Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

επανερχεται εντονη η φημολογια οτι μετα το τελος της σαιζον θα υπαρξει αναδιοργανωση (καλλιτερα αμοιβαια μεταθεση πλοιων) στις γραμμες που εκμεταλλευεται ο πριγκηπας με τα κρινα.

συγκεκριμενα τα αδελφα του fossen θα πανε ηρακλειο και τα πρωτα παλατια θα πανε βενετια.

λογω της μεγαλης τους ταχυτητας τα κνωσσος/φαιστος λογικα θα βγαζουν ανετα απο μονα τους εξι δρομολογια την εβδομαδα (οχι βεβαια την ιδια ωρα καθε μερα). πατρα βενετια ειναι 620 μιλια. με 30+ κομβους ειναι 20+ ωρες με ηγουμενιτσα 22. ενω κερκυρα λογικα δε θα προσεγγιζουν καθημερινα.

απο την αλλη στο ηρακλειο δε θα υπαρξει ουσιαστικη επιτωση. τα fossenακια ειναι μολις 3 χρονια παλαιοτερα απο τα πρωτα παλατια και παραμενουν σε αψογη κατασταση. δεν εχουν βεβαια τοσο εντυπωσιακο design εξωτερικα αλλα αυτο ειναι δευτερευον. εχουν μεγαλυτερο γκαραζ ενω απο καμπινες ειναι στα ιδια.
υστερουν βεβαια σε ταχυτητα (26.5-27) αλλα αυτο δε θα φανει στα βραδυνα δρομολογια που γινονταν με 21-22 μιλια. θα φαινεται στα ημερησια express που θα γινονται σε 7 ωρες αντι σε 6, αλλα τα ημερησια ειναι μονο 30-40 το χρονο και παλι με 7 ωρες βγαινει ανετα το δρομολογιο. το πασιφαη αλλωστε ειχε βγαλει για κανενα μηνα μονο του τη γραμμη μετα το ναυαγιο οταν ειχαν δεσει καζαντζακης και μινως.
αν τελικα γινει αυτη η αλλαγη τοτε καποιος περισσευει και αυτος ειναι το αριαδνη. θα ανοιξει νεα γραμμη; δυσκολο. να παει κρητη ancona απλα θα ανταγωνιζεται τα αλλα πλοια της εταιρειας (τα κρητικα φορτηγα φτανουν πατρα μεσημερι και το απογευμα φευγουν απο πειραια). να παει, οπως ακουστηκε, πειραια κρητη αλεξανδρεια η πειραια κρητη μεση ανατολη; μαλλον θα εχει την εμπορικη επιτυχια που ειχαν τα αδερφια του στο μπαρι.
ππιθανον απο οτι διαφαινεται αν ολοκληρωθει αυτη η αναδιαρθρωση θα εγκαταλειψει το σινιαλο του πριγκηπα για να βοηθησει την περαιτερω μειωση των δανειακων υποχρεωσεων και την αυξηση της ρευστοτητας της εταιρειας.
Ίδωμεν...

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πιστεύω ότι τα θέματα δρομολογίων δεν είναι τόσο απλά όσο παρουσιάζονται. Προφανώς τα Palace προλαβαίνουν να κάνουν δύο δρομολόγια την ημέρα με ένα μόνον πλοίο, όμως πρέπει να σκεφτούμε τη σκοπιμότητα του βραδινού δρομολογίου. Αφενός λοιπόν πρέπει τα φορτηγά να προλαβαίνουν να έρθουν από τις αποθήκες – βιομηχανίες κλπ απ’ την άλλη πρέπει να προλαβαίνουν να έρθουν από την Πάτρα(περίπου 10 φορτηγά ημερήσια ταξιδεύουν στο Ηράκλειο από Πάτρα). Μην ξεχνάμε ότι αυτός ήταν και ένας λόγος της αποτυχίας του BS2 στα Χανιά. Το απογευματινό δρομολόγιο από Πειραιά ήταν μονίμως με λιγότερο του 50% στα φορτηγά. Το Ariadne δεν περισσεύει καθόλου και αυτό το ξέρουν στις Μινωικές. Εκτός και αν συντρέχουν θέματα επιβίωσης για την εταιρεία, οπότε μπορεί να πουληθεί το οποιοδήποτε πλοίο. Πάντως ο σχεδιασμός είναι για μεταδρομολόγησή του, ακόμα και στο Αιγαίο ή σε συνδυασμό Αιγαίου – Ιταλίας. Τη γραμμή της Θεσσαλονίκης δεν την αφήνουν, εκτός συνταρακτικού απροόπτου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΑΝΟΙΚΤΗ σε συνεργασίες με άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, για να επεκταθούν από κοινού σε νέες αγορές είναι η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών, σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Αντώνη Μανιαδάκη.

