Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Αναχώρισαν σήμερα οι Θηραίοι πολίτες στις 17:00 για τον Πειραιά με το πλοίο Ρομίλντα και όχι με το Μιλένα.Θα διαμαρτύρυθούν αύριο το πρωί στον Πειραιά και θα κατευθυνθούν προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας,απαιτώντας άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου από την καλντέρα της Σαντορίνης

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Μα γιατί να διαμαρτυρηθούν ? :confused:

Αφού το ΕΛΚΕΘΕ χαρακτηρίζει «Αμελητέες» τις επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, δεν υπάρχει εμπιστοσύνη ?

Αααααα με συγχωρείτε, αλλά εγώ συντάσσομαι με το ΕΛΚΕΘΕ. Αφού λέει ''αμελητέες'' είναι ''αμελητέες'' πάει και τέλειωσε.

Αφήστε το στην ησυχία του το έρμο το καραβάκι. Άσε που σε λίγα χρόνια το κουφάρι θα εξελιχθεί και σε βιότοπο,

και να οι αστακουδάρες, να οι καβουρομάνες, να και οι ροφοί οι δεκάκιλοι, πέντε μέτρα απο την παραλία !!!

Ακούς εκεί ...διαμαρτυρία.....

Link to comment
Share on other sites

Πριν λίγες μέρες σε μια πρωινή εκπομπή της ΝΕΤ σε συνέντευξγ του ο πρόεδρος του ΕΛΚΕΘΕ υποστήριξε οτι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία απολύτως μόλυνση και από δείγματα στον βυθό της θάλασσας και από την επιφάνεια.Βέβαια τόνισε την επικυνδηνότητα που υπάρχει ακόμη με την ποσότητα πετρελαίου που βρίσκεται ακόμη στο πλοίο.Επίσης δήλωσε οτι περισσότερο από το 50% των πετρελαίων που βρίσκονταν στο πλοίο έφυγαν τις πρώτες μέρες μετά τη βύθιση του πλοίου και εχουν καθαριστεί πλήρως.

Link to comment
Share on other sites

Οπως τιτλοφορηθηκε παλαιοτερα αρθρο επι του θεματος σε γνωστο περιοδικο.

Εδω ομως εχουμε να κανουμε με δυο ιδρυματα προφανως επιστημονικα και εγκυρα. Πως οι μεν εμμενουν στο οτι η ιστορια τελειωσε και οι δε στο οτι ακομα δεν ειδαμε τποτα και η τοξικη βομβα ετοιμαζεται να εκραγει (!!).

Ακομα δεν μπορω να βγαλω συμπερασμα.B)

Link to comment
Share on other sites

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η προγραμματισμένη συνάντηση του ΥΕΝΑΝΠ κ. Αναστάση Παπαληγούρα με βουλευτές , εκπροσώπους τοπικών φορέων των Κυκλάδων και της Σαντορίνης για το ναυάγιο του Sea Diamond.

EΔΩ μπορείτε να διαβάσετε το δελτίο τύπου που εξεδόθη από το Υπουργείο, και να εξάγετε τα συμπεράσματα σας.

Link to comment
Share on other sites

Για την ταμπακιέρα δεν είπε ουσιαστικά τίποτα. Ούτε απάντησε στο αίτημα των κατοίκων για να ανελκυστεί ούτε έθεσε κάποιο χρονικό ορίζοντα για το πότε θα έχει ολοκληρώθεί πλήρως η απάντληση των καυσίμων.

Στάθηκε μόνο στις πιέσεις που ασκεί το υπουργείο το οποίο είναι κάτι που είχε γνωστοποιηθεί και παλιότερα.

Link to comment
Share on other sites

...Στάθηκε μόνο στις πιέσεις που ασκεί το υπουργείο...

Οι οποίες βέβαια πιέσεις είναι τελείως Ακαδημαικές και από καλής καρδιάς (όπως τουλάχιστον εγώ κατάλαβα), μιας και στο πιό κάτω απόσπασμα από την ομιλία του, ο κ. Παπαληγούρας δηλώνει (στην ουσία) αναρμοδιότητα του ΥΕΝΑΝΠ.

Απόσπασμα από την ομιλία του κ. υπουργού, Δελτίο τύπου ΥΕΝΑΝΠ.

"Κατ’ αρχήν όπως γνωρίζετε, για την αντιμετώπιση ναυαγίων αρμοδιότητα έχουν σύμφωνα με το ν. 2881/2001 οι κατά τόπους Οργανισμοί Λιμένος ή τα κατά τόπους Λιμενικά Ταμεία και στη συγκεκριμένη περίπτωση το Λιμενικό Ταμείο Θήρας. Το Υπουργείο δεν έχει τυπική αρμοδιότητα και γι’ αυτό δεν μπορούσε να αναλάβει άμεση δράση στον τομέα αυτό.

