Jump to content
Shipfriends

Ακτοπλοϊκή εταιρεία 2008


Ακτοπλοϊκή εταιρεία 2008  

1 member has voted

  1. 1. Ακτοπλοϊκή εταιρεία 2008

    • Attica - Blue Star
      24
    • ANEK
      20
    • Μινωικές Γραμμές
      1
    • Hellenic Seaways
      7
    • Άλλη εταιρεία
      7

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Η χρονιά φεύγει, σε λίγες ώρες θα ανακοινωθούν τα βραβεία της Lloyd's List για το 2008 και είναι καιρός να βγάλει και το shipfriends τα δικά του αποτελέσματα! Μια πολύ σύντομη ανασκόπηση για να μπούμε στο πνεύμα της ψηφοφορίας:

1. Attica – Blue Star: Η ήρεμη δύναμη, συνεχίζει σταθερά την πορεία της κάτω από το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Το Superfast I που παράλαβε και το δεύτερο που έρχεται, της δίνουν έξτρα εφόδια για τη φαρέτρα της σε μια περίοδο που ο ανταγωνισμός έχει κλιμακωθεί.

2. ΑΝΕΚ: Αναμφισβήτητα από τους πρωταγωνιστές της χρονιάς, καθώς δρομολόγησε δύο νέα πλοία (για τους επιβάτες δεν παίζει κανένα ρόλο που το ένα είναι ναυλωμένο), ενώ άνοιξε και δύο νέες γραμμές.

3. Μινωικές Γραμμές: Κρητικάτσι την αφήσαμε και μέσα σε μια χρονιά μας έγινε ναπολιτάνα. Διαθέτει το νεότερο στόλο, πάντα συνεπέστατη σε δρομολόγια και υπηρεσίες, η νέα χρονιά τη βρίσκει μπροστά σε ένα πραγματικό νέο ξεκίνημα.

4. Hellenic Seaways: Το 2008 όλα τα νέα πλοία της εταιρείας δούλεψαν για πρώτη φορά ολόκληρο το χρόνο προσφέροντας σημαντικά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να θέλω (προς θεού) να προκαταλάβω την οποιαδήποτε ετυμηγορία αναδείξει η δημοσκόπηση, πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για οποιαδήποτε άλλη επιλογή.

ΑΝΕΚ η κυρίαρχος, Νυν (σίγουρα) και αεί (???).

Link to comment
Share on other sites

Ημείς έχομεν ψηφίσει σε ανύποπτον χρόνον...και διατί να το κρύψωμεν άλλωστε?:D

Προσωπικά φέτος θα την χαρακτήριζα ως την αδιαφιλονίκητη "εταιρεία της χρονιάς". Γιατί πέρα από όλα τα άλλα που χαρακτηρίζουν την εταιρεία...φέτος σε μια δύσκολη χρονιά, τήρησε με συνέπεια τα δρομολόγια, διατήρησε τις ταχύτητες των πλοίων και βεβαίως διατήρησε "παγωμένες τις τιμές".

Ως κλασσικός "κοψοχέρης" βέβαια, έχω και τα παράπονά μου από τα νέα ταχυφαγεία στα BS ... και βεβαίως για την σκληρή μεταχείριση του Υπερβάπορα. Πολύ ναυπηγείο έπεσε φέτος.:(