«Το Αιγαίο είναι μάλλον μια θάλασσα ''πεπερασμένων'' δυνατοτήτων για την εταιρεία» τονίζει ο κ. Μανιαδάκης.

Φερνοντας το χαρακτηριστικό παράδειγμα των γραμμών της Αδριατικής όπου οι Μινωικές αλλά και άλλες ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν καταφέρει σημαντικά θετικά αποτελέσματα έναντι των ανταγωνιστών τους Ιταλών, τόνισε ότι και εάν ακόμη δεν υπάρχει μία νέα Αδριατική θα πρέπει να τη βρούμε!

Το Αιγαίο είναι μάλλον μια θάλασσα «πεπερασμένων» δυνατοτήτων για τις Μινωικές, όπου δεν βλέπουν περαιτέρω επέκταση.

Άλλωστε το 70% των εσόδων τους το έχουν ήδη από τις γραμμές της Αδριατικής, όπως επίσης και το 70% των κερδών τους. Επίσης λόγω του ότι τα ναύλα στις γραμμές της Αδριατικής είναι απελευθερωμένα, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους στις συγκεκριμένες γραμμές φθάνει στο 40%, ενώ στις γραμμές του Αιγαίου είναι πιο κάτω από το 30%.

Επισημαίνεται επίσης ότι οι Μινωικές Γραμμές δρομολογούν πέντε πλοία στις γραμμές της Αδριατικής, όπου για το 2005 αναμένεται μία αύξηση της κίνησης κατά 5%, και τρία πλοία στο Αιγαίο.

Σύμφωνα με τον κ. Μανιαδάκη οι Μινωικές έχουν κατακτήσει μία τεχνογνωσία στην επιβατηγό ναυτιλία, την οποία σχεδιάζουν μεσοπρόθεσμα και πάντως εντός της επόμενης 5ετίας, να την εκμεταλλευθούν ακόμη περισσότερο, ανοίγοντας τις δραστηριότητές τους και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές, όπως είναι η Δυτική Μεσόγειος, και η Βόρεια Θάλασσα.

Στη Βόρειο Θάλασσα, ως γνωστόν, δραστηριοποιείται ήδη με θετικά αποτελέσματα ο όμιλος της Attica Group, ο οποίος παράλληλα κατέχει και το 10% των μετοχών των Μινωικών Γραμμών.

Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών, το μεταφορικό έργο στη Δυτική Μεσόγειο είναι πολύ σημαντικό αφού μόνο στη Σαρδηνία υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο διακινούνται οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.

Ο κ. Μανιαδάκης δεν απέκλεισε και γενικότερα τις συνεργασίες μεταξύ των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών ακόμη και στο «εσωτερικό μέτωπο», με προοπτική την «εξοικονόμηση δυνάμεων» για επεκτατικές κινήσεις στο εξωτερικό, μέχρι εκεί όμως που επιτρέπει η νομοθεσία και η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Επίσης ανακοίνωσε ότι ως το τέλος του 2005 το πλοίο «Δαίδαλος» που πραγματοποιεί τώρα το δρομολόγιο Πειραιάς - Ηράκλειο θα αποσυρθεί και θα πωληθεί. Ηδη η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με υποψήφιους αγοραστές.

Απελευθέρωση

Σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανωλη Κεφαλογιάννη, για την απελευθέρωση του ναυλολογίου σε τέσσερα λιμάνια εκτίμησε ότι αυτό είναι ένα σταδιακό βήμα προς την πλήρη απελευθέρωση, ωστόσο το αποσύνδεσε από το θέμα των αυξήσεων του ναυλολογίου, λέγοντας ότι μία αύξηση τουλάχιστον 10% στο ναυλολόγιο θα είναι λογική με βάση το αυξημένο κοστολόγιο που έχουν τα πλοία λόγω καυσίμου.

