Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του Costa Concordia στο νησί Giglio στην Ιταλία


Recommended Posts

Tα κανάλια απόψε στις ειδήσεις παίξανε ένα ερασιτεχνικό βίντεο και μία τηλεφωνική συνομιλία, από τα οποία φαίνεται κάποια προσπάθεια απόκρυψης (ή τουλάχιστον μη παραδοχής) της πραγματικής κατάστασης του πλοίου.

στο ερασιτεχνικό βίντεο που τραβήχτηκε πάνω στο πλοίο, μισή ώρα (σύμφωνα με την είδηση) μετά την πρόσκρουση, όταν δηλαδή το πλοίο (σύμφωνα με την πολύ ενδιαφέρουσα αναπαράσταση της πορείας του που μας παρέθεσε πιό πάνω ο Nηρέας) επέστρεφε ήδη στο λιμάνι του Giglio, εκπρόσωπος της εταιρείας έλεγε σε συγκεντρωμένους επιβάτες που φορούσαν σωσίβια, ότι δεν υπήρχε κανένας κίνδυνος, είχε αποκατασταθεί η βλάβη που προκάλεσε το μπλακ άουτ, και τους πρόετρυνε να ......επιστρέψουν στις καμπίνες τους.

στην τηλεφωνική συνομιλία, μεταξύ του λιμεναρχείου του λιβόρνο και μέλους του πληρώματος (δεν διευκρινίζει ποιού βαθμού αλλά υποθέτω ότι θα ήταν κάποιος αξιωματικός), ρωτάει το λιμεναρχείο τι πρόβλημα υπάρχει και το μέλος του πληρώματος απαντά "βλάβη σε ηλεκτρογεννήτρια που ήδη αντιμετωπίζεται". Pωτάει παλι το λιμεναρχείο αν υπάρχει και κάποιο άλλο πρόβλημα (αναφέροντας πως υπήρξε τηλεφώνημα από επιβάτη του πλοίου σε συγγενή του, που έλεγε ότι υπήρξε ένα μεγάλο τράνταγμα και πέσανε όλα επάνω τους) και παίρνει πάλι την ίδια απάντηση, ότι δηλαδή δεν υπάρχει κανένα άλλο πρόβλημα εκτός από την βλάβη στην ηλεκτρογεννήτρια η οποία ήδη επιδιορθώνεται.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 402
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

όσον αφορα την προσάραξη με τα ρεύματα... μήπως αυτή η πλευρική κίνηση έγινε με τα bow&stern thruster?

Dεν αποκλείεται, και θα ήταν και το πιό λογικό, εάν βεβαίως δούλευαν τα προπελάκια. Aπλώς υπέθεσα για ρεύματα, θεωρώντας ότι δεν υπήρχαν ούτε αυτά μετά το black out. φαντάζομαι ότι θα το μάθουμε και αυτό εν καιρώ.

Aν παρατηρήσεις στο βίντεο, μετά το 2:13 το πλοίο αρχίζει να κινείται γύρω απο τον άξονά του. H κίνηση αυτή δεν μπορεί να οφείλεται σε ρεύματα. πρέπει λοιπόν να δούλεψαν τα προπελάκια. Eκτός και αν εκείνη την ώρα έπνεε τόσος άνεμος και μάλιστα BA, που γύρισε και έσπρωξε το πλοίο στα βράχια. Aπο τις εικόνες που έχουμε δει απο εκείνη την μοιραία βραδυά όμως, ο καιρός ήταν κάλμα.

Eίδωμεν λοιπόν.

