Jump to content
Shipfriends

kostasdm

Members
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

About kostasdm

  • Birthday 12/06/1960

Uncategorized

  • Biography
    ex-shipowner
  • Location
    Piraeus
  • Interests
    sailing
  • Occupation
    civil engineer
  1. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο απλά τα πράγματα... Ο Μανούσης, όπως και άλλοι στο παρελθόν, προσπάθησε πιθανά να εκμεταλλευτεί τη δυνατότητα που δίνει ο Ν. 2881/2001 στον πλοιοκτήτη "επικίνδυνου και επιβλαβούς" πλοίου να το μετακινήσει ο ίδιος σε ασφαλές αγκυροβόλιο και όχι να "του το μετακινήσουν". Αυτή η διαδικασία προβλέπεται και έχει πολλά πλεονεκτήματα ιδιαίτερα για όσους είναι "τελειωμένοι" ... Κάπως έτσι έκανε και με το "ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ" .... έδωσε μια μικρή σχετικά "εγγυητική" στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης ... δεν έδωσε μία σε ΝΑΤ και Δημόσιο ... και το ρυμούλκησε στην Τουρκία με τυμπανοκρουσίες και συνεντεύξεις στα κανάλια ότι και καλά πάει να το επισκευάσει και να το εναρμονίσει ... Μάλιστα για τις ανάγκες του show, δάκρυσε που θα αποχωριζόταν το καράβι για ένα διάστημα ... την άλλη μέρα άρχισε η διάλυση στην Τουρκία και ούτε γάτα ούτε ζημιά... ο Οργανισμός Λιμ. Αλεξανδρούπολης έλυσε το πρόβλημα του ... μπορεί να ήθελε και να φάει το παραμύθι ... who knows ... το ΝΑΤ γιατί να εμπλακεί ... τόση ρευστότητα πια τι να την κάνει .... Ο ΟΛΠ αντίθετα μέχρι πρόσφατα δεν ήθελε να φάει το παραμύθι της δήθεν απομάκρυνσης για επισκευή ... είχανε μάλιστα φτάσει στα δικαστήρια νομίζω και στο ΣτΕ. Οπότε το πιθανότερο σενάριο είναι μέσα στις αργίες να βρήκε τις υπηρεσίες πιο χαλαρές ο κυρ Φώτης και να πήρε τίποτα χαρτιά για Αλεξανδρούπολη με τελικό στόχο το Αλίαγα ...αλλά κάπου φαίνεται κάποιος κελάηδησε και χάλασε η δουλειά ... ήτανε και τα ρυμουλκά ελληνικά και φοβηθήκανε τις συνέπειες ... αμφιβάλω αν θα μάθουμε την αλήθεια ποτέ ...
  2. Όσον αφορά το Κυπαρίσσι, το λιμάνι (η προβλήτα εν πάσει περιπτώσει) δεν έχει κανένα πρόβλημα για να προσεγγίζουν τα καράβια. Τόσο το "ΙΟΝΙΟΝ" παλιότερα, όσο και το "ΘΗΣΕΥΣ" από το 1993 έως και το 1996 που λειτουργούσε, πρυμνοδετούσαν κανονικά. Μάλιστα, το σημείο είναι σχετικά προστατευμένο και ελάχιστες προσεγγίσεις έχασε το "ΘΗΣΕΥΣ" λόγω απαγορευτικού κυματισμού στο Κυπαρίσσι. Για το Γέρακα τώρα, το "ΙΟΝΙΟΝ" μέχρι το τέλος της καριέρας του (στη Γραμβούσα το 1992) προσέγγιζε κανονικά στο κρηπίδωμα στο άνοιγμα του κόλπου. Δεν ξέρω καθόλου τι έκανε μετά το "ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ" για το μικρό διάστημα που συνέχισε την άγονη του "ΙΟΝΙΟΝ". Από το 1993 και για όσο διάστημα δούλευε το "ΘΗΣΕΥΣ" οι καπετάνιοι του έκριναν ότι λόγω μεγάλου μήκους (120 μ.) δεν ήταν ασφαλές να επιδιώκουν προσέγγιση στο Γέρακα. Μάλιστα υπήρχε και μια θεωρία για κάποια "χούφτα" από δράγα που είχε απομείνει στη μέση του λιμανιού του Γέρακα και εμπόδιζε τις κινήσεις. Βέβαια με την έλευση του "ΘΗΣΕΥΣ" η άγονη σταμάτησε να επιδοτείται και η μη προσέγγιση δεν είχε άμεσες οικονομικές επιπτώσεις. Όταν η άγονη ξανάρχισε να επιδοτείται με την έλευση του "ΚΑΝΤΙΑ" και του "ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ", τα συγκεκριμένα λιμάνια (αλλά και η Μονεμβασιά) παραλήφθηκαν. Τα λεφτά "που υπήρχαν πλέον" δίνονταν πιο εύκολα στη συγκεκριμένη εταιρεία που έδινε την αίσθηση της "πλέριας λαϊκής βάσης".
  3. kostasdm

