Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του Costa Concordia στο νησί Giglio στην Ιταλία


Recommended Posts

απ οσα εχουν ακουστει/γραφτει μιλαμε κατα 99.9999999999% για ανθρωπινα λαθη(λαθος πορεια,καθυστερηση ενημερωσης,ανυπαρκτος συντονισμος εκκενωσης απο το πληρωμα/αξιωματικους κλπ) - αρα ειναι ακομα ενα ναυαγιο που δεν μπορει να μας διδαξει τιποτα για τις ναυπηγησεις των πλοιων η τους κανονες ασφαλειας που εφαρμοζονται.

Eχουμε μάθει ήδη πολλά, και όσο περναέι ο καιρός θα μαθαίνουμε και περισσότερα. Mέχρι στιγμής ενώ όλοι κατηγορούσαν τον πλοίαρχο για την πορεία, άρχισαν σιγά σιγά να στρέφονται και κατά της εταιρείας όταν αποκαλύφθηκε ότι πριν μήνες είχε περάσει ακόμα πιό κοντά από το Giglio και δεν μπορεί αυτό να γινόταν εν αγνοία της εταιρείας. Eρχεται τώρα ο πλοίαρχος και αντεπιτίθεται λέγοντας ότι περνούσε κοντά από το νησί, κατ' εντολή της εταιρείας. Kαι με αφορμή αυτό το ζήτημα παραιτήθηκε και ο Gianni Scerni, ο πρόεδρος του RINA, γιατί σε συνέντευξή του σε ιταλική εφημερίδα φέρεται να είπε ότι με τα μέσα που υπάρχουν (AIS) δεν μπορεί να δηλώνει άγνοια η εταιρεία. Sτη συνέχεια ο Scerni είπε ότι δεν αποδόθηκαν σωστά οι δηλώσεις του, αλλά παραιτήθηκε για να μην συνεχισθεί η αντιπαραθεση μεταξύ Costa και RINA που είναι και ο νηγνώμονας του πλοίου.

Mάθαμε επίσης ότι με το που πάρει κλίση το πλοίο, πάνε περίπατο οι σχεδιασμοί των σωστικών...και κάπου είδα ότι θα αρχίσουν έρευνες για σχεδιασμό συστημάτων που θα επιτρέπουν την καθαίρεση λέμβων και με μεγάλη κλίση.

Mάθαμε επίσης ότι οι επιβάτες δεν είχαν κάνει γυμνάσιο εγκατάλειψης και ότι υπάρχει ένα ζήτημα με τα γυμνάσια όταν οι επιβάτες επιβιβάζονται σε διάφορα ενδιάμεσα λιμάνια. Kαι βεβαίως μάθαμε ότι πριν και κατά την διάρκεια της εκκένωσης του πλοίου επικράτησε χάος με πολλές καταγγελίες για αντιφατική πληροφόρηση και εκπαίδευση του πληρώματος. Kαι μέσα σε όλα αυτά ακούσαμε και για το ενδεχόμενο να υπάρχουν αδήλωτοι επιβαίνοντες.

Kαι βεβαίως η προσοχή των ναυπηγών εστιάζεται και στον χρόνο βύθισης του πλοίου, που δεν αποδείχθηκε επαρκής για την πλήρη εκκένωση του πλοίου...και ψάχνουν να δουν τι έφταιξε και το πλοίο δεν επέπλευσε περισσότερη ώρα.

Yγ υπάρχει ενδεχόμενο οι αποζημειώσεις να ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο συμβάν και να φθάσουν το 1 δισ δολ...προκαλώντας ίλιγγο στους ασφαλιστές

Yγ2 και στην αντίπερα όχθη που ωκεανού, γίνονται προσπάθειες η κρίση να περιορισθεί στην costa και στην ευρώπη, και να μην αγγίξει την carnival και την αγορά της αμερικής.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 402
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

σημερα στις ειδησεις ελεγαν οτι τα VDR δεν κατεγραφαν. ηταν εκτος λειτουργιας πανω απο δυο εβδοαμαδες. αν αυτο ισχυει, μηπως το οτι ηταν off τα VDR τσιγκλαγε καποιους να κανουν ταρζανιες;

υγ: αν δεν κανω λαθος δεν ισχυουν οι ιδοι ακριβως κανονες safety & stabilty σε κρουαζιεροπλοια και ferries.

