Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δεν μπορεί να μην έχει καμπίνες, τουλάχιστον αξιωματικών, από τον κύκλο και πλώρα. Μετά τα εξαεριστικά αν θυμάμαι καλά κάθε πόρτα ήταν αποθήκη, και σε μια από όλες είχε και το pet village.

Link to comment
Share on other sites

Πίσω από τη γέφυρα του πλοίου είναι το γραφείο του πλοίου και η καμπίνα του πλοίαρχου. Πίσω από το κλιμακοστάσιο δεν υπάρχει καμία άλλη καμπίνα πληρώματος (είτε αξιωματικού ή κατώτερου πληρώματος), εξάλλου ότι δεν έχει παράθυρα στη περιοχή εκεί το αποδεικνύει και αυτό!!! Στο χώρο αυτό είναι τα ανεμιστήρες και μονάδες του κλιματισμού.

Υ.Γ: Δεν συνηθίζεται να αφήνουν χώρους ανεκμετάλλευτους στα πλοία!!

Link to comment
Share on other sites

Π100 αυτα που λες τα εχουμε πει και εμεις παραπανω,δεν καταλαβαινω τι προσθετεις στην συζητηση :blink: Για το υστερογραφο σου φερνω προχειρα-προχειρα δυο παραδειγματα:ΑΡΙΑΔΝΗ και EUROPEAN EXPRESS που εχουν η ειχαν χωρους ανεκμεταλλευτους.

Link to comment
Share on other sites

ειτε για προσνηωση, ειτε winch only (μαλλον το δευτερο ειναι), η απορια παραμενει για το κατα ποσο μπορουσε να εκμεταλλευθει καλυτερα ο χωρος αυτος (κατω απο το "ελικοδρομιο").

Link to comment
Share on other sites

Kαταρχήν η φώτο είναι από το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ κι όχι από το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ φαίνεται ξεκάθαρα από την βάρκα κι από την ταμπέλα με το όνομα. Αλλά επειδή είναι ίδια βαπόρια ας το πιάσουμε το θέμα. Κι από που θα περνάει ο κόσμος για να πηγαίνει εκεί πάνω , μέσα από τα εξαεριστικά, τις σκυλιέρες ή τις ενδιαιτήσεις πληρώματος?

Ένας χώρος εκεί σημαίνει ψηλότερο άλμπουρο, μεγαλύτερη επιφάνεια-άρα δυσκολία στις μανούβρες με πλευρικούς ανέμους και σίγουρα βάρος και μάλιστα ψηλά που ενδεχομένως να επηρέαζε το gm του πλοίου και σίγουρα θα πρόσθετα κούνημα.

Επιπλέον έστω ότι είχε χώρο εκεί για άλλη μια αίθουσα αεροπορικών με 350 καθίσματα ας πούμε. Αυτό σημαίνει επιπλέον σωστικά ,βαρελάκια κι ενδεχομένως επιπλέον σταθμό ΜΕS τα οποία που θα έμπαιναν?

Και πάνω από όλα το winch only είναι απαραίτητο για ένα επιβατηγό πλοίο.

Οι εταιρείες όπως είπε κι ο Π100 κοιτάζουν να εκμεταλλευτούν το πλοίο όσο το δυνατόν περισσότερο λαμβάνοντας υπόψη όμως κάποιες παραμέτρους.

Τα παραδείγματα με το ΑΡΙΑΔΝΗ η το EUROPEAN EXPRESS δεν μπορούν να έχουν βάση γιατί για το πρώτο προστέθηκαν πολλοι χώροι απλά δεν έγινε πολυκατοικία κι ήταν στα πλαίσια του μπάτζετ που η εταιρεία του είχε την διάθεση να επενδυσει. Δεν έγινε η εκμετάλλευση που έγινε στο ΕΛΥΡΟΣ αλλά αυτό κόστισε τα διπλά λεφτά. Για το EUROPEAN EXPRESS δεν μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα διότι ήταν ένα βαπόρι που δούλευε στην ξενιτιά , σε ναυλώσεις, όπου δεν κυριαρχουν τα μέτρα και τα σταθμά της ελληνικής ακτοπλοίας.

Link to comment
Share on other sites

Βρε Earl δεν λεω να χτισουν καινουργιο ντεκ απο πανω αλλα να χρησιμοποιησουν τους κενους χωρους που υπαρχουν στο τελευταιο deck(της γεφυρας)που φαινονται και στο ga plan του πλοιου.

