Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Παρατηρήστε ότι δεν εμφανίστηκε πουθενά ο ναυτικός πράκτορας του πλοίου ο παλαιότερος του νησιού, πάνω από 40 χρόνια και γνωστή "αλεπού", Νίκος Δαμίγος.

Χθες στον ALPHA ο Δαμιγος ηταν , θυμαμαι το ονομα και το ναυτικος πρακτορας του πλοιου......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

etyxe na eimai sthn Ellada gia tis hmeres tou Pasxa, kai h alh8eia einai oti apo to deutero reportaz den 3anaeida thleorash, h ebala radiofwno gia to 8ema. to exete 1000pei kai 8a to poume kialles fores, alla en telei isws kai na mhn a3izei ton kopo....eidika otan akous erwthseis giati kypriakwn symferontwn etaireia na exei Ellhnikh shmaia kai loipa alla....

8a mporouse kapoios pou parakolou8hse zesta to 8ema na mas kanei mia souma gia tis anafores/kinhseis tou ploiou apo thn stigmh tou atyxhmatos? Den zhtw me to xeri sthn kardia apla epeidh entypwsh mou ekane h klish arxika pros thn plwrh kai meta h bu8ish me thn prymnh....

an mazepsoume ena mikro xroniko, tote me ypeu8ynothta oloi me tis gnwseis mas, isws mporesoume na doume ena pi8ano semno senario, OTAN mas pei to ba8yskafos, se pia shmeia yparxoun trypes sto skafos.

Link to comment
Share on other sites

Auth th stigmh dinei sunenteuksh o arxiploi9arxos ths Louis Hellenic Cruises sta kanalia kai 8a perimenoume to brady stis eidhseis perissotera nea ka8ws kai tis apanthseis pou 8a dwsei se diafores erwthseis dhmosiografwn

Link to comment
Share on other sites

Σας μεταφέρω την εμπειρία δύο επιβατών του Sea Diamond (ζευγάρι από Ιταλία-Γαλλία) όπως την περιέγραψαν σε φίλο μου τη Μ. Παρασκευή:

1. Είχαν να πουν πολύ καλά σχόλια για την κρουαζιέρα και το πλοίο, μέχρι τη στιγμή του ναυαγίου, γι αυτό και αισθάνθηκαν θλίψη όταν έμαθαν πως το πλοίο βυθίστηκε.

2. Κατά τη διαδικασία της εκκένωσης, στο πλήρωμα υπήρχε μεν πανικός, αλλά γινόταν μεγάλη προσπάθεια για να βοηθήσουν τους επιβάτες.

3. Η διαδικασία εκκένωσης του πλοίου με τις βάρκες δεν “”τραβούσε” καθώς γινόταν με πολύ αργούς ρυθμούς. Η συμβολή της παντόφλας ήταν καθοριστική.

4. Στην Σαντορίνη η οργάνωση της εταιρίας (ή των τοπικών φορέων) ήταν ικανοποιητική και δεν ταλαιπωρήθηκαν ιδιαίτερα. Υπήρχαν βέβαια και συμπατριώτες τους που διαμαρτύρονταν έντονα, γιατί ο ψυχολόγος που είχε καταφτάσει στο νησί, δεν γνώριζε γαλλικά…

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν να τονίσω ότι είναι συνήθως άσχετες και άτοπες τέτοιου είδους συγκρίσεις, αλλά από την άλλη μας βοηθάνε να βάζουμε ορισμένα πράγματα σε σωστότερη διάσταση ή γενικά να αποκτάμε και μια άλλη οπτική και άποψη.

Άλλες εποχές, άλλες συνθήκες, αλλά και πολλές ομοιότητες και διαφορετική τελική κατάληξη.

