Jump to content
Shipfriends

Lifelines ή άγονες


Recommended Posts

On 11/23/2023 at 10:41 AM, SAMAINA said:

Το Αγαθονήσι είναι ένα μήνα χωρίς τακτικό δρομολόγιο από και προς  Πυθαγόρειο, με συνέπεια να μην μπορούν να μεταφερθούν οχήματα και εμπορεύματα, ούτε ψάρια και τροφές και άλλα  υλικά για τις ιχθυοκαλλιέργειες. Μόνο έκτακτα από όποιο πλοίο βρεθεί και όποτε βρεθεί. Ο δήμαρχος εκπέμπει SOS. Να υποθέσω ότι εκεί  στο ΥΕΝ δεν ήξεραν πότε θα λήξει η προηγούμενη σύμβαση (του ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ). Συνεχίστε εκεί στον Πειραιά να κοιμάστε τον ύπνο του δικαίου και να ζεστένετε την καρέκλα σας.

Το Νήσος Κάλυμνος τη Δευτέρα 27/11/2023 θα εκτελέσει έκτακτο ελεύθερο (μη επιδοτούμενο) δρομολόγιο προς Λέρο - Λειψούς – Πάτμο - Αρκιούς – Αγαθονήσι - Πυθαγόρειο Σάμου και επιστροφή με δίωρη παραμονή στο Πυθαγόρειο.
 

FB_IMG_1700853841405.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 927
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Η ΑΝΕ Καλύμνου θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για τρεις επιδοτούμενες γραμμές

1)      Κάλυμνο Κω Αστυπάλαια με δυο δρομολόγια την εβδομάδα.

2)      Κάλυμνο Αστυπάλαια με δυο δρομολόγια την εβδομάδα.

3)      Κάλυμνο Λέρο Λειψοί Πάτμο Αρκιοί Αγαθονησι Πυθαγόρειο με τρία δρομολόγια την εβδομάδα και την καλοκαιρινή περίοδο ένα έξτρα δρομολόγιο.

@Panagia Ekatontapiliani Γνωρίζουμε άμα θα συμμετάσχει και η Δωδεκανησος με το Σκιαδενη πάλι; 

Επίσης κάτι είχε ακουστεί και για την Saos Ferries ξέρουμε άμα ισχύει η άμα είναι απλά φήμες;

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

8/1/2024-31/3/2024 που θα απουσιάζει το Sporades Star από τα ενδοκυκλαδικα θα βγει νέα προκήρυξη μέχρι αρχές Μαρτίου θα βγει νέα προκήρυξη(δηλαδή μέχρι να αναλάβει ο επιτυχών του διαγωνισμό) ή SEAJETS θα αντικαταστήσει το Sporades Star με αλλο πλοιο ;

Edited by cyclades_shipping
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 11/30/2023 at 7:32 PM, cyclades_shipping said:

8/1/2024-31/3/2024 που θα απουσιάζει το Sporades Star από τα ενδοκυκλαδικα θα βγει νέα προκήρυξη μέχρι αρχές Μαρτίου θα βγει νέα προκήρυξη(δηλαδή μέχρι να αναλάβει ο επιτυχών του διαγωνισμό) ή SEAJETS θα αντικαταστήσει το Sporades Star με αλλο πλοιο ;

Βγήκε η προκήρυξη…

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, iord said:

Θεωρω αδιανοητο οτι λεφτα φορολογουμενων φευγουν σε καλοκαιρινή προκειμενου να επιδοτιθουν γραμμες που ειτε δεν υπαρχει λογος να υπαρχουν (μαντουδι- σποραδες/ροδος-σητεια) ειτε δεν υπαρχει λογος να επιδοτουνται (θεσσαλονικη-βα αιγαιο) και (θεσσαλονικη σποραδες).