Link to comment
Share on other sites

Βασικά φέτος στις Μινωικές το μόνο που κινήθηκε ήταν οι μετοχές προς τον Grimaldi, τίποτα άλλο. H νέα HSW είναι απλά αδιάφορη σε μένα και δεν έχει καμία σχέση με την παλιά την οποία και θα ψήφιζα. Η ΑΝΕΚ έφερε μεν ένα καινούριο βαπόρι αλλά για κάποιο λόγο κι ενώ δεν συμπαθώ καθόλου τα μικρά BS Goodys, θα ψηφίσω την Attica - Blue Star γιατί αυτή τη στιγμή πρέπει να είναι η μόνη εταιρία που έχει προγραμματισμό, επενδυτικό πρόγραμμα, ξέρει τι θέλει και το στηρίζει, σέβεται ΑΠΟΛΥΤΑ τον επιβάτη της και ο στόλος αποτελείται από την αφρόκρεμα της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι ψήφισα HSW. Για την ΑΤΤΙΚΑ δεν ξέρω από τότε που έφυγε ο Παναγόπουλος κάτι μου λείπει , όπως το αλάτι από το φαγητό, για την ΑΝΕΚ ναι μεν μετασκευάσε σε ένα υπέροχο βαπόρι το ΕΛΥΡΟΣ αλλά ο ντόρος γύρω από αυτό άγγιξε την υπερβολή και κάπου με χάλασε λιγάκι, οι Μινωικές δεν προσθαφαίρεσαν κάτι αλλά δυστυχώς πλέον μιλάμε για una compagnia di navigazione italiana κι όχι για μια συντεκνη ετσσσαιρία :D οπότε ο ψήφος έπεσε στην hsw.

Είχε την γνωστή κι αξιόπιστη παρουσία της στις κυκλάδες με τα ταχύπλοα τα οποία καλώς ή κακώς έχουν απήχηση στους επιβάτες, έδωσε την ποιοτικότερη, αξιοπιστη, συγχρονη και γρηγορότερη λύση στο βορειοανατολικό Αιγαίο (Ικαρία-Σάμος, Χίο-Μυτιλήνη) με τα δύο ΝΗΣΟΣ (αν και τελευταία χάλασε λίγο η συνταγή για τους Χιώτες), μπάλωσε τρύπες με το ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ και περισσότερο με τον ΠΗΓΑΣΟ στα Κύθηρα, κι ήταν η μόνη εταιρία που έστω και με ταχύπλοο κάλυψε το Ρέθυμνο.

Ένα συν ακόμη ότι έχει στον στόλο της δύο πολύ αγαπημένα βαπόρια το ΣΑΝΤΟΡΙΝάκι και την ΠΗΓΑΣΑΡΑ που όχι μόνο δεν προτείθεται να τα διώξει αλλά τα συντηρεί τα εναρμονίζει και θα τα ταξιδέψει και πάλι στο Αιγαίο για να ομορφαίνουν τα λιμάνια μας.

Πάντως μία εταιρία που θεωρώ αδικημένη γενικότερα (κι όχι από το ότι δεν μπήκε στην ψηφοφορία)από τα φωτά της δημοσιότητας ενώ είναι πολύ νοικοκύρηδες είναι η Εndeavor του καπτα Βαγγέλη Τζανετάτου.

Μια εταιρία νοικοκυρεμένη,οικογενειακή, με 3 βαποράκια που τα έχει σε άψογη κατάσταση κι ήδη ετοιμάζει να φερει και τεταρτο.

Δεν έχει σχέση ο στόλος της ή η το μέγεθος της με τις υποψηφιες αλλά νομίζω αξίζει να γίνει μια ιδιαίτερη μνεία ευκαιρίας δοθείσης:)

Link to comment
Share on other sites

ψηφισα "αλλη εταιρια" και στο νου μου εχω τις δυο Ι wanna be ακτοπλοικες εταιριες του Ρεθυμνου. την ΝΝΕΡ και την Cretan Sea Lines. αποτελουν ζωντανη αποδειξη του μεγαλειου της ελληνικης φυλης (10 ελληνες 10 γνωμες). θυμιζουν λιγο απο ταινια Μοnty Pythons, οπου στην ρωμαιοκρατουμενη ιουδαια υπηρχε Judean People's Front και People's Front of Judea.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα επιλέξω την Attica, με μικρή διαφορά από τις Μινωικές.

Η ΑΝΕΚ έκανε πολύ δουλειά φέτος, αλλά απέχει πολύ από το πρότυπο που έχω στο μυαλό μου για “Εταιρεία της χρονιάς”. Παραμελημένα πλοία, ακυρώσεις και αλλαγές δρομολογίων της τελευταίας στιγμής, ιστοσελίδα που χρειάζεται επειγόντως ανανέωση και γενικότερα μια έλλειψη πελατοκεντρικότητας.

