Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=4668&subid=2&pubid=222750

Αύξηση κεφαλαίου σχεδιάζουν οι Μινωικές

ΗΜΕΡΗΣΙΑ 14/2/2006

Oι Mινωικές σκοπεύουν να προσεγγίσουν στο επόμενο διάστημα τις ξένες αγορές, επιχειρώντας για πρώτη φορά να οργανώσουν παρουσιάσεις σε μη εγχώριους θεσμικούς επενδυτές.

Την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των Mινωικών Γραμμών, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν, μεταξύ άλλων, την επέκταση της εταιρείας σε νέες γραμμές, συζήτησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη της κατά τη διάρκεια συναντήσεων που είχαν τις προηγούμενες μέρες με θεσμικούς επενδυτές και χρηματιστηριακές εταιρείες. Oι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η προοπτική αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της κρητικής εταιρείας αντιμετωπίστηκε με αντικρουόμενα σχόλια από ορισμένους θεσμικούς. Oι Mινωικές, πάντως, στη διάρκεια αυτών των επαφών, ανέφεραν ότι σκοπεύουν να προσεγγίσουν στο επόμενο διάστημα τις ξένες αγορές, επιχειρώντας για πρώτη φορά να οργανώσουν παρουσιάσεις σε μη εγχώριους θεσμικούς επενδυτές, κάτι το οποίο κρίθηκε ενδιαφέρον.

Παρουσιάσεις

Mέχρι τώρα, η μόνη ελληνική εταιρεία από τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας που έχει επανειλημμένα πραγματοποιήσει παρουσιάσεις προς ξένους θεσμικούς είναι ο όμιλος της Attica Συμμετοχών (Π. Παναγόπουλος).

Στις συναντήσεις με θεσμικούς και χρηματιστές, τα στελέχη των Mινωικών παρουσίασαν επίσης στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας για το 2005. O πρόεδρός της K. Kληρονόμος, σε συνέντευξή του στην «H», ανέφερε ότι τα κέρδη της για το 2005 θα κλείσουν στα 17 εκατ. ευρώ, ενώ κέρδη 2 εκατ. ευρώ θα καταγράψει η θυγατρική της Hellenic Seaways, η οποία, μάλιστα, την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε συμφωνία με τα Nαυπηγεία της Eλευσίνας για την κατασκευή ενός νέου επιβατηγού-οχηματαγωγού αξίας 32 εκατ. ευρώ.

Μεγέθη

Oσο αφορά το 2006, εκτιμάται ότι τα κέρδη θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα των 17 εκατ. ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται, όμως, ποσά από πωλήσεις συμμετοχών των Mινωικών σε τρίτες εταιρείες.

Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Kληρονόμος σημειώνει ότι κατά την άποψή του οι Mινωικές πρέπει να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο της Hellenic Seaways, η οποία αποτελεί επένδυση στρατηγικής σημασίας, ενώ εκτιμά ότι οι προϋποθέσεις είναι απολύτως κατάλληλες για να προχωρήσει η εταιρεία σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Kληρονόμος σημειώνει ότι κατά την άποψή του οι Mινωικές πρέπει να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο της Hellenic Seaways, η οποία αποτελεί επένδυση στρατηγικής σημασίας

Ειναι κατι το οποιο συζητιεται εδω και παρα πολυ καιρο, τοσο εδω αλλα και εκτος φορουμ. Μην γινει το αναποδο μονο...

Link to comment
Share on other sites

Επειδη σε αυτα τα θεματα δεν πολυμπαινω και γενικα τα μαθηματικα δε μου αρεσουνε.. Η Μινοαν εχει μετοχες της HSW και το ξερουμε. Η HSW αντιστοιχα εχει μετοχες της Μινοαν εστω και καποιο μικρο ποσοστο;

Link to comment
Share on other sites

Οχι δεν έχει. Εϊναι εξαιρετικά δύσκολο η HSW να αποκτήσει μέρος ή σύνολο της Minoan καθώς η τελευταία είναι εταιρεία μεγάλης κεφαλαιοποίησης και με μεγάλη διασπορά μετοχών. Σημαντικό βέβαια μέρος του μετοχικού κεφαλαίου βρίσκεται στα χέρια τραπεζών ή άλλων θεσμικών και στρατηγικών επενδυτών.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβως. Αν για παραδειγμα ενας δυνατος παραγοντας οπως ο Λασκαριδης αποκτουσε το κεφαλαιο που εχει στα χερια του ο Παναγοπουλος, θα ηταν μια καλη αρχη γι αυτον νομιζω. Χωρια που δε νομιζω τελικα οτι η εταιρεια ειναι και σε τοσο θεση ισχυος ωστε να αποκρουσει μια πιθανη επιθετικη εξαγορα.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς αυτό λέω και εγώ, μόνον που θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολο να συμβεί μια που πρέπει να επενδυθεί απίστευτο ποσόν χρημάτων μιας και συζητάμε για εταιρεία με πολύ μεγάλο αριθμό μετοχών. Μη συγκρίνεις μεγέθη όπως της αυτό της ΝΕΛ...