Με μια ματιά τα δεδομένα

Πλοία:

(1) Sally Albatross, (2) Sea Diamond

Είδος:

(1) Κρουαζιερόπλοιο χωρίς γκαράζ, (2) Κρουαζιερόπλοιο χωρίς γκαράζ

Ναυπήγηση:

(1) 1992 Φινλανδία, (2) 1986 Φινλανδία

Μ/Π/Β/dwt:

(1) 159/25/5.6/25000, (2) 143/25/5.75/21500

Επιβαίνοντες κατά το ατύχημα:

(1) 1.101(+159), (2) 1.195(+391)

Αιτία ατυχηματος:

(1) Πρόσκρουση σε ξέρα, (2) Πρόσκρουση σε ύφαλο

Θέση ατυχήματος:

(1) Πέλαγος, (2) Σχεδόν μέσα σε λιμάνι

Χρόνος εκκένωσης:

(1) 1.5 ώρες, (2) 3+ ώρες

Θύματα ή αγνοούμενοι:

(1) 0 (2) 2

Κατάληξη πλοίου:

(1) Ρυμουλκήθηκε σε αβαθή και ανασύρθηκε αργότερα, (2) Βυθίστηκε

Υπάρχουν σημαντικά στοιχεία που διαφοροποιούν τα δύο ατυχήματα, π.χ. ότι το πρώτο πλοίο διέθετε "τσουλήθρες" οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για την αποβίβαση στα καταστρώματα των πλοίων που έφτασαν για βοήθεια ή ότι π.χ. το πρώτο ατύχημα συνέβη μέσα σε πάγους.

Επίσης, να τονίσω ότι είναι "άδικη" η σύγκριση μεταξύ δύο ατυχημάτων όπου για το ένα υπάρχει πλήρες πόρισμα, ενώ το άλλο μόλις συνέβη.

Ωστόσο οι σημαντικές ομοιότητες μαζί με την πολύ διαφορετική κατάληξη των δύο ατυχημάτων, μας βοηθούν να σχηματίσουμε καλύτερη εικόνα για τα αποτελέσματα τέτοιων ατυχημάτων σε συνδυασμό με το τι ενέργειες έγιναν ή δεν έγιναν κατά περίπτωση. Αν κάποιος ενδιαφέρεται για περισσότερες λεπτομέρειες για την περίπτωση του Sally Albatross, ας ξεκινήσει ένα νέο topic ώστε να απαντηθούν εκεί.

Link to comment
Share on other sites

Σε σχέση με τα όσα λένε παραπάνω ο φίλος Jerry και άλλοι shipfriends, έχω μια ακόμα απλοϊκή απορία:

Με δεδομένη τη σπανιότητα αντίστοιχων περιστατικών (μιλάω για την αρχική προσάραξη) και τη σημασία τους για τις εταιρείες ναυαγοσωστικών (από οικονομικής άποψης), θα περίμενε κανείς ότι μόλις μάθαιναν τα νέα θα έσπευδαν όλοι επί τόπου με δική τους πρωτοβουλία ώστε να είναι σε θέση να διαπραγματευθούν μια καλή συμφωνία, ακόμα και "ανοικτή Lloyds", βασισμένοι στο ότι θα βρίσκονταν σε πλεονεκτική θέση για να δράσουν έγκαιρα και αποτελεσματικά, ανεξάρτητα από τις τυχόν αρχικές συμφωνίες του πλοιοκτήτη με άλλους που όμως θα έφταναν πολύ αργά.

Άκουσα κάποιες φήμες για τέτοιες "εκκινήσεις", αλλά μήπως κάποιος γνωρίζει γιατί δεν έφτασαν τελικά εκεί; Τέτοιας αξίας και πρεστίζ πλοία δεν κινδυνεύουν κάθε μέρα στα μέρη μας, γι' αυτό μου φαίνεται παράξενο που δεν είχαμε έναν αγώνα δρόμου από ναυαγοσωστικά για να εκμεταλλευτούν τη "μεγάλη ευκαιρία" (ως επιχειρηματίες, όχι ως κοράκια...)

