Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

εχω την εντύπωση πως το τότε ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ ήταν μακράν το πιο γρήγορο της Ζακύνθου - αν και ταξίδεψα μαζί του πριν...12-13 χρόνια(!!!). Και σύμφωνα με τον Εφοπλιστή, τεύχος 38, είχε 18υπηρ./22 μέγιστη

(Νομίζω οτι το 22 αναφερόταν τότε στα διαφημηστικά φυλλάδια...)

Link to comment
Share on other sites

Ακριβως τοτε ειχα ταξιδεψει κι εγω, λες να ειμασταν συνεπιβατες?:D

Απο τα αλλα της γραμμης θυμαμαι το Ζακυνθος Ι σιγουρα οπως επισης και το πρωτο Μυκονος σαν Αγιος Διονυσιος Ι σε χρεη ρο-ρο. Αν δεν με απατα η μνημη μου ειχαμε κανει τοτε γυρω στη 1 ωρα και 45 λεπτα(Πασχα του 1995), οποτε κομματακι χλωμο να ηταν το γρηγοροτερο. Αυτο που δεν ξεχνω με τιποτα βεβαια ηταν οτι με μπουνατσα το πλοιο κουναγε σαν εκκρεμες. Και βεβαια σε τελικη αναλυση δεν εχει καμια απολυτως σημασια το τι γινοταν τοτε, το safety record του πλοιου τα τελευταια 2,5 χρονια μιλαει απο μονο του οτι κι αν λενε οι πρωην και οι νυν πλοιοκτητες του. Αληθεια, το καλοκαιρι του 2005 δεν ειχε φαει και η ΣΑΟΣ κατι προστιμα για τις απανωτες βλαβες της Νονας? Φανταζομαι οτι τα εχει πληρωσει ηδη ο Μανουσης, εθεαθησαν μαζι με τον Αγουδημο εξω απο το Δημοσιο Ταμειο του Πειραια προχτες:P :P. Αυτα επειδη ορισμενα πραγματα δεν τα ξεχναμε στο τιμιο τουτο σπιτι.

A propos(που λενε και στο χωριο του θειου μου στην Aix-en-Provence), η Νονα επεστρεψε στη Δραπετσωνα. Ας ενωσουμε λοιπον ολοι μαζι τις προσευχες μας υπερ "των δεξαμενισθεντων, επιθεωρηθεντων, εγκριθεντων και ταξιδευοντων ακτοπλοικων ημων, ζωντων τε και τεθνεοντων".

Link to comment
Share on other sites

το καλοκαιρι του '98 που ειχα ταξιδεψει με το καμαρι, ειχαμε κανει απο φαναρι σε φαναρι 1.05'. οποτε μιλαμε για σκαρτα 18 ταχυτητα. με μπουνατσα παντα γιατι με καιρο θα "ψηλωνε" λογικα. η συμπεριφορα του ηταν οπως τι λεει ο Νick και για το εσωτερικο του τα ειπα παραπανω. παντως τα 12-13 χρονια πισω που λετε ειναι στο οριο της αλλαγης μηχανων (1992) που αναφερει ο πρωην πλοιοκτητης του στην επιστολη του.

Δεν ηταν και κανενα βασιλοβαπορο παντως, ουτε και το πιο αξιοπιστο. Δε νομιζω δα και να τους ελλειψε στο Ζαντε. καλα για την ταχυτητα 22 κομβων δεν το συζηταω. τοση ειχε και το μιλενονταλιανο οταν πρωτοηρθε:D. και του μακαρου τα διαφημιστηκα για 24 κομβους ελεγαν.

