Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Σημερα συμφωνα με ραδιοφωνικο σταθμο θα γινει καταληψη στην εφορια (προφανως στη Σαντορινη) με αιτημα την αμεση ανελκυση του ναυαγιου

Τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν για την ανέλκυση του SD έχουν αναφερθεί πολλές φορές και δεν υπάρχει κανένας λόγος να αναφερθώ και εγώ σε αυτά.

Ένας παράγοντας όμως (για την ανέλκυση του ή όχι) που δεν έχουμε νομίζω δώσει την ανάλογη βαρύτητα είναι οι συνεχιζόμενες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις των κατοίκων της Σαντορίνης. Εδώ και πολύ καιρό σχεδόν κάθε εβδομάδα ακούμε για κάποια κινητοποίηση, κάποια πορεία, κάποια κατάληψη εκ μέρους των.

δεν ειδα την ιδια ευαισθησια απο κανενα, για την ανελκυση του σαμινα,...

Το πιο πάνω ποστ (έστω και πρότερο) "απαντάει" στο μεταγενέστερο του φίλου Nick the Greek :

...απο τη στιγμη που δεν ανελκυστηκε το Σαμινα που θα ηταν σαφως πιο ευκολο, ειναι ουτοπια να φανταστει κανεις οτι θα ανελκυσθει το Sea Diamond.

Πράγματι και εγώ δεν θυμάμαι (μπορεί να κάνω λάθος βέβαια) καμμία παρόμοια κινητοποίηση εκ μέρους των κατοίκων της Πάρου για την ανέλκυση του Σαμινα, ή και να υπήρξε δεν μπορεί καν να συγκριθεί με τις κινητοποιήσεις εκ μέρους των κατοίκων της Σαντορίνης.

Σε μια παγκοσμια κριση σαν αυτη που θα επηρρεασει παρα πολυ τον τουρισμο και γενικα αλλα και ειδικα την Ελλαδα που ειναι μια απο τις πιο ακριβες χωρες του κοσμου για τον τουριστα, συμφερει κανεναν να γινουν προσπαθειες ανελκυσης και να αναμεταδιδεται ανα τον κοσμο η εικονα του κουφαριου να βγαινει απο το νερο και να γινεται επικαιροτητα ανα τον κοσμο με αναφορες στα ελληνικα πλοια και νησια?

Σίγουρα δεν θα είναι και η πιό ευχάριστη εικόνα. Αλλά νομίζω θα είναι προτιμότερη από παρόμοιες που σίγουρα θα συνεχισουν να προβάλλονται ανα τον κόσμο (ευκαιρία ψάχνουν οι ακραιφνείς ...λάτρεις της Ελλάδας και του τουρισμού της ;)), εφόσον βέβαια συνεχιστούν οι (απόλυτα δικαιολογημένες ) αντιδράσεις των Σαντορινιών.

Χίλιες φορές καλύτερα (αν βέβαια πραγματοποιηθεί ποτέ η ανέλκυση :rolleyes:) η εικόνα ενός κουφαριού που στο κάτω - κάτω θα δείξει ότι η Ελλάδα σέβεται το θαλάσσιο περιβάλλον, από την συνεχόμενη μετάδοση από τα διεθνή MEDIA εικόνων ανθρώπων που διαμαρτύρονται (και επαναλαμβάνω, πολύ καλά κάνουν) για την ΜΟΛΥΝΣΗ και τις επιπτώσεις από το ναυάγιο στην θάλασσα της Σαντορίνης.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σειριε, don't get me wrong. Δεν παιρνω θεση για τον αν πρεπει να ανελκυστει η οχι. Παιρνω θεση για το αν θα ανελκυστει η οχι, κατι το οποιο μου φαινεται ιδιαιτερα δυσκολο. Οσο για τις αντιδρασεις των κατοικων ειναι σιγουρα σημαντικες αλλα ειναι αρκετες?

Link to comment
Share on other sites

Έγινε όντως η κατάληψη της εφορίας στην Σαντορίνη σήμερα...

Όμως ευκαιρίας δοθείσης να σας πω (κατά την προσωπική μου άποψη) και μερικά πράγματα...

Η επιτροπή που ασχολείτε με τον ... αγώνα της ανέλκυσης εντάσετε σε έναν συγκεκριμένο πολιτικό χώρο.Η κατάληψη ξεκίνησε σήμερα το πρωί από καμιά εικοσαριά άτομα και με τα γνωστά αντάρτικα τραγούδια (η αλήθεια είναι ότι από μικρός που τα ακούω έχω αρχίσει να κουράζομαι όσο κι αν μερικά είναι πραγματικά καταπληκτικά).Κατά τις 10.30 τους είκοσι αυτούς τους αντικατέστησαν καμιά εικοσαριά μαθητές Γυμνασίου οι οποίοι με χαρακτηριστικό χαβαλέ μοίραζαν τα φειγ- βολάν που τους έδωσαν.

Κατά τις δύο που σχόλαγαν και τα σχολεία η κατάληψη τελείωσε και πήγαν τα παιδιά για φαγητό στα σπίτια τους...

Η προσωπική μου άποψη όσο και αν πραγματικά συμφωνώ για την ανάγκη ανέλκυσης ή απάντλησης είναι ότι τέτοιου είδους κινητοποιήσεις είναι σε λάθος δρόμο.Και τί έγινε δηλαδή που έκλεισε η εφορία σήμερα???Απλά αύριο θα χει μεγαλύτερες ουρές για όποιον θέλει να κάνει τις δουλειές του...