Link to comment
Share on other sites

Μια απλοϊκή σκέψη, χωρίς να γνωρίζω πραγματικά.Μήπως αρχικά δεν φαινόταν τόσο σοβαρό το ατύχημα και θεώρησαν ότι τελικά το πλοίο θα τα κατάφερνε με τα δικά του μέσα?

Link to comment
Share on other sites

Κανεις (κατα την αποψη μου) δεν εκτιμησε την κατασταση (σε πρωτη φαση) - το οτι το πλοιο θα χαθει οριστικα...

Ενδιαφερθηκαν (και πολυ καλα εκαναν) να βγαλουν τον κοσμο απο μεσα , στην ακτη ....

Μια απλοϊκή σκέψη, χωρίς να γνωρίζω πραγματικά.Μήπως αρχικά δεν φαινόταν τόσο σοβαρό το ατύχημα και θεώρησαν ότι τελικά το πλοίο θα τα κατάφερνε με τα δικά του μέσα?

Η αποψη μου η αρχικη Λευτερη , πιστευω οτι δεν καταλαβαν τη σοβαροτητα απο την αρχη .........

Link to comment
Share on other sites

Kυριοι, η δικη μου εκτιμηση διαφερει λιγο. Η κατασταση φανηκε αμεσως οτι ηταν πολυ σοβαρη (αποτομα μεγαλη κλιση και αλλαγη διαγωγης και ελλαχιστα περιθωρια για εκουσια προσαραξης λογω τοπου), ε δεν θελεις και αλλο για να καταλαβεις οτι το βαπορι την εχει ασχημα. Το που εδρευουν τα Ρ/Κ-Ν/Γ το ειπαμε πιο πανω. Κατα δηλωση της εταιρειας (cap Κουμπενας) σε 13 λεπτα δωθηκε εντολη σε 2 ρυμουλκα για βοηθεια. Μεγαλοχαρη 7 και ALEXANDER 5. Δεν ειναι "κανονικα" Ν/Γ αλλα ιπποδυναμη αρκετη εχουν για αρχικη βοηθεια. Κατα δηλωση του κ Ν.Τσαβλιρη το ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ εφυγε σχεδον αμεσως απο Πειραια και κατευθυνθηκε και αυτο για εκει ιδία προτωβουλια. Να σημειωθει εδω οτι αυτη ειναι παγια τακτικη των εταιρειών salvage, το να στελνουν δηλαδη απο μονες τους το βαπορι τους να ειναι εκει σε ετοιμοτητα και να διαπραγματευονται με πλεονεκτημα. Σημαντικο ομως αυτο που ειπε ο Τσαβλιρης . θα μπορουσε η εταιρεια του να στειλει με ελικοπτερο το team της ωστε να κανει αμεση επι τοπου αξιολογηση της κατατασης και με οτι μεσα ηταν εκει προς χρηση να δωσει σωστες εντολες και ισως να αλλαζε η ροη των πραγματων. Ας μην ξεχναμε οτι μιλαμε για μια απο τις καλυτερες εταιρειες στο χωρο παγκοσμιως. Επισης νομιζω οτι πηρε το ματι μου το αλλο πρωϊ διπλα στο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ και το ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΑΡ για το οποιο ισχυουν ολα τα παραπανω επισης.

Link to comment
Share on other sites

Ena a8ro twn Lloydslist (x8esino) epishmainei oti h etaireia arnh8hke thn boh8eia tou DNV Emergency Services.

Prin omws protre3oume se symperasmata, na epishmanw oti yparxei nomos sto SOLAS na yparxei etaireia 24wrhs yposthri3hs damage stability me thn xrhsh H/Y fysika.

An kai oi klasseis twn ploiwn einai oti kalytero apo thn apopsh oti exoun ola ta sxedia hdh sthn katoxh tous kai mporoun na ftia3oun ta aparaithta montela, yparxoun polles memonomenes etaireies- apo thn dikia mou proswpikh empeiria syxna kalyteres sthn yposthri3h- pou mporoun na xrhsimopoih8oun.

apo to ar8ro katalabainw oti mia tetoia etaireia xrhsimopoiouse h Louis. An pragmatika xrhsimopoih8hke h e3wterikh auth etaireia mou einai agnwsto.

