Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πάντα ζουμερός και έγκυρος ο Dottore σε αυτά που λέει. Έτσι και νωρίτερα σήμερα στο Tradewinds Shipowners Forum στην Αθήνα, είπε το αυτονόητο. Πως πρέπει δηλαδή οι εμπορικές διαφορές να λύνονται με διαπραγματεύσεις και όχι με μονομερείς προστατευτικές πολιτικές που δεν οδηγούν παρά μόνο σε χάος. Αυτά τα είπε με το καπέλο του προέδρου του ICS, με αφορμή το τι συμβαίνει στην βιομηχανία του αυτοκινήτου. Η ΕΕ ανακοίνωσε πως θα ερευνήσει τις επιδοτήσεις σε Κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, την ίδια στιγμή που οι μισές Αμερικανικές βιομηχανίες παίρνουν ισχυρές επιδοτήσεις ενώ και στην ίδια την ΕΕ εταιρείες όπως η Renault και η Skoda ελέγχονται ουσιαστικά από κράτη, σύμφωνα με τον Grimaldi. Αυτά φυσικά τα λέει διότι όλες αυτές οι πρακτικές επηρρεάζουν την κίνηση σε οχήματα που μεταφέρουν τα car carriers του.

 

Από τα πυρά του δεν ξέφυγαν ούτε οι ΗΠΑ, δηλώνοντας πολύ σκεπτικός για το ότι το διεθνές εμπόριο χρησιμοποιείται για να επιβληθούν πολιτικοί σκοποί. Και έφερε τα παραδείγματα του Ιράκ και της Λιβύης όπου η εξαγωγή της δημοκρατίας δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα. Όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων και το EU ETS διαμαρτύρεται γιατί στην ουσία αυτό επιδρά μόλις στο 7% των ρύπων της ΕΕ και ισχυρίστηκε πως το δίκαιο θα ήταν να υπάρξει στόχευση και στις υπόλοιπες βιομηχανίες.

 

Τέλος, ερωτήθηκε και για το νέο αρχηγό της καπιταλιστικής αριστεράς στην Ελλάδα, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν ενδιαφέρεται να εμπλακεί στην πολιτική, έστω και αν ο συχωρεμένος ο Σίλβιο του το είχε προτείνει πολλές φορές. Αποκάλυψε μάλιστα πως έχει απαγορεύσει στον γιό του να εμπλακεί στην πολιτική άπαξ και δια παντός, επί ποινή απόλυσης από τις επιχειρήσεις του:D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 857
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Δεν ξέρω αν η τελετή του ευχελαίου υπάρχει στους καθολικούς, ίσως εκεί στην Grimaldi να πρέπει να το κοιτάξουν. Αν και για το συγκεκριμένο περιστατικό μάλλον η τύχη δεν παίζει ρόλο. Τα νέα είναι πως ένα ακόμη car/combi carrier της εταιρείας είναι πρωτοσέλιδο στα διεθνή -και όχι μόνον- ναυτιλιακά νέα, αυτήν τη φορά είναι το Grande Amburgo. Το συγκεκριμένο πλοίο λοιπόν βρισκόταν στη Vitoria της Βραζιλίας όπου και υπέστη επιθεώρηση από τις Αρχές για εύρεση ναρκωτικών. Και βγήκε λαυράκι μεγέθους 1.5 τόνου κοκαίνης, σε συνολικά 52 συσκευασίες που βρίσκονταν σε 2 σημεία επί του πλοίου.

 

Για να προλάβω το συλλογισμό σας, φαίνεται πως το ίδιο το πλοίο ήταν αυτό που χτύπησε στις Αρχές το συναγερμό, όπως σύμφωνα με την Grimaldi έχει γίνει άλλες δυό φορές τον τελευταίο καιρό. Από την άλλη βέβαια το γεγονός είναι πως τα πακέτα βρέθηκαν κρυμμένα όχι στο φορτίο αλλά στο πλοίο το ίδιο. Και όλοι θεωρούν πως κάποιο/α μέλη του πληρώματος είναι στο κόλπο και επρόκειτο να πετάξουν τα ναρκωτικά στη θάλασσα κοντά σε κάποια ευρωπαική ακτή. Και τα 28 μέλη του πληρώματος ανακρίθηκαν και τους πάρθηκαν αποτυπώματα, το πλοίο όμως αφέθη ελεύθερο να φύγει και βρίσκεται σήμερα στο Rio de Janeiro. 

