Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

On 5/7/2024 at 1:10 AM, proud_ionian said:

Αν κάποιος ήταν κακοήθης, θα μπορούσε να σκεφτεί ότι δεν συμπίπτουν πάντα το συμφέρον των επιχειρήσεων, με το συμφέρον αυτών που τις διοικούν.

Δεν ξέρω αν ήθελες να το διατυπώσεις "ευγενικά", αλλά αυτό που αναφέρεις ισχύει σε πολλές περιπτώσεις και είναι ένα από τα βασικά ζητήματα της Εταιρικής Διακυβέρνησης.

Έχουν γραφτεί "τόνοι" βιβλία και σχετικά επιστημονικά άρθρα για το πόσο τελικά ταυτίζονται τα συμφέροντα των διοικούντων με τα συμφέροντα της επιχείρησης και, προφανώς, των μετόχων.

Παραθέτω εδώ, για όσους ενδιαφέρονται, μια ωραία ανάλυση από το βιβλίο των Λαζαρίδη, Θ. και Δρυμπέτα, Ε., (2011) Εταιρική Διακυβέρνηση - Διεθνής Πρακτική & Ελληνική Εμπειρία, Εκδόσεις Σοφία, Θεσσαλονίκη.

Το βέβαιο είναι πάντως ότι στην περίπτωση της Attica η λογική έχει εδώ και καιρό σηκώσει τα χέρια ψηλά! 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

52 minutes ago, ΕΥΔΟΞΟΣ said:

Στο τέλος δεν θα πατάει άνθρωπος στα πλοία

Γιατί, πατάει??? Με τ'αεροπλάνα πάνε οι περισσότεροι..! Η Αδριατική είναι ήδη χαμένη. Το Αιγαίο ακολουθεί (Δωδεκάνησα&Β.Αιγαίο δηλαδή), Ικαροσαμία είναι ακόμη ντέρμπι, και τους έχουν μείνει οι Κυκλάδες. Ευτυχώς που οι μισές δεν έχουν και αεροδρόμιο δηλαδή. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/7/2024 at 1:10 AM, proud_ionian said:

δεν συμπίπτουν πάντα το συμφέρον των επιχειρήσεων, με το συμφέρον αυτών που τις διοικούν.

 

10 hours ago, Strofalos said:

Μην είναι και εσκεμμένο το μπάχαλο..

 

9 hours ago, Strofalos said:

Το μόνο σίγουρο πως τόσα έμπειρα στελέχη δεν "ξεκουτιάνανε" ξαφνικά. 

Άλλο ένα... αστέρι στη φανέλα της Attica. Απαγόρευση απόπλου στο XI στην Ancona και χάος στη διαχείριση των επιβατών.

Από όλο αυτό το φετινό μπάχαλο, έχει πληγεί κυρίως η εικόνα της εταιρίας στην Αδριατική και το brand Superfast. Ακόμη με τη βλάβη του Κρήτη ΙΙ, το Αριάδνη κατέβασαν, κάνοντας άνω κάτω τα δρομολόγια εδώ στη Δύση.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το shippaxinfo, το συμβόλαιο με την Onex γιά την ναυπήγηση ενός ενδοκυκλαδικού εγ/ογ θα υπογραφεί στο τέλος Μαϊου Θα είναι ελληνικής σχεδίασης αλλα θα μοιάζει εξωτερικά με τα μικρά Blue Star.

Link to comment
Share on other sites

On 5/18/2024 at 1:20 PM, proud_ionian said:

@hayabusagr Η attica ειναι τυπικά ιδιωτική, έχει έναν εμφανιζόμενο μέτοχο που έχει πάνω από 90%, αλλά όλοι ξέρουμε ότι πραγματικός δικαιούχος είναι η Τράπεζα Πειραιώς που θέλει (?)να την ξεφορτωθεί και διοικείται από τα ίδια στελέχη για σχεδόν 15 χρόνια.

Οι σκέψεις του @Strofalos, έχουν περάσει και από το δικό μου κεφάλι. Εύχομαι πραγματικά να μη συμβαίνει κάτι τέτοιο.

 

Είμαι από αυτούς που εδώ και καμιά δεκαετία τουλάχιστον έχουν μιλήσει για τα κακώς κείμενα του ομίλου, όταν πολλοί εξ’ υμών δεν αναγνωρίζατε το ότι δεν ακούν τους πελάτες τους, ότι χρησιμοποιούν εκβιαστικές λογικές, ότι χτίζουν τα δρομολόγιά τους γύρω από τις επιδοτήσεις και όχι γύρω από τη λογική και την εξηπηρέτηση των πελατών τους, ότι προσπαθούν να χτίσουν γραμμές γύρω από πλοία κι όχι να φέρουν πλοία που να ταιριάζουν στις γραμμές τους και ότι γενικά το επίπεδο προσφοράς υπηρεσιών και συντήρησης έπεφτε κάθε χρόνο. Ακόμα και για μένα όμως μου είναι δύσκολο να φανταστώ ότι υπάρχει κακόβουλο σχέδιο πίσω από τον ορυμαγδό που βλέπουμε να κορυφώνεται(?) στις μέρες μας.

