Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του Costa Concordia στο νησί Giglio στην Ιταλία


Recommended Posts

Την ανάγκη την ανέφερα για να τονίσω την διαφορά μεταξύ ενός επιβάτη που πρέπει να πάει στο νησί του και σε έναν επιβάτη που πηγαίνει για ταξείδι αναψυχής. Όταν πρέπει να πας στο νησί, η καλή ψυχολογία υποχωρεί μπροστά στην ανάγκη. Ενώ στην κρουαζιέρα είναι πάντοτε απαραίτητη η καλή ψυχολογία, καθώς κανένας δεν πηγαίνει να διασκεδάσει με βαρειά καρδιά...κάθεται σπίτι του ή βρίσκει άλλον τρόπο να διασκεδάσει. Και όταν χαρακτηρίζουμε κάποιον εξιλαστήριο θύμα δεν σημαίνει ότι τον θεωρούμε αθώο, αλλά ότι του φορτώνονται και ευθύνες που δεν του ανήκουν μόνο και μόνο για να μην τις επωμισθούν αυτοί που πρέπει.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 402
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σίγουρα ο χαρακτηρισμός "εξιλαστήριο θύμα" για τον κάπτεν Σκετίνο, ακούγεται τουλάχιστον ως "κοπλιμέντο".

εξιλαστήριο θύμα = όταν δεν λογοδοτεί ο πραγματικός ένοχος αλλά κάποιος άλλος που είναι εντελώς αθώος ή βαρύνεται ελάχιστα.

Από εκεί και πέρα, είναι βέβαιο ότι σε κάθε σχεδόν περίπτωση παραβατικότητας (πείτε το έγκλημα, πείτε το ατύχημα, πείτε το απλά παράβαση των νόμων) πάντα αναζητούνται και περισσότεροι του ενός και εμφανεστάτου συνήθως υπαιτίου. Έτσι, για παράδειγμα, αν κάποιος πιλότος δεν κάνει -ως όφειλε- τον απαραίτητο έλεγχο στα όργανα του κόκπιτ πριν την απογείωση και αυτό κατόπιν κολλήσει σε κάποια πλαγιά της Αττικής σκοτώνοντας εκατοντάδες, φυσικά δεν φταίει μόνο αυτός και ο συγκυβερνήτης, αλλά και η εταιρεία που δεν τους εκπαίδευσε ή έλεγξε κατάλληλα. Αν ένας οδηγός Ι.Χ. πάρει παραμάζωμα τρεις πεζούς, και πάλι φυσικά δεν φταίει μόνο αυτός, αλλά και οι σχολές οδηγών που δεν εκπαιδεύουν σωστά, το κράτος που δεν τις ελέγχει σωστά, ίσως ακόμα ακόμα και κάποια κακοτεχνία στο οδόστρωμα. Αν ένας αρχιτέκτων - πολιτικός μηχανικός αντί να βάλει "200 οκάδες σίδερο" στις κολώνες μίας πολυκατοικίας βάλει "10" για λόγους οικονομίας, φυσικά και πάλι (για μία ακόμα φορά) δεν ευθύνεται μόνο αυτός, αλλά και η πολεοδομία που έδωσε την άδεια χωρίς να ελέγξει, το κράτος που δεν έχει τους σωστούς μηχανισμούς ελέγχου των πολεοδομικών υπηρεσιών, και οπωσδήποτε και όλοι οι ....ένοικοι - ιδιοκτήτες που θα σκοτωθούν σε ένα σεισμό μετά από κατάρρευση, αφού δεν εφρόντισαν να πάρουν τις απαραίτητες εγγυήσεις από τον κατασκευαστή όταν αγόρασαν τα διαμερίσματα τους.

Σε αυτήν την βάση συζήτησης (που προσοχή, δεν την κατακρίνω, έχει και λογική και επιχειρήματα) είμαι υποχρεωμένος να δεχθώ ότι ο κάπτεν Σκετίνο δεν είναι ο μόνος υπαίτιος που προκάλεσε το δυστύχημα, κόλλησε σε κάλλιστες καιρικές συνθήκες το καράβι του στα βράχια και κατόπιν το εγκατέλειψε πριν αυτό εκκενωθεί, αλλά ότι υπάρχουν και άλλοι διάφοροι λίγο ή περισσότερο συνυπαίτιοι. Λογικό.

