Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Πάντως χωρίς να είμαι ειδικός να πω οτι όσο να ναι εαν κάπου υπάρχει πετρέλαιο οσο και αν υπάρχουν ρεύματα φαίνεται διότι ως γνωστόν είναι ελαφρύτερο του νερού και επιπλέει όσο για τις χλωρίνες τροφιμα κλπ καλό θα ήταν να χαλαρώσουμε γιατί είναι μηδαμινά μπροστά σε όλα αυτά που πέφτουν καθημερινώς στη θάλασσα και να μην τραγικοποιούμε την κατάσταση όπως κάνουν τα κανάλια τα οποία κατακρίνουμε συνεχώς.Όλα αυτά χωρίς βέβαια να επικροτώ το οτιδήποτε.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Η ρύπανση είναι κάτι σχετικό και σε ένα ναυάγιο δεν έχει χρονικό ορίζοντα κατά την άποψη μου.Είναι το μαζούτ που το βλέπεις και σε πιάνει ανατριχίλα αλλά ένα βαπόρι έχει πράγματα τα οποία είναι ακόμα πιο ρυπογόνα κατά την γνωμή μου από το μαζούτ.Έχει πολλά χημικά(μπογιές)-οξαλικά-ποτάσα-πυροσβεστήρες,καθαριστικά είδη τα οποία είναι ικανά να μολύνουν μια θαλασσια περιοχή χωρίς να είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού.

Επίσης με την πάροδο των ετών το πλοίο θα αρχίσει να διαβρώνετααι ,να αποκολούνται αντικείμενα από το σκάφος ή να φεύγουν από το εσωτερικό του και να διασκορπούνται στον βυθό της καλντέρας.

Η μονάδικη λύση είναι η ανέλκυση αλλά είναι μια τεράστια επιχείρηση με εξωφρενικό κόστος με αποτέλεσμα να μην περνάει ούτε καν σαν σκέψη από το μυαλό τους.

Link to comment
Share on other sites

Μην υπερβάλουμε παιδιά...

Ο κίνδυνος ο πραγματικός είναι οι μεγάλες ποσότητες πετρελαίου που έχει...

Τώρα και χίλιους πυροσβεστήρες να είχε το πλοίο και ν άνοιγαν μαζί, πάλι στην θάλασσα θα είχαν διαλυθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν θα αποτελούσε κίνδυνο.

Αν ξέρατε πόσες εκατοντάδες Sea Diamond πέφτουν κάθε μέρα στη θάλασσα μόνο της Ελλάδας από τις βιομηχανίες και τα απόβλητά τους δεν θα σας ενδιέφερε καν το πλοίο...

Καλό είναι να μην υπήρχε εκεί κάτω αλλά από την στιγμή που υπάρχει μην μεγαλοποιούμε τα πράγματα. Αν βγάλουμε το μαζουτ, πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι.

Αν ο καθένας από εμας άξιζε πόσο κοστίζει η ανέλκυση, ακόμα και αν δεν βγαίναμε από τη δική μας τσέπη, πραγματικά θα τα κλαιγε τα χρήματα αυτά. Καλύτερα να πήγαινε το 1/100 σε φιλανθρωπικους σκοπύς παρά να το ανελκύσουν.

Link to comment
Share on other sites

Μια σχετική ανακοίνωση από τη γνωστή πηγή:

http://www.naftemporiki.gr/news/static/07/07/11/1356501.htm

«Η Πολιτεία μέσω του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας κάνει ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου να προχωρήσει αποτελεσματικά η άντληση του πετρελαίου και των άλλων υλικών από το ναυάγιο του "Sea Diamond" διαβεβαίωσε ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευάγγελος Αντώναρος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

«Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Εμπ. Ναυτιλίας έχει επιβάλει πρόστιμα συνολικά ύψους άνω των 2 εκ.ευρώ, ένα ποσό που είναι το υψηλότερο που έχει επιβληθεί ποτέ στη χώρα μας. Επιπλέον, επιβάλλονται πρόστιμα που κυμαίνονται απο 8-17.000 ευρώ ημερησίως, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της απάντλησης των καυσίμων και της ανέλκυσης του πλοίου. Ταυτόχρονα, για να διασφαλιστεί ακριβώς η προώθηση της συγκεκριμένης διαδικασίας, από το "Γαλάζιο Ταμείο", τα συναρμόδια υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και ΥΠΕΧΩΔΕ χρηματοδοτούν σχετική μελέτη, πέραν δηλαδή της νομικής υποχρέωσης που έχει η εταιρεία να προχωρήσει στην απάντληση των καυσίμων και την ανέλκυση του πλοίου. Επίσης, όπως με ενημέρωσαν από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να καταλογιστούν στην εταιρεία και τις ασφαλιστικές εταιρείες που την καλύπτουν, όλες οι δαπάνες που έχουν προκύψει ως συνέπειες του ναυαγίου. Θα κατατεθούν βεβαίως και οι σχετικές αγωγές. Τέλος, έχουν γίνει πολλές συσκέψεις των αρμοδίων με τις τοπικές αρχές στη Σαντορίνη, ώστε να υπάρξει λεπτομερής καταγραφή όλων των συνεπειών για την τοπική κοινωνία. Διότι στόχος είναι να δοθεί το περιβάλλον στους κατοίκους, όπως ακριβώς ήταν πριν από το ναυάγιο» διευκρίνισε ο κ. Αντώναρος.

Δικά μου σχόλια

Τα πρόστιμα πρόκειται ποτέ ναειπραχθούν? Χλωμό το βλέπω...

Γαλάζιο Ταμείο Δηλαδή τα χρήματα από το Ναυάγιο του Λουις, θα πάνε στα ταμία της Ν.Δ. B)

Εχει όντως υποχρέωση η εταιρία να ανελκύσει το πλοίο;

Link to comment
Share on other sites

Εγώ γιατί νομίζω ότι τη συγκεκριμένη απάντηση την βλέπω σχεδόν ανά 10ήμερο να δίδεται στον τύπο? Από τέλη Μαϊου μέχρι σήμερα όλο το ίδιο πράγμα λένε.

