Jump to content
Shipfriends

Z.Gk.

eMembers
  • Posts

    197
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Είναι απολαυστική η παρουσίαση του πλοίου από τον Nick!! Ούτε και εμένα μου άρεσε εξωτερικά, αλλά άλλαξα τελείως γνώμη, αφού διάβασα το κείμενο και είδα τις κατατοπιστικές φωτογραφίες.
  2. Λοιπόν, σε όσους μας αρέσουν τα κέικ, ήρθε η ώρα να τα βάψουμε μαύρα! Και αυτό γιατί ερευνητές δημιούργησαν σύστημα καθαρισμού καυσαερίων πλοίων με μπέικιν πάουντερ! Ναι, αυτό το ταπεινό υλικό (διττανθρακικό νάτριο) που μας χάρισε τόσα κέικ, οικογενειακές αναμνήσεις και ... ορισμένα κιλά, θα χρησιμοποιείται πλέον για να εξουδετερώνει τις ενώσεις του θείου! Λεπτομέρειες σε αυτό το δημοσίευμα, στο οποίο επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι έχει ήδη εγκατασταθεί με επιτυχία σε bulk carrier 96.000 dwt. Η ... δίαιτα τώρα δικαιώνεται!
  3. Πάντως, είναι ένα άκρως καραβολατρικό πλοίο, ειδικά για εμάς τους πιο...σιτεμένους. Δεν το έχω ταξιδέψει, αλλά ένα ημερήσιο ταξίδι μαζί του πιστεύω ότι θα χαρίσει ωραίες αναμνήσεις. Έχω την αίσθηση ότι και σαν Νήσος Σάμος, δεν έχει βγάλει πολλές βλάβες, σε αντίθεση με τα προβλήματα που αντιμετώπιζε ως Ionian Queen.
  4. Βραδινή βόλτα στο μεγάλο λιμάνι, για να ξεπροβοδίσουμε αγαπημένο πρόσωπο για το Ηράκλειο. Κάτι ο νέος φωτισμός του λιμανιού, κάτι η συννεφιά, κάτι το φεγγάρι που έπαιζε κρυφτό με τα σύννεφα, κάτι το ντουμάνι (οικολογικό και μη) από τα φουγάρα των πλοίων, δημιούργησαν μια ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα στον Πειραιά. Έτσι, αναμονή για να φύγει το "τρενάκι" για την Κρήτη και ευκαιρία για φωτογράφιση. Φόρτωση του Φαιστός Παλάς, και από ότι είδα το κυρίως γκαράζ σχετικά γεμάτο. Ήρεμοι ρυθμοί, με τις τελευταίες νταλίκες και δυο τουριστικά λεωφορεία να μπαίνουν ελάχιστα λεπτά πριν την αναχώρηση. Ελάχιστα λεπτά πριν, άφιξη του Διονύσιος Σολωμός με μια σβέλτη μανούβρα. Προσωπικά, θεωρώ την πλώρη του μια από τις ωραιότερες πλώρες και αξίζουν συγχαρητήρια σε αυτούς που τη σχεδίασαν και την έφτιαξαν. Στη συνέχεια αναχώρηση του αγαπημένου δεινόσαυρου Κρήτη ΙΙ. Να πως εδώ ότι στο φως του λιμανιού το πλοίο έδειχνε εξωτερικά σε πολύ καλή κατάσταση και ότι μολονότι είχε φουντάρει τη δεξιά άγκυρα, τελικά δεν τη χρησιμοποίησε για τον απόπλου, όπως έχει κάνει άλλες φορές, αντίθετα τη βιράρισε πριν την αναχώρηση. Τέλος, ο Έλυρος και η επιβλητική πλώρη του. Εντυπωσιακό πλοίο, ελπίζω να το ταξιδέψω κάποια στιγμή. Μπορεί τα λιμάνια μας να είναι κέντρα διερχομένων, σε αντίθεση με αυτά της Ευρώπης, αλλά πιστεύω ότι, κατά κάποιο τρόπο, είμαστε τυχεροί εμείς οι καραβολάτρες στην Ελλάδα, μια και ακόμα η πρόσβαση στα λιμάνια είναι ελεύθερη και μπορούμε να κάνουμε τις βόλτες μας και να χαλαρώνουμε λίγο από την πίεση της δουλειάς και των υποχρεώσεων.
  5. Z.Gk.

    Kriti II off to Heraklio.

    Kriti II familiar bow, Piraeus, 11/10/2022.
  6. Dionisios Solomos night arrival in Piraeus, 11/10/2022.
  7. Z.Gk.

    Elyros off to Chania.

    Elyros impressive bow, Piraeus, 11/10/2022.
  8. Z.Gk.

    Elyros off to Chania.