Αποτελέσματα

Επισημαίνεται ότι ο κύκλος εργασιών των Μινωικών Γραμμών ανήλθε στα 192,1 εκατ. ευρώ το 2004 έναντι 193,8 εκατ. ευρώ το 2003, τα λειτουργικά κέρδη EBIDTA διαμορφώθηκαν στα 60 εκατ. ευρώ από 53,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη σημείωσαν αύξηση κατά 166,2% φθάνοντας τα 9,5 εκατ. ευρώ από 3,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι τα έξοδα εκμετάλλευσης μειώθηκαν το 2004 κατά 7,8% στα 104,6% ευρώ, ενώ τα χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν επίσης κατά 12,2% στα 27,2 εκατ. ευρώ.

Πηγή ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Share this post


Link to post
Share on other sites

α) ειμαι περίεργος να δώ με τι θα αντικαταστήσει το ΔΑΙΔΑΛΟΣ στην γραμμή ή θα την εγκαταλέιψει;

β)με ποιόν θα μπορούσε να συνεργαστεί; H ANEK δεν τραβάει, μόνο τα ΚΟΚΚΙΝΑ θα μπορούσαν να ανοίξουν νέα γραμμή και να αποσυμφορήσουν λίγο την Ανκόνα..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αφ' ουσίωση στη συζήτηση! Για να επανέλθω , θέλω να ρωτήσω κάτι.Πότε άρχισε και πότε τελείωσε η συνεργασία ΜΙΝΟΑΝ-GRIMALDI;

Share this post


Link to post
Share on other sites

η συνεργασια με grimaldi κρατησε ολο το 2002. εγινε μια θυγατρικη εταιρια 50% minoan 50% grimaldi (δε θυμαμαι πως λεγοταν) αλλα Minoan Grimaldi εγραφαν στο πλαι.

ναυλωσαν το ωκεανος απο τις μινωικες που μετονομαστηκε ariadne palace I (γιατι η γραμμη ειχε διαφημιστει με το αριαδμη το τωρινο)και δουλεψαν ικανοποιητικα το 2002. αρχες του 2003 η συνεργασια λυθηκε γιατι οι μινωικες υπο την πιεση των τραπεζων αποφασισαν να αποσυρουν προμηθεα και ωκεανο (πραγμα που εγινε στο τελος του 2003)

για τη γραμμη της θεσσαλονικης δυσκολα βλεππω το αριαδνη. εχει μεγαλο λειτουργικο κοστος. η το αριαδνη θα παει καπου αλλου (πχ Δυτ Μεσογειο) που την ανεφερε κιολας ο Μανιαδακης, η θα πουληθει και θα μπαλωσει τρυπες. αλλωστε δεν αναφερθηκε αντικατασταση του Δαιδαλος στη γραμμη του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι Μινωικές ξεκίνησαν το πρόγραμμα Minoan Lines Εν Πλω, το οποίο είναι αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόζουν πολλές διεθνείς και ελληνικές αεροπορικές εταιρείες. Μαζεύεις μίλια με την αγορά εισητηρίων και άλλων αγαθών και κερδίζεις δωρεάν εισητήρια και εκπτώσεις στις συναλλαγές σου με την εταιρεία, καθώς και άλλα προνόμια. Για περισσότερες πληροφορίες στην πρώτη σελίδα του site της εταιρείας.

Πρωτοπωριακή εφαρμογή για ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι το είδα και εγώ....ωραίο club!

-----Κάτι άσχετο με τη ΜΙΝΟΑΝ: Club έχει και η Superfast νομίζω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι έχει και η SUPERFAST ένα bonus game που κερδίζεις δώρα και δωρεάν ταξίδια.Αρα δεν είναι πρωτοποριακό σύστημα στην Ελλάδα παρόλο που εμένα δεν μου αρέσουν αυτά τα πράγματα. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να γίνεις μέλος του SUPERFAST club πρέπει να προσκομίσεις στην reception οποιαδήποτε πλοίου της 4 κάρτες επιβίβασης δηλαδή να έχεις κάνει μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος 4 ταξίδια με τα πλοία τους.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι Μινωικές ανακοίνωσαν μείωση 5% στην έκπτωση που παρέχουν στη μετακίνηση φορτηγών, εξ αιτίας της αύξησης στην τιμή του πετρελαίου. Ετσι η μείωση η οποία παρέχεται πλέον είναι 20%, αντί του 25% που ίσχυε μέχρι τώρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η εταιρεία Μινωικές Γραμμές θα διανείμει μέρισμα ύψους 0,10 ευρώ ανά μετοχή (από 0,02 ευρώ ανά μετοχή το 2003). Αυτό αναφέρθηκε στη χθεσινή παρουσίαση που έγινε στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών.