Δε ξέρω αν η εταιρία υποχρεούται να το ανελκύσει, αφού πλεόν οι ασφαλιστές είναι οι υπέυθυνοι, αλλά αν τελικά κριθεί αδύνατη η ανέλκυση θα συνεχίσουν δηλαδή να πληρώνουν πρόστιμα?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Διαβάζω από το Μαrinews

Από τον μαραθώνιο των διαπραγματεύσεων, μεταξύ της Louis Hellenic Cruises και των φορέων της Θήρας αλλά και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, θα εξαρτηθεί η τύχη του ναυαγισμένου στη Καλντέρα κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond.

Οι δύο αντιμαχόμενες πλευρές έχουν άκρως αντίθετες απόψεις για το τι μέλλει γενέσθαι με το βυθισμένο πλοίο, αλλά οι δικαστικές αίθουσες φαντάζουν και για τους δύο ως η τελευταία λύση.

Ο ΥΕΝ Μανώλης Κεφαλογιάννης, έχει υπογραμμίσει ότι το ελληνικό δημόσιο έχει την δυνατότητα να διεκδικήσει μέχρι και ένα δισ. ευρώ για αστικές αποζημιώσεις. Το μεγαλύτερο ποσό που μπορεί να χρειαστεί για την ανέλκυση του ναυαγίου σημειώνεται ότι ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ.

Πηγή και ολόκληρο το άρθρο : Marinews

Link to comment
Share on other sites

moyxritsa

Σκεφτείτε άλλωστε σε πόσα πλοία έχει γίνει απάντληση των καυσίμων στην Ελλάδα. Η απάντηση είναι ότι κάτι τέτοιο γίνεται μόνο όταν αυτό είναι δυνατό να γίνει εύκολα και με πολύ μικρό κόστος. Έγινε ποτέ κάτι τέτοιο στο «Σάμινα»? Όχι βέβαια. Μόνο που τότε υπήρχαν θύματα και όλοι ασχολούνταν με αυτό και όχι με τη μόλυνση.

Απάντληση καυσίμων έχει υλοποιηθεί με απόλυτη επιτυχία από ναυάγια όπως : Express Samina, Nordland, Dystos

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το έργο καθαρισμού των ακτών της Σαντορίνης ολοκληρώθηκε με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα

H Louis Hellenic Cruises ενημερώνει ότι ειδική επιτροπή απαρτιζόμενη από τον Δήμαρχο Θήρας, τον Λιμενάρχη Θήρας και εκπρόσωπο της εταιρείας Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. προέβησαν σε επιθεώρηση όλων των ακτών της Σαντορίνης όπου είχε πραγματοποιηθεί καθαρισμός έπειτα από τη βύθιση του Sea Diamond στις 6 Απριλίου 2007. Πιο συγκεκριμένα, επιθεωρήθηκαν οι παραλίες: Καλαμιώτισσα (περί τα 300μ μήκος ακτογραμμής), Μπάλου (250μ), Αποθηκών (250μ), Χριστού (100μ), Τσεκούρα (150μ) καθώς και οι βραχώδεις ακτές που εκτείνονται από τον όρμο Φηρών μέχρι και την παραλία Καλαμιώτισσα, σε μήκος ακτογραμμής περί τα 3700μ.

Η εν λόγω επιτροπή, αφού επιθεώρησε όλες τις πιο πάνω περιοχές διαπίστωσε ομόφωνα και υπέγραψε στις 20 Ιουλίου 2007 πρακτικό που βεβαιώνει ότι το έργο καθαρισμού των ακτών ολοκληρώθηκε με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Παρότι ο δήμαρχος Θήρας εξέφρασε κάποιες επιφυλάξεις για το μέλλον, τα αποτελέσματα της πιο πάνω επιθεώρησης δεικνύουν την ορθότητα και αποτελεσματικότητα των μέτρων που η εταιρεία και οι ασφαλιστές της έλαβαν από την πρώτη κιόλας στιγμή, παραδίδοντας στις αρμόδιες τοπικές αρχές τις ακτές απόλυτα καθαρές και χωρίς οποιαδήποτε ρύπανση ή άλλη επίπτωση.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική δημοσίευση (παράθεση),από P100.

...παραδίδοντας στις αρμόδιες τοπικές αρχές τις ακτές απόλυτα καθαρές και χωρίς οποιαδήποτε ρύπανση ή άλλη επίπτωση...

Από σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής σχετικά με την θαλάσσια ρύπανση (σημερινό μήνυμα μου στο σχετικό topic), παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα, χωρις σχόλια.

Χαρακτηριστικό πάντως της επίδρασης του πετρελαίου στο θαλάσσιο οικοσύστημα είναι ότι ήδη, εξαιτίας της διαρροής από το «Sea Diamond», ασπόνδυλα είδη οργανισμών, όπως οι αχινοί (που αποτελεί είδος βιοδείκτη θαλάσσιας ρύπανσης), που αφθονούσαν πριν από το ναυάγιο, έχουν εξαφανιστεί εντελώς.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

«Το κουφάρι του Sea Diamond εξακολουθεί να βρίσκεται στον βυθό της Καλντέρας. Φορτωμένο με χημικά, με μαζούτ, με πετρέλαιο. Μια τοξική βόμβα με την οποία πλέον δεν ασχολείται κανείς».