    Elyros impressive bow. Piraeus, 11/10/2022.
  9. Festos Palace in Piraeus, 11/10/2022.
  10. Festos Palace off to Heraklio, 11/10/2022
  11. Αν και μπορεί να είμαι εκτός θέματος, ναι μεν έχει δίκιο ο @Strofalosγια το μέσο μηνιάτικο ενός Τούρκου, ωστόσο η περίπτωση της τουρκικής οικονομίας είναι, θα λέγαμε, πολυδιάστατη. Το επίπεδο της παραοικονομίας, το γεγονός ότι υπάρχει έντονη επιχειρηματικότητα στη χώρα αυτή (όσο και αν με πονά που το λέω), η ανάπτυξη του ΑΕΠ ακόμα και μέσω κρίσης, το γεγονός ότι η καταναλωτική ζήτηση στην Τουρκία παραμένει σχετικά ισχυρή, το γεγονός ότι έχουν ευνοηθεί οι τουρκικές εξαγωγές και άλλοι παράγοντες, δημιουργούν μια ιδιαίτερη κατάσταση, που δεν αποτυπώνεται απόλυτα σε αυτό που εμφανίζεται ως μέσος μισθός. Ο Θεοδόσης έχει γνώση της τουρκικής αγοράς, όπως έχει γραφτεί στο Forum, και μπορεί να έχει λάβει υπόψη του και τα παραπάνω. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν λέω ότι η τουρκική οικονομία δεν έχει σοβαρά ζητήματα, αλλά είναι και δεδομένο, σύμφωνα με αναλυτές, ότι αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση. Τέλος πάντων, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί το εν λόγω εγχείρημα.
  12. Ναι, σωστός! Πρέπει να ολοκληρωθεί και τυπικά η διαδικασία...
  13. Πανέμορφο βαπόρι, από τα πιο καλλίγραμμα ΕΓ/ΟΓ! Εξαιρετική η φωτογραφία σου @polmyt! Με το Αριάδνη είχα ταξιδέψει όταν ήταν δρομολογημένο στα Χανιά, νομίζω τα καλοκαίρια του 1988 και του 1989. Φανταστικό και καραβολατρικό πλοίο για την εποχή του, με το πολύ καλό επίπεδο των Μινωικών Γραμμών. Θυμάμαι ότι είχε και κοιτώνες, στους οποίους αν πήγαινες αρκετά νωρίς, έβρισκες κρεβάτι για να βγάλεις το βράδυ. Εμείς, σαν οικογένεια, είχαμε κλείσει τότε μια τετράκλινη εσωτερική καμπίνα, πολύ καλή για τα δεδομένα της εποχής. Την εποχή εκείνη, το πλοίο αναχωρούσε από τον Πειραιά κατά τις 6.30 το απόγευμα και το Άπτερα στις 7.00. Μιλάμε για ένα σχεδόν δωδεκάωρο ταξίδι, με την ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 15 μίλια. Βέβαια, άλλες εποχές τότε. Όπως είχαμε σχολιάσει και στο θέμα του Ν. Καζαντζάκης, ο κόσμος τότε ξόδευε και στα μπαρ και, κυρίως, στο εστιατόριο και στο self-service του πλοίου, όπου δεν χρειαζόσουν ένα νεφρό για να φάνε τέσσερα άτομα πολύ και καλό φαγητό. Άπλετα εξωτερικά καταστρώματα, με πρόσβαση να βλέπεις στην πλώρη, από δεξιά και αριστερά, όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία του polmyt, που στη συνέχεια, μετά τη μετασκευή έγινε κανονικό "μπαλκονάκι". Το ξαναείδα, αλλά δεν το ταξίδεψα, που αλλού, στο Βαθύ της Σάμου, όταν έκανε Ιταλία-Ελλάδα-Τουρκία. Απλώς, να πω εδώ ότι η παραμονή του στο λιμάνι ήταν πολύ σύντομη, σαν μια κανονική προσέγγιση σε οποιοδήποτε λιμάνι του Αιγαίου. Διακαής πόθος ήταν να το ταξιδέψω και στην Παροναξία, αλλά δεν έτυχε. Συνηθισμένος από τη χαμηλή ταχύτητα στο δρομολόγιο Πειραιάς-Χανιά, ήθελα να το δω να εικοσαρίζει για πλάκα.
  14. Αν και οι εποχές, όπως και οι συνθήκες, είναι διαφορετικές, φαίνεται ότι το όραμα του Παντελή Σφηνιά αρχίζει και υλοποιείται, 22 χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του Εξπρές Σαμίνα και της συνακόλουθης, εξίσου τραγικής, αυτοκτονίας του. Δεν ξέρω αν το νέο σχήμα που δημιουργείται "θα μπορεί να πάει στη Σίκινο για μια εφημερίδα", αλλά οπωσδήποτε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το τι θα γίνει από εδώ και πέρα, σε όλους τους τομείς.
×
×
  • Create New...