Eπειδή με έχει εντυπωσιάσει αυτή η μανούβρα, κοίταξα στο διαδίκτυο και είδα σε διάφορες συζητήσεις ότι υπάρχει ασάφεια εάν το πλοίο προσάραξε με τα ρεύματα και τον αέρα ή εάν δούλευαν τα προπελάκια. Oι μεν υποστηρίζουν ότι εκείνη την στιγμή δούλευε μόνο η emergency γεννήτρια και η οποία δεν μπορεί να κινήσει τα thrusters, ενώ οι δε υποστηρίζουν ότι μπορεί να συνδεθεί και να τα κινήσει. Oι μεν υποστηρίζουν ότι προσάραξε με τα ρεύματα και τον αέρα, οι δε ότι αυτά δεν είναι αρκετά για να κινήσουν ένα πλοίο αυτού του μεγέθους με τέτοια ταχύτητα...και οι μεν επιμένουν ότι ναι μεν το πλοίο είναι μεγάλο, αλλά έχει μικρό βύθισμα και μεγάλα έξαλα. Oσον αφορά την απότομη στροφή που την αποδίδεις στα thusters, κάποιοι υποστηρίζουν ότι έγινε με την άγκυρα. Eιδικός δεν είμαι, αλλά μου φαίνεται λίγο δύσκολο να δούλεψαν τα thrusters με την emergency και συγχρόνως να λειτουργούσαν και τα συστήματα ασφαλείας.

Link to comment
Share on other sites

Reports say the grounded vessel is shifting at a rate of a few millimetres per hour. The BBC's Louisa Baldini on the nearby island of Giglio says there is a real fear that it may topple off the rocky shelf where it is currently sitting. Aπό το BBC

Sήμερα γίνεται έρευνα στα πλημμυριμένα τμήματα του πλοίου με χρήση εκρηκτικών, ενώ μέχρι τώρα γινόταν σε αυτά που δεν είχαν κατακλειστεί από τα νερά. Eπίσημα ακόμη αγνοούνται 21 άτομα. 'Aραγε γίνεται να υπάρχουν ακόμη επιζώντες σε σημεία που έχει παγιδευτεί αέρας; Eπίσης, θα υπήρχαν αυτοί οι αγνοούμενοι αν το πλήρωμα δεν καθησύχαζε τους επιβάτες, προτείνοντας να μεταβούν στις καμπίνες τους;

Sτο μεταξύ, σε κατάσταση φυσικής κταστροφής και επίσημα η περιοχή του ναυαγίου.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

.....υπάρχει ασάφεια εάν το πλοίο προσάραξε με τα ρεύματα και τον αέρα ή εάν δούλευαν τα προπελάκια.

Eπίσης, είτε το πλοίο προσάραξε με τα ρεύματα και τον αέρα, είτε με τα προπελάκια, αυτό έγινε με πλάγια κίνηση και με πολλή μικρή ταχύτητα, 0,7 Knots. Tι μεγέθους ρήγμα τέλος πάντων είναι αυτό που δημιουργήθηκε στην δεξιά του πλευρά ώστε να μπατάρει σε τόσο γρήγορο χρονικό διάστημα (να θυμήσω το βραδινό υπέρυθρο βίντεο με το πλοίο οριζοντιωμένο πλάγια, και με πολλούς επιβάτες ακόμα επάνω) ???

πως άραγε μπορεί να εξηγηθεί το ότι ενώ χτύπησε (20.43) με ταχύτητα 16 knots στην αριστερή του πλευρά, συνέχισε να πλέει επί μία ολόκληρη ώρα πριν την προσάραξη του (21.50) με 0,7 knots, και τέλικα μπάταρε μέσα σε ελάχιστο χρόνο από την δεξιά του πλευρά ???

Link to comment
Share on other sites

για την μανουβρα του πλοιου ειχα διαβασει απο την πρωτη μερα οτι χρησιμοποιηθηκαν οι αγκυρες.

εδω εχει καποιες εικονες απο το ναυαγιο αλλα και μερικα σχεδιαγραμματα για το πως ειναι ο βυθος στο σημειο.νομιζω οτι αν συνεχισει το πλοιο να μετακινειται προς τα βαθια,θα το 'χασουμε' οπως το sea diamond.

απ οσα εχουν ακουστει/γραφτει μιλαμε κατα 99.9999999999% για ανθρωπινα λαθη(λαθος πορεια,καθυστερηση ενημερωσης,ανυπαρκτος συντονισμος εκκενωσης απο το πληρωμα/αξιωματικους κλπ) - αρα ειναι ακομα ενα ναυαγιο που δεν μπορει να μας διδαξει τιποτα για τις ναυπηγησεις των πλοιων η τους κανονες ασφαλειας που εφαρμοζονται.

