Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Το πλοίο Sea Diamond βρισκόταν αν δεν με απατά η μνήμη μου στο 3ο του δρομολόγιο(4ημερο) για την σεζόν 2007.Αυτο το υπενθυμίζω σε όσους εξακολουθουν να απορούν για το ''πως δεν είχε χτυπήσει άλλο πλοίο παλαιότερα''...Στην αρχή μιας τουριστικής σεζόν η συχνότητα πρόσδεσης στις σημαδούρες της Σαντορίνης σε καμοία περίπτωση δεν είναι ίδια με αυτη του Ιουνίου-Ιουλίου κτλ...Αυτονόητο είναι λοιπόν να έχουμε μικρότερη πιθανότητα ατυχήματος στην αρχή παρά στη μέση της.Επειτα η διαφορά απόστασης απο τις κακοβαλμένες σημαδουρες το 2006 απο το 2007 ειναι τεράστια,με αποτέλεσμα οι κινήσεις να πρέπει να γίνουν σε πολύ μικρότερο χώρο (παρόμοια εικόνα μπορει να φέρει καποιος στο μυαλο του ενα αυτοκίνητο που παρκάρει σε διπλάσιο χώρο απο το μήκος του και ένα άλλο σε χώρο λίγο μεγαλυτερο απο το μήκος του.Σαφως δυσκολότερη και πιο επικίνδυνη η δεύτερη περίπτωση).Αρα μεγαλυτερη πιθανότητα ατυχήματος το 2007 απο παλαιότερες χρονιές.Αναφορικά με την θέα της καλντέρας στη Σαντορίνη σαφώς και δεν μπορει να συγκριθεί το κοντα με το πανοραμικά της.Ειναι σαν να έχουμε μια πανέμορφη γυναίκα μπροστά μας και να κοιταμε τους αστραγάλους της αντι ολόκληρη.Αρα νομίζω οτι τα σχόλια περι κοντινών φωτογραφιών φυσικά και δεν υφίστανται και είναι τουλάχιστον αστεία (οχι επειδη ειναι Σαντορίνη,Πουθενα και ποτέ δεν ισχύει αυτο στην ναυτιλία.Δεν μπορω να διανοηθω οτι υπάρχει έστω και δόκιμος γεφυρας που θα έπρατε κατι τέτοιο ειτε ήταν σε λιμάνι με κοντεινερ είτε στην καλντερα της Σαντορινης.)

Τέλος συγκεκριμένα σε σένα φίλε Ταγκεα στο σχόλιο που έκανες (σε καμοια περιπτωση δεν πιστευω οτι ειναι κακοπροαιρετο,απλά απορία σου)για τις πορείες των πλοίων, μπορω να σε προμηθεύσω πληθώρα φωτογραφιών Ελληνικών ή και ξένων κρουαζιεροπλοίων που ακολουθούν ίδια γραμμή (πιθανόν ελάχιστα μολις μέτρα απο την ξέρα) με αυτη του Sea Diamond και κάθομαι και αναρωτιέμαι πόσο κ.....ρδοι είμασταν τόσο καιρό.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Και για να προσθέσω σε αυτά που πολύ σωστά λέει ο φίλος Mediterranean κάθε πλοίο ανάλογα τον καιρό από που έρχεται, ανάλογα τις ελικτικές του ικανότητες κι ανάλογα το μέγεθος και το βύθισμά του κάνει την μανούβρα κι όλα τα παραπάνω επηρεάζουν στο πως βάζει ο πλοίαρχος το πλοίο στο λιμάνι ή στην προκειμένη περίοπτωση το πως θα προσεγγίσει την τσαμαδούρα.

Κι ενα παραδειγματάκι,δεν γίνεται να κάνεις με το Emerald που είναι τουρμπινάδικο με 8μ βύθισμα τα ίδια που θα κάνεις με το ΚΡΙΣΤΑΛ που είναι σαφώς πιο μανουβραδορικο και με μικρότερο βύθισμα είτε με τον ίδιο καιρό είτε με διαφορετικό.

Επίσης το γιατί δεν έγιναν με άλλα βαπόρια δεν μπορεί να μεταθέσει ευθύνες στον πλοίαρχο.

Το Olympic Voyager σε παρόμοια περίπτωση ανακάλυψε ύφαλο στην Πάτμο παρόλο που από αυτό το σημείο έχουν διέλθει αναρίθμητα κρουαζερόπλοια κι άλλου τύπου πλοία.