Θεσσαλονίκη και Καβάλα θεωρούνται άγονες γραμμές οπότε και ορθά επιδοτούνται. Γιατί το θεωρείς αδιανόητο και γιατί πιστεύεις ότι δεν υπάρχει λόγος; Θεωρείς δηλαδή ότι δεν υπάρχουν συγκοινωνιακά κενά σε Καβάλα και Θεσσαλονίκη στις συνδέσεις τους με το ΒΑ Αιγαίο και με τις Σποράδες; Ποιο είναι το επιχείρημα όπου στηρίζεις αυτή την άποψη; Για παράδειγμα, το Σκοπελίτης (συγχωρέστε με δε θυμάμαι) νομίζω επιδοτείται. Εφόσον επιδοτείται, γιατί επιδοτείται και το Blue Star Naxos που πιάνει σχεδόν τα ίδια νησιά σε κάποιο κομμάτι της διαδρομής του με τον Σκοπελίτη; Ομοίως και το Αιόλις κ.ο.κ.

Link to comment
Share on other sites

 Καταλαβαινω γιατι το πως τα εθεσα μπορει να δημιουργησε αποριες, εξηγουμε λοιπον για να μην παρεξηγουμε. Αγονη ειναι μια γραμμη η οποια δεν συμφερει οικονομικα καποια εταιρια να την κανει αλλα επειδη ειναι μεγαλης εως και ζωτικής σημασιας για τα νησια το κρατος την επιδοτει ωστε να γίνονται αυτα τα δρομολογια. Γραμμες οπως οι ενδοκυκλαδικες ειναι απαραιτητες για την καθημερινοτητα τον νησιων για αυτο υπαρχουν αυτα τα ενδοκυκλαδικά δρομολογια τα οποια καλυπτουν διαφορετικές αναγκες. Το παραδειγμα που εφερες ας πουμε ο σκοπελιτης επιδοτειτε για να συνδεει τις κυκλαδες μεταξυ του ενω το ναξος για να τις συνδεει με τον πειραια. Αντιστοιχα υπαρχουν οι αγωνες των Δωδεκάνησων που εχουν η σαος και η Δωδεκάνησος σιγουεις, για να συνδεουν τα νησια αυτά μεταξυ του και της μπλου σταρ ωστε συμη χαλκη καστελοριζο να εχουν συνδεση με τον πειραια. 

    Τωρα στο θεμα που ανοιξα για την σιτζετ. Απο τις γραμμες που εχει επιδοτουμενες, υπαρχουν αυτες που πληρουν τα παραπανω κριτηρια οπως αυτη της λημνου, η τα ενδοκυκλαδικα και τα κυθηρα, που καλως επιδοτουνται. Υπαρχουν ομως και καποιες γραμμες οι οποιες, δημιουργηθηκαν προσφατα (ουσιαστικα κατα παραγγελια) και δεν πληρουν κανενα απο τα παραπανω κριτιρια. 

Αρχικα, η γραμμη Θεσσαλονικη- βα αιγαιο με ταχυπλοο, που λειτουργει ΜΟΝΟ καλοκαιρι. Δεν ειναι μια γραμμη που εξυπηρετει μη εμπορικα νησια ουτε ειναι απαραιτητη για την βιωσιμότητα τους. Το πλοιο ανεβοκατεβαίνει γεματο ολο το καλοκαιρι, ενω παραλληλα επιδοτουνται αλλα 2(!) συμβατικά για το ιδιο δρομολογιο ( Διαγορας καλοκαιρι και νησος μυκονος ολο το χρονο). Εφοσον η γραμμη αυτη εχει κοσμο και δεν ειναι απαραιτητη δεν βλεπω λογο να επιδοτειται πανω απο ενα πλοιο, (αυτο που καθετε ολο το χρονο).

Στην γραμμη Σητεια-Ροδος δεν θα σταθω πολυ, ειναι μια εποχιακή γραμμη που ουτε ζωτικής σημασια ειναι, ουτε εξυπηρετει καποια αναγκη και τους λιγοστούς επιβατες της γραμμης αυτης του εξυπηρετεί το νησος χιος που ΕΠΙΣΗΣ επιδοτειτε για το ιδιο δρομολογιο αλλα αυτο εξυπηρετει και μια συμπαντική αναγκη, της συνδεσης της κασοκαρπαθιας με τον πειραια. Η μεγαλυτερη σπαταλη χρηματων ειναι αυτη η γραμμη με διαφορά.

