Jump to content
Shipfriends

Ανθρωποκτονία με θύμα επιβάτη του Blue Horizon || 05.09.2023


Recommended Posts

Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί ,όμως στα σάιτ και τις εκπομπές παίζει βιντεο με την ανακοίνωση του Έλυρος για την καθυστέρηση λόγω του περιστατικού όπου αναφέρεται "το περιστατικό δεν έχει σχέση με το πλοίο" και αφήνουν να εννοηθεί ότι το Blue Horizon έκανε αυτή την ανακοίνωση..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Αποτρόπαιο και δυστοπικό γεγονός.

Παρά ταύτα, επειδή την υπόθεση ανέλαβαν να διαλευκάνουν από πολύ νωρίς δημοσιογράφοι, κανάλια, ιστότοποι και λοιποί έγκαιροι διαμορφωτές της-πάντοτε ευαίσθητης και διαρκώς έκπληκτης-κοινής γνώμης, έχω την εντύπωση ότι υπάρχει παρασκήνιο και γεγονότα που δεν αποκαλύπτονται, όχι κατ' ανάγκην εκ προθέσεως, αλλά ίσως δεν βολεύουν το κυρίαρχο αφήγημα.

Καταθέτω την δική μου-ίσως ασήμαντη-μαρτυρία ότι την ώρα που φεύγουν τα "Κρητικά" δεν είναι σπάνια το φαινόμενο επιβάτες της τελευταίας στιγμής(κυρίως νεαρής ηλικίας) μέ ή χωρίς δίκυκλα να ορμούν στον καταπέλτη την ώρα που οι κάβοι βιράρονται, αλλά πάντα γίνεται κάτι διαφορετικό από αυτό που έγινε στο Blue Horizon: ή καταφέρνουν να μπουν επειδή το καράβι δεν κάνει κίνηση πρόσω την τελευταία στιγμή ή δεν μπαίνουν επειδή κάποιος (ενίοτε και ο καβοδέτης) τους απομακρύνει-σε αυτή την περίπτωση πάντοτε ακολουθεί καυγάς στον ντόκο.

Ο @Nick the Greek έχει επανειλημένα σχολιάσει εύστοχα την ανεπάρκεια του ΛΣ-ΕΛΛ.ΑΚΤ όσον αφορά στην λειτουργία του λιμανιού. Δυσλειτουργία και εδώ: Κάβοι βιράρονται και καταπέλτες μένουν ανοικτοί ενώ το πλοίο σαλπάρει. Δεκαετίες γίνεται παντού, αλλά πέρα βρέχει. Φαίνεται ότι υπήρχε λιμενικός αλλά ήταν στον Άη-Διονύση. Δεν πρέπει να ελεγχθεί μόνο ο Κεντρικός Λιμενάρχης, έστω και θεωρητικά υπεύθυνος για τους κατωτέρους του. Πρέπει να ελεγχθεί και το συγκεκριμένο χαμηλόβαθμο όργανο γιατί δεν ήταν στην θέση του και αν ήταν μόνο ένας για 3 βαπόρια που έφευγαν, να ελεγχθεί και ο προϊστάμενός του για την ελλιπή στελέχωση της υπηρεσίας. Δεν μπορεί να μένουν στο απυρόβλητο οι κυρ-Βασίληδες αυτού του κόσμου και να φταίει μόνο το "σύστημα". (Αναμενόμενη και η αντίδραση της ΠΕΝΕΝ. Δεν εκπλήττομαι).

Το ίδιο, αλλά αντίστροφα, ισχύει και για τις "Επιχειρήσεις Αττικής": Δεν μπορεί το management (κάθε επιπέδου) να μείνει στο απυρόβλητο και όλο το άγος να το επωμισθούν οι 4 κατηγορούμενοι. Ασφαλώς φέρουν και οι ίδιοι την ατομική τους ευθύνη, αλλά η Εταιρική Κουλτούρα πάσχει, αν ληφθούν υπ΄ όψιν τα κατά καιρούς καταμαρτυρούμενα με αποκορύφωμα τον θάνατο ενός ανθρώπου. To management team είναι περήφανο για ότι έχει επιτύχει και για τις ανοησίες τύπου banners;

Δύο παρατηρήσεις:

  1. Δεν μπορεί να μπαίνουν όλα στο blender. Λίγο κράτει στην συνομωσιολογία δεν βλάπτει.
  2. Κάθε κατηγορούμενος είναι αθώος μέχρι να αποδειχθεί η ενοχή του από συγκροτημένο σύστημα απονομής δικαίου-κοινώς "Δικαιοσύνη".
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ferry Himuka said:

Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί ,όμως στα σάιτ και τις εκπομπές παίζει βιντεο με την ανακοίνωση του Έλυρος για την καθυστέρηση λόγω του περιστατικού όπου αναφέρεται "το περιστατικό δεν έχει σχέση με το πλοίο" και αφήνουν να εννοηθεί ότι το Blue Horizon έκανε αυτή την ανακοίνωση..