Η Αναστασία Μήλλιου είναι βιολόγος- ερευνήτρια και μέλος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Αρχιπέλαγος. Μόλις πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε μαζί με άλλα μέλη της οργάνωσης στη Σαντορίνη. «Θα έλεγε κανείς ότι δεν υπήρξε ποτέ ναυάγιο. Τα σκάφη του Λιμενικού και του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών έχουν φύγει. Τα πλωτά φράγματα έχουν εξαφανιστεί. Δύτες, βαθυσκάφη, γερανοί είναι μακρινή ανάμνηση. Μόνο ένα μικρό πλωτό φράγμα οριοθετεί το σημείο όπου έχει βυθιστεί το κρουαζιερόπλοιο, σε μια άκρη του λιμανιού της Σαντορίνης, στο Αθηνιό» αναφέρει.

Και όμως. Όλοι (οικολογικές οργανώσεις, επιστήμονες) συμφωνούν ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από το ναυάγιο παραμένουν μεγάλες. «Είναι γελασμένοι όσοι νομίζουν ότι ξεμπερδέψαμε με το ναυάγιο. Πρόκειται για μεγάλη παγίδα. Το λιμάνι της Σαντορίνης είναι περιοχή σπάνιας ομορφιάς. Είναι κρίμα να καταστραφεί. Αυτό θα συμβεί εάν αρχίσουν να διαρρέουν οι τόνοι μαζούτ που βρίσκονται αποθηκευμένοι στα αμπάρια του πλοίου» λέει ο περιβαλλοντολόγος Φίλιππος Κυρκίτσος.

Παγιδευμένο. «Ανά πάσα στιγμή, υπάρχει ο φόβος να σπάσει η δεξαμενή και ολόκληρη η θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης να μαυρίσει από μια τεράστια πετρελαιοκηλίδα. Το πλοίο είναι παγιδευμένο σε κάθετη θέση και στηρίζεται από τεράστια βράχια» λέει Θόδωρος Τσιμπίδης, ερευνητής και επικεφαλής της μη κυβερνητικής οργάνωσης θαλασσίων ερευνών Αρχιπέλαγος.

«Σε περίπτωση που επικρατήσουν ισχυρά ρεύματα στην περιοχή, αν γίνει ένας σεισμός- μιλάμε για μια σεισμογενή περιοχή- σε μια θαλασσοταραχή τι θα γίνει; Δεν εγγυάται κανείς ότι το πλοίο δεν θα σπάσει».

Οι δεξαμενές με το πετρέλαιο και το μαζούτ βρίσκονται στην κάτω πλευρά του πλοίου. «Το πετρέλαιο θα επηρεάζει για πολλά χρόνια τους θαλάσσιους οργανισμούς. Έχει ειπωθεί άλλωστε ότι ήδη οι αχινοί έχουν φύγει από την περιοχή. Ερευνητές από το εξωτερικό έχουν αναφέρει πως μπορεί να σταματήσει η αναπαραγωγική διαδικασία πολλών ειδών. Είδη ψαριών αναμένεται ότι θα μετακινηθούν. Οργανισμοί εδραίοι όπως είναι τα κοχύλια, τα φύκια, εξαφανίζονται» αναφέρει ο κ. Τσιμπίδης.

Δεν ασχολούνται. «Είναι ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει το περιβάλλον η υπόθεση της Σαντορίνης» υπογραμμίζει ο νομάρχης Κυκλάδων Δημήτρης Μπάιλας. «Κανένας, ούτε το Λιμενικό Ταμείο Σαντορίνης ούτε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ούτε η πλοιοκτήτρια εταιρεία, δεν ασχολείται με την υπόθεση» συμπληρώνει.

«Επιμένω ότι η επικινδυνότητα του συγκεκριμένου ναυαγίου είναι μεγάλη. Εκτός από τους 300 τόνους πετρελαίου και το μαζούτ που βρίσκονται στα αμπάρια, η θάλασσα κινδυνεύει να επιβαρυνθεί με δεκάδες άλλες ουσίες» λέει η κ. Μήλλιου. «Το κρουαζιερόπλοιο ήταν κατασκευασμένο πριν από 20 και πλέον χρόνια, εποχή κατά την οποία χρησιμοποιούνταν ευρέως αμίαντος. Οι ίνες του αμιάντου έχουν την ιδιότητα να επιπλέουν στο νερό. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, οι ασθένειες που προσβάλλουν τον άνθρωπο εξαιτίας της έκθεσής του σε αμίαντο εκδηλώνονται έπειτα από διάστημα 10 έως 40 ετών και τα νοσήματα είναι σοβαρά» τονίζει.

Πάντως το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας επιμένει ότι «το ναυάγιο ήταν μια δύσκολη περίπτωση. Η μορφολογία του βυθού και το μεγάλο βάθος του σημείου όπου έγινε το ναυάγιο καθιστούν την επιχείρηση πολύ δύσκολη. Αυτή όμως δεν εγκαταλείφθηκε και συνεχίζεται κανονικά

Απο την εφημεριδα τα ΝΕΑ

Link to comment
Share on other sites

Τελικα υπαρχει κοσμος που μας παιρνει στα σοβαρα. Εδω απο την ιστοσελιδα του ΕΘΝΟΥΣ ενα ενδιαφερον κειμενο για το φορουμ αν και πρεπει να ειναι πολυ παλιο. Γινονται αναφορες στους χρηστες και στις εκτιμησεις τους για το ατυχημα.

Σοβαρές επιφυλάξεις για τις αιτίες που οδήγησαν στη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου SEA DIAMOND έχουν οι χρήστες της ιστοσελίδας www.shipfriends.gr.

Οι περισσότεροι εκ των χρηστών, πολλοί εκ των οποίων δηλώνουν ότι απασχολούνται επαγγελματικά στον κλάδο της ναυτιλίας, καταλογίζουν ευθύνες στον πλοίαρχο, εκφράζουν την αγωνία τους για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο νησί και επισημαίνουν ότι η ελληνική ναυτιλία έχασε ένα από τα καλύτερα κρουαζιερόπλοιά της.

