Jump to content
Shipfriends

Κρήτη (IMO 7211799)


Recommended Posts

Εφυγε πολυ αθορυβα το καλοκαιρι του 2004 με το ονομα Express. Νωριτερα μια φημη το ηθελε να δρομολογειται στη γραμμη Ιταλιας Αλβανιας αλλα τελικα το πλοιο κατεληξε στη ντανα οπου λεηλατηθηκε απο την εταιρια του και ετσι εφυγε για Ινδια αυτοδυναμο.

Στην Ελλαδα το εφερε ο Πολεμης με το ονομα Αργω αλλα ποτε δεν ταξιδεψε με τα σινιαλα του. Πουληθηκε στην ΑΝΕΚ και ως Κρητη δουλεψε στις γραμμες της Κρητης αλλα και στην Αδριατικη. Αργοτερα περασε στα χερια του Βασιλη Αγαπητου που και το αυτοκινητο του Ναιας το ελεγε :D ονομαστηκε Σουπερναιας του εγινε σημαντικη ανακαινιση και δρομολογηθηκε Παροναξια. Το πρωτο καλοκαιρι... σαρωσε στις βλαβες αλλα μετα εστρωσε. Με τα σινιαλα της MFD αρχικα δρομολογηθηκε Ηγουμενιτσα-Πριντεζι και μετα παλι Παροναξια, μετα λιγο απο δω λιγο απο κει μεχρι που παροπλιστηκε στο Λαυριο, μετα στο Νεο Μωλο Δραπετσωνας και μετα στη ντανα Ελευσινας. Απο κει η συνεχεια ειναι γνωστη :(

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Πειραιάς του 1986 (ή μήπως '87 :confused:), μου είχε βγει η γλώσσα να ανέβω στο ρημάδι του λιμανιού (από τότενες δεν είχε ασανσέρ :P).

Το ΚΡΗΤΗ (σκέτο) με ένα δυό παλιόφιλους, στην ακτή Μιαούλη, μπροστά στον Άι Σπυρίδωνα :).

Για τον φίλο μου τον Neptuna :)

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Είχα την ατυχία να το ταξιδέψω και με τα 2 σινιάλα, της ΑΝΕΚ και του Αγαπητού. Αρχές του 1990 για Χανιά…και μου έχει χαραχτεί στην μνήμη σαν ένα κουνιστερό πλοίο που μύριζε άσχημα. Ειδικά όταν επέστρεψα από τα Χανιά με την ΑΡΙΑΔΝΗ…η σύγκριση ήταν συντριπτική υπέρ των Μινωικών. Και το 1996 ή 97 –δυστυχώς- δεν είχα δώσει σημασία στην μετονομασία και καθώς έτυχε μια δουλειά για Σαντορίνη…είπα να πάω με το ΣΟΥΠΕΡΝΤΟΥΠΕΡΝΑΪΑΣ να δω και περί τίνος πρόκειται. Όταν διαπίστωσα ότι πρόκειται για το ΚΡΗΤΗ ήταν πλέον αργά…ήμουν στον Πειραιά και είχα βγάλει ήδη εισιτήριο. Το ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ που γύρισα από Σαντορίνη…συγκριτικά με το ΣΟΥΠΕΡΝΤΟΥΠΕΡΝΑΪΑΣ μου φαντάζει ακόμη σαν το πιο καλοτάξιδο κρουαζιερόπλοιο. Μπορείτε να διαφωνήσετε…και ενδεχομένως να έχετε δίκιο…αλλά αυτές είναι οι δικές μου αναμνήσεις από το πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Σαν ΚΡΗΤΗ το θυμαμαι πιτσιρικας στη θεση που το εχει φωτογραφισει ο ΣΕΙΡΙΟΣ.Τοτε τα Μυτιλινια δενανε στου Τζελεπη οποτε το εβλεπα απο πλωρα.Μου φαινοταν τεραστιο ενω μου κανανε εντυπωση τα μαγουλα που ειχε.Στα ματια μου ηταν να να του εχεις κοψει την πλωρη και να ειναι στον αερα:D

Ποτε δεν ετυχε να ταξιδεψω αλλα ειχα μπει μερικες φορες μεσα σαν SUPERNAIAS μιας και δουλευε ενας φιλος μου.