Παραθέτω πίνακα μετοχικής σύνθεσης της ετιαρείας:

Το μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών ανέρχεται σε 159.583.500,00 € (ευρώ), διαιρούμενο σε 70.926.000 κοινές ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 2,25 € (ευρώ) εκάστη.

Οι Μινωικές Γραμμές είναι πολυμετοχική εταιρεία με ευρεία διασπορά μετοχών.

Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζεται το σύνολο των μετοχών κατά τάξη μετόχων και ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου την 31.12.2004.

Από Έως Σύνολο Μετόχων Ποσοστό Σύνολο Μετοχών Ποσοστό

1 1.000 31.453 80,0% 7.546.210 10,6%

1.001 5.000 5.915 15,0% 13.222.723 18,6%

5.001 50.000 1.842 4,7% 23.366.859 32,9%

50.001 111 0,3% 26.790.208 37,8%

ΣΥΝΟΛΟ 39.321 100,0% 70.926.000 100,0%

Link to comment
Share on other sites

http://www.patris.gr/articles/79526

Εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ 13/02/2006

“Δεν πωλούν” οι μέτοχοι των Μινωικών Γραμμών

Της Πέλλας Λασηθιωτάκη

Δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν μετοχές οι μέτοχοι των Μινωικών Γραμμών, τώρα που «πάει καλά η εταιρεία» όπως οι ίδιοι έλεγαν χθες κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του συλλόγου τους, στην οποία παραβρέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Μανιαδάκης, απαντώντας σε…αμέτρητες ερωτήσεις. Η ατμόσφαιρα στο σύλλογο των μετόχων των Μινωικών Γραμμών εκπέμπει αισιοδοξία και οι μέτοχοι προσδοκούν όχι μόνο αύξηση της τιμής της μετοχής, αλλά και υψηλότερο από πέρυσι μέρισμα.

Οι μέτοχοι πραγματοποίησαν χθες την τακτική γενική συνέλευση του συλλόγου τους, ενέκριναν ισολογισμό και απολογισμό και έκοψαν την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους. Για την πορεία της εταιρείας ενημερώθηκαν από τις υπηρεσίες των Μινωικών Γραμμών και συγκεκριμένα τον κ. Χρονιάρη.

Στο χώρο της συνέλευσης πήγε και ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών Αντώνης Μανιαδάκης, ο οποίος δέχθηκε πλήθος ερωτήσεων από τους μετόχους.

Το ενδιαφέρον των μετόχων εστιάζεται κυρίως στα εξής:

-Πορεία της μετοχής. Κατά τον κ. Μανιαδάκη, αναμένεται να είναι ανοδική, λόγω της βελτίωσης της οικονομικής θέσης της εταιρείας σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, της ανόδου στο Χ.Α.Α. και ειδικότερα των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών.

-Μέρισμα. Το ύψος του μερίσματος δεν έχει καθοριστεί, διότι δεν έχουν ολοκληρωθεί τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας κατά το 2005 βάσει των διεθνών λογιστικών προτύπων. Δεν αποκλείεται να καθοριστεί στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα. Αν δεν υπήρχε η αύξηση των τιμών των καυσίμων, η οποία στοιχίζει στην εταιρεία 15-16 εκατ. ευρώ, σίγουρα θα ήταν υψηλότερο το μέρισμα, από αυτό που θα καθοριστεί.

-Εξελίξεις γύρω από τους μεγαλομετόχους Π. Παναγόπουλο και Π. Λασκαρίδη. Ο κ. Μανιαδάκης είπε ότι το ενδιαφέρον των δύο εφοπλιστών αποδεικνύει την ανοδική πορεία της εταιρείας. Δεν θέλησε να διατυπώσει προβλέψεις για τις κινήσεις τους, αν και τα σενάρια είναι πολλά.

Όπως προαναφέρθηκε, οι μέτοχοι δεν είναι όπως λένε διατεθειμένοι να πουλήσουν μετοχές σε μικρούς ή μεγαλύτερους μετόχους, τονίζοντας ότι κράτησαν τις μετοχές τους όταν η εταιρεία περνούσε μία δύσκολη καμπή στην ιστορία της, πόσο μάλλον τώρα που η πορεία είναι ανοδική.

Link to comment
Share on other sites

παιδια λιγο κρατει με τα αρθρα και τις παραθεσεις γιατι χασαμε τη μπαλα;).

οταν η εταιρεια λεει οτι βγαινει να κανει παρουσιασεις σε ξενους θεσμικους, λεει εμμεσως οτι βγαινει στη ζητιανια για λεφτα γιατι δεν μπορει να βρει απο αλλου (τραπεζες, υπαρχοντες μετοχοι).

δεν χρειαζεται να πουλησουν οι παλιοι μετοχοι. αν κανεις 20% αυξηση κεφαλαιου με καλυψη αποκλειστικα απο ξενους θεσμικους το ποστοστο των παλιων μετοχων μειωνεται χωρις να πουλησουν.

αυτη τη στιγμη attica, λασκαριδης & σαλονικης εχουν κοντα 20% μαζι με τους ηδη τοποθετημενους θεσμικους πρεπει να αγγιζουν το 50%.