Το Υπουργείο δηλαδή ίδρωσε με την κίνηση αυτή και θα ξανασκεφτεί το θέμα ???

Αυτά για μένα είναι για εσωτερική κατανάλωση και δεν είναι η ουσία...

Οι κινήσεις και οι πιέσεις πρέπει να είναι πολυεπίπεδες με έτοιμα πλάνα και σχέδια , λύσεις και απαντήσεις στους αρμόδιους.

Νομίζω πως δεν αξίζει να σας πω περισότερα για το θέμα...

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως τα συμπερασματα σου για την ολη κίνηση με βρίσκουν σύμφωνο φίλε Λευτέρη.Τις απόψεις μου όμως περί απάντλησης ή και ανέλκυσης τις έχω πει και από ενδιαφέρον για αυτό το νησί που είναι ότι ομορφότερο για μένα στον κόσμο θα το ξαναπώ...Σαφώς και πρέπει να γίνει προσπάθεια απάντλησης σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό,όμως στο θέμα της ανέλκυσης εξακολουθω να φοβάμαι και να πιστεύω πως αντι για καλό ίσως το κακό γίνει μεγαλύτερο γνωρίζοντας την ιδιομορφία του εδάφους του νησιού και της θέσης του ναυαγίου.Αν νομίζουν οι κάτοικοι εκεί οτι κάτι καταφέρνουν (χαβαλεδιάζοντας ή κλεινοντας μια εφορια) τοτε το αποτέλεσμα θα είναι μια τρύπα στο νερό.Επίσης παρατηρόντας διαδήλωση τους διαπίστωσα πως δεν έχουν ιδέα για το προς τα που πρέπει να κινηθούν και στο που πρέπει να αποδώσουν ευθύνες.

Link to comment
Share on other sites

Χρονικό περιθώριο μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2008 δίνει στους ασφαλιστές (P&I Club) και τους πλοιοκτήτες
Όπως σίγουρα σας διέφυγε...έληξε το τελεσίγραφο. Οπότε από αύριο αναμένονται ραγδαίες οι εξελίξεις...
Link to comment
Share on other sites

ήδη σύμφωνα με ασφαλέστατες πληροφορίες κλούβες με διμοιρίες των ΜΑΤ κατευθύνονται προς τον Άγιο Σπυριδωνα στα γραφεία της Λούις για συλλήψεις.Επίσης ανάλογο κλιμάκιο της σκότλαντ γιαρντ κατευθύνεται προς συνοικία του Λονδίνου στην οποία εδρεύει ξακουστή ασφαλιστική κι αναμένονται κι εκεί συλλήψεις. Κατόπιν συνενόησης θα εκδωθούν μέσω ιντερπολ και η δίκη τους θα γίνει στο γουδί.Σε ρόλο δημόσιου κατήγορου ο Παπαληγούρας. Σε ρόλο υπεράσπισης ο Κούγιας και πολιτικής αγωγής πάλι ο Κούγιας για να παρει την βαλίτσα ολόκληρη.:D

Μα είμαστε τώρα σοβαροί? Τέτοια θέματα λήγουν με τελεσίγραφα? Ας κάτσουν να συζητήσουν σοβαρά αναζητώντας κάποια λύση κι αν δεν τα βρουν ας πάνε στα δικαστήρια.Τα τελεσίγραφα κι άλλου τέτοιου είδους τεχνάσματα είναι για να ρίξουν στα μάτια των πολιτών στάχτυ.

Κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη και το πολιτικό κόστος να πει ότι είναι απιθανο να ανελκυστεί λόγο μεγάλου οικονομικού κόστους που δεν το αναλαμβάνει κανείς.

Ο Βουλγαρακης έλεγε ότι θα ανελκυστεί, ο Παπαληγούρας ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε, κανείς δεν έχει τους γνωστούς δύο αδένες για να πει την πραγματικότητα.:mad:

Link to comment
Share on other sites

Κατατέθηκε η μελέτη απάντλησης των ρυπογόνων ουσιών του Sea Diamond

Από το ΥΕΝΑΝΠ εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

Οι συντονισμένες δράσεις του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για την υπόθεση του ναυαγίου του «SEA DIAMOND» αποδίδουν.

Η διαχειρίστρια του πλοίου εταιρεία CORE MARINE κατέθεσε μελέτη απάντλησης ρυπογόνων ουσιών, αναλαμβάνοντας το κόστος υλοποίησής της.

Κατόπιν εντολής του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Αναστάση Παπαληγούρα, η μελέτη αξιολογείται άμεσα από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, ενώ παράλληλα ζητήθηκε από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας να δοθεί προς αξιολόγηση και από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Τεχνικό Σύμβουλο του Λιμενικού Ταμείου.

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ την κίνηση αυτή πιο ορθολογική.

Η απάντληση είναι κάτι αναγκαίο αλλά και εφικτό, σε σχέση με την ανέλκυση-ουτοπία.

Μένει να δούμε το αποτέλεσμα της αξιολόγησης και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, αλλά κάτι μου λέει ότι η γραφειοκρατία θα είναι παρούσα στην όλη διαδικασία...

Link to comment
Share on other sites

1) Τί να λέει άραγε η έκθεση των πραγματογνωμόνων της ανάκρισης σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου?
Ας δούμε λοιπόν και τι λέει το περίφημο πόρισμα των πραγματογνωμόνων...αποκλειστικά από το Lloyd’s List.

