Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Οκτώ μήνες μετά το ναυάγιο του Sea Diamond, η οικολογική οργάνωση «Αρχιπέλαγος», Ινστιτούτο Θαλάσσιας & Περιβαλλοντικής Ερευνας Αιγαίου, με δελτίο τυπου,σχολιάζει τις τελευταίες εξελίξεις και επιπτώσεις του ναυαγίου.

http://www.portnews.gr/Neo/index.php?id=718

Ένα πολύ ενδιαφέρον δελτίο τύπου, που περιέχει αναφορές, στοιχεία και προβληματισμούς.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Τις ίδιες ημέρες, ο Όμιλος Louis, με βάση σχετική μελέτη που έχει αναθέσει σε ξένη, ιδιωτική εταιρεία χαρτογράφησης, ισχυρίζεται ότι το ναυάγιο οφείλεται στο ότι η ξέρα είχε κάποια μέτρα απόκλιση από τα στοιχεία του χάρτη της ελληνικής υδρογραφικής υπηρεσίας, άρα οι ευθύνες του ναυαγίου εν ολίγοις, αποδίδονται στο ελληνικό δημόσιο

Αντί όμως να εμπλεκόμαστε σε συζητήσεις επιπέδου.... εάν ο γιαλός ήταν στραβός, ή στραβά αρμενίζανε, πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν μας ότι όλα τα πλοία οφείλουν να τηρούν τους κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοΐας, καθώς και τους κανόνες ασφαλούς προσέγγισης παράκτιων περιοχών και λιμένων. Για παράδειγμα, πρέπει πάντοτε να τηρούνται αποστάσεις ασφαλείας από τη στεριά, κάτι που δεν τηρήθηκε στην προκειμένη περίπτωση, πιθανώς για να βγάλουν αναμνηστικές φωτογραφίες οι επιβάτες. ’λλωστε η μη τήρηση των κανόνων αυτών, είναι και ο λόγος για τον οποίο μόνο το Sea Diamond κατόρθωσε να προσαράξει στην ξέρα, και όχι το σύνολο των πολλών εκατοντάδων πλοίων που προσεγγίζουν κάθε χρόνο τη συγκεκριμένη περιοχή της Σαντορίνης

Εαν ο Λουης δεν ειναι απολύτως βέβαιος για την μελέτη της ιδιωτικής εταιρείας , τότε έχει κάνει την μεγαλύτερη πατάτα της εποχής.

Επειδή όμως τα λεφτά είναι πάρα πολλά, και επειδή επίσης το εάν η ξέρα είναι εκεί ή όχι είναι ένα θέμα που δεν σηκώνει αμφισβήτηση (αφού ο οποιοσδήποτε έχει αντίρηση μπορεί να πάει και να μετρήσει), δέν νομίζω οτι θα ρισκάριζαν την επίσημη δημόσια υποστήριξη τέτοιας θέσης εαν δεν ήταν 1500% σίγουροι.

Οσο για τα ασφάλιστρα, 35 εκ ήταν η αγορά, αλλά σίγουρα δόθηκαν παραπάνω χρήματα και στις 2 επισκευές που έκανε στην Ελλάδα, ίσως να μην έφτασαν τα 55, όμως αν μη τι άλλο, ηταν παραπάνω απο τα 35. Εξάλλου η τιμή αξιολόγησης και ασφάλισης ενός πλοίου, είναι έννοια σχετική και όχι σταθερή.

Απο εκεί και πέρα, το γιατί το SEA DIAMOND ήταν το "τυχερό" και όλα τα άλλα τα "αστοχα", δεν σημαίνει οτι η ξέρα δεν ήταν εκει, αφού απο ότι φαίνεται ήταν και παραμένει.

Η όλη υπόθεση μου θυμίζει την ιστορία του ΟLYMPIA VOYAGER τον Οκτώβρη του 2002 στην Πάτμο, όπου ο πλοίαρχος αναγκάστηκε να αλλάξει εταιρεία και να περάσουν 2 χρόνια για να πεί η Υδρογραφική επίσημα "συγνώμη λάθος".