Για όλα υπάρχει η πρώτη φορά και θα πρέπει να σκεφτούμε ότι τα πλοία δεν είναι τραίνα που κινούνται σε ράγες .

Από την στιγμή που υπάρχει έμεση παραδοχή για εσφαλμένη αποτύπωση και μέτρηση του βυθού στον χάρτη αποτελεί μια μεγάλη δικαίωση για τον πλοίαρχο ο οποίος τόσο καιρό αδικως άκουγε κάθε ανίδεο να τον λοιδωρεί και να τον κατηγορεί.Εδώ ισχύει η παροιμοία στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό για όσους βιάστηκαν να καταδικάσουν τον άνθρωπο.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

Το γεγονός αυτό αποτελεί δικαίωση όχι μόνο για τον πλοίαρχο, αλλά φυσικά και για την εταιρεία που δεν άκουσε και λίγα… Βέβαια η είδηση αυτή θα περάσει στα μονόστηλα των εφημερίδων… Ο “κακός” εφοπλιστής πουλάει, τον καλό ποιος τον… :mad:

Link to comment
Share on other sites

Eπειδή εκείνη τη ημέρα το Sea Diamond πλησίασε αρκετά κοντά ώστε να δείξουν στους τουρίατες από κοντά το τοπίο. Αυτή τη διαδρομή ποτέ άλλωτε δεν τη χάραξαν άλλα κρουαζιερόπλοια παρά το γεγονός ότι ο χάρτης (λανθασμένα) τους το επέτρεπε-προφανώς από το προαίσθημα των πλοιάρχων ότι είναι αρκετά κοντά για να πλησιάσουν και να το ρισκάρουν.

Oταν πρωτοτεθηκε το θεμα της λαθος χαρτογραφησης, ολοι οι πλοιαρχοι που επιαναν χρονια τα Φηρα λουστηκαν απο κρυο ιδρωτα και περιμεναν την επιβεβαιωση της υποθεσης. Σημερα που το γεγονος ειναι πασιφανες ολοι κανουν το σταυρο τους που δεν ηταν αυτοι οι τυχεροι. Ποσοι αραγε περασαν κυριολεκτικα στον ποντο και δεν το εμαθαν ποτε; Ετσι οπως τα λενε ειναι και ο med και ο earl, η μοιρα διαλεξε ομως να παιξει το ασχημο παιχνιδι της στον συγκεκριμενο.

Αδικο για ενα ανθρωπο που δεν εφταιγε τιποτα, να καταστρεψει μια ολοκληρη καριερα, να φερει ενα βαρος ευθυνης που δεν του αναλογει και να ζησει για παντα με αυτο επειδη καπιοι αλλοι εκαναν ενα πολυ σοβαρο λαθος.

Τουλαχιστον σε οσους απο εμας καταλαβαινουν γιατι μιλαμε και εχουν νοιωσει τι σημαινει ολη αυτη η διαδικασια, ειμαι βεβαιος οτι τα πραγματα ειναι πια ξεκαθαρα.

Link to comment
Share on other sites

Πέρα όμως από το ηθικό σκέλος της υπόθεσης (και την ηθική δικαίωση του πλοιάρχου), θα ήθελα να σταθώ και στο νομικό σκέλος. Και θα ήθελα να ρωτήσω εάν ο εκδότης ενός χάρτη εγγυάται και την ακρίβεια του χάρτη. Ο εκδότης ενός χάρτη έχει νομική ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ενός χάρτη…και για όσα τυχόν γίνουν εξ αιτίας αυτών των λαθών ή παραλείψεων? Ή ο χάρτης έχει απλώς συμβουλευτικό ρόλο, χωρίς ο εκδότης να εγγυάται την ακρίβεια των περιεχομένων του χάρτη? Λογικά αυτό το ζήτημα θα πρέπει να έχει λυθεί νομικά…με τόσα ατυχήματα που έχουν γίνει παγκοσμίως από λανθασμένους χάρτες.

ΥΓ Και στην μια και στην άλλη περίπτωση, κατανοώ και σέβομαι απολύτως «τον κρύο ιδρώτα που λούζει» καθημερινά όσους έχουν την ευθύνη ενός πλοίου και των επιβατών του.