Η HSW από την άλλη, μετά το 2007 που έφτασε στο ζενίθ της ανάπτυξης της, τόσο από πλευράς στόλου όσο και υπηρεσιών, τη χρονιά που πέρασε έμοιαζε να πορεύεται χωρίς πυξίδα, κάτι που είχε αντίκτυπο σε αυτούς τουλάχιστον που ασχολούνται με το χώρο περισσότερο από έναν απλό επιβάτη του καλοκαιριού.

Link to comment
Share on other sites

Attica και για μένα.

Φαίνεται να πατάει γερά στα πόδια της, χωρίς βεβιασμένες κινήσεις και πάνω απ'όλα με συνέπεια απέναντι στους επιβάτες της. Τα δύο brands παραμένουν ισχυρότατα στις αγορές τους με προοπτική ενδυνάμωσης της θέσης τους.

Αν μιλάγαμε για το 2007 βέβαια, η ψήφος μου θα πήγαινε στην HSW, η οποία τη φετινή χρονιά προσωπικά μου φαίνεται αρκετά διαφορετική σε σχέση με την περυσινή.

Link to comment
Share on other sites

Και εγω θα ψηφίσω ATTIKA-BLUE STAR. Σχεδον μονοπώλειο στα Δωδεκανησα, κυρίαρχη στους 2 βασικους κορμους των Κυκλαδων, πολυ δυνατη στην Αδριατικη. Με συνεπεια κ κυρος. Πρόκληση αποτελουν οι γραμμες Χιου-Μυτιληνης και μια εισοδος στην Κρήτη. Στην Ικαροσαμία δε νομίζω πως υπάρχουν περιθώρια ενώ στη Ραφήνα πρεπει να αρχίσουν να σχεδιάζουν τη μεταΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ εποχή.

Link to comment
Share on other sites

Attica-Blue Star και για μενα.

Ισχυρο brand name,εφερε ενα νεοτευκτο και κυριαρχησε στις γραμμες που δραστηριοποιηται στο Αιγαιο και με πολυ καλα αποτελεσματα στην Αδριατικη

Link to comment
Share on other sites

Γιατι στην ψηφοφορια μπαινουν μονο τα τεσσερα μεγαλα ονοματα;Οι αλλες εταιρειες δηλαδη ολες σε ενα τσουβαλι; ονοματα δεν εχουν ;και σ΄αυτες δουλευουν ανθρωποι ,τρωνε οικογενειες και εξυπηρετουν χρονια τωρα αγονες και μη γραμμες!

Ασχετα αν δεν μπορουν να φτασουν τις παραπανω τουλαχιστον με οτι μεσα διαθετουν ειναι εκει ,δεν διαφωνω με το οτι οι παραπανω ειναι πρωτοκλασσατες !αλλα.....γιατι;απορια!

Link to comment
Share on other sites

Η MINOAN LINES δεν έκανε τίποτα διαφορετικό εντός του 2008 σε σύγκριση με το 2007 (εκτός από το να αλλάξει το όνομα του προγράμματος Minoan Εν Πλω σε Minoan Bonus Club) για τον επιβάτη, έτσι ώστε να θεωρηθεί η καλύτερη εταιρεία του 2008, οπότε δεν παίρνει σίγουρα τη ψήφο μου.

Η Hellenic Seaways μάλλον έκανε οπισθοδρόμηση αντί για βήματα προόδου ένεκα της νέας «διακυβέρνησης». :D

Είμαι ανάμεσα στην Attica-Blue Star Ferries και ΑΝΕΚ.

Η Attica-Blue Star Ferries έκανε κάποιες σημαντικές αλλαγές προς το τέλος του 2008, προσθήκη του Superfast I και επαναπατρισμός του Blue Star 1 στα Δωδεκάνησα. Αλλά άργησε για μένα το 2008 ίσως του χρόνου να το σκεφτώ περισσότερο.:D Κάτι που με χάλασε πολύ μαζί της είναι η απομάκρυνση των self service από τα μεγάλα Blue Star για τη χάρη των Goodys. Ενώ πολλές φορές η αλαζονική συμπεριφορά πληρωμάτων, πρακτόρων, ένεκα της ισχυρής θέσης στις γραμμές που δραστηριοποιείται (εμείς είμαστε και οι άλλοι δεν υπάρχουν).:mad:

Ενώ η ΑΝΕΚ μετασκεύασε τον ΕΛΥΡΟ (που προηγείται και στη ψηφοφορία για το πλοίο του 2008). Ναύλωσε το Αριάδνη από τη HSW και φέτος είχε νέα ωράρια στα καλοκαιρινά δρομολόγια προς τα Χανιά (πιο βολικά για τους επιβάτες) έβαλε το Λισσος έστω και από σπόντα στη γραμμή της Χίου Μυτιλήνης, μέχρι να φτάσει στη κορυφή των ποσοστών που μετακινούνται στη γραμμή. Ενώ το Πρεβελης μπήκε στη Παροναξια, βέβαια χωρίς πολύ μεγάλη απήχηση στους επιβάτες της γραμμής αλλά αρκεί η προσπάθεια. Με υψηλό επίπεδο service στα πλοία της, με τη καλύτερη κουζίνα πλέον στο Αιγαίο (ένεκα των Goodys στα μεγάλα Blue Star). Ένα μείον είναι ότι άφησε τη γραμμή του Ρέθυμνου.

Οπότε η ψήφος μου πάει στην ΑΝΕΚ

Μια άλλη εταιρεία που χρειάζεται να κάνω μνεία είναι η NOVA FERRIES. Με ένα βαπόρι έχει φτάσει στη πρώτη θέση σε μια γραμμή με πολύ έντονο ανταγωνισμό. Το πιο μεγάλο και πιο όμορφο πλοίο στη γραμμή του. Καθιέρωσε τα 4 δρομολόγια χειμώνα καλοκαίρι, ειδικά το χειμώνα που οι άλλες εταιρείες κόβουν δρομολόγια, αυτή διατηρεί τα ίδια δρομολόγια.

Με τη σταθερή πελατεία της, που επιδιώκει να ταξιδεύει πάντα με αυτό, άσχετα εάν θα χρειαστεί να το περιμένει λίγη ώρα στο λιμάνι, και να μην προτιμήσει κάποιο από τα αλλά πλοία της γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

Εάν έχω καταλάβει καλά...και χωρίς πρόθεση επηρεασμού της ψηφοφορίας...με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα...

οι Μινωικές είναι η χειρότερη εταιρεία...ούτε ένας Κρητικός δεν την ψήφισε...:eek::eek::eek:

Φοβάμαι ότι θα μας πάρουν με τις πέτρες οι Ναπολιτάνοι...:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Η κρητική μαντινάδα μέρος της οποίας είναι ο τίτλος του μηνύματος, λέγοντας Θεό, εννοούσε τον Ελ. Βενιζέλο (όχι το καράβι, ούτε το Αεροδρόμιο, τον original).

Στα Χανιά όμως εδρεύει και η ΑΝΕΚ, η οποία όταν πρωτοάνοιξε αυτό το forum σε ένα μήνυμα περιγράφοταν ως υποψήφια για χρεωκοπία. Σήμερα, κυριαρχεί μέσω Sea Star σε όλο το Αιγαίο, αλλά κρατάει καλά και στην Αδριατική, ενώ μοιάζει κάτι να ετοιμάζει και προς Κύπρο μεριά. Έλυρος, Αριάδνη είναι τα καράβια που έκλεψαν το μυαλό και ως ένα μέρος την καρδιά μας. Ε, νομίζω ότι της αξίζει ο τίτλος, αν αυτό έχει κάποια σημασία.

Link to comment
Share on other sites

Χαλαρα ΑΝΕΚ και για μενα, προσωπικα πιστευω οτι ειναι αξιοθαυμαστη η μαεστρια με την οποια ο Γιαννης Βαρδινογιαννης χειριστηκε την ολη κατασταση. Θυμαστε πριν απο 2 χρονια που λεγαμε ολοι οτι "την βγαζει-δε την βγαζει" και πιθανολογουσαμε οτι θα ηταν το επομενο θυμα εξαγορας/συγχωνευσης? Ε, τελικα εγιναν ολα εκτος απο αυτο. Οι παλαι ποτε πανισχυρες Μινωικες κατηντησαν να ειναι τοσο Κρητικες οσο ειμαι εγω απο την Ιθακη:D, η ΑΝΕΚ ομως ειναι εκει και οδηγει τις εξελιξεις χωρις να χανει το χαρακτηρα της.