Μου κάνει όμως εντύπωση που το θέμα πέρασε σχετικά στα αθόρυβα και δεν βλέπω αντιδράσεις. Εαν όντως η ξέρα είναι 70 μέτρα πιο έξω απο οτι την λέει ο χάρτης, τότε τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά για τους επαγγελματίες που μέχρι σημερα θεωρούμε τον όποιο χάρτη ευαγγέλιο.

'Οσο για την ανακοίνωση θα σχολίαζα ότι καλό είναι να υποστηρίζουμε την όποια θέση μας-πόσο μάλλον την προστασία του περιβάλλοντος-, αλλά επίσης καλό είναι να μην προσπαθούμε να το επιτύχουμε χρησιμοποιώντας επιχειρήματα που δεν πατάνε καλά. Το λίγα μέτρα απόκλιση με το 70 στη ναυσιπλοϊα πελάγους δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, στην προσέγγιση όμως στεριάς για μανούβρα σημαίνει πάρα πολλά, όπως δηστυχώς αποδείχτηκε. Το περι αποστάσεως ασφαλείας απο τη στεριά και το εαν τηρήθηκε ή όχι σε συνδυασμο με τις φωτογραφίες δεν θα το σχολιάσω γιατί αφού ο συντάκτης ξέρει καλά νόμους και κανονισμούς τα δικά μας λόγια περιτεύουν, το κακό έιναι οτι το εν λόγω δελτίο τύπου το διαβάζουν και άνθρωποι που δεν ξέρουν, και θα συμπεράνουν άνετα το " ά ρε τους παλιανθρώπους, που για να κάνουν εφέ στους τουρίστες, πετάξανε το βαπόρι στα βράχια".

Κατα τα άλλα, συμφωνώ απόλυτα με το περιβαλοντολογικό κομμάτι της ανακοίνωσης και επαυξάνω , αρκεί αυτό να είναι τεκμηριωμένο επιστημονικά και όχι να βασίζεται σε επιχειρήματα όπως τα ανωτέρω ναυτιλιακά...

Link to comment
Share on other sites

Παραλείψεις και λάθη μπορεί να υπάρχουν στους χάρτες αν πάμε λίγα χρόνια πίσω και θυμηθούμε κάποια άλλα περιστατικά.

Για παράδειγμα ένα από τα κρουαζερόπλοια το VOYAGER στην Πάτμο κατά την αναχώρησή του είχε προσκρούσει σε ύφαλο ο οποίος δεν υπάρχει πουθενά στους χάρτες και ουσιαστικά τον ανακάλυψε.

Μάλιστα τότε ο πρώην πλοίαρχος της ΜΙΝΟΑΝ και σημερινός αρχιπλοίαρχος της Στέφανος Παραδείσης με καταγωγή από την Πάτμο στην άδειά του πήγε κι έπεσε ως δύτης για να δεί τον ύφαλο τον οποίο κανένας δεν γνώριζε.

Συμφωνούμε απόλυτα και σε αυτό το σκέλος όπως και στο οικολογικό.

Το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ κι ο κ.Τσίμπιδης που είναι ο εμπνευστής του κατά άλλα εξαιρετικού ινστιτούτου αν και πατριώτες μου από την Ικαρία σε αυτό το σημείο κάνανε φάουλ.

Ο καθένας λογικά σκεπτόμενος συμφωνεί ότι αυτό το ναυάγιο για οικολογικούς και τουριστικούς λόγους δεν πρέπει να υπάρχει.