σε μια εταιρεια με μεγαλη διασπορα μετοχων μπορεις να κανεις κουμαντο με ποσοστο κατω του 50%. δεν ειναι τυχαιο οτι περσυ οταν artiolli attica και λοιποι ανταλλασσαν πακετα οι διοικουντες τις Μιωνικες παρακολουθουσαν ανημποροι να ελεγξουν τις εξελιξεις.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με τον proud και θα διαφωνήσω με τον elybero. Με ένα ποσοστό της τάξεως του 20% και όταν δεν θα υπάρχει άλλος μέτοχος με ποσοστό άνω του 5% μπορεί κάποιος να ελέγξει άνετα την εταιρία. Πόσο μάλλον όταν αυτός είναι ένα καταξιωμένος επιχειρηματίας που μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη πολλών μικρομετόχων.

Link to comment
Share on other sites

Μιάς και τόφερε η κουβέντα διάβασα στην "Κ" (12/2) ότι η εταιρεία έχει τις περισσότερες ανέλεγκτες χρήσεις από όλες τις εισηγμένες στο ΧΑΑ. Σύνολο 10, από το 1996! Ισχύει αυτό?

Link to comment
Share on other sites

oh yeah. με μια βδομαδα καθυστερηση το επιβεβαιωνει η ελευθεροτυπια.

σε ενα εκτενες αφιερωμα στις ανεξελεγκτες εισηγμενες (δυστυχως δεν ειναι ολο στην on line εκδοση) εχει λιστα με τις 360 ανεξελγκτες εταιρειες οπου οι Μινωϊκες φιγουραρουν στη δευτερη θεση. απο το 1996 εχει να ελεγθει.

σεμνα και ταπεινα το taxis ειναι εδω ενωμενο δυνατοB) .

σε μια εταιρια που: το 1998 εισηχθη στο χρηματηστηριο, που εχει κανει 2 αυξησεις κεφαλαιου που εχει εμπλακει (εμμεσως μεσω θυγατρικης) σε ενα πολυνεκρο ναυαγιο αλλα και στο γαϊτανακι του στησιματος της MFD, που ο "ισοβιος" προεδρος της ηταν ευρωβουλευτης ως το 1999 δεν εχει πατησει ελεγκτης του Υπουργειου Οικονομικων εδω και 10 χρονια!!!!

αν παει τωρα κλιμακιο του ΣΔΟΕ (οπως σκ... λεγεται τωρα) και ψαξει σοβαρα τι θα γινει;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αύξηση 39,5% εμφάνισαν τα καθαρά κέρδη των Μινωικών Γραμμών το 2005 διαμορφούμενα στα 17 εκατ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών ήταν ο υψηλότερος από ιδρύσεως της εταιρίας και διαμορφώθηκε στα 204,2 εκατ. ευρώ έναντι 191,5 εκατ. ευρώ το 2004 σημειώνοντας αύξηση 6,6%.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρία, το 2005, αύξησε σημαντικά το κύκλο εργασιών της καθώς και τα καθαρά κέρδη, παρά την επιβάρυνση στο κόστος λειτουργίας κατά 14 εκατ. ευρώ περίπου, από την αύξηση της τιμής των καυσίμων σε σχέση με το 2004.

Περαιτέρω, προχώρησε στην πώληση των μετοχών που κατείχε στις εταιρίες FORTHnet και ΑΝΕΚ καθώς και του τελευταίου συμβατικού πλοίου F/B Δαίδαλος καταγράφοντας κέρδη 9,3 εκατ. ευρώ περίπου.

Επιπλέον η εταιρία το 2005 πέτυχε να μειώσει το συνολικό δανεισμό σε 454 εκατ. ευρώ έναντι 505 εκατ. ευρώ το 2004 (μείωση 51 εκατ. ευρώ), ενώ προχώρησε στη σύναψη συμβολαίων αντιστάθμισης επιτοκιακού κινδύνου (Hedging) για τα επόμενα 5 έτη, μειώνοντας σημαντικά το κίνδυνο από μια ενδεχόμενη αύξηση των επιτοκίων.

Τα κέρδη ανά μετοχή της εταιρίας διαμορφώθηκαν σε 0,24 ευρώ έναντι 0,17 ευρώ το 2004, ενώ τα Κέρδη προ Τόκων Φόρων & Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 56,0 εκατ. ευρώ έναντι 58,2 εκατ. ευρώ το 2004, παρουσιάζοντας κάμψη 3,7%, γεγονός που οφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση της τιμής των καυσίμων.

Σε επίπεδο Ομίλου τα οικονομικά αποτελέσματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα αποτελέσματα της μητρικής εταιρίας τόσο στον Κύκλο Εργασιών όσο και στα Κέρδη προ Τόκων Φόρων & Αποσβέσεων (EBITDA).

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 17,6 εκατ. ευρώ από 9,0 εκατ. ευρώ το 2004, αυξημένα κατά 94,7% ενώ τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 0,25 ευρώ έναντι 0,13 ευρώ το 2004.