Εν ολίγοις, για όλα φταίει η λάθος χαρτογράφηση του υφάλου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Συναντήσεις πολλές αλλά από αποτέλεσμα??

Με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια και τον Πρόεδρο της Βουλής Δημήτρη Σιούφα, θα συναντηθεί αύριο Τρίτη 13 Ιανουαρίου στις 13.00 και 14.00 το μεσημέρι αντιστοίχως, αντιπροσωπεία αποτελούμενη από τους Νομάρχη Κυκλάδων, Έπαρχο Θήρας, Δήμαρχο Θήρας, Κοινοτάρχη Οίας - Θηρασιάς και μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στο συμπέρασμα ότι με βάση τον αριθμό και την έκταση των ρηγμάτων, μετά την πρόσκρουση το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» δεν είχε πιθανότητες επιβίωσης, καταλήγουν οι πραγματογνώμονες που συνέταξαν την έκθεση για το ναυάγιο του πλοίου. Την έκθεση των πραγματογνωμόνων διέταξε το λιμεναρχείο Θήρας σε συνεργασία με την εισαγγελία Νάξου.

Σύμφωνα με την εξέταση των στοιχείων οι πραγματογνώμονες επισημαίνουν στην έκθεση τους έκτασης 226 σελίδων ότι «δεν προέκυψε κάποιο εύρημα που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το πλοίο είχε υπερβολικές φθορές ή βλάβες ή ότι ήταν πλημμελώς συντηρημένο».

Επίσης τονίζεται στην έκθεση ότι «λαμβάνοντας υπόψη τα γεγονότα όπως καταγράφονται, αλλά και το τελικό αποτέλεσμα, οι πραγματογνώμονες είναι της άποψης ότι η εγκατάλειψη έγινε με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των επιβατών, χωρίς πανικό ή βεβιασμένες ενέργειες, καθότι η κατάσταση του πλοίου ήταν σταθερή και υπό συνεχή παρακολούθηση, όπως προκύπτει από τις καταγραφές του VDR μαύρου κουτιού».

Παράλληλα η άποψη των πραγματογνωμόνων είναι ότι η πρωτοβουλία για τη ρυμούλκηση του πλοίου, μετά την επιχείρηση αποβίβασης επιβατών και πληρώματος, στη θέση «Παλαιά Ορυχεία» ήταν ορθή και ενδεδειγμένη κάτω υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες.

Σε ό,τι αφορά την μέτρηση της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού στο συγκεκριμένο σημείο της πρόσκρουσης στο χάρτη που χρησιμοποιούσε το πλοίο η οποία εκ των υστέρων αποδείχθηκε λανθασμένη, οι πραγματογνώμονες απαντώντας στο ερώτημα αν επηρέασε ή συνέβαλε στην πρόσκρουση του πλοίου, οι πραγματογνώμονες αναφέρουν:

«Η μη σωστή αποτύπωση των αβαθών συνέβαλε στην πρόσκρουση του πλοίου στα αβαθή, αν ο πλοίαρχος λίγο πριν το συμβάν της πρόσκρουσης συμβουλεύτηκε το χάρτη».

Τι λέει η έκθεση

Σχετικά με τη λειτουργία των σωστικών μέσων από τις καταθέσεις μαρτύρων οι πραγματογνώμονες κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:

«Η αναφορά για ηλεκτρικό πρόβλημα στην εκκίνηση της μιας λέμβου επιβεβαιώνεται και από τις συνομιλίες και τη σχετική ανακοίνωση που έκανε ο ύπαρχος από τη γέφυρα όπως αυτή έχει καταγραφεί στο VDR.

Κρίνοντας από την αναφορά ότι το πρόβλημα αποκαταστάθηκε και η λέμβος καθαιρέθηκε και από το ότι όλες οι σωσίβιες λέμβοι λειτούργησαν, καθώς επίσης και από τη μεταγενέστερη εξέτασή τους από τους υπογράφοντες, όπου τις βρήκαμε σε καλή κατάσταση, θεωρούμε ότι το πρόβλημα δεν πρέπει να ήταν κάτι σοβαρό».

Σχετικά με την αναφορά άλλου μάρτυρα «η εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων είναι πολύ δύσκολη καθότι ο μάρτυρας δεν είναι εξοικειωμένος με τη λειτουργία των συγκεκριμένων συστημάτων και η περιγραφή η οποία δίνει (κενά αέρος, τραντάγματα, θόρυβοι σκουριάς), θα μπορούσε κάλλιστα να περιγράψει τη συνήθη λειτουργία αυτών των μηχανημάτων.

Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι τα συστήματα καθαίρεσης των σωσίβιων λέμβων και σχεδιών λειτουργούν με τη βαρύτητα και χωρίς τη παρεμβολή ηλεκτρικών η υδραυλικών συστημάτων. Λόγω της κατασκευής τους τα συστήματα αυτά είναι θορυβώδη, καθότι υπάρχει τριβή μετάλλων κατά τη διάρκεια της καθαίρεσής τους (μεταλλικές ρόδες των βραχιόνων οι οποίες περιστρέφονται μέσα σε μεταλλικές γλίστρες των επωτίδων καθώς και αριθμός γραναζιών συρμάτων και τροχαλιών).