 

Γενικά στη Βραζιλία το πράγμα έχει φτάσει στο μη περαιτέρω, ακόμη και για τα δικά τους δεδομένα. Ο Πρόεδρος Λούλα λοιπόν(να είσαι πρόεδρος και να σε λένε Λούλα, ήμαρτον:D) έβγαλε από προχτές τις ένοπλες δυνάμεις στους δρόμους σε 2 περιοχές, δίνοντάς τους μέχρι τον Ιούνιο του 2024 δικαιώματα Αστυνομικής Αρχής και διαταγές να πατάξουν το εμπόριο ναρκωτικών. Καταλαβαίνετε τι συμβαίνει και για τι χώρα μιλάμε.  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Και ενώ στην Attica ασχολούνται με το τί χρώμα θα έχει η ρίγα στο τζιπάκι(που έλεγε κι ο Νικήτας Τσακίρογλου στο Σόι Μας), το σημερινό Shipping Italy ανάμεσα στο κείμενο που αναφέρεται στις δραστηριότητες της Grimaldi όσον αφορά τα λιμάνια, αναφέρει πως το 2024 θα είναι μάλλον και η χρονιά παραγγελίας καινούριων φέρρυ, χωρίς φυσικά να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες για το τί και πως. Και επειδή στην Grimaldi όντως λεφτά υπάρχουν, ο ίδιος ο Emmanuele σε συνέντευξή του στην Lloyds List αναφέρει ότι η παραγγελία είναι θέμα χρόνου, που εξαρτάται από τις τεχνολογικές καινοτομίες που θα είναι σε θέση να προσφέρουν τα ναυπηγεία. Τι καινοτομίες όμως να περιμένει άραγε? Κάτι μου λέει πως δεν περιμένει κάτι μικρό. Να είναι μήπως η δημιουργία μιας dual fuel μηχανής που η δεύτερη επιλογή καύσιμης ύλης να είναι το υδρογόνο ή η αμμωνία? Οψόμεθα εις Φιλίππους.

Link to comment
Share on other sites

Ένα ιντριγκαδόρικο κείμενο ανέβηκε πρίν λίγο στην ιστοσελίδα της Tradewinds, με πηγή έναν αναλυτή του τομέα των car carriers. Η φτιάξη έχει να κάνει με το ότι στην γνωστή μας Hoegh Autoliners, η Maersk είχε μια μετοχική συμμετοχή της τάξεως του 19.4% χοντρικά. Αυτή η συμμετοχή πουλήθηκε τμηματικά από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι και πρίν λίγες ημέρες. Μεγαλομέτοχος της εταιρείας παραμένει μεν κατά τα φαινόμενα η Leif Hoegh & Co με 41.6% των μετοχώνε αλλά επειδή ο αγοραστής των μετοχών της Maersk δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, υπάρχει σπέκουλα πως πρόκειται για τον Grimaldi.

 

Αν έχει αγοράσει τις μετοχές της Maersk, έχει πληρώσει 263 εκατομμύρια δολλάρια συνολικά. Δεν χρειάζεστε εμένα για να σας πεί ότι με αυτήν την αγορά που υπάρχει στον τομέα των car carriers σε συνδυασμό με το αποτύπωμα που ήδη έχει με τον δικό του στόλο ο Grimaldi σε αυτήν την αγορά, κάνει μια πιθανή τέτοια κίνηση να έχει μεγάλο νόημα. Η πηγή του δημιοσιεύματος μάλιστα δεν αποκλείει να μην πρόκειται για εξαγορά, επιθετική ή όχι, αλλά για μια διαδικασία συγχώνευσης των συμφερόντων των δύο εταιρειών στο συγκεκριμένο τομέα.  

 

Όπως και να έχει, είτε είναι αλήθεια το παραπάνω, είτε όχι, πιθανολογούνται αρκετές παρόμοιες αλλαγές στον τομέα των car carriers.