Μπάμπη -Ψυχάρα -Για πάντα ΑΝΕΚάρα!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

τωρα που τελειωσε η ψηφοφορια και δεν υπαρχει κινδυνος να παρεξηγηθω, θελω να εκφρασω τον προβληματισμο μου (ξερω ξερω, χε....ατε:D) για το κατα ποσο η ΑΝΕΚ και οχι η Sea Star ειναι αυτη που θα επρεπε να εχει θεση σε μια τετοια ψηφοφορια.

περα απο οτι συμφωνω με οσα ειπε ο ορεστης:

...αλλά απέχει πολύ από το πρότυπο που έχω στο μυαλό μου για “Εταιρεία της χρονιάς”. Παραμελημένα πλοία, ακυρώσεις και αλλαγές δρομολογίων της τελευταίας στιγμής, ιστοσελίδα που χρειάζεται επειγόντως ανανέωση και γενικότερα μια έλλειψη πελατοκεντρικότητας.
δεν μπορω να πω οτι το γεγονος οτι εξακολουθουν να βρισκονται κρητικοι σε καιριες θεσεις και οτι ακους την κρητικη ντοπιολαλια στο ηγουμενιτσα και το patra traffic, σημαινει οτι η ΑΝΕΚ του 2009 εχει σχεση με την ΑΝΕΚ του Ειρηναιου.

το 35% της ΑΝΕΚ το ελεγχει η Sea Star της οποιας μονο το 35% ελεγχει ο Γ.Βαρδινογιαννης με τη βοηθεια του Β.Ρεστη. Η Sea Star με λιγο μεγαλυτερο ποσοστο, αλλα εχοντας επενδυσει περισσοτερα χρηματα ελεγχει και τη HSW, ενω εχει σχεσεις τρυφερου αισθηματος με ΝΕΛ και Aegean Cargo.

η Sea Star ειναι μια αλλοδαπη εταιρεια. εισηγμενη στο χρηματιστηριο κυπρου και με φιλοδοξια να μπει (οταν ξαναγεννησουν τα κοκκορια) στο χρηματιστηριο του λονδινου. πολυ ευκολα μπορει ο ελεγχος της Sea Star να βρεθει σε αλλους, οπως και δεν ειναι καθολου στη σφαιρα της φαντασιας η πιθανοτητα ο Β.Ρεστης να θεωρησει (αν εχει μια καλη προσφορα) οτι τον συμφερει να αφησει την ακτοπλοια και ο Γ.Βαρδινογιαννης να βρεθει στη θεση προκατοχων του. δε νομιζω οτι ειναι εγγυηση του κρητικου χαρακτηρα της ΑΝΕΚ ολα αυτα. εν πασει περιπτωσει, η Sea Star θα μπορουσε να ειναι η εταιρεια της χρονιας, αφου απο μια περιθωριακη εταιρεια στοιχηματων στην κυπρο και με αγνωστη μετοχικη βαση, ελεγχει αυτη τη στιγμη περιπου το 50% της ακτοπλοϊας.

προσωπικα θα εμεινω στην ψηφο μου στις εταιρειες του ρεθυμνου. ειναι μια αποδειξη του μεγαλειου της φυλης μας. αποδεικνυουν αυτο που οσοι ειμαστε απο επαρχια ή εχουν συχνα νταραβερια με επαρχιακες πολεις γνωριζουν πολυ καλα: σε καθε μεσαια και μικρη πολη η οικονομικη κοινωνικη και πολιτικη ζωη ελεγχεται απο 2-3 "ομαδες" (για να μην πω αλλη λεξη) οι οποιες αδυνατουν (ή δεν επιθυμουν αν θελετε) να συμφωνησουν ακομη και στο... απο που ανατελει ο ηλιος:rolleyes:, προκειμενου να μην εχει το παραμικρο οφελος ο αλλος πολος. ετσι ολα τα σοβαρα τοπικα ζητηματα βαλτωνουν

Edited by proud_ionian
dictee
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...