Εσωτερικα δεν ελεγε πολλα πραγματα.Θυμαμαι εντονα το σαλονακι στην πρυμη το οποιο ειχε κατι γκρι κακογουστες καρεκλες και μερικα τραπεζακια.Στην πρωτη του χρονια σαν SUPERNAIAS ειχε και το ατυχημα στην Αστυπαλαια που κολησε με την πλωρη και τελικα χρειαστικε να ερθουν ρυμουλκα για να το ξεκολησουν.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο στην Αστυπαλαια πρεπει να ηταν το 97 τη δευτερη του χρονια. Την πρωτη χρονια επι Κοσμα Σφυριου* (α ρε τι θυμηθηκα τωρα) πηρε την αδεια και ο ιδιος υπουργος λιγο καιρο μετα ηθελε να την παρει πισω και απειλουσε την εταιρια λογω των πολλων βλαβων που παρουσιασε. Τοτε αλλαξανε πρωτο μηχανικο, λεγανε για σαμποταζ, τελικα το βαπορι δεν αντεχε την πιεση της Παροναξιας και οταν αποφασισανε να το πανε οσο μπορουσε ρολαρισε ;)

*μετα ηρθε ο Σουμακης και εφτιαξαν ολα :D

Link to comment
Share on other sites

Εγώ το θυμάμαι αρχές δεκαετίας του 80 να δένει και εκεί που το έχει φωτογραφήσει ο Σείριος, αλλά κυρίως εκεί που στην φωτογραφία βρίσκεται το Ιαλυσός. Αναχώρηση 2000 για Χανιά και φυσικά εννοείται πως εκείνη την εποχή φάνταζε μεγαθήριο. Τον τελευταίο χρόνο(ή μήπως 2?) πρίν την πώληση στον Αγαπητό, η ΑΝΕΚ το είχε βάλει στη γραμμή του Πειραιά - (Μήλου) - Αγίου Νικολάου - Σητείας αν θυμάμαι καλά με αναχωρήσεις στις 1830 το απόγευμα. Χαρακτηριστική φιγούρα συνδεδεμένη με το πλοίο(όπως τότε στην παλιά ΑΝΕΚ) ο συχωρεμένος ο καπτα-Γιάννης ο Μαραμπουτάκης που καθισμένος στον καταπέλτη έδινε οδηγίες σχετικά με το σε ποιά γραμμή φόρτωσης θα μπεί κάθε φορτηγό.

Link to comment
Share on other sites

Το ατυχημα στην Αστυπαλαια πρεπει να ηταν το 97 τη δευτερη του χρονια.

Εχεις απολυτο δικιο.Φεβρουαριο ή Μαρτιο του 97 ηταν.Μετα απο την στουκα γυρισε ρυμουλκουμενο αν δεν κανω λαθος στο Περαμα και μετα απο μερικες μερες ανεβηκε δεξαμενη για αποκατασταση των ζημιων

Στο Λαυριο ηταν να το λυπαται η ψυχη σου.Το ειδα βραδυ και ηταν σαν ερηπειο μεσα στο σκοταδι.Νομιζω οτι ηταν δεμενο στην ιδια θεση που ηταν παροπλισμενοι και οι δυο ΑΙΟΛΟΙ πριν μερικα χρονια

Link to comment
Share on other sites

Μαζί με τους πλοιάρχους που το ταξίδεψαν που ανέφερε ο Π100 να προσθέσουμε τον Βασίλη Γιαννακή, ο οποίος δεν το ταξίδεψε ποτέ αλλά ήταν ναυτολογημένος πλοίαρχος όταν πέρασε από τον Αγαπητό στην Hellas Ferries, τον Σωκράτη Καφετζόπουλο,τον Παναγιώτη Καραμόσχο το 2002 και τον Μηνά Ράλλη ο οποίος το έδεσε στον νέο μόλο για τον παροπλισμό του και το πήγε στο Λαύριο.