Η παρουσίαση εστιάστηκε κυρίως στην ανάλυση των οικονομικών αποτελεσμάτων για τη χρήση του 2004, καθώς και στους άξονες πάνω στους οποίους θα εδρασθεί η προοπτική και η περαιτέρω αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια.

Στο πλαίσιο της ανάλυσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της χρήσης 2004 αναφέρθηκε η σημαντική αύξηση της κερδοφορίας της εταιρείας, που οφείλεται κυρίως στον επιτυχημένο εξορθολογισμό των δρομολογίων και στη διαρκή προσπάθεια συγκράτησης των λειτουργικών δαπανών της. Επίσης, τονίστηκε η ισχυροποίηση της θέσης των Μινωικών Γραμμών σε όλες τις αγορές δραστηριοποίησής τους, με αποτέλεσμα την επιτυχή αντιμετώπιση όλων των δυσκολιών που επέφερε το δυσμενές διεθνές οικονομικό περιβάλλον στην εσωτερική αγορά.

Αναφορικά με τη στρατηγική προοπτική και ανάπτυξη της εταιρείας για τα επόμενα έτη, οι επικεφαλής της εταιρείας έθεσαν ως κεντρικούς στόχους την επικέντρωση της εταιρείας στην κύρια δραστηριότητά της, τη βέλτιστη εκμετάλλευση του στόλου και την περαιτέρω μείωση του τραπεζικού δανεισμού.

Πηγή www.kerdos.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΑΥΞΗΣΗ κατά 10,8% στον κύκλο εργασιών, κατά 18,9% στα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων και βελτίωση κατά 14,4% στο καθαρό αποτέλεσμα, εμφάνισε, στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2005, ο όμιλος «Μινωικές Γραμμές», σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Η εφαρμογή των Διεθνών Πρότυπων Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης δεν επέφερε καμία ουσιώδη επίπτωση στην οικονομική κατάστασή της, επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, ενώ συνέβαλε και στην αύξηση της καθαρής θέσης του ομίλου, στις 31/12/2004, κατά 3,1%, με τα ίδια κεφάλαια να διαμορφώνονται σε 248,1 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 246,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη, με τις προσαρμογές που έγιναν βάσει των ΔΠΧΠ, αυξήθηκαν σε 12,2 εκατ. ευρώ, έναντι 9,5 εκατ. ευρώ που ήταν τα δημοσιευθέντα, σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα. Η διαφορά που παρατηρείται στα ίδια κεφάλαια του Ομίλου, σε σχέση με της μητρικής εταιρείας, ποσού 1,5 εκατ. ευρώ περίπου, οφείλεται κυρίως στην υπεραξία οικοπέδου που ανήκει σε θυγατρική εταιρεία.

Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα του α' τριμήνου, επηρεάζονται έντονα, όπως σημειώνει, από τη δραματική αύξηση της τιμής των καυσίμων και τη γενικότερη οικονομική πίεση που παρατηρείται στις χώρες της ευρωπαϊκής ζώνης, με το ρυθμό ανάπτυξης να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

Εντούτοις, το α' τρίμηνο του 2005, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας παρουσιάζουν αυξήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2004.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 34,1 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 10,8%. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ενισχύθηκαν κατά 18,9% και διαμορφώθηκαν στα 5,6 εκατ. ευρώ, από 4,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2004 με το περιθώριο κέρδους να παρουσιάζει βελτίωση και να διαμορφώνεται στο 16,5% (από 15,4% το 2004). Τα καθαρά αποτελέσματα της περιόδου παρουσίασαν βελτίωση 14,4%, με τη ζημιά της περιόδου να περιορίζεται στα 5,8 εκατ. ευρώ, από 6,8 εκ. ευρώ το 2004, μειωμένη κατά 1,0 εκατ. ευρώ.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα παρουσίασαν ανάλογες αυξήσεις. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 34,3 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 10,8%, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σε ενοποιημένη βάση ανήλθαν σε 5,7 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά τη ζημία της περιόδου, διαμορφώθηκε σε 7,8 εκατ. ευρώ, από 9,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2004, μειωμένη κατά 2,0 εκατ. ευρώ.

Στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας, το πρώτο τρίμηνο του 2005, οι Μινωικές Γραμμές πέτυχαν να αυξήσουν το μεταφορικό τους έργο και τα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες, ενώ στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς διακίνησαν 4.800 περισσότερους επιβάτες, 3.900 περισσότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 2.100 περισσότερα φορτηγά, ενώ παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις στα μερίδια αγοράς. Τέλος, η διοίκηση της εταιρείας εκφράζει την αισιοδοξία της για την επίτευξη των οικονομικών στόχων που έχουν τεθεί για το 2005.

www.naftemporiki.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μινωικές: Πωλούν τη συμμετοχή στη Forthnet

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2005 07:00

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ευθεία για την πώληση του ποσοστού των μετοχών που κατέχουν στη Forthnet [FORr.AT] και ανέρχεται σε 18% βρίσκονται οι Μινωικές Γραμμές Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υποψήφιος αγοραστής είναι Ελληνας.

Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδιαφέρον για την απόκτηση του ποσοστού έδειξαν περισσότερα του ενός επιχειρηματικά σχήματα.

Η πώληση, που αναμένεται να ανακοινωθεί ακόμη και σήμερα, εντάσσεται στη διακηρυγμένη θέση της διοίκησης των Μινωικών Γραμμών να απεμπλακεί από δραστηριότητες που δεν έχουν άμεση σχέση με το ακτοπλοϊκό έργο. Τα έσοδα που θα προκύψουν για την εταιρεία από την πώληση των μετοχών θα διατεθούν για την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στον ακτοπλοϊκό κλάδο

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία παράγραφος. Τι να σημαίνει άραγε?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οτι φετος αντι να πουλησουμε νεοτευκτο για να δειξουμε κερδη θα πουλησουμε τη συμμετοχη στη Φορθνετ. Πολυ εξυπνο ομολογουμενως...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα, η Ναυτεμπορική αναφέρει ότι οι Μινωικές θα πουλήσουν ή έχουν πουλήσει τη συμμετοχή τους στην ΑΝΕΚ. Μήπως αυτό, σε συνδυασμό με την πώληση της Forthnet σημαίνει ότι έχουν βρει βαπόρι για την αντικατάσταση του Δαίδαλος???? Λέγε με Διαγόρας μήπως???? (Το Link έχει κάποιο πρόβλημα - θα προσπαθήσω αργότερα).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αποχωρούν από την ΑΝΕΚ οι Μινωικές Γραμμές

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Πέμπτη, 28 Ιουλίου 2005 07:00

ΜΕΤΑ την αποχώρηση από τη Forthnet, σειρά παίρνει η ΑΝΕΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών έχει αποφασίσει να αποχωρήσει και από το μετοχικό κεφάλαιο της ΑΝΕΚ.

Η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών, υπό το διευθύνοντα σύμβουλο, Αντώνη Μανιαδάκη, συνεπής στις μέχρι τώρα εξαγγελίες της, υλοποιεί το πρόγραμμα αποεπένδυσης από συμμετοχές σε άλλες επιχειρήσεις, με στόχο αφενός μεν να μειώσει το βραχυπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό, αφετέρου δε να υλοποιήσει τα αναπτυξιακά της σχέδια και στραφεί στην ανάπτυξη νέων γραμμών εκτός Ελλάδος. Στο πλαίσιο αυτό, οι Μινωικές Γραμμές πήραν την απόφαση να αποχωρήσουν και από το μετοχικό κεφάλαιο της ΑΝΕΚ, δημιουργώντας νέα δεδομένα και στις σχέσεις των δύο εταιρειών. Επισημαίνεται ότι τη συμμετοχή των Μινωικών στην ΑΝΕΚ συντηρούσαν καιρό τώρα σενάρια για μελλοντική στενότερη συνεργασία των δύο εταιρειών.

