Jump to content
Shipfriends

Z.Gk.

Members
  • Posts

    34
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Εξαιρετική, περιεκτική και κατατοπιστική η ανάλυση σου @Nick the Greek, πολλά respect!! Γενικά έχει ξεκινήσει μεγάλη συζήτηση για το κόστος που θα προκύψει στους πολίτες. Εδώ, βέβαια, έχει επισημανθεί και το γεγονός ότι ο επονομαζόμενος "Δυτικός Κόσμος" έχει αρχίσει να λαμβάνει μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη σε σημείο που τον καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικό, σε οικονομικό επίπεδο, σε σχέση με την Κίνα, η οποία, αυτή τη στιγμή δεν είναι τόσο "ζεστή", για να το θέσω κομψά, σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και των μέτρων που πρέπει να λάβει για τη δική της βιομηχανική παραγωγή. Είναι σαφές, λοιπόν, ότι εισερχόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία τα περιβαλλοντικά ζητήματα θα συσχετισθούν, αναπόφευκτα, με ευρύτερα γεωπολιτικά και γεωστρατηγικά ζητήματα, κάτι που ήδη έχει διαφανεί με την πρόσφατη ανακοίνωση της συνεργασίας ΗΠΑ-Μ. Βρετανία-Αυστραλία (AUKUS) για την ασφάλεια στον Ινδικό και Ειρηνικό Ωκεανό. Παραθέτω και μια ενδιαφέρουσα, πιστεύω, ανάλυση για την Κίνα, σε σχέση με την μόλυνση και τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιεί , αλλά θα πρότεινα να μην τη διαβάσετε πριν το Σαββατοκύριακο, γιατί ενδέχεται να χάσετε το κέφι σας... Το συγκεκριμένο site είναι πολύ ενδιαφέρον, με πολύ καλές αναλύσεις για την Κίνα. Παραθέτω και μια ανάλυσή τους για το ρόλο της Κίνας στην εμπορική ναυτιλία.
  2. Η αγορά και η μετασκευή του Θεολόγος Π ήταν μια από τις πιο εμπνευσμένες κινήσεις της εταιρείας. Λογικά θα έχει αναφερθεί και σε προηγούμενα ποστ, αλλά αξίζει να θυμόμαστε ότι ο Παναγιωτάκης, το μακρινό 2007, προόριζε το πλοίο για τη Ζάκυνθο. Όμως, η κατάσταση τότε στην Άνδρο, περίοδο κατά την οποία η εξυπηρέτηση της γραμμής δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή, έφερε το πλοίο στην Ανδροτηνομυκονία και τα υπόλοιπα είναι ιστορία! Ταξίδεψα το πλοίο σε ένα από τα πρώτα του ταξίδια τον Απρίλιο ή το Μάιο του 2007 και πράγματι φαινόταν από τότε ότι η χωρητικότητα του, ειδικά σε φορτηγά, θα καθιστούσε το πλοίο σε έναν από τους πρωταγωνιστές της γραμμής. Πέρα από αυτό, κατά την άποψή μου, ο Θεολόγος Π είναι και ένα καραβολατρικό βαπόρι, ειδικά με την πρόσβαση στον καθρέφτη του πλοίου, αλλά και τους κοινόχρηστους χώρους του με τα σαλόνια, τη διακόσμησή του και την ποιότητά του. Βέβαια, έκτοτε δεν το ξαναταξίδεψα, οπότε μπορεί να έχουν αλλάξει τα πράγματα στο ξενοδοχειακό, αλλά, σε γενικές γραμμές, έχει δίκιο ο @Nick the Greekόταν λέει ότι πρέπει να χαιρόμαστε που έχουμε τέτοια πλοία στο Αιγαίο.
  3. Φίλε @pilotκαι φίλε @margaritis24 πιστεύω ότι το ίδιο πράγμα λέμε. Μετέφερα εδώ στο forum το πραγματικό γεγονός ότι το πλοίο κάθεται πάνω από μια ώρα στο λιμάνι, ως ενδεικτικό της κίνησης και στη γραμμή της Σάμου. Το ζήτημα των ξεκοτσάριστων έχει σχολιασθεί επανειλημμένα στο φόρουμ, οπότε δεν θεώρησα σκόπιμο να αναφερθώ στους λόγους της ωριαίας παραμονής, τους θεώρησα αυτονόητους. Πάντως, βάπορας, ό,τι και να λέμε! Σε συζητήσεις μου με Σαμιώτες, πολύ θα ήθελαν να το είχαν πιο συχνά, ενώ δεν τους απασχόλησε και ιδιαίτερα η διαφορά στην ταχύτητα με τα μεγάλα Blue Star, που έκαναν και αυτά παλαιότερα το ίδιο δρομολόγιο.
