Jump to content
Shipfriends

Z.Gk.

eMembers
  • Posts

    142
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Το έχουμε αναφέρει και στο θέμα του Μύκονος αλλά θα το γράψω και εδώ. Πολύ ντουμάνι! Πήγα να παραλάβω αγαπητό μου πρόσωπο που ερχόταν από Πάρο με το Blue Star Delos και τα Λεμονάδικα ήταν σαν τοπίο στην ομίχλη. Τέτοιο καπνό δεν θυμάμαι από το συγκεκριμένο πλοίο. Γενικά, δεν θυμάμαι τέτοιο ντουμάνι. Αφού πολλοί στην προβλήτα σχολίαζαν την καπνίλα και ρωτούσαν πως είναι δυνατόν ένα τέτοιο σύγχρονο πλοίο να βγάζει τόσο καπνό, με μια μυρωδιά ανυπόφορη! Είπα σε έναν διπλανό μου, εκεί που χαζεύαμε το ρεμέτζο ότι το πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubbers για να καίει πιο φιλικό στο περιβάλλον καύσιμο και με κοίταγε σαν να του έλεγα ότι είμαι ο Θεός, όπως έλεγε και ο Παύλος Κοντογιαννίδης στους Απαράδεκτους!
  2. Μια και κάνουμε ιστορική αναδρομή, δεν ξεχνάμε (οι πιο ... σιτεμένοι) τον αείμνηστο Γεώργιο Κατσιφάρα! Υπουργός Ναυτιλίας για δυο θητείες: 1η: 05/07/1982 - 05/06/1985 2η: 13/10/1993 - 22/01/1996 Δεν θα κρίνω το έργο του στη Ναυτιλία, αλλά θα πρέπει να του αναγνωριστεί ότι έχει πει την πιο ειλικρινή δήλωση από καταβολής της πολιτικής ιστορίας της Μεταπολίτευσης (που λέει ο λόγος). "Αν δεν υπήρχε ο Ανδρέας Παπανδρέου, δεν θα μας ήξερε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας μας".
  3. Ανακοινώθηκε μόλις τώρα στις ειδήσεις στο ραδιόφωνο, ότι η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο. Εύχομαι να μην έχει γίνει κάποια μεγάλη ζημιά.
  4. @giorgos_249Με, βάση την ελληνική νομοθεσία και πάγια πρακτική της ελληνικής πολιτείας, ο πλοίαρχος είναι υπεύθυνος για όλα. Αν ανατρέξεις στο φόρουμ θα δεις περιπτώσεις πλοιάρχων που τους συνέλαβαν ή τους ταλαιπώρησαν οι λιμενικές αρχές, ακόμα και για μια μικρή και αμελητέα "επακούμβιση" στο ντόκο. Τι να πρωτοθυμηθώ...δεν θέλω να αναφερθώ σε ονόματα συγκεκριμένων πλοιάρχων. Έχουμε, άλλωστε πολύ πρόσφατα παραδείγματα. Πάντως, ούτε Α' Μηχανικός έχει συλληφθεί, ούτε Ύπαρχος, κλπ. Συνεπώς, ναι ρωτάμε τους Πλοιάρχους γιατί αυτοί σίγουρα μπορεί να δώσουν μια οπτική την οποία μπορεί να μην έχουν σκεφτεί οι λιμενολόγοι και λοιποί μελετητές. Τα είπαν και συμφορουμιτες πιο πάνω ότι προειδοποίησαν εγκαίρως για την Κάσο, την Κάλυμνο, την Τήνο, τους "έγραψαν" και τα αποτελέσματα τα είδαμε. Και δεν τα έχουν πει μόνο εκεί. Τα έχουν πει και για τον Εύδηλο και το Καρλόβασι και άλλα λιμάνια. Αν θυμάμαι καλά, 5.500.000 ευρώ είχαν δοθεί για τη νέα προβλήτα στον Εύδηλο και το νέο δρόμο-γέφυρα και βγήκαν άχρηστα. Άχρηστα. Δένει το πλοίο και σήμερα εκεί που έδενε πριν τριάντα χρόνια που πρωτοείδα τον Εύδηλο. Για αυτό το λόγο η έμφαση δίνεται στους Πλοιάρχους. Κατά τα λοιπά, έχεις απόλυτο δίκιο ότι η κατασκευή ενός λιμανιού είναι ένα πολυσύνθετο ζήτημα, για αυτό και γνώμη όλων όσων έχουν σχέση με τη λειτουργία του θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Να σημειώσω εδώ και εγώ ότι δεν είμαι πλοίαρχος, απλώς είχα τη χαρά και την τιμή να φιλοξενηθώ στις γέφυρες σε πολλά από τα ταξίδια μου.