Και απο την πλωρη του Ελυρος παντως ενας δεν υπηρχε εν ωρα αναχωρησης να πεταξει ενα σωσιβιο στον ανθρωπο που πνιηοταν μπροστα τους;Ανακοινωση θυμηθηκαν να βγαλουν.

Link to comment
Share on other sites

Αποτροπιασμός!!

Πέταξαν κατευθείαν στο κάδο σκουπιδιών την ναυτοσύνη...

Τα κωλοπαιδα όπως είναι γνωστό πότε δεν προσλαμβάνονται από σοβαρές εταιρείες...

Και η πράξη τους αυτό έδειξε το ποσό καλά "παιδιά" είναι...

Και όχι μόνο αυτό φύγανε σαν να μην τρέχει τίποτα!

Όσο για το λιμενικό ας το αφήσουμε! Όλοι εμείς οι "άσχετοι" ξέρουμε πως λειτουργουν οι λιμενικοί...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν άσκησε και στους 4 για τις ίδιες κατηγορίες.

Σε αυτόν ο οποίος έσπρωξε, άσκησε δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο, στους άλλους δύο που ήταν στον καταπέλτη για συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και στον πλοίαρχο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες (Σαμίνα θυμίζει το τελευταίο).

Κακουργηματικού χαρακτήρα όλα τα αδικήματα.

Link to comment
Share on other sites

Ολη η ευθύνη στο πλήρωμα λοιπόν και το ενδιαφέρον εστιάζεται στις απολογίες των ναυτικών... δεν υπάρχει επικοινωνιακά άλλος δρόμος για την Αττικα...

Edited by CATHA
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MILTIADIS said:

Και απο την πλωρη του Ελυρος παντως ενας δεν υπηρχε εν ωρα αναχωρησης να πεταξει ενα σωσιβιο στον ανθρωπο που πνιηοταν μπροστα τους;Ανακοινωση θυμηθηκαν να βγαλουν.

Συμφωνα με τα οσα γραφονται παντα απο τις μαρτυριες, οταν στο ελυρο καταλαβαν τι ειχε γινει πεταξαν σωσιβιο αλλα ηταν αργα.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, MILTIADIS said:

Και απο την πλωρη του Ελυρος παντως ενας δεν υπηρχε εν ωρα αναχωρησης να πεταξει ενα σωσιβιο στον ανθρωπο που πνιηοταν μπροστα τους;Ανακοινωση θυμηθηκαν να βγαλουν.

Αν η φόρτωση συνεχιζόταν στον Έλυρο, δεν θα υπήρχε πλήρωμα ακόμη στην πλώρη. Τελευταία στιγμή πάνε τρέχοντας από το γκαράζ.

 

Η ταπεινή μου άποψη είναι πως όλες οι παθογένειες του χώρου βγήκαν μαζί στην επιφάνεια για να συμβεί αυτό που συνέβη και συμφωνώ απόλυτα με τον @georgios express πως πρέπει να ξεχωρίσουμε τα γεγονότα από τις κορώνες και να αποφύγουμε το τσουβάλιασμα. Νομίζω έχουμε 3 κομμάτια που συνθέτουν το συμβάν:

 

1) Η Ρίψη στη Θάλασσα

Δε χωράει πολλή κουβέντα για το πως μεταχειρίστηκαν τον άτυχο επιβάτη. Πλήν όμως, ενώ είδαμε αρκετά βίντεο της ώρας του συμβάντος και λίγο μετά, δεν έχουμε δεί ούτε ένα σχετικά με το τι έγινε πρίν. Μήπως ο συγκεκριμένος άνθρωπος είχε και προηγουμένως διαπληκτισμό με το πλήρωμα, μήπως το συμβάν ήταν συνέχεια προηγούμενης επαφής? Αυτό πρέπει να ερευνηθεί έτσι ώστε να έχει ο ανακριτής μια πιο πλήρη εικόνα. Δε δικαιολογείται η ενέργεια προφανώς, αλλά υπάρχει και το πρίν που πρέπει να ερευνηθεί.