μάλλον πως έχω την απάντησή σε αυτό το θέμα.

το VDR καταγράφει τα πάντα σε προσωρινή μνήμη και κάποια στιγμή τα πολύ παλαιά αρχεία εξαφανίζονται. για να καταγραφούν στην κανονική μνήμη πρέπει το κουτί να έρθει σε επαφή με το νερό ή μέλος του πληρώματος να κάνει συγκεκριμένες ενέργειες για να καταγραφούν οι συνομιλίες. οι συνομιλίες που καταγράφονται είναι του τελευταίου 24ωρου.

στην περίπτωσή μας το πλοίο δεν βυθίστηκε, συνεπώς κάποιος έπρεπε να πατήσει μία σωρία κουμπιών για να ξεκινήσει η καταγραφή των συνομιλιών του τελευταίου, τουλάχιστον, 24ώρου στο μαύρο κουτί. κάτι τέτοιο δεν έγινε, συνεπώς δεν έχουν καταγραφεί τίποτα και μέχρι και την αφαίρεσή του συνέχιζε να καταγράφει στην προσωρινή μνήμη με αποτέλεσμα μετά την παρέλευση 24ώρου να χαθούν οι συνομιλίες της μοιραίας νύχτας.

υγ τα μεταφέρω με κάθε επιφύλαξη.

Link to comment
Share on other sites

Sε αυτο το βιντεο απο το BBC (το οποίο παρακολουθεί συνεχως τις κινήσεις σχετικα με Costa Concordia) υπάρχουν κάποια πλάνα απο το σημείο της πρόσκρουσης. εκτος απο το κομμάτι του βραχου που πήρε μαζί του το πλοίο, εχει αφήσει πάνω στον ύφαλο λαμαρινες που είναι τελειως παραμορφωμένες!

http://www.bbc.co.uk/news/world-16695140

λίγο περισσότερο απο τον Corriere.it

http://www.corriere.it/cronache/12_gennaio_23/nave-concordia-lunedi_6515b39a-45d2-11e1-9389-b1111b488a17.shtml

Edited by Superfast VI
Link to comment
Share on other sites

Τα ιΤαλικα médias, καΤηγορουν Την πλοιοκΤηΤρΤα εΤαιρια για Την υπερβολικη προθεσμία ανάμεσα σΤο αΤύχημα και Την εγκαΤαληψη Του, λεγεΤε οΤι προσπαθουσαν να βρούν μΤα λύση για να αποφευγθη η εγκαΤαλείψη Του πλοιου, η ημιβυθηση Του ομως χαλασε Τα σχεδια Τους. ο πλοιοκΤήΤης ειναι επομένως υπεύθυνος ενανΤι Των θυμάΤων αφου η εγκαΤαληψη θα ήΤαν απλή, ΤοΤε που Το καράβι ήΤαν "ορθειο".

συμφωνα με Τους "Loyd's", Το πλοιο ειχε περαση επισης κονΤα σΤις 14 αυγουσΤου 2011.

post-5105-0-12336400-1327431062_thumb.jp

Edited by adonis
caps lock
Link to comment
Share on other sites

ακουσα στις ειδησεις, οτι ο εισαγγελεας που εχει αναλαβει την ερευνα για το ναυαγιο δηλωσε οτι θα διερευνηθουν και οι ευθυνες της εταιρειας, γιατι οσον αφορα τη διαχειριση της κρισης μετα την προσκρουση και το ρηγμα, δεν ευθυνεται μονο ο πλοιαρχος.

Link to comment
Share on other sites

αν καταλαβα καλα ενω το πλοιο ειχε κλιση,μετα το ριγμα, προς τα αριστερα με την φορά που ειχε το πλοιο κ την ιδιαιτεροτητα του βυθου στο συγκεκριμενο σημειο εγινε ανατροπη του πλοιου προς την αντιθετη πλευρα του ριγματος.

Link to comment
Share on other sites

Sτο μεταξύ, η Costa προσφέρει 30% έκπτωση στους διασωθέντες για μελλοντικές τους κρουαζιέρες

Kαλά αυτή η κίνηση της εταιρείας με την έκπτωση 30% είναι εξωφρενική και εύλογα δημιούργησε έντονες αντιδράσεις.

Tελικά, δεν ίσχυε κάτι τέτοιο (ευτυχώς!)...και η εταιρεία το διέψευσε μιλώντας για ανυπόστατα δημοσιεύματα.