Λόγω του μεγάλου βάρους των λέμβων, (κενές ζυγίζουν μέχρι και επτά τόνους η μία) δημιουργούνται τραντάγματα κατά την καθαίρεσή τους, τα οποία μπορεί να είναι και πιο έντονα σε περίπτωση που καθαιρούνται με μεγάλη κλίση του πλοίου, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση και να δημιουργούν φόβο η και αμφιβολίες στους μη εξοικειωμένους. Σε συνδυασμό με την καλή κατάσταση που διαπιστώσαμε κατά την εξέταση των σωστικών μέσων του πλοίου, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη κατάθεση δεν μπορεί να μας παρέχει αξιολογήσιμες πληροφορίες».

Η πορεία του πλοίου

Οι πραγματογνώμονες σχετικά με την πορεία του πλοίου πριν την πρόσκρουση και την λειτουργία των οργάνων πλοήγησης κρίνουν ότι: «Το Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης της εταιρείας και του πλοίου λειτούργησαν με τα προβλεπόμενα των κανονισμών κατά τον πλου και τον κατάπλου του πλοίου, με εξαίρεση τη μη χρήση του βυθόμετρου.

Εν τούτοις η λειτουργία του δεν θα μπορούσε να αποτρέψει το ατύχημα καθ' ότι απλώς θα προειδοποιούσε τον πλοίαρχο όταν το πλοίο θα βρισκόταν ήδη πάνω από τα αβαθή, χωρίς να του παρέχει χρόνο αντίδρασης, αφού η μεταβολή του βάθους κατά την προσέγγιση στο σημείο της πρόσκρουσης δεν είναι σταδιακή αλλά απότομη.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο πομπός του βυθόμετρου βρισκόταν σε απόσταση 27 μέτρων από την πλώρη του πλοίου και ότι σε απόσταση 20 μέτρων από τον ύφαλο το βάθος μεταβάλλεται απότομα από τα 19 μέτρα στα 4,8 μέτρα στο σημείο πρόσκρουσης, προκύπτει ότι όταν το βυθόμετρο θα έδειχνε περίπου 20 μέτρα βάθος, το πρωραίο τμήμα του πλοίου θα είχε ήδη προσκρούσει στον ύφαλο».

Οι χειρισμοί πλοήγησης του πλοιάρχου

Σύμφωνα μα τα όσα αναφέρουν στην έκθεση οι πραγματογνώμονες «Κατά την προσέγγιση στο ναύδετο 3 και μέχρι την χρονική στιγμή της πρόσκρουσης στα αβαθή, οι αντιδράσεις στην έκπτωση του πλοίου και οι χειρισμοί δεν έγιναν υπό καθεστώς ανησυχίας πιθανόν διότι ο πλοίαρχος δεν γνώριζε την ύπαρξη του κινδύνου στο σημείο της πρόσκρουσης, νομίζοντας ότι η πορεία και η θέση του πλοίου ήταν ασφαλής (σύμφωνα με το χάρτη) και τα αναγραφόμενα στο σημείο αυτό βάθη κατά τον προαναφερόμενο υπ΄αριθμό 423/8 είναι μεταξύ 20,30 και 35 μέτρων», και μεταξύ άλλων τονίζει:

«Κατά την προσέγγιση στο ναύδετο 3 από έναν ποντοπόρο πλοίαρχο, το πλέον πιθανό ότι το ατύχημα θα αποφεύγονταν διότι λόγω νοοτροπίας και ελλιπούς γνώσης των ιδιομορφιών του λιμανιού θα επέλεγε πορεία στη μέση του διαύλου του Όρμου των Φηρών, δηλαδή κατευθείαν πλεύση προς των ναύδετο 3 από το στίγμα τις 15:41:50 τοπικής.

Για τον ακτοπλόο πλοίαρχο επιβατηγού πλοίου με γνώσεις πλοηγού, γνώση του περιβάλλοντος, με πλοίο πολλαπλών ικανοτήτων και μικρού βυθίσματος και με επαναλαμβανόμενους κατάπλους στην ίδια περιοχή και το ίδιο λιμάνι, το σχέδιο κατάπλου και οι χειρισμοί είναι πάντα συνάρτηση της ασφάλειας και της ταχύτητας χειρισμών με πορείες πλησίον της ξηράς να είναι συνηθισμένες».

Τα αίτια της πρόσκρουσης

Οι πραγματογνώμονες, λαμβάνοντας υπόψη τα προεκτεθέντα στοιχεία, εκτιμούν ότι η αποτύπωση των αβαθών στο σημείο της πρόσκρουσης στον υπό στοιχεία ΧΕΕ 423/8 χάρτη της υδρογραφικής υπηρεσίας του Π.Ν. είναι εσφαλμένη στο σημείο αυτό.

Εκτιμάτε ότι η πρόσκρουση του επιβατηγού - κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» οφείλεται στον εφησυχασμό του πλοιάρχου κατά την έκπτωση του πλοίου προς τη στεριά λόγω των επικρατούντων ανέμων και των πιθανών ρευμάτων, με αποτέλεσμα την πρόσκρουση του πλοίου σε αβαθή που δεν σημειώνονται στο υπό χρήση χάρτη 423/8.

Δεν διαπιστώνεται η συνδρομή άλλης ενέργειας η παράλειψης του πλοιάρχου ή τρίτων που συνέβαλε καθ' οιονδήποτε τρόπο στο συμβάν της πρόσκρουσης του πλοίου.

