Jump to content
Shipfriends

bas

eMembers
  • Posts

    122
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Αμα είναι να πιάσει ΒΑ Αιγαίο, συμφέρει αντί για Μαντούδι να πηγαίνει Κύμη και από εκεί είναι πιο κοντά όλα, Χίος, Λέσβος, Λήμνος, ενώ μπορεί να βολέψει και Σκύρο.
  2. Εντάξει ήταν το πιο αργό, από όλα που είχαν κάνει την γραμμή, εκτός από το ξύλινο και με πανί Μπόρα που πήγαινε 8 μίλια. Ο Λυκομήδης ήταν κάπου στα 12, ενώ τα άλλα ήταν στα 14-16. Βέβαια με τα δρομολόγια δεν είχε πρόβλημα. Τι να κάνει την διαδρομή 1.35, τι να την κάνει σε 2 ώρες.
  3. Διάβασα μία μελέτη με τον τίτλο Εύβοια Μετά, που έχει γίνει για όλο το νησί, αλλά περισσότερο για την Βόρεια Εύβοια μετά την μεγάλη φωτιά. Στο θέμα των υποδομών της Νότιας Εύβοιας αναφέρει : Διερεύνηση σκοπιμότητας δημιουργίας νέας πορθμειακής σύνδεσης από Αγία Μαρίνα προς Μακρυλαίμι Καρυστίας για την καλύτερη εξυπη- ρέτηση της οδικής πρόσβασης στην Κύμη, σε αντι- κατάσταση της σημερινής πορθμειακής σύνδεσης Αγία Μαρίνα - Νέα Στύρα, υπό το φως και των νέων δεδομένων που διαμορφώνονται για την προσβασιμότητα της Κύμης, που θα προκύψουν για την ανταγωνιστική πορθμειακή σύνδεση Σκά- λα Ωρωπού – Ερέτρια σε συνδυασμό με τη νέα διάρθρωση του βασικού οδικού δικτύου Προφανώς μία τέτοια γραμμή, θα είχε διαδρομή λιγότερο από 4 νμ και χρόνο στα 20 λεπτά, δηλαδή τον μισό από τον σημερινό, με ανάλογη μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση και του νέου δρόμου που φτιάχνεται, θα είχαμε μείωση της διαδρομής για όλη την νότιο-ανατολική Εύβοια. Ως προς τα ΚΤΕΛ αυτά αν έχουν κόσμο θα βάζουν δρομολόγια, ενώ και τα Νέα Στύρα θα γλυτώσουν και από την κίνηση.
  4. To Αιγεύς είχε ανάγλυφα πάνω στον καταπέλτη το όνομα του ναυπηγείου του και το έτος κατασκευής του, 1970. Μην ξεχνάμε ότι στο σύμπλεγμα Βόλου - Σποράδων _ Κύμης, μόλις το 1968, 2 χρόνια πριν είχε έλθει το επίσης νεότευκτο Σκύρος των 53 μ. που μπορούσε να μεταφέρει αυτοκίνητα. Εστω αυτά τα 25, μαζί με τα 9 που είχε στο κάτω γκαράζ που κατέβαιναν με ασανσέρ. Μέχρι τότε το Κύκνος και το Βόρειοι Σποράδες, που έκαναν την γραμμή ήταν απλά επιβατικά. Στην Αλόννησο μάλιστα δεν έδεναν καθόλου και άφηναν τους επιβάτες με βάρκα. Υπήρχε και το ξύλινο Μπόρα στην γραμμή Κύμης - Σκύρου που σήκωνε και πανί και κάτι μικρά που έκαναν Βόλο - Τρίκερι - Σκιάθο. Προφανώς το εντελώς κλειστό Αιγεύς με τα 50 αυτοκίνητα ήταν μεγάλο αυτοκίνητο στα 60 μ μήκος Τώρα αν θα δούλευε σήμερα, μην λέμε μεγάλη κουβέντα, αφού μέχρι πέρσι το Σύμη, αδελφό πλοίο της Σκυριανής Ανεμόεσσας, δούλευε από το Μαντούδι και τον Αγιο Κωνσταντίνο και αυτό σαν το Αιγεύς είναι. Από την άλλη τα 94 μ και τα 156 αυτοκίνητα του Αχιλλέα είναι τεράστια διαφορά, έστω και αν δεν υπάρχει πλέον το δρομολόγιο για Λήμνο από Κύμη, αφού τα φορτηγά που κάνουν τον τζίρο και το κουμάντο στις γραμμές, δεν