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο άλλαξε μηχανές πραγματικά το 1992. Αγόρασε ο Μοίρας τότε δύο καινούργιες μηχανές από την Αμερική, πατέντα της τότε SULZER. Ήταν 16-κύλινδρες 25/30, έβγαζαν γύρω στα 4,000 άλογα στις 1000 στροφές και είχαν φτιαχτεί για να πάρει το αμερικάνικο εργοστάσιο το license από τη μητρική εταιρία της Ελβετίας. Αντικαταστάθηκαν και οι μειωτήρες και μπήκαν καινούργιοι της RENK-TACKE κατασκευασμένοι όμως στη Ρουμανία. Αυτοί είχαν την ιδιαιτερότητα να έχουν διπλή εκκεντρότητα, δηλαδή και στο πάνω-κάτω και στο αριστερά-δεξιά, γιατί καθώς οι μηχανές ήταν πιό ογκώδεις από τις προηγούμενες έπρεπε να κτιστούν βάσεις σε μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους. Επίσης αντικαταστάθηκαν τα αξονικά με καινούργια, πάλι από τη LIPS της Ολλανδίας, με άλλη διάμετρο αξόνων και highly-skewed μεταβλητού βήματος πτερύγια. Θυμάμαι, ότι για να μπεί το νέο αξονικό, το πλοίο έκατσε 15 μέρες στην πλωτή στο Πέραμα και έκανε ένας εξαιρετικός μάστορας, Αρμενάκη τον λέγανε νομίζω, επιτόπια τόρνευση στα κουτούκια και τα v-bracket.

Έτσι το πλοίο έπιασε κοντά 20 μίλια ταχύτητα με την αλλαγή των μηχανών και κυρίως των προπελών.

Αυτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα για κάποιες νεόκοπες εταιρίες που τα εφτιαξαν όλα αλλά όχι και τα κατεστραμένα πτερύγια που φαίνεται πως θέλουν λεφτά και δε γίνονται εκ των ενόντων με πατέντες.

Link to comment
Share on other sites

Είναι που λείπει από τους κατοίκους της Σαμοθράκης (που βολεύονται προσωρινά με το ΣΑΟΣ 2 και λιγο ΣΟΥΜΕΛΑ).Αλλιώς, και καθόλου να μην ξεκίναγε, μικρό το κακό για την ακτοπλοία μας.:D

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο κοντεύει 4 μήνες στον Πειραιά (περ.από 20 Οκτωβρίου)...ούτε Highspeed να ήτανε:D ...πότε θα ξαναξεκινήσει?

Θα αργήσει αρκετά ακόμα να ξεκινήσει το πλοίο:D . Υποφέρει από μια «διάσημη» ασθένεια;):P των ημερών μας για το πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Άκουσα πως το πλοίο έπα8ε στρόφαλο νομιζω στην δεξιά ΚΜ. Δέν το βλέπω αν είναι αλήθεια να προχωρά το καίκι για πολύ ακόμα, κρίμα οι δεξαμενισμοί...

Link to comment
Share on other sites

Στο καλο και με τη νικη, να μας φυγει και ενα βαρος. Εδω φθασαμε να συμβιβαζομαστε στην ιδεα πως μας φευγουν βαποραροι οπως ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ, το ΣΑΝΤΟΡΙΝΑκι, το ΑΦΡΟΔΙΤΗ, το ΟΛΥΜΠΙΑ παλιοτερα κλπ.Σιγα μη σταξει η ουρα του γαιδαρου που θα φυγει το ΝΟΝΑ.

Link to comment
Share on other sites

Άκουσα πως το πλοίο έπα8ε στρόφαλο νομιζω στην δεξιά ΚΜ. Δέν το βλέπω αν είναι αλήθεια να προχωρά το καίκι για πολύ ακόμα, κρίμα οι δεξαμενισμοί...

Είσαι κατά 50% σωστός!B) ! Απλώς είναι η αριστερή κύρια μηχανή. Εμένα πήρε το αυτί μου ότι θέλουν να τον αντικαταστήσουνε το στρόφαλο:) .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Το πλοίο σταμάτησε από σήμερα τα δρομολόγια για την ετήσια συντήρηση. Οπότε αύριο-μεθαύριο θα το δούμε κάπου ανάμεσα Πέραμα και Λαύριο. Η είδηση από την ΕΡΤ:

Αποκομμένη η Σαμοθράκη λόγω ετήσιας συντήρησης του «Νόνα Μαίρη»…

(22/01/2008)

Αποκομμένο θα παραμείνει από σήμερα και για τις επόμενες δυο ημέρες το νησί της Σαμοθράκης, καθώς αποσύρθηκε για ετήσια συντήρηση το «Νόνα Μαίρη», το μοναδικό πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. Η συντήρηση του πλοίου είχε αρχικά προγραμματισθεί για τις 17 Ιανουαρίου, ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό λόγω της απεργίας των λιμενεργατών

