Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Den einai kouiz, alla tha boithisei..

Ti den anaferthike, h kallitera ti arloumpes elexthisan sto thema tou safety.

Oi asxoloumenoi epagelmatika tha eprepe na to eixan epishmanei.

Tha epaneltho otan tha exo dynatotita ellhinkis grafis

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Απο ανακρίβειες και παραλείψεις άλλο τίποτα, αυτό αναφέρουν και οι 12 προηγούμενες σελίδες του θέματος. Κατα τα άλλα στο Πέραμα βρίσκονται οι σωσίβιες λέμβοι και τα ταχύπλοα του συγχωρεμένου, όσοι ενδιαφέρεστε περάστε για προσκύνημα στις βάρκες που έσωσαν τοοοοοοσο κόσμο :D

Σε όλες δε είναι εμφανή τα σημάδια απο πετρέλαιο στα βρεχάμενά τους.

Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε κι αυτό που λέει ο gpan με εικόνα για ένα εικονικό προσκύνημα.

Για να κάνουμε κι ένα ζουμ για του λόγου το αληθές...

post-17-128326964094_thumb.jpg

post-17-128326964095_thumb.jpg

post-17-128326964097_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Σε ολα τα κρουαζιερόπλοια τα πληρώματα ειναι λίγο-πολύ πολυφυλετικά.

Πριν μερικά χρόνια (2001), ταξίδεψα στην Κων/πολη με το υπο Ελληνική σημαία "ΑΠΟΛΛΩΝ" (ωραίο καράβι, αν και παραμελημένο) του Ποταμιάνου. Μόνο οι αξιωματικοί γέφυρας και μηχανής και αν θυμάμαι καλά και 2 σερβιτόροι, ήταν 'Ελληνες. Μάλιστα, στην υποδοχή του πλοίου (ρεσεψιον) δεν καταλάβαιναν τί τους ρωτούσα και με εξυπηρέτησε ο Α' μηχανικός!

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτή τη φάση μπορούμε να κάνουμε μία σούμα; κόπασε κάπως η φασαρία από τους άσχετους της τηλεόρασης... κυκλοφόρησε και ο εφοπλιστής με άρθρο του "ναυαγιολόγου" του, Φ. Μαρτίνου και μια πολύ ενδιαφέρουσα χρονική σειρά φωτογραφιών. Με λίγα λόγια:

1. Γιατί χτύπησε: με το να λέμε "φταίει ο πλοίαρχος" καθαρίζουμε εύκολα. Βεβαίως και φταίει! Χαίρω πολύ... Αλλά τι έφταιξε και φταίει; το άρθρο βάζει τον παράγοντα χρονικό σχεδιασμό κρουαζιέρας με τα εξαντλητικά δρομολόγια.

2. Γιατί βούλιαξε: το έχουμε ξαναπεί και παραπάνω. Διαβάζοντας το περιοδικό μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι και αυτοί λένε ότι τεράστια ευθύνη έχει ο υπουργός. Στο κύριο άρθρο (τίτλος: "ρεζιλίκια" !) γράφει:

"Σας έχουν πει ποτέ, κύριε Υπουργέ, ότι ύστερα από ένα ναυτικό ατύχημα η ευθύνη, η αρμοδιότητα, το πρόσταγμα, ο συντονισμός μιας επιχείρησης έρευνας και διάσωσης ανήκουν στο Υπουργείο σας;

Η εταιρεία και πολύ περισσότερο το ΥΕΝ θα έπρεπε ήδη από τη στιγμή της πρόσκρουσης να είχαν επιστρατεύσει όλα τα διατιθέμενα σωστικά μέσα και κάθε εμπειρογνώμονα ναυαγοσώστη, ώστε να είναι πανέτοιμοι να προσφέρουν στο πλοίο τόπο καταφυγής για ασφαλή εκούσια προσάραξη."

Πραγματικά έχω φρίξει με τη δηλωμένη ανευθυνότητα του ΥΕΝ! Έλεγα πως είμαι άσχετος και κάτι μου διαφεύγει από τη νομοθεσία, αλλά ο εφοπλιστής με... καθυσήχασε (μπρρρ...!)