Link to comment
Share on other sites

Δέν καταλαβαίνω γιατί νά καταστραφή η καριέρα τού εν λόγω καπετάνιου.

Ο άνθρωπος δικαιώθηκε,αφού αποδείχτηκε οτι καλώς πήγαινε εκεί που πήγαινε,άπαξ καί οι χάρτες που είχε τού έδειχναν οτι ήταν αρκετά βαθιά γιά να πάη.

Η μήπως πρέπει να γυρίσουμε στήν εποχή τού μεσαίωνα καί τής βολίδας μέ το ξύγκι;

Ερωτώ καί πάλι:θά υπάρξουν κυρώσεις γιά την λανθασμένη χαρτογράφηση;

Γιατί ακόμα κι'άν δεχτούμε οτι η ιστορία μέ τους δύο αγνοούμενους είναι "μούφα" (όπως έχει ειπωθεί παλιότερα),παραμένει το γεγονός οτι εξ αιτίας αυτής τής λανθασμένης χαρτογράφησης προκλήθηκε μιά σημαντική οικολογική καταστροφή σέ μια από τίς πιό τουριστικές περιοχές τής Ελλάδας,μέ σοβαρές οικονομικές συνέπειες.......

Link to comment
Share on other sites

Δέν καταλαβαίνω γιατί νά καταστραφή η καριέρα τού εν λόγω καπετάνιου.

Ισως γιατι ηταν η πρωτη του Πλοιαρχια που ουσιαστικα κρατησε 25 μολις μερες.. Ισως γιατι μεχρι να ξεμπερδεψει και νομικα απο την υποθεση θα περασει πολυ καιρος ακομα, ισως γιατι στα ματια των νοωντων δικαιωθηκε αλλα ο διασυρμος του απο τους τηλεκαφρους δεν θα ακολουθηθει απο τις αναλογες συγνωμες και την αποκατασταση του ονοματος του, σιγουρα παντως γιατι ολοι ευχονται 'ποτε να μη σου τυχει τετοιο πραγμα΄. B)

Link to comment
Share on other sites

Νομικά δεν ξέρω εάν έχουν λυθεί τέτοια ζητηματα παγκοσμίως αλλά στην Ελλάδα έχουν λυθεί παρόμοια ζητήματα που αφορούν το Π.Ν

Ως γνωστών η Υ.Υ (Υδρογραφική υπηρεσία) ανήκει στο Πολεμικό ναυτικό κι όσο καταδικάστηκε ο τότε Πλωτάρχη Λάζαρης -κυβερνήτης της ΤΠΚ ΚΩΣΤΑΚΟΣ και οι λοιπόι έχοντες βάρδια την μοιραία στιγμή άλλο τόσο περιμένω να αποδοθούν ευθύνες και στην Υ.Υ

Τότε όλες οι ευθύνες φορτώθηκαν στην πλάτη του καπτα Μαθιού και του καπτα Αντώνη, ο κυβερνήτης του ΚΩΣΤΑΚΟΣ πέρασε από ναυτοδικείο κι αθωώθηκε και μάλιστα λίγους μήνες αργότερα έλαβε μετά βαίων και κλάδων προαγωγή.

Η υπόθεση΄και τώρα έτσι πιστεύω ότι θα κυλήσει.Περεταίρω ευθύνες δεν μπορεί να ρίξουν στον πλοίαρχο του Sea Diamond άρα η συζήτηση για τους χάρτες θα γίνει προσπάθεια να πνιγεί και να τελειώσει το συντομότερο δυνατόν.:mad:

ΥΓ:Μέχρι τώρα η εταιρία άκουγε τον αναβαλλόμενο για την απάντληση των καυσίμων και για να ανασύρει το ναυάγιο.Μήπως τώρα πρέπει να τα ακούει και το κράτος σιγά σιγά?

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι είναι συγκρίσιμες οι 2 περιπτώσεις. Εδώ έχουμε μια ασφαλιστική εταιρεία που έχει δώσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ αποζημίωση. Οπότε καταλαβαίνεις...μέχρι που θα ψαχτεί και μέχρι που θα τραβήξει την υπόθεση. Και βεβαίως δεν θα υπολογίσει ούτε ΠΝ ούτε τίποτε.

