Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Τι σημαίνουν όλα αυτά για το μέλλον της ΑΝΕΚ άραγε;; Θα υπάρχουν σχετικά ανταλλάγματα;;; Θα μάθουμε σίγουρα μεθαύριο...έτσι;

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Αρχές Αυγούστου ή και αργότερα προς Σεπτέμβριο... εάν δεν γίνει η συγχώνευση και η Αττικα αποσυρθεί (οχι απίθανο) η ΑΝΕΚ θα κλείσει... δεν είναι το πιθανότερο αλλά δεν μπορεί να αποκλειστεί πλέον μετά τις ενέργειες του Ηλιόπουλου...

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

H Αττικα δεν παιζει να αποσυρθει λογω Ηλιοπουλου.Αν αποσυρθει αυτο διαδιδεται οτι μπορει να γινει σε περιπτωση που βαλει ορους η Επιτροπη Ανταγωνισμου που δεν την συμφερουν.

Link to comment
Share on other sites

 Το ίδιο λέμε... ο Ηλιόπουλος προσπαθεί να αλλάξει τον χαρακτηρισμό από την Επιτροπή της ΑΝΕΚ ως failing firm...  εάν το πετύχει και η Επιτροπή βάλει όρους η Αττικα θα αποσυρθεί. Προφανώς δεν ενδιαφέρεται να πάρει την ΑΝΕΚ απλά να δυσκολέψει τον ανταγωνισμό.

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Δεν κατεληξε σε αποφασεις η σημερινη συνεδριαση τελικα.Θα χρειαστει να γινουν τουλαχιστον 2 ακομα συμφωνα με την Καθημερινη στις 17 κ στις 24 του μηνα και βλεπουμε.

Link to comment
Share on other sites

Όσο καλύτερο το "ψάξουν" τώρα, όσο περισσότερες ερωτήσεις κάνουν και γραφτούν στα πρακτικά μαζί με τις απαντήσεις τόσο δυσκολότερο θα είναι να προσβληθεί η απόφαση για συγχώνευση στο μέλλον.
Όπως έχει πει και μια ψυχή "we have already eaten the camel we now have the queue"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Attica – ANEK: Θα καλύψει οποιοδήποτε «κενό» ο όμιλος Grimaldi αν δεν γίνει η συγχώνευση

Εξασφαλίσεις για την ομαλή συνέχιση του ακτοπλοϊκού έργου στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής δίνει, σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Grimaldi και η θυγατρική του ιταλικού ομίλου, Μινωικές Γραμμές, σε περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν εγκρίνει  την συγχώνευση της Attica Group με την ΑΝΕΚ.

Όπως επισημαίνεται σε ενημερωτικό σημείωμα: «Ο όμιλος Grimaldi δεσμεύεται ανεπιφύλακτα ότι, σε περίπτωση εξόδου πλοίων της ΑNΕΚ από τις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής λόγω μη πραγματοποίησης της συγκέντρωσης δια απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την ATTICA, θα δρομολογήσει πλοία κατάλληλης δυναμικότητας σε κάθε μια από τις γραμμές στην Κρήτη (πλοία της Minoan Lines) και στην Αδριατική (πλοία της Grimaldi Euromed), ούτως ώστε να συνεχισθεί απρόσκοπτα η εκτέλεση των δρομολογίων, να μην υπάρξει διατάραξη των συγκοινωνιών και να καλυφθούν οι ανάγκες του επιβατηγού κοινού».

Τονίζει επίσης ότι η Minoan Lines έχει ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι είναι διατεθειμένη να διαπραγματευθεί την αγορά του πλοίου ΕΛΥΡΟΣ και να απορροφήσει το πλήρωμα του, σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ επιθυμεί να το πουλήσει ή βρεθεί στην ανάγκη να το αποσύρει από τη γραμμή στην οποία δραστηριοποιείται.

Τέλος υπογραμμίζει ότι: «Λόγω της μεγάλης έλλειψης ναυτικών και της δυσκολίας στελέχωσης των πλοίων, η Minoan Lines και ο Όμιλος Grimaldi μπορούν να απορροφήσουν ναυτικούς, που τυχόν βρεθούν εκτός εργασίας λόγω απόσυρσης των πλοίων της ΑΝΕΚ από τις γραμμές στις οποίες η τελευταία δραστηριοποιείται».