 

Μέσα στα χρόνια έχω δεί κάμποσα τέτοια συμβάντα. Αυτοκίνητα να παρκάρουν τα μισά επάνω στον καταπέλτη για να εμποδίσουν το πλοίο να φύγει και να εκβιάσουν επιβίβαση, άνθρωπο να προσπαθεί να κρατηθεί από τα νύχια του καταπέλτη του αναχωρούντος πλοίου, έξαλλους επιβάτες να επιτίθενται στο πλήρωμα και άλλα πολλά παρόμοια. Από την άλλη πλευρά υπάρχει η πίεση της αναχώρησης και της αποφυγής καθυστέρησης, ενώ την ίδια στιγμή η τυπολατρία που πολλές φορές βλέπουμε και δεν αφήνει περιθώρια ελιγμών στο πλήρωμα, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της εταιρείας.

 

Για το ΛΣ ας μην επαναλαμβάνομαι, όσοι με διαβάζετε χρόνια τα ξέρετε. Στην πράξη αυτό που συμβαίνει στο λιμάνι είναι πως ειδικά όταν καθυστερεί ένα πλοίο, τα όργανα είναι σε αναμμένα κάρβουνα γιατί επεκτείνεται η ώρα υπηρεσίας τους. Όταν λοιπόν μαζέψουν όλα τα ζυγολόγια από τις νταλίκες και σταματήσει η φόρτωση τροχοφόρων, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το όργανο δε θα περιμένει τον απόπλου γιατί το Traffic μπορεί να αργήσει να δώσει άδεια απόπλου στο πλοίο. Θα καβαλήσουν το μηχανάκι ή το ΙΧ τους και θα πάνε για το Α' Λιμενικό ώστε να σχολάσουν το δυνατόν νωρίτερα. Κάτι μου λέει πως για μια τέτοια περίπτωση μιλάμε κι εδώ. Μόνο που το τι έχει συμβεί, σίγουρα δεν θα το διαλευκάνει η ΕΔΕ. Δεν ξέρω αν στέκει νομικά, αλλά μόνο εισαγγελέας θα ανοίξει στόματα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια ανενδοίαστη ατάκα οργάνου του ΛΣ πρίν μερικά χρόνια έξω από το Κρήτη Ι, "εδώ έχω μετοχές τους, πρόστιμο θα τους κόψω?"

 

Όπως έλεγα χθές το βράδυ στην παρέα μου και είπε σήμερα πολύ σωστά ο Μαμίδης, τίποτε από όλα αυτά δεν θα είχε γίνει αν έκλειναν τον καταπέλτη πρίν αναχωρήσουν. Το πολύ-πολύ να είχε σπάσει κανένα πόδι πέφτοντας στο τσιμέντο. Στα περισσότερα λιμάνια λόγω εγκαταστάσεων δεν είναι εύκολο ή δυνατό αλλά τουλάχιστον στον Πειραιά έπρεπε να γίνεται. Αλλά φυσικά ούτε το ΛΣ έχει κανένα κίνητρο να επιβάλλει κάτι τέτοιο, ούτε και οι εταιρείες συνεννοούνται μεταξύ τους. Τελικά λοιπόν, μια απλή εφαρμογή κανόνων ασφαλείας που τηρούνται ακόμη και στη νότιο Ιταλία, θα είχε γλιτώσει μια ανθρώπινη ζωή.

 

2) Η Εγκατάλειψη

Για μένα αυτό είναι το πιο απεχθές κομμάτι του συμβάντος. Όταν διαπληκτίζονται άνθρωποι επάνω στην άκρη του καταπέλτη ενός κινούμενου πλοίου, πολλά μπορούν να πάνε στραβά. Και χθές πήγαν. Από κεί και πέρα όμως, έχει σημασία πως διαχειρίζεται κανείς αυτό που συνέβη. Και η διαχείριση από το πλοίο και την εταιρεία ήταν κατάπτυστη. Δεν γίνεται να σου έχει πέσει άνθρωπος στη θάλασσα και να συνεχίζεις το ταξίδι σα να μη συμβαίνει τίποτα, γυρνώντας πίσω μόνο αφού σε έχουν αναγκάσει. Δυστυχώς όλο αυτό εμένα μου θύμησε Αντώνη Πλυτζανόπουλο και Garoufallia C, διαβάστε το οι νεότεροι. Όσο κι αν το σκέφτομαι, δεν μπορώ να βρώ την παραμικρή δικαιολογία. Πραγματικά νόμιζαν ότι μπορούσαν να συγκαλύψουν ένα έγκλημα που έγινε σε κοινή θέα τόσων ανθρώπων?