Link to comment
Share on other sites

εξιλαστήριο θύμα = όταν δεν λογοδοτεί ο πραγματικός ένοχος αλλά κάποιος άλλος που είναι εντελώς αθώος ή βαρύνεται ελάχιστα.

Δεν γνωρίζω από πού προέρχεται ο παραπάνω ορισμός που παραθέτεις, αλλά το έγκυρο λεξικό Τεγόπουλου-Φυτράκη το ερμηνεύει διαφορετικά, και αυτή την ερμηνεία ακολουθώ και εννοώ.

Εξιλαστήριος –ια, -ιο: που γίνεται ή προσφέρεται για εξιλασμό (=εξιλέωση, εξευμενισμό, καταπράυνση): εξιλαστήρια θυσία-εξιλαστήριο θύμα.

Link to comment
Share on other sites

"Ιl turismo dell' orrore"

H προσέλευση τουριστών λόγω του Concordia συνεχίζεται στο Giglio. Τις καθημερινές λαμβάνει χώρα σίγουρα σε μικρότερο βαθμό, ωστόσο όσο ανοίγει ο καιρός θα εντείνεται, αφού το Giglio είναι έτσι κι αλλιώς σημαντικός τουριστικός προορισμός στην Ιταλία το καλοκαίρι. Με το που βγει από τον κόλπο του Porto Santo Stefano το πλοίο της γραμμής, ο επιβάτης του μπορεί να διακρίνει το γυρμένο σκαρί, τη λαμαρίνα να γυαλίζει καθώς φωτίζεται από τις ακτίνες του ηλίου, έναν μακρόστενο όγκο που δεν κολλά στο κάδρο. Φτάνοντας στο λιμάνι του νησιού το Isola del Giglio και το Giuseppe Rum περνoύν ακριβώς δίπλα από το "Concordia", ενώ οι επιβάτες τους "κρεμιούνται" στο αριστερό τμήμα του ανοιχτού καταστρώματος. Προκαλεί ρίγος το να βλέπεις τον μεγάλο αυτό όγκο ημιβυθισμένο, ειδικά όταν γνωρίζεις πως κάποιοι έχουν χάσει τη ζωή τους εκεί, ενώ βρισκόντουσαν σε διακοπές και θα έπρεπε να περνούν ευχάριστα. Πέραν των τουριστών, ησυχία, καμιά ιδιαίτερη κινητικότητα.

Περισσότερες εικόνες πιθανότατα όταν οι διαδικασίες ανέλκυσης θα έχουν προσωρήσει.

7260715408_1619b2b672_b.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Δεν το συζηταμε καθολου,φετος το καλοκαιρι το Giglio θα γινει πρωτος τουριστικος προορισμος για την Ιταλια λογω του Concordia.Ειναι πραγματι εντυπωσιακο να το βλεπεις απο μακρια αλλα και απο κοντα,νιωθεις δεος απεναντι σε αυτο το παραξενο θεαμα.Σκεφτειτε οτι μονο η Τοσκανη και το Λατσιο(που ειναι σχεδον διπλα στο νησι)αριθμουν γυρω στα 8εκατομμυρια κατοικους,οποτε στη κυριολεξια θα γινει πανικος απο τους επισκεπτες.

Την Δευτερα βγηκε ενα αρθρο στο http://www.ship2shore.it οπου ο δικος μας Tsavliris ισχυριζεται οτι η επιχειρηση δεν θα πετυχει και στο τελος θα αναγκαστουν να 'κοψουν' το πλοιο για να το παρουν απο κει.Βεβαια,οπως επισημαινει και preview του αρθρου,η ελληνικη εταιρια ειναι μια απο αυτες που αποκλειστηκαν απο το ολο project αρα δεν αποκλειεται να κρυβουν καποια δυσαρεσκεια αυτες οι δηλωσεις.(εγω βεβαια συμφωνω με τον δικο μας καθως οπως λεω κ παραπανω δεν μου φαινεται οτι θα τους 'βγει' αυτο που εχουν σχεδιασει).

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Δέν νομίζω ότι ο Τσαβλίρης έκανε αυτές τίς δηλώσεις γιά να "πικάρη" τους Ιταλούς επειδή δέν τον έβαλαν στο project.