Link to comment
Share on other sites

Τελικά, τουλάχιστον ως πρός το 2% του μετοχικού κεφαλαίου, πάει κουβά ο αναλυτής της Veson μια και χτές ανακοινώθηκε πως αυτό κατέληξε σε κάποιο συνταξιοδοτικό fund από τη Νορβηγία. Υπάρχουν όμως μπόλικες μετοχές που ακόμη δεν ξέρουμε που κατέληξαν. Εν τω μεταξύ σήμερα οι Ιταλοί αναπαράγουν το δημοσίευμα. Αναπαράγουν βέβαια είναι μια βαριά λέξη που τους κολακεύει, μάλλον αντιγράφουν λέξη πρός λέξη το πρωτότυπο. Τέλος πάντων, διάψευση δεν έχει βγεί ακόμη από κάποια εκ των εμπλεκομένων πλευρών.

 

ΥΓ: Φανταστείτε τι θα γινόταν στην Ελλάδα πχ. να έβγαινε το ΙΚΑ και να έλεγε πως έχει αγοράσει μετοχές στον Αλαφούζο για παράδειγμα :D

Link to comment
Share on other sites

Χρονια..real estate ηταν το 2023 για τον ομιλο καθως περα των δικων μας γνωστων λιμανιων Ηγουμενιτσας και Ηρακλειου απεκτησε τον ελεγχο σε χερσαιο χωρο,προβλητες και terminal στα λιμανια της Τσιβιταβεκια,του Λιβορνο(Darsena Toscana)καθως και ισχυρο ποσοστο στο μετοχικο κεφαλαιο της εταιρειας που διαχειριζεται τα λιμανια σε Γενοβα και Porto Marghera στην Αδριατικη.

Link to comment
Share on other sites

Και συμφωνα με το Shipping Italy φαινεται να ακολουθει και ενα μεγαλο τμημα του χερσαιου χωρου του λιμανιου του Μπριντιζι σε συνεργασια Grimaldi με την Κινεζικη αυτοκινητοβιομηχανια GW Motors η οποια ενδιαφερεται για χωρο εκφορτωσης των οχηματων της στην περιοχη απο την πρωτη.

Link to comment
Share on other sites

O Dottore της καρδιάς μας, δεν μας αφήνει ποτέ χωρίς ειδήσεις.

Μίλησε στο Shipping Italy, για όλα τα ζητήματα επικαιρότητας, τα οποία αγγίζουν τον όμιλο.

Αρχικά αναφέρθηκε στις εξαγορές λιμανιών που ολοκληρώθηκαν το 2023 και σε αυτές που επιδιώκει ο όμιλος για το αμέσως προσεχές διάστημα (δείτε τα παραπάνω ποστ), καθώς και στις γραμμές εσωτερικού της Ιταλίας όπου δραστηροποιείται ο όμιλος και διαβεβαίωσε ότι η επέκταση του ομίλου στις λιμενικές υποδομές δεν θα παρεμποδίσει τον ανταγωνισμό. 

Μετά έπιασε στο στόμα του:P την Moby & την GNV, τονίζοντας ότι η πλέον η πρώτη ελέγχεται απόλυτα από τη δεύτερη. Ο Aponte έχει το 49% της Moby, ενώ τους έχει ήδη δώσει δάνειο  300εκ έουρωζ.

Το ζουμί το άφησε για το τέλος. Τα νέα ferries που θα παραγγελθούν στο άμεσο μέλλον, δεν θα είναι αδερφά των νεότευκτων (star class) της Finnlines, αλλά θα είναι σχεδιασμένα με βάση τις προδιαγραφές των γραμμών που δραστηριοποιείται ο όμιλος στη Μεσόγειο (περιλαμβανομένων Brindisi & Ηρακλείου :)). Πριν υπογράψει, περιμένει να υπάρξει πρόοδος στο μέτωπο της μείωσης της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Quote

Finally, regarding the investments in new ships planned for the near future, the president of Grimaldi Group concludes by saying that "they will be conceived on a different project compared to the latest ro-paxes just built and delivered to Finnlines . They will be projects specifically designed for some Italian lines (such as the Livorno – Palermo or the Igoumenitsa – Brindisi), Greek (Piraeus – Heraklion) and Spanish (Valencia – Palma de Mallorca) lines. We have settled in and taken over some ports where we are interested in developing traffic. However, before signing the orders, we are waiting for significant progress to be made on the engine front and the reduction of consumption.

(δικιά μου η επισήμανση στα κόκκινα).