 

Για μένα και εδώ πέρα από τις ατομικές ευθύνες των εμπλεκομένων, υπάρχουν και άλλου είδους ευθύνες σε διαφορετικό επίπεδο. Στην εταιρεία γιατί έχει καλλιεργήσει μια κουλτούρα σιωπής και συγκάλυψης, πατώντας επάνω στην παντοδυναμία της και στο ότι κάνει ό,τι θέλει σε ΛΣ και ΥΕΝ. Τα διάφορα περιστατικά στα πλοία της τα έχουμε δεί εδώ στο Shipfriends αλλά και σε όποια μέσα δεν δεσμεύονται από οικονομική σχέση(πχ. διαφήμισεις) και προσωπικές σχέσεις με τις εταιρείες. Τεράστια ευθύνη εδώ για μένα και σε ΛΣ και ΥΕΝ οι οποίοι έχουν κατεβάσει τα σώβρακά τους. Και αυτά τα έχουμε στηλιτεύσει κατά καιρούς, πλήρης συγκάλυψη συμβάντων, αποφυγή ονομαστικής αναφοράς σε πλοία του ομίλου όταν αναγκαστούν να τα αναφέρουν, και μη διερεύνηση κραυγαλέων περιστατικών. Γνωρίζοντας σαν υπάλληλος της εταιρείας όλο αυτό το πλαίσιο, νομίζω μπορεί κανείς να αρχίσει να καταλαβαίνει γιατί ενήργησαν έτσι αρχικά.   

 

3) Το Αμέσως Μετά

Εδώ για μένα χάνουμε τη μπάλα όπως πάντα. Ναι πρέπει να ακολουθηθεί ο νόμιμη οδός για τους άμεσα υπευθύνους. Αλλά δεν γίνεται να είναι εκτός κάδρου η εταιρεία και το Λιμενικό Σώμα. Σε μια άλλη χώρα θα είχε επέμβει και η Σημαία έτσι ώστε να ερευνηθούν και οι διαδικασίες ασφαλείας και η κουλτούρα της εταιρείας. Για τους λόγους που εξήγησα παραπάνω, είναι κι άλλοι που πρέπει να κάτσουν στο σκαμνί.

 

Από κεί και πέρα, όλα με μέτρο. Ο τρόπος αντίδρασης σε αυτό όλο που ζούμε, δεν είναι να κράζει κανείς στα social media αλλά να με πράξεις και στάση ζωής. Καθείστε ο καθένας και σκεφτείτε τι μπορείτε να κάνετε στην καθημερινή σας ζωή και στις επιλογές σας ώστε βάλετε το λιθαράκι σας για να μην έχουμε τέτοια περιστατικά. Δεν είναι τέρατα όλοι οι ναυτικοί της Attica, ούτε αθώες περιστερές όλοι οι επιβάτες που θυμήθηκαν να καταγγείλουν συμβάντα από τα τελευταία χρόνια. Χρειάζεται ψυχραιμία και κατανόηση της άλλης πλευράς.

 

Τέλος, κάποιος φίλος έκανε λόγο για κουλτούρα ασφαλείας και την έλλειψη αυτής. Τα έχω ξαναπεί, όλα εκεί καταλήγουν και τέτοια κουλτούρα στην Ελλάδα δεν έχουμε. Ούτε στην ακτοπλοοία, ούτε στα τρένα, ούτε στα σουβλατζήδικα, ούτε στην παραγωγή ελαιολάδου. Ευτυχώς ή δυστυχώς όμως αυτό δεν αποκτάται με το πάτημα ενός κουμπιού. Χρειάζεται χρόνος, εκπαίδευση και αλλαγή της νοοτροπίας. Αυτό δε γίνεται ούτε με απόφαση του ΥΕΝ, ούτε με διαταγή του Αρχηγού ΛΣ, ούτε με ευχές. Πρώτα απ΄ όλα ξεκινάει από εμάς τους ίδιους και την καθημερινή μας ζωή.

Link to comment
Share on other sites

O υπουργός, σε δηλώσεις του στον ANT1, ζήτησε συγνώμη και προσπάθησε να μαζέψει τις πρωινές του δηλώσεις που ξεσήκωσαν και τις πέτρες.

@Kaptennemo Δεν υπάρχει αμέλεια στη συγκεκριμένη περίπτωση. Είπαμε υπάρχει τεκμήριο αθωότητας μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση, αλλά υπάρχει και οπτικό υλικό από πολλές διαφορετικές πηγές και διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Γενικά μιλώντας πάντως, η Attica θερίζει ότι έχει σπείρει τα προηγούμενα χρόνια, όσον αφορά τα ελαστικότερα κριτήρια επιλογής πληρωμάτων, αλλά και την απουσία ουσιαστικής εκπαίδευσης τους σε θέματα διαχείρισης γεγονότων τέτοιου είδους.