  5. Εγώ μηχανικός δεν είμαι, αλλά, προφανώς ισχύει αυτό που λέει ο Panagia Ekatontapiliani. Θυμάμαι σε ένα αφιέρωμα στο Celebrity Soltice, στη σειρά Mighty Ships, που είχα δει, ένα από τα κύρια θέματα του ήταν οι υψηλές θερμοκρασίες της θάλασσας, οι οποίες επηρέαζαν το μηχανοστάσιο, στο σύστημα πρόωσης και τον κλιματισμό. Βέβαια, λίγο δραματοποιημένα όλα αυτά, για να βγει το ντοκιμαντέρ, αλλά πολύ καλό, παρόλα αυτά. Αν έχει ξανανέβει το συγκριμένο βίντεο, ζητώ συγγνώμη, αλλά δεν είχα χρόνο να το ψάξω.
  6. Μπορεί να μην γνωρίζει κάποιος από το φόρουμ για να μας πει. Ίσως γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί η δρομολόγησή του κάπου, ή, δεν έχει οριστικοποιηθεί η σύνθεση της γέφυράς του και στο φόρουμ, τουλάχιστον όλα τα χρόνια που το παρακολουθώ εγώ, απλό μέλος είμαι, ανακοινώνονται μόνο οι σίγουρες ανακατατάξεις. Σίγουρα δεν είναι προσωπικό το θέμα...
  7. Το Μυτιλήνη το είχα γνωρίσει στα πολύ καλά του και στα όχι και τόσο καλά του. Πρώτο ταξίδι μαζί του το 1998 από Πειραιά για Λέσβο. Ήταν η εποχή που το πλοίο ήταν πραγματικό διαμάντι. Απίστευτη καθαριότητα, φοβερή εξυπηρέτηση, πολυτέλεια. Είχα φάει, θυμάμαι, πολύ καλό ψάρι στο φούρνο. Καραβολατρικό, με τα μπαλκονάκια του, με τα όλα του! Ύπνος σε δίκλινη εξωτερική καμπίνα προς την πλώρη, εξαιρετική εμπειρία. Τα ίδια και στην επιστροφή. Δεύτερο ταξίδι μαζί του, έναν χρόνο αργότερα, για Χίο και επιστροφή. Ανάλογη εμπειρία, αυτή τη φορά είχα την χαρά να γνωρίσω και τον καπτά Ζαφείρη Βάγια, θρύλο της ΝΕΛ και να επισκεφτούμε και τη γέφυρα. Τρίτο ταξίδι μαζί του, όταν πια είχε δρομολογηθεί στη Σάμο. Αξέχαστο ταξίδι επιστροφής με τη γυναίκα μου. Αναχώρηση από το Βαθύ την Κυριακή στις 4 το απόγευμα. Είχαμε κλείσει δίκλινη ημι-εξωτερική καμπίνα. Αν θυμάμαι καλά ήταν προς την πρύμη του πλοίου στο 5o κατάστρωμα και το φινιστρίνι της έβλεπε στην πλαϊνή κλειστή περατζάδα. Η κατάσταση, προφανώς, δεν ήταν η ίδια με τα δυο προηγούμενα ταξίδια μου. Το πλοίο ήταν αξιοπρεπές, αλλά τα σημάδια της ηλικίας του ήταν πια εμφανή και φαινόταν ότι ό,τι χάλαγε δεν φτιαχνόταν. Μου είχε κάνει εντύπωση το πόσο αργές ήταν οι μπόμπες της πλώρης του. Ωστόσο, το ταξίδι στο σύνολό του, ήταν μια ανεπανάληπτη κρουαζιέρα! Πιάσαμε Καρλόβασι, Φούρνους, Αγ. Κήρυκο, Εύδηλο, Μύκονο και Σύρο. Καλοσυνάτη θάλασσα και ένα εκπληκτικό ολόγιομο αυγουστιάτικο φεγγάρι να μας συντροφεύει. Ταχύτητα και μανούβρες χαλαρές και καταφέραμε να φύγουμε από τον Εύδηλο στις 11 το βράδυ. Εφτά ολόκληρες ώρες ταξίδι και είμασταν ακόμα στα όρια του Νομού Σάμου!! Μετά, βέβαια, πήγαμε για ύπνο και φτάσαμε Πειραιά Δευτέρα πρωί, περίπου 17 ώρες από την αναχώρησή μας! Καλό του ταξίδι, λοιπόν. Και αυτό, σύμβολο μιας ακτοπλοΐας που δεν υπάρχει πια, μιας ακτοπλοϊας που, όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, είχε τα μεγαλεία της, αλλά και τον αναπόφευκτο(;) ξεπεσμό της.
