Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Από όσα έχουμε διαβάσει και ακούσει, είναι το πιο κοντινό στην πραγματικότητα. Δεν έχει κινδυνολογίες του τύπου μαύρα σύννεφα, μαύρα φίδια κλπ και αναφέρει συγκεκριμένα πράγματα ως προς τα πιθανά ανταλλάγματα: πλοία, γραμμές και ωφελούμενους ανταγωνιστές..

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Χωρις να θελω να αμφισβητησω την ερευνα το αρθρογραφου θεωρω οτι σε αρκετα σημεια ειναι υπερβολικος... Δεν γινεται να αναγκασει να πωλησει μια εταιρεια 5 πλοια οταν η συγχωνευθησα εταιρεια περυσι δραστηριοποιουταν με 5 πλοια ολα κι ολα...  θεωρω οτι δεν θα υπαρχει τετοιος περιορισμος (ασχετα βεβαια αν η ιδια η νεα ΑΝΕΚ θα πρεπει για επιχειρησιακους λογους να κινηθει προς αυτη την κατευθυνση...

Παραλληλα η επιπτωση στον ανταγωνισμο απο τη συγχωνευση ειναι κυριολεκτικα μηδενικος γιατι σε ολες τις γραμμες (πλην του Πρεβελη) λειτουργουσαν εδω και παρα πολλα χρονια κοινοπρακτικα, σαν ενα κοινο σχημα... Αρα εφ οσον η επιτροπη ανταγωνισμου δεν ειχε καποια ενσταση επι τουτου, δεν θεωρω οτι υπαρχει βαση για να εχει τωρα.

Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε και την άποψη της Attica μέσα από το euro2day

Quote

 

ΑΝΕK-ATTICA GROUP: Μπορεί η μετοχή της κρητικής ακτοπλοϊκής εταιρείας να έπεσε την Παρασκευή κατά 14% επηρεαζόμενη από διάφορες ερμηνείες της προχθεσινής ανακοίνωσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού , ωστόσο η Attica Group φαίνεται να έχει εντελώς διαφορετική οπτική για το θέμα.

Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, η ανακοίνωση ουδόλως εξέπληξε, καθώς εκτιμούν ότι η Επιτροπή σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να εξετάσει το ζήτημα προσεκτικά, προκειμένου να δώσει την έγκριση της, για μια σημαντική εξέλιξη στον «πολλαπλώς ευαίσθητο χώρο της ακτοπλοΐας».

Που οφείλεται όμως αυτή η ψυχραιμία; Το ψάξαμε και μάθαμε από γνώστες τέτοιων διαδικασιών ότι οφείλεται στο γεγονός ότι η Αttica δεν μπήκε στη διαδικασία να πάρει την ΑΝΕΚ για να μεγαλώσει τα μεγέθη της, αλλά προκειμένου να προχωρήσει η διάσωση της τελευταίας- και να μην κλείσει.

Το ότι η Επιτροπή καλείται να εξετάσει μια απόπειρα διάσωσης και όχι μια απόπειρα επιχειρηματικής συγκέντρωσης, στο χώρο, μαθαίνουμε ότι είναι ξεκάθαρο και στη σχετική αίτηση, καθώς τυγχάνει συγκεκριμένης νομικής και κανονιστικής αντιμετώπισης πανευρωπαϊκά.

Το ότι η ΑΝΕK είναι «failing firm», όπως ονομάζεται στη διεθνή ορολογία, προκύπτει αβίαστα από τα οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα. Ζημιές 21 εκατ. ευρώ μετά από φόρους, 75 εκατ. ευρώ αρνητική καθαρή θέση, 283,8 εκατ. ευρώ αρνητικό κεφάλαιο κίνησης, ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις στις τράπεζες και συνολικές υποχρεώσεις που φτάνουν τα 335 εκατ. ευρώ.

Κι έτσι ο ορκωτός ελεγκτής διατύπωσε, κομψά θα λέγαμε, ουσιώδη αβεβαιότητα για τη συνέχιση της λειτουργίας της (going concern)

«Μαύρη είναι η νύχτα» και στη… θάλασσα, δηλαδή!