 

Link to comment
Share on other sites

προσωπικά πιστεύω ότι δεν χρειάζεται κάποια εκπαίδευση για να μην ρίξεις κάποιον στις προπέλες ενώ πλοίου, ότι κι αν σου έχει κάνει. σκύλος να είχε πέσει στη θάλασσα θα τον μάζευαν και του έδιναν και τροφή/φροντίδα για όλο το ταξίδι. 

χρειάζεται απλά να θέλεις να ξανασυναντήσεις την οικογένεια σου την επόμενη μέρα και να μην είσαι τόσο ηλίθιος που να πιστεύεις πως όλο αυτό μπορεί να γίνει χωρίς να πάρει κανείς χαμπάρι τίποτα. 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

@hayabusagr το έθεσες πολυ σωστα

και όμορφα χωρίς Εταιρική κουλτούρα γιατί δεν έχει καμία σχέση χωρίς γιατί δεν τον είδε το πλήρωμα του Ελυρού όπως είπε  ο “μεγαλομέτοχος” αφού ετσι κι αλλιώς μέσα σε 5 δευτερόλεπτα από την πίεση έχεις διαλυθεί , Πολύ απλά δείτε το βίντεο με πόση άνεση το έκανε και …αυτα

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Πληροφορήθηκα το όνομα του πλοιάρχου. Είχα ακουσει μόνο καλά για εκείνον από τα χρόνια που ήταν υπαρχος. Κρίμα. Ίσως δεν του άξιζε τέτοια τυχη. Το λόγο τώρα έχει η δικαιοσύνη... 

Link to comment
Share on other sites

Μην περιμένετε ακόμα συγγνώμη από την Αττική. Οι δικηγόροι και η ασφαλιστική τους εταιρεία θα τους πουν να αποφύγουν να πουν οτιδήποτε γιατί δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν καμία πιθανότητα οι δηλώσεις τους να παραδεχτούν ακούσια οποιαδήποτε ευθύνη. Αυτό ισχύει για κάθε εταιρεία οπουδήποτε στον κόσμο που έχει βιώσει μια τέτοια τραγωδία. Μόνο αφού εκδοθούν οι επίσημες εκθέσεις και διαπιστωθεί ότι φταίει η εταιρεία, θα ζητήσουν συγγνώμη και θα υποσχεθούν ότι θα εφαρμόσουν αυστηρά νέα πρωτόκολλα για να μην συμβεί ξανά κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

Έρχομαι να προσθέσω και εγώ ένα κομμάτι στο thread που έχει ανοίξει, ως δημοσιογράφος και κομμάτι δημοσιογραφικής έρευνας που έκανα από εχτές τα ξημερώματα έως και σήμερα την ώρα που σας γράφω.

 

Θα προσπαθήσω να κρατήσω χαμηλά τους τόνους και ας έχω μια προδιάθεση με την εταιρεία λόγω γεγονότων που με ταλαιπώρησαν τον Ιούλιο με το Blue Galaxy.

 

Εύστοχα η εισαγγελία άσκησε κατηγορία με ενδεχόμενο δόλο, ερευνάται και το κίνητρο της ρατσιστικής βίας που θα προστεθεί μετέπειτα εάν είναι βάσιμη η κατηγορία. Αυτό γίνεται διότι υπάρχουν μαρτυρίες ανθρώπων εντός του πλοίου να αναφέρουν πως ακούστηκε, από συγκεκριμένους ανθρώπους που εκπροσωπούν την εταιρεία ως εργαζόμενοι της, πως έλα μωρέ αφού φαινόταν ότι ήταν χαζός, τρελός, βλάκας ( συγγνώμη για τις εκφράσεις).

 

Σε συνέχεια όσων διαδραματίστηκαν επιβεβαίωσα πως η αναπηρία που αναφέρθηκε ευσταθεί όμως η αναπηρία του είχε να κάνει με την δυσκολία ηρεμίας του σε κλειστούς χώρους και συγκέντρωσης του. (Αναφέρθηκε το ΔΕΠΥ το βάζω με ερωτηματικό) διότι υπήρχαν και υπάρχουν αρκετές μαρτυρίες από άστεγους στον Πειραιά και συγκεκριμένα πλησίον της Ε3-Ε2 πως ήξεραν προσωπικά τον Α. Διότι όταν ταξίδευε συνήθιζε να περνάει και να τους χαιρετάει ΑΦΟΥ άφηνε τα πράγματα του στο πλοίο διότι δεν ήθελε να μείνει κλεισμένος μέσα αλλά ούτε να χάσει την θέση που του άρεσε (συγκεκριμένοι ψυχαναγκασμοί).