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι είναι συγκρίσιμες οι 2 περιπτώσεις. Εδώ έχουμε μια ασφαλιστική εταιρεία που έχει δώσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ αποζημίωση. Οπότε καταλαβαίνεις...μέχρι που θα ψαχτεί και μέχρι που θα τραβήξει την υπόθεση. Και βεβαίως δεν θα υπολογίσει ούτε ΠΝ ούτε τίποτε.

Aυτο που πρεπει να διευκρινιστει ειναι εαν υπήρχε ρήτρα ανέλκυσης ναυαγίου στους καλυπτόμενους κινδύνους για τους οποίους ήταν ασφαλισμένο το πλοίο. Εάν ναι τότε το πράγμα ξεκαθαρίζει πιο εύκολα. Επίσης εκτιμώ οτι το θέμα του ποιός ευθύνεται έχει να κάνει και με τις δικαστικές αποφάσεις που θα ακολουθήσουν αλλα εκεί περιπλέκεται και ίσως υπάρξουν συμφωνίες μη απαιτήσεων απο τη Louis όπως έχει αφήσει να εννοηθεί ο Λοϊζου παλαιότερα.

Το σχετικο σημερινο δημοσιευμα με την κορυφαια ατακα στην τελευταια γραμμη

Edited by c3po
Link to comment
Share on other sites

Δεν μπήκα στον κόπο να διαβάσω το άρθρο που έκανες λινκ φίλε Αιολε αλλα έμεινα στην τελευταία γραμμή όπως μας διευκρίνισες και όντως ειναι άλλη μια καλή ατάκα που υπογράφει δημοσιογράφος.

Τωρα όσο για την συνέχεια εμενα μου φένεται οτι τα πράγματα θα μπλέξουν περισσότερο μιας που δεν μιλάμε για μια εταιρεία αλλα για Π.Ν Κράτος, ασφαλιστικές κτλ και συν της άλλης το κράτος απειλούσε με πρόστιμα την Louis χωρίς να έχει βγει απόφαση για δραστικά μέτρα.Ειμαι περιέργος αν θα είναι τόσο συνεπής απο εδω και πέρα...

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτό το λινκ μπορείτε να διαβάσετε την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, που επιβεβαιωνει τα όσα λέχθησαν παραπάνω.Εγώ θα ήθελα να εστιάσω στην τελευταία παράγραφο, που δηλώνουν την πλήρη στήριξη που είχαν ιδιαίτερα στον πλοίαρχο αλλά και σε ολόκληρο το πλήρωμα όλο αυτόν τον καιρό και να συγχαρώ αυτή τη στάση της εταιρείας.

Link to comment
Share on other sites

Καλά και άγια όλα αυτά και σεβαστή η άποψη της εταιρείας, αλλά δεν έχω ακούσει εάν έχει βγει το επίσημο πόρισμα για τα αίτια του ναυαγίου. Δεν θα έπρεπε να έχει βγει...κοντά 20 μήνες μετά το ναυάγιο?

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω οτι με τους ρυθμούς που προχωράνε τα θέματα (π.χ. η επίσημη ανακόινωση από την ΥΥ έγινε 12 μήνες μετά την ανακοίνωση της εταιρείας) θα αργήσουμε ακόμη περισσότερο να δούμε το επίσημο πόρισμα αν και μετά τις τελευταίες εξελίξεις καταλαβαίνουμε όλοι πιο θα είναι το τελικό.

Link to comment
Share on other sites

Συναντήσεις με πολιτικούς αρχηγούς και εκπροσώπους κομμάτων θα έχει αύριο αντιπροσωπεία από την Σαντορίνη.

Θα γίνει προσπάθεια να υπάρξει παρέμβαση των κομμάτων για την ανέλκυση του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond.

Πηγή: Σκάϊ

Link to comment
Share on other sites

Δείτε και ένα ενδιαφέρον σημερινό δημοσίευμα από τον Ε.Τ.

Τα πιό ενδιαφέροντα σημεία του άρθρου που επεσήμανα είναι:...το πιθανό κόστος...