Η διαφοροποίηση που παρατηρείται στα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα σε σχέση με την μητρική εταιρία οφείλεται κυρίως στη συγγενή εταιρία Hellenic Seaways, που τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν σε 2 εκατ. ευρώ περίπου.

---Μεταφορικό έργο

Στις Γραμμές της Βόρειας Αδριατικής όπου η εταιρία δραστηριοποιείται με 5 πλοία πέτυχε να αυξήσει την κίνηση στους Επιβάτες από 536 χιλ. το 2004 σε 590 χιλ. το 2005 (αύξηση 10,1%) στα Ι.Χ. από 147 χιλ. το 2004 σε 160 χιλ. το 2005 (αύξηση 8,3%) ενώ η κίνηση στα Φορτηγά μειώθηκε από 95 χιλ. το 2004 σε 92 χιλ. το 2005 (μείωση 3,9%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση στη συνολική κίνηση των φορτηγών στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής ήταν 8% περίπου.

Στη Γραμμή ”Ηράκλειο – Πειραιάς” όπου η εταιρία δραστηριοποιείται με 2 πλοία πέτυχε να αυξήσει σημαντικά την κίνηση σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου.

Συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 950 χιλ. Επιβάτες το 2005 έναντι 874 χιλ. το 2004 (αύξηση 8,6%), 124 χιλ. Ι.Χ. το 2005 έναντι 109 χιλ. το 2004 (αύξηση 13,9%) και 61 χιλ. Φορτηγά το 2005 έναντι. 56 χιλ. το 2004 (αύξηση 9,5%).

http://www.euro2day.gr/articles/98989/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σύμφωνα με κάποιες δημοσιεύσεις για τις πληποφορίες που είχαν κάποιοι περί ανταλλαγή δρομολογίων των Κνωσος-Φαιστός με τα Fosen να σας ενημερώσω πως το Φαιστός που πήγε τον Φεβρουάριο για την αιτήσια συντήρηση του,γύρισε με κάποιες αλλαγές στα καταστήματα και το internet corner,το Κνωσός που είχε πάει πριν τα Χριστούγεννα έκανε και αυτό τις ίδιες αλλαγές παράλληλα με τα δρομολόγια.Δεν το αναφέρω τυχαία αυτό αλλά οι αλλαγές που έκαναν ήταν για να είναι τα ίδια εσωτερικά με τα αδελφάκια τους Ευρώπη και Ολυμπία!!...Δεν ξέρω αν απλά τα ανανεώνουν ή τα ετοιμάζουν για κάτι...

Μάλλον γιατί εκτός των άλλων το Κνωσος και το Φαιστός εχούν μικρότερα γκαράζ απο τα δύο αλλα (Ευρώπη και Ολυμπία) γιατί έχουν καμπίνες στο πίσω μέρος του πάνω γκαράζ και επίσης έχουν πολλά αεροπορικού τύπου καθίσματα.Δεν νομίζω δηλαδή να βολεύουν για τη γραμμή της Βενετίας.Όμως τι αλλαγες να κάνουν στο Ευρώπη και στο Ολυμπία αφού και στα Κνωσος-Φαιστός οι αλλαγές έγιναν για να είναι σαν τα άλλα 2.

Link to comment
Share on other sites

Οι Mινωικές αποχωρουν από τη Μinoan Agencies S.R.L.

Πηγη: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

H ΕΤΑΙΡΕΙΑ γνωστοποιεί ότι στις 30 Μαρτίου 2006, προέβη στην πώληση της συμμετοχής της (ποσοστό 95%) στην εταιρεία Μinoan Agencies S.R.L. προχώρησαν οι Μινωικές Γραμμές

Οπως ανακοίνωσε χθες η εταιρεία πώλησε το ποσοστό της στην ιταλική εταιρεία Fritteli Maritime Group S.P.A.. Το συνολικό τίμημα της πώλησης ανήλθε στο ποσό 1,42 εκατ. ευρώ ενώ το κέρδος από την συγκεκριμένη πώληση σε 1,37 εκατ. ευρώ περίπου.

Η Εταιρεία ιδρύθηκε το Μάιο του 2002 με έδρα την Αγκώνα Ιταλίας, με σκοπό την πρακτόρευση των πλοίων στο λιμάνι αυτό.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Μινωικές Γραμμές: Νέο μέλος στο δ.σ.

Από ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE

Την παραίτησή του από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των Μινωικών Γραμμών υπέβαλε ο κ. Παντελής Τζωρτζάκης λόγω ιδιαίτερα αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεών του.

Τη θέση του καταλαμβάνει ο κ. Δημήτριος - Ηρακλής Καλογεράκη, ο οποίος είχε εκλεγεί πρώτο αναπληρωματικό μέλος στη γενική συνέλευση της 12ης Ιουνίου 2005.