Οι μετοχές της ΑΝΕΚ, που είχαν στο χαρτοφυλάκιό τους οι Μινωικές Γραμμές, ανέρχονταν, στις 31/12/200,4 σύμφωνα με ετήσιο δελτίο χρήσης της εταιρείας, στις 2.445.4420, με μέση τιμή 1,05 ευρώ ήτοι εμφάνιζαν μία αποτίμηση 2,57 εκατ. ευρώ. Οι μετοχές αυτές αποτελούν το 4,38% των κοινών ονομαστικών μετοχών της ΑΝΕΚ. Σημειώνεται ότι σήμερα η τιμή της μετοχής της ΑΝΕΚ έκλεισε στο 1,17 ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι, μέχρι τα μέσα Αυγούστου, αναμένεται σταδιακά να μεταβιβασθεί το σύνολο του ποσοστού των μετοχών που κατέχει η εταιρεία. Ωστόσο, δεν έχει γίνει γνωστός ο νέος ή νέοι κάτοχοι των μετοχών, καθώς, άλλωστε, αφορούν ποσοστό μικρότερο του 5% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΚ και, συνεπώς, δεν είναι υποχρεωτική η επίσημη γνωστοποίηση στο Χ.Α.

Με τις δύο προαναφερόμενες κινήσεις, καθώς επίσης και τα έσοδα από την πώληση του πλοίου «Δαίδαλος», η οποία θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο, οι Μινωικές Γραμμές θα βάλουν στο ταμείο τους πάνω από 23 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι από την πώληση της Forthnet τα έσοδα θα ανέλθουν σε 15,2 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 5,5 εκατ. ευρώ είναι τα έσοδα από την πώληση του πλοίου «Δαίδαλος». Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για τη μείωση του βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού, ο οποίος, στις 31/12/2004, ανερχόταν στα 22 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το ετήσιο απολογιστικό δελτίο της εταιρείας.

Σε νέες γραμμές

Μετά τις κινήσεις αυτές, οι Μινωικές Γραμμές εμφανίζονται έτοιμες να προχωρήσουν στην υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων, που αφορούν στην επέκτασή τους και σε νέες ακτοπλοϊκές γραμμές εκτός Ελλάδος. Σημειώνεται ότι ο κ. Μαναδιάκης είχε δηλώσει, στα τέλη Μαρτίου, ότι η εταιρεία εξετάζει σχέδια ανάπτυξής της σε νέες ευρωπαϊκές γραμμές.

Οπως είχε γράψει η «Ν», ο κ. Μαναδιάκης, φέροντας το χαρακτηριστικό παράδειγμα των γραμμών της Αδριατικής, όπου οι Μινωικές αλλά και άλλες ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν καταφέρει σημαντικά θετικά αποτελέσματα έναντι των ανταγωνιστών τους Ιταλών, τόνισε ότι, και εάν ακόμη δεν υπάρχει μία νέα Αδριατική, θα πρέπει να τη βρούμε! Το Αιγαίο είναι μάλλον μια θάλασσα «πεπερασμένων» δυνατοτήτων για τις Μινωικές, όπου δεν βλέπουν περαιτέρω επέκταση, είχε τονίσει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι το 70% των εσόδων τους, οι Μινωικές Γραμμές το έχουν από τις γραμμές της Αδριατικής, όπως επίσης και το 70% των κερδών τους. Επίσης, λόγω του ότι τα ναύλα στις γραμμές της Αδριατικής είναι απελευθερωμένα, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους στις συγκεκριμένες γραμμές φθάνει στο 40%, ενώ στις γραμμές του Αιγαίου είναι πιο κάτω από το 30%. Επισημαίνεται, δε, ότι οι Μινωικές Γραμμές δρομολογούν πέντε πλοία στις γραμμές της Αδριατικής, όπου, για το 2005, αναμένεται μία αύξηση της κίνησης κατά 5% και τρία πλοία στο Αιγαίο.