  8. Πραγματικά, πολύ κρίμα! Δεν ξέρω τι είχαν στο μυαλό τους οι ιθύνοντες της εταιρείας, ούτε μπορώ να κάνω κουμάντο στα οικονομικά τους, αλλά με βάση το μέγεθος του ονόματος και του ομίλου πιστεύω ότι υπήρχαν οι δυνατότητες να στηριχθεί η γραμμή, με κάποιο συμβατικό πλοίο, όπως έχει ήδη ειπωθεί στο φόρουμ. Συγκινητικές οι στιγμές της τελευταίας αναχώρησης του Speedrunner III, στο βίντεο που δείχνει την αρχή και το τέλος.
  9. Ρε παιδιά, να μαζευτούμε όλοι, να βάλουμε ρεφενέ να πάρουμε άσπρη μπογιά και να σβήσουμε το μπανεράκι Superfast, κρίμα είναι....
  10. Χριστός Ανέστη! Χρόνια πολλά σε όλες και όλους και κάθε καλό στη ζωή μας!
  11. Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά απαράμιλλη ναυτοσύνη των πλοιάρχων μας και των πληρωμάτων, καθώς και η καθοριστική συνδρομή των καβοδετών. Μου άρεσε πολύ η συγκεκριμένη μανούβρα, μια και ο κάπταιν εκμεταλλεύθηκε πλήρως τις καιρικές συνθήκες. Μπράβο σε όλους!
  12. Γνωστός μου έχει δεχθεί κρούση να ναυτολογηθεί στο συγκεκριμένο πλοίο, με την προοπτική ότι θα ξεκινήσει φέτος με κρουαζιέρες στη Βαλτική, φιόρδ, κλπ.
  13. Τεράστια, πράγματι η ιστορία της Peninsular Steam Navigation Company, η οποία το 1840 απέκτησε το πλήρες όνομά της The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (P&O). Για το φίλο @Nick the Greek, ο οποίος κάνει εκτενή και, όπως πάντα, εύστοχα και ακριβή σχόλια παραθέτω την πολύ ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα, η οποία είναι αφιερωμένη στην ιστορία της εταιρείας. Ώρα και διάθεση να υπάρχει, έχει τεράστιο όγκο στοιχείων, πληροφοριών, εικόνων, κλπ. (Τώρα, για να είμαι ειλικρινής, ο Nick μπορεί και να την έχει ήδη υπόψη του, ωστόσο είπα να τη μοιραστώ και με τους υπόλοιπους καραβολάτρες του φόρουμ). Και ένα γενικό σχόλιο με αφορμή της P&O Ferries. Η εξέλιξή της μπορεί να αντιστοιχηθεί με την ιστορία της άλλοτε κραταιάς Ευρώπης που πρωτοστατούσε στην εκβιομηχάνιση, την καινοτομία, την τεχνογνωσία και των, σε γενικές γραμμές, ποιοτικών θέσεων εργασίας και ποιότητας ζωής και τώρα, υπό την ηγεσία (εδώ γελάμε) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της αλλοπρόσαλλης πολιτικής της έχει "ξεβρακωθεί" πλήρως στους Κινέζους, τους Νοτιοκορεάτες, τους Αμερικανούς, κλπ.
  14. Εξωτερικά, δεν είναι και τόσο άσχημο. Ειδικά η πλώρη του είναι πολύ όμορφη. Είμαι, όπως και στις άλλες περιπτώσεις, περίεργος να δω τι έχει κατά νου η Levante για τη μετασκευή του και τι ποσό σκοπεύει να επενδύσει. Φαίνεται, πάντως, ότι το πλοίο έχει δυνατότητες...
×
×
  • Create New...