«Η μη σωστή αποτύπωση των αβαθών συνέβαλε στην πρόσκρουση του πλοίου στα αβαθή, αν ο πλοίαρχος λίγο πριν το συμβάν της πρόσκρουσης συμβουλεύτηκε το χάρτη. Όλες τις άλλες προσεγγίσεις με διαφορετικές κατευθύνσεις δεν τις επηρεάζει και για το λόγο αυτό έχουμε χιλιάδες κινήσεις ετησίως μικρών και εξαιρετικά μεγάλων πλοίων στον Όρμο των Φηρών χωρίς να έχει σημειωθεί κανένα ατύχημα στα εν λόγω αβαθή που υπάρχουν στον όρμο των Φηρών και βορείως τα Άκρας Αλωνικής όπου προσέκρουσε το επιβατηγό - κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond».

Τα ρήγματα

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στην έκθεσή τους οι πραγματογνώμονες τα ρήγματα που προκλήθηκαν από την πρόσκρουση του πλοίου στα αβαθή της αναφερόμενης θαλάσσιας περιοχής της νήσου Θήρας ήταν σημαντικά και επηρέασαν άμεσα τουλάχιστον τέσσερα και πιθανώς πέντε συνεχόμενα στεγανά διαμερίσματα.

Όπως προκύπτει και από το εγκεκριμένο εγχειρίδιο ευστάθειας μετά από ζημιά το πλοίο είχε πιθανότητα επιβίωσης με κατάκλυση δύο συνεχόμενων στεγανών διαμερισμάτων με την προϋπόθεση ότι δεν θα είχε υπερβεί τη γραμμή φόρτωσής του και δεν θα είχε διαγωγή πάνω από το επιτρεπτό όριο (0,5 μ ) σε άθικτη κατάσταση. Σύμφωνα με τις εγγραφές ήταν 0,02 μ και 0,01 μ κάτω από το επιτρεπόμενο όριο.

Κινήσεις πληρώματος

Μετά την απώλεια ισχύος που ακολούθησε την κατάλυση των διαμερισμάτων κυρίων και βοηθητικών μηχανημάτων και ηλεκτρικών πινάκων, το πλήρωμα του μηχανοστασίου παρέμεινε στη θέση του προσπαθώντας να διατηρήσει ή να αποκαταστήσει την ηλεκτρική ισχύ σε ότι σύστημα μπορούσε να λειτουργήσει.

Έγιναν φιλότιμες προσπάθειες αποτροπής της βύθισης του πλοίου με εκούσια προσάραξη, όμως αυτό δεν κατέστη δυνατό λόγω της απώλειας ισχύος που είχε αποτέλεσμα την ακυβερνησία του πλοίου, της ανεπαρκούς ιπποδύναμης του παρευρισκομένου ρυμουλκού και της απόκρυμνης φύσης της ακτής του νησιού στο σημείο στο οποίο επιχειρήθηκε η προσάραξή του, αναγνωρίζοντες ότι το συγκεκριμένο σημείο ήταν το πλησιέστερο και καταλληλότερο υπό τις συνθήκες που επικρατούσαν, ενώ αποτελούσε και ένα εκ των καθορισμένων σημείων καταφυγής κινδυνευόντων πλοίων.

Μετά την εκκένωση του πλοίου από τους επιβάτες και την πλειοψηφία του πληρώματος, ομάδα πληρώματος παρέμεινε στο πλοίο μέχρι την άφιξή του στο σημείο που επιχειρήθηκε η εκούσια προσάραξή του.

Η ομάδα του πληρώματος εγκατέλειψε το πλοίο και παρέμεινε πλησίον του για την όποια ύστατη προσπάθεια, η οποία διεκόπη όταν ο πλοίαρχος και ο ύπαρχος προσήχθησαν στο Λιμεναρχείο περίπου εννέα ώρες πριν την τελική βύθιση του πλοίου και τονίζεται πάλι ως ανωτέρω εν όψει του αριθμού και της έκτασης των ρηγμάτων, το πλοίο δεν είχε πιθανότητες επιβίωσης».

Η εγκατάλειψη

«Λαμβάνοντες υπόψη τα γεγονότα όπως καταγράφονται, αλλά και το τελικό αποτέλεσμα, οι πραγματογνώμονες είναι της άποψης ότι η εγκατάλειψη έγινε με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των επιβατών, χωρίς πανικό ή βεβιασμένες ενέργειες, καθότι η κατάσταση του πλοίου ήταν σταθερή και υπό συνεχή παρακολούθηση, όπως προκύπτει από τις καταγραφές του VDR μαύρου κουτιού.

Η επιχείρηση, την οποία θεωρούμε επιχείρηση μαζικής εκκένωσης, ολοκληρώθηκε με επιτυχία, (με εξαίρεση την περίπτωση των δύο Γάλλων αγνοούμενων), αφού δεν υπήρξε τραυματισμός η απώλεια ζωής εξ αιτίας της.

Η εγκατάλειψη του πλοίου με τη χρήση των σωστικών μέσων θα μπορούσε να είχε ολοκληρωθεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα από αυτό που τελικά ολοκληρώθηκε (περί τις δύο ώρες και 30 λεπτά), όμως μια τέτοια επιχείρηση θα εγκυμονούσε τον σοβαρό κίνδυνο ατυχημάτων».

Η τοποθεσία

Παρ' όλο που ο πλοίαρχος δε συμφώνησε με τη ρυμούλκηση του επιβατηγού - κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στη θέση «Παλαιά Ορυχεία» - ως προς τη διαφωνία του αυτή δεν τίθεται αμφισβήτηση, η άποψη των πραγματογνωμόνων είναι ότι η πρωτοβουλία για τη ρυμούλκηση του πλοίου στην ως άνω θέση ήταν ορθή και ενδεδειγμένη κάτω υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες.

Οι πραγματογνώμονες θεωρούν ότι η βύθιση του πλοίου ήταν αναπότρεπτη.