Η άρνηση πρόσβασης στο πλοίο από τους εργαζόμενους της εταιρείας έγινε σε άνθρωπο που είχε ήδη δώσει το εισιτήριο του σε πρότερο έλεγχο μάλιστα στην αρχή ισχυρίστηκαν το αντίθετο ότι δηλαδή δεν είχε εκδώσει εισητηριο, γιατί ως συνήθη πρακτική δεν επικυρώνουν τα εισιτήρια την ίδια στιγμή που τα παραδίδουμε αλλά συνήθως μετά τον απόπλου του πλοιου. Καταρρίφθηκε σχεδόν αμεσα όμως και μάλιστα στις δέκα ερωτήσεις/απαντήσεις που κοινοποίησε η εταιρεία λέγεται ακριβώς αυτό. Το ότι είχε δώσει το εισιτήριο του.

Έτσι καταρρίπτεται η θεωρία του ότι ήταν "άνευ εισιτηρίου " που εξαρχής δεν είχε σημασία εάν με ρωτάτε. 

Σε συνέχεια των προηγούμενων υπάρχει ταυτοποίηση ενήλικα μέσω βίντεο από τις κάμερες του λιμένα που έχει ίδια εμφάνιση να πηγαίνει προς την είσοδο του πλοίου περί τις 19.30 (οι χρόνοι που αναφέρω είναι σύμφωνα με το timestamp του βίντεο). Δεν γνωρίζω εάν υπάρχει βίντεο που να τον δείχνει να βγαίνει προσωρινά από το πλοίο, πιθανώς και να υπάρχει μεν.

Συνήθιζε όπως και την ημέρα που δολοφονήθηκε (ο όρος που χρησιμοποιώ έχει να κάνει με τις πράξεις που οδήγησαν στον θάνατο αυτού του ανθρώπου) να βρίσκεται  έξω από το πλοίο και όταν καταλάβαινε έντονη κινητικότητα πριν το λύσιμο των πρώτων καβων να εισέρχεται στο πλοίο εκ νεου. Μάλιστα στο παρελθόν είχε παρόμοια τραυματική εμπειρία οπότε δικαιολογεί την "τρεμούρα" του  να προλάβει να επιβιβαστεί στο παρελθόν είχε σταθεί τυχερός διότι βρέθηκε ένας άνθρωπος που του πλήρωσε το εισιτήριο για τις μινωικές (εκείνο το διάστημα έτυχε και έφευγαν μετά από της ΑΝΕΚ ). Οπότε ταξίδεψε κανονικά για την πατρίδα του την Κρήτη.

Όσον αφορά τα πράγματα του, τα πράγματα του δεν ήταν σε θέση κάποιος να τα αναγνωρίσει διότι βρισκόταν από νωρίς στο πλοίο όπως προείπα όμως στις 22.20 κοντά στην πύλη Ε3 βρέθηκε μια βαλίτσα χρώματος μαύρου και ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια μαζί με μια δερμάτινη ζώνη και ένα σαπούνι. Δεν βρέθηκαν αλλά ρούχα τουλάχιστον μέχρι τις 03.52 όπου και πραγματοποιήθηκε ο δεύτερος απόπλους του πλοίου. (Ενδεχομένως να βρεθούν εντός των επόμενων ημερών μέσα στο πλοίο.)

Η αλήθεια είναι πως η αναχώρηση του πλοίου για δεύτερη φορά θα μου μείνει για πάντα χαραγμένη διότι επικρατούσε στο λιμάνι μια σιγή και κυρίως ένα αίσθημα "τι έγινε ρε ; " Πραγματικά όταν φωτογράφιζα τον απόπλου του είχα μουδιάσει στην σκέψη του τι είχε συμβεί 5 ώρες πριν.

 

Τέλος εκτός από μια μεγάλη συγγνώμη για το όσα έγραψα και ένα ευχαριστώ για όσους το διαβάσατε εδώ θα ήθελα να προσθέσω κάτι ως προσωπική χροιά σε αυτό το γεγονός. Μακριά από εταιρείες κέρδη, ονόματα και δεν ξέρω και εγώ τι.