Η συγχώνευση

Η υπόθεση της συγχώνευσης του ομίλου Atticaμε την ΑΝΕΚ έχει μπει στην τελική ευθεία. Την Δευτέρα εξάλλου θα συνεχισθεί η διαδικασία που ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ είναι προγραμματισμένη ακόμα μια στις 24 Ιουλίου 2023, ενώ η απόφαση αναμένεται μέχρι τις 4 Αυγούστου.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον εισηγητή, θα πρέπει να προχωρήσει η συμφωνία αφού πληρούνται τρεις προϋποθέσεις. Η πρώτη αναφέρει ότι σε άλλη περίπτωση η ΑΝΕΚ θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση. Επίσης δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση. Τέλος αναφέρει ότι αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.

Στο μεσοδιάστημα όμως, πριν την συνεδρίαση της ολομέλειας της επιτροπής, εταιρείες που συνδέονται με την Seajets συμφερόντων κ. Μάριου Ηλιόπουλου, κατέθεσαν δύο προτάσεις εξαγοράς της ανεκ, οι οποίες όμως απορρίφθηκαν.

Στην δεύτερη περίπτωση η ΑΝΕΚ με ανακοίνωσή της ενημέρωνε το επενδυτικό κοινό ότι: «την 07.07.2023 η Τράπεζα Πειραιώς, ως εκπρόσωπος των ομολογιούχων δανειστών του κοινοπρακτικού δανείου της εταιρείας, απέστειλε επιστολή στις εταιρείες «Σι Τζετς Ναυτικη Εταιρεια», «Κιαρα Ναυτικη Εταιρεια» και «Goldenstep Shipping Limited» με θέμα την από 30.06.2023 απαντητική επιστολή αυτών σχετικά με πρόταση εξαγοράς μετοχών και δανεισμού της ΑΝΕΚ. Με την ως άνω επιστολή της, η οποία κοινοποιήθηκε στην επιτροπή ανταγωνισμού, στην επιτροπή κεφαλαιαγοράς και στην εταιρεία, η Τραπεζα Πειραιως, έχοντας λάβει υπόψιν τα δεδομένα που έχουν παρουσιάσει οι ανωτέρω προτείνουσες εταιρείες, καταλήγει αυτολεξεί στα εξής: «επαναλαμβάνουμε εκ νέου ότι η όψιμη πρότασή σας, για την υλοποίηση της οποίας — από τα στοιχεία που θέσατε υπόψιν μας — δεν έχετε εξασφαλίσει επάρκεια κεφαλαίων ενώ από την άλλη δεν διασφαλίζει την επιβίωση της ΑΝΕΚ, δεν δύναται να γίνει αποδεκτή»».

Link to comment
Share on other sites

Ωραία όλα αυτά, αλλά απευθύνεται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (της οποίας θυμίζω η κύρια μέριμνα είναι να λειτουργεί ο ανταγωνισμός και να μην υπάρχουν μονοπώλεια) και της λέει τι; Μην ανησυχείς κι αν κλείσει η ΑΝΕΚ, εγώ θα βάλω πλοία και θα απασχολήσω και απολυμένους. Μα αυτό ακριβως είναι που θα ενισχύσει τις μονοπωλιακές καταστάσεις. 

 

Link to comment
Share on other sites

Σε πρωτη φαση προσπαθει να αποδομηθει το επιχειρημα της Πειραιως-Αttica οτι η Ανεκ ειναι failing firm και η συγχωνευση ειναι μονοδρομος για τη διασωση θεσεων εργασιας και εξυπηρετησης γραμμων.

Το εξαιρετικα ενδιαφερον της υποθεσης ειναι οτι και οι 3 εμπλεκομενοι εχουν κατι παραπανω απο αριστες σχεσεις με την κυβερνηση πραγμα που κανει καθε προβλεψη επισφαλη.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Κατανοώ την προσπάθεια του να αποδομήσει επιχειρήματα της συγχώνευσης αλλά δεν υποβάλλει και καμία πρόταση ώστε να καταρριφθεί κάποια εκ των τριών προυποθεσεων που θα συντελέσει στην ακύρωση της συγχώνευσης . 
 

Ετσι όπως εκφράζεται δημοσίως ο Grimaldi προσωπικά μου φαντάζει ότι επιθυμεί  την αυτόνομη πορεία της ΑΝΕΚ η οποία θα την οδηγήσει σύντομα σε λουκέτο χωρίς να ενισχυθεί περεταίρω ο όμιλος Attica με τα τρία ανταγωνιστικά πλοία της ΑΝΕΚ . 