Θεσσαλονικη σποραδες εποχιακη με ταχυπλοο ειναι επισης μια εποχιακη γραμμη κατα την οποια το πλοιο ανεβοκατεβαινει γεματο. Αν δεν καθετε για ολο το χρονο ποιος ο λογος να επιδοτείτε???

Θεωρω οτι το αναλυσα αρκετα το θεμα προκειμενου να γινει κατανοητο τι εννοω οταν μιλαω για σπαταλη. Με τα 45000 ευρώ το δρομολογιο που παιρνει η σιτζετ για την σητεια το καλοκαιρι, θα μπορουσαν ας πουμε να πανε σε μια αλλη αν οχι στην ιδια εταιρια για να επιδοτησουν μια γραμμή απο Λαυριο προς Σκυρο-Αι στρατη- Λημνο - Σαμοθρακη- Αλεξανδρουπολη, συνδεοντας ετσι τα 2 τελευταια λιμανια με την πρωτευουσα, που για τα φορτηγα που ερχονται απο βαλκανια και τουρκια και για την απομονομενη σαμοθρακη θα ηταν βαλσαμο, θα ελεινε ουσιαστικο προβλημα και θα προσεφερε σοβαρη αναπτυξη αντι να επιδοτειτε δευτερο πλοιο για μια γραμμη που ετσι και αλλιως δεν προσφερει κατι 

 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ψιθυρίστηκε ένα σενάριο μία άγονη να πάρει το ΜΥΚΟΝΟΣ μία φορά την εβδομάδα το καλοκαίρι. Ίσως είναι να είναι τα τελευταία πλάνα που θα ανοίξουν για το καλοκαίρι στις άγονες Θεσσαλονίκης/Καβάλας 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, SuperRunner said:

Νομίζω το Superrunner jet είναι καταλληλότερο για Θεσσαλονίκη-Σποράδες και για Λήμνο-Μυτιλήνη από το Champion jet 1. Καίει και λιγότερο και δε νομίζω επίσης να αφήσει τη γραμμή της Ραφήνας και φέτος.

Θα υπάρξουν επιδοτούμενα δρομολόγια όπως Θεσσαλονίκη-Σποράδες αυτό το καλοκαίρι?

Ένα θέμα που έχει προκαλέσει σάλο το τελευταίο διάστημα είναι οι πληροφορίες ότι πρόθεση του υπουργείου Ναυτιλίας είναι να μην ανακοινωθούν τα συμβόλαια άγονων γραμμών που αφορούν τη δρομολόγηση ταχύπλοων πλοίων τους καλοκαιρινούς μήνες.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, cyclades_shipping said:

Το 2023 είχε κανονικά,εκτός αν εννοείς για πρωινό από Ραφήνα.

Τα ίδια με το 2023 αλλά με μικρές παραλλαγές

33 minutes ago, Nicksy58 said:

Θα υπάρξουν επιδοτούμενα δρομολόγια όπως Θεσσαλονίκη-Σποράδες αυτό το καλοκαίρι?

Γιατί να μην υπάρξουν; Η Θεσσαλονίκη, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη και άλλα μέρη της Ελλάδος στο πηγάδι ούρησαν; 

Link to comment
Share on other sites

Ειδικά στο Θεσσαλονίκη Σποράδες δε νομίζω πως χρειάζεται επιδότηση πλέον. Η επιδότηση τα τελευταία χρόνια πιστεύω πως έκανε τι δουλειά της, το δρομολόγιο έγινε γνωστό και υπάρχει έτοιμο μερίδιο στη γραμμή για οποιαδήποτε εταιρεία θελήσει να μπει στο δρομολόγιο. Θα ήταν καλύτερα τα χρήματα της επιδότησης αυτής να πάνε κάπου άλλου που πραγματικά υπάρχει ανάγκη για επιδότηση όπως στο να δρομολογηθεί ένα ταχύπλοο το χειμωνα στο Αιγαίο για ευκολία μετάβασης από τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, SuperRunner said:

Γιατί να μην υπάρξουν; Η Θεσσαλονίκη, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη και άλλα μέρη της Ελλάδος στο πηγάδι ούρησαν; 