Ομως ακόμα κι'άν "τους βγή" και το σηκώσουν το πλοίο,θα πρέπη να το ξαναφτιάξουν απ'την αρχή,όπως έγραψα και πιό πάνω.Και έχω την εντύπωση πως τα λεφτά τής ασφάλειας δέν θα είναι αρκετά γιά να καλύψουν το συνολικό κόστος.Τους συμφέρει άραγε τους Ιταλούς τής Costa;

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Φαντάζομαι θα είναι εις μνήμην τών 30 θυμάτων τού δυστυχήματος.

Αλλά και ώς μνημείο τής ανικανότητας τού καπτα-Φραντζέσκου,να το βλέπουν οι λοιποί πλοίαρχοι που περνάνε από εκεί (μακρόθεν,εννοείται) και να είναι προσεχτικώτεροι απ'αυτόν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ξεκινησαν οι πρωτες εργασιες για την μεγαλη επιχειρηση που θα ακολουθησει τους επομενους μηνες.Καθαριζεται ο βυθος γυρω απο το πλοιο,κοβονται ρανταρ και απομακρυνονται περιττα αντικειμενα απο το σκαρι ενω προωθουνται τα πρωτα κομματια των βοηθητικων 'πλωτηρων' που θα το 'σηκωσουν' στην επιφανεια.Εδω το φωτορεπορταζ.

Link to comment
Share on other sites

Είναι ιδέα μου ή το πλοίο έχει γλιστρήσει περισσότερο μέσα στο νερό;

Πολύ φοβάμαι πάντως ότι τζάμπα θα πάη ο κόπος όλων τών εμπλεκομένων :(

Link to comment
Share on other sites

Το αμερικανικο δικηγορικο γραφειο John Artur Eavens,που εκπροσωπει επιβατες του Concordia,θα καταθεσει μηνυση εναντιον της Carnival(που ελεγχει την Costa)και ναυπηγων της,καθως υποστηριζει οτι υπαρχουν λαθη/παραλλειψεις στη κατασκευη του πλοιου που το κανουν 'ασταθες' σε περιπτωση ρηγματων κατω απο την ισαλο.

Η μηνυση αφορα και αλλα πλοια της Carnival που ειναι αδερφα του Concordia η παρουσιαζουν τις ιδιες κατασκευαστικες 'αδυναμιες' με αυτο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σε 15μερες θα φυγει το κομματι του βραχου(που θα γινει μνημειο,δειτε παραπισω στο θεμα)που κολλησε στο ρηγμα μετα την προσκρουση και παρολο που ζυγιζει 200τονους,οι υπευθυνοι της Micoperi υποστηριζουν οτι δεν θα επηρεασει την 'συμπεριφορα' του βυθισμενου πλοιου.

Επισης η Fincantieri θα χτισει ολες τις 'θηκες'-πλωτηρες που θα μπουν στις 2 πλευρες του σκαριου ωστε να το σηκωσουν στην επιφανεια.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή ο καπτά-Φρατζέσκος ούτε κάν φρόντισε τουλάχιστον να ελαττώση ταχύτητα αφού ήξερε ότι πήγαινε τόσο κοντά στην ξηρά και μάλιστα βραδυάτικα.

Κανονικά τον βράχο θα έπρεπε να τού τον φέρουν στο κεφάλι και όχι να τον κάνουν μνημείο...... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ε,δέν είναι και τελείως ελεύθερος,αφού υπόκειται σε περιοριστικούς όρους.

ενώ οι εισαγγελείς υποψιάζονται ότι σε μια προσπάθεια να τραβήξει την προσοχή των λουόμενων, έκανε το τραγικό λάθος να το φέρει πολύ κοντά σε ρηχά νερά.

Τώρα βέβαια,ποιανών λουομένων την προσοχή ήθελε να τραβήξη βραδυάτικα,είναι απορίας άξιον......

Link to comment
Share on other sites

Την ευθύνη του ως καπετάνιος για το ναυάγιο του του Costa Concordia, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 32 άνθρωποι, αναγνώρισε ο...

Φρανσκέσκο Σετίνο, στην πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη.

«Ο καπετάνιος έχει ταυτοποιηθεί και έτσι είναι φυσιολογικό ότι θα πρέπει να ζητήσει συγγνώμη», δήλωσε μιλώντας στο ιταλικό Canale 5 και σημείωσε ότι σκέφτεται συνεχώς τα θύματα του ναυαγίου.