Η βύθιση του πλοίου προκαλεί σοβαρές απορίες στους χρήστες της ιστοσελίδας. Ο Lefteris68, ο οποίος είναι μάλλον τουριστικός πράκτορας στο νησί, γράφει: «Ο Αθηνιός έχει αβαθή με παραλία, όπου και πήγαν το βαπόρι. Το λάθος είναι ότι το ακούμπησαν με την πλευρά του ρήγματος προς τη θάλασσα και όχι προς την παραλία γι αυτό και τούμπαρε, γλίστρησε και παρασύρθηκε στα βαθιά με αποτέλεσμα τη βύθισή του. Αν είχε γίνει το αντίθετο, δεν θα συνέβαινε αυτό». Για την εμπλοκή, μάλιστα, των ασφαλιστικών εταιρειών στο ναυάγιο γράφει ο Nick The Greek: «Σε θεωρητικό επίπεδο, από τη στιγμή που το πλοίο κριθεί ότι βυθίστηκε από αίτια τα οποία καλύπτονται από το ασφαλιστικό συμβόλαιο που έχουν συνάψει οι πλοιοκτήτες, η ιδιοκτησία του βυθισμένου πλοίου περνά στους ασφαλιστές».

Ο πλοίαρχος, παρά τα σοβαρά λάθη του, θεωρείται από τους χρήστες «τραγική φιγούρα» κυρίως επειδή αυτή ήταν η πρώτη του χρονιά στη συγκεκριμένη θέση. Ο χρήστης gpan σχολιάζει: «Από προσωπική μου πληροφόρηση το πλοίο προσέκρουσε σε βραχονησίδα μάλλον ανάμεσα στο ηφαίστειο και στη Θηρασιά, σε «δρόμο» που επιχείρησε να δημιουργήσει ο καπετάνιος του.

Το «πέρασμα»

Συγκεκριμένα το «πέρασμα» από εκεί υπάρχει αν ξέρεις, αλλά αν δεν ξέρεις, το πληρώνεις με βράχια. Και όλοι οι πλοίαρχοι τόσα χρόνια, είτε επειδή ξέρουν είτε επειδή φοβούνται, είτε επειδή απλά διαβάζουν τον χάρτη, μένουν μακριά από τα επικίνδυνα σημεία. Ο καπετάνιος του είναι νέος στο αξίωμα, ήταν πέρυσι ύπαρχος στο SEA DIAMOND και φέτος προτιμήθηκε να αναλάβει εκείνος το καράβι, στην πρώτη του πλοιαρχία».

Ο Proud Ionian συμπληρώνει ότι «ο προηγούμενος πλοίαρχος, ως γνωστόν, πέρασε πλοηγός στον Πειραιά και η εταιρεία έκρινε ότι ο ύπαρχος γνώριζε το βαπόρι καλύτερα από κάθε άλλο πιθανό υποψήφιο για την πλοιαρχία. Εκτιμήθηκε επίσης η ιδιαίτερη επιμέλεια που έδειχνε στη δουλειά του. Το λάθος μπορεί να το κάνει ο καθένας, ανεξάρτητα από χρόνια υπηρεσίας».

Ο Lefteris68 ανησυχεί και για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο νησί. «Το σημαντικότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η ρύπανση που έχει αρχίσει να γίνεται εμφανής στον Αθηνιό. Τρεις - τέσσερις πάπιες που υπήρχαν ήδη είναι μαύρες από το πετρέλαιο και φαντάζομαι πως θα ταλαιπωρηθούμε για χρόνια με το ζήτημα αυτό. Σκεφτείτε μόνο το CNN να δείχνει τις μαύρες από το πετρέλαιο πάπιες σε στυλ ΕΧΧΟΝ VΑLDΕΖ», γράφει.

Οι περισσότεροι εκτιμούν ότι ανεξαρτήτως των συνθηκών του ναυαγίου η απώλεια του SEA DIAMOND είναι μεγάλη. «Είναι κρίμα για την «ελληνική» κρουαζιέρα η απώλεια του πλοίου, τόσο για την εικόνα της όσο και για το ότι χάθηκε ένα από τα καλύτερα και νεότερα πλοία της», λέει ο Αris

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ζητούν από τους πλοιοκτήτες να εξουδετερώσουν τον κίνδυνο πρόκλησης ρύπανσης

Σε... βραδυφλεγή οικολογική «βόμβα» για τον βυθό της Θήρας έχει εξελιχθεί το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond».

Το εσωτερικό μέρος του πλοίου, όπως επισημαίνουν ειδικοί, έχει κατακλυσθεί με πετρελαιοειδή, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η διαρροή στη θάλασσα και να υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τεράστια οικολογική καταστροφή σε περίπτωση μετατόπισης του ναυαγίου.

Το υπουργείο Ναυτιλίας, με έγγραφο που υπογράφει ο αρχηγός Λιμενικού Σώματος Ηλίας Σιωνίδης, έχει τονίσει προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου ότι «απαιτείται η πλήρης και οριστική εξουδετέρωση του κινδύνου πρόκλησης ρύπανσης από τους χώρους του ναυαγίου με αποδεκτές μεθόδους».

Παράλληλα, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχει καλέσει επίσημα την πλοιοκτήτρια εταιρεία να προχωρήσει άμεσα στις διαδικασίες ανέλκυσης του ναυαγίου.

«Η διαρροή πετρελαιοειδών από το ναυάγιο είναι ελεγχόμενη, αλλά η παραμονή του εκεί αποτελεί μια διαρκή απειλή ρύπανσης από τη στιγμή που έχει γίνει άντληση των καυσίμων», λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας κ. Γιάννης Γρατσίας, επισημαίνοντας ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία, η εταιρεία έπειτα από την πρόσκληση που έγινε πρέπει μέσα σε ένα τρίμηνο να έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένες διαδικασίες για την ανέλκυση του πλοίου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών, που βρίσκονται στη διάθεση του Λιμενικού Ταμείου, λόγω των υδροστατικών πιέσεων πιθανότατα έχουν προκληθεί ρήγματα στις δεξαμενές καυσίμων, με αποτέλεσμα τα πετρελαιοειδή να έχουν σκορπιστεί στους χώρους ενδιαίτησης και ξενοδοχείου του πλοίου, όπου βρίσκονται εγκλωβισμένα.