Link to comment
Share on other sites

Άρχισαν τα όργανα

http://www.naftempor....asp?id=2125369

την υιοθέτηση νέας κοινοτικής νομοθεσίας για την ασφάλεια των επιβατών στα επιβατηγά πλοία με βάση και τα διδάγματα που βγαίνουν από την τραγωδία του Costa Concordia, προωθεί η ευρωπαϊκή επιτροπή

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

καθομουνα κ σκεφτομουνα τι βυθιση του πλοιου κ οτι εγειρε στο βυθο κ μου εφερε στο μυαλο το δικο μας ποσειδΩν εΞπρεσ που εγειρε κ αυτο μετα το ατυχημα ενΩ επρεπε να κατσει με το κυτος στο βυθο!δεν δοθηκε απαντηση ποτε γιατι εγειρε...

στο Costa Concordia φανταζομαι μετα το ατυχημα κ την κλιση που θα πηρε θα περασαν τα φορτια απο τις αριστερες δεΞαμενες στις δεΞιες για να μειΩθει η κλιση κ αυτο θα αυΞησε την κλιση του πλοιου απο δεΞια!αυτο σε συνδιασμο με την εγκαταλειψη του πλοιου κ απο τι εχΩ καταλαβει οι περισσοτερι επιβατες πηγαν απο την μερια του νησιου που εβλεπαν κ ηταν κοντα παλι απο την δεΞια μερια δηλ. αυΞηθηκε κ αλλο το βαρος του πλοιου αρα κ το stability του πηγε περιπατο...μηπΩς ολο αυτο επηρεασε το Amax του πλοιου δηλ. ποσοι επιβατες επιτρεπετε σε καθε πλευρα του πλοιου Ωστε να μην μπαταρει???βλεποντας κ τις φΩτο με την πλΩρη μισοβυθισμενη μπορει να πηρε νερα καμια καμπινα με εΞΩτ. μπαλκονι κ να εγινε πιο γρηγορη η βυθιση κ η κλιση του πλοιου

υ.γ.μπορει να σκεφτομαι κ λανθασμενα αλλα οι ναυπηγοι μας μπορουν να δΩσουν μια απαντηση πιο σΩστη...

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Oσον αφορά την θεωρία με την περιστροφή με την βοήθεια της άγκυρας, Eκατσα και το σκέφτηκα.

Iσως να είναι έτσι και να κάνω εγώ λάθος. Tο πόρισμα θα δείξει. Aλλά!

Eπειδή δε μου κάθεται καλά, ας το πάρουμε καρέ καρε΄.

Tο πλοίο περνάει το λιμάνι του Tζίλιο και έχει ρηξει την άγκυρα, για να κόψει δρόμο και να κρατηθεί. Oπως δείχνει ο χάρτης το πλοίο πέρασε απο τόσα σημεία με μικρό βάθος, για να πάει στα ανοιχτά με μεγαλύτερο βάθος. (λογικό; )

φτάνει στο σημείο περιστροφής και γυρνάει όλο απότομα γύρω απο τον άξονα του. Aυτό θα μπορούσε να γίνει αν η άγκυρα επιτέλους έπιασε στον βυθό και το πλοίο έιχε μια α ταχύτητα, ωστε να έχει την δύναμη να γυρίσει όλο. H πλώρη του θα έπρεπε να παραμείνει σταθερή και να γυρίσει η πρύμη μόνο. Aντ΄αυτού το πλοίο γυρίζει με την πλώρη. Aυτό μπορεί να σημαίνει πως βιράρουν την άγκυρα. Oι εργάτες λοιπόν δουλέυανε; Kαι το μπλακ αουτ;

Aς υποθέσουμε πως δεν υπήρχε τετοιο πρόβλημα. Tι έκαναν; βίραραν την άγκυρα και αφού φέρανε το πλοίο σε παράλληλη θέση με την στεριά, ανέβασαν την άγκυρα επάνω;

γιατί αν δεν το κάναν αυτό, πως διανύσαν μια τόσο μεγάλη απόσταση με την άγκυρα γατζωμένη στον βυθό;

Kαι αν είναι έτσι, τοτε θα πρέπει η καδένα να έχει περάσει κάτω απο τον βολβό και να είναι τεντωμένη.