Όμως, είναι πολιτική απόφαση του Υπουργείου να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο και (χωρίς να παρακάμπτει τις αρμοδιότητες του Λιμενικού Ταμείου Θήρας ή να υπερβαίνει τις δικές του αρμοδιότητες) να ασκήσει -και ήδη ασκεί- όλη την επιρροή του προς όλες τις κατευθύνσεις ώστε και όλες οι διαδικασίες να επιταχυνθούν και να γίνει το καλύτερο δυνατόν."

Link to comment
Share on other sites

Άκουσε κανείς κάτι σχετικό με νέα χαρτογράφηση του υφάλου, η οποία ανατρέπει τα μέχρι στιγμής δεδομένα?

Το μεταφέρω με πολλές επιφυλάξεις, καθώς το διάβασα κάπου που δεν μπορώ να εγγυηθώ την αξιοπιστία της πηγής (και γι' αυτό δεν το παραθέτω)...ούτε μπόρεσα να το διασταυρώσω από κάποια άλλη πηγή. Είναι βέβαια και μέρα απεργίας των δημοσιογράφων.

Link to comment
Share on other sites

Τελικά, μάλλον καλά έκανα και κράτησα τόσες πολλές επιφυλάξεις...γιατί μετά από τόσες μέρες δεν έχει ακουσθεί τίποτε σχετικό από άλλη πηγή. Ίσως, να υπάρξει κανένα νεώτερο από τον Μάκη/Ταρζάν που άκουσα ότι ετοιμάζει εκπομπή για το ναυάγιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το Sea Diamond έπλεε στα τυφλά με... λάθος χάρτη

Το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond, που τον Απρίλιο του 2007 βυθίστηκε στο λιμάνι της Σαντορίνης, έπλεε με λάθος χάρτη.

Σύμφωνα με τον νέο επίσημο χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, που μόλις πριν από λίγες ημέρες αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της υπηρεσίας, τα αβαθή δεν απείχαν 58 μ. από την ακτή, όπως σημείωνε ο χάρτης που το μοιραίο βράδυ είχε στη διάθεσή του ο πλοίαρχος, αλλά 131 μ.

Ο επίσημος χάρτης είχε... πέσει έξω κατά 73 μ. Και βέβαια το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο δεν ήταν 18-22 μ. όπως αναφερόταν στον χάρτη, αλλά μόλις 5.

Το πληρες αρθρο στο ΕΘΝΟΣ

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα πω οτι χαίρομαι με την τροπή που πήρε το θέμα διοτι σε καμια περίπτωση δεν ακυρώνει τα όσα εχουν συμβει (ναυάγιο , αγνωούμενοι κτλ).Ο λάθος χάρτης απλά έρχεται να κλείσει τα στόματα των όσων έσπευσαν να αυτοχρηστούν δικαστές και να παρουσιάσουν ως απόλυτους φταίχτες τον πλοίαρχο και την εταιρεία.

Αναρωτιέμαι ,υπάρχει εταιρεία ή άνθρωπος που θα πλήρωνε έστω και ένα ευρώ για κάτι στο οποίο δεν έχει αποδειχθεί ότι είναι υπεύθυνος ?

Αναφορικά με τις πήγες που βιάστηκαν να πουν πως ο χάρτης είναι σωστός ανυπομωνώ να ακούσω που στηριζαν την σιγουριά τους (μαλλον πήραν μέτρο και άρχισαν τις μετρήσεις κατα μήκος και βύθυσμα του σημείου προσκρουσης)

Όλους αυτούς τους μήνες άκουσα μετα λύπης μου αρνητικά σχόλια για ένα ναυτικό πολυ φιλόδοξο, φιλότιμο και άξιο από ανθώπους που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν πλώρη και πρύμνη.Ακουσα επίσης τόσα αρνητικά σχόλια για μια εταιρεία που είναι η μόνη στο χώρο της ελληνικής κρουαζίερας που απασχολεί τόσους ελληνες σε τόσα καραβια με ελληνικές σημαίες και κάνει περήφανη την Ελλάδα με τις υπηρεσίες της.