Το κόστος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια ευρώ, αν και δεν υπάρχει ακόμα ολοκληρωμένη μελέτη και κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πως είναι εφικτό να φέρουν στην επιφάνεια το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου.
...και βεβαίως το ποιός πληρώνει (εάν πρέπει να πληρώσει...και εάν βεβαίως πληρώσει)...
Το κόστος της ανέλκυσης θα επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρία Luis Hellenic Cruises και κατ’ επέκταση την ασφαλιστική της εταιρία West Of England
Link to comment
Share on other sites

Σαν μετρο της εγκυροτητας του δημοσιευματος, να πουμε μονο οτι το West of England ειναι P&I Club(liability insurer δηλαδη) και οχι η ασφαλεια κυττους και μηχανης του πλοιου. Ξαναλεω οτι απο τη στιγμη που η Louis εχει πληρωθει την ασφαλισμενη αξια του πλοιου, το πλοιο περιερχεται στην κυριοτητα της ασφαλιστικης εταιρειας κυττους και μηχανης, συμφωνα με τις διεθνεις συνθηκες.

Και για να τελειωνουμε: Αν ποτε ανελκυσθει το Sea Diamond, εγω θα παω διακοπες στην Ιθακη με το Κεφαλονια και θα ανεβω τις σκαλες του κομοδεσιου γονατιστος:D

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι πιστεύω ότι άμα συνεχίσουν τις πιέσεις και δεν το βάλουν κάτω το ναυάγιο θα ανελκυστεί. Που θα πάει? Και ο Nick the Greek φοβάμαι θα ανέβει τις σκάλες γονατιστός :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Ο ΥπΕΝΑΝΠ στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε στις 4/12 είπε και κάποια ενδιαφέροντα για το ναυάγιο:

[...]Τρίτον, έχει κατατεθεί πια, όλα αυτά είναι τρίτη μεγάλη εξέλιξη, έχει κατατεθεί η έκθεση των πραγματογνωμόνων της ανάκρισης. Και έτσι το ΑΣΝΑ, το Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων είναι πια σε θέση να συνεδριάσει, προσέξτε το, και να εκδώσει το πόρισμά του.

Θέλω να ξέρετε ότι έχω ζητήσει οι όλες αυτές διαδικασίες να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατόν.

Θέλω όμως να σημειώσω και ακόμα κάτι με την μεγαλύτερη δυνατή έμφαση. Το είχα υπαινιχθεί πριν από ένα μήνα, στην συνάντηση με τους χρήστες της Σαντορίνης, θέλω σήμερα να το πω ακόμα εμφαντικότερα: ότι επιχειρούμε και επιχειρούμε με ολοένα και μεγαλύτερη αισιοδοξία επικοινωνία με τους πλοιοκτήτες αλλά και τον αλληλοασφαλιστικό οργανισμό του πλοίου για την ανάληψη των ευθυνών τους. Επιχειρούμε να πείσουμε και να πιέσουμε προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

Γιατί θέλω να σας υπογραμμίσω ότι το Υπουργείο δεν είναι διατεθειμένο να δαπανήσει χρήματα, κονδύλια, πόρους του ελληνικού λαού και να υποκαταστήσει οποιονδήποτε στις συμβατικές ή θεσμικές υποχρεώσεις του πριν εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που έχει να επιβάλλει στους υπεύθυνους την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.

Θέλω, λοιπόν, να ξέρετε ότι δεν αναμένουμε εσαεί, δεν αναμένουμε επ’ άπειρο. Και παρακαλώ να βοηθήσετε το Υπουργείο στο να καταστήσει σαφές ότι πλέον ο χρόνος εξαντλείται, και άμα λέω ο χρόνος εξαντλείται, εξαντλείται εντός ημερών. Και συνειδητά προσδίδω αυτόν τον τελεσιγραφικό χαρακτήρα σε αυτό που λέω.

Νομίζω ότι με καταλαβαίνετε, ιδίως εσείς που παρακολουθείτε το θέμα, απολύτως. Και βοηθήστε ώστε να καταστεί σαφές προς κάθε κατεύθυνση.

http://www.yen.gr/php/download_xitem.php?xitem=33641/12041064.doc

1) Τί να λέει άραγε η έκθεση των πραγματογνωμόνων της ανάκρισης σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου?

2) Λέτε να αξιωθούμε κάποτε να δούμε δημοσιευμένα και τα πορίσματα του ΑΣΝΑ? Εάν δεν απατώμαι το Υπουργείο τα κρατάει ως επτασφράγιστο μυστικό.