 

Το άλλο που μπορώ να σκεφτώ σαν εξήγηση για τη σημερινή κατάσταση είναι το εξής: η εταιρεία αυτή με εξαίρεση το Διαγόρα κινούταν αποκλειστικά με νεότευκτα εξαιρετικής ποιότητας σε μικρές σχετικά ηλικίες. Η συντήρηση λοιπόν δεν ήταν πρόβλημα υπό την έννοια ότι υπήρχαν εγγυήσεις, χρησιμοποιούνταν οριτζινάλε ανταλλακτικά αλλά γενικότερα και λόγω κατασκευαστικής ποιότητας τα πλοία δεν είχαν προβλήματα. Τα τελευταία χρόνια όμως και προβληματικοί σε επίπεδο συντήρησης στόλοι αποκτήθηκαν(ΑΝΕΚ, AML)* αλλά και πολλά από αυτά τα νεότευκτα ξεπέρασαν πια την 20ετία ζωής(μικρά Blue Star, Blue Star 1 kai 2), ενώ άλλα την πλησιάζουν ολοταχώς με τρομερά επιβαρυμένη χρήση(Χίος και Μύκονος). Μήπως τελικά υπάρχει και έλλειμμα τεχνογνωσίας για να τα βγάλουν πέρα με τον υπάρχοντα στόλο? Δεν ξέρω, και δεν το γράφω για να θίξω κάποιον. Αλλά είναι κι αυτό συζητήσιμο θέμα.

 

*Στους προβληματικούς στόλους δεν περιλαμβάνω την Hellenic Seaways, γιατί δε νομίζω πως τα πλοία της έδωσαν κάποιο σοβαρό δικαίωμα εκτός από το Μύκονος, του οποίου όμως τα προβλήματα επί Attica ξεκίνησαν. Τοις πράγμασι αποδείχτηκε στα δικά μου μάτια πως σαν εταιρεία λειτουργούσαν πολύ πιο επαγγελματικά και σωστά απ’ ότι τους πιστώναμε απ’ έξω, τουλάχιστον σε επίπεδο διαχείρισης του στόλου τους.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Το Μύκονος ήταν προβληματικό από τα μικράτα του, ενώ τα μπαρμπάδια της HSW, Σάμος και Ρόδος έχουν γενικά ξεκούραστα δρομολόγια και προλαβαίνουν να γίνουν τα στοιχειώδη.

Δεν είναι αυτό η ουσία όμως και για χάρη της συζήτησης θα δεχθώ ότι η μία όψη του νομίσματος, είναι όσα αναφέρει ο @Nick the Greek Τι θα έκανε τότε μία στοιχειωδώς σοβαρή εταιρία; Μα το αυτονότητο.

On 5/18/2024 at 1:15 AM, proud_ionian said:

...πρόσληψη στελεχών εκτός εταιρίας (και εκτός Ελλάδας) στους τομείς που πάσχουν. Τα υπόλοιπα είναι συνταγή αποτυχίας...

Εδώ όμως προτεραιότητα δεν είναι να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, αλλά να διατηρηθει η εσωτερική ανθρωπογεωγραφία.

Πέρα από τυχόν ανεπάρκειες ή απειρία, βλέπουμε εδώ και δύο περίπου χρόνια, να απαξιώνεται συτηματικά η παρουσία του ομίλου στην Αδριατική και το brand Superfast.

On 5/18/2024 at 1:15 AM, proud_ionian said:

...υπάρχει πλήρης αποδιοργάνωση. 'Εχουμε μπει ήδη στη σαιζόν, δύο πλοία βασικών γραμών είναι εκτός για άγνωστο χρόνο (Superfast III & Κρήτη ΙΙ), άλλα δύο ανέβαλαν τις ακινησίες τους (SF XI και Hellenic Spiit), σε τρεις βασικές γραμμές-αιμοδότες (ancona, bari, δωδεκάνησα), ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το line up του καλοκαιριού... 

 

On 5/18/2024 at 11:57 PM, proud_ionian said:

Άλλο ένα... αστέρι στη φανέλα της Attica. Απαγόρευση απόπλου στο XI στην Ancona και χάος στη διαχείριση των επιβατών.