Link to comment
Share on other sites

www.minoan.gr

Πρόσκληση ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων (29/05/2006)

Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας «ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία» που εδρεύει στο Ηράκλειο Κρήτης (οδός 25ης Αυγούστου αριθμός 17) και σύμφωνα με το νόμο και το καταστατικό της, προσκαλούνται οι κ.κ. μέτοχοι σε Τακτική Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την 29η Μαΐου 2006 , ημέρα Δευτέρα και ώρα 09.00 στην έδρα της εταιρείας (οδός 25ης Αυγούστου αρ. 17 - Ηράκλειο Κρήτης), για συζήτηση και λήψη αποφάσεων επί των πιο κάτω θεμάτων της ημερήσιας διάταξης :

1. Υποβολή και έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων της εταιρικής χρήσης 1ης Ιανουαρίου 2005 έως 31ης Δεκεμβρίου 2005, μετά των επ αυτών εκθέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και των Ελεγκτών.

2. Απαλλαγή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των Ελεγκτών από κάθε ευθύνη αποζημίωσης επί των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων και της διαχείρισης της πιο πάνω χρήσης.

3. Έγκριση αμοιβών και αποζημιώσεων που καταβλήθηκαν στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας και στο Γενικό Διευθυντή της κατά το έτος 2005.

4. Εκλογή τεσσάρων (4) τακτικών και δύο (2) αναπληρωματικών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας συμφώνως προς το άρθρο 18 του καταστατικού της και το Ν. 3016/2002 όπως ισχύει.

5. Εκλογή Ελεγκτών για τον έλεγχο της χρήσης 2006 και καθορισμός της αμοιβής τους.

6. Διάθεση τμήματος εκ των λοιπών αποθεματικών της Εταιρείας για την κάλυψη ζημιών εις νέον που προέκυψαν από την εφαρμογή των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων.

7. Τροποποίηση του άρθρου 2 «περί σκοπού» του καταστατικού της Εταιρείας, για τον περιορισμό του στο σημερινό πλαίσιο άσκησης της εταιρικής δραστηριότητας.

8. Τροποποίηση του άρθρου 6, της δεύτερης παραγράφου του άρθρου 8 και της τρίτης παραγράφου του άρθρου 39 του καταστατικού της Εταιρείας.

Οι κ.κ. Μέτοχοι που έχουν αποϋλοποιήσει τις μετοχές τους και επιθυμούν να μετάσχουν της Γενικής Συνέλευσης θα πρέπει να αποταθούν στο χειριστή του λογαριασμού τους και να ζητήσουν τη δέσμευση του συνόλου ή μέρους των μετοχών που κατέχουν και να παραλάβουν από τον ίδιο τη σχετική Βεβαίωση Δέσμευσης Μετοχών, την οποία θα πρέπει να προσκομίσουν στα γραφεία της εταιρείας πέντε (5) πλήρεις ημέρες πριν από τη Γενική Συνέλευση.

Οι κ.κ. Μέτοχοι που έχουν αποϋλοποιήσει τις μετοχές τους, πλην όμως αυτές ευρίσκονται στον Ειδικό Λογαριασμό της Α.Ε. « Κεντρικό Αποθετήριο Αξιών Α.Ε.» (Κ.Α.Α.) θα πρέπει να ζητήσουν τη δέσμευσή τους από το Κ.Α.Α. και να παραλάβουν απ' αυτό τη σχετική βεβαίωση για τη συμμετοχή τους στη Γενική Συνέλευση την οποία επίσης θα πρέπει να προσκομίσουν στα γραφεία της εταιρείας πέντε (5) πλήρεις ημέρες πριν απ αυτήν.

Όσοι εκ των κ.κ. Μετόχων δεν έχουν αποϋλοποιήσει τις μετοχές τους θα πρέπει κατά την ίδια παραπάνω προθεσμία να καταθέσουν στο ταμείο της εταιρείας τα αποθετήρια έγγραφα των μετοχών τους, ή να προσκομίσουν απόδειξη ότι κατέθεσαν τις μετοχές τους στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή σε οποιαδήποτε Τράπεζα στην Ελλάδα.

Τέλος οι κ.κ. Μέτοχοι οφείλουν να προσκομίσουν στην εταιρεία πέντε (5) πλήρεις ημέρες πριν από τη Γενική Συνέλευση και τα τυχόν έγγραφα αντιπροσώπευσής τους.

08/05/2006

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Βελτίωση των καθαρών αποτελεσμάτων κατά 8,5%

Οι Μινωικές Γραμμές ανακοινώνουν τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2006.

Το πρώτο τρίμηνο του 2006, οι κύριοι παράγοντες που επέδρασαν αρνητικά στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων των εταιριών του κλάδου ήταν η εβδομαδιαία απεργιακή κινητοποίηση των ναυτικών και οι τιμές των καυσίμων που έφθασαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών.

Μητρική Εταιρία

Η Εταιρία παρά τους προαναφερόμενους ανασταλτικούς παράγοντες πέτυχε να βελτιώσει το καθαρό της αποτέλεσμα κατά 8,5 %.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 33,1 εκατ. έναντι € 34,1 εκατ. παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,0 % σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2005, γεγονός που αποδίδεται στη μείωση των δρομολογίων των πλοίων της Εταιρίας κατά 12,8% λόγω της απεργίας των ναυτικών και της αποδρομολόγησης του πλοίου ΔΑΙΔΑΛΟΣ.

Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε σε € 3,9 εκατ., μειωμένη κατά € 1,8 εκατ. σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2005. Η μείωση αυτή, οφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση της τιμής των καυσίμων που επιβάρυνε το σχετικό κόστος κατά 47,1% και συνολικά το λειτουργικό κόστος κατά € 4,1 εκατ. παρά το σημαντικά μειωμένο αριθμό των δρομολογίων.

Το καθαρό αποτέλεσμα παρουσιάζει ζημία € 5,3 εκατ, έναντι € 5,8 της αντίστοιχης περιόδου του 2005 και περιλαμβάνει κέρδος ποσού € 1,4 εκατ. από την πώληση της συμμετοχής που κατείχε η Eταιρία στην MINOAN AGENCIES.

Όμιλος

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 33,1 εκατ. έναντι € 34,3 εκατ. της περυσινής περιόδου. Το λειτουργικό αποτέλεσμα (ΕBITDA) διαμορφώθηκε σε € 3,8 εκατ. από € 5,7 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2005.

Τα καθαρά αποτελέσματα του Ομίλου παρουσιάζουν ζημία € 7,7 εκατ. έναντι €7,8 εκατ. του α΄τριμήνου του 2005. Η διαφοροποίηση που παρατηρείται σε σχέση με τα αποτελέσματα της μητρικής οφείλεται στο αποτέλεσμα της συγγενούς εταιρίας Hellenic Seaways στην οποία οι Μινωικές Γραμμές μετέχουν με ποσοστό 33,3%.

Σημειώνεται ότι στην Hellenic Seaways υπάρχει έντονη εποχικότητα με την υψηλή κερδοφορία της να καταγράφεται τους θερινούς μήνες.

Μεταφορικό έργο

Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής η Εταιρία έχοντας δρομολογήσει, το α’ τρίμηνο του 2006, δυο πλοία στη γραμμή Πάτρα – Βενετία και δυο πλοία στη γραμμή Πάτρα – Αγκώνα, πέτυχε μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες, μεγαλύτερα από το μερίδιο ταξιδίων που της αντιστοιχούσε, διατηρώντας την ηγετική της θέση.

Συγκεκριμένα, τα μερίδια αγοράς διαμορφώθηκαν σε 34,1% στους επιβάτες, 33,9% στα Ι.Χ. οχήματα και 35,9% στα φορτηγά οχήματα, υψηλότερα σε σχέση με το ποσοστό του μεριδίου της (32,7%) στο σύνολο των ταξιδίων.

Στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιά τα μερίδια διαμορφώθηκαν σε 73,8% στους επιβάτες, 66,9% στα Ι.Χ. οχήματα και 50,1% στα φορτηγά οχήματα ενώ στην Εταιρεία αντιστοιχούσε το 49,5% του συνόλου των ταξιδίων.

Προοπτικές

H Εταιρεία, με γνώμονα την ηγετική της θέση στις αγορές που δραστηριοποιείται σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας μέσω της ανάπτυξης νέων εμπορικών συνεργιών σε όλη την Ευρώπη, αισιοδοξεί για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί, τόσο για τη φετινή όσο και για τις επόμενες χρονιές.

www.minoan.gr

Link to comment
Share on other sites

Στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιά τα μερίδια διαμορφώθηκαν σε 73,8% στους επιβάτες, 66,9% στα Ι.Χ. οχήματα και 50,1% στα φορτηγά οχήματα ενώ στην Εταιρεία αντιστοιχούσε το 49,5% του συνόλου των ταξιδίων.

Δηλαδή 1 στα 2 φορτηγά από/προς Ηράκλειο ταξιδεύουν με ΑΝΕΚ και συμπράττοντες; Όχι και άσχημα (για την ΑΝΕΚ εννοώ), εκτός αν κάνει πολύ μεγάλες εκπτώσεις, με αντίστοιχα "αρνητικά" αποτελέσματα από πλευράς εισπράξεων.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.naftemporiki.gr/news/static/06/06/14/1202446.htm

Μινωικές: Στόχος η μείωση του δανεισμού

ΑΝΟΙΚΤΟ αφήνει το ενδεχόμενο περαιτέρω αύξησης της συμμετοχής των Μινωικών Γραμμών στο μετοχικό κεφάλαιο της «Hellenic Seaways» ο διευθύνων σύμβουλος των κρητικής εταιρείας, Αντώνης Μανιαδάκης.

Ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών, Αντώνης Μανιαδάκης.

Παράλληλα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου τόσο με στόχο την ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στη συγγενή της, τη Hellenic Seaways, στην οποία κατέχει ποσοστό μετοχών 33,3%, όσο και για την περαιτέρω μείωση του τραπεζικού δανεισμού.

Μιλώντας με δημοσιογράφους στη διάρκεια κρουαζιέρας των Μινωικών Γραμμών στην Ιταλία, ο κ. Μανιαδάκης σημείωσε ότι η Hellenic Seaways είναι «ο βραχίονας» της κρητικής εταιρείας στην ακτοπλοΐα στις γραμμές εκτός Κρήτης και τόνισε ότι η Hellenic Seaways και οι Μινωικές Γραμμές ελέγχουν το 60% περίπου της συνολικής επιβατικής κίνησης στην ελληνική ακτοπλοΐα (6 εκατ. επιβάτες η HSW και 1 εκατ. οι Μινωικές στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο), εξαιρουμένων βέβαια των πορθμειακών γραμμών.