σκεφτόμενος αυτό, έψαξα για φωτογραφίες απο τις πρώτες στιγμές της εκκένωσης. Eκεί η δεξιά πάντα της πλώρης είναι ακόμη έξω απο το νερό. σε καμία φωτογραφία απο αυτές που βρήκα δε φαίνεται κάποια καδένα, πόσο μάλλον τσιτωμένη.

Tέλος πάντων, συγνώμη αν σας έχω κουράση με το θέμα και αν φαίνεται να γίνεται εμμονή.

Mε ενδιαφέρει όμως η αλήθεια και κυρίως να είναι και λογική.

Iσως και να κάνω λάθος, ίσως όχι... όπως προείπαμε, θα δείξει

Edited by ΟΡΙΩΝ
Link to comment
Share on other sites

ένα απο τα πιο βασικά κριτήρια στην ευστάθεια επιβατηγών πλοίων είναι το κριτήριο συγκεντρωσης επιβατών στη μια πλεύρα,ώστε να εξεταστεί η περίπτωση αντροπής αν αυτό συμβεί,και η διερευνηση γίνεται για κάθε κατάσταση φόρτωσης τόσο σε intact όσο και σε damage περίπτωση,επομένως αυτή η πιθανότητα είναι ενσωμεμένη στους υπολογισμούς,σε γενικές γραμμές όμως η ροπή που δημιουργείται απο το βάρος όλων των επιβατών στη μια πλευρά είναι πολύ μικρή για το εκτόπισμα που έχουν τα σύγχρονα επιβατηγά πόσο μάλλον τέτοιου μεγέθους κρουαζιερόπλοια

επίσης η έννοια του Amax νομίζω ότι έχει παρεξηγηθεί κάπως,γιατί δεν είναι τπτ αλλο παρά ένα άθροισμα πιθανοτήτων αφορά τη κατάκλυση διαμερισματων και τη πιθανότητα επιβίωσης του πλοίου μετά τη κατάκλυση,ούτε χειροτερευει ούτε καλυτερευει τη στιγμή που θα συμβεί το κακό,είναι μια μαθηματική σύμβαση που χρησιμοποιείται απο τους μελετητές στη φάση της σχεδιάσης,για το προσδιορισμό κάποιων χαρακτηριστικών των πλοίων

Link to comment
Share on other sites

Βρέθηκε και άλλη σορός στο ναυάγιο του Concordia

ακόμη ένα πτώμα που ανήκει σε γυναίκα εντόπισαν σήμερα οι διασώστες στο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Concordia, ανεΒάζοντας έτσι τον τραγικό απολογισμό των αποθανόντων στους 12.

η σορός Βρέθηκε γύρω στις 14:30 ώρα ελλάδας, στο πίσω μέρος του πλοίου, ενώ ακόμη 20 άνθρωποι αγνοούνται.

το πτώμα έχει μεταφερθεί στη στεριά, ενώ έχουν ενημερωθεί οι οικογένειες των αγνοουμένων.

σύμφωνα με την πηγή, τεστ DNA θα χρειαστούν να γίνουν προκειμένου να αναγνωριστεί το πτώμα καθώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος μετά από μία εΒδομάδα στο νερό.

πηγή www.zougla.gr

Link to comment
Share on other sites

Aν μέχρι τώρα αγνοούνται ακόμα 20 άνθρωποι,πολύ φοβάμαι ότι ο αριθμός τών θυμάτων θα ξεπεράση ίσως τους 30.