3) Τι να εννοεί άραγε ο Υπουργός με αυτό το τελεσίγραφο? Τι θα κάνει μετά την λήξη του τελεσιγράφου?

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα συγκεκριμενοποιήθηκε και η ημέρα λήξης του τελεσιγράφου (!!!).

7. Επισπεύσαμε τις επαφές με τον πλοιοκτήτη και τους ασφαλιστές του, και θέσαμε αποκλειστική προθεσμία μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου για την άμεση υποβολή εκ μέρους τους μελέτης απάντλησης, δεσμευτική πρόταση χρηματοδότησής της και άμεση υλοποίησή της.

Πηγή : YEN.

EΔΩ όλο το δελτίο τύπου με τις σημερινές δηλώσεις του κ. Παπαληγούρα.

Link to comment
Share on other sites

να πουμε μονο οτι το West of England ειναι P&I Club(liability insurer δηλαδη) και οχι η ασφαλεια κυττους και μηχανης του πλοιου.

Nick, σήμερα η Ναυτεμπορική επαναλαμβάνει τα περί P&I Club. Τί να συμβαίνει άραγε?

Μήπως η ευθύνη για την απάντληση των καυσίμων δεν αφορά την ασφάλεια κύτους :confused:

[...]Χρονικό περιθώριο μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2008 δίνει στους ασφαλιστές (P&I Club) και τους πλοιοκτήτες του ναυαγισμένου στην Καλντέρα κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», για την άμεση υποβολή εκ μέρους τους μελέτης άντλησης του πετρελαίου που έχει απομείνει στο πλοίο, τη δεσμευτική πρόταση χρηματοδότησής της και άμεση υλοποίησή της, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Αναστάσης Παπαληγούρας.

http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/12/13/1605084.htm

Link to comment
Share on other sites

Ας δουμε τι λενε οι κανονες του WoE:

RULE 40 - Cesser of Insurance on Certain Specified Events

Rule setting out the events which may cause automatic termination of cover

(1)

A Member shall cease to be insured by the Association and the period of insurance shall terminate in respect of any and all vessels entered by him upon the happening of any of the following events:

(v)

if the insured vessel shall become an actual total loss or shall be agreed by Hull Underwriters as constituting a constructive total loss or a compromised total loss (whether or not subject to production to Hull Underwriters of further evidence concerning the casualty), or shall become a commercial total loss, except as regards liabilities, costs and expenses arising out of the casualty which gave rise to the loss of the vessel;

Το δημοσιευμα που σχολιαζα στην προηγουμενη σελιδα αν θυμαμαι καλα υπονοει οτι το P&I Club ειναι ο ασφαλιστης του πλοιου σαν κουφαρι(hull and machinery) κατι το οποιο ειναι εντελως λαθος. Η αξια του πλοιου ασφαλιζεται απο τους Hull Underwriters και απο αυτους η Louis εχει ηδη εισπραξει 55 εκατομμυρια δολλαρια. Το P&I Club μπαινει στην εικονα οσον αφορα τα liabilities που μπορουν να προκυψουν απο το ναυαγιο, οχι για το ιδιο το κυττος.

Ενα απο τα liabilities που μπορει να προκυψουν ειναι αν η νομοθεσια επιβαλλει την ανελκυση του κυττους του πλοιου και/ή την απαντληση των καυσιμων. Τι λενε ομως οι κανονες του WoE?

Rule 2 Section 14 - Wreck liabilities

Section setting out the cover provided in the event a vessel becomes a wreck

(A)

Costs or expenses arising out of the raising, removal, destruction, lighting or marking of the wreck of the insured vessel and of any cargo or other property which is or was carried on board such wreck, when such raising, removal, destruction, lighting or marking is compulsory by law or the costs thereof are legally recoverable from the Member.

(B)

Liability incurred by the Member arising out of any such raising, removal or destruction of the wreck of the insured vessel (or of such cargo or other property) as is referred to in paragraph (A) of this Section, or any attempt thereat.

©

Liabilities incurred by the Member arising out of the presence or involuntary shifting of the wreck of the insured vessel (or of any cargo or other property which is or was carried on board such wreck), or arising out of his failure to raise, remove, destroy, light or mark such wreck (or such cargo or other property), including liability arising from the discharge or escape from such wreck (or such cargo or other property) of oil or any other substance.