Link to comment
Share on other sites

Μιλας για το Υπουργειο Εμπορικης Ναυτιλιας που με επισημη ανακοινωση περυσι το καλοκαιρι εδηλωσε εαυτον αναρμοδιο να ενημερωνει το επιβατικο κοινο για τις βλαβες στα ακτοπλοικα πλοια. Αφου ειναι αναρμοδιο για τις βλαβες, τοτε γιατι να ασχοληθει με τα ατυχηματα? Ας ασχοληθει το Υπουργειο Συγκοινωνιων;) .

Link to comment
Share on other sites

'Human error' is too often a cheap excuse

By Julian Bray - Wednesday 11 April 2007

IF you'd been anywhere near the Lloyd's List production desk last night around press time you'd have heard an awful lot of hurrumphing. And the cause of this distress, at the end of another day in my sweatbox of a new office? The Greek Merchant Marine Minister Manolis Kefaloyannis blaming the Sea Diamond cruiseship sinking and deaths on 'human error'.

That hit a nerve because I have long believed that in shipping - and many other industries - to lay the blame on 'human error' is a cheap and easy way of avoiding finding the real cause of accidents.

Of course, to err is human, as Alexander Pope wrote. We all make errors, mistakes and slips a hundred times each day. The problem comes in drawing the dividing line between the genuine mistake and the professional error. There have been plenty of detailed academic studies into the issue.

In the case of the Sea Diamond, the early reports have suggested that the Master simply took his ship too close to the coast of Santorini where he know he should not have been, causing the vessel to ground. If that was so, then in defence of Mr Kefaloyannis, of course that was an error, a very real human error.

But in such circumstances, I believe that labelling the accident as merely caused by 'human error' risks leaving the Master hung out to dry, while letting a lot of people off a nasty hook.

For a ship's captain to consider and then undertake a risky and ultimately deadly diversion - if that was the case - could in fact be seen not just as human error but as a systemic failure of ship and company management. Why should the Master think he could take the vessel off course? How could that be allowed in waters that were clearly of danger to the vessel? That raises questions of training, of equipment, of discipline and of rigour.

So has Mr Kefaloyannis made his own very 'human error'? Perhaps, but I won't hold that against him. To finish Alexander Pope's quote: "To err is human, to forgive divine."

COMMENTS BY CAPT LINARDATOS

There is a well known fact that the captains of those ships are not only well trained but they have years of experience in a very difficult sea such as aegean. I've personal experience of their abilities so i am absolutely sure that their "errors" have nothing to do with their training. I believe that it was a human error that caused the accident and probably because of miscalculations of the situation at the time. There are a lot of people to blame for a lot of problems of the sea transportation of the area but i dunnot believe that thats the case here.People under pressure can make mistakes no matter how good they are in their job. That pressure comes from the fact that in the aegean there is a race of ships for better position, who will be the first to enter a port and many other problems of that nature, but there are also some rules to follow and avoid unpleasent situations. The fact, in the specific accident, is that the Sea Diamond shouldn't get that close and that was a result of bad judgement of the Captain

Source Lloyds list

Den einai mono oi Ellines pou anamasoun ta idia kai ta idia...

Η εταιρεία και πολύ περισσότερο το ΥΕΝ θα έπρεπε ήδη από τη στιγμή της πρόσκρουσης να είχαν επιστρατεύσει όλα τα διατιθέμενα σωστικά μέσα και κάθε εμπειρογνώμονα ναυαγοσώστη, ώστε να είναι πανέτοιμοι να προσφέρουν στο πλοίο τόπο καταφυγής για ασφαλή εκούσια προσάραξη.

Exoun eipothei arketes fores mesa kai ekso ti tha eprepe na ginei...

Theoreite de facto oti kaneis den skeptete opos prepei, kai mono emeis ta

blepoume pou eimaste ekso apo ton xoro.

Opoios exei brei topo katafygis gia ASFALI ekousia prosaraksi as ton pei, gia na exoume kai kalliteri eikona ton sxoliasthenton

Απο ανακρίβειες και παραλείψεις άλλο τίποτα, αυτό αναφέρουν και οι 12 προηγούμενες σελίδες του θέματος.