    Marina (IMO 9438066)

    Το MARINA χθές στη Μονεμβασιά κατέβασε 1200 άτομα και έφυγε καμαρωτό γύρω στις 18.00. Ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό με το Κάστρο στο φόντο....δυστυχώς δεν είχα φωτογραφική.
  4. kostasdm

    GA Ferries

    Αυτή η ιστορία με την ΑΠΑΙΤΟΎΜΕΝΗ Άδεια από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά είναι μία εξαιρετική "πατέντα" για να καθυστερήσει ο πλειοδότης να απομακρύνει τα πλοία όσο τον βολεύει. Άν ο πλειοδότης θέλει να πάρει τα πλοία μετά από ένα διάστημα (π.χ. γιατί δεν έχει χώρο το διαλυτήριο στην Τουρκία) δεν προσκομίζει όλα τα χαρτιά που απαιτούνται στο Λιμεναρχείο και η άδεια "καθυστερεί" όσο τον βολεύει. Μην ξεχνάμε ότι αυτή η "πατέντα" είχε χρησιμοποιηθεί και στην περίπτωση της απομάκρυνσης - "αρπαγής" των "ΘΗΣΕΥΣ" και "ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ". Τότε για να καλυφθεί η υπέρβαση των χρόνων ανέλκυσης του "ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ" κατά μερικούς μήνες, ανακαλύφθηκε η αναγκαιότητα έκδοσης άδειας από το ΚΛΠ για να αρχίσουν οι εργασίες. Μάλιστα τότε η απαίτηση για άδεια, για να αρχίσει να "τρέχει" ο χρόνος, δεν υπήρχε στην προκήρυξη και στη σύμβαση αλλά εφευρέθηκε εκ των υστέρων και από τότε μπαίνει ανελλιπως και υπογραμμισμένα στις συμβάσεις. Έτσι και αλλιώς πρόκειται πάντα για τα δικά μας παιδιά (Πολυχρονόπουλος και λιγάκι Σπανόπουλος) οπότε όλα θα τακτοποιηθούν, υπάρχουν καλές μακροχρόνιες σχέσεις με τη γραφειοκρατία του Ο.Λ.Π.
  5. Ναι, είναι το ίδιο ακριβώς πλοίο μετά από ευρεία μετασκευή. Και μια μικρή διόρθωση. Το "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" ανήκε στην οικογένεια Κάρδαρη, συγκεκριμένα στον πατέρα και το θείο του σημερινού Διευθύνοντα Συμβούλου της ΑΝΜΕΖ και Ναυπηγού του Νίκου του Κάρδαρη. Το "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" αναγκάστηκε να φύγει από τη Ζάκυνθο το 1972 ή 1973 καθώς επιβλήθηκε να μείνουν στη γραμμή μόνο πλοία "κλειστού τύπου". Ήρθε λοιπόν το "ΑΙΓΕΥΣ", μετέπειτα "ΖΕΦΥΡΟΣ" και κατόπιν ξαναγύρισε το "ΜΑΡΘΑ" που μετασκευάστηκε με την προσθήκη νέων καταπελτών. Το μεν "ΖΑΚΥΝΘΟΣ" της οικογένειας Τυρογαλά πήγε στην Κέρκυρα και έγινε "ΦΑΙΑΞ" το δε "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" πήγε στο Ρίο - Αντίρριο και μετά "σκεπάστηκε" και δούλεψε στον Αργοσαρωνικό σαν "κλειστό" ????. Βάζω ερωτηματικά γιατί δεν είμαι σίγουρος αν (παρά τη μετασκευή) θεωρήθηκε τελικά κλειστό από την Επιθεώρηση. Πάντως στη φωτογραφία είναι ο ίδιος ο "ΑΓΙΟΣ" της Ζακύνθου....
  6. Διώξεις για όλους τους κατηγορούμενους για την υπόθεση άσκησε ο Εισαγγελέας για την υπόθεση των τριών πλοίων. Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Νικόλαος Αναστασόπουλος διώκεται για Απιστία σε βάρος της εταιρείας του (Ο.Λ.