Το υπουργείο Ναυτιλίας, κρίνοντας το «σχέδιο μελλοντικών ενεργειών διαχείρισης του κινδύνου ρύπανσης από το ναυάγιο», που είχε υποβάλει, με καθυστέρηση, η εταιρεία επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι:

1. Το ναυάγιο είναι ρυπογόνο, αφού εξακολουθεί να ρυπαίνει.

2. Ολες οι ενέργειες πρέπει να γίνουν με μεγάλη ταχύτητα αφού η περιοχή του ναυαγίου είναι σεισμογενής και «βρίσκεται εγγύτατα με δύο από τα πλέον ενεργά ηφαίστεια του ευρωπαϊκού χώρου».

Το ΥΕΝ έχει κρίνει ως «απορριπτέο επί της αρχής» το παραπάνω σχέδιο και ζητάει να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες, ώστε να γνωμοδοτήσουν εξειδικευμένοι οίκοι για το εάν είναι δυνατή η άντληση των καυσίμων.

Σ' αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι το ναυάγιο του πλοίου βρίσκεται στον βυθό με κλίση, η πλώρη σε βάθος 85 μέτρων και η πρύμνη σε βάθος 140 μέτρων, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος κατακρήμνισης π.χ. με μια σεισμική δόνηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο ναυάγιο συνεχίζονται ακόμα οι λήψεις βίντεο από δύτες, που έχουν οριστεί από την Εισαγγελία Νάξου ως πραγματογνώμονες, ώστε να συγκεντρωθεί το αναγκαίο υλικό για τη διερεύνηση των αιτιών του ναυαγίου.

Η διαδικασία είναι εξαιρετικά επίπονη για τους δύτες, που μετά την ανάδυσή τους χρειάζεται να παραμένουν για πολλές ώρες σε θάλαμο αποσυμπίεσης, και γι αυτό συνεχίζεται από τις αρχές Ιουλίου μέχρι τώρα.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=5348&subid=2&PubID=133387&word=SEA+DIAMOND

Τι θα γίνει με την οικολογική βόμβα του Sea Diamond;

Σε οικολογική «βόμβα» για τη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης τείνει να μετατραπεί το βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», σύμφωνα με τους ειδικούς, καθώς το εσωτερικό του έχει κατακλυσθεί με πετρελαιοειδή, τα οποία σε περίπτωση μετατόπισής του μπορεί να διαρρεύσουν ανά πάσα στιγμή.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών, που βρίσκονται στη διάθεση του Λιμενικού Ταμείου, αλλά και των λιμενικών αρχών, λόγω των υδροστατικών πιέσεων πιθανότατα έχουν προκληθεί ρήγματα στις δεξαμενές καυσίμων, με αποτέλεσμα τα πετρελαιοειδή να έχουν σκορπιστεί στους χώρους ενδιαίτησης και ξενοδοχείου του πλοίου, όπου βρίσκονται εγκλωβισμένα. Από την πλευρά του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, σημειώνεται ότι ενώ η διαρροή πετρελαιοειδών είναι ελεγχόμενη, εν τούτοις η παραμονή του βυθισμένου σκάφους αποτελεί συνεχή οικολογική απειλή για την περιοχή. Το κρουαζιερόπλοιο βρίσκεται στον βυθό με κλίση, η πλώρη σε βάθος 85 μέτρων και η πρύμνη σε βάθος 140 μέτρων, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος κατακρήμνισης π. χ. με μια σεισμική δόνηση.

Στο ναυάγιο, κατά πληροφορίες, συνεχίζονται ακόμη οι λήψεις βίντεο από δύτες, που έχουν ορισθεί από την Εισαγγελία Νάξου ως πραγματογνώμονες, ώστε να συγκεντρωθεί το αναγκαίο υλικό για τη διερεύνηση των αιτιών του ναυαγίου.

Ρόδος και «Dream»

Σε ετοιμότητα «κόκκινου συναγερμού» τέθηκαν χθες το μεσημέρι οι λιμενικές αρχές Ρόδου όταν το κρουαζιερόπλοιο «Dream» (σημαία Μπαχάμες) παρουσίασε κλίση 10 μοιρών μέσα στο λιμάνι του νησιού. Η κλίση παρουσιάσθηκε όταν σημειώθηκε βλάβη στην ηλεκτρομηχανή του σκάφους κατά τη διαδικασία μετακίνησης έρματος από μια δεξαμενή σε άλλη. Η βλάβη αποκαταστάθηκε και ξεκίνησε η διαδικασία εξισορρόπησης του σκάφους, η οποία διαρκούσε έως αργά χθες το απόγευμα. Οι 930 επιβάτες από το Ισραήλ μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία της πόλης της Ρόδου. Στην περιοχή εκλήθη και ο νηογνώμονας που παρακολουθεί το κρουαζιερόπλοιο, αναμένοντας να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες επαναφοράς του προκειμένου να το επιθεωρήσουν και να εκδώσουν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, ώστε να δοθεί άδεια απόπλου από το τοπικό λιμεναρχείο.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_999366_19/09/2007_241881

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή τα παραπάνω post του φίλου mermaid, με δημοσιεύματα από εφημερίδες της 19ης Σεπτ., θα ήθελα να επαναθέσω ένα ερώτημα το οποίο είχα θέσει στην κρίση των μελών-επισκεπτών του παρόντος forum, πριν δυόμιση περίπου μήνες :

...Και μια τελευταία ερώτηση. Μήπως το ότι στην Σαντορίνη δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα με την ρύπανση, έχει να κάνει με την θερινή περίοδο που διανύουμε και τον εφησυχασμό των τουριστών, και από τον Οκτώβρη τα προβλήματα ξαναβγούν στην επιφάνεια όπως το εναπομείναν στο πλοίο μαζούτ ;

Ουδέν έτερον σχόλιον...:D:)

Link to comment
Share on other sites

Η ρύπανση είναι αποτέλεσμα της ΜΗ ΑΝΤΛΗΣΗΣ πετρελαιοειδών.