Den anaferomai se anaktibeies kai paraleipseis, alla sto poso mporei na bgalei kapios mia proti eikona, otan se apla themata pou anaferontai ginontai lathi kaneis den ta diorthonei, kai psaxnoumai na broume ton aorato diaolako mesa stin konsola pou gyrise to bapori kai to pige ston mougo yfalo.

Anaferomai sta pliromata kai stous kapetanaious poy milisan stin tv kata tin diarkeia toy symvantos.

Link to comment
Share on other sites

Μια αλλη ενδιαφερουσα οπτικη εχει η Αποψη της Συρου. Δεν υιοθετω το κειμενο, αλλα εχει καποια στοιχεια που δεν εχουν αναφερθει (πληρωμα, DPA etc)

egw pali auto to ar8ro to blepw mia apo ta idia.

Oso gia to kommati tou DPA, an to ploio exei enhmerwsei tis arxes o DPA den xreiazete na epibebaiwsei tetoia epikoinwnia. To an hr8e se epafh o idios h noumero 2 8a to ma8oume apo tis kassetes... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ANT1 η αποκρυπτογράφηση του "μαύρου κουτιού" έχει ήδη αρχίσει. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν σύμφωνα με το κανάλι ότι "ήταν κλειστό το ραντάρ και το βυθόμετρο του πλοίου".

Link to comment
Share on other sites

Κατ'αρχάς το βυθόμετρο εκτός του οτι δεν είναι σχεδον ποτέ ανοιχτό δεν θα βοηθούσε.Και οσο αφορά το radar μόνο ενα απο τα radar που είχε το πλοίο (οπως και σε όλα τα πλοία)είναι συνδεδεμένο με το VDR.

Link to comment
Share on other sites

Εάν έχουμε φτάσει σε τέτοιο σημείο, ώστε με το που άνοιξε το κουτί...άρχισαν οι διαρροές του άκρως απόρρητου προανακριτικού υλικού...τι να πω? Η απόλυτη ξεφτίλα των πάντων!

ΥΓ Και επειδή δεν θέλω να παραδεχθώ ότι έχουμε πιάσει τον απόλυτο πάτο...δεν πιστεύω καθόλου τις "αποκλειστικές πληροφορίες" του ΑΝΤ1 και του κάθε ΑΝΤ1.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν το βυθόμετρο στο μόνο που μπορεί να χρειαστεί είναι στα φουνταρίσματα για έλεγχο του βάθους του σημείου. Πρωτού δείξει ξέρα το βυθόμετρο ΄(έχει μια βεντούζα)θα έχεις κάτσει κιόλας αυτό είναι βέβαιο.Δεν είναι όργανο πρόβλεψης όπως το ραντάρ),είναι όργανο διάγνωσης και διαπίστωσης.Άρα στο συγκεκριμένο ατύχημα είτε ήταν ανοιχτό είτε ήταν κλειστό δεν έχει καμία σημασία.

Με τον ΝΗΡΕΑ συμφωνώ απόλυτα.Έχει πάει εισαγγελέας και δυο αξιωματικοί του ΛΣ στην Αμερική και δεν πιστεύω ότι τις όποιες πληροφορίες έχουν μέχρι τώρα τις ανακοινώνουν ή τις διαρρέουν ελαφρά την καρδία.Είναι μια σοβαρή διαδικασία και πιστεύω ότι οι οποίες πληροφορίες διαδίδονται πιθανότατα βασίζονται στο ράδιο αρβύλα.

Το απόγευμα στο ΑΛΤΕΡ ένας μηχανικός του SEA DIAMOND ισχυρίστηκε ότι ταξίδευαν με τις πόρτες ανοιχτές και τις έκλεισε όταν διαπίστωσε ένα ποτάμι από θαλλασινό νερό να εισβάλει στο πλοίο .Ετσι λέει περιόριστηκε η εισροη στο στεγανό νούμερο 3.