Μετά την πρώτη χρονιά επί Αγαπητού ανέλαβε Α μηχανικός ο Νίκος Καστανιάς κι έμεινε μέχρι και τον παροπλισμό του πλοίου.

Προσωπικά μου ήταν συμπαθητικό βαπόρι. Όπως λέει κι ο ΝΗΡΕΑΣ είχε μια ευαισθησία στην θάλασσα κυρίως όταν ήταν ξεφόρτωτο λόγω της ύπαρξης μάγουλων και της έλειψης stabilizers.

Το καλοκαίρι στην Παροναξία καθάριζε πολύ κίνηση τις δύσκολες ημέρες και τα 400 κρεβάτια του κατάφερναν να είχαν πουληθεί.

Ο Αγαπητός του κατά παρέκλιση της παράδοσης :D έριξε πολλά λεφτά σε αυτό το πλοίο. Η ΑΝΕΚ τα τελευταία χρόνια το είχε υποβιβάσει στην ιεραρχία του στόλου της, το είχε αφήσει απεριποιητο και περιπλανιόταν χωρίς βασικό ρόλο στο Μπάρι. Όλα αυτά μέχρι που πασροπλίστηκε στην Σούδα και το πήρε ο Αγαπητός.

Στην αρχή έπαιξε σοβαρά το ενδεχόμενο να έρθει Ικαρία Σάμο αλλά λόγοι που αφορούσαν το λιμάνι του Καρλοβασι κατέληξε στην Παροναξία.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ας δουμε και το πλοιο σε ενα μικρο βιντεακι απο μια εισοδο του στο λιμανι του Πειραια σαν ΕΞΠΡΕΣ ΑΡΗΣ.Ειναι καλοκαιρι Αυγουστου του 2001

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι θυμάμαι μιά φθινοπωρινοχειμωνιάτικη απογευματινή άφιξή του ώς Εξπρές (μακρυν)Αρης -το αποκαλούσα έτσι λόγω τού μάκρους του- στον Πειραιά,στο "κεφάλι" τής προβλήτας στην Ακτή Μιαούλη (εννοώ την προβλήτα όπου στο πλάϊ της συνήθως έδενε το HighSpeed 1) με αρκετούτσικο αέρα,όπου ερχόμενο με ανάποδα γιά να δέση,"παρασούρθηκε" και έφυγε πρός τα αριστερά,ξανάβαλε πρόσω και επανέλαβε την κίνηση και τελικά έδεσε με την τρίτη προσπάθεια.Αν θυμάμαι καλά μάλιστα,δέν πρέπει να είχε κατεβάσει πολύ κόσμο.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Έχει πάει εδώ και τόσα χρόνια για σκραπ, όμως καποιοι δεν ξεχνούν. Ένα πρόστιμο του ΓΕΝΕ (196.789ευρώ) για την μη επάνδρωση του πλοίου στην "αμαρτωλή" περίοδο 12/1999-03/2000 έφτασε στο ΣτΕ, όπου και σβήστηκε.

Ανάλογα πρόστιμα διεγράφησαν τόσο για το Εξπρές Απόλλων (36.479 ευρώ) όσο για το Εξπρές Άρτεμις (114.944 ευρώ).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Καλοκαίρι του 2001, φευγαμε για Ίο και ειχε καθυστέρηση στον Πειραιά, 1,5 ώρα...!!!

Φτάσαμε στο λιμάνι της Ίου μετά από 8,5 με 9 ώρες αν θυμάμαι καλά!!!

Link to comment
Share on other sites

Οντως ηταν αργο βαπορι περιπου 15 μιλια πηγαινε,την ωρα που οι ανταγωνιστες τους στην παροναξια πηγαιναν αρκετα περισσοτερο.Εξωτερικα ηταν συμπαθητικο πολλοι παντως το ειχαν ονομασει κουτι, εσωτερικα η αληθεια ειναι οτι ηταν μαυρα χαλια οπως και το ταξιδεμα του.Ενα μονο ταξιδι το 1996 εκανα μαζι του και θυμαμαι ακομα οτι το Πειραιας-Παρος το ειχε κανει 6:30 ωρες.