Π.) αλλά και σε βάρος των τριών εταιρειών των πλοίων σε κακουργηματικό βαθμό. Επίσης διώκεται και για συνέργεια σε Υπεξαίρεση, επίσης σε κακουργηματική βάση για την "αρπαγή" των πλοίων από τον Πολυχρονόπουλο. Μάλιστα, με ομοφωνία Ανακριτή και Εισαγγελέα, επιβλήθηκε απαγόρευση εξόδου του Αναστασόπουλου από τη χώρα που όμως στη συνέχεια περιορίστηκε σε εγγυοδοσία λόγω προβλημάτων υγείας. Ο ίδιος ο Πολυχρονόπουλος κατηγορειται για υπεξαίρεση σε κακουργηματικό βαθμό. Τα άλλα μέλη του Δ.Σ. του Ο.Λ.Π. εκείνης της εποχής διώκονται όλα για απιστία σε κακουργηματικό βαθμό. Ο τότε Νηολόγος του Κ.Λ.Π. για αλλοίωση Δημόσιου εγγράφου σε κακουργηματικό βαθμό. Τα μέλη της Επιτροπής Παραλαβής του Ο.Λ.Π. κατηγορούνται για συνέργεια σε υπεξαίρεση από τον Πολυχρονόπουλο. Σε όλους σχεδόν επιβλήθηκε εγγυοδοσία που έσπευσε να την καταβάλει ο Ο.Λ.Π.(!!!!!) Η συνέχεια προβλέπεται πολύ ενδιαφέρουσα, εκτός αν μπουν τα μεγάλα (παραδικαστικά) μέσα και θαφτεί....
  7. Κι όμως το "ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ" δραστηριοποιήθηκε ένα διάστημα στη γραμμή του Αργοσαρωνικού, μετά πουλήθηκε στους Ιταλούς. Εκείνη τη χρονιά μάλιστα συνεργάστηκε με το "ΜΑΡΘΑ" που επίσης βρισκόταν στη γραμμή του μείζονος Αργοσαρωνικού μέχρι Λεωνίδιο. Μάλιστα τα δύο πλοία συναντήθηκαν τότε ξανά γιατί η πρώτη συνάντησή τους ήταν στα Ναυπηγεία του Περάματος, καθώς όταν καθελκυόταν το "ΜΑΡΘΑ" ο κόσμος χρησιμοποιούσε το "γιαπί" του "ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ" για εξέδρα παρακολούθησης. Αν βρω θα ανεβάσω και φωτογραφίες ....
  8. Χθες το βράδυ στην ταινία "The Boxer" που πρόβαλε το ALTER εμφανίστηκε καμαρωτή-καμαρωτή η δικιά μας "Παναγία Σουμελά" με το τότε όνομά της "Lady of Mann". Χωρίς τις γελοίες υπερκατασκευές στην πρύμη βέβαια, ένα παλιομοδίτικο καράβι αλλά καράβι πραγματικό..... πριν υποστεί τις Μανούσιες παρεμβάσεις.
  9. Δεν ξέρω εάν έχει αλλάξει κάτι τα τελευταία χρόνια αλλά ειδικά στις μόνιμες δεξαμενές του Ο.Λ.Π. στου Βασιλειάδη, η χρήση των γεννητριών του δεξαμενιζόμενου πλοίου ήταν απαραίτητη γιατί οι δεξαμενές δεν παρείχαν ρεύμα στα πλοία. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι πάντα ετοιμάζαμε από πριν μία "πατέντα" για να δώσουμε θάλασσα από το κύκλωμα της πυρκαϊάς που το είχε πάντα πρεσσαρισμένο η δεξαμενή για να δουλεύει κάποια γεννήτρια. Μόνο το βράδυ ποι οι καταναλώσεις μειώνονταν μπορεί να αφήναμε την emergency γεννήτρια που ήταν αερόψυκτη. Μία άλλη γραφικότητα των δεξαμενών Βασιλειάδη ήταν η έντονη διακύμανση της στάθμης των υδάτων που σωρεύονταν στον πυθμένα τους. Συνέβαινε δηλαδή πολλές φορές οι αντλίες να μην έπαιρναν πάντα μπροστά αυτόματα και εκεί που δούλευες τα νερά από τα τοιχώματα της δεξαμενής να σου φτάνανε μέχρι τα μισά της γάμπας προτού κάποιος πάρει χαμπάρι. Συνήθως οι "βλάβες" αυτές των αντλιών ήταν αντιστρόφως ανάλογες με τη γενναιοδωρία που θα επεδείκνυε ο εκάστοτε πλοιοκτήτης προς τους κάθε λογής υπεύθυνους που διέθετε ο Ο.Λ.Π. Μία άλλη γραφικότητα των δεξαμενών του Ο.Λ.Π. ήταν οι βάρδιες των χειριστών γερανών, που καθώς ήταν απαραίτητοι για την απρόσκοπτη πορεία του δεξαμενισμού χρησιμοποιούσαν το όπλο της "ενδεχόμενης εξαφάνισής" τους (λόγω ξαφνικής αδιαθεσίας π.χ.) με τον αποδοτικότερο για αυτούς τρόπο.
  10. kostasdm