(D)

Liabilities, costs and expenses arising out of any law compelling the raising, removal, destruction, lighting or marking of any cargo or other property including equipment of the insured vessel which is or was carried on board the insured vessel, or as a result of any failure to raise, remove, destroy, light or mark such cargo or other property.

PROVIDED THAT:-

(a)

There is no cover in respect of claims under paragraphs (A), (B) or © of this Section unless the insured vessel became a wreck as the result of a casualty or event occurring during the vessel’s period of insurance; but in this case the Association shall continue to be liable for the claim notwithstanding that in other respects the liability of the Association shall have terminated pursuant to Rule 40 (2)(i)-(vii) (cesser upon sale, loss etc.).

©

In respect of a claim under paragraph (D) of this Section, there is no cover for liabilities, loss, damage, costs and expenses set out in Rule 2, Section 11.

Τι λεει ομως το Rule 2, Section 11?

Rule 2 Section 11 - Pollution

Section setting out the cover relating to actual or threatened pollution

Subject to the provisions of Rule 15 the liabilities, loss, damage, costs and expenses set out in paragraphs (A) to (E) below when and to the extent that they arise out of or are incurred in consequence of the discharge or escape from the insured vessel of oil or any hazardous substance, or the threat of such discharge or escape:-

1.

Liability for loss, damage, contamination, costs and expenses.

2.

Any loss, damage or expense which the Member incurs, or for which he is liable, as a party to any agreement in respect of pollution approved by the Committee, including the costs and expenses incurred by the Member in performing his obligations under such agreements.

3.

The costs of any measures reasonably taken for the purpose of avoiding or minimising pollution or any resulting loss or damage together with any liability for loss of or damage to property caused by measures so taken.

4.

The costs of any measures reasonably taken to prevent an imminent danger of the discharge or escape from the insured vessel of oil or any hazardous substance.

5.

The costs or liabilities incurred as a result of compliance with any order or direction given by any government or authority for the purpose of preventing or reducing pollution or the risk of pollution, provided always that such costs or liabilities are not recoverable under the Hull Policies of the insured vessel.

PROVIDED THAT:-

1.

If the discharge or escape from the insured vessel causes loss, damage or contamination to property belonging wholly or in part to the Member, he shall have the same rights of recovery from the Association as if such property belonged wholly to different owners.

2.

Without prejudice to Rule 18 (Double Insurance) in the event that a Member is insured by any other Association or insurer against any or all the liabilities, loss, damage, contamination, costs and expenses set out in this Section or any other Section of this Rule 2, the Association shall not indemnify such Member to any extent whatever against any such liabilities, loss, damage, costs and expenses (or similar risks) up to the limits of such other insurance.

In the event that the limits of such other insurances are less than the Association’s limits under the Association’s Rules and Bye-Laws, the Association’s limit of cover shall be restricted to the amount by which such liabilities, loss, damage, costs and expenses (or similar risks) exceed the limits of such other insurance and then only up to the Association’s said limits and no pro-rating, allocation or replacement of cover shall be provided.

Furthermore, there shall be no recovery from the Association in respect of liabilities insured under any other insurance, nor shall the Association provide pro-rated or allocated cover, on the basis of double insurance or otherwise, nor will the Association’s cover replace any other insurance where (for whatever reason) that other insurance does not or is not able to respond to a claim thereunder.

Με λιγα λογια μπορει το P&I θεωρητικα να αναλαβει το κοστος ανελκυσης, μονο ομως κατω απο ορισμενες προυποθεσεις που αναφερουν τα παραπανω κομματια(οπως για παραδειγμα αν αυτοι οι κινδυνοι δεν ειναι ασφαλισμενοι αλλου, οπως στους ασφαλιστες κυττους και μηχανης). Αυτο που ισως να παιξει μεγαλο ρολο στην υποθεση, ειναι το πορισμα της εξεταστικης επιτροπης, ειδικα απο τη στιγμη που αποφανθει οτι ο υφαλος ηταν αχαρτογραφητος ή οι χαρτες ηταν λαθος!