Edited by Lord
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
  • 3 years later...

Να ξαναθυμηθουμε το πλοιο με μια πανεμορφη φωτογραφια του ,στον Πειραια του 1984

Το πλοιο ολολευκο ,χωρις σινιαλα στο πλαι και μπορω να πω οτι ετσι μου αρεσει περισσοτερο σε σχεση με οταν φορουσε τα σινιαλια της ΑΝΕΚ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Με αφορμή τη φωτογραφία του @stathis από το Supernaias στην Πάρο, να θυμηθώ ότι εγώ εκείνη την εποχή είχα πάθει ζημιά που είχε πάει το βαπόρι στην Παροναξία. Μου φαινόταν αδιανόητο πως ένα πλοίο που είχε κάνει Κρήτη θα "ξέπεφτε" τις Κυκλάδες. Πλήν όμως οι εποχές είχαν αλλάξει, την ίδια στιγμή ήρθε και το Αριάδνη στη γραμμή και κάπως έτσι όλοι συνειδητοποιήσαμε πως αυτά που θυμόμασταν σαν παιδιά, άνηκαν πια στο παρελθόν.

Link to comment
Share on other sites

Το 1996 είχα γυρίσει Αύγουστο απο Σαντορίνη με το Supernaias.
Όντως το πλοίο έμοιαζε υπερμέγεθες σε σύγκριση με τα γνωστά Κυκλαδοπλοια της εποχής , είχε και τον αέρα του πρώην Κρητικού πλοίου, όμως εκείνη την εποχή καθάριζε προβλήτες κι έδινε πολλές λύσεις τις περιόδους αιχμής στη Παροναξία, με το μεγάλο γκαράζ του και τα πολλά κρεβάτια του. 

Σε εκείνο το ταξίδι μου θυμάμαι την παροικία πατημένη στα ΙΧ και τα κατάπιε όλα . Συνηθισμένη εικόνα τα καλοκαίρια στη σημερινή εποχή αλλά πριν 25 χρόνια η εικόνα ήταν πρωτόγνωρη . 
 

Link to comment
Share on other sites

Το κακο με κεινο το δρομολογιο ηταν οτι εφευγε πρωτο!βεβαια εβρισκες κρεββατι κ χωρο στο γκαραζ!ειχε γινει κ θεμα στα καναλια η βλαβη του κ ειχε φτασει κ στον υπουργο τοτε

Link to comment
Share on other sites

Η αλήθεια είναι πως η δρομολόγηση του στη Παροναξία τότε είχε κάνει αίσθηση.Μεγάλη σκούπα της εποχής τότε αλλά και αργότερα ως Εξπρές Άρης.Επί Αγαπητού πρέπει να το έτρεχαν και πάνω από 19 κόμβους, επι ΑΝΕΚ παλαιότερα δε νομίζω να είχε πιάσει αυτές τις ταχύτητες.

Να σημειώσω-θυμίσω πως ήταν αδελφάκι του Μαρίνα ενώ και ξαδερφάκι του Ιεράπετρα.

Link to comment
Share on other sites

Την πρώτη χρονιά  που βγήκε με τα σινιάλα του Αγαπητού , είχε κάνει μεγάλη επισκευή στις μηχανές , παραταύτα όμως οι βλάβες ήταν συνεχείς . Τότε υπεύθυνοι της εταιρείας έκαναν  λόγο μέχρι και για σαμποτάζ , όμως θεωρώ ότι ήταν αμυντική στρακαστρούκα  στις απειλές του Υπουργείου ότι θα τραβήξει την άδεια σκοπιμότητας που είχε δοθεί στο πλοίο . 
 

Ο πλέον πιθανός λόγος είναι αυτός που προαναφέρθηκε . Επι Ανεκ το πλοίο ταξίδευε μάξιμουμ με 17 μίλια και στην Παροναξία αρχικά πρεσαρίστηκε να βγάζει ταχύτητα την οποία δεν είχε . όταν έγινε αντιληπτό αυτό το γεγονός το βαπόρι έστρωσε και δεν ξανα ταλαιπωρήθηκε απο απανωτές βλάβες . 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...