  4. Εκπληκτικό πλοίο και αξίζει να δει κανείς τα link στα οποία παραπέμπει ο @Panagia Ekatontapiliani, με δεδομένο ότι παρέχονται και όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για ένα "νοερό" ταξίδι. Το πλοίο έχει πολύ περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και είναι απόδειξη της προσήλωσης των Σκανδιναβών σε τέτοια ζητήματα. Έχει μήκος 150 μέτρα και κόστισε περίπου 120 εκατ. ευρώ. Ποιος ξέρει, μπορεί να το δούμε κάποια στιγμή στην Ελλάδα, μετά από 25 χρόνια.
  5. Βάπορας! Βοήθησε πολύ και τη Σάμο η δρομολόγηση του από Πειραιά απευθείας για Βαθύ - Κω - Ρόδο. Ειδικά τον Αύγουστο από Βαθύ για Πειραιά είχε καλή κίνηση και όσες φορές το είδα στο λιμάνι, καθόταν για φόρτωση τουλάχιστον μια ώρα και κάτι.
  6. Παλαιότερα, ο Cpt Διαμαντής Παπαγεωργίου και ο Cpt Γιώργος Αρβανίτης πέρναγαν συχνά πυκνά από το Δύσβατο. Μάλιστα, σε ένα ταξίδι με το Αριάδνη, το 2016 αν θυμάμαι καλά, πρωινό δρομολόγιο από Πειραιά απευθείας για Βαθύ και πλοίαρχο τον Γιώργο Αρβανίτη είχαμε περάσει πάλι από το Δύσβατο.
  7. Πάντως, Παναγία μου, ούτε που είχα προσέξει ότι η θαλαμηγός έχει ελληνική σημαία! Για κάποιο λόγο, τέτοια σκάφη τα έχω συνδυάσει με "τρίχρωμες" σημαίες, κλπ. Είχα δει πριν καιρό ανάρτηση του Έλληνα πλοιάρχου της Geco σε επαγγελματικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, για αυτό και το ανέφερα. Θα είχε ενδιαφέρον να έχουμε περισσότερες πληροφορίες για τους Ελληνοκύπριους εφοπλιστές, που έχουν επιλέξει ελληνική σημαία για τη Geco, τη στιγμή που θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε σημαία ευκαιρίας.
  8. Τη συγκεκριμένη θαλαμηγό την έχω δει στη Μαρίνα Φλοίσβου και από κοντά είναι πολύ εντυπωσιακή. Να προσθέσω, εδώ, σε αυτά που ανέφερε και ο @Panagia Ekatontapiliani ότι η Geco βραβεύτηκε πρόσφατα ως η καλύτερη, άνω των 40 μέτρων, θαλαμηγός. Τέλος, αν και δεν είμαι απόλυτα σίγουρος, ο πλοίαρχος της είναι Έλληνας.
  9. Εντυπωσιακό πλοίο, αλλά κακάσχημο! Ειδικά στη δεύτερη φωτογραφία στο παραπάνω post του @Panagia Ekatontapiliani, είναι να απορείς γιατί οι ναυπηγοί δεν μπορούν να σκεφτούν και να σχεδιάσουν κάτι λιγότερο αλλοπρόσαλλο, όπως είχε επισημάνει και ο @Nick the Greek λίγα post πιο πάνω. Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη για πρωτοτυπία, οικονομίες κλίμακος, κλπ, αλλά η αισθητική, τουλάχιστον για τα δικά μου γούστα...και την ηλικία μου...έχουν πάει περίπατο.
  10. Η συγκεκριμένη θαλαμηγός είναι της οικογένειας Λάτση και χρησιμοποιείται, συνήθως, από την κα Μαριάννα Λάτση. Το χειμώνα μπορεί να δει κανείς τη θαλαμηγό από κοντά στη Μαρίνα του Φλοίσβου.