Link to comment
Share on other sites

φίλε margaritis24 μήπως θα ήθελες να μας το επεξηγήσεις αυτό λίγο πιο εμπεριστατωμένα;

δημιουργηθηκε αρνητικη ευσταυθεια στο πλοιο.το κεντρο βαρους του (g) μετατοπιστηκε προς τα κατω στο πλοιο οποτε με την κλιση αντι να επαναλθει οπως θα γινοτανε με φυσιολογικες συνθηκες αυτη μεγαλωνε γιατι εχει δημιουργηθει καινουργια θεση ευσταθειας!

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

πιθανόν ότι το πλοίο πήγε πιο κοντά στην ακτή για να διευκολυνθεί η επιχείρηση διάσωσης και ίσως να βρήκε κάπου με αποτέλεσμα να ανατραπεί στην αντίθετη πλευρά (αυτά σύμφωνα με συζήτηση που είχα από κοινού με ναυπηγό και με πλοίαρχο για την ίδια απορία)

Link to comment
Share on other sites

εγω παντως δεν καταλαβαινω πως απο αυτο εξηγειται η δεξια κλιση με το ρηγμα αριστερα

Eγώ υπέθεσα πως λίγο μετά το ατύχημα έγινε μεταφορά ballast στα δεξιά του πλοίου για να σταματήσει η εισροή υδάτων στο ρήγμα. Eτσι το πλοίο απέκτησε την δεξιά κλίση ενώ τα νερά συνέχισαν να μπαίνουν με αποτέλεσμα το πλόιο να μπατάρει ολοένα και περισσότερο. Sίγουρα όμως αυτή η απορρία χρήζει μιας επίσημης απάντησης.

Link to comment
Share on other sites

οπως είπε και ο π100, είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι ενώ το πλοίο είχε εξ αρχής κλίση στα αριστερά, μετά την προσέγγιση του σημείου που βρίσκεται τώρα, χτύπησε και στα δεξιά και άρχισε να παίρνει δεξιά κλίση. δηλαδή μετά το χτύπημα στις LE SCOLE είχε αριστερή κλίση μέχρι το σημείο όπου άρχισε η εκκένωση, που εκεί ξαναχτύπησε στην δεξιά πλευρά και επειδή απλά συρόταν απάνω στα βράχια χωρίς να γίνεται αντιληπτό κάποιο τράνταγμα, το πλοίο σκίστηκε για πολλά μέτρα και για αυτό πήρε άμεσα κλίση.

Link to comment
Share on other sites

Tο ζήτημα αυτό της κλίσης από την αντίθετη πλευρά από αυτή του ρήγματος απασχολεί πολλούς, ειδικούς και μη. Kάποιοι υποστηρίζουν ότι προκλήθηκε όταν το πλοίο έκανε τη δεξιά στροφή και πολλαπλασιάσθηκε ο όγκός του νερού που μπήκε από το ρήγμα, χωρίς όμως και πάλι να δίνουν μια σαφή εξήγηση του φαινομένου.

Eνδεχομένως όμως το ζήτημα να μην είναι τόσο απλό να εξηγηθεί και να έχει σχέση με την αρχιτεκτονική των στεγανών. Kαι αυτό το λέω γιατί είδα εδώ να αναφέρεται μια μελέτη του καθηγητή Bασσάλου που προειδοποιούσε για προβλήματα ευστάθειας που μπορούν να προκύψουν σε περίπτωση εισροής υδάτων.

[...]But there then came to light a much more disturbing link between the ill-fated liner and the EU. Regulating for the safety of ships is a “competence” long since handed over to Brussels. It emerges (through the researches of my colleague Richard North on his EU Referendum blog) that a whole series of studies, funded by the EU, has been carried out since 2004 by an international team of experts, led by Professor Dracos Vassalos of the Universities of Glasgow and Strathclyde, warning of precisely the disaster that followed the holing of the Costa Concordia.

The problem repeatedly addressed by Professor Vassalos and his team is what happens to cruise liners when they are holed below the waterline. Because of the network of bulkheads now customary in such “mega ships”, even small amounts of water which break in may be forced to the ship’s opposite side, causing it quickly to capsize.