Αν ήθελε την επιβίωση της εταιρείας θα είχε υποβάλει πρόταση εξαγοράς . 

Link to comment
Share on other sites

Μα ειναι προφανες οτι δεν θελει την επιβιωση της εταιριας. Φουντάρετέ τη λέει και εγώ είμαι εδώ.;)

Προσωπικά πιστευώ ότι δεν θα την αφήσουν να σκάσει, γιατί υπάρχει μεγάλη ουρά πίσω (Τράπεζες, προμηθευτές κλπ), αλλά το να βρεθεί το Έλυρος, μαζί με το πλήρωμά του και τα μισά δρομολόγια των Χανίων στον θείο:P, σε περίπτωση που προχωρήσει η συγχώνευση, αρχίζει να γίνεται εξαιρετικά πιθανό σαν ενδεχόμενο.  Θα ήταν και ένα δώρο στον G, για να μην πάει το θέμα στη DG COMP

Link to comment
Share on other sites

Η κωλυσιεργία της seajets άλλαξε πίστα. Όπως μαθαίνουμε από τη Ναυτεμπορική , αλλά και από τον υπόλοιπο οικονομικό τύπο, η νέα καταγγελία αφορά την απόκτηση του ελέγχου της MIG από την Τράπεζα Πειραιώς, χωρίς να έχουν τηρηθεί όλες οι υποχρεώσεις δημοσιότητας, αλλά και οι προβλέψεις αποφυγής συγκέντρωσης.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Orestis said:

δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς τη λειτουργία του ανταγωνισμού.

Λογικό, όπου είναι η ΑΝΕΚ είναι κι Attica, πλην των Χανιών που υπάρχει ήδη μονοπώλιο, αλλά για άλλους λόγους. 

Link to comment
Share on other sites

Αυτά τα σχόλια: ότι το νέο σχήμα θα έχει έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως (σε χωρητικότητα) ή ότι θα είναι το δεύτερο στην Ευρώπη σε επιβατική κίνηση, είναι κατηγορίας: Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το μεγαλύτερο αριστερό κόμμα στην ΕΕ ή ότι η ΑΕΚ είναι φόβητρο της Ρεάλ.:D.

Καλά και άγια όσα γράφονται για την απόφαση, η οποία λίγο ως πολύ ήταν αναμενόμενη. Όταν ολοκληρωθούν τα διαδικαστικά των Γ.Σ. και διαμορφωθεί το νέο σχήμα, θα διαπιστώσουμε και αν έχουν δοθεί υποσχέσεις για ανταλλάγματα, προκειμένου να μην πάει ο Grimaldi το ζήτημα στη DG Comp. Αντάλλαγματα, τα οποία προφανώς δεν θα μπορούσαν να αναφέρονται σε κάποια συμφωνία.

Το στοίχημα (ή πρόκληση, ή κίνδυνος κλπ) για το νέο σχήμα είναι άλλο: Να βρεθεί μακροπρόθεσμος επενδυτής που θα στηρίξει την ανανέωση του στόλου. Έχει γραφτεί πολλές φορές (και σε αυτό το τόπικ και στης Attica), ότι ο στόλος είναι γηρασμένος και κοστοβόρος. Τα περισσότερα πλοία δεν πληρούν τα περιβαλλοντικά κριτήρια που θέτει η ΕΕ και η εταιρία θα αναγκαστεί να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη (είτε για πρόστιμα, είτε για καύσιμα, είτε για να φέρει νεότερα πλοία).

Αν η εταιρία παραμείνει κάτω από την ομπρέλα των τραπεζών ή αν πουληθεί σε κανένα επενδυτικό fund με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, φοβάμαι ότι θα ξαναδούμε το έργο της ιχθυοκαλλιέργειας.

Εκεί μετά από πολυετείς διαπραγματεύσεις, κουρέματα δανείων και συγχωνεύσεις, σχηματίστηκε μια νέα εταιρία που απορρόφησε όλον σχεδόν τον κλάδο. Η εταιρία πουλήθηκε σε ένα αμερικάνικο και ένα αραβικό fund και όλα φαίνονταν ρόδινα. Τρία χρόνια μετά, οι "επενδυτές" ζητούν νέο δανεισμό, γιατί τα business plan με βάση τα οποία έγινε το deal 🤝, δεν βγαίνουν. Επιπλέον αρνούνται να προχωρήσουν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και οι δανειστές τραβάνε τις τρίχες τους (όπου έχουν), για να ξεφορτωθούν τον μουτζούρη. Για περισσότερες λεπτομέρειες, κάνετε μια αναζήτηση στο google με κλειδί τη λέξη Avramar.