 

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις, στέκομαι στο σημείο των ferries γιατί μας αφορά άμεσα σε Αιγαίο και Αδριατική:

1) ιδιαίτερα σημαντικό ότι θα ναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των γραμμών γιατί πολλά πλοία είναι ακατάλληλα σε ορισμένους τομείς (πχ Κύδων φοβερό ξενοδοχειακό αλλά μικρό γκαράζ, Igoumenitsa-Venezia-Florencia το ανάποδο)

2) καλώς ή κακώς στα μέρη μας θα δούμε πλοία προσαρμοσμένα στις σύγχρονες απαιτήσεις εκπομπών και καταναλώσεων μόνο από το Grimaldi καθώς στην αντίπερα όχθη-όπως εύστοχα έχει σημειωθεί-δεν υπάρχει ούτε όραμα ούτε στρατηγική

3) το μοναδικό πράγμα που θα μπορούσε να σταθεί στις γραμμές της Μεσογείου από τα θηρία της Finnlines είναι το γκαράζ τους😁

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Νεότευκτο πλοίο για τον όμιλο Grimaldi που προορίζεται για τις Μινωϊκες !
Άμεση εξέλιξη σε απάντηση της χθεσινής ανακοίνωσης της Minoan που έκανε λόγο για ανανέωση του στόλου της. 
Σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον..

Link to comment
Share on other sites

Πιο πιθανο θα έβλεπα εδώ το/τα νέα και τα παλάτια brindisi...

Αλλα γενικότερα θα ακουστούν πολλά, θυμάμαι στο φβ ή άρθρο η σχόλιο γνωστού Κρητικού δημοσιογράφου οτι θα ερθουν κάποια στιγμη τα Cruise εδώ.. whatever Που λέμε και στο χωριο μας 😛

Link to comment
Share on other sites

O Σιγαλας δεν ειχε πει για Cruise,ειχε πει οτι θα μπουν μεγαλυτερα πλοια στο Ηρακλειο..Αλλοι το συνεδεσαν αυτο με τα Cruise.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως ο Dottore στη συγκεκριμένη συνέντευξη του Δεκεμβρίου, μίλησε για νεότευκτα και στο Ηράκλειο και στο Brindisi. 

Επειδή βέβαια συνδέει τις νέες παραγγελίες, με συγκεκριμένες καινοτομίες, όσον αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μιλάμε για πλοία που θα έρθουν σε 4 χρόνια τουλάχιστον.

Μέχρι τότε μπορεί να δούμε και άλλα να έρχονται, κυριολεκτικά ή στη φαντασία ;) 

Link to comment
Share on other sites

Βέβαια ακομα αργεί, γιατι θυμαμαι οτι εθετε θεμα καυσιμου, που δεν εχει αποφασιστει,υπαρχει καποια παραπανω εξελιξη? Ελπίζω πάντως να μην ειναι κανενα Eflexer. Αλλα κάτι σαν το finnsirius πιο μικρο και πιο κλειστο πισω για να εχει καμπινες και σαλονια

Link to comment
Share on other sites

Ακόμη δεν τον είδαμε, Γιάννη τον εβγάλαμε ;) .

Πέρα αππο΄το ότι τα e-flexer είναι πατέντα της Stena, ο Dottore έχει δώσει το περίγραμα των προθέσεών του

On 12/22/2023 at 7:10 AM, proud_ionian said:

...Το ζουμί το άφησε για το τέλος. Τα νέα ferries που θα παραγγελθούν στο άμεσο μέλλον, δεν θα είναι αδερφά των νεότευκτων (star class) της Finnlines, αλλά θα είναι σχεδιασμένα με βάση τις προδιαγραφές των γραμμών που δραστηριοποιείται ο όμιλος στη Μεσόγειο (περιλαμβανομένων Brindisi & Ηρακλείου :)). Πριν υπογράψει, περιμένει να υπάρξει πρόοδος στο μέτωπο της μείωσης της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Quote

Finally, regarding the investments in new ships planned for the near future, the president of Grimaldi Group concludes by saying that "they will be conceived on a different project compared to the latest ro-paxes just built and delivered to Finnlines . They will be projects specifically designed for some Italian lines (such as the Livorno – Palermo or the Igoumenitsa – Brindisi), Greek (Piraeus – Heraklion) and Spanish (Valencia – Palma de Mallorca) lines. We have settled in and taken over some ports where we are interested in developing traffic. However, before signing the orders, we are waiting for significant progress to be made on the engine front and the reduction of consumption.