Προφανώς, η είδηση εννοεί ότι για 2 μέρες δεν θα έχει πλοίο η Σαμοθράκη και όχι ότι θα κάνει "ετησία" 2 ημερών. Προφανώς...
Link to comment
Share on other sites

Προφανώς, η είδηση εννοεί ότι για 2 μέρες δεν θα έχει πλοίο η Σαμοθράκη και όχι ότι θα κάνει "ετησία" 2 ημερών. Προφανώς...
Και όμως, απ' ό,τι βλέπω αναλυτικότερα εδώ, καταλαβαίνω ότι ήρθε μόνο για δεξαμενισμό.
Link to comment
Share on other sites

Έπεσε σήμερα από τη δεξαμενή και έφυγε κατευθείαν για Σαμοθράκη

Ναι Παναγία μου, κατά τις 09.45 ήταν κοντά στον Τούρλο της Αίγινας. Τώρα, πως θα φθάσει εκεί πάνω με αυτόν τον καιρό είναι μιά άλλη ιστορία :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Όλα στο φως

IMG]http://1.bp.blogspot.com/_4u-7l8tH4M4/SKnmsISZoyI/AAAAAAAAA4A/D8Rf4pE4ewA/s1600/saos.001.jpg[/img]

Τα ναυτικά ατυχήματα προκαλούν μεγάλο ενδιαφέρον και καλύπτονται σε υπερβολικό βαθμό από τα ΜΜΕ.

saos.002.jpg

Φυσικά, θα έπρεπε νσ θυμάστε που το 2004 το Ε/Γ-Ο/Γ «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ» ‘προσάραξε’ σύμφωνα με το ΥΕΝ στη βραχονησίδα Αγ. Ευστάθιος χωρίς να διατρέχει κανέναν κίνδυνο και με καλές καιρικές συνθήκες ενώ εκτελούσε επιδοτούμενο δρομολόγιο;Δεν σας λέει κάτι;

saos.003.jpg

Γιατί άραγε;

Τώρα που χει φουρτούνες στο Αιγαίο ας θυμηθούμε ότι δεν είδαμε τό 2004 που είχε μπονάτσα . . .

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικές φωτογραφίες που βγαίνουν στην φόρα για πρώτη φορά. Το έβγαλε πραγματικά στη στεριά το βαπόρι ο τύπος.

Για την ουσία και αν υπάρχει συγκάλυψη ή απόκρυψη των γεγονότων έχω εκφράσει τις απόψεις μου και στο συμβάν του Μυρτιδιώτισσα.

Σίγουρα πέφτει και γραμμή για αποσιώπηση καποιων γεγονότων, αλλά μεγάλο ρόλο παίζει και η απόσταση απο τον πλησιέστερο δημοσιογράφο - ανταποκριτή και φυσικά ο χαρακτήρας του συμβάντος (τραυματισμοί, πόσο γρήγορα αποκολλήθηκε το πλοίο κλπ).

Link to comment
Share on other sites

Το έβγαλε πραγματικά στη στεριά το βαπόρι ο τύπος.

Μα γιατί το λες αυτό??απλά ο άνθρωπος θεώρησε ότι κανενα παπόρο δεν έχει φτάσει ποτέ στο υψηλότερο σημείο μιας βραχονησίδας, οπότε είπε να δοκιμάσει μήπως και το καταφέρει...

Οκ ίσως να μη φταίει το πλήρωμα αν το πλοίο είναι χάρος (φημολογείται ότι στην επόμεη μετασκευή, δίπλα από την τσιμινιέρα θα προσαρτήσουν και ένα δρεπάνι...:D) πάντως τέτοιες καταστάσεις είναι απλά α π α ρ ά δ ε κ τ ε ς, για την ελληνική ναυτιλία. Και τα ίδια και χειρότερα βλέπω και στα δεξαμενόπλοια που επισκέπτομαι καθημερινά, (όχι σε όλα ευτυχώς) αλλά σε κάποια η εγκατάλειψη και οι προχειροδουλειές είναι τόσο εμφανείς που ακομά και ο πλέο άσχετος τα καταλαβαινει...πρέπει να γίνονται ατυχήματα, (με η χωρίς θύματα ή με κάποια φοβερή ρύπανση)για να αλλάζει κάτι (αν αλλάζει ποτε...);;;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...