Κατά συνέπεια, εφόσον δεν υπάρχει εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, κι εφόσον η υπό διάσωση εταιρεία είτε θα συνενωθεί, είτε θα κλείσει και θα αποχωρήσει από την αγορά, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και για τις αρχές ανταγωνισμού, σε σχέση με μια επιχειρηματική συνένωση μεταξύ υγιών επιχειρήσεων…

Το ίδιο άλλωστε είχε συμβεί στην Ελλάδα το 2013, κατά την συνένωση της Aegean με την Olympic Air, η οποία εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, με αυτό το νομικό σκεπτικό.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Αναίμακτα πάντως δεν θα γίνει τίποτα... Η ΑΤΤΙΚΑ έχει κα μετόχους και πρέπει να πεί τα δικά της για να μην πουλήσουν τις μετοχές του και γίνουν χειρότερα τα πράγματα για  τον όμιλο....Μονοπώλιο πάλι να μείνει (τον 21ο Αιώνα)αποκλείετε(ήδη έμεινε μονοπώλιο στην Πάτρα-επίτηδες βέβαια από τον γνωστό Ιταλικό όμιλο) . Η  άλλη χειρότερη λύση είναι να σπάσει σε κομμάτια  και να πουληθεί(στους γνωστούς που περιμένουν στην γωνία Έλληνες και αλλοδαπούς).Δεν έχει νόημα να κρυβόμαστε πίσω από λέξεις...ότι γίνεται και λέγεται είναι μελετημένο.

Link to comment
Share on other sites

"Ανάμεσα στις παρεμβάσεις που αναμένονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, είναι η πώληση ενός Super Fast, τουλάχιστον δύο ταχυπλόων και ενδεχομένως και ακόμη δύο συμβατικών επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων σε ανταγωνίστριες εταιρείες."

Δηλαδή, σύμφωνα με το άρθρο, θα αναγκάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού την Άττικα να πουλήσει το ΧΙ, τα Highspeed 4 & Hellenic Highspeed, και ενδεχομένως τα Πρεβέλης & Διαγόρας, μόνο και μόνο για να διασωθεί η ΑΝΕΚ και να μην βαρέσει κανόνι!?? Συγνώμη αλλά μη σώσει και σωθεί η ΑΝΕΚ αν είναι να θυσιαστούν τόσα πλοία..! Επίσης, σύμφωνα πάντα με το άρθρο του mononews, θα πρέπει να αφήσουν χώρο στα Χανιά για να έρθει ο Μανωλιός με τον Κύδωνα? Παιδιά, για φούντο πάει η εταιρεία..το'χετε καταλάβει..? Ξανά-μανά μη σώσει και σωθεί η ΑΝΕΚ!!! 

"αλλά και θα δεσμεύει την Attica Group στη δρομολόγηση μόνο ενός πλοίου σε εσωτερικές θαλάσσιες γραμμές, όπως είναι η γραμμή Πειραιάς – Χανιά, που σήμερα εξυπηρετεί κατ’ αποκλειστικότητα η Κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Attica Group."

Ή τα μεγαλοποιεί ο αρθρογράφος ή στραβά σκέφτεται η Επιτροπή Ανταγωνισμού... 

Edited by Strofalos
Link to comment
Share on other sites

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα! Από την μία αμαρτία να πάνε χαμένα κάποια πλοία της ΑΝΕΚ αλλά οπο την άλλη αμαρτία να πάνε και κάποια της Hellenic - Blue Star. 

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Strofalos said:

"Ανάμεσα στις παρεμβάσεις που αναμένονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, είναι η πώληση ενός Super Fast, τουλάχιστον δύο ταχυπλόων και ενδεχομένως και ακόμη δύο συμβατικών επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων σε ανταγωνίστριες εταιρείες."

Δηλαδή, σύμφωνα με το άρθρο, θα αναγκάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού την Άττικα να πουλήσει το ΧΙ, τα Highspeed 4 & Hellenic Highspeed, και ενδεχομένως τα Πρεβέλης & Διαγόρας, μόνο και μόνο για να διασωθεί η ΑΝΕΚ και να μην βαρέσει κανόνι!?? Συγνώμη αλλά μη σώσει και σωθεί η ΑΝΕΚ αν είναι να θυσιαστούν τόσα πλοία..! Επίσης, σύμφωνα πάντα με το άρθρο του mononews, θα πρέπει να αφήσουν χώρο στα Χανιά για να έρθει ο Μανωλιός με τον Κύδωνα? Παιδιά, για φούντο πάει η εταιρεία..το'χετε καταλάβει..? Ξανά-μανά μη σώσει και σωθεί η ΑΝΕΚ!!! 

"αλλά και θα δεσμεύει την Attica Group στη δρομολόγηση μόνο ενός πλοίου σε εσωτερικές θαλάσσιες γραμμές, όπως είναι η γραμμή Πειραιάς – Χανιά, που σήμερα εξυπηρετεί κατ’ αποκλειστικότητα η Κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Attica Group."