Το μαζούτ ΔΕΝ έπεσε από τον ουρανό.

Επομένως θα πρέπει να δούμε τι ΔΕΝ έγινε.

Το πώς θα βγει το μαζούτ από το ναυάγιο δεν είναι σχετικό με το ναυάγιο. ?

Με ποιο τρόπο γίνετε η απάντληση από τα ναυάγια ?

Γιατί εδώ δεν έγινε ?

Η ιστορία και το ναυάγιο του Jupiter στην οποία έγινε απάντληση δεν έχει σχέση ?

Το βάθος είναι ανασταλτικός παράγοντας για να ΜΗΝ γίνει απάντληση ?

Το βάθος και θέση του πλοίου πραγματικά είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των δυτών ?

Αν ναι τότε πως επιχειρούν από το Ιούλιο στα πλαίσια της πραγματογνωμοσύνης και μάλιστα στα βαθύτερα σημεία που είναι τα ρήγματα ?

Πως μπορεί να γίνει ρηγμάτωση σε μια δεξαμενή αφού υπάρχουν τα εξαεριστικά και γίνεται εξισορρόπηση πίεσης ?

Για να γίνει ανέλκυση οπουδήποτε ναυαγίου γίνεται πάντα απάντληση πρώτα είναι πάγια τακτική άρα πιστεύω ότι το θέμα χρήζει ανάλυσης και όχι μεταφοράς σε άλλη ενότητα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Το βάθος και θέση του πλοίου πραγματικά είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των δυτών ?
Δυστυχώς, μάλλον είναι επικίνδυνη κατάδυση!
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Σάββατο, 06 Οκτωβρίου 2007

Θάνατος δύτη συνεργείου καταδυτικών εργασιών

Από τον επικεφαλής συνεργείου καθαρισμού χώρων ναυαγίου K/Z SEA DIAMOND ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Θήρας ότι κινδυνεύει 44χρονος δύτης, ο οποίος πραγματοποιούσε κατάδυση στο ναυάγιο στα πλαίσια διενεργούμενης πραγματογνωμοσύνης.

Άμεσα Λιμενική Αρχή Θήρας κινητοποίησε προς παροχή βοηθείας παραπλέοντα σκάφη (Ε/Γ λάντζες της Ένωσης Λεμβούχων Θήρας), ενώ στο καταδυτικό σκάφος - υποστήριξης «ΑΙ ΝΙΚΟΛΑΣ» Ν.Π.3686, στο οποίο ανεσύρθη ο ανωτέρω δύτης, προσφέρθηκαν οι πρώτες βοήθειες, ενώ στη συνέχεια μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Κέντρο Υγείας Θήρας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του και πρόκειται να μεταφερθεί με Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Σύρου για διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.

Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Louis: 'Λάθος χαρτογράφηση του υφάλου τα αίτια της βύθισης του Sea Diamond’

Πηγη www.marinews.gr

Σε λάθος χαρτογράφηση του υφάλου έξω από την Σαντορίνη Υδρογραφικής Υπηρεσίας Πολεμικού Ναυτικού οφείλεται η βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond. Αυτό υποστήριξε σήμερα η πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Hellenic Cruises σε συνέντευξη τύπου που έδωσε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει:

«Η πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια του “SEA DIAMOND”, αναφερόμενες σε πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με τις οποίες ο χάρτης της Υδρογραφικής Υπηρεσίας Πολεμικού Ναυτικού για την περιοχή της Σαντορίνης, στην οποία έγινε το ατύχημα του κρουαζιεροπλοίου, είναι λανθασμένος, επιθυμεί να δηλώσει τα εξής: Ζητήθηκε από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (ήτοι: την πλοιοκτήτρια, την διαχειρίστρια και την ομάδα υπεράσπισης του Πλοιάρχου) από την εξειδικευμένη Εταιρεία AKTI ENGINEERING να προβεί σε επιστημονικές μετρήσεις και χαρτογράφηση της περιοχής της πρόσκρουσης.

Τα αποτελέσματα των εν λόγω μετρήσεων έδειξαν ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το “SEA DIAMOND” βρίσκεται 131 μέτρα από την ακτή κι όχι μόνο 57 μέτρα, όπως εσφαλμένα αποτυπώνεται στον επίσημο ναυτιλιακό χάρτη, με τον οποίο είναι εφοδιασμένα όλα τα πλοία. Σύμφωνα με τον ίδιο χάρτη, στο σημείο που έγινε η πρόσκρουση το βάθος της θάλασσας παρουσιάζεται να είναι 18 έως 22 μέτρα κι όχι 5 μέτρα, όπως είναι στην πραγματικότητα. Από τα πιο πάνω προκύπτει ότι, με βάση τον εν λόγω χάρτη, η πορεία που ακολουθούσε το “SEA DIAMOND” κατά την προσέγγισή του στο υποδειχθέν σημείο πρόσδεσης στη Σαντορίνη ηταν απόλυτα ασφαλής. Επ’ αυτού θα πρέπει να επισημανθεί ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση κανένα από τα άλλα ναυτιλιακά όργανα που προβλέπονται από τους Διεθνείς Κανονισμούς (τα οποία και διέθετε το πλοίο) δεν θα μπορούσε να δώσει πληροφορίες για τον κίνδυνο που υπήρχε.