Για να ολοκληρώσω το μακρόσυρτο σχολιο μου θέλω να πω πως τόσο κακό επειδή καποιος-οι δεν μπορουσαν να μετρήσουν σωστά σε ένα σημειο το οποίο ειναι βασικός παράγωντας εσόδων της χώρας,σε ένα απο τα διασημότερα και δημοφιλέστερα σημεία παγκοσμίος με αποτέλεσμα 2 άνθρωποι να αγωούνται, μια εταιρεία να βομβαρδίζεται απο αρνητική διαφήμιση,να καταστρέφουν καριέρες ναυτικών, ενα πλοίο βυθισμένο με ότι αυτο συνεπάγεται.

Link to comment
Share on other sites

Το Sea Diamond έπλεε στα τυφλά με... λάθος χάρτη

Το πληρες αρθρο στο ΕΘΝΟΣ

Συμπεραίνω λοιπόν οτι η Υδρογραφική Υπηρεσία έδινε σέ ΟΛΑ τά πλοία που πήγαιναν στην Σαντορίνη ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟΥΣ χάρτες.

Οπότε πρέπει να θεωρούμαστε τυχεροί που δέν βούλιαξαν κι'άλλα όλους αυτούς τους μήνες στην ίδια περιοχή;

Επίσης μήπως πρέπει να περιμένουμε οτι θά εντοπιστούν αυτοί που είχαν φτιάξει τους λανθασμένους χάρτες και θά υποστούν τίς ανάλογες κυρώσεις;

Απορία:μπορούσε άραγε ο καπετάνιος τού Sea Diamond νά αντιληφθή το σφάλμα τού χάρτη βλέποντας τίε ενδείξεις τού δικού του βυθομέτρου;Δέν εννοώ μ'αυτό οτι φέρει κάποια ευθύνη αφού,έχοντας στά χέρια του έναν ΕΠΙΣΗΜΟ χάρτη,θεώρησε δικαίως οτι μπορεί να βασιστή σ'αυτόν...

Link to comment
Share on other sites

Επίσης μήπως πρέπει να περιμένουμε ότι θα εντοπιστούν αυτοί που είχαν φτιάξει τους λανθασμένους χάρτες και θα υποστούν τις ανάλογες κυρώσεις;

Το μαχαίρι θα φτάσει ως το κόκκαλο, είχαν πει στο ναυάγιο του Εξπρές Σαμινα, για να βρουν τους υπευθύνους της τραγωδίας. Αλλά μετά από οκτώ χρόνια, κάπου το μαχαίρι κόλλησε. Αρά μην ελπίζεις ότι θα τιμωρηθείς κανένας για αυτό το λάθος της χαρτογράφησης.

Απορία: μπορούσε άραγε ο καπετάνιος τού Sea Diamond να αντιληφθή το σφάλμα τού χάρτη βλέποντας τις ενδείξεις τού δικού του βυθομέτρου; Δεν εννοώ μ'αυτό ότι φέρει κάποια ευθύνη αφού, έχοντας στα χέρια του έναν ΕΠΙΣΗΜΟ χάρτη, θεώρησε δικαίως ότι μπορεί να βασιστεί σ'αυτόν...

Συνήθως ο πλοίαρχος κοιτάζει στο Radar για τις αποστάσεις πριν το standby (όχι πάντοτε). Στην ώρα της μανούβρας ο πλοίαρχος δε κοιτάζει τα όργανα με τις ενδείξεις αλλά ο αξιωματικός βάρδιας και ενημερώνει το πλοίαρχο του. Αλλά και πάλι το βυθόμετρο νομίζω ότι δείχνει το βάθος του βυθού απο το πλοίο, όποτε με την ταχύτητα που έχει το πλοίο δε θα προλάβαινε να αποφύγει τη πρόσκρουση.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι μετά από αυτή την επίσημη παραδοχή, δικαιώνεται (ως προς αυτό το σημείο) η Louis. Η μόνη μου πλέον απορία (όπως και πολλών άλλων) είναι: γιατί δεν συνέβη ατύχημα στις εκατοντάδες (χιλιάδες?) προσεγγίσεις Κ/Ζ που προηγήθηκαν του ναυαγίου? Κατά τα άλλα, εν μέρει ισχύουν και τα παλαιότερα ερωτήματα.

ΥΓ Και μια άλλη μικρή απορία: Η ΥΥ αποδέχεται πλήρως ή εν μέρει την χαρτογράφηση της Louis?

Link to comment
Share on other sites

Ως προς όλα τα σημεία δικαιώνεται η Louis και ο πλοίαρχος της.Οσο για την απορια του γιατι δεν συνεβη παλαιότερα ατύχημα αυτό που έχω να πω εγώ ειναι ''ΔΟΞΑ ΤΟ ΘΕΟ'' που δεν έγινε και οχι ''γιατι δεν εγινε'' μιας και θα μπορούσαν οι συνθήκες να ήταν άλλες (κακός καιρός ,περισσοτεροι αγνωούμενοι κτλ).Επίσης οι σημαδούρες της Σαντορίνης το 2006 ήταν αρκετα πιο μακρυα απο το 2007 (πραγμα που δηλώνει κακοτεχνια και έλλειψη συντήρησης) και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το πλοία να πλήσιάζουν όλο και πιο κοντά στην ξέρα.