    Θησεύς (IMO 7365069)

    Μερικές φωτογραφίες από τη εποχή που το πλοίο δούλευε στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα
  11. kostasdm

    Μάρθα (ΙΜΟ 6813253)

    Βρήκα καναδυό φωτογραφίες από το καλοκαίρι του 1996 που δεν υπήρχε ακόμα το Λιμάνι στο Διακόφτι και το ΜΑΡΘΑ πάλευε απεγνωσμένα να δέσει και να ξεφορτώσει ατο απίθανο λιμάνι της Αγιας Πελαγίας στα Κύθηρα και είπα να τις μοιραστώ μαζί σας.
  12. Tο βράδυ της 23ης Δεκεμβρίου πέθανε από καρδιακό επεισόδειο ο επί πολλά χρόνια Τεχνικός Διευθυντής του Ελληνικού Νηογνώμονα, Διονύσης Μελισσηνός. Ήταν 60 χρονών και η κηδεία έγινε το Σάββατο στη γενέτειρά του τη Ζάκυνθο. Ο Διονύσης Μελισσηνός ήταν Ναυπηγός εξ Ιταλίας με μεγάλη επαγγελματική πορεία στα Ελληνικά Ναυπηγεία και για πολλά χρόνια στο Νηογνώμονα. Όπως όλες οι μεγάλες πορείες είχε καλές και κακές στιγμές με πιο γνωστή τη δικαστική εμπλοκή και καταδίκη για το ναυάγιο του Iron Antonis. Δεν θέλω να πω τίποτα άλλο, ιδιαίτερα τώρα που ο άνθρωπος πέθανε σχετικά νέος, άφησε ένα πολύ μικρό παιδί 9 ετών και σε κάθε περίπτωση ήταν προσωπικός μου φίλος και πατριώτης.
  13. Ναι, σωστά υπέθεσες. Η αίτηση που αναφέρομαι ήταν της Industrial Carriers.
  14. Δικάστηκε στις 11 Νοεμβρίου η Αγωγή που έχει καταθέσει ο Μοίρας κατά της "Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε." του Γιάννη Πολυχρονόπουλου για την υπόθεση της κυριότητας του "ΘΗΣΕΥΣ". Ο Μοίρας υποστηρίζει ότι με την παρέλευση ενός μήνα από την ανάθεση του έργου της ανέλκυσης του ναυαγίου του "ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ" και άλλων είκοσι ημερών χωρίς να απομακρυνθούν τα "ΘΗΣΕΥΣ" και "ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ", συντελέστηκε πλήρωση της "διαλυτικής αίρεσης" που υπήρχε για τη μεταβίβαση του "ΘΗΣΕΥΣ" στον Πολυχρονόπουλο και η κυριότητα πρέπει να επανέλθει στο Μοίρα. Ο Πολυχρονόπουλος λέει τα δικά του. Έχει βάλει τον ΟΛΠ και του έχει βγάλει απόφαση ΔΣ με την οποία μετακινεί