Με βάση τα πιο πάνω νέα στοχεία προκύπτει ότι η αιτία της πρόσκρουσης του “SEA DIAMOND” στον ύφαλο ήταν η λανθασμένη χαρτογράφηση της περιοχής του ατυχήματος .

Η Πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια του “SEA DIAMOND” εκφράζουν την ικανοποίηση τους καθότι τα προαναφερόμενα αποτελέσματα των μετρήσεων, δικαιώνουν πλήρως τη θέση τους να υπερασπιστούν από την πρώτη κιόλας στιγμή τις ικανότητες, τα προσόντα και την εμπειρία του Πλοιάρχου, ενάντια σε όλη την αμφισβήτηση και λασπολογία κάποιων «ειδικών» . Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα όσα ακατονόμαστα λέχθηκαν εναντίον των Ελλήνων ναυτικών ήταν εντελώς ανυπόστατα και αμαύρωσαν άδικα την φήμη τους, καθώς και τη φήμη της ελληνικής ναυτιλίας γενικότερα. Ταυτόχρονα, τα αδιαμφισβήτητα αποτελέσματα της νέας αυτής χαρτογράφησης αποτελούν την καλύτερη απάντηση σε όλη την ενορχηστρωμένη παραφιλολογία που αναπτύχθηκε με στόχο την αμαύρωση του καλού ονόματος και της φήμης της Louis Hellenic Cruises, των στελεχών και των διευθυντών της.

Καθώς η σημασία των στοιχείων που προέκυψαν είναι τεράστια για την ασφάλεια της ναυτιλίας και την προστασία του τουρισμού της πατρίδας μας η ορθή χαρτογράφηση του σημείου έχει ήδη τεθεί υπόψην των αρμοδίων αρχών».

Link to comment
Share on other sites

Τα αποτελέσματα των εν λόγω μετρήσεων έδειξαν ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το “SEA DIAMOND” βρίσκεται 131 μέτρα από την ακτή κι όχι μόνο 57 μέτρα, όπως εσφαλμένα αποτυπώνεται στον επίσημο ναυτιλιακό χάρτη, με τον οποίο είναι εφοδιασμένα όλα τα πλοία. Σύμφωνα με τον ίδιο χάρτη, στο σημείο που έγινε η πρόσκρουση το βάθος της θάλασσας παρουσιάζεται να είναι 18 έως 22 μέτρα κι όχι 5 μέτρα, όπως είναι στην πραγματικότητα.

Τι λένε οι γνώστες του αντικειμένου;

Γίνεται να υπάρχουν τέτοια λάθη και να μην έχουν επισημανθεί μέχρι το ναυάγιο?

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν είμαι γνώστης του αντικειμένου, άρα και δεν μπορώ να πάρω θέση. Ναι, και εμένα μου φαίνεται εξωφρενική η διαφορά πχ. ανάμεσα στο βάθος στο συγκεκριμένο σημείο της πρόσκρουσης που δίνει ο χάρτης, με το πραγματικό. 20 μέτρα και 5 αντίστοιχα ??? :)

Αυτή η προσωπική μου γνώμη όμως δεν σημαίνει τίποτα, από την στιγμή που μπορεί κάποιος ειδικός να την ανατρέψει λέγοντας ίσως πολύ απλά, ότι είναι κάτι που μπορεί πολύ εύκολα να συμβεί.

Μία παρατήρηση έχω μόνο να κάνω, και αυτή αφορά την απίστευτα ευγενική και κόσμια στάση που τηρεί η πλοιοκτήτρια εταιρεία στην πιο πάνω ανακοίνωση.

Η Πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια του “SEA DIAMOND” εκφράζουν την ικανοποίηση τους .................
:confused::confused::confused:

Εγώ προσωπικά αν ήμουν πλοιοκτήτης ή διαχειριστής του πλοίου, στην συγκεκριμένη στιγμή θα έκφραζα την ΟΡΓΗ μου, θα απειλούσα ''θεούς και δαίμονες'', θα υπέβαλλα μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου για αυτό το τερατώδες λάθος, θα ήγειρα αξιώσεις κατά παντός λιβελογράφου για τα όσα έχουν ακουστεί όλους αυτούς τους μήνες, και θα απαιτούσα εντέλει την πλήρη οικονομική μου αποζημίωση καθώς και δυο τρία ...ολοκαίνουργα SD, για ψυχική οδύνη. :D

Αντί όλων αυτών των ευνόητων, η εταιρεία απλά ''θέτει υπόψιν των αρμοδίων αρχών την ορθή χαρτογράφηση του σημείου για την ασφάλεια της ναυτιλίας και την προστασία του τουρισμού της πατρίδας μας.''

Φαντάζομαι βέβαια πως αυτή είναι η πρώτη αντίδραση της εταιρείας, και εν καιρό θα επακολουθήσουν και ενέργειες αντίστοιχες με αυτές που περιγράφω ως αυτονόητες πιο πάνω.

Link to comment
Share on other sites

...Εγώ προσωπικά αν ήμουν πλοιοκτήτης ή διαχειριστής του πλοίου, στην συγκεκριμένη στιγμή θα έκφραζα την ΟΡΓΗ μου, θα απειλούσα ''θεούς και δαίμονες'', θα υπέβαλλα μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου για αυτό το τερατώδες λάθος, θα ήγειρα αξιώσεις κατά παντός λιβελογράφου για τα όσα έχουν ακουστεί όλους αυτούς τους μήνες, και θα απαιτούσα εντέλει την πλήρη οικονομική μου αποζημίωση ...