Η ακτοπλοΐα είναι ο τομέας που αποφέρει σημαντικά περιθώρια κέρδους για την εταιρεία, καθώς τα ναύλα στις γραμμές της Αδριατικής «πιέζονται» σημαντικά, λόγω του ανταγωνισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα έσοδα σε επίπεδο ομίλου για τις Μινωικές ήταν στην εσωτερική αγορά στα επίπεδα των 10,9 εκατ. ευρώ (10,3 εκατ. ευρώ το 2005) και το μεικτό αποτέλεσμα μετά από αποσβέσεις 3,2 εκατ. ευρώ (έναντι 1,7 εκατ. ευρώ το α' τρίμηνο του 2005), ενώ στις γραμμές της Αδριατικής το πρώτο τρίμηνο του 2006 ο κύκλος εργασιών ήταν 22,1 εκατ. ευρώ (έναντι 23,8 εκατ. ευρώ το 2005) και το μεικτό αποτέλεσμα 94 χιλιάδες ευρώ, έναντι 3,9 εκατ. ευρώ το 2005.

Σε ό,τι αφορά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, είναι ένα σενάριο που εξετάζει η διοίκηση, ενώ δεν αποκλείονται και άλλες λύσεις ή συνδυασμός αυτών, με στόχο τη μείωση των δανειακών υποχρεώσεων.

Ωστόσο, όλα απαιτείται να γίνουν με προσοχή, καθώς πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο οι 40.000 μικρομέτοχοι της κρητικής εταιρείας όσο και ισχυροί μέτοχοι μειοψηφίας όπως είναι η Attica Group, η οποία συμμετέχει με ποσοστό 11%, και ο εφοπλιστής, Πάνος Λασκαρίδης με 5%.

Αν και στη διάρκεια της χρήσης του 2005 οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 50 εκατ. ευρώ περίπου, δεν παύουν να αποτελούν έναν πονοκέφαλο για τη διοίκηση των Μινωικών.

Ο άλλος «πονοκέφαλος» είναι τα καύσιμα, πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία κατέβαλε το 2005 περί τα 53,6 εκατ. ευρώ, έναντι 39,9 εκατ. ευρώ περίπου το 2004, ενώ για το τρέχον έτος προϋπολογίζει συνολικό κόστος καυσίμων άνω των 60 εκατ. ευρώ.

Αν δεν ήταν το κόστος καυσίμων, εκτός από το ιστορικό ρεκόρ εσόδων, η εταιρεία θα είχε να επιδείξει και ιστορικό ρεκόρ κερδών, υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών.

Σημειώνεται ότι, στη χρήση 2005, η εταιρεία πραγματοποίησε έσοδα ύψους στα 204,2 εκατ. ευρώ, έναντι 191, 5 εκατ. ευρώ στη χρήση 2004, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 17 εκατ. ευρώ, έναντι 12,2 εκατ. ευρώ το 2004, σημειώνοντας αύξηση 39,5%.

Ενα μέρος βέβαια των κερδών αυτών (9,3 εκατ. ευρώ) οφείλεται στην πώληση των μετοχών που κατείχε στις εταιρείες FORTHnet και ΑΝΕΚ, καθώς και του πλοίου «Δαίδαλος».

Στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας, σε επίπεδο ομίλου, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 33,1 εκατ. ευρώ, έναντι 34,3 εκατ. ευρώ της περυσινής περιόδου. Τα καθαρά αποτελέσματα του Ομίλου παρουσιάζουν ζημία 7,7 εκατ. ευρώ, έναντι 7,8 εκατ. ευρώ του α' τριμήνου του 2005.

Το μεγάλο πλεονέκτημα που εμφανίζει η εταιρεία έναντι του ανταγωνισμού είναι ο σύγχρονος στόλος της, καθώς το σύνολο των πλοίων της έχει ναυπηγηθεί μετά το 1998, ενώ «όπλο» της είναι, σύμφωνα με τον κ. Μανιαδάκη, η υψηλή ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες.

Επισημαίνεται ότι οι Μινωικές Γραμμές τιμήθηκαν στο πλαίσιο των βραβείων Greek Shipping Awards 2005, από τη διεθνή ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd's List», με το βραβείο Passenger Line of the Year.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Link to comment
Share on other sites

Η ακτοπλοΐα είναι ο τομέας που αποφέρει σημαντικά περιθώρια κέρδους για την εταιρεία, καθώς τα ναύλα στις γραμμές της Αδριατικής «πιέζονται» σημαντικά, λόγω του ανταγωνισμού

Τελικα τι γινεται στην ακτοπλοια? Αποφερει σημαντικα περιθωρια κερδους οπως λεει ο Μανιαδακης η οι εταιρειες δε βγαινουν οπως διαρρηγνυει τα ιματια της η Ενωση Εφοπλιστων Ακτοπλοιας?