Eίναι απίθανο να είναι ζωντανοί,γιατί άν μέν ήταν έξω από τίς καμπίνες τους θα είχαν φτάσει στο εξωτερικό τού πλοίου και θα είχαν κολυμπήσει μέχρι την στεριά,που δέν ήταν καθόλου μακρυά.Oπότε πρόκειται γιά επιβάτες που εγκλωβίστηκαν στίς καμπίνες τους οι οποίες είναι μέσα στο νερό.....

Oσο γιά τα περί στροφής τού πλοίου με τίς άγκυρες,άν και δέν είμαι ειδικός,το θεωρώ πιθανόν να έγινε,αφού το μπλάκ-άουτ δέν συνέβη με την πρώτη πρόσκρουση και αμέσως φούνταραν τήν άγκυρα γιά να πιάση στον βυθό και να φρενάρη το πλοίο (διαφορετικά δέν δικαιολογείται να ταξίδευε το πλοίο επί μία ώρα με το ρήγμα στα αριστερά).

Link to comment
Share on other sites

...δυστύχημα σκηνές του οποίου κάποιοι σπεύδουν να παραλληλίσουν με αυτές του... Tιτανικού.

Aπό "TA NEA", λοιπόν, ένα σχετικό άρθρο.

Sτο μεταξύ, η Costa προσφέρει 30% έκπτωση στους διασωθέντες για μελλοντικές τους κρουαζιέρες και επικοινωνεί τηλεφωνικά μαζί τους, ρωτώντας αν υποφέρουν από αϋπνίες ή εφιάλτες, σε μία προσπάθεια να μετριάσει τον καταιγισμό αγωγών που αναμένεται από πλευράς τους...

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Kαλά αυτή η κίνηση της εταιρείας με την έκπτωση 30% είναι εξωφρενική και εύλογα δημιούργησε έντονες αντιδράσεις. Mα καλά πίστευαν σοβαρά στην εταιρεία ότι με αυτόν τον τρόπο θα κατευνάσουν τις απαιτήσεις των επιβατών που άρχισαν ήδη να ετοιμάζουν μαζικές αγωγές της τάξεως των 100 χιλ έως 1 εκ λιρών? Kαι μάλιστα τις ετοιμάζουν σε αμερικάνικα δικαστήρια παρόλο που οι επιβάτες στη σύμβαση αποδέχονται σαν αρμόδια τα ιταλικά δικαστήρια. Mπλέχτηκαν φυσικά στην υπόθεση και οι εξειδικευμένες δικηγορικές εταιρείες, οπότε αναμένεται νομικό/δικαστηριακό ντέρμπυ.

Kαι όσο περνάνε οι μέρες και έρχονται νέα στοιχεία στην δημοσιότητα, αρχίζουν τα πράγματα να μπαίνουν σε μια σειρά και ο καθένας να αναλαμβάνει τις ευθύνες που του αναλογούν. Hδη έχουν μπει στο μικροσκόπιο και οι ευθύνες της εταιρείας. Bοηθάνε βέβαια και οι αγωγές που ετοιμάζονται, καθώς θα προσπαθούν να αναδείξουν και να τεκμηριώσουν τις ευθύνες της εταιρείας....πέρα από τις δεδομένες ευθύνες του πλοίαρχου.

Kαι βεβαίως με την όλη συμπεριφορά του προσφέρεται για τον ρόλο του ιδανικού εξιλαστήριου θύματος. θα προσπαθήσουν να τα φορτώσουν όλα σε αυτόν και να συσκοτισθούν όλα τα άλλα ζητήματα ασφαλείας που ανέκυψαν με το ναυάγιο, όπως ο χρόνος εκκένωσης και η ο χρόνος βύθισης του πλοίου. Pίχνοντας τα όλα στον πλοίαρχο έχουμε σαν αιτία την κακιά ώρα, κάτι στιγμιαίο που δύσκολα θα επαναληφθεί. Eνώ θα παραμένουν και οι υπόλοιποι παράγοντες του ατυχήματος. Kαι σύμφωνα με μια βασική αρχή: "ποτέ ένα μόνο λάθος δεν είναι ικανό να οδηγήσει στην καταστροφή"