Parolauta briskw ligo aparadekto thn dhmosiothta pou deinei o DNV kai ton tropo pou "diafhmizei" ta proionta tous mesw autou tou tragikou symban.

me thn eukaireia tou post, ypen8ymizw thn anamonh stoixeiwn k istorikou apo alla melh pou e3efrasa se x8esino mou post.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή αυτές τις ημέρες έχω μιλήσει νομίζω με τους πραγματικά επαϊωντες και αυτόπτες μάρτυρες μπορώ να πω τα ακόλουθα

α) Ανθρωπος που ήταν αυτόπτης μάρτυρας του ατυχήματος και σε απόσταση λίγων μέτρων μου μετέφερε ότι το πλοίο πήρε κλίση με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς αν και όπως μου είπε αυτοί δεν είχαν καταλάβει τίποτα (κανένας θόρυβος στα αυτιά τους την στιγμή της πρόσκρουσης).

Μάλιστα η πρώτη κίνηση της γέφυρας ήταν να φωνάξει άξιωματικός από το πλοίο να απομακρυνθούν οι λάντζες από κάτω γιατί θα τους πλακώσει το πλοίο.Επίσης η γνώμη του ιδίου ήταν πως είχε μεγαλύτερη ταχύτητα από το κανονικό καθώς ερχόταν και αυτό συνέτεινε στο να βάλει πολύ πιο γρήγορα νερά.

β) Ένας από τους ανθρώπους του ΚΕΠ Θήρας (κλιμάκιο επιθεώρησης πλοίων) μου μετέφερε με παράπονο ότι κανείς από τους αρμόδιους δεν τους ενόχλησε ούτε τον ίδιο ούτε κάποιον από τους τόσους έμπειρους πλοιάρχους που έχει το νησί.Χαρακτηριστικά μου ανέφερε :" Να μην είχαμε έμπειρους πλοιάρχους στο νησί , ο καπτα Γιώργης ο Δαρζέντας μέχρι χθες ταξίδευε.Τόσα χρόνια πείρας δεν θα τους βοηθούσε καθόλου?Ούτε ένα τηλέφωνο σε κανέναν μας".

Συνεχίζοντας άνοιξε ένα ναυτικό χάρτη και μου υπέδειξε μία παγκάδα ανάμεσα στις δύο Καμένες όπου η γνώμη του ήταν ότι το πλοίο θα έπρεπε να ρυμουλκηθεί."3 μίλια απόσταση είναι ".Σε απόρία μου πως θα γινόταν αυτό αφού φαινόταν ότι το Λέων δεν τα κατάφερνε λόγω μικρής ιπποδύναμης, μου συνέχισε ότι μπορούσε να γίνει είτε με το Blue Star είτε με το Αρσινόη(!!!!).

Σας μεταφέρω αυτές τις δύο μαρτυρίες ασχολίαστες μιας και η πρώτη δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ενώ η δεύτερη προέρχετε από ιδιαίτερα έμπειρο πρών πλοίαρχο.

Η πλήρη συζήτηση είχε πολύ ενδιαφέρον αφού ειπώθηκαν πολύ περισότερα με κρίσεις και σχόλια που δυστυχώς δεν μπορώ να τα μεταφέρω αφού εμπεριέχει αιχμές για κάποιους και δεν θα ταν σωστό να αφήσω υπόνοιες για ευθύνες σε άτομα που εμπλέκονται σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.

Επίσης με διόρθωσε ο ίδιος κύριος στην γνώμη που είχα σχηματίσει ότι δουλεύαν οι αντλίες (πόσο αδαής νιώθω κάποιες φορές παρ΄'ολο που ασχολούμε 18 χρόνια με το επάγγελμά μου) ότι οι αντλίες δεν πρέπει να δούλευαν απλώς μόνο η emergency , η οποία βέβαια είναι τόσο μικρή που δεν γινόταν δουλειά.Η τύχη του ΄πλοίου την θεωρούσε προδιαγεγραμμένη.