Ή τα μεγαλοποιεί ο αρθρογράφος ή στραβά σκέφτεται η Επιτροπή Ανταγωνισμού... 

Ο αρθρογραφος δεν εκφραζει τις αποψεις της επιτροπης...

Ειναι εκτιμησεις δικες του και ενδεχομενως της αγορας...

Link to comment
Share on other sites

Δείξε λίγη αγάπη καραβοκυρη...

Τις σκέψεις μας λέμε..  μην αρχίζεις τους αφορισμούς...

Εδώ είμαστε και θα δούμε σε λίγους μήνες τι από όλα αυτά είναι πραγματικότητα...

Link to comment
Share on other sites

Μια διαπίστωση έκανα...Πρέπει όμως να αποδεχόμαστε κάποια πράγματα .Ένα από αυτά είναι πως η Superfast θα πληρώσει και πάλι την νύφη...

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, LoveBoat said:

Ένα από αυτά είναι πως η Superfast θα πληρώσει και πάλι την νύφη...

Αυτό βλέπω κι εγώ.., το ΧΙ είναι με το ένα πόδι στην Τυρινική μου φαίνεται..! 

Link to comment
Share on other sites

H λέξη κλειδί είναι η "παραχωρήσει χωρητικότητα"!!! Δηλαδή ότι λέμε εδώ παραπάνω. Ή θα δώσει πλοία (θα δώσει άμεσα χωρητικότητα) ή θα δώσει γραμμές ή μέρος των γραμμών (θα δώσει έμμεσα χωρητικότητα). Και καλά θα είναι να στείλει τίποτα Πρέβελης, Διαγόρας, Κρήτη, κτλ..να ξεσκαρτάρει παλιατζούρα. Μην είναι τίποτα ΧΙ, μεγάλα μπλου, Φοσενάκια, κτλ και ετοιμάζουμε κόλυβα μετά. 

Link to comment
Share on other sites

Αρχίζω να πιστεύω ότι το ότι ο Grimaldi σταμάτησε την Πάτρα ήταν ελιγμός για να παίξει ανοικτά στην υπόθεση ΑΝΕΚ-ΑΤΤΙΚΑ, τουλάχιστον στην Αδριατική, ίσως και στα Χανιά...

Όσο για τα πλοία όλοι ενδιαφέρονται για τα πιο νέα και μεγάλα...

 

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Αλλο ενα επεισόδιο της Λάμψης, από την Καθημερινή.

Το δημοσίευμα, προφανώς απηχώντας τη γραμμή της Attica, αναφέρει ότι η εταιρία δεν πρόκειται να δεχθεί επαχθείς όρους ή εν πάσει περιπτώσει όρους παρόμοιους με αυτούς που αποδέχθηκε για να εξαγοράσει τη Hellenic Seaways, γιατί τότε απορρόφησε μια επιχείρηση υγιή χωρίς ζητήματα βιωσιμότητας, ενώ τώρα προσφέρεται να εξαγοράσει την ΑΝΕΚ για να τη διασώσει. Με τη διάσωση οι ενυπόθηκοι δανειστές θα λάβουν 80εκ, ενώ θα πληρωθούν στο ακέραιο προμηθευτές και πολλοί άλλοι που έχουν λαμβάνειν. Όσο καθυστερεί η ολοκλήρωση της συγχώνευσης, τόσο επιδεινώνεται η θέση της ΑΝΕΚ και μπορεί να τεθεί και ζήτημα τροποποίησης των όρων διάσωσης, προκειμένου να μην μολυνθεί η Attica από την άσχημη οικονομική θέση της ΑΝΕΚ. Κάτι άλλο στο οποίο εστιάζουν (σωστά κατά τη γνώμη μου), είναι ότι οι δύο εταιρίες δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά, αλλά είναι σε κοινοπραξία σε όλες τις γραμμές όπου έχουν κοινή παρουσία.

Σε απλά ελληνικά η διοικήσεις της Attica και της Τράπεζας Πειραιώς, θα παίξουν κυρίως το χαρτί του κανονιού της ΑΝΕΚ.

Βάζω όλο το άρθρο του Ηλία Μπέλου, για να μην το ψάχνουμε.