Σύμφωνα με τον κ. Μανιαδάκη, οι Μινωικές έχουν κατακτήσει μία τεχνογνωσία στην επιβατηγό ναυτιλία, την οποία σχεδιάζουν μεσοπρόθεσμα και πάντως εντός της επόμενης 5ετίας, να την εκμεταλλευθούν ακόμη περισσότερο, ανοίγοντας τις δραστηριότητές τους και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές, όπως είναι η Δυτική Μεσόγειος και η Βόρεια Θάλασσα.

Στη Βόρεια Θάλασσα, ως γνωστόν, δραστηριοποιείται ήδη με θετικά αποτελέσματα ο όμιλος της Attica Group, ο οποίος παράλληλα κατέχει και το 10% των μετοχών των Μινωικών Γραμμών.

Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών, το μεταφορικό έργο στη Δυτική Μεσόγειο είναι πολύ σημαντικό, αφού μόνο στη Σαρδηνία υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο διακινούνται οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το αθροισμα των εσοδων απο την πωληση της συμμετοχης στη Forthnet και την πωληση του Δαιδαλος, ειναι υποπτα κοντα στο ποσο του βραχυπροθεσμου δανεισμου της εταιρειας που αναφερει η εφημεριδα, οποτε μαλλον εκει ειναι ο αποσκοπει η πωληση, ενω και αυτο που λες elybero εχει πολυ λογικη βαση μια και δε νομιζω να θελουν οι Μινωικες να αφησουν στα χερια οποιουδηποτε αλλου τη γραμμη της Θεσσαλονικης.

Απο κει και περα, με βαζει σε σκεψη η αναφορα στην Σαρδηνια στο τελος του αρθρου οσον αφορα περαιτερω επεκταση. Αλλα παλι δε μου φαινεται και τοσο πιθανο αν αναλογιστει κανεις οτι υπαρχουν μεγαλοι ανταγωνιστες σε μια τετοια πιθανη κινηση(Moby, Corsice Ferries, Grimaldi) και με πλοια τουλαχιστον εφαμιλλα των πλοιων των Μινωικων.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θεωρητικά, οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις εκπληρώνονται από τα έσοδα της εταιρείας, διαφορετικά (βλέπε ΝΕΛ) είσαι υποχρεωμένος να πουλάς περιουσιακά στοιχεία για να αποπληρώνεις. Μέχρι σήμερα, αν τα στοιχεία τα οποία δίνονται στη δημοσιότητα είναι αληθή, οι Μινωικές αποπλήρωναν κανονικά τις δόσεις των πολύ υψηλών κοινοπρακτικών δανείων των Παλατιών. Οι όποιες πωλήσεις πλοίων έγιναν αποσκοπούσαν των μείωση του τραπεζικού δναεισμού και στην αναδιάρθωσή τους, δεδομένης και της κακής χρηματιστηριακής πορείας των μετοχών. Θέλω να πιστέυω - διαφορετικά θα μιλάμε για συρίκνωση των εταιρειών - ότι πλέον θα γίνουν κάποιες έστω και λελογισμένες επενδύσεις. Απ' την άλλη, επανέρχομαι σε προηγούμενη δημοσίευσή μου, ότι κάτι πρέπει να κάνουν με τα Knossos - Festos, τα οποία δεν εκμεταλεύονται σε πολύ μεγάλο βαθμό, αντίστοιχο των δανειακών τους υποχρεώσεων. Πιστέυω ότι επίκειται αλλαγή τους με Icarus-Pasiphae και έστι θα τους περισσεύσει ένα πλοίο για να ανοίξουν κάποια άλλη γραμμή. Γιατί, προφανώς δεν έχει καμία λογική να στριμώξουν στο Αιγαίο κάποιο παλάτι νεότευκτο σε αντικατάσταση του Δαίδαλος. Πιο πιθανό βλέπω είτε να την παρατήσουν τη γραμμή, είτε να αγοράσουν κάτι όπως το Διαγόρας ή το Ocean Trailer για Θεσαλλονίκη - Ηράκλειο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μινωικές Γραμμές: Ρευστοποίηση συμμετοχής στην Α.Ν.Ε.Κ.