Αν πχ μπουν σε αυτο τον χωρο καποιες καμπινες,θα μπορει να πηγαινει το πληρωμα εκει και να μεινουν ελευθερες αυτες που χρησιμοποιουν κατω - αρα δεν αλλαζει ουτε το πρωτοκολλο,ουτε το υψος του πλοιου ουτε χρειαζεται παραπανω σωστικα.

Οσο για τους ανεκμεταλλευτους χωρους και τα παραδειγματα που εφερα,ειναι σαν μου λες οτι οταν εφτιαξαν στην Ιαπωνια την ΑΡΙΑΔΝΗ(η ακομα και στην μετασκευη εδω) ειπαν 'τερμα,αυτο ειναι το πλοιο,δεν μπαινουν ουτε παραπανω καμπινες,ουτε παραπανω σαλονια,ουτε γινεται ανακατανομη των χωρων'. Φυσικα η πραξη μας εχει δειξει το αντιθετο ;) .Νομιζω και τα μικρα blue star εχουν φαει τουλαχιστον 1 φορα μετασκευη το καθενα(εστω εξωτερικα)για να μεγαλωσουν το πρωτοκολλο τους.

Τελοσπαντων,δεν λεω οτι ντε και καλα γινεται και στα 2 ΝΗΣΟΣ,απλα αναρωτηθηκα αν υπαρχει αυτη δυνατοτητα - αυτο μπορει να το απαντησει νομιζω μονο ενας αρχιτεκτονας σε συνεργασια με τον ναυπηγο των πλοιων.

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Εχει ιδεα κανεις γιατι στο τελευταιο ντεκ των ΝΗΣΟΣ δεν εχουν εκμεταλλευτει τον χωρο αναμεσα σε τσιμινιερα και γεφυρα? Εχοντας ταξιδεψει και με τα 2 μπορω πω με σιγουρια οτι στην ουσια ειναι ενας κενος χωρος,εκτος απο τον χωρο με τις σκαλες(κοκκινος κυκλος).Οι εξαγωγες εξαερισμου/aircondition φτανουν λιγο πιο μπροστα απο το φουγαρο ενω υπαρχουν και καποιες πορτες που λενε crew only.Μια ματια στο deck plan του ΜΥΚΟΝΟΣ δειχνει οτι περα απο τον χωρο/καμπινα του καπετανιου,το υπολοιπο ειναι σχεδον κενο.Αν εβαζαν πχ τις σκαλες στην μια ακρη,δεν θα χωρουσαν καμια 10αρα καμπινες εκει μεσα? ^_^

επειδή στο deck plan του shippax δεν φαινεται καλά,όλο το deck πίσω απο τη γέφυρα είναι καλυμένο απο τα AC units

post-1949-0-90668400-1317938393_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Π100 αυτα που λες τα εχουμε πει και εμεις παραπανω,δεν καταλαβαινω τι προσθετεις στην συζητηση :blink:

Nhsos Xios, απλώς λέω ότι δεν υπάρχουν άλλες καμπίνες αξιωματικών που λέει ο enas chiotis και ακριβώς πως είναι η διάταξη ακριβώς στα δυο πλοία!!

Δεν μπορεί να μην έχει καμπίνες, τουλάχιστον αξιωματικών, από τον κύκλο και πλώρα.

Καθώς και ότι ανέφερες ότι υπάρχει κάποιο κενό ανάμεσα στο κλιμακοστάσιο και τις μονάδες εξαερισμού και των Air Condition.

στην ουσια ειναι ενας κενος χωρος,εκτος απο τον χωρο με τις σκαλες(κοκκινος κυκλος).Οι εξαγωγες εξαερισμου/aircondition φτανουν λιγο πιο μπροστα απο το φουγαρο ενω υπαρχουν και καποιες πορτες που λενε crew only. Μια ματια στο deck plan του ΜΥΚΟΝΟΣ δειχνει οτι περα απο τον χωρο/καμπινα του καπετανιου,το υπολοιπο ειναι σχεδον κενο.
Αν εβαζαν πχ τις σκαλες στην μια ακρη,δεν θα χωρουσαν καμια 10αρα καμπινες εκει μεσα? ^_^

Εάν έβαζαν τη σκάλα προς την άκρη θα πρέπει να χαλούσαν τη διάταξη στις υπάρχουσες καμπίνες επιβατών αλλά και του πληρώματος (η πλώρια σκάλα είναι ανάμεσα στο κενό των εσωτερικών καμπίνων και η πρυμνιά μπροστά από το άνω γκαράζ και τις καμπίνες του πληρώματος, καθώς και ανάμεσα στα σαλόνια & καμπίνες επιβατών στους κοινοχρήστους χώρους των επιβατών