Quote

Πυκνώνουν οι ανησυχίες μεταξύ των εργαζομένων, πιστωτών και προμηθευτών της ΑΝΕΚ για την ολοκλήρωση της διάσωσης της από την Attica Group μετά τις ενδείξεις πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ζητήσει δεσμεύσεις από την Attica που ενδεχομένως θα αλλάξουν την οικονομική λογική της συμφωνίας απομακρύνοντας έτσι την μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή από «το τραπέζι της συμφωνίας». 

Ενδείξεις που προκύπτουν όχι μόνο από την πρόσφατη ανακοίνωσή της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία μιλάει για συγκέντρωση που «προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές και πιθανές στρεβλώσεις στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς», αλλά κι από δημόσιες δηλώσεις ή και διαρροές ανταγωνιστικών εταιρειών και ειδικότερα των Μινωικών Γραμμών και της Seajets. Και αυτά παρά το γεγονός ότι οι δύο εταιρείες λειτουργούν κοινοπρακτικά στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, ουσιαστικά τις μοναδικές που δραστηριοποιείται η ΑΝΕΚ από το καλοκαίρι του 2011. 

Με την Επιτροπή Ανταγωνισμού να πιθανολογείται πως θα ζητήσει δεσμεύσεις από την Attica Group στα μέσα Ιουνίου, οπότε και θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες των εισηγητών, τίθεται εν αμφίβολω η σχέση ανταλλαγής μετόχων μεταξύ ΑΝΕΚ και Attica Group και – ακόμα σημαντικότερο – το ύψος των δανείων και των υποχρεώσεων προς προμηθευτές που μπορεί να αναλάβει η Attica, χωρίς να κινδυνέυσει να «μολυνθεί» από την δεινή οικονομική κατάσταση της ΑΝΕΚ, εξηγούν στην «Κ» τραπεζικές πηγές που παρακολουθούν τις εξελίξεις από κοντά.

Με απλά λόγια, η συμφωνία που συνομολογήθηκε πέρσι τον Σεπτέμβριο προβλέπει την πληρωμή 80 εκατομμυρίων στους ενυπόθηκους πιστωτές, την ανάληψη υποχρεώσεων προς προμηθευτές και ενυπόθηκους τους πιστωτές, οι οποίες σήμερα έχουν φτάσει κοντά στα 50 εκατομμύρια αλλά και την έκδοση 27,36 εκατομμυρίων μετοχών Attica που αποτιμώνται στο Χρηματιστήριο Αθηνών κοντά στα 70 εκατομμύρια, εξηγούν οι ίδιες πηγές. 

Ωστόσο εάν ζητηθεί από την Attica να προχωρήσει σε δεσμεύσεις, όπως πωλήσεις πλοίων ή παραχωρήσεις γραμμών, η συμφωνία μεταβάλεται άρδην και επί τα χείρω για τους «διασώστες». Διότι όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στο λιμάνι, «η Attica προσφέρθηκε να διασώσει την ΑΝΕΚ και όχι να κάνει μία εξαγορά υγιούς εταιρείας όπως είχε γίνει το 2018 με την Hellenic Seaways». 

Είναι ίσως χαρακτηριστικό πως από τότε που συνομολογήθηκε η συμφωνία, η οικονομική θέση της ΑΝΕΚ έχει επιδεινωθεί δραστικά: πέρυσι η ΑΝΕΚ σημείωσε μείωση του περιθωρίου κέρδους (EBITDA) σε 0,4% έναντι 4,7% ενώ το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας και του ομίλου παρέμεινε αρνητικό και μάλιστα στα -283,8 εκατ. και -272,8 εκατ. αντίστοιχα με τα ίδια κεφάλαια εταιρείας και ομίλου να είναι αρνητικά κατά -75 εκατ. και -61,4 εκατ. αντίστοιχα. Παράλληλα οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν στα 269,5 εκατ. ενώ οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές αυξήθηκαν στα 34,5 εκατ. 

Η συμφωνία διάσωσης της ΑΝΕΚ από την Attica Group προβλέπει την καταβολή από την τελευταία σε μετρητά, μετοχές και σε ανάληψη υποχρεώσεων ποσού της τάξης των 200 εκατομμυρίων. Κύκλοι της διοίκησης της Attica Group δηλώνουν πάντως στην Καθημερινή πως «θα τιμήσουν στο ακέραιο την δέσμευση τους εφόσον όμως δεν μεταβληθούν δραστικά οι όροι και τα οικονομικά της συμφωνίας, δηλαδή αν γίνει αποδεκτή από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η αρχή της συμφωνίας διάσωσης, ή failing firm όπως αναφέρεται διεθνώς νομικά, ως έχει». Σε περίπτωση που ζητηθούν υπερβολικές δεσμεύσεις από την Επιτροπή, τραπεζικές πηγές εκτιμούν πως «θα αλλάξουν τα οικονομικά μεγέθη στην βάση των οποίων έχει στηριχτεί η συμφωνία διάσωσης, και έτσι και τα ανταλλάγματα που δίνει η Attica τα οποία ούτως ή άλλως έχουν χαρακτηριστεί από κύκλους της αγοράς ως γενναία». 