“As the hull is breached,” one of their papers says, “water may rush through various compartments, substantially reducing stability even when the floodwater amount is small. As a result the ship could heel to large angles – letting water into the upper decks that spreads rapidly through these spaces and may lead to rapid capsize.” Hence what happened to the Costa Concordia, which was holed on the port side but after grounding, which forced water across the ship, then listed dramatically to starboard.

Prof Vassalos and his colleagues have been warning of this with increasing urgency for eight years. As they put it in a paper published in 2007 by the Royal Institution of Naval Architects, “the regulatory system is stretched to breaking point”. But even though their researches were part-funded by the EU, it took no notice of their findings. In 2009, for instance, it issued a new directive adding little to one from 1998 before this fatal design flaw had come to light.

http://www.telegraph...hip-safety.html

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Στις 11.000 ευρώ η αποζημίωση για τους επιβάτες της Concordia

http://www.e-go.gr/news/article.asp?catid=17827&subid=2&pubid=128935112

Περίπου στις 11.000 ευρώ καθορίζεται το ποσό της αποζημίωσης για τους επιβάτες του Costa Concordia μετά την συμφωνία στην οποία κατέληξε η πλοιοκτήτρια εταιρεία με τις εθνικές ενώσεις καταναλωτών των χωρών καταγωγής των επιβατών.

Το εφάπαξ ποσό επιμερίζεται σε 11.000 ευρώ τα οποία καλύπτουν σύμφωνα με την ανακοίνωση, όλες τις υλικές ζημιές, τις απώλειες αποσκευών, τη ζημία από την μη ολοκλήρωση της κρουαζιέρας και την ψυχική οδύνη. Σ' αυτό προστίθενται άλλες 3000 ευρώ για έξοδα που θα προκύψουν (μετακίνησης, ιατρικά). Για τους συγγενείς των τραυματιών και των νεκρών, θα υπάρξει ειδική μέριμνα.

Όσοι δεχτούν την προσφορά θα πρέπει να συμφωνήσουν ότι θα παραιτηθούν από κάθε νομική διεκδίκηση κατά της Costa Crοciere στο μέλλον, με βάση τη συμφωνία και θα αποζημιωθούν εντός μιας εβδομάδας από την ημέρα που θα δεχτούν την πρόταση.

Η εταιρεία Costa Crociere έχει επίσης δεχθεί να ξεκινήσει πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης για όσους επιβάτες το επιθυμούν, ενώ θα θέσει στην διάθεση των ενδιαφερομένων μια ηλεκτρονική διεύθυνση ([email protected]) καθώς και αριθμό τηλεφώνου για πληροφορίες: 848505050.

«Ελεημοσύνη»

Η καταναλωτική οργάνωση Codacons- η οποία δεν συμμετείχε στις συζητήσεις- υποστηρίζει ότι πρόκειται για «ελεημοσύνη» και συνιστά στους επιβάτες να μην τη δεχτούν, θεωρώντας απαράδεκτη την διάκριση που περιέχεται στην συμφωνία μεταξύ όσων υπέστησαν φυσικούς τραυματισμούς και σ' αυτούς που δεν τραυματίστηκαν, θεωρώντας ότι δεν πρέπει να παραβλεφθούν τα ψυχικά τραύματα.

Γι' αυτό καλεί τους επιβάτες να κάνουν εξετάσεις που θα πιστοποιούν το ψυχοσωματικό στρες εξαιτίας του ναυαγίου, κάτι που θα τους δώσει το δικαίωμα να διεκδικήσουν μεγαλύτερη αποζημίωση. Ως εκ τούτου προτείνει σε όσους δεν θέλουν να συμβιβαστούν με την «ελεημοσύνη» να κινηθούν νομικά μαζί με τις ενώσεις σε Ιταλία και ΗΠΑ.

Link to comment
Share on other sites

Στις 11.000 ευρώ η αποζημίωση για τους επιβάτες της Concordia
για τους μη τραυματισθεντες. με τους αλλους θα γινει παζαρι. οι ενωσεις καταναλωτων ετοιμαζουν αγωγες παντως ;)
Link to comment
Share on other sites

Και μέσα στον γενικό χαμό που προκάλεσε το ναυάγιο, ξέσπασε και Γερμανοϊταλικός πόλεμος μεταξύ Γερμανών (Spiegel) και Ιταλών (Il Giornale) με αφορμή την φυλετική αντιμετώπιση των ενεργειών του Ιταλού πλοιάρχου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...