Από όλο αυτό το φετινό μπάχαλο, έχει πληγεί κυρίως η εικόνα της εταιρίας στην Αδριατική και το brand Superfast. Ακόμη με τη βλάβη του Κρήτη ΙΙ, το Αριάδνη κατέβασαν, κάνοντας άνω κάτω τα δρομολόγια εδώ στη Δύση.

Τι να πρωτοθυμήσω; Ότι τα δρομολόγια του 2024 ανακοινώθηκαν σε δόσεις τέλη Ιανουαρίου, ενώ παλιότερα ανέβαιναν το Σεπτέμβρη τα δρομολόγια της επόμενης σαιζόν; Ότι δεν υπολογίζονται τα δρομολόγια, με βάση τις πραγματικές ταχύτητες των πλοίων και τους πραγματικούς χρόνους παραμονής στα λιμάνια, με αποτέλεσμα συνεχείς καθυστερήσεις και συνεχείς τροποποιήσεις; Ότι τελειώνει ο Μάιος και δεν ξέρουμε ποια δρομολόγια θα ισχύουν τον Ιούλιο; Αυτά όλα πριν μπούμε στο πλοίο, γιατί και on board απέχουμε πολύ από το παρελθόν. Όταν συγκρίνω με παρελθόν, δεν πάω 15 χρόνια πίσω στον Παναγόπουλο, αλλά 4-5 χρόνια πίσω, που τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά.

Για να επιστρέψω στην αρχή του ποστ, η άλλη όψη του νομίσματος, είναι αποφάσεις και κινήσεις που δεν μπορούν να αποδοθούν μόνο σε ανεπάρκεια και άγνοια. 

Edited by proud_ionian
ορθογραφια
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Πάντως άτομα που έτρεχαν την εταιρία από τα υψηλότερα πόστα, για ξεχωριστούς λόγους δεν είναι στην εταιρεία.

Βλ. Πέτρος Βέττας, Μιχάλης Σακελλης, πατήρ και υιός Πασχάλης.

Οι προαχθέντες αντικαταστάτες τους μέχρι στιγμής δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα.

Κι εγώ συμφωνώ με τον @Nick the Greek τα πλοία πλέον μεγάλωσαν και βγάζουν τα προβλήματα της ηλικίας τους.

Αλλά αντιμετωπίζονται σα νεότευκτα είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω έλλειψης - λανθασμένης διαχείρισης πόρων.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Όπως έχω αναφέρει ξανά η εταιρεία πρέπει να ναυπηγήσει άμεσα δύο ro-pax σαν τα Superfast i και ii τα ιμιτασιον. Δύο Visentini εξέλιξη τους με τεράστιο γκαράζ γύρω στα 3000 lm και ταχύτητα 24 κόμβους.Για την Ανκόνα,για Bari τα άλλα δύο και Βενετία το Superfast XI με ένα Γιαπωνέζο πχ Λευκά Όρη.

Στη Κρήτη στα Χανιά να μείνει το Έλυρος με το Κίσσαμος,Ηράκλειο τα δύο Fossen.Τα τελευταία με τη ταχύτητα τους θα κάνουν και ημερήσια με τη Σαντορίνη μέσα.

Αυτό το σχήμα το κρατάνε σταθερά,σταθερά όμως για 10 χρόνια και δε τους κουνάει κανένας!!!Για να τελειώνουμε...

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Οι ναυπηγήσεις θέλουν κεφάλαια,τα οποία δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

Για τί ναυπηγήσεις συζητάμε όταν δεν μπορούν να φέρουν εις πέρας τις επισκευές του υπάρχοντος στόλου;

Από εκεί και πέρα έχουν και άλλες γραμμές. Δεν είναι το πρόβλημα να φέρουν τα fossen στη Σαντορίνη.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, nomikos said:

Όπως έχω αναφέρει ξανά η εταιρεία πρέπει να ναυπηγήσει άμεσα δύο ro-pax σαν τα Superfast i και ii τα ιμιτασιον. Δύο Visentini εξέλιξη τους με τεράστιο γκαράζ γύρω στα 3000 lm και ταχύτητα 24 κόμβους.Για την Ανκόνα,για Bari τα άλλα δύο και Βενετία το Superfast XI με ένα Γιαπωνέζο πχ Λευκά Όρη.

Στη Κρήτη στα Χανιά να μείνει το Έλυρος με το Κίσσαμος,Ηράκλειο τα δύο Fossen.Τα τελευταία με τη ταχύτητα τους θα κάνουν και ημερήσια με τη Σαντορίνη μέσα.