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να είμαι ειδικός, απλά να θέσω ένα δεδομένο ακόμα στην συζήτηση για τις καμπίνες. Είναι πιθανό να μην έχουν φτιαχτεί διότι ως ταχύπλοο που σχεδιάστηκε το πλοίο ΣΙΓΟΥΡΑ έχει περιορισμό στα βάρη. Ίσως να μην έβγαινε στον κατασκευαστή, έχοντας την μέγιστη ταχύτητα και αυτονομία (έχει σχέση με το βάρος των καυσίμων που θα φορτώσει) που ήθελε για το πλοίο και φορτωμένο με το μέγιστο σε φορτηγά πλοία και επιβάτες, και έτσι να άφησε κενούς χώρους.

Στα όρια των μέγιστων ταχυτήτων ακόμα και ένας τόνος μπορεί να παίξει ρόλο, λαμαρίνες λοιπόν κρεβάτια άνθρωποι κλπ κλπ ίσως να βγάζαν το καράβι εκτός! :huh:

Edited by GeorgeSt
Link to comment
Share on other sites

κενοί χώροι δεν υπάρχουν,είπαμε ότι και το deck 8 που εκ πρώτης όψης φαίνεται να είναι κενό,δεν είναι γιατί έχει τις μονάδες των κλιματιστικών σχεδόν σε όλο το μήκος του,δεν υπάρχει ψεγάδι σε αυτά τα καράβια όσο και αν ψάξει κανείς.

επίσης GeorgeSt τα καράβια αυτά έχουν σχεδιάστεί απο την αρχή με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις μεταφορικής ικανότητας και ταχύτητας,επομένως,ακόμα και αν κάτι δεν έβγαινε θα είχε αλλαχτεί κάποιο χαρακτηριστικό του πλοίου στη φάση του design ώστε να βγεί το σωστό αποτέλεσμα,αυτά που αναφέρεις δεν είναι αποδεκτά πράγματα σε καινούργιο project high speed ferry,θα μπορούσαν να ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις μετασκευών,αλλά και πάλι υπο ειδικές συνθήκες

Edited by Stefanos
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

οι "ακτοπλοοι" λενε, με επιφυλαξη, οτι πιθανον να πουληθηκε στην ισπανια.

αν τελικα ισχυει κατι τετοιο (να πωλειται δηλαδη ενα πλοιο που μπορει να βρει ρολο στην ελλαδα και να κρατανε τα παλτα να στολιζουν το περαμα), μιλαμε για την αρχη του τελους της εταιρειας.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Έχει πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση όμως απο τα υπόλοιπα παλτά και με τη τιμή του πετρελαίου στα σημερινά επίπεδα αμφιβάλω αν έβγαζε έστω τα έξοδά του.....

Link to comment
Share on other sites

Όντως αν ισχύει κάτι τέτοιο θα είναι μεγάλο δυστυχημα...Είναι κρίμα να φευγουν νεότευκτα βαπόρια με τέτοιες ικανότητες. Ήθελα να ήξερα τόσο ασύμφορη είναι η χρήση του που ούτε με 19-20 κόμβους που πάει τελευταία δεν βγαίνει;

Αν (και εννοείται το απεύχομαι) ισχύει κάτι τέτοιο τότε είναι άλλος ένας προάγγελος του τι μέλλει γενέσθαι στην ακτοπλοΊα σε μερικά χρονάκια. Και μη χειρότερα και ευχομαι φυσικά να μην ευσταθεί τέτοια φήμη...

Link to comment
Share on other sites

Οταν υπαρχουν επιχειrηματιες - εφοπλιστες που το μονο που κοιτανε ειναι τι θα βαλουν τσεπη τους. Η οικογενεια που διοικει ανεκ - hsw, σε ολοκληρο παναθηναικο με τοσα εκατομμυρια κοσμου πισω εκανε τα ιδια και χειροτερα. Το ιδιο ακριβως κανει και στην ακτοπλοια. Απορω παντως. Αν το Ιεραπετρα με 20 κομβους (αν τους πιανει...), εχει ιδια καταναλωση με το Νησος Μυκονος στους 20 κομβους. Λογικα, λογω παλαιοτητας θα εχει μεγαλυτερη καταναλωση το πρωτο ως πιο γηρασμενο

Link to comment
Share on other sites

Και χειρότερα θα έρθουν και εδώ θα είμαστε (εύχομαι) για να τα δούμε. Το "μεγάλο πανηγύρι" ακόμα δεν άρχισε....