Μέχρι τότε, ας συζητάμε αν θα γίνουν blue star ή superfast τα fossen και αν θα πουληθεί η όχι ο Έλυρος στις Μινωικές.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

«Όπως έχει αναφέρει σε μελέτη της η XRTC, η «νέα Attica» θα έχει παρουσία σχεδόν σε όλες τις γραμμές της χώρας, στις οποίες δρομολογούνται περίπου 100 ακτοπλοϊκά πλοία και εξυπηρετούν καθημερινά 115 νησιά συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους».

Ρε proud ο cpt Οικονομολόγος-αποτυχών υποψήφιος Ευρωβουλευτής 2019 τα γράφει, πρέπει να τα αξιολογήσουμε ως σοβαρά;

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Πάντως τα βλέπει ασύγκριτα πιο σοβαρά ο Ξηραδακης (προφανώς) από (ουκ ολίγους) που κάθονται όλη μέρα στο ais και ασχολούνται με το αν το τάδε πλοίο σήμερα πήγε με 17 αντί για 18.7 - "τι έπαθε?", αν στο άλλο έπρεπε το μπλε να πάει 30 εκατοστά πιο πάνω γιατί δείχνει μπαούλο, αν το παραπέρα έπρεπε να ξεκινά στις 19:00 και όχι 18:45 κλπ, είναι και λίγο αστείο δηλαδή καμία φορά να τα βλέπεις στα σοσιαλ τέτοιου τύπου συζήτηση 😂 

Αγαπάμε τα πλοία αλλά να υπάρχει και λογική. 

Link to comment
Share on other sites

Μόνο που αυτός παριστάνει τον ειδικό και πληρώνεται. Δεν είναι δυνατόν να λέει τις ίδιες κοινοτυπίες συνεχώς.

Για να μείνουμε στο θέμα μας, ήθελα απλά να επισημάνω, ότι τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για την Attica ή, για την ακρίβεια, τα δύσκολα δεν έχουν ακόμη αντιμετωπιστεί.

 

Link to comment
Share on other sites

On 8/6/2023 at 12:05 AM, Strofalos said:

https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/epixeiriseis/pos-i-apoktisi-tis-anek-ischiropii-tin-attica-group/amp/

Κατατοπιστικότατο άρθρο ακόμα και για τους πιο αδαείς. 

Κατατοπιστικοτατο μονο ως προς την πηγη προελευσης του. :P

Εγω θα θεωρουσα πολυ πιο σοφο αυτα τα 80 εκ.(και οσα ακομα γραψει το κοντερ)αντι να τα πεταξουν(κυριολεκτικα)στην Ανεκ να τα ειχαν δωσει για να παρουν το λιμανι της Ηγουμενιτσας πχ και να κανουν μια επενδυση για το μελλον τους στην αγορα της ευρυτερης περιοχης.

Προφανως δεν θα σταθω σε πρασινισματα του στολου και λοιπα παραμυθια της Χαλιμας γιατι δε νομιζω οτι κανεις μας πιστευει οτι εχουν καποια βαση,ομως αν εχεις ενα σοβαρο business plan γιατι να πας να αγορασεις 4 πλοια που ειναι στα προθυρα του σκραπ και αλλα 2-στην Αδριατικη-που κραυγαλεα φετος ειδικα ειναι στην ακμη της παρακμης τους;Και μαλιστα τα οποια λειτουργουν σε γραμμες που ηδη εχεις.Δεν βλεπω να κερδιζεις κατι απο αποψη ποιοτητας κ ποσοτητας αλλα ουτε βγαζεις και καποιον απο τη μεση μιας και αυτος ο καποιος χωρις την βοηθεια σου αυριο θα εκλεινε.

Μηπως αυτα συμβαινουν οταν ασκουν διοικηση αποκλειστικα οι πιστωτες σου;Και τι μελλον μπορει να εχει μια τετοια πολιτικη..1,2,3 χρονια;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...