Αυτό το σχήμα το κρατάνε σταθερά,σταθερά όμως για 10 χρόνια και δε τους κουνάει κανένας!!!Για να τελειώνουμε...

Ωραίος συλλογισμός.

Αυτό είναι ένα όραμα, το οποίο όπως έχω ξαναγράψει, δεν υπάρχει στον όμιλο.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Δε χωρανε τα Ηρακλειωτικα φορτηγα θα βαλουν κ τη Σαντορινη μεσα;

Τα υπολοιπα να ειχαμε να λεγαμε

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Στα ημερήσια χωράνε @margaritis24.

Ας μείνουν όπως είναι στάσιμοι να τους κλείσουνε το σπίτι οι ανταγωνιστες.

*το μαγαζί..

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, margaritis24 said:

Δε χωρανε τα Ηρακλειωτικα φορτηγα θα βαλουν κ τη Σαντορινη μεσα;

Τα υπολοιπα να ειχαμε να λεγαμε

Σε λίγο στο Ηράκλειο δε θα υπάρχουν καν με αυτά που κάνουν.

Στη Σαντορίνη σίγουρα θα βοηθούσε πολύ ένα τέτοιο δρομολόγιο. 

Και δε θα χρειαζόταν το καλοκαίρι κάποιο μεγάλο Μπλου απογευματινό.

Και κάτι γενικό.

Δυστυχώς, για μένα, το μακρινό πλέον 2017 η Hellenic Seaways δεν έπεσε στα χέρια του Γκριμάλντι.

Πολλά θα ήταν διαφορετικά και για τις δύο εταιρείες.

Blue-Superfast και Hellenic.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς όπως τα λέει ο Villandry είναι η κατάσταση η Hellenic πλέον θα ήταν σε καλύτερη κατάσταση και η blue-superfast θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στην τωρινή κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

Να διαβάζεις από Έλληνες λάτρεις των πλοίων να εύχονται να περνάνε σε ξένα χέρια οι εταιρίες … λυπηρό 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Θεωρείτε πως τώρα ανήκει σε αμιγώς Ελληνικά χέρια;

Πιστεύετε πως οι Έλληνες και μη εργαζόμενοι τότε και τώρα θα έφευγαν και τη θέση τους θα έπαιρναν Ιταλοί και άλλοι αλλοεθνείς;

Ή μήπως βλέπετε διαφορετική μεταχείριση των Ελλήνων επιβατών από τον Όμιλο Άττικα σε σχέση με τις Μινωικές;

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Villandry said:

Ή μήπως βλέπετε διαφορετική μεταχείριση των Ελλήνων επιβατών από τον Όμιλο Άττικα σε σχέση με τις Μινωικές;

Τωρα για να λεμε και του στραβου το δικιο,οι Μινωικες δεν φτασαν ποτε σε τετοιο χαλι ανοργανωσιας..Ακομα και τα πρωτα χρονια των Κρουζ.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, MILTIADIS said:

Τωρα για να λεμε και του στραβου το δικιο,οι Μινωικες δεν φτασαν ποτε σε τετοιο χαλι ανοργανωσιας..Ακομα και τα πρωτα χρονια των Κρουζ.

Σ' αυτό το πνεύμα ήταν και η δική μου τοποθέτηση, λανθασμένα το εξίσωσα, η Άττικα και σε αυτόν τον τομέα υπολείπεται των Μινωικών και όχι μόνο.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, nomikos said:

Όπως έχω αναφέρει ξανά η εταιρεία πρέπει να ναυπηγήσει άμεσα δύο ro-pax σαν τα Superfast i και ii τα ιμιτασιον. Δύο Visentini εξέλιξη τους με τεράστιο γκαράζ γύρω στα 3000 lm και ταχύτητα 24 κόμβους.Για την Ανκόνα,για Bari τα άλλα δύο και Βενετία το Superfast XI με ένα Γιαπωνέζο πχ Λευκά Όρη.

Στη Κρήτη στα Χανιά να μείνει το Έλυρος με το Κίσσαμος,Ηράκλειο τα δύο Fossen.Τα τελευταία με τη ταχύτητα τους θα κάνουν και ημερήσια με τη Σαντορίνη μέσα.

Αυτό το σχήμα το κρατάνε σταθερά,σταθερά όμως για 10 χρόνια και δε τους κουνάει κανένας!!!Για να τελειώνουμε...

Νομικέ, εδώ δεν έχουν λεφτά για να αγοράσουν τα σκραμπερς που θέλουν για τα πλοία τους, θα αγοράσουν νεότευκτα? Καλά θα ήταν..σωστή επιλογή αλλά no money no honey.