Επίσης να αναφέρω ότι ο μηχανικός του SEA DIAMOND κατέθετε μέχρι τις 04.30 το πρωί στο Λιμεναρχείο(!!!!).

Τέλος να πω ότι γίνονται φοβερές προσπάθειες αντιμετώπισης της ρύπανσης με την ιδιωτική εταιρεία και τους Λιμενικούς να δουλεύουν από τις 07.30 το πρωί μέχρι την δύση του ήλιου αν και πλέον τα σημάδια της είναι κάτι παραπάνω από εμφανή στον Αθηνιό.Της όλης προσπάθειας της απορύπανσης και των ανακρίσεων προίστατε ο διευθυντής Λιμενικής αστυνομίας αρχιπλοίαρχος Σαλλιβερος ο οποίος έχει εξοβελίσει τον Λιμενάρχη Θήρας από το γραφείο του που το έχει μετατρέψει ως κέντρο συντονισμού των επιχειρήσεων με τους υπόλοιπους αξιωματικούς.

Είχε πλάκα που έχοντας δουλειά σήμερα μπήκα με φόρα στο γραφείο του λιμενάρχη για να αντικρίσω ένα τσούρμο γαλόνια και παράσημα να με κοιτάν με απορία που μπήκα χωρίς να χτυπήσω."Συγνώμη λάθος ψιθύρισα" και την έκανα σαν Λούης βρίσκοντας τον Λιμενάρχη σε ένα από τα γραφείο που έχει μετακομίσει.

Link to comment
Share on other sites

Λόγω απουσίας μου, δεν έχω δεί τηλεόραση παρά μόνο 10 λεπτά και δεν ξέρω τι ακριβώς έχει υποθεί.

Δεν θα κατηγορίσω κανέναν, πριν να αποφανθεί η δικαιοσύνη.

Δυστυχώς τα 10 λεπτά που έχω δει ήταν σήμερα το πρωί όπου την είχαν στημένη στον αρχιπλοίαρχο της εταιρίας οι "πρωινατζήδες" , με ερωτήσεις που δε προσέφεραν τίποτα πάρα εντυπώσεις και με ύφος "εγώ ξέρω περισσότερα, θα το έσωζα το πλοίο".

Για το πλοίο, το οποίο όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν είχα επισκευτει, έχω να πω ότι ήταν κρίμα που πήγε έτσι άδοξα. Μπορεί να μην ήταν ένα ναυπηγικό κομψοτέχνημα, αλλά σίγουρα ο ρόλος που του είχε ανατεθεί, του ταίριαζε κουτί. Πέρα από τα έσοδα για την εταιρία του, η προσθήκη του στην ελληνική κρουαζιέρα ήταν μια αναβάθμιση μετά την φυγή των 2 νεότευκτων.

Τέλος, για να απαντήσω και μια απορία που είχε τεθεί στην αρχή του topic, αν θυμάμαι καλά, καμπίνες κάτω από την ίσαλο δεν είχε και αν είχε θα ήταν πληρώματος. Στο ύψος της ισάλου ήταν το deck 2 με την εσωτερική πισίνα.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 (ε τί να κάνουμε, "μελετούσα" πάλι), εντοπίστηκε το μαύρο κουτί του πλοίου.

Άντε να μάθουμε τι έγινε στη γέφυρα, ώστε να σταματήσουν οι οικασίες!

Link to comment
Share on other sites

Pisteuete oti 8a doume syntoma to script twn stoixeiwn? h 8a perimenoume tyxon dikasthria se kammia 5etia.

An diareusei se ekpompes kai deltia eidhsewn, 8a exoume poinikes kyrwseis?

ta parapanw isxyoun gia ta maura koutia twn aeroplanwn.

Kai pisteuw oti kala kanoun, giati h glwssa twn nautikwn, otan "diabastei" apo ton ka8e dhmosiografo 8a exei terastia arnhtika apotelesmata.