Από εκεί και πέρα όμως με το να ασχοληθεί και να αμφισβητεί μια οικολογική οργάνωση ναυτική μελέτη χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει μέχρι στιγμής αντίλογος επ αυτής, με το να λέει περί απόστασεων ασφαλείας όταν στην διαδικασία πρόσδεσης δεν υφίσταται τέτοιος κανόνας (αφού εξορισμού πλησιάζεις σε απόσταση αναπνοής την στεριά), με το να καταδικάζει΄εμέσως τον πλοίαρχο λέγοντας τέτοια πράγματα (όπως γιατί δεν βρήκαν τα άλλα και βρήκε αυτο)χωρίς να έχει δει το φως της δημοσιότητας κανένα επίσημο πόρισμα από το πλέον αρμόδιο όργανο το ΑΣΝΑ, με το να βγάζει ευκαιριακά και δημοσιογραφικά συμπεράσματα τα οποία τραβούν τα φώτα ότι και καλά πήγε κοντά για να βγαλουν φωτογραφίες οι τουρίστες (δεν ΄ξέρω ούτε μπορώ να φανταστώ κάποιον σώφρων ναυτικό ο οποίος θα το κάνει αυτό ρισκάροντας το βαπόρι) χάνει την ουσία με την οποία θέλει να ασχοληθεί και δυστυχώς εκτείθεται.

Θα μπορούσε να έχει πει ότι πρέπει να βγεί για τα τοξικά,τα χημικά,τα εναπομείναντα πετρελαιοειδή και γι ότι άλλο πιστεύει ότι έχει μέσα το βαπόρι και είναι επιβλαβές για το οικοσύστημα και την δημόσια υγιεινή και όχι να μπεί σε ξένα χωράφια στα οποία δεν ειδικεύεται. Διότι άλλο ο χειρισμός ενός καικιού 15μ που περνεις δείγματα για μελέτες κι άλλο ένα βαπόρι.

Επίσης θα μπορούσε αν ήθελε να πάει παραπέρα από το στενά οικολογικό κομμάτι να κάνει μια έρευνα για λογαριασμό του ινστιτούτου ρωτώντας τους καθ'ύλην αρμοδιους για το πως κι αν είναι εφικτό να ανελκυστεί το βαπόρι και πως κι αν μπορεί να χρηματοδοτηθεί η προσπαθεια και αν έβρισκε κάποια λύση σε συνδυασμό με τις οικολογικές απειλές που αναφέρει να έκανε μια ανακοίνωση η οποία θα είχε σαφώς βάση.

Τώρα με το να ασχοληθεί με θέματα ναυσιπλοίας και να τα φορτώσει εμέσως στον πλοίαρχο δίνει δυστυχώς την εντύπωση μιας επιφανειακής και επιπόλαιας ανακοίνωσης, ενώ ουσιαστικά έχουν κάτι σοβαρό να πουν ως οικολογική οργάνωση .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σύμφωνα με δημοσίευμα γερμανικής εφημερίδας, προκηρύχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα διαγωνισμός για την ανέλκυση του "Sea Diamond". Οι εταιρίες που ασχολούνται με ναυαγιαιρέσεις έχουν εικοσαήμερη προθεσμία να καταθέσουν προσφορές για το κόστος της όλης επιχείρησης. Μπορεί κάποιος να επιβεβαιώσει τις παραπάνω πληροφορίες?

Link to comment
Share on other sites

Αληθεύει ... και αφορά την σύνταξη μελετών και όχι την ίδια την ανέλκυση...

αλλά μάλλον είναι μιά ανιχνευτική κίνηση του ΛΤ Θήρας για να δούν τι γίνεται, αν υπάρχει ενδιαφέρον και κυρίως πόσο κοστίζει.

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω ότι εδώ οι δύο πλευρές μιλάνε για διαφορετικά πράγματα. Η μεν Louis υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει πλέον ρύπανση στην Καλντέρα…το δε Αρχιπέλαγος μιλάει για το μέλλον. Δίκαιο έχουν και οι δύο...από την σκοπιά τους.