Θεωρούν ότι αυτό ισχύει και για την περίπτωση ρυμούλκησης του πλοίου σε απώτερο σημείο, αφού το πιθανότερο ήταν ότι θα βυθιζόταν κατά τη διαδικασία της ρυμούλκησης και για το σημείο όπου ρυμουλκήθηκε το πλοίο:

Σύμφωνα με τον υπ. Αριθμό 423/8 χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Π.Ν στο σημείο όπου ρυμουλκήθηκε το του επιβατηγό - κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» οι ισοβαθείς κείτονται παράλληλα προς την ακτή, με τα βάθη σε απόσταση 30 μέτρων από την ακτή να κυμαίνονται 4 - 8,5 μέτρα σε απόσταση 50 μέτρων, από 10 έως 18,5 μέτρα σε απόσταση 70 μέτρων από την ακτή, από 30 έως 40 μέτρα και σε απόσταση 110 μέτρων από την ακτή από 50 μέτρα και πάνω.

Για να προσεγγίσει το πλοίο τα αβαθή και να προσαράξει με τη δεξιά του πλευρά έπρεπε να περάσει αβαθή 11 μέτρων. Με δεδομένο ότι το βύθισμα στη πλώρη ήταν τουλάχιστον 12 μέτρα (6,1 κανονικό βύθισμα, πλέον περίπου έξι μέτρων λόγω της κατάκλυσης) η διέλευση του πλοίου ώστε να καταλήξει στα αβαθή των 10 μέτρων και να προσαράξει δεν ήταν δυνατή.

Η άποψη των πραγματογνωμόνων είναι ότι η βύθιση του πλοίου δεν ήταν δυνατό να αποφευχθεί υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες και η ρυμούλκηση στο σημείο «Παλαιά Ορυχεία» ήταν η μόνη ενδεδειγμένη για την αποτροπή μεγαλύτερων κινδύνων.

Οι ενέργειες του πλοιάρχου και όσων συμμετείχαν στην επιχείρηση διάσωσης ήταν οι ενδεδειγμένες υπό τις συγκεκριμένες περιστάσεις και θα πρέπει να τονιστεί η αυτοθυσία των πληρωμάτων του ρυμουλκού λέων και του αλιευτικού Καλόγερος».

Παράλληλα στο πόρισμα τους οι πραγματογνώμονες σχετικά με το Λιμεναρχείο Θήρας επισημαίνει ότι «εκτελέστηκαν στο ακέραιο».

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Επιγραμματικα σχολιακια:

α) Ας το ανελκυσει λοιπον το κουφαρι η Υδρογραφικη Υπηρεσια του ΠΝ. Φανταστειτε να ειχε βυθιστει ενα πολεμικο πλοιο δικο μας λογω καποιας παρομοιας αμελειας ιδιωτικου φορεα. Φανταζεστε τι θα ειχε γινει?

β) Θεωρω επιεικως ακομψο να γινονται διαχωρισμοι και συγκρισεις μεταξυ ποντοπορων πλοιαρχων και ακτοπλοων πλοιαρχων στα πλαισια ενος επισημου πορισματος. Τι παει να πει δηλαδη αυτο? Πλοιαρχοι Α' Ταξης και οι μεν και οι δε, με τις ιδιες ευθυνες.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με πληροφορίες , η μελέτη για την απάντληση στο πολυτεχνείο έχει δωθεί και στο πολυτεχνείο το οποίο προτινε κάποιες τροποποιήσεις οι οποίες συμφβωνήθηκαν κι έγιναν αποδεκτές.

Πιθανότατα πριν το Πάσχα θα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες απάντλησης των καυσίμων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου, ο ΥπΕΝ έκανε μια ενδιαφέρουσα ανακοίνωση...δικαιώνοντας όσους Σαντορινιούς είχαν αντιδράσει στο πόρισμα των πραγματογνωμόνων.

[...]Να σημειώσω ότι δεδομένου, μετά από μελέτη της πραγματογνωμοσύνης διαπιστώσαμε κρίσιμα κενά και αμφισβητούμενα σημεία, ζητήσαμε από την αρμόδια εισαγγελέα να διατάξει συμπληρωματική πραγματογνωμοσύνη για την κάλυψη αυτών των κενών, και νοών νοείτο.

Επίσης, επιβεβαίωσε το χρονοδιάγραμμα για την απάντληση των καυσίμων.

[...]Πέμπτον, ήδη ο ξένος τεχνικός Οίκος που θα εκτελέσει το έργο, βρίσκεται σε επαφή με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για να ολοκληρωθούν οι τεχνικές λεπτομέρειες της επιχείρησης και αυτή να μπορέσει να υλοποιηθεί άμεσα.

Και μόλις είναι τεχνικά εφικτό, ναυτιλιακά, να πω έτσι, όταν δεν υπάρχει δηλαδή θάλασσα πολύ, και πάντως μέσα σε σαφώς προσδιορισμένο χρονοδιάγραμμα, με πέρας του έργου στο δεύτερο 15μερο του Απριλίου.

Ήδη γίνονται οι απαραίτητες προετοιμασίες για τον τεχνικό εξοπλισμό, για την ναύλωση του κατάλληλου πλοίου κλπ.