τα νοιάζει αν κάνουν 10 ώρες από το Λαύριο, αντί για 5 από την Κύμη. Για τους επιβάτες η διαφορά θα ήταν μεγάλη στο κόστος έστω και αν χρειαζόταν να κάνουν τον απαίσιο δρόμο Χαλκίδας - Λεπούρων. Ας ελπίσουμε ότι μέχρι το 2026 θα έχει τελειώσει ο περιφερειακός της Χαλκίδας και του Βασιλικού και της Αμαρύνθου και θα έχει μειωθεί κατά πολύ το πρόβλημα. Η θα κάνουν μία προβλήτα απέναντι από την Αγία Μαρίνα, ώστε να πέσει στα 3 μίλια η απόσταση και στα 20 λεπτά η διαδρομή και με την χρήση του πολύ καλύτερου δρόμου Στύρων - Λεπούρων, υπάρξει μία καλύτερη εναλλακτική.
  5. Μετά από 40 χρόνια, ήρθε λίγο η φωνή της λογικής στη Σκύρο. Δεν ξέρω αν έπρεπε να αλλάξει η γενιά για να συμβεί αυτό, αλλά τα κουρασμένα μυαλά, που είχαν το άγχος του χειμώνα στο Νομικό, που δεν είχαν σύνδεση με την Κύμη, έκαναν κουμάντο με τρόπο και για την Κύμη και για την Σκύρο. Τελευταία εξέλιξη αυτής της ανόητης αντίληψης, ήταν όταν ήθελε να έρθει ο Πρωτέας στις Σποράδες και ζήτησε να έχει πρόσβαση και στον Σκύρο, μέσω του Κύμη και αντί οι Σκυριανοί να τα βρουν και να μην υπάρχουν όλοι μαζί, στύλωναν τα πόδια, με αποτέλεσμα να ανοίξει η γραμμή. από το Μαντούδι, με όλα τα προβλήματα που έχει. Με τη νέα αντίληψη να προχωρήσουν και στο επόμενο βήμα. Να βρουν τρόπο να συνεργαστούν με τον Ηλιόπουλο και το ταχύπλοο από τη Θεσσαλονίκη, αντί για Μαντούδι να πιάνει την Κύμη, με άμεση ανταπόκριση και σχετικά φτηνό εισιτήριο, ώστε με τον Αχιλλέα να γίνει στο Σκύρο, ενώ θα υπάρχει και η άνετη μεταφορά από την Κύμη. . προς Σποράδες, μέσω του πολύ μεγαλύτερου λιμανιού, όπως είδαμε πριν 2 χρόνια, όταν με τις φωτιές στην Β. Εύβοια, τα 3 πλοία του Μαντουδίου, Άγιος Νεκτάριος, Πρωτέας και το ταχύπλοο της Θεσσαλονίκης έδειξαν ευκολία στο λιμάνι της Κύμης. Με τον τρόπο αυτή θα ανοίξει η Σκύρος και στις υπόλοιπες Σποράδες, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. Προφανώς η ημερήσια εκδρομή στο Σκύρο από την Εύβοια, ήταν κάτι που έπρεπε να υπάρχει πάντα. Πάντως στο μυαλό μου εδώ και χρόνια, δεν καταλαβαίνω γιατί 2 πλοία κάθονται στο Μαρμάρι με τόσο αραιά και ακριβά δρομολόγια, ενώ το Πανόραμα θα μπορούσε να διευκολύνει τον Αχιλλέα στις Σποράδες. Το λιμάνι της Κύμης μπορεί να διευκολύνει να φιλοξενήσει ταυτόχρονα 2 πλοία για απο-επιβίβαση. Επίσης καλό θα ήταν οι Σκυριανοί, να έρθουν σε επικοινωνία με τα πλοία των Στύρων, ώστε να υπάρξουν δρομολόγια που θα κάνουν τα δρομολόγια του Αχιλλέα, μεταξύ Αγίας Μαρίνας - Αλμυροποτάμου και κάποτε να τεθεί ο στόχος στα πλοία από την Αγία Μαρίνα να πιάνει στη χερσόνησο απέναντι. , γεγονός που θα μειώσει τον χρόνο της διαδρομής στο μισό, όπως και το κόστος του εισιτηρίου και ίσως κάνει προορισμό του ΣΚ ή ακόμα και σήμερα την Καρυστία και την Σκύρο, γιατί θα μειώσει πολύ στο πρόβλημα του δρόμου, παρακάμπτοντας τη διαδρομή Χαλκίδας - Αλιβερίου.