Ο Σετίνο, ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία και εγκατάλειψη πλοίου, επισήμανε ότι κατηγορεί τον εαυτό του επειδή αποσπάστηκε η προσοχή του, αλλά πρόσθεσε ότι ο έλεγχος του πλοίου εκείνη την στιγμή ήταν στα χέρια άλλου αξιωματικού του πληρώματος.

«Εκείνη τη στιγμή, πήγα στο κατάστρωμα και διέταξα να τεθεί το πλοίο σε χειροκίνητη πλοήγηση αλλά δεν είχα τον έλεγχο του πλοίου που τον είχε άλλος αξιωματικός» ανέφερε.

Οι εμπειρογνώμονες επέκριναν δριμύτατα τον Σετίνο για τους χειρισμούς του, κατηγορώντας τον ότι έφερε το πλοίο πολύ κοντά στην ακτή, καθυστέρησε την εκκένωση του κρουαζιερόπλοιου, έχασε τον έλεγχο της επιχείρησης και εγκατέλειψε το πλοίο πριν εκκενωθεί από τους 4.200 επιβάτες.

Ο ίδιος έχει αναγνωρίσει τα λάθη του αλά επιμένει ότι δεν είναι ο μόνος που θα πρέπει να κατηγορηθεί για το ναυάγιο.

naftemporiki.gr

Link to comment
Share on other sites

Οντως,δέν είναι ο μόνος που θα πρέπη να κατηγορηθή γιά το ναυάγιο-είναι και η εταιρία του,που εξακολουθούσε να τον εμπιστεύεται ακόμα και μετά τον "τράκο" που είχε ρίξει ώς καπετάνιος τού Costa Atlantica σε κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι τού Αμβούργου,όπου μπήκε "μαλλιά" με δρόμο επτά μίλια ενώ έπρεπε να μπή με πολύ λιγώτερα (και ισχυρίζεται πως δέν το ήξερε).

Γιά τά υπόλοιπα που λέει,μετά συγχωρήσεως τα θεωρώ "μπούρδες".Πέραν τού ότι δέν θα έπρεπε να φέρη το πλοίο τόσο κοντά στην ακτή και μάλιστα βραδυάτικα,δέν αποτελεί δικαιολογία το ότι τον έλεγχο τού πλοίου τον είχε άλλος.Απαξ και είναι ο καπετάνιος στην γέφυρα,αυτός έχει την ευθύνη τής πορείας τού πλοίου και όχι ο οποιοσδήποτε παρευρισκόμενος αξιωματικός,ακόμα κι'άν είναι ο Α/Φ.Και φυσικά,δέν έπρεπε να εγκαταλείψη το πλοίο πρίν βεβαιωθή ότι όλοι οι επιβάτες είχαν βγεί απ'αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τα παραπάνω εκτός από ένα: το ότι είναι ο πλοίαρχος στη γέφυρα δε σημαίνει ότι έχει και τον έλεγχο του πλοίου. Κάτι τέτοιο γίνεται μόνο κατ' εντολή πλοιάρχου και με έγγραφη καταχώριση στο ημερολόγιο γέφυρας. Ειδάλλως σε κάθε άλλη περίπτωση υπεύθυνος είναι ο Α/Φ.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό όμως μού δημιουργεί την εξής απορία:άν ο πλοίαρχος δέν έχη δώσει εντολή στον Α/Φ να τού παραδώση τον έλεγχο και δέν έχει καταχωρήσει την εντολή αυτή στο ημερολόγιο,αυτό σημαίνει ότι άν ο Α/Φ φέρη το πλοίο πολύ κοντά στην ακτή,με τρόπο ώστε να κινδυνεύη να προσαράξη,ο παρών στην γέφυρα πλοίαρχος μπορεί να μείνη αμέτοχος θεατής και άρα να απεκδυθή πάσης ευθύνης;

Λέμε εδώ συνεχώς ότι "ο Σκετίνο έφερε το πλοίο κοντά στην ακτή",όμως άν δέν είχε ο ίδιος τον έλεγχο τού πλοίου και τον είχε "άλλος αξιωματικός",τότε ποιός έδωσε την εντολή να πλεύση το πλοίο τόσο κοντά στην ακτή;

(Προφανώς πάντως όχι η Domnica....)

