε κάποια βασικά πράγματα . Υπάρχει η ανάγκη επικοινωνίας των κατοίκων των νησιών με το διοικητικό κέντρο , η ανάγκη τροφοδοσίας του νησιού με τρόφιμα και υλικά με τα φορτηγά και οι τουριστικές ανάγκες των επισκεπτών . Τα δύο πρώτα είναι καθημερινή και διαρκής ανάγκη όλο τον χρόνο , το τελευταίο είναι εποχιακό κυρίως από τον Απρίλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο . Η εποχικότητα του τουρισμού θα έπρεπε να λαμβάνεται σοβαρά υπ΄ όψη , όπου το κόστος μεταφοράς πολλές φορές είναι αποτρεπτικό για μία οικογένεια να επισκεφθεί κάποιο νησί . Τα νησιά του βορείου Αιγαίου σε αντίθεση με ότι συνέβαινε στο παρελθόν από την δεκαετία του 70 , έχουν πρόβλημα με τον τουρισμό λόγω του μεγάλου κόστους μεταφοράς . Η γραμμή λοιπόν Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης- Λήμνου , θα πρέπει να επεκταθεί έως την Κύμη , όπως συνέβαινε και παλιότερα , με αρκετά μικρότερα πλοία , ενώ τώρα θα μπορεί να έχει καλύτερες ανέσεις και λογικό κόστος αφού θα πρόκειται για ημερόπλοιο . Η λογική του Λαυρίου είναι σίγουρο ότι τουλάχιστον το καλοκαίρι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες γιατί η χρονική διάρκεια του ταξιδιού απαιτεί καμπίνα που εκτοξεύει το κόστος μεταφοράς . Η απόσταση για Λήμνο είναι 146 μίλια από Λαύριο , ενώ είναι μόλις 87 από Κύμη και μετά για Σαμοθράκη είναι 192 και 133 αντίστοιχα . Ακόμα και με πλοίο χαμηλής ταχύτητας στα 15 μίλια οι αποστάσεις από Λαύριο είναι περίπου 10 ώρες η Λήμνος και 14 ώρες η Σαμοθράκη . Αντίθετα από Κύμη είναι 6 ώρες η Λήμνος και 10 ώρες η Σαμοθράκη , χρόνος που σημαίνει ότι με αναχώρηση από την Κύμη στις 10 το πρωί , ο επισκέπτης θα είναι στην Λήμνο στις 4 το απόγευμα και στην Σαμοθράκη στις 7 το απόγευμα και το βράδυ θα διανυκτερεύει στην Αλεξανδρούπολη . Αντίστοιχα με ανάλογη αναχώρηση στις 9 το πρωί από Αλεξανδρούπολη θα παίρνει τον κόσμο από Σαμοθράκη στις 11.30 περίπου , την ώρα δηλαδή που αδειάζουν τα ξενοδοχεία , στην Λήμνο θα είναι γύρω στις 15 και στην Κύμη στις 21 και περίπου στις 23 θα είναι στο σπίτι τους στην Αθήνα . Αν τώρα το πλοίο έχει ταχύτητα στα 18 μίλια , οι χρόνοι μειώνονται αρκετά στις 8 και κάτι από Λαύριο σε λιγότερο από 5 από Κύμη για την Λήμνο και σε 11 και 7,5 αντίστοιχα για Σαμοθράκη . Σκεφτείτε κάποιον από Αθήνα που φεύγει από το σπίτι του καλοκαίρι στις 7 το πρωί για Κύμη, πολύ λογική ώρα αν σκεφτούμε ότι 7 το πρωί φεύγουν τα πλοία από την Ραφήνα και τον Πειραιά που σημαίνει ότι ο κόσμος ξεκινάει από το σπίτι του στις 5.30-6 το πρωί . Και αυτός θα είναι στις 3 το μεσημέρι στην Λήμνο ή στις 5.30 το απόγευμα στην Σαμοθράκη . Ο χρόνος αυτός είναι πολύ ανταγωνιστικός σε οποιαδήποτε άλλη επιλογή και προφανώς θα μπορεί να είναι και οικονομικός . Αυτά ως προς τους επιβάτες και τους τουρίστες . Για τα φορτηγά υπάρχουν άλλα κριτήρια που δεν τα γνωρίζω .