Επίσης, είναι σαφές ότι η Louis –μετά από την νέα χαρτογράφηση, την είσπραξη της ασφάλειας και τον καθαρισμό των ακτών- θέλει να απεμπλακεί εντελώς από την υπόθεση του ναυαγίου. Να μην έχει καμία σχέση…σαν να μην υπήρξε ποτέ. Και το θεωρώ επιχειρηματικώς σωστό. Από την άλλη πλευρά έχουμε μια -μέχρι τώρα- τοπικής εμβελείας περιβαλλοντική οργάνωση, η οποία όμως τελευταία φαίνεται να επιθυμεί να διευρύνει τον ζωτικό της χώρο. Και έχω την αίσθηση ότι σε αυτή της την προσπάθεια βαρύνοντα ρόλο έχει η καμπάνια της για την ανέλκυση του Sea Diamond. Καλός και αγαθός ο αγώνας της, αλλά κάποιες υπερβολές (τις οποίες επεσήμαναν πιο πάνω ο Earl και ο Jerry) δημιουργούν δικαιολογημένα προβληματισμό. Αλλά εκείνο που προσωπικά πιστεύω ότι προκάλεσε την έντονη (δίκαιη ή όχι) αντίδραση της Louis είναι η εμπλοκή στην υπόθεση της ΕΕ. Από εκεί και πέρα το μέλλον θα δείξει ποιος έχει δίκαιο ή άδικο.

Εκείνο όμως που έχω να επισημάνω είναι ότι: όταν εμπλέκεσαι σε τέτοιες υποθέσεις καλό είναι να προσέχεις με ποιους υπογράφεις μνημόνια συνεργασίας. Είτε όταν δέχεσαι σαν χορηγό μια ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία εν δυνάμει –κούφια η ώρα που το ακούει- μπορεί να βρεθεί στην θέση της Louis. Είτε όταν υπογράφεις μνημόνια με πολιτικούς («Παρόλη την επιφυλακτικότητα των μελών του Αρχιπελάγους έναντι στους πολιτικούς γενικότερα, σε θέματα σχετικά με το περιβάλλον, θεωρούμε πολύ ενθαρρυντικό ότι μία γενιά νέων πολιτικών, ξεκινάει να αντιμετωπίζει τα προβλήματα του περιβάλλοντος, ως πρωτεύον ζήτημα και δείχνουν διατεθειμένοι να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την επίλυσή τους»). Ειδικά όταν μετά «τα της χαρτογράφησης» ένα, τουλάχιστον, μέρος της ευθύνης του ναυαγίου μετακυλίεται και στο Δημόσιο. Δεν είναι εύκολο να κρατηθούν οι ισορροπίες και απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί.

Link to comment
Share on other sites

Αν και είχα πει από την ημέρες του ναυαγίου ότι δεν θα ξαναποστάρω για το συγκεκριμένο θέμα , εμφανίζομαι ανακόλουθος μόνο και μόνο για να σας διαβεβαιώσω ότι το θέμα της μόλυνσης συνεχίζει να υφίστατε.

Επειδή είμαι κάθε μέρα στον Αθηνιό όλες της ημέρες με μπονάτσα το πετρέλαιο φαίνετε καθαρά.Όταν έχει θάλασσα διαλύετε , διασπάτε πεστε το όπως θέλετε, τουλάχιστον δεν φαίνετε.Εκτός αν αυτά που βλέπω είναι ιριδισμοί των ματιών μου.

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ Σαντορίνη ήνουν όλο το καλοκαίρι και δεν είδα κατι τετοιο αλλα τελοσπαντων.Και για να το λέει το ΕΛΚΕΘΕ και όλες οι περιβαντολογικές υπηρεσίες και για να υπέγραψαν οι αρμόδιοι της Σαντορίνης....

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται πως το βλέπεις captain Argy.Αν περιμένεις να δεις καμιά μόλυνση αλα AXON Valdez σίγουρα δεν είχε, αλλά αν είχες μάθει να κολυμπάς στον Αθηνιό και τώρα δεν μπορείς, έχει.

Link to comment
Share on other sites

;)Κανατε ωραια μπανια στον Αθηνιο?Γιατι νομιζω οτι παει πολυς καιρος απο τοτε που καποιος κολυμπουσε ανετα ειτε εκει ειτε στον Μεσα Γυαλο...Χωρις να λεω οτι δεν επηρεασε το Sea Diamond η Σαντορινη θα πρεπει πρωτα να κοιταξει να γινει σωστο λιμανι απο την στιγμη που τοσα κρουαζιεροπλοια προσεγγιζουν καθημερινα και οχι να εχει ως αγγυροβολι δυο περιπλανομενες σημαδουρες.Αγαπητε Λευτερη απο την στιγμη που επιστημονες διαβεβαιωνουν εμενα περισευει η γνωμη μου σαν μη ειδικος.Συγγνωμη για τον υφος μου απλα υπαρχουν σοβαροτερα προβληματα στις Ελληνικες θαλασσες απο το τι γνωμη εχει ο καθενας μας.Ας τα φροντισουν αυτοι που ξερουν.;)
Link to comment
Share on other sites

Κανένα πρόβλημα με το ύφος σου φίλε Mediteranean.

Λυπάμαι που δεν μπορώ να ανεβάσω φωτογραφίες με γνωστούς στην ακτοπλοία πλοιάρχους μετα των αξιωματικών τους να δροσίζονται στα νερά του Αθηνιού κατά την διάρκεια παραμονής των πλοίων τους , γιατί δεν είναι ψηφιακές, λίγα χρόνια πριν.Δεν σου συζητώ για εργαζόμενους ή τουρίστες γιατί φαντάζομαι πως θα έχεις δει και σύ.

Προσωπικά εγώ θεωρώ πολύ πιο σημαντικό την μόλυνση που υπάρχει από οποιοδήποτε πρόβλημα του λιμανιού του Αθηνιού ή του Γυαλού , ίσως γιατί μένω εδώ.Ας μην ξεχνάμε ότι τα κρουαζιερόπλοια και οι τουρίστες έρχονται για να δουν κάτι όμορφο και όχι κάτι βρώμικο...

Link to comment
Share on other sites

Tυχαινει να περναω πολλους μηνες στο νησι και δεν εχω δει καποιον να κολυμπαει στον Αθηνιο,ομως δεν επιμενω γιατι πιστευω οτι εχεις δικιο.Εγω αυτο που ειπα ειναι οτι οι υπευθυνοι ειπαν οτι ολα οκ.Εγω αυτους ακουσα και αυτοι ξερουν.Μηπως λενε ψεματα η μηπως δεν γνωριζουν την ιδικοτητα τους?Οσο για το κατι ωραιο που θελουν να δουν οι τουριστες,αυτο δεν ειναι αλλο απο τα φυσικα και μονο καλη της Σαντορινης,συμφωνω,ομως να που εγινε το κακο.Να που οπως φενεται υπαρχουν λαθος χαρτες που απο θαυμα δεν ειχαμε κιαλλο ναυαγιο,να που τα προχειροτατα εργα του Αθηνιου εγιναν σμπαραλια με την πρωτη φουρτουνα.Το Sea Diamond και το καθε Sea Diamond δεν ειναι τιιποτε αλλο απο αποτελεσμα λαθων,Για μενα προεχει η προληψη απο την λυση.

Link to comment
Share on other sites

Να πω οτι καλά εκανε η εταιρια και έβγαλε αυτό το σχεδιάγραμμα για να στματήσουν να λενε οτι τους κατεβαινει καποιοι ξερώλες δημοσιογράφοι και οχι μόνο.Δεν ξέρω γιατί εσένα Jason δεν στο βγάζει εμένα μου το βγάζει κανονικά.Πάντως αν θες να το δεις μπορεισ να πας στο επισημο site ης εταιριας www.louiscruises.com.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα, στο ένθετο περιοδικό «Κ» της Κυριακάτικης Καθημερινής υπάρχει ένα 8σέλιδο άρθρο του Νικόλα Βαφειάδη για το Sea Diamond με τίτλο «Μία νάρκη στο βυθό της Σαντορίνης». Τίποτε πολύ περισσότερο από όσα έχουμε διαβάσει μέχρι τώρα.

Το άρθρο κάνει μια αναδρομή στα του ναυαγίου, από την πρόσκρουση μέχρι σήμερα, και υποστηρίζει την ανάγκη ανέλκυσης του πλοίου. Τα στοιχεία που επικαλείται προέρχονται από τους τοπικούς φορείς και από το «Αρχιπέλαγος», και τα έχουμε δεί παραπάνω. Παραθέτει βέβαια και την άποψη της Louis, καθώς και τις μετρήσεις του ΕΛΚΕΘΕ. Ενδιαφέροντα σημεία, που εντόπισα στο άρθρο, είναι ότι ο Νικόλας Βαφειάδης μιλάει για πρόσκρουση «σε χαρτογραφημένο ύφαλο», ενώ αντιμετωπίζει με επιφύλαξη τα νεώτερα στοιχεία μιλώντας για «χαρτογράφηση μιας ιδιωτικής εταιρείας που εκμίσθωσε». Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι θεωρεί βέβαιο ότι οι αγνοούμενοι Γάλλοι βρίσκονται στο πλοίο και ότι «κηρύχθηκαν σε αφάνεια από Γαλλικό δικαστήριο», γιατί δεν έχουν βρεθεί ακόμα οι σοροί. Για τον ίδιο λόγο «δεν έχουν ασκηθεί διώξεις για ανθρωποκτονία». Επίσης, ότι η υπόθεση βρίσκεται «στο στάδιο της ανάκρισης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο».

Τέλος, σημειώνει ότι φέτος η τουριστική κίνηση στη Σαντορίνη ήταν αυξημένη κατά 20% και ότι στα πλαίσια της καμπάνιας για την ανέλκυση θα τυπωθούν μπλουζάκια με συνθήματα του τύπου: «Κάνε το καλό και παρτ' απ' το γιαλό» και «Σήκωσέ το το βουλιαγμένο, δεν μπορώ να περιμένω».

Προσωπικά, το τελευταίο το βρίσκω εντελώς αντιαισθητικό –για να μην πω: εμετικό-, όταν μέσα στο «βουλιαγμένο» κατά πάσα πιθανότητα υπάρχουν 2 νεκροί.

Link to comment
Share on other sites

...Σήμερα, στο ένθετο περιοδικό «Κ» της Κυριακάτικης Καθημερινής υπάρχει ένα 8σέλιδο άρθρο του Νικόλα Βαφειάδη για το Sea Diamond με τίτλο «Μία νάρκη στο βυθό της Σαντορίνης»...

Με όλον τον σεβασμό στην εγκυρότητα της "Κ" το ενδιαφέρον πιθανώς να είναι ελαφρώς υποβολιμιαίον, καθότι ο Άρχων του Νέου Φαλήρου, Αριστείδης Αλαφούζος, κατάγεται εξ Οίας ένθα και διαθέτει πτωχικόν υπόσκαφον (:rolleyes:) και δεν θα ανεχθεί να του χαλάει την θέα της Καλντέρας η γνώση ότι 150 μέτρα κάτω από τη θάλασσα είναι βουλιαγμένο ένα καράβι μαζικού τουρισμού...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ανακοίνωση Τύπου από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με το ναυάγιο

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης, με αφορμή την ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία LOUIS HELLENIC CRUISES και σύμφωνα με την οποία «θεωρείται ότι, ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιχείρηση καθαρισμού της θαλάσσιας περιοχής Σαντορίνης, στην οποία συνέβη το ναυάγιο του Κ/Ζ SEA DIAMOND», συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη.

Στην σύσκεψη πήραν μέρος και ο Υφυπουργός ΕΝΑΝΠ κ. Πάνος Καμμένος, ο Αρχηγός Αντιναύαρχος Λ.Σ. Η.Α. Σιωνίδης και υπηρεσιακοί παράγοντες. Αποφασίστηκε να σταλεί επιστολή στον Πλοίαρχο και στην πλοιοκτητρία – διαχειρίστρια εταιρεία του Κ/Ζ SEA DIAMOND, με την οποία, εκτός των άλλων, τους επισημαίνεται ότι είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για την αποτροπή με κάθε απαραίτητο μέσο της ρύπανσης που προκαλείται ή που δύναται να προκληθεί ανά πάσα στιγμή για ό, τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον και ότι θα υποστούν, σε περίπτωση που προβούν σε μη σύννομες ενέργειες, τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, καθώς και την εξάντληση όλων των ένδικων μέσων που παρέχεται από την υφιστάμενη νομοθεσία για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

Η επιστολή κοινοποιείται στην Εισαγγελεία Πρωτοδικών Νάξου και στην Λιμενική αρχή Θήρας.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
ο Άρχων του Νέου Φαλήρου, Αριστείδης Αλαφούζος, κατάγεται εξ Οίας ένθα και διαθέτει πτωχικόν υπόσκαφον (:P) και δεν θα ανεχθεί να του χαλάει την θέα της Καλντέρας η γνώση ότι 150 μέτρα κάτω από τη θάλασσα είναι βουλιαγμένο ένα καράβι μαζικού τουρισμού...

δεν ξερω αν το συγκροτημα αλαφουζου, συντηρει το θεμα με οχι και τοσο ανιδιοτελη κινητρα, η ουσια ειναι οτι δεν αφηνει το θεμα να ξεχαστει. τις τελευταιες μερες με δημοσιευματα στην καθημερινη, αλλα και διαρκεις αναφορες στο ΣΚΑΪ (ραδιοφωνο και TV) αναφερεται στις κινητοποιησεις των κατοικων και στις ενεργειες των τοπικων φορεων. 17 Φεβρουαριου εχει πανθηραϊκη κινητοποιηση.:eek:

Εγω παντως ενα δεν μπορω να καταλαβω, γιατι δεν γινεται η απαντληση, απο τη στιγμη που εχουν γινει απαντλησεις σε μεγαλυτερα βαθη. αν απαντληθουν καυσιμα κλπ και δεν ιρριδιζει η καλντερα καθε τρεις και λιγο, θα ηρεμησει ο κοσμος στο νησι.

Link to comment
Share on other sites

O κ.Αλαφουζος ειναι γνωστο οτι πιεζεται απο τους τοπικους παραγοντες να επιμενει στο θεμα γιατι κ ο ιδιος διαθετει κατοικια στη Καλντερα.

Για το κουφαρι του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ ουτε λεξη δεν εχει ακουστει,που βρισκεται κ λιγο πιο ρηχα...

Link to comment
Share on other sites

Μα στο ΣΑΜΙΝΑ έχουν απαντληθεί τα καύσιμα .. δες και εδώ ...

Όσον αφορά το γιατί δεν γίνεται, σίγουρα η απάντηση είναι τα πολλά λεφτά (που λέει και ο aiolosii) ...και το ποιός είναι υποχρεωμένος να τα δώσει.

Οπότε σίγουρα έχει μπει στη ζυγαριά... από την μιά το σίγουρο κόστος της απάντλησης...και από την άλλη το πιθανό κόστος απορρύπανσης μεγάλης έκτασης (εάν κατρακυλίσει και υπάρξει μεγάλη διαρροή) ή το κόστος της συνεχούς απορρύπανσης μικρής έκτασης (όπως συμβαίνει σήμερα).

Και προφανώς, η απάντληση...είναι πολύ βαρειά...

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι τόσο απλό να γίνει η απάντληση των καυσίμων.

Σύμφωνα με Βρεττανό ειδικό που βρίσκετε στο νησί η περίπτωση δεν είναι όμοια με άλλες (Prestige) γιατί εκεί γνώριζαν που βρίσκονταν οι δεξαμενές και απλώς το πρόβλημα που είχαν ήταν να καταφέρουν να κατεβάσουν τις αντλίες σε εκείνο το βάθος.Εδώ το εκάστοτε ρομποτάκι αφού ανοίξει τρύπα στο εξωτερικό μέρος θα πρέπει να ελιχθεί ανάμεσα σε κλιμακοστάσια και καμπίνες με αντικείμενα να αιωρούντε και να δυσκολεύουν την πρόσβαση.

Στο Prestige για παράδειγμα έγινε απάντληση του φορτίου που μετέφερε και όχι από όσο ξέρω των μηχανών του.Ότι δέχετε πιέσεις ο Αλαφούζος είναι αλήθεια και στις επόμενες ημέρες πρόκειτε να κλιμακωθούν με διαδηλώσεις κόσμου και φορέων αλλά και της Greenpeace(!!!) απ ότι ξέρω.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...