την ημερομηνία έναρξης του έργου από τις 7 Μαρτίου που του ανατέθηκε στις 15 Απριλίου που του έδωσε άδεια ανέλκυσης για το "ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ" το Κεντρικό Λιμεναρχείο με το σκεπτικό ότι το Κεντρικό Λιμεναρχείο καθυστέρησε την έκδοση άδειας και αυτό αποτελεί "ανωτέρα βία". Ο Μοίρας λέει ότι αυτό είναι πρόφαση για να κερδίσει ο Πολυχρονόπουλος χρόνο καθώς η άδεια για την ανέλκυση ζητήθηκε στις 10 Απριλίου και δόθηκε σε χρόνο-ρεκόρ στις 15 Απριλίου. Εννοείται ότι υπάρχει τεράστιο παρασκήνιο με υπολείμματα του ναυαγίου που ακόμα τα ψάχνουν στο βυθό, δύτες που αλληλοδιαψεύδονται και μία επιτροπή παραλαβής του έργου από υπαλλήλους του ΟΛΠ που βγάζει πόρισμα 15 μήνες μετά από την απομάκρυνση των πλοίων και λέει "ότι επιβεβαιώνει την ολοκλήρωση του έργου αν λένε αλήθεια οι δύτες, αλλιώς .....". Και το σίριαλ συνεχίζεται.....
  15. Βρέθηκα χθες στο ακροατήριο του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πειραιά (Εκουσία διαδικασία) για άλλη υπόθεση και παρακολούθησα μεγάλη αντιδικία καθώς μία εταιρία management με έδρα τη Γλυφάδα προσπαθούσε διακαώς να κηρυχθεί σε πτώχευση. Εννοείται ότι είχαν εμφανιστεί και ασκούσαν παρεμβάσεις καμιά δεκαριά ελληνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες που είχαν ναυλώσει τα πλοία τους στη συγκεκριμένη και κινδυνεύουν να χάσουν τα "αυγά και τα πασχάλια". Η μεν εταιρία που καιγόταν να πτωχεύσει υποστήριζε πως είναι ελληνική και δεν έχει καμία ελπίδα επιβίωσης, οι δε πλοιοκτήτριες πως είναι στην πραγματικότητα ουκρανική και ότι επιχειρεί να πτωχεύσει στην Ελλάδα για να αποφύγει τις υποχρεώσεις της σε άλλα μέρη του κόσμου. Το εντυπωσιακό ήταν ότι η προς πτώχευση εταιρία διαχειρίζεται 54 ελληνόκτητα πλοία και οι άνθρωποι της ισχυρίζονταν ότι έχουν μόνο 3 υπαλλήλους στη Γλυφάδα που βγάζουν όλη αυτή τη δουλειά. Από τη συζήτηση βέβαια βγήκαν και πολλές αλήθειες μεταξύ των οποίων και η πτώση των ναύλων κατά 95%. Καλά ξεμπερδέματα....
×