Τι νόημα έχει να σπαταλάς χρήματα από τους φόρους για μια διαδρομή υψηλής ταχύτητας που υπάρχει μόνο για 3-4 μήνες. Όπου κι αν είναι αυτή η διαδρομή.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπική άποψη και γνώμη για οποιαδήποτε γραμμή, όχι για κάποια συγκεκριμένη.
Επιδότηση=φθηνότερα εισιτήρια και περισσότεροι επιβάτες
Μη επιδοτούμενο δρομολόγιο=ακριβότερα εισιτήρια και λιγότεροι επιβάτες.
Κάντε και μία σούμα τα λειτουργικά έξοδα πετρέλαια, μισθοί, πληρώματα, τροφοδοσία, λιμανιάτικα κτλ. 
Τι πουλάει; Πόσο πουλάει; Τι βγάζει; Τι μένει; 

Link to comment
Share on other sites

Δεν γίνεται να επιδοτούνται τα πάντα. Οι πόροι που πάνε σε άχρηστες επιδοτήσεις, λείπουν από κάπου αλλού (πχ ΕΣΥ, οδικό δίκτυο, κλπ).

Είναι αναμενόμενο όμως στη χώρα μας, όπου η παραοικονομία είναι πάνω από το 25% του ΑΕΠ, ενώ στη φοροδιαφυγή και τη φοροκλοπή (μη αποδιδόμενος ΦΠΑ κ.α.) είμαστε πρωταθλητές ανάμεσα στα μέλη του ΟΟΣΑ, ο καθένας να προτείνει να επιδοτηθεί και κάτι διαφορετικό. Το πιο πιθανό είναι να μην ξοδευτούν δικά του λεφτά.;)

@SuperRunnerΣτο πηγάδι έχουν κατουρήσει τα κορόιδα που πληρώνουν φόρους (ή έστω δεν μπορούν να το αποφύγουν) και ακούν τον κάθε κρατικοδίαιτο, να προτείνει τρόπους να κατασπαταληθούν τα χρήματά τους.

Edited by proud_ionian
συντακτικό
Link to comment
Share on other sites

Όλοι το'χουν πιάσει το νόημα και ζητάνε επιδοτήσεις. Ο Ηλιόπουλος για το Θεσσαλονίκη-Σποράδες, ο Θεοδόσης για το Θεσσαλονίκη-Σμύρνη, ο δήμαρχος Σίφνου για δεύτερο πλοίο, κτλ. Σε λίγο θα ζητάει και ο Γκριμάλντης για το Πειραιά-Ηράκλειο. Αλλά δεν φταίνε αυτοί, καλά κάνουν..το συμφέρον τους κοιτάνε οι άνθρωποι. Το υπουργείο φταίει που πετάει τα λεφτά των φορολογουμένων δεξιά-ζερβά σαν τα τραπουλόχαρτα στο τραπέζι του πόκερ. Αντί να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι και να επιδοτείται το πλοίο για να πηγαίνει Καστελόριζο λ.χ., επιδοτείται το πλοίο για ικαροσαμία, και αυτό στην χάση και στην φέξη, που μέχρι πριν λίγα χρόνια είχε καθημερινά δυο-τρία καράβια για να νησιά αυτά. Εντωμεταξύ η Φολέγανδρος, ακόμα περιμένει αυτή την ρημάδα την εφημερίδα... 

Link to comment
Share on other sites

Λόγω της δουλειάς έχω ταξιδέψει τόσο από Θεσσαλονίκη και από Καβάλα. Και οι δύο αυτές οι γραμμές είναι πολύ χρήσιμες και χρειάζονται οπότε και θεωρώ ορθά επιδοτούνται. Η Θεσσαλονίκη ειδικά έχει ανεβεί πολύ.
Για το Θεσσαλονίκη-Σμύρνη αν ήθελαν τόσο πολύ το δρομολόγιο μπορούσαν να βοηθήσουν από κοινού και οι δύο χώρες να το επιδοτήσουν το δρομολόγιο και να μην είναι μονομερώς η επιδότηση μόνο από το Ελληνικό κράτος.
Όσο για τις Σποράδες που δεν έχω ταξιδέψει αλλά πήγε ο γιος μου τα δύο προηγούμενα καλοκαίρια με τους φίλους του διακοπές, είναι μεν εποχιακή γραμμή και ίσως να μην έχει 