Aγαπητέ Σείριε, αυτά θα τα έκανες ως "Σείριος". Επειδή όμως ο Κωστάκης Λοϊζου δεν είναι Σείριος, δεν θα κάνει τίποτε από τα παραπάνω αλλά θα προσπαθήσει (εάν ήδη δεν έχει εξασφαλίσει...) ανταλλάγματα άλλου είδους και επιπέδου. Στην Ελλάδα ζείς...:D

ΥΓ. Εξακολουθώ βέβαια να δυσπιστώ στην αιτιολογία "5 και όχι 22 μέτρα". Δηλαδή τόσες δεκαετίες μετά την έκδοση των χαρτών, το SD ήταν το πρώτο (και τελευταίο) καράβι που πέρασε πάνω από το λάθος χαρτογραφημένο σημείο?

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη, αλλά και με πολλά ερωτηματικά:

1) Δεν θα ήταν καλύτερο η Louis να έδινε μαζί με αυτή την ανακοίνωση και τους 2 χάρτες –της ΥΥ και της Αkti Eng- με σημειωμένο το σημείο της πρόσκρουσης? Να σημειωθεί ότι η AKTI Engineering είναι και έμπειρη και αξιόπιστη εταιρεία.

2) Γιατί η Louis άφησε να περάσει ένα εξάμηνο διασυρμού του ονόματός της για να προχωρήσει σε νέα χαρτογράφηση και να κάνει την ανακοίνωση αυτή? Μα το πρώτο που θα έλεγχε κανείς είναι εάν ήταν σωστή η πορεία και ο χάρτης.

3) Προξενεί μεγάλη εντύπωση αυτό το «λάθος» του χάρτη. Όχι γιατί δεν μπορεί να συμβεί, αλλά γιατί κανένας δεν το πήρε χαμπάρι. Τόσα πλοία και τόσοι πλοίαρχοι –ακόμα και της ίδιας της Louis- περνάνε από εκεί και τόσοι λεμβούχοι και ψαράδες…κανένας δεν είδε το λάθος και να τους το πεί να το διορθώσουν? Και δεν πρόκειται για αμμώδη αβαθή που αλλάζουν μέρα με την μέρα. Ο ύφαλος είναι πολλές δεκαετίες εκεί. Οι χάρτες του Βρετανικού Ναυαρχείου είναι σωστοί ή είναι και αυτοί λάθος?

4) Ούτε το ΕΛΚΕΘΕ που έκανε αναλυτική χαρτογράφηση της Καλντέρας το 2006 είδε το λάθος? Και δεν μιλάμε για λαθάκι 1-2 μέτρα, αλλά για μέρα με τη νύχτα.

5) Από εκεί και πέρα…η Louis έθεσε ένα μείζον ζήτημα για την αξιοπιστία της ΥΥ. Κανένας αρμόδιος δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να αντιδράσει? Προσωπικά θα ήθελα να δω σήμερα πρωί-πρωί σχετική ανακοίνωση του ΥΕΘΑ, του ΓΕΝ και της ΥΥ, όπου με στοιχεία να αντικρούει την Louis…ή να ομολογεί το λάθος και να παραιτούνται οι -όποιοι- υπεύθυνοι αναλαμβάνοντας την ευθύνη του ναυαγίου.

6) Σε περίπτωση που πράγματι αποδειχθεί ότι ήταν λάθος ο χάρτης της ΥΥ…ποιός θα πληρώσει όλη την ζημιά…το Ελληνικό Δημόσιο?

Και ναι μεν η Louis δεν έθεσε τέτοιο ζήτημα…αλλά τι θα γίνει με τις ασφαλιστικές που έχουν πληρώσει και θα πληρώσουν αποζημιώσεις ...δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.?

Link to comment
Share on other sites

Τι λένε οι γνώστες του αντικειμένου;

Γίνεται να υπάρχουν τέτοια λάθη και να μην έχουν επισημανθεί μέχρι το ναυάγιο?

Μπα δεν παιζει κατι τετοιο.''Συνεχεια κανουν ανανεωσης'' τους χαρτες αμα το αμελισαν......

Παραλείψεις και λάθη μπορεί να υπάρχουν στους χάρτες αν πάμε λίγα χρόνια πίσω και θυμηθούμε κάποια άλλα περιστατικά.

Για παράδειγμα ένα από τα κρουαζερόπλοια VOYAGER ή ΕΧPLORER δεν θυμάμαι ποιό είναι ακριβώς τώρα στην Πάτμο κατά την αναχώρησή του είχε προσκρούσει σε ύφαλο ο οποίος δεν υπάρχει πουθενά στους χάρτες και ουσιαστικά τον ανακάλυψε.

Μάλιστα τότε ο πρώην πλοίαρχος της ΜΙΝΟΑΝ και σημερινός αρχιπλοίαρχος της Στέφανος Παραδείσης με καταγωγή από την Πάτμο στην άδειά του πήγε κι έπεσε ως δύτης για να δεί τον ύφαλο τον οποίο κανένας δεν γνώριζε.

Επίσης στο ναυάγιο του ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ στην Πάρο η χαρτογράφηση βορεια της Σπίθας δεν ήταν ακριβής και επαρκής με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν τα σωτσά βυθίσματα και βαπόρια με λιγότερο βύθισμα από τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ να έχουν περάσει πάμπολλές φορές οριακά.

Link to comment
Share on other sites

Louis: Ασφαλιστική αποζημίωση 55 εκατ. δολ. για το Sea Diamond

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Η Louis plc ανακοίνωσε σήμερα ότι έχει καταβληθεί στην πλοιοκτήτρια εταιρεία το σύνολο της ασφαλιστικής αποζημίωσης για το απωλεσθέν κρουαζιερόπλοιο “Sea Diamond”. Η αποζημίωση ανέρχεται σε 55 εκατομμύρια δολάρια.

Το εν λόγω ποσό είχε εκχωρηθεί εξ αρχής στην τράπεζα που δανειοδότησε την αγορά και ανακαίνιση του κρουαζιερόπλοιου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...