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα. Σαφέστατα και δε θα μείνει αμέτοχος αν δει ότι πάει να γίνει επικίνδυνη η κατάσταση. Απλά αναφέρω τη τυπική διαδικασία ως προς τη παρουσία του πλοιάρχου στη γέφυρα.

Link to comment
Share on other sites

Δέν αντιλέγω,όμως το πλοίο δέν πήγε από μόνο του στα βράχια.Κάποιος κρατούσε το πηδάλιο (ή,έστω,προγραμμάτισε τον αυτόματο).Συνεπώς αυτός είχε τον έλεγχο τού σκάφους,σωστά;

Οπότε,αφού "αυτός που είχε τον έλεγχο" δέν ήταν ο Σκετίνο (όπως ίσχυρίζεται),άρα κάποιος άλλος έδωσε στο πλοίο τέτοια πορεία ώστε να πάη στα βράχια....

Link to comment
Share on other sites

31/3/2012

Περισσοτερες φωτο με λεπτομερεια και σχολια απο τον Nick ;)

Ναι αμε, πως! Ποτε τις θελεις? :D Απο τις 31 Μαρτιου εχουμε παει, κι εγω αξιωθηκα στις 17 Ιουλιου. Αυτα εχει η εντατικη εργασια. Αλλα τελος παντων, τη μπετονιερα μην τη βλαστημας, αυτη σου δινει για να φας.

Σιγουρα ακουγεται κοινοτυπο και μαλλον ειναι, αλλα πραγματικα το αισθημα αυτο που νοιωθει κανεις πλησιαζοντας το κουφαρι ειναι κατι εκπληκτικο, το πλοιο εστω και μπαταρισμενο μοιαζει να ειναι μεγαλυτερο απο το νησι. Ειδικα στα υψωματα γυρω απο το λιμανι μπορει κανεις να συνειδητοποιησει ποσο μεγαλο ειναι το πλοιο. Για να ειμαι ειλικρινης παντως, περα απο το δεος το σχετικο με το μεγεθος, δεν μου κανει καποια εντυπωση πως εχουν χασει τη ζωη τους ανθρωποι εκει μεσα. Αν εχεις περπατησει στα λιβαδια του Βελγιου και στις Αρδεννες που εχουν πεθανει εκατομμυρια, ξαφνικα δεν σου κανει και μεγαλη εντυπωση, περισσοτερο αν ασχολεισαι με το αντικειμενο -οσο κυνικο κι αν ακουγεται αυτο- σε απασχολει πως τα καταφεραν οι της γεφυρας και εκαναν αυτο που εκαναν.

Σε περισσοτερο ανατριχιαστικες λεπτομερειες, δειτε το σφηνωμενο βραχο σε ενα πιο κοντινο πλανο την ιδια ωρα που το συνεργειο προσπαθει με ρυθμους χελωνας ειναι αληθεια, να μπαλωσει καποιες απο τις πολλες τρυπες. Εδω φαινεται ακομα πιο εντυπωσιακα, ειναι σα να εχει μπει ενα κομματι τροφη στα δοντια σου. Προσεξτε τις λαμαρινες διπλα που εχουν διπλωσει σα να ειναι αφρος ξυρισματος, δεστε κι αυτη την αποψη απο το πλαι και πως εξεχει το stabiliser απο τα πλευρα του πλοιου. Κι απο ψηλα ομως δεν ειναι λιγοτερο εντυπωσιακο το θεαμα, δεστε τις πισινες πρυμα και πως εχουν πεσει πανω τους οι ξαπλωστρες. Αλλα και πιο πλωρα δεστε πως εχει ξεκολλησει η οροφη της πισινας, ουτε σε ταινια καταστροφης δε θα βλεπαμε κατι τετοιο.

Τελος παντων, κατα παραδοση στη ναυτιλια οι μεγαλυτερες αλλαγες σε επιπεδο ασφαλειας ακολουθουν τα μεγαλα ναυαγια κι αυτο συμβαινει οχι μονο στην επιβατηγο ναυτιλια. Με πολλους απο εσας που γνωριζομαστε προσωπικα, εχουμε συζητησει το θεμα ολων αυτων των κρουαζιεροπλοιων-Γολιαθ και ξερετε τις επιφυλαξεις μου στο κομματι της ασφαλειας και ειδικα στο evacuation του πλοιου. Ελπιζω αυτο το συμβαν να ωθησει τη διεθνη κοινοτητα να αναθεωρησει ορισμενα πραγματα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...