  9. Το θέμα είναι ποιοί αβαντάρουν τον δήμαρχο και τα ορκ δεν κατευθύνονται εκεί που είναι οι υπαίτιοι και την πληρώνουν ως συνήθως αυτοί που προσπαθούν να κάνουν την δουλειά τους .
  10. Σε ευθεία ούτε 50-60 δεν απέχει . Μην κοιτάς πόσο κάνουμε οδηγώντας σε χάλια δρόμους , ιδιαίτερα από το Δύστο και πάνω .
  11. Νομίζω ότι το πρόβλημα των απλών ανθρώπων του νησιού , είναι αν θα έχουν καράβι μετά τον Αύγουστο . Γιατί για να έλθει άλλος θα πρέπει να έχει όφελος και με τους πολιτικάντηδες εκεί μάλλον θα ψάξουν κάπου πιο σίγουρα .
  12. 5 με 6 το απόγευμα με τον ήλιο να μην σε χτυπάει αλλά να φωτίζει το λιμάνι και την θάλασσα είναι η καλύτερη ώρα για καφέ και για φωτογραφίες και γενικά μέχρι την δύση του ηλίου . Οπως και για μπάνιο για τους ίδιους λόγους .
  13. Δυστυχώς η Εύβοια έχει την τύχη-ατυχία να είναι ένα νησί που πας οδικώς , αλλά και το γεγονός ότι ανήκει διοικητικά σε αυτή τμήμα της βιομηχανικής ζώνης στο Σχηματάρι , την δείχνει πλούσια περιοχή και έτσι είναι ριγμένη στις χρηματοδοτήσεις της Στερεάς , ενώ θα ήταν αλλιώς αν ήταν στην περιφέρεια Αιγαίου . Δεν είχα διαβάσει τα σχόλια της προηγούμενης σελίδας για την Κύμη , αλλά έτσι και αλλιώς είναι ανεπίκαιρα πλέον , αφού το λιμάνι έχει ολοκληρωθεί σχεδόν και βέβαια δεν είναι ένας κυματοθραύστης που γράφει κάποιος εκεί , αλλά ένα λιμάνι που φτιάχτηκε το 1890 με τα λεφτά των ντόπιων που τότε είχαν πολύ μεγάλη οικονομική δύναμη λόγω των εξαγωγών κρασιών και μεταξωτών που έκαναν στην Ευρώπη . Από την άλλη είναι δεδομένο ότι η απόσταση Κύμης - Λέσβου είναι λιγότερο από 90 μίλια , δηλαδή σε πλεύσιμες ώρες από 3-5 ανάλογα με την ταχύτητα του πλοίου και προφανώς θα ήταν πολύ λιγότερο από τα μισά λεφτά τα κόμιστρα σε σχέση με την γραμμή από Πειραιά . Τα ανάλογα ισχύουν και για την Λήμνο . Προφανώς όμως με τους ανύπαρκτους δρόμους είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρξουν τέτοιες συνδέσεις , αλλά το πρόβλημα των δρόμων κρατάει όλη την Εύβοια σε υπανάπτυξη και για αυτό ευθύνονται διαχρονικά οι βουλευτές της .
  14. To σημείο είναι ευάλωτο στους ανέμους , δεν έχει την προστασία κάποιου Κάβου , όπως αυτό της Κύμης . Δυστυχώς ο φόβος των Σκυριανών και η κλασσική αδιαφορία των Κυμαίων , δεν επέτρεψε την κάθοδο του Πρωτέα στην Κύμη , ώστε να κάνει το σωστό δρομολόγιο , έστω και τις 4 μέρες την εβδομάδα που δεν πηγαίνει στις Σποράδες ο Αχιλλέας .
  15. To θέμα είναι να γίνονται πράγματα για το καλό των πολιτών και όχι για το καλό των πολιτικών . Γιατί η κόντρα μόνο τους πολίτες και τους τουρίστες δεν βοηθάει .
×
×
  • Create New...