Όσο για την περίπτωση που το καράβι πουληθεί, σίγουρα θα είναι μία άσχημη εξέλιξη, αλλά οπωσδήποτε όχι δα και "μεγάλο δυστύχημα". Μεγάλο δυστύχημα είναι η φτώχια που χτυπάει την πόρτα όλων μας, ο άνεργος που δεν έχει να φάει και από πάνω του ζητάνε να πληρώσει και διάφορα χαράτσια.

Καλό και χρυσό το ΜΥΚΟΝΟΣ, αλλά δεν θα ξυνίσει δα και ο τραχανάς αν στην Ικαροσαμία αντικατασταθεί από το ΠΡΕΒΕΛΗΣ, το ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, τον ΠΗΓΑΣΟ. Μπροστά στα όσα ζούμε και στα πολύ χειρότερα που έρχονται για τα επόμενα τουλάχιστον δέκα χρόνια, μακάρι η πώληση του ΜΥΚΟΝΟΣ να είναι το "μεγαλύτερο δυστύχημα" που θα μας έβρει.....

Link to comment
Share on other sites

Αν το πας από αυτή την άποψη είσαι σωστός, και εννοείται ότι φυσικά δεν ήρθε το τέλος του κόσμου. ;)

Εγώ απλά στάθηκα στα της ακτοπλοϊας και ειδικά στα βαπόρια που δραστηριοποιούνται και κατά την άποψη μου η αποχώρηση ενός νεότευκτου δεν είναι ότι καλύτερο . Και όχι ειδικά για την Ικαροσαμία (ούτε πολύ περισσότερο για τον Πρέβελη η το Ιεραπετρα ή το Σαντορίνη του οποίου είμαι φαν) αλλά γενικά επειδή φεύγει ενα νεο πλοίο. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Απορω παντως. Αν το Ιεραπετρα με 20 κομβους (αν τους πιανει...), εχει ιδια καταναλωση με το Νησος Μυκονος στους 20 κομβους. Λογικα, λογω παλαιοτητας θα εχει μεγαλυτερη καταναλωση το πρωτο ως πιο γηρασμενο
το μυκονος που εχει μεγαλυτερες μηχανες (ακομη και με δυο μονο να πηγαινει) εχει σιγουρα πολυ μεγαλυτερη καταναλωση

αν τελικα επιβεβαιωθει η ειδηση, το ασχημο ειναι οτι φευγει ενα νεο πλοιο, ενα πλοιο που θα μπορουσε να βρει αλλο ρολο εδω, αν δεν εβγαινε στη γραμμη του. αν το δουμε και λιγο συναισθηματικα ειναι και ενα πλοιο made in greece, που φτιαχτηκε για τις γραμμες του αιγαιου και ειναι κριμα που θα φυγει. ποσο μαλλον που η αποχωρηση του θα σημανει και τον ενταφιασμο της αλλοτε πολλα υποσχομενης εταιρειας του.

Μεγάλο δυστύχημα είναι η φτώχια που χτυπάει την πόρτα όλων μας
ακριβως αυτο. ο κοσμος που δεν εχει να πληρωσει ουτε τις στοιχειωδεις υποχρεωσεις του (να φροντισει την υγεια του και την υγεια της οικογενειεας του και να ταϊσει τα παιδια του), το τελευταιο που τον απασχολει ειναι να ταξιδεψει.
Link to comment
Share on other sites

O κοσμος που δεν εχει να πληρωσει ουτε τις στοιχειωδεις υποχρεωσεις του το τελευταιο που τον απασχολει ειναι να ταξιδεψει.

Δεν ταξιδεύουν για αναψυχή οι νησιώτες με το Μύκονος (αυτοί που ουσιαστικά πλήττονται σε ενδεχόμενη αποχώρηση του, το εμπόριό τους κι ο τουρισμός τους το καλοκαίρι), μα για να μεταβούν αξιοπρεπώς στην ηπειρωτική Ελλάδα για τις δουλειές τους (γραφειοκρατικά, εμπόριο, σχολές, συγγενείς κτλ.) και μετά πίσω στα σπίτια τους. Ίσα ίσα, ένας που είναι σε άσχημη οικονομική κατάσταση νοιάζεται περισσότερο για το αν το εισιτήριο που θα αγοράσει "αξίζει τα λεφτά του". Σε καράβια 35ετίας, ακόμη και αν υποθέσουμε ότι έχουμε χαμηλότερο εισιτήριο, το τελευταίο δεν τα αξίζει τα λεφτά του, όπως δε αξίζει στο νησιώτη το χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών και ασφάλειας που θα του παρέχουν και η περιθωριοποίηση του, στην οποία μερικώς συμβάλλουν. H φτώχεια μπορεί να αναλυθεί σε άλλο topic, είναι "αλλουνού παπά Ευαγγέλιο" (παρότι επηρεάζει την ακτοπλοΐα). Στο παρόν topic μιλάμε για το Mύκονος και η λογική του τύπου "ας φύγει το πλοίο, εδώ πεινάει ο κόσμος", δεν συνάδει με την υπόσταση, τη φιλοσοφία, την "ψυχολογία" ενός shipfriends' forum. Είναι τραγικό το να φύγει, τόσο απλά.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Καλή η συζήτηση και ακόμα καλύτερες -και πάντα σεβαστές- οι διαφορετικές απόψεις.