  6. Το λογικό είναι το πάρκο στο Φάληρο, αλλά βλέπουν όλοι ότι κάτι γίνεται εκεί και δεν βολεύει. Στην Θεσσαλονίκη επίσης δεν υπάρχει ασφαλής χώρος εύκολα προσβάσιμος, η Κύμη βγαίνει ως μία λύση προσωρινή και ανάγκης. Τώρα για την επισκεψιμότητα, οπωσδήποτε λιγότεροι θα είναι, αλλά από την άλλη θα είναι πιο εύκολη η φύλαξη του και η συντήρηση του. Από ότι είδα στις φωτογραφίες, το βλέπουν στο νέο κομμάτι του λιμανιού, όπου έχει 2 θέσεις πλαγιοπρυμνοδέτησης, είναι μπροστά από το λιμεναρχείο, ενώ δίπλα είναι και οι χώροι συντήρησης σκαφών. Θα βοηθήσει και τον τουρισμό της περιοχής, μαζί με το σπίτι μουσείο του γιατρού Παπανικολάου.
  7. Πάντως χτες κλιμάκιο του ΠΝ και του ΥΕΝ έλεγξε τον χώρο του λιμανιού της Κύμης, όπου όντως θα είναι προφυλαγμένο από κάθε καιρό. https://www.evima.gr/eidiseis-evvoia/epivevaiosi-tou-evima-gr-tora-sto-limani-tis-kymis-klimakio-tou-yp-naftilias-gia-to-a-t-velos/
  8. Δεν την βλέπω για μεσίστια. Μάλλον δεν είχε ανέβει εντελώς. Οταν είναι μεσίστια είναι πιο κάτω και φαίνεται έντονα.
  9. Εχει ειπωθεί να πάει και στο λιμάνι της Κύμης, λόγω του κυβερνήτη του, αλλά και εκεί αν και θα είναι προστατευμένο, το θέμα είναι ποιος θα δίνει λεφτά να το συντηρεί.
  10. To να κάνει μόνο χειμωνιάτικα δρομολόγια ο Αχιλλέας, τι θα τον βοηθήσει αν δεν κάνει και χειμερινά. Από την άλλη το να κάθεται 8 ώρες στην Κύμη κάθε μέρα, είναι σίγουρο ότι μπορεί να κάνει αρκετά δρομολόγια Αλόννησο - Σκόπελο. Εχουμε και τις επιδοτήσεις για γραμμές από Κύμη για Λήμνο, Σίγρι και Μεστά που δεν ενδιαφέρθηκε κανείς, τα δύο χρόνια που ήταν κλειστός ο δρόμος, αλλά τώρα που έχει ανοίξει, θα μπορούσε να ιδωθεί αλλιώς ένα πλοίο που θα κάνει Σποράδες και τα τις επιδοτούμενες και τον χειμώνα και το καλοκαίρι. Με ταχύτητες γύρω στα 18 μίλια θα ήταν μια χαρά τα ωράρια.
  11. Μία εβδομάδα ακόμα που θα ήταν το Σαόνησος μέχρι το τέλος της σεζόν, ίσως ακυρωθεί, η να χρησιμοποιηθεί στο λιμάνι της Κύμης, όπως είχε γίνει με τις φωτιές στη Βόρεια Εύβοια.