Πλήρης δικαίωση μετα τις αντράνταχτες αποδείξεις του χάρτη της ΥΥ.

Link to comment
Share on other sites

To παρακάτω είναι το απόσπασμα της ανακοινωσης της εταιρίας για την λάθος χαρτογράφηση στις 02/11/07:

"Ζητήθηκε από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (ήτοι: την πλοιοκτήτρια, την διαχειρίστρια και την ομάδα υπεράσπισης του Πλοιάρχου) από την εξειδικευμένη Εταιρεία AKTI ENGINEERING να προβεί σε επιστημονικές μετρήσεις και χαρτογράφηση της περιοχής της πρόσκρουσης.

Τα αποτελέσματα των εν λόγω μετρήσεων έδειξαν ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το “SEA DIAMOND” βρίσκεται 131 μέτρα από την ακτή κι όχι μόνο 57 μέτρα, όπως εσφαλμένα αποτυπώνεται στον επίσημο ναυτιλιακό χάρτη, με τον οποίο είναι εφοδιασμένα όλα τα πλοία. Σύμφωνα με τον ίδιο χάρτη, στο σημείο που έγινε η πρόσκρουση το βάθος της θάλασσας παρουσιάζεται να είναι 18 έως 22 μέτρα κι όχι 5 μέτρα, όπως είναι στην πραγματικότητα."

Σαν αποτέλεσμα πιθανολογώ οτι η ΥΥ αποδέχεται πλήρως την χαρτογράφηση της Louis.

Αν και εν μέρει δεν την αποδέχεται, διότι υπάρχει ένα λάθος της τάξεως του ενός μέτρου.

Και αναφορικά τη συντήρηση των σημαδούρων αποφασίστηκε να γίνει φέτος όπως είχα πει τον Σεπτέμβρη http://www.shipfriends.gr/forum/showthread.php?t=2747 !!

Επίσης εκ πείρας μου γνωρίζω οτι κάθε χρόνο από τότε που τοποθετήθηκαν οι σημαδούρες 3 και 4 μετακινούνται έχοντας σαν αποτέλεσμα τη μείωση της απόστασης από την ξέρα.

Link to comment
Share on other sites

Η μόνη μου πλέον απορία (όπως και πολλών άλλων) είναι: γιατί δεν συνέβη ατύχημα στις εκατοντάδες (χιλιάδες?) προσεγγίσεις Κ/Ζ που προηγήθηκαν του ναυαγίου?

Eπειδή εκείνη τη ημέρα το Sea Diamond πλησίασε αρκετά κοντά ώστε να δείξουν στους τουρίατες από κοντά το τοπίο. Αυτή τη διαδρομή ποτέ άλλωτε δεν τη χάραξαν άλλα κρουαζιερόπλοια παρά το γεγονός ότι ο χάρτης (λανθασμένα) τους το επέτρεπε-προφανώς από το προαίσθημα των πλοιάρχων ότι είναι αρκετά κοντά για να πλησιάσουν και να το ρισκάρουν.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω τι λένε οι δημοσιογράφοι. Εγώ πιστεύω στο πόρισμα ο χάρτης είναι λανθασμένος, οπότε αφού το Sea Diamond βρήκε θα έβρισκαν αν πέρναγαν και τα άλλα κ/ζ. Δηλαδή από ότι κατάλαβα εσύ δεν πιστεύεις στο πόρισμα? Τίθεται δηλαδή θέμα αμφισβήτησης?

Link to comment
Share on other sites

Οπότε αφού δεν υπάρχει θέμα αμφισβήτησης αυτό που λέω είναι αυτονόητο. Αν πέρναγαν και άλλα από πάνω δεν θα έβρισκαν όπως και το Sea Diamond?

Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι αντιληπτό.Και είπα για το σημείο που λες οτι "το πλοίο πέρασε πιο κοντά για να δουν οι τουρίστες το τοπίο", το οποίο μου φάνηκε σαν κάτι μαργαριτάρια που λένε οι δημοσιογράφοι και νομίζω οτι το συγκεκριμένο σχόλιο το έκανες για να γελάσουμε, γιατί δεν νομίζω να πιστεύει κανείς σε αυτήν την εκδοχή.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...