Βασικη προυποθεση που λειτουργει η παραπανω ασφαλεια ειναι το αν ο ασφαλισμενος εχει φταιξει για το συμβαν. Αν υπαρχει η πιθανοτητα ο ασφαλισμενος να προκαλεσε το ατυχημα εξ' αιτιας λαθους αλλων, τοτε να ειστε σιγουροι οτι το P&I Club απο το να πληρωσει καποιες εκατονταδες εκατομμυρια δολλαρια για την ανελκυση, θα προτιμησει να ακολουθησει τον δικαστικο δρομο εναντια σε αυτους που -κακως- ζητουν την ανελκυση. Αν οντως το πορισμα δειχνει οτι ηταν αχαρτογραφητος υφαλος ή οτι οι χαρτες ηταν λαθος, δεν νομιζω οτι υπαρχει νομικη βαση να ζητησει κανεις την ανελκυση απο αυτον που δε φταιει.

Και για να τελειωνουμε, σκεφτειτε το εμπορικα: Σε μια παγκοσμια κριση σαν αυτη που θα επηρρεασει παρα πολυ τον τουρισμο και γενικα αλλα και ειδικα την Ελλαδα που ειναι μια απο τις πιο ακριβες χωρες του κοσμου για τον τουριστα, συμφερει κανεναν να γινουν προσπαθειες ανελκυσης και να αναμεταδιδεται ανα τον κοσμο η εικονα του κουφαριου να βγαινει απο το νερο και να γινεται επικαιροτητα ανα τον κοσμο με αναφορες στα ελληνικα πλοια και νησια? Πλακα κανουμε τωρα? Η μηπως συμφερει κανεναν ενεκα της κρισης και της πιεσης απο το Κρατος, να αποφασισει η Louis να αλλαξει σημαια στα πλοια της και να εχουμε καινουριους ανεργους ναυτικους?

Περα -ισως- απο τους κατοικους που δικαιως ή αδικως φοβουνται τη ρυπανση, δεν νομιζω πως ειναι προς το συμφερον κανενος αλλου να γινει ανελκυση. Το πολυ-πολυ να γινει μια μελετη που να επιβεβαιωνει το δυσκολο, δαπανηρο και επικινδυνο του εγχειρηματος ωστε να πει το Κρατος οτι "εμεις προσπαθησαμε πιστοι στις δεσμευσεις μας αλλα δε γινεται". Ο Παπαληγουρας εκλεγεται στο νομο Κορινθιας, μηπως εχει να κερδισει κατι σε ψηφους απο αυτην την ιστορια? Δε νομιζω. Ξαναλεω επισης πως απο τη στιγμη που δεν ανελκυστηκε το Σαμινα που θα ηταν σαφως πιο ευκολο, ειναι ουτοπια να φανταστει κανεις οτι θα ανελκυσθει το Sea Diamond.

Αν τελικα -που δεν προκειται- η Louis και το P&I δεν προσκομισουν μελετη ανελκυσης, φανταστειτε μονο ποσον καιρο θα παρει προκειμενου να γινει διαγωνισμος για τη μελετη αυτη, να ανατεθει, να βγουν τα κονδυλια και να εχουμε τελικα μια μελετη στα χερια μας. Διοτι αν δεν υποβαλλει τετοια μελετη η Louis, αναγκαστικα η ευθυνη πεφτει στο ΥΕΝ ή στο Υπουργειο Συγκοινωνιων που ελεγε κι ο Κεφαλογιαννης. Προσεξτε και τη γλωσσα που χρησιμοποιει ο Υπουργος: "να πεισουμε, να πιεσουμε". Ακομα και το τελεσιγραφο ειναι σε πολυ απαλη γλωσσα, πουθενα δεν υψωνονται οι τονοι, καμια κορωνα, πουθενα το ΥΕΝ δεν "αξιωνει, απαιτει, οριζει, αποφασιζει". Αυτα ολα σημαινουν κατι.

Τελειωνω υπενθυμιζοντας μερικες εκφρασεις που φοριουνται πολυ:

- Το μαχαιρι θα φτασει στο κοκκαλο

- Οι υπευθυνοι θα λογοδοτησουν στη Δικαιοσυνη

- Ουτε μια δεκαρα του χρηματος των φορολογουμενων δεν θα σπαταληθει σε αυτην την υποθεση

- Θα επιβληθουν βαρυτατα προστιμα στους υπεθυνους.

Link to comment
Share on other sites

Σημερα συμφωνα με ραδιοφωνικο σταθμο θα γινει καταληψη στην εφορια (προφανως στη Σαντορινη) με αιτημα την αμεση ανελκυση του ναυαγιου

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...