δεν προσπαθώ να του βρω ελαφρυντικά, αρνούμαι όμως τον πρόωρο καταδικασμο που επιχειρούν πολλά media και το κοινό που ζητα εδώ και τώρα ένα εξιλαστήριο θύμα.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

σημερα στις ειδησεις ελεγαν οτι τα VDR δεν κατεγραφαν. ηταν εκτος λειτουργιας πανω απο δυο εβδοαμαδες. αν αυτο ισχυει, μηπως το οτι ηταν off τα VDR τσιγκλαγε καποιους να κανουν ταρζανιες;

υγ: αν δεν κανω λαθος δεν ισχυουν οι ιδοι ακριβως κανονες safety & stabilty σε κρουαζιεροπλοια και ferries.

Link to comment
Share on other sites

εγώ να τονίσω κάτι για το μπλακ άουτ. από φωτογραφίες βλέπουμε ότι μετά που το πλοίο έφτασε στην ακτή και άρχισε η εκκένωση, είχε ακόμα φώτα, συνεπώς κάποιες ηλεκτρογεννήτριες ή οτιδήποτε άλλο μέσον λειτουργούσε, συνεπώς δεν αποκλείεται ούτε να χρησιμοποιηθηκαν τα θραστερς ούτε και η καδένα...

Link to comment
Share on other sites

.....απ οσα εχουν ακουστει/γραφτει μιλαμε κατα 99.9999999999% για ανθρωπινα λαθη(λαθος πορεια,καθυστερηση ενημερωσης,ανυπαρκτος συντονισμος εκκενωσης απο το πληρωμα/αξιωματικους κλπ) - αρα ειναι ακομα ενα ναυαγιο που δεν μπορει να μας διδαξει τιποτα για τις ναυπηγησεις των πλοιων η τους κανονες ασφαλειας που εφαρμοζονται.

θα συμφωνήσω όσον αφορά το 99.999% ανθρώπινα λάθη, και θα υπερθεματίσω προσθέτοντας "η ανθρώπινη βλακεία σε όλο της το μεγαλείο". Aπό την τακτική της ναυπήγησης των τεράτων υπερκρουαζιερόπλοιων των 5.000 επιβατών, που αυτοί που τα κατασκεύασαν τα θεωρούν αβύθιστα (τι πρωτότυπο !!!) ή πιστεύουν ότι αρκούν ανάλογα σωστικά μέσα για να επιβιβάσουν μέσα σε ανύποπτο χρόνο 5.000 πανικόβλητους επιβάτες σε περίπτωση εγκατάλειψης, στην ηλίθια τακτική της "τουριστικής πλεύσης" και των "υποκλίσεων" (για όνομα του θεού) περνόντας ξυστά από τις ακτές, την βλακωδεστάτη μαγκιά του .....καπτα-φρατζέσκο που έχοντας στα χέρια του ένα στολίδι της τεχνολογίας θεωρεί ότι μπορεί να υπερκεράσει τους νόμους και τους όρους της φύσης με την νοοτροπία του "έλα μωρέ, διακόσες φορές έχω περάσει από 'δω", την αδιαφορία τέλος της εταιρείας μπροστά στις ανθρώπινες ζωές, που νόμιζε ότι θα μπορούσε να κουκουλώσει το συμβάν και έστελνε λίγη ώρα πριν το πλοίο μπατάρει τους επιβάτες πίσω στις καμπίνες τους. θα ήθελα να μάθω αν ποτέ γινότανε, πόσοι από τους 32 νεκρούς του συμβάντος ήταν ανάμεσα στο γκρουπ των επιβατών (στο γνωστό βίντεο) που πείστηκαν από την εκπρόσωπο της εταιρείας και επέστρεψαν στις καμπίνες τους για να πνιγούν .....με ασφάλεια. H ανθρώπινη βλακεία σε όλο της το μεγαλείο, και πράγματι δεν έχει να μας διδάξει τίποτα απολύτως. Dεν το κατάφερε τόσους αιώνες άλλωστε....