Σε κάθε περίπτωση, προς επίρρωση της δέσμευσης της Attica Group για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, έρχεται αίτημά της προς τις τράπεζες για παράταση της προθεσμίας που προέβλεπε η συμφωνία με τους πιστωτές από 30 Ιουνίου στις 31 Δεκεμβρίου προκειμένου να υπάρξει ικανός χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας με την επιτροπή αλλά και των απαιτούμενων εταιρικών πράξεων όπως γενικές συνελεύσεις και λοιπά.  

ΥΓ: έχει και λίγο... καρότο στο τέλος. Η Attica ζήτησε από τους πιστωτές, εξάμηνη παράταση της προθεσμίας υλοποίησης της συμφωνίας.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Δεν μας κανει σοφοτερους σε κατι, σσε σχεση με ολα οσα εχουν αναφερθει. Αλλωστε δεν εχει νοημα η διαφωνια για τη διαφωνια.

Δηλαδη η επιτροπη δεν θα εγκρινει τη συγχωνευση ΑΝΕΚ Attica, αλλα θα εγκρινει να παει ολη η ακτοπλοΐα στον Ιταλό;

Το αστειο είναι ότι οι μόνοι που δεν έχoυν εκφέρει άποψη για το ζήτημα, είναι το  μακελειό και η ρομφαία

YΓ: Κάτι από όλα θα συμβεί: ή θα προχωρήσει η συγχώνευση ή δεν θα προχωρήσει, ή θα επιβληθούν ρήτρες και περιορισμοί που μπορούν να γίνουν αποδεκτοί ή δεν θα μπορούν να γίνουν. 

 

Edited by proud_ionian
ορθογραφια
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, proud_ionian said:

Δεν μας κανει σοφοτερους σε κατι, σσε σχεση με ολα οσα εχουν αναφερθει. Αλλωστε δεν εχει νοημα η διαφωνια για τη διαφωνια.

Δηλαδη η επιτροπη δεν θα εγκρινει τη συγχωνευση ΑΝΕΚ Attica, αλλα θα εγκρινει να παει ολη η ακτοπλοΐα στον Ιταλό;

Το αστειο είναι ότι οι μόνοι που δεν έχoυν εκφέρει άποψη για το ζήτημα, είναι το  μακελειό και η ρομφαία

YΓ: Κάτι από όλα θα συμβεί: ή θα προχωρήσει η συγχώνευση ή δεν θα προχωρήσει, ή θα επιβληθούν ρήτρες και περιορισμοί που μπορούν να γίνουν αποδεκτοί ή δεν θα μπορούν να γίνουν. 

 

το όλο θέμα είναι ακριβώς το τι θα αποφασίσει η επιτροπή. Κάποια πλοία (νεότερα και μεγαλύτερα) είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αλλάξουν χέρια. Αυτή τη στιγμή οι παίκτες κάνουν τις κινήσεις τους....

Link to comment
Share on other sites

Όταν μιλάμε από Επιτροπή Ανταγωνισμού, φαίνεται ένα ανέκδοτο που δεν είναι αστείο.

Υπάρχει πρόβλημα αν Αττικά αγοράζει ΑΝΕΚ, που δουλεύουν σε κοινοπραξία σε όλες της γραμμές και δεν λένε τίποτα όταν μια εταιρεία που είναι σε δεσπόζουσα θέση στην όλο το Μεσόγειο (και όχι μόνο εκεί) αγοράζει ένα από τα κυρία λιμάνι της Ελλάδας.

Μέσα όλα αυτά τα πράγματα, τα πλοία που κάνουν δρομολόγια Ιταλία - Ελλάδα είναι τα πιο ακριβά στην Ευρώπη… 

Είμαι Ελληνοιταλός, μένω Ιταλία και έμαθα καλά στη ζωή μου ότι Ιταλία είναι η Δημοκρατία της μπανάνες, αλλά κάποια στιγμή αρχίσω να σκέψω ίδια για της Ελλάδας…   

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...