Μήνες έχω ένα πιθανό και λειτουργικό line up για την Άττικα στο μυαλό μου, αλλά αδυνατώ να το γράψω γιατί δεν ξέρω ποιά πλοία θα δουλεψουν και ποιά όχι. Χώρια που θέλει και ώρα όλο αυτό το κατεβατό και χρόνος δεν υπάρχει. Στο τέλος της σεζόν, θα το αραδιάσω έτσι, για την τιμή των όπλων. 

Το βασικότερο πρόβλημα στην εταιρεία, θα το ξαναπώ, είναι η ΕΛΛΕΙΨΗ ΟΡΑΜΑΤΟΣ!!! Είναι να ξέρουν που θέλουν να πάνε και με ποιόν τρόπο. Όλα τα άλλα έπονται. 

Link to comment
Share on other sites

Είναι νομοτελειακό δυστυχώς . Ένα σύστημα όσο το μεγαλώνεις και το πολυπλεκεις τότε αργά η γρήγορα θα καταρρεύσει . Ο Γκριμάλντι μάλλον γνωρίζει αυτόν τον νόμο της φύσης και για αυτό αφήνει τις εταιρίες που εξαγοράζει να λειτουργούν σχετικά αυτόνομα με τις δικές τους πολιτικές που είχαν πριν την εξαγορά . Σίγουρα έχει ενεργό ρόλο σε όλες αλλά είναι καλύτερο να έχεις να κανείς με 10 γενικούς διευθυντές της κάθε εταιρίας παρά να προσπαθείς να ομογενοποιήσεις 5 εταιρίες σε μια . Ότι ακριβώς κάνει η αττικα δηλαδή . Εάν η αττικα είχε κρατήσει τις εταιρίες να δουλεύουν σαν ξεχωριστές ημιαυτονομες οντότητες η κάθε μια με την πολιτική της θα ήταν πιο εύκολος ο έλεγχος της κάθε μιας . Αυτή είναι η δίκη μου ταπεινή γνώμη 

Link to comment
Share on other sites

On 9/15/2023 at 7:07 AM, proud_ionian said:

H McKinsey, θα αναλάβει τον εσωτερικό έλεγχο για το αν τηρούνται όλες οι διαδικασίες στη λειτουργία του στόλου, καθώς και τη σύνταξη των βελτιωτικών προτάσεων.

Φαντάζομαι θα ανατεθεί ακόμη ένα project στη McKinsey: Ο εσωτερικός έλεγχος και η σύνταξη βελτιωτικών προτάσεων, με αφορμή το μαύρο χάλι με τις επισκευές, αλλά και την υπονόμευση της θέσης του ομίλου στην Αδριατική. Το πόρισμα θα εκδοθεί... κάποτε.

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα μπορούσε άραγε στην παρούσα- μπάχαλο- φάση να γίνει το εξής?: Να αξιοποιηθεί (μετά το τέλος των υποχρεώσεων του στην Κασοκαρπαθία) το Πρέβελης είτε ως τρίτο πλοίο στα Δωδεκάνησα, είτε στις άγονες του βιρείου Αιγαίου (με ταυτόχρονη έλευση του Διαγόρα στα Δωδεκάνησα), η Αριάδνη να έρθει στο Ηράκλειο λόγω μεγαλύτερου πρωτοκόλλου, και ο Αστερίων 2 να επιστρέψει στην Αδριατική- και έτσι να μην χρειαστούν λεφτά για ναυλώσεις τύπου Claudia, μια που κατά πως φαίνεται λεφτά δεν περισσεύουν και πολλά?

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Captain Smith said:

... Εάν η αττικα είχε κρατήσει τις εταιρίες να δουλεύουν σαν ξεχωριστές ημιαυτονομες οντότητες η κάθε μια με την πολιτική της θα ήταν πιο εύκολος ο έλεγχος της κάθε μιας . Αυτή είναι η δίκη μου ταπεινή γνώμη 

Νομίζω προς τα εκεί κινούνταν και κινούνται. Η εικόνα έδειχνε ότι πηγαινε σε ένα προσωρινό σχήμα με τις δρομολογήσεις και τα χρώμματα, μέχρι να γίνει κατι πιο μόνιμο μετά το ερχόμενο καλοκαίρι. Απλώς η συνταγή δεν είχε καλά υλικά (Κρήτη ΙΙ) ούτε και καλή εκτέλεση (Ακινησίες χωρίς καλο προγραμματισμό) κι έκοψε πριν πάρει την βράση του καλοκαιριου. Ο σεφ ;) μαλλον δεν τα πήγε καλά.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...