Κανείς όμως δεν εξέφρασε την άποψη "ας φύγει το πλοίο, εδώ πεινάει ο κόσμος", μην τα ισοπεδώνουμε όλα χάριν εντυπωσιασμού. Είναι πράγματι λυπηρό να φύγει ένα πλοίο της αξίας του ΜΥΚΟΝΟΣ, αλλά ως εκεί. Δεν είναι ούτε "μεγάλο δυστύχημα" ούτε βέβαια και "τραγικό", για όνομα του θεού.

Link to comment
Share on other sites

θα συμφωνησω στην φραση "ας φυγει το πλοιο, εδω πειναει ο κοσμο", αλλα εμεις οι σαμιωτες και οι ικαριωτες ειμαστε απομωνομενα νησια τα οποια μας υποβαθμιζαν για πολλα χρονια με το να εχουμε μια ζωη καραβια τα οποια καναμε κρουαζιερα στο αγιαο μεχρι να φτασουμε πειραια.....17-20 ωρες, με το νησος μυκονος τα τελυταια 3 χρονια πηγαιναμε αξιοπρεπως.......γλιτωναμε αρκετες ωρες ταλαιπωριας.....αλλα δυστυχως παλι θα μας ξαναγυρισουν πισω τις παλιες εποχες, χωρις να θελω να εκθεσω το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ.......ευτυχως ομως που αγουδημος εχει αποσυρει τα πλοια του.......

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

να θυμισουμε οτι το πλοιο το οραματιστηκε και το παρηγγειλε για τη strintzis lines ο μακης ο στριντζης στα τελη των 90s για τη γραμμη ραφηνα ανδρο τηνο μυκονο ευδηλο καρλοβασι (δεν νομιζω οτι αρχικος στοχος ηταν και το βαθυ), το αποπερατωσε για τη hellenic seaways με σκοπο αρχικα να παει στη γραμμη της ραφηνας (μεχρι μυκονο) και στη συνεχεια προς το τελος της ναυπηγησης τα σχεδια αλλαξαν και το πλοιο πηγε πειραια χιο μυτιληνη, ξεκινωντας την εξαετη παρουσια της εταιρειας στη γραμμη. την τελευταια τετραετια εξυπηρετησε τη γραμμη της ικαροσαμιας (ποτε μεσω συρου μυκονου και ποτε μεσω παρου ναξου).

αν τελικα φυγει, στη ραφηνα θα εξακολουθουν να ειναι τα περισσοτερα πλοια που ηταν και στα τελη των 90s, στη χιο μυτιληνη ομοιως και στην ικαροσαμια θα αντικατασταθει απο αλλα πλοια, συνομηλικα εκεινων.

σε μια αλλη εταιρεια ή με μια αλλη διοικηση στη HSW πιθανον το πλοιο δεν θα θεωρειτο βαρος και με καποιον αλλο σχεδιασμο πιθανον να παρεμενε

ΥΓ1: αν γινεται, ας μη συζητησουμε τα της ικαροσαμιας στο τοπικ του πλοιου.

ΥΓ2: προσωπικα με στενοχωρει το γεγονος οτι φευγει ενα νεο πλοιο, αλλα μεχρι εκει. ας μη δουμε τις υπερβολες που ειδαμε πριν λιγα χρονια για αλλο υπεργηρο ;)

Link to comment
Share on other sites

ας μη δουμε τις υπερβολες που ειδαμε πριν λιγα χρονια για αλλο υπεργηρο ;)

Ε εντάξει, εννοείται ότι δε θα αρχίσουμε να κουλομαδιόμαστε κιόλας ! :D Προς το παρόν είναι μόλις μια ανεπιβεβαίωτη φήμη...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...