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE

Πέμπτη, 28 Ιουλίου 2005 15:27

Τη ρευστοποίηση του συνόλου της συμμετοχής της στην εταιρεία Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε., ήτοι 2.445.420 κοινές ονομαστικές μετοχές της Α.Ν.Ε.Κ. A.E., ανακοίνωσε η Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μινωικές Γραμμές: Ρευστοποίησαν χθες τη συμμετοχή στην ΑΝΕΚ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2005 07:00

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ χθες η μεταβίβαση των μετοχών της ΑΝΕΚ που κατείχαν οι Μινωικές Γραμμές Οπως ανακοίνωσαν οι Μινωικές Γραμμές «η εταιρεία ρευστοποίησε το σύνολο της συμμετοχής της στην εταιρεία Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. ήτοι 2.445.420 κοινές ονομαστικές μετοχές της Α.Ν.Ε.Κ. A.E.»

Η κίνηση αυτή των Μινωικών Γραμμών είναι ενταγμένη στη στρατηγική απεμπλοκή της από συμμετοχές που δεν στηρίζονται με τη βασική επιχειρησιακή της δραστηριότητα.

Σημειώνεται ότι οι μετοχές της ΑΝΕΚ που είχαν στο χαρτοφυλάκιό τους οι Μινωικές Γραμμές ανέρχονταν στις 31/12/2004 σύμφωνα με ετήσιο δελτίο χρήσης της εταιρείας στις 2.445.4420 με μέση τιμή 1,05 ευρώ ήτοι εμφάνιζαν μία αποτίμηση 2,57 εκατ. ευρώ.

Οι μετοχές αυτές αποτελούν το 4,38% των κοινών ονομαστικών μετοχών της ΑΝΕΚ. Οπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες οι μετοχές διατέθηκαν σε αριθμό επενδυτών που εκδήλωσαν σχετικό ενδιαφέρον μέσω του Χ.Α., σε τιμή σχετικά υψηλότερη της μέσης τιμής της 31/12/2004.

Στη χθεσινή συνεδρίαση του Χ.Α. η τιμή της κοινής μετοχής της ΑΝΕΚ έκλεισε στα 1,21 ευρώ με άνοδο 3,42% και με υψηλό όγκο 1.226.082 κομμάτια. Επίσης η τιμή των Μινωικών έκλεισε στα 2,90 ευρώ με άνοδο 1,05%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σύμφωνα με την εφημερίδα "Νέα Κρήτη"(29/7/2005), σειρά έχει ένα οικόπεδο στο κέντρο του Ηρακλείου με τιμή πώλησης γύρω στα 6 εκ. ευρώ, τιμή διπλάσια από αυτήν της αγοράς.

Το άρθρο της εφημερίδας έχει τον διφορούμενο τίτλο: "Οι Μινωϊκές πούλησαν... την ΑΝΕΚ"!

Επίσης, πριν λίγες μέρες ο Υπ.Ε.Ν. μίλησε για ώριμες συνθήκες για απελευθέρωση γραμμών της Κρήτης.

Ποιές από αυτές καλύπτουν τα κριτήρια απελευθέρωσης?

Μήπως οι Μινωικές στρέφονται και Δυτικώτερα του Ηρακλείου?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οk, υποκλίνομαι στις γνώσεις σας και το μνημονικό σας. Για να δούμε, αν φέτος θα γίνει η έκλπηξη και θα αλλάξει κάτι στα δρομολόγια των Μινωικών με πιθανό άνοιγμα κάποιας γραμμής. Αρκετά 'λίμνασε' η εταιρεία, δεν νομίζετε????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το θέμα είναι αν περισεύουν βαπόρια.

3 βαπόρια στην Βενέτια ίσως είναι υπέραρκετά αλλά φέτος η κίνηση της γραμμής πήγε πολύ καλά παρότι μπήκε και η ΑΝΕΚ στο κόλπο εν αντιθέση με την κίνηση της Ανκόνα που παρουσιαζει τα τελευταία χρόνια κάμψη με αποκορυφωμα την περυσινή χρονια όπου τα δύο παλάτια όπως και τα κόκκινα και η ΑΝΕΚ ζήτημα είναι αν έπιασαν πρωτόκολλο 5-6 φορές.

Από την άλλη ένα βαπόρι τον χειμώνα θες να περισεύει για να βγουν οι επισκευές χωρίς να χάσεις σημαντικά δρομολόγια οπότε με τον ήδη υπάρχοντα στόλο λίγο δύσκολο το βλέπω να επεκταθεί και σε κάποια νέα γραμμή.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×