  11. Σαν τη βαπορίσια τη μακαρονάδα, με κιμά ή απλή κόκκινη σάλτσα, δεν έχει! Οφείλω και εγώ να δώσω τα εύσημα στη μακαρονάδα με κόκκινη σάλτσα που έφαγα στο Διαγόρας, σε ταξίδι μου από το Βαθύ της Σάμου στη Χίο. Δεν είχα πρόθεση να φάω, εδώ που τα λέμε, αλλά όταν συνταξιδεύεις με τον έφηβο γιο σου που πεινάει συνέχεια, δεν έχεις και πολλές επιλογές! Μιλάμε, είχα καιρό να φάω τόσο σωστά βρασμένα μακαρόνια και μια σάλτσα γευστική και βελούδινη, με πολύ καλής ποιότητας τριμμένο τυρί! Με μια κρύα μπιρίτσα και τραπέζι ακριβώς δίπλα στα μεγάλα στρογγυλά φινιστρίνια, παρέα με το γιο μου, ήταν μια απολαυστική εμπειρία. Να πω εδώ ότι ο μάγειρας που σερβίριζε τα φαγητά στο self-service ήταν καταπληκτικός. Με χιούμορ, απίστευτα καλή διάθεση προς όλους τους επιβάτες ήταν υπόδειγμα σωστού επαγγελματία, μπράβο του! Μάλιστα, παρατηρώντας τον είδα ότι με τον τρόπο του μπόρεσε να δώσει και πιο ακριβές μερίδες, όπως ψαρονέφρι και σολομό ψητό.
  12. Πάντως, σε σχέση με τη συμπεριφορά του Μύκονος που ρωτά ο @Champion Jet_2, στο ταξίδι μου από Καρλόβασι για Πειραιά στις 22/8, και με καιρό 6-7 βορειοδυτικό, δεν κατάλαβα κάποια σημαντική διαφορά, λόγω του νέου φουγάρου, λαμβάνοντας υπόψη και τα πολλά ταξίδια που έχω κάνει με το συγκεκριμένο πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή τα τελευταία χρόνια. Το πλοίο, βέβαια, ψήλωσε, όπως κάνει πάντα, από τον Εύδηλο για τη Μύκονο και από Μύκονο για Σύρο. Από Σύρο για Πειραιά ο αέρας είχε πέσει σημαντικά και δεν κουνούσε. Όλα αυτά, βέβαια, κατά την υποκειμενική μου κρίση...
  13. Πάντως, αξίζει να τονιστεί ότι άνθρωποι που ίδρυσαν τη Ρεθυμνιακή και δεν είχαν και τις κατάλληλες γνώσεις επέλεξαν ένα πλοίο, το οποίο με τη μετασκευή του ταίριαξε απόλυτα με τις ανάγκες της γραμμής του Ρεθύμνου την εποχή εκείνη. Και σε μένα άρεσε πολύ αυτό το βαποράκι, τουλάχιστον εξωτερικά, μια και δεν το ταξίδεψα ποτέ. Λίγο off topic εδώ, αλλά είχα την τύχη να γνωρίσω έναν εκ των ιδρυτών και πρόεδρο της Ρεθυμνιακής, τον αείμνηστο Γιάννη Χαλκιαδάκη το 1999. Ο άνθρωπος αυτός είχε μια "ολιστική" προσέγγιση για τα πράγματα, συμφωνούσες ή διαφωνούσες μαζί του. Έχω την αίσθηση ότι κάτι τέτοιοι άνθρωποι σπανίζουν στην εποχή μας. Παραθέτω και μια σύντομη συνέντευξή του στα "Νέα" το 2001.
  14. Το λιμάνι του Ευδήλου είναι πονεμένη ιστορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι είχαν δαπανηθεί κάποια εκατομμύρια ευρώ, για να φτιαχτεί η νέα προβλήτα πιο μέσα στο λιμάνι, ουσιαστικά στο κέντρο του, απέναντι και δεξιά από την τωρινή προβλήτα και είχε κατασκευαστεί σύγχρονος δρόμος - "γέφυρα" για την καλύτερη ροή της κυκλοφορίας και στοιβασίας των αυτοκινήτων. Αν θυμάμαι καλά, το κόστος για το δρόμο - "γέφυρα" προσπέλασης είχε προϋπολογιστεί στα 5 εκατομμύρια ευρώ και είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου το 2005. Βέβαια, η προβλήτα αυτή δεν τέθηκε ποτέ σε χρήση από τα ακτοπλοϊκά μας για λόγους που δεν μπορώ να ξέρω, αλλά έχουν σχέση και με το γεγονός ότι απαιτούνταν μεγάλη εκβάθυνση της λιμενολεκάνης στο σημείο αυτό. Όλα αυτά, από μνήμης. Αν έχω κάνει κάποιο λάθος, κάθε διόρθωση ευπρόσδεκτη.
  15. Να είσαι καλά @Nick the Greekπου θυμάσαι αυτές τις ταινίες και "ξαναζούμε", οι ... λίγο παλαιότεροι, τον Πειραιά εκείνης της δεκαετίας! Χωρίς πρόθεση να κάνω "προσκλητήριο" των πλοίων που εμφανίζονται στους τίτλους, θα σταθώ στο 1.16 του βίντεο, όπου κάνει την εμφάνιση του το θρυλικό Παναγία Τήνου με το θρυλικό B στην τσιμινιέρα του!
×
×
  • Create New...