(δικιά μου η επισήμανση στα κόκκινα).

Ούτε Finnsirius, oύτε Finncruise. Υπεμονή μέχρι να προτείνουν τα ναυπηγεία καινοτομίες στην πρόωση. ;) 

Προσωπικά θα τα ήθελα σαν πιο μεγάλα blue star 1&2, με τσιμινέρα superfast, πιο μεγάλες καμπίνες, πιο πολά lane metres και γεύση φουντούκι:D

Link to comment
Share on other sites

Επειδή είχαμε την ιδια συζητηση και στο αγλλοφωνο theferryforums

θυμήθηκε καποιος τη συνεντευξη του ντοτόρε στο shippax το 2018

Σίγουρα οι αλλαγές θα ειναι στο καύσιμο.

Οποτε θα ειναι κάτι κοντά στο Moby Fantasy  

Quote

This will be the best-in-class ships once again in terms of technology, quality and price. They will have a capacity of about 2,500 passengers, will boast about 400 cabins, 3,000 freight lanemetres and 1,000 car lanemetres. The ships will have a 24-knot maximum speed and will be equipped with scrubbers. We are also looking at LNG propulsion but supply and price in the Med are still a problem, not to mention that it’s an intermediate solution.
The newbuilds could serve many of our routes, for instance to Crete, Livorno-Palermo, Brindisi-Igoumenitsa, Savona-Tangier or Tunisia. They will either replace or supplement existing tonnage to improve the service.

 

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά έχω περισσότερη εμπιστοσύνη στις δηλώσεις του dottore, παρά στις αυτοεπιβεβαιούμενες φήμες και πληροφορίες του world wide web.

Link to comment
Share on other sites

Βάζω μια συνέντευξη Δεκεμβρίου, την έβαλα με link και quote 22.12 μόλις δημοσιεύθηκε και ξανά στις 19.1, όπου λέει ξεκάθαρα ότι θα προβεί σε παραγγελίες νέων ferries, μόλις υπάρξουν εξελίξεις/καινοτομίες, όσον αφορά την κατανάλωση και τους εκπεμπόμενους ρύπους. Επιπλέον τονίζει ότι τα πλοία θα είναι σχεδιασμένα με βάση τις απαιτήσεις των γραμμών που θα πάνε. Είναι αναλυτικότατος ο Πρόεδρος. Έχει κάποιο νόημα να πάμε στο 2018, για να επιβεβαιώσουμε αυτά που λέει σήμερα;

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Ωραια να τον διαβαζεις αλλα ακομα καλυτερα να τον ακους τον Ντοτορε,ο οποιος σε μια συνεντευξη του που κραταει γυρω στη μια ωρα δινει απαντησεις για τα παντα.

Βαζω λινκ με το πρωτο μερος(ειναι χωρισμενη σε τρια μερη).

Ξεχωριζει η προβλεψη του οτι μεταξυ 2030-2035 δεν θα μπορει πλεον να ταξιδευει κανενα πλοιο που καιει συμβατικο καυσιμο(ντιζελ)και οτι οσοι μεχρι τοτε δεν εχουν καταφερει να εξελιχθουν θα εξαφανιστουν απο την αγορα.

Οσον αφορα τα καυσιμα θεωρει οτι θα ξεχωρισει πρωτιστως η αμμωνια και δευτερευοντως το υδρογονο με τα αμιγως ηλεκτροκινητα πλοια να μπορουν να χρησιμοποιουνται μονο σε πολυ κοντινες/πορθμιακου τυπου γραμμες.

Χαρακτηριζει τα πλοια 20ετιας ξεπερασμενα τεχνολογικα και ακρως ενεργοβορα πλεον ενω παραλληλιζει μαλιστα αυτο που συμβαινει σημερα με τη μεταβαση απο τις ατμομηχανες στις μηχανες εσωτερικης καυσης που αν και τοτε φανταζε μεγαλεπιβολο σχεδιο τελικα επικρατησε"εν μια νυκτι".

Στο 1ο μερος γινεται και μια λεπτομερης αναφορα στα της οικογενειας.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...