Αφού  συνέβη το δυστύχημα με το Σάμινα έτυχε να χάσουμε με τους γονείς μου το πλοίο για Σάμο διότι τότε την προβλεπόμενη ώρα αναχώρησης είχαν ήδη σηκώσει μπουκαπόρτα και το πλοίο ανέμενε το οκ για να αναχωρήσει. (Είχαμε κάνει το λάθος να πάρουμε ηλεκτρικό οπότε είχαμε μπερδευτεί έτσι όταν φτάσαμε βρεθήκαμε 2 λεπτά μετά τον προγραμματισμένο απόπλου). Μεν τότε είχαμε βρει τρόπο να πάμε στον προορισμό μας διότι βρέθηκε πλοίο που αναχωρούσε για Σύρο (άλλης εταιρείας) ο καπετάνιος δέχτηκε να μας βάλει εμάς και άλλα 20 άτομα στο πλοίο ΑΝΕΥ εισιτηρίου και ενημέρωσε μέσω ασυρμάτου να αναμένει το πλοίο που θα μας παραλάμβανε στην Σύρο, όπερ και εγένετο. Τέλος πάντων έκτοτε έχω ταξιδέψει τουλάχιστον άλλες 500 φορές (χωρίς να υπερβάλλω) με πλοία. Ποτέ όμως δεν έχει τηρηθεί αυτό. Κλειστή μπουκαπόρτα ΠΡΙΝ την αναχώρηση.

Δυστυχώς η ανευθυνότητα του πάμε και όπου βγει  όπως είδαμε στα Τέμπη, όπως είδαμε στις φωτιές όπως είδαμε και από τον τον καπετάνιο δείχνει πόσο αναλώσιμοι είμαστε. Έπρεπε να βγει το ταξίδι, έπρεπε να φύγουν με εντολές άλλων.

Δεν θέλω να τσουβαλιασω τίποτα και κανέναν όμως δυστυχώς αυτό δείχνει την κοινωνία μας και την αποστροφή που εμφανίζει.

 

Από εχτές το βράδυ Έχω από εχτές το βράδυ έχω πολύ μίσος, διότι είδα έναν άνθρωπο σαν εμένα να χάνει την ζωή του. Εκείνος διότι είχε μια ρουτίνα συγκεκριμένη, εγώ θα μπορούσα διότι μου αρέσει να φωτογραφίζω και υπάρχει ο κίνδυνος να ξεχαστω και μετά από άγχος διότι έχω χάσει πλοίο, να τρέχω και να βρεθώ στην δίνη των νερών.

Έτσι δοθέντος της ευκαιρίας θέλω να σας ζητήσω να παραμείνετε άνθρωποι και να κοιτάτε και τον διπλανό σας.

 

Διότι όλοι μπορούμε να βρεθούμε σε αυτή την θέση. Με ή χωρίς εισητηριο.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, gpap2006 said:

Πληροφορήθηκα το όνομα του πλοιάρχου. Είχα ακουσει μόνο καλά για εκείνον από τα χρόνια που ήταν υπαρχος. Κρίμα. Ίσως δεν του άξιζε τέτοια τυχη. Το λόγο τώρα έχει η δικαιοσύνη... 

Γνωρίζοντας και τους τέσσερις για τους οποίους μόνο καλά λόγια είχα  να πω και το εννοώ . Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται να έκαναν ΟΛΑ λάθος 

Link to comment
Share on other sites

Πρώτα απ΄όλα θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του  θανόντος. Είναι τραγικό εν έτη 2023 να χάνονται άνθρωποι για τέτοιο λόγο.

Η όλη ιστορία αποκάλυψε με τον πιο απροκάλυπτο και τραγικό τρόπο τις παθογένιες της ελληνικής κοινωνίας. Ζούμε σε μια κοινωνία του ωχαδερφισμού, του σιγά μωρέ και τί έγινε, στην οποία το να φοράς ζώνη και κράνος ή το να τηρείς τους κανόνες θεωρείται φλοριά, ανοησία και δείγμα βλακείας.

Έτσι και στην υπόθεση αυτή, δεν τηρήθηκαν μια σειρά κανονισμών και κανόνων, τόσο απο το πλήρωμα, όσο και απο το θύμα (άσχετα αν έπασχε από νοητικά προβλήματα). Και δυστυχώς και την επομένη του τραγικού αυτού συμβάντος συνεχίζουμε να ακολουθούμε την ίδια τακτική, χωρίς να τηρούνται οι κανονισμοί.