[...] Η διαδικασία αυτή φαίνεται ότι θα διαρκέσει μεταξύ 20 και 15 ημερών, της επιχείρησης έτσι. Η προετοιμασία έχει ήδη, όπως εξήγησα, ξεκινήσει δυο βδομάδες τώρα

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω οτι μπορεί ο ίδιος ο υπουργός να έχει εκείνος κάποιες αμφιβολίες αλλά και να μην είχε καμία, η κοινή λογική λέει οτι δεν θα έμπαινε σε καμία αντιπαράθεση με τους πολίτες του νησιού για προφανείς λόγους.Από εκεί και πέρα δεν νομίζω οτι οι πολίτες έχουν περισσότερες γνώσεις από τους πραγματογνώμονες και επειδή έχω ζήσει διαδηλώσεις τους κατανοώντας την προσπάθεια που κάνουν για ανέλκυση και την επιβραβεύω αλλά τα αιτήματα και οι αντιδράσεις τους είναι αντικειμενικά πέρα από τη λογική.

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι ο ΥπΕΝ -νομικός και πρώην Υπ. Δικαιοσύνης- να ζητάει συμπληρωματική πραγματογνωμοσύνη χάριν (μικροπολιτικού) γούστου. Ο ΥπΕΝ δεν είχε κανένα λόγο να ανακινήσει την υπόθεση, όταν έχει επιτευχθεί η "δρομολόγηση" της απάντλησης των καυσίμων. Όταν μάλιστα μιλάει για "κρίσιμα κενά" κλπ. κάτι περισσότερο σημαίνει αυτό...

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Θα κάνω μια πού απλή ερώτηση.Μήπως ο ΥπΕν θα δεχθεί τόσο εύκολα οτι υπαίτια για το ναυάγιο είναι η λάθος χαρτογράφηση του βυθού??Που θα έχει ως αποτέλεσμα την ανελκυση να πρέπει να την αναλάβει το υπουργείο??Ανεξάρτητα από την απάντληση των καυσίμων η οποία θα γίνει με έξοδα της ασφαλιστικής.Η οποία βεβαια δεν νομίζω να δεχθει να πληρώσει και την ανέλκυση.Νομίζα οτι αυτά που λέω βασίζονται στην απλή λογική και δεν νομίζω καποιος νομικός αναφερομαι βεβαίως για τον ΥπΕΝ να μπορεί να βγάζει αναληθή μια πραγματογνομωσύνη.

Link to comment
Share on other sites

Μία πραγματογνωμοσύνη όταν εκδίδεται από το ΑΣΝΑ αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο κατά την διάρκεια μιας δίκης γι αυτό πέραν το ότι πρωτίστως πρέπει να είναι ναυτικά τεκμηριωμένη πρέπει να είναι και νομικά τεκμηριωμένη γι αυτό άλλωστε στο ΑΣΝΑ πέραν από ναυπηγούς-μηχανολόγους, πλοιάρχους, λιμενικούς πάντα συμμετέχει κι ένας δικαστής.

Γι αυτό ίσως η συμπληρωματική πραγματογνωμοσύνη που ζητά και τα κρίσιμα κενά που αναφέρει να μην αφορούν το ναυτικό κομμάτι αλλά το νομικό.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Αμα κατσεις να μιλησεις με το σωστο ανθρωπο, σωστα πραγματα θα ακουσεις. Δεν εχουμε καμια τρομερη εξελιξη για το Sea Diamond, τουλαχιστον οχι κατι που να μην περιμεναμε. Η απαντληση των καυσιμων λοιπον οντως θα γινει αλλα μεχρι εκει. Το πλοιο δεν προκειται να ανελκυστει, τουλαχιστον οχι δαπανη των πλοιοκτητων του και των ασφαλιστων του. Και για λογους οικονομικους, και για λογους πρακτικους.

Το αντιθετο μαλιστα, οι ασφαλιστες του πλοιου βασιζομενοι στο πορισμα του ΑΣΝΑ ετοιμαζονται -αν δεν το εχουν κανει ηδη- να καταθεσουν αγωγη εναντιον του ελληνικου Κρατους και της Υδρογραφικης Υπηρεσιας του ΠΝ για ζημιες που υπεστησαν απο τους υπαιτιους του ναυαγιου. Επειδη ομως υπαρχει απολυτη εμπιστοσυνη στην αδεσμευτη(το αλλο με τον Τοτο, το ξερετε?) Ελληνικη Δικαιοσυνη, τελικα μπορει αυτη η αγωγη να γραφτει στο χιονι διοτι δεν θα εχει και πολυ νοημα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Την Τεταρτη στο Εφετείο Σύρου θα συνεδριάσει η ολομέλεια προκειμένου να οριστεί ειδικός εφέτης ανακριτής προκειμένου να ξεκινήσει η ανακριτική διαδικασία.

Link to comment
Share on other sites

Η αξιολόγηση από το ΕΜΠ των υποβληθέντων λεπτομερειών εφαρμογής και εργασιών του Σχεδίου απάντλησης και του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης και περιβαλλοντικής προστασίας κατά τις εργασίες απάντλησης πετρελαιοειδών και άλλων ρυπογόνων ουσιών από το ναυάγιο του Κ/Ζ "SEA DIAMOND"

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από το ατύχημα και τη βύθιση του Sea Diamond, η LOUIS HELLENIC CRUISES θα ήθελε να υπενθυμίσει για λογαριασμό της πλοιοκτήτριας του πλοίου, τα ακόλουθα:

1. Έχει αποδειχθεί με αδιαμφισβήτητα επιστημονικά στοιχεία, ότι το ατύχημα οφείλεται αποκλειστικά στο λανθασμένο χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, η οποία έχει ήδη εκδώσει σχετική διόρθωση.