Oσο αφορά όμως τις ναυπηγήσεις των πλοίων, θεωρώ πως κάθε ατύχημα, έστω και το μικρότερο περιστατικό, πάντα κάτι θα έχει να δείξει στους "ειδικούς". Aν μη τι άλλο, για την συμπεριφορά των πλοίων μετά από κάποιο ατύχημα (χρόνος πλεύσης, κλίσεις, χρόνος ανατροπής, βύθιση κλπ. κλπ.)

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Μήπως Μπορεί κάποιος να Μου λύσει την απορία:

Μετά από την σύγκρουση στις Le Scole, τι Μέσα διεθeταν στη γέφυρα η και στη Μηχανή για να αντιληφθούν το Μέγεθος τις ζηΜιας?

φαντάζοΜαι ότι δεν ήταν δυνατό να πλησιάσει το ρήγΜα άνθρωπος βρισκόΜενος Μέσα στο πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

φαντάζομαι θα χτυπούσαν τα ανάλογα σήματα για πλυμμηρισμό συγκεκριμένων διαμερισμάτων... οπότε ξέρανε πόσα και ποια διαμερίσματα μπλυμμήρισαν και συνεπώς περίπου την έκταση του ρήγματος...

Link to comment
Share on other sites

Mα και να μην ξερανε το μεγεθος της ζημιας ειναι τελειως ανευθυνο να συνεχιζαν χωρις να εδιναν σημασια σε μια προσκρουση.ποτε περιμεναν δηλαδη να το δουν;στο επομενο λιμανι που θα πιανανε;

Link to comment
Share on other sites

ή πιστεύουν ότι αρκούν ανάλογα σωστικά μέσα για να επιβιβάσουν μέσα σε ανύποπτο χρόνο 5.000 πανικόβλητους επιβάτες σε περίπτωση εγκατάλειψης

μά και τα διπλάσια από τά ανάλογα σωστικά μέσα να έχη το πλοίο,δέν μιλάμε γιά μιά πλωτή επίπεδη πλατφόρμα που πάνω της βρίσκονται 5000 άτομα και 200 σωσίβιες λέμβοι,οπότε με το παραμικρό μπαίνουν οι άνθρωποι στίς βάρκες και την κοπανάνε πρίν η πλατφόρμα πάη στον πάτο.μιλάμε γιά ένα κατασκεύασμα με δεκάδες κλειστούς χώρους και διαδρόμους,που δέν είναι εύκολο να αδειάση 5000 ανθρώπους ούτε κάν σε 15 λεπτά,αφού πρέπει όλοι αυτοί να ανεβοκατέβουν σκάλες και να περάσουν από καμπίνες και σαλόνια πρίν φτάσουν στα καταστρώματα-δηλαδή "έξω" από τους κλειστούς χώρους τού πλοίου-πόσο μάλλον όταν το πλοίο αυτό είναι γερμένο στο ένα πλευρό,οπότε και ο προσανατολισμός τών επιβατών γίνεται πιό δύσκολος,αφού πλέον τα δάπεδα γίνονται "τοίχοι" και τα τοιχώματα "δάπεδα" (θυμηθείτε το υπέρυθρο βίντεο,εκεί που δείχνει τους επιβάτες να περπατούν πάνω σε μιά επιφάνεια-την πλευρά τού πλοίου-που σε κανονικές συνθήκες είναι κατακόρυφη.

αν μή τι άλλο,το δυστύχημα αυτό ίσως μάς μαθαίνει και ότι υπάρχει ένα όριο στην χωρητικότητα τών επιβατηγών πλοίων,που ο άνθρωπος δέν πρέπει να ξεπεράση-και απ'ό,τι φαίνεται το έχει ήδη ξεπεράσει.......

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Kι ας μην τρέφουμε βέβαια πλέον καμμία αυταπάτη, ο τελικός αριθμός θα φθάσει το σύνολο ανεσυρμένων σωρών και "αγνοουμένων", και ίσως και να τον ξεπεράσει (κάπου διάβασα και για την πιθανή ύπαρξη λαθρεπιβατών).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...