Link to comment
Share on other sites

Έχει πάει εισαγγελέας και δυο αξιωματικοί του ΛΣ στην Αμερική και δεν πιστεύω ότι τις όποιες πληροφορίες έχουν μέχρι τώρα τις ανακοινώνουν ή τις διαρρέουν ελαφρά την καρδία.Είναι μια σοβαρή διαδικασία και πιστεύω ότι οι οποίες πληροφορίες διαδίδονται πιθανότατα βασίζονται στο ράδιο αρβύλα.

Κατ'αρχήν έχω την ίδια άποψη, δηλαδή αυτά που αναφέρθηκαν στην τηλεόραση πρέπει να είναι υπόθεση με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία (educated guess) και αν πιάσει έχει καλώς... Επειδή όμως πολλά έχουν δει τα μάτια μου, αν είχαμε κάποια διαρροή πληροφοριών δεν θα έπεφτα και από τα σύννεφα.

Link to comment
Share on other sites

Το "κουτί" επέστρεψε...το εργαστήριο θα χρειασθεί κάποιες μέρες ακόμα για να ολοκληρώσει την επεξεργασία των δεδομένων...αλλά οι "διαρροές" καλά κρατούν. Κοινός παρονομαστής των "διαρροών" είναι ότι όλα ήταν τέλεια και φταίει μόνο ο πλοίαρχος.

Ο.k....το αντελήφθημεν.

Όμως, κανένας δεν αντιλαμβάνεται ότι αυτές οι διαρροές ευτελίζουν την διαδικασία? Κανένας από το ΥΕΝ ή το Υπ. Δικαιοσύνης δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να διαψεύσει αυτές τις "διαρροές" για να διαφυλάξει το κύρος της διαδικασίας?

Link to comment
Share on other sites

Πως πάει η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων? Εφαρμόζεται κατά γράμμα το σχέδιο ή φροντίζει γι' αυτό η "μητέρα φύση"?

ΥΓ. Μέσα στον ορυμαγδό αναλύσεων, ξεχώρισα ένα άρθρο σε επαρχιακή εφημερίδα όπου ο αρθρογράφος (πλοίαρχος ΕΝ) τονίζει ότι αξίζουν συγχαρητήρια για τις απειροελάχιστες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Και για να δώσει έμφαση σε αυτό, κάνει σύγκριση με το ναυάγιο...του ESTONIA (!), όπου υπήρχαν εκατοντάδες απώλειες. Προφανώς, ο καλός μας καπετάνιος βρήκε πολλές ομοιότητες στα δύο ναυάγια (τόπος ναυαγίου, τύπος πλοίου, κατάσταση θαλάσσης κλπ). Τον Τιτανικό γιατί τον παρέλειψε, άραγε?

Link to comment
Share on other sites

Διαφωνώ με την λογική κρίσης του πλοιάρχου που κανεις Νηρέα.

Μπορεί ο τόπος, ο χρόνος και πολλά αλλα να είναι διαφορετικά, δεν παύει να είναι ένα ναυάγιο με πολλούς αστάθμητους και ανεξέλεγκτους παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν σειρά λαθών και να καταλήξουν στα χείριστα.

Οποιοδήποτε ναυάγιο είναι διαφορετικό. Το ότι πράγματι τα θύματα ήταν ελάχιστα συγκριτικά με το πληθών επιβαινόντων ναι μεν συμβάλουν οι συνθήκες αλλα για κάθε ναυτικό και για κάθε ναυάγιο είναι αξιόλογο ζήτημα. Με το τι θα το συγκρίνεις, δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με το ποιοι είναι οι παράγοντες αλλα πόσοι σώθηκαν!

Και ο τιτανικός είναι metro σύγκρισης για μένα, αφού και αυτός συνέβαλε στο να καθοριστούν κανονισμοί και μετρα προς αποφυγή αναλογων περιστάσεων. Ας μην είχε το SD υποδιαίρεση στα στεγανά και θα βλέπαμε σε posh ώρα θα τούμπαρε το πλοίο....

Link to comment
Share on other sites

Αγγελος, μάλλον συμφωνείς με τον Νηρέα και διαφωνείς με τον αρθρογράφο, αφού η υποδιαίρεση έσωσε τον κόσμο (κατ' εσέ).