Link to comment
Share on other sites

Νικ με μια προσεκτικοτερη ματια και και κοιτωντας τη λεπτομερεια στα ματια :confused: λεει οτι η ακτοπλοια αποφερει σημαντικα περιθωρια κερδους για την εταιρια.

Και να σταθουμε σ αυτο γιατι δεν ξερω αλλα πλοια στην ακτοπλοια με μεσο ορο το χειμωνα 800 επιβατες και 90 φορτηγα.

Αρα μιλαμε για την ακτοπλοικη δραστηριοτητα της εταιριας και οχι την ακτοπλοια γενικως οπου οντως γινεται της μουρλης το πανηγυρι.

Link to comment
Share on other sites

Αποκαλυπτικές δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Minoan, Αντώνη Μανιαδάκη

Η αλλαγή σημαίας είναι στα σχέδια της εταιρείας. Το κοιτάμε. Όχι άμεσα όμως. Ορίστε η είδηση που θέλατε». Την δήλωση αυτή έκανε ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών Γραμμών Αντώνης Μανιαδάκης στη διάρκεια του ταξιδιού που οργάνωσε η ηρακλειώτικη εταιρεία για δημοσιογράφους και χρηματιστές στην Ιταλία. Η αποκάλυψη έγινε όταν η συζήτηση στράφηκε στο θέμα της πλήρους απελευθέρωσης της ακτοπλοϊας.

Στο ίδιο μήκος κύματος όμως εκπέμπει και η ΑΝΕΚ. Η χανιώτικη εταιρεία είναι η πρώτη που έχει κινηθεί για να αλλάξει σημαία στα πλοία της αφού το κόστος του ελληνικού νηολογίου είναι μεγάλο ενώ υπάρχει ακόμη ο κρατικός παρεμβατισμός. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Α» η ΑΝΕΚ ετοιμαζόταν να αλλάξει σημαία σε ένα ro-ro, δηλαδή πλοίο μεταφοράς οχημάτων . Όμως επειδή στο πλοίο μπήκε πωλητήριο πάει για άλλο.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι μόλις μία εταιρεία αλλάξει σημαία έστω και σε ένα της πλοίο τότε θα ακολουθήσουν οι περισσότερες.

Οι σημαίες έχουν προταθεί στους ακτοπλόους είναι καταρχήν της Κύπρου και της Μάλτας ενώ ως εναλλακτικές είναι της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιταλίας. Στο πλευρό τους φαίνεται ότι έχουν και τραπεζικά ιδρύματα τα οποία συμμετέχουν σε κοινοπρακτικά δάνεια τα οποία έχουν δοθεί στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Οι τράπεζες «καίγονται» περισσότερο από τους ακτοπλόους αφού σε ενδεχόμενο «κραχ» θα τους μείνουν τα πλοία αμανάτι και θα τρέχουν μετά να βρουν αγοραστές να τα πουλήσουν. Ο δανειακές υποχρεώσεις, ύψους ενάμιση δισεκατομμυρίου ευρώ, που έχουν οι ακτοπλοϊκές στις τράπεζες σε συνδυασμό με τα καύσιμα μετατρέπουν σε εφιάλτη κάθε σκέψη για ένα καλύτερο αύριο.

Όλοι συμφωνούν ότι η κατάσταση δεν πάει άλλο. « Ας αναλάβει η Πολιτεία τις υποχρεώσεις της επιτέλους όπως κάνουμε εμείς με απόλυτη συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια» τονίζουν.

Οι συνθέσεις και το 10μηνο

Όπως οι ποντοπόροι έτσι και οι ακτοπλόοι ζητούν ευελιξία στις σύνθεση πληρώματος. Η αλλαγή σημαίας θα τους λύσει τα χέρια αφού δεν θα έχουν δεσμεύσεις. Επίσης, δεν θα είναι υποχρεωμένοι να απασχολούν το πλήρωμα για 10μήνες στον χρόνο. «Και πάλι θα προτιμάμε έλληνες τους οποίους θα κρατάμε όσο λειτουργεί το πλοίο» επεσήμαναν στην «Α» και προσέθεσαν: « Ας πάνε να ζητήσουν και οι ξενοδοχοϋπάλληλοι 10μηνη υποχρεωτική απασχόληση από τα ξενοδοχεία και εάν ξανανοίξουν μας το λέτε.» και προσθέτουν:

«Οι θέσεις εργασίας δημιουργούνται με την ανάπτυξη των ακτοπλοικών εταιρειών. Οι εταιρείες όμως συρρικνώνονται κάθε χρόνο και τα πλοία λιγοστεύουν και θα χαθούν και άλλες θέσεις εργασίας στην ακτοπλοία».

Δημοσιευμα απο την Αξια.

Εγω απλα θα πω οτι ηρθαν δευτεροι. Αυτα τα εκανε πρωτος ο Μανουσης. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Κάτι αντίστοιχο για αλλαγή σημαίας έχει αναφερθεί και επισήμως στο ενημερωτικό δελτίο για το 2005 της ΛΑΝΕ ως λύση στο θέμα της 35ετίας...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...