  12. Το θέμα είναι ότι πλέον υπάρχει και η βαλκανική οδός που δεν υπήρχε παλιά όταν έφερε ο Παναγόπουλος τα σουπερφάστ. Σήμερα ένα ντίζελ αυτοκίνητο, μπορεί να κάνει τη διαδρομή Αθήνα - Μόναχο, για να πούμε μία πόλη στο κέντρο της Ευρώπης με 200 ευρώ και με τα διόδια και τις βινιέτες που θα χρησιμοποιηθούν και στην επιστροφή, με 550 πήγαινε έλα και δύο διανυκτερεύσεις στη Νις, σε καλό ξενοδοχείο να πάμε συνολικά στα 700-750 ευρώ. Βάζω διανυκτέρευση στη Νις γιατί έχεις δύο σύνορα από Αθήνα, ενώ μετά έχεις μόνο ένα είτε προς Ουγγαρία, είτε προς Κροατία. Θα βάλω και το δυσμενές για το αυτοκίνητο σενάριο ότι πάει με 2 μόνο άτομα μέσα. Χάνεις λοιπόν 2+2 μέρες. Το να φύγω μεσημέρι από Αθήνα για Πάτρα, κερδίζω το πρωινό, ενώ στην επιστροφή δεν κερδίζω τίποτα, αφού φτάνω το απόγευμα Αθήνα. Το θέμα είναι ότι και στον οικονομικό ναύλο, ακόμα και σε εσωτερική καμπίνα, τα δύο άτομα θέλουν πάνω από 800 ευρώ μεταφορικά και επιπλέον τα μισά χλμ ήτοι άλλα 100+100 ευρώ καύσιμο, αλλά και ακριβώς διόδια περίπου 150 ευρώ και έτσι φτάσουν τα 1150, 400 ευρώ παραπάνω ήτοι 4 διανυκτερεύσεις, ή 8 γεύματα. Και πες έτσι είναι πιο ξεκούραστο. Είναι ξεκούραστο, όταν το πλοίο πιάσει Ανκόνα από τις 1 έως τις 3 το μεσημέρι το αργότερο. Αν πιάσεις μετά 4-5-6 τότε τα 800 χλμ για Μόναχο, με τα κυκλοφοριακά προβλήματα, σημαίνει ότι θα φτάσει αργά το βράδυ, ίσως και μετά τα μεσάνυχτα, η θα χρεωθείς και άλλη διανυκτέρευση στη διαδρομή, που σημαίνει ότι το να πας Βενετία. και όχι Ανκόνα μπορεί να είναι και φτηνότερο. Μία άλλη παράμετρος είναι ότι υπάρχουν στο εξωτερικό πολλά ποιοτικά ξενοδοχεία 2 αστέρων, που είναι καθαρά, συχνά κοντά στον αυτοκινητοδρόμο που σημαίνει και δωρεάν πάρκινγκ και φτηνές τιμές με απλό πρωινό, αλλά αυτά δεν έχουν νυκτερινή ρεσεψιον και μετά τις 9 το βράδυ δεν μπορούν να μπεις. μέσα. Αναγκαστικά θα πας σε πάνω από 100 ευρώ ξενοδοχείο. Τώρα αν για τις εταιρείες, τους νοιάζει μόνο το φορτηγό και οι μεταφορικές, τότε γιατί έχουν βάλει πλοία με τόσες καμπίνες επιβατών ? Ειδικά για το καλοκαίρι θα έπρεπε να σκέφτονται ΜΟΝΟ τους επιβάτες. Ετσι αυτό το σκηνικό δεν έχει σταθερό ωράριο, όπως είχε παλιότερα, απλά στέλνει τους επιβάτες σε εναλλακτικές, τη βαλκανική οδό ή το αεροπλάνο και σε λίγο ο Γκριμάλντι με τα ρο-ρο που είναι μόνο στην Αδριατική.
  13. Μα αυτό ακριβώς λέω. Να μην πηγαίνει Πάτρα αλλά να είναι φτηνότερο το εισιτήριο, όχι να παραμείνει ίδιο όπως τώρα.
×
×
  • Create New...