Μα είναι ήδη παλιό, να μιλάμε για υποδιαίρεση στεγανών..

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με το ότι μπορούμε να κάνουμε σύγκριση ναυαγίων και να χαιρόμαστε που σώθηκε τόσος κόσμος.

Δεν στηρίζομαι μονο στην υποδιαίρεση αλλα ήταν ένα παράδειγμα ότι μπορεί οι παράγοντες να αλλάζουν αλλα το θετικό αποτέλεσμα είναι σχετικό με τα λάθη προηγούμενο ναυαγίων και πρέπει να τα υπογραμμίζουμε όπως κάνει ο αρθογράφος

Link to comment
Share on other sites

Άγγελε, να διευκρινήσω ότι και εγώ θεωρώ σημαντικό το γεγονός ότι οι απώλειες ήταν μηδαμινές (για να μην πούμε μηδενικές). Αυτά σε απόλυτη θεώρηση του ναυαγίου. Αλλά μέχρις εκεί. Όταν όμως αρχίζουν οι συγκρίσεις για να τεκμηριωσουμε μιά άποψη, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε συγκρίσιμα παραδείγματα. Όμως, στα δύο ναυάγια το μόνο κοινό είναι ότι, απλώς, πρόκειται για δύο πλοία, τα οποία ναυάγισαν.

Εάν θέλουμε να έχουμε μία λογική σύγκριση, ας σκεφθούμε:

Α) Το ατύχημα του Sea Diamond (πάντα μέσα στη Καλντέρα) να γινόταν νύχτα και με κανένα 7άρι καιρό.

ή ακόμα χειρότερα:

Β) Να γινόταν νύχτα στην ανοιχτή θάλασσα (πχ στη Φαλκονέρα) και με καιρό 6-7-8 Β.

Σε αυτές τις περιπτώσεις (που προσομοιάζουν με του ΕSTONIA), θα μιλούσε σήμερα κανείς για μηδαμινές απώλειες?

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Νηρέα,δεν έχουν σημασία οι συνθήκες και ο τόπος ενός συμβάντος αλλά προσπαθείς να δεις πάντα τη θετική πλευρα των πραγμάτων.Δηλαδή οτι από 1500 περίπου άτομα που επέβεναν στο πλοίο μόνο 2??? χάθηκαν και επίσης οτι το πλήρωμα αντέδρασε έγκαιρα και έγκυρα σε μια δύσκολη κατάσταση.Και τέλος δεν μπορούμε να υποθέτουμε πράγματα που δύσκολα γίνονται.

Link to comment
Share on other sites

...όπου ο αρθρογράφος (πλοίαρχος ΕΝ) τονίζει ότι αξίζουν συγχαρητήρια για τις απειροελάχιστες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές.

Πιστεύω οτι στην Ελλάδα έχουμε την τάση να ...αλληλοσυγχαιρόμαστε. Να ενθουσιαζόμαστε εύκολα και το ίδιο εύκολα να απογοητευόμαστε. Να συγχαίρουμε το τάδε δημόσιο πρόσωπο γιατί είναι τίμιο παραβλέποντας το γεγονός οτι είναι υποχρεωσή του να είναι. Στην περίπτωση του SD θεωρώ οτι τα αποτελέσματα ως προς ''τις απειροελάχιστες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές'' ήταν τα αυτονόητα. Αλλίμονο αν ήταν διαφορετικά σε ένα ναυτικό ατύχημα όπου το πλοίο ακουμπούσε σχεδόν στην παραλία, δίπλα του από την πρώτη στιγμη υπήρχαν λέμβοι και άλλα σκάφη, ήταν μπουνάτσα και κατέληξε να βυθιστεί μετά από 15 ώρες. Προς τι λοιπόν τα συγχαρητήρια για τα αυτονόητα ???

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή τα τελευταία post περί συγκρίσεων, νομίζω έχουμε ήδη μια "σύγκριση" με κάτι αρκετά παραπλήσιο και μάλιστα στο παρόν topic:

Sally Albatross
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...