Link to comment
Share on other sites

ας κάνω μια στροφή 180 μοιρών σε αυτό το σημείο και να ρωτήσω:

όλοι οι καταστροφολόγοι που βγαίνουν και απαντούν, αναφέρουν πουθενά τι στο καλο πήγε καλά? πιο από τα τόσα θεσμικά και νομικά πλαίσια του ISM, SOLAS, κράτους και αλλων πραγματικά βοηθησε στο να σωθούν χωρίς να βραχούν? Η μονο κατηγορούν?

κάθε ατύχημα, πια, γίνετε από συνδυασμό λάθος κινήσεων. ποτε δεν είναι κάτι μεμονωμένο. Δεκτό. 2-3 λάθη έγιναν το ένα μέτο το άλλο και είχαμε αυτό το δυσάρεστο αποτέλεσμα. αυτά εύκολα να τα δικάσουμε γιατί είναι γεγονότα.

Το πιο δύσκολο κύριοι για μένα είναι να δούμε τι έσωσε τον κόσμο. πια ενέργεια ή ακομα πιο δυσκολα συνδυασμος περισσοτέρων και ποιος κανονισμός ή λογική σκέψη έγιναν και έδωσε τα ευχάριστα αποτελέσματα?

τέτοιες σκέψεις πιστεύω ότι είναι πιο αποδοτικές, πριν δούμε το 88ο πακέτο Erika να συνεδριάζει με όλους του δικηγόρους, κατασκευαστές σωστικών, τσιφλίκια του IMO, πολιτικούς κλπ να παίζουν με ζωές ανθρώπων.

Link to comment
Share on other sites

Το τι έσωσε τον κόσμο νομίζω είναι απλό: ο καιρός, οι ψαράδες, η παντόφλα... Επίσης, ας θεωρήσουμε αυτονόητο ότι το πλήρωμα έκανε τη δουλειά του. Αυτό έλειπε, σε απόσταση "Μ-Κ" από την ακτή, με τόσες ώρες, να μη σωθεί ο κόσμος...

Πιο δύσκολο ερώτημα είναι πιστεύω: πόσο κοντά βρεθήκαμε σε μια ακόμη ανθρώπινη τραγωδία; πόσο κοντά βρισκόμαστε πολλές φορές, ακόμα και όταν δεν συμβαίνει ατύχημα; Τρέμω κάθε φορά που είμαι σε πλοίο που δένει σε λιμάνι και είναι όλοι μαζεμένοι στο γκαράζ ή σε στενούς διαδρόμους μη πιάσει καμιά φωτιά...

Και μια που λέω για συνωστισμό: αν αυτό το πλοίο δεν ήταν ένα (σχετικά μικρό) τέρας, θα υπήρχε πρόβλημα; Αηδία αυτά τα κρουαζιερόπλοια. Αν δεν ήταν οι πνιγμένοι, οι επιβάτες, οι ναυτικοί και η ρύπανση, θα πανηγύριζα που βούλιαξε ένα έκτρωμα. (Άσχετο: όσο για τον τουρισμό της Σαντορίνης, που δεν έπαθε και κάτι σοβαρό: μακάρι να έπεφτε λίγο η κίνηση, μήπως έπεφταν και οι εξωφρενικές τιμές...)

Το θέμα του συντονισμού από αρμόδιους φορείς νομίζω ότι έχει γραφτεί σε άλλο σημείο του φόρουμ. Είναι επίσης πολύ σημαντικό. Δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε από εφοπλιστές να κάνουν σωστά τη δουλειά τους στις δύσκολες στιγμές. Εξ' ορισμού θα έπρεπε να γνωρίζουμε ότι άλλες είναι οι προτεραιότητές τους. Το κράτος, το οποίο παραιτείται από τον έλεγχο της ασύδοτης πλοιοκτησίας, θα έπρεπε να τους τσακίζει: και δεν μιλάω για κρατισμό, αλλά για κάτι σαν coast guard που όλοι την τρέμουν. Αντί αυτού έχουμε γλύψιμο του κάθε πλοιοκτήτη από τον εκάστοτε υπουργό, και βεβαίως ένα κρατικό σώμα (λιμενόμπατσοι) που μπάζει από παντού! Και την πληρώνουν πληρώματα και επιβάτες, και ανυποψίαστοι τουρίστες...