Όσον αφορά την δήλωση Μαμίδη, την θεωρώ ντροπιαστική:

12 hours ago, Nick the Greek said:

Όπως έλεγα χθές το βράδυ στην παρέα μου και είπε σήμερα πολύ σωστά ο Μαμίδης, τίποτε από όλα αυτά δεν θα είχε γίνει αν έκλειναν τον καταπέλτη πρίν αναχωρήσουν. Το πολύ-πολύ να είχε σπάσει κανένα πόδι πέφτοντας στο τσιμέντο. Στα περισσότερα λιμάνια λόγω εγκαταστάσεων δεν είναι εύκολο ή δυνατό αλλά τουλάχιστον στον Πειραιά έπρεπε να γίνεται. Αλλά φυσικά ούτε το ΛΣ έχει κανένα κίνητρο να επιβάλλει κάτι τέτοιο, ούτε και οι εταιρείες συνεννοούνται μεταξύ τους. Τελικά λοιπόν, μια απλή εφαρμογή κανόνων ασφαλείας που τηρούνται ακόμη και στη νότιο Ιταλία, θα είχε γλιτώσει μια ανθρώπινη ζωή.

Ενώ συμφωνώ απόλυτα με το πνεύμα της και με το περιεχόμενό της, δεν μπορώ να δεχτώ αυτη τη δήλωση απο πλοίαρχο που συμμετείχε στην καριέρα του σε κόντρες μεταξύ των καραβιών, περνώντας πολύ κοντά σε ακτές, διακινδυνέυοντας καθημερινά ζωές επιβατών και πληρώματος.

Αμφιβάλλω δε αν ο συγκεκριμένος τηρούσε ο ίδιος όλους τους κανονισμούς και αν έκλεινε πρώτα τον καταπέλτη, πρωτού λύσει κάβους και φύγει απο οποιοδήποτε ελληνικό λιμάνι.

Απο την άλλη δε θυμάμαι να έχει καταδικάσει ποτέ την κατάπτυστη αυτή πρακτική σε οποιοδήποτε μέσο συνεντευξιάστηκε ο λαλίστατος κος Μαμίδης τα τελευταία χρόνια και να ζήτησε την εφαρμογή του κανονισμού. Το να βγαίνει τώρα εκ των υστέρων ως κριτής των πάντων και στην συγκεκριμμένη περίπτωση του συνάδελφου του, είναι για μένα εξοργιστικό.

Έυχομαι η "θυσία" του Αντώνη να γίνει η απαρχή για να διορθωθούν τα πράγματα στα λιμάνια. Να μπούν μπάρες, να υπάρχουν κουλούρες διαθέσιμες, να κάνει σωστά τη δουλειά του το λιμενικό και να τηρούνται επιτέλους οι κανονισμοί ασφαλείας.

Link to comment
Share on other sites

Να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά

Προφανώς και έχει ευθύνη ο φορέας διαχείρισης του λιμανιού, το ΛΣ εν προκειμένω, για την έλλειψη αστυνόμευσης στον χώρο και το κυριότερο για τη μη αντίδραση όταν έπεσε άνθρωπος στο θάλασσα.

Αυτό όμως δεν αναιρεί στο ελάχιστο αυτού που είδαμε όλοι, χάρη στην επάρατη τεχνολογία. Αξιωματικό του πλοίου να βλέπει τον άνθρωπο στο νερό και να γυρνά την πλάτη και να φεύγει ως να μην τρέχει τίποτα. Πέρα από το γεγονός, αφού καταγράφηκε από κάμερες, ότι είχε συμμετοχή μαζί με συναδέλφους του στη δολοφονία. 

Εν κατακλείδι, αν δεν υπήρχαν τα κινητά και οι κάμερες, το περιστατικό θα είχε καταγραφεί ως ένα ακόμα δυστύχημα ανθρώπου που για αδιευκρίνιστους λόγους έπεσε στη θάλασσα.

Α, επιπλέον ο Πλοίαρχος δεν είναι απλά ο αυτοφοράκιας, ο μπροστινός, πείτε τον όπως θέλετε, είναι αυτός που την ώρα που γίνονται όλα αυτά βλέπει από την κάμερα που έχει στην βαρδιόλα. Και παίρνει την απόφαση να συνεχίσει το ταξίδι μέχρι να τον μαζέψει η εισαγγελία. 

Θλίβομαι και θυμώνω, γιατί η εγκληματική συμπεριφορά των ανθρώπων του πλοίου αμαυρώνει τους χιλιάδες Έλληνες συναδέλφους τους που καθημερινά ματώνουν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης, αλλά και στην ακτοπλοΐα, για να μην αφήσουν νησιώτη χωρίς τα αναγκαία, για να σώσουν ζωές ανθρώπων που κινδυνεύουν, που κάνουν το κάθε τι δυνατό, ενίοτε και αδύνατο, για να συνεχίζει η ζωή στα νησιά και τη θάλασσα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...