2. Μέχρι στιγμής η εταιρεία, χωρίς να φείδεται χρημάτων, έχει δαπανήσει για την απορρύπανση της θαλάσσιας περιοχής της Σαντορίνης και την προστασία του περιβάλλοντος πέραν των 12 εκ. Ευρώ, απευθυνόμενη σε μια από τις πλέον αναγνωρισμένες εταιρείες που εξειδικεύεται στην πρόληψη και αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης (Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.). Οι δαπάνες έχουν υπερβεί κατά πολύ το μέγιστο ποσό των 4,6 εκατομμυρίων που προβλέπει η Ελληνική αλλά και η διεθνής νομοθεσία.

3. Ως αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών της εταιρείας, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, έχουν επιτευχθεί πολύ θετικά αποτελέσματα σχετικά με την περισυλλογή των πετρελαιοειδών που διέρρευσαν, την απορρύπανση και τον πλήρη καθαρισμό της περιοχής. Η όλη επιχείρηση υπήρξε η αμεσότερη και πλέον αποτελεσματική στην ιστορία τέτοιων περιστατικών.

4. Παρά τα όσα έχουν γίνει από πλευράς εταιρείας, υπάρχουν ακόμη μεμονωμένες φωνές που επιχειρούν να επισκιάσουν όλο αυτό το έργο, προβάλλοντας ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς περί «τοξικής βόμβας» και παρουσίας τοξικών υλικών, όπως για παράδειγμα η παραφιλολογία περί ύπαρξης αμιάντου, που διαψεύδεται από σχετικό επίσημο πιστοποιητικό των κατασκευαστών, ενώ κυρίως, η έλλειψη βασιμότητάς τους πιστοποιείται και από τις συνεχείς μετρήσεις του μόνου αρμόδιου κρατικού φορέα, του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών («ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε»), που ξεκάθαρα μιλούν περί αμελητέας επιβάρυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Σαντορίνης.

5. Ως τελευταίο δείγμα καλής θέλησης και λόγω των στενών και μακροχρόνιων σχέσεών της με το νησί της Σαντορίνης, η πλοιοκτήτρια υπέβαλε στο ΥΕΝΑΝΠ σχέδιο απάντλησης των περιορισμένων ποσοτήτων πετρελαίου που είχαν παραμείνει στο ναυάγιο. Τo σχέδιο συνέταξε o εξειδικευμένος βρετανικός οίκος Dronik Maritime Consultants Ltd, ο οποίος διαθέτει εμπειρία πολλών δεκαετιών σε παρόμοιες εργασίες, βασίζεται σε ιδιαίτερα καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους όσον αφορά στις τεχνικές απάντλησης που είναι εφαρμόσιμες στην περίπτωση του συγκεκριμένου ναυαγίου.

Το εν λόγω σχέδιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη και οριστική απομάκρυνση των δυναμένων να απαντληθούν ποσοτήτων ρυπογόνων ουσιών που έχουν απομείνει στο ναυάγιο.

Τέλος, η εταιρεία επισημαίνει ότι θα συνεχίσει την προσπάθεια που καταβάλει για την αναβίωση, ανάπτυξη και προβολή της ελληνικής κρουαζιέρας, υψώνοντας την ελληνική σημαία στα πλοία της, απασχολώντας πέραν των 1000 Ελλήνων αξιωματικών και ναυτικών, ενισχύοντας σημαντικά τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες αλλά και την ελληνική οικονομία στο σύνολο της, παρά την προσπάθεια σπίλωσης του ονόματός της, που έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην εικόνα της όσο και στα οικονομικά της αποτελέσματα τα τελευταία 2 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Την Τεταρτη στο Εφετείο Σύρου θα συνεδριάσει η ολομέλεια προκειμένου να οριστεί ειδικός εφέτης ανακριτής προκειμένου να ξεκινήσει η ανακριτική διαδικασία.

KOYIZ : Aν χρειάστηκαν δύο ολόκληρα χρόνια (σύμπτωσις, Απρίλης ήτο και ετότενες...) για να "ξεκινήσει η ανακριτική διαδικασία", πόσα χρόνια θα περάσουν ώστε αυτή να καταλήξει στον καταλογισμό των όποιων ευθυνών, όπου και αν ανήκουν αυτές ???

Γιατί, κάπου θα ανήκουν ευθύνες, ή μήπως όχι ??? :confused:

Link to comment
Share on other sites

Από ότι μας έχει διδάξει και η υπόθεση ΣΑΜΙΝΑ λίγο πριν την παρέλευση της 5ετίας θα γίνει κάπου η δίκη.

Μέχρι τώρα βρισκόταν η υπόθεση στο στάδιο προανακρισης και τώρα περνάει στο στάδιο της ανάκρισης

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Περίεργη εκπομπή Τριανταφυλλόπουλου για το Sea Diamond

Ευθυγραμμισμένη με τις θέσεις και τις απόψεις του Υφυπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Καμένου ήταν η χθεσινοβραδινή εκπομπή του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου με θέμα το ναυάγιο του Sea Diamond. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο Μάκης σχεδόν κατηγόρησε την Συντονιστική Επιτροπή, τους εκπροσώπους των φορέων του νησιού μας , εργατικά σωματεία κ.λ.π ότι με την κινητοποίηση της Αθήνας ζήτησαν από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να πληρώσει ο φορολογούμενος Έλληνας την απάντληση και την ανέλκυση του ναυαγίου και όχι η πλοιοκτήτρια Εταιρεία.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...