Link to comment
Share on other sites

tipota apo ton kairo, tous psarades kai thn pantofla den mporw na brw sto ISM, SOLAS, nomous kai allous kanonismous.

Kalo paradeigma einai auto pou anafereis: ena apo ola einai "to plhrwma ekane thn douleia tou". Pia kinhsh pou perilambanete sthn antilhpsh olwn by default oti anhkei sthn "douleia2 boh8hse?

Kai an kai nwris fernw auto to shmeio sto fws giati kathgorw exoume akousei 1000.

to oti omws to na exei ka8e ebdomada drill to plhrwma gia evacuation mporei na boh8hse se kati, den to akoume. Oxi gia thn sygkekrimenh etaireia alla gia to shipping.

Mhpws loipon to oti to drill einai nomo8ethmeno prepei na to epainoume?

Mhpws apo thn allh to oti to drill 8elei ton kosmo e3w apo tis barkes (kai kala kanei logw ths epikindynothtas) exei arnhtika apotelesmata sto idio to emergency evacuation (lew egw thn mpourda mou twra)

tetoia arguments 8a h8ela na dw, basismena sto sygkekrimeno nauagio, gia na mhn 3efygoume apo to 8ema kai epwfeli8oume kiolas!

ena einai oi tsoulh8res pou 8a nomo8eth8oun

pio 8a einai to deutero? ECDIS me synagermo sto akoustiko tou kapetaniou?

kai giati......

elpizw na egeina antilhptoteros twra.

Link to comment
Share on other sites

Κάπου διάβασα, μάλλον στην Ελευθεροτυπία, ότι ένας νεαρός επιβάτης είπε ότι όλα πήγαν καλά, όπως και στην άσκηση που είχαν κάνει την πρώτη μέρα της κρουαζιέρας. Αντιθέτως, κάποιοι γάλλοι σκούζουν στο Paris Match ότι δεν έβρισκαν σωσίβια. Διορθώστε με αν έχω λάθος: τα σωσίβια σε κοινόχρηστους χώρους προφανώς και ΔΕΝ επαρκούν για όλους. Στο σύνολο των σωσιβίων προσμετρώνται αυτά που είναι στις καμπίνες. Οπότε ερχόμαστε σε αυτό που έλεγα πριν: άντε να επιστρέψεις στην καμπίνα όταν το πλοίο προσεγγίζει λιμάνι. Και αν είναι τόσο ψηλό που δεν πηδάς, κλάφτα!

Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω με τον φίλο με τον φίλο bluegeorge αφού πραγματικά πιστεύω και το έχω αναφέρει και παλιότερα πως ΟΛΑ μα ΟΛΑ τα πλοία είναι όμορφα.Είναι λογικό να έχουμε προτιμήσεις, άλλα να τα χουμε μέσα στην καρδιά μας και άλλα όχι , αλλά προσωπικά δεν αισθάνομαι ποτέ όμορφα όταν χάνετε ένα πλοίο.Παλαιότερα είχα υπερασπιστεί το ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ ένα πραγματικά κακομούτσουνο πλοίο , αλλά επειδή για μένα ότι με πάει μακρύτερα έχει ψυχή πάντα θα βρίσκω ένα καλό λόγο να βρίσκω γι αυτά.Μπορεί να ναι θέμα αισθητικής όμως όταν ακόμα και το έκτρωμα όταν παλεύει με την θάλασσα γίνετε γλυκότερο και παρακολουθείς τον αγώνα του με καλύτερο μάτι.Οχι φίλε μου ποτέ και κανένα πλοίο με άδοξο τέλος, όλα προσφέρουν και είχα πει παλαιότερα πως δεν υπάρχουν καλά και κακά πλοία, αλλά καλοι και κακοι πλοιοκτήτες.

Δεν κατάλαβα πως εννοείς επίσης την αποβίβαση από τα πλοία αφού τρέμεις με το στρίμωγμα του γκαράζ, να βάλουν την φυσούνα από το ύψος της reception κατευθείαν στο terminal Σικίνου και οι βαλίτσες να εξέρχονται κατευθείαν από το πλοίο στο κέντρο υποδοχής ?Δεν είναι ότι καλύτερο όμως όπως έχουμε ξαναπεί τα πλοία εξυγχρονίζονται, τα λιμάνια όμως όχι.

Και για να ξαναμπώ στο θέμα για να γλυτώσω την κόκκινη κάρτα από τους moderators, τώρα που βρέθηκε το "μαύρο κουτί" μπορώ να σας αποκαλύψω αφού είμαι κάτοχος VHF άκουγα όλες τις συνομιλίες, ο πλοίαρχος και ελπιζω να τα βγάλουν στον αέρα τελικά, φώναζε στο VHF, που με πάτε δεν έχω χρόνο να με πάτε στην Καμένη θέλω να με δέσετε στις τσαμαδούρες.Δεν είθελε ούτε την τελική λύση προς τον Αθηνιό και επαναλάμβανε καθαρά πως δεν έχει χρόνο και δεν προλαβαίνει.

Επίσης αφού προχωράμε και ελπίζω να ακουστούν οι αλήθειες έχω να σας αναφέρω και την μαρτυρία μέλους του ρυμουλκού, ότι αφού πήγε το πλοίο και το ρίξαν στα αβαθή , έγινε μία ύστατη προσπάθεια να ΄το γυρίσουν λίγο πιο καλά αλλά οι κάβοι ήταν "μολαριστοί". Δεν ξέρω αν έγινε επι τούτου ή όχι , αυτό δεν είναι δικιά μου δικαιοδοσία, αν και έχω άποψη και επι αυτού.Ελπίζω με τον καιρό να ακούγονται και περισότερες αλήθειες για να μπορώ να επιβεβαιώνω ή όχι, αφού ακόμα είναι δύσκολο να πω και κάποια ακόμα που έπεσαν στην αντίληψή μου.

Τέλος επανέρχομαι στον φίλο blue george, και να του πω ότι η coast guard που ονειρεύεται, δεν έχει να κάνει με άτομα , αλλά με το σύστημα.Οι ίδιοι άνθρωποι που εγώ παλαιότερα έψεγα σε άλλα μου μηνύματα παλαιότερα, τα ίδια παιδιά δούλευαν επί 24 ώρες συνεχώς για να βοηθήσουν και ακόμα δουλεύουν χωρίς ωράριο, ευσυνήδητα.Νομίζω πως ο Έλληνας στα δύσκολα έχει φιλότιμο , δεν φοβάται και αφήνει την ραστώνη του και τρέχει πρώτος στην φωτιά.Σας μιλάω ειλικρινά δουλεύουν με αυταπάρνηση.Αυτά προς το παρόν.

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, το φιλότιμο σώζει ζωές στην Ελλάδα, και όχι το σύστημα.

Για το πλοίο: προφανώς και είναι πολύ άσχημο να χάνεται ένα πλοίο. Και εγώ ένοιωσα μεγάλη λύπη όταν είδα τον βολβό να χάνεται στην καλντέρα. Έκανα ένα είδος αστείου (αν επιτρέπεται σε αυτές τις συνθήκες) για τα πλοία-πολυκατοικίες.

Για την αποβίβαση, την "ακτοφυλακή" κ.λπ.: δεν είναι κακό να ονειρευόμαστε. Έτσι φαίνεται πιο καθαρά πόσο φρικτή είναι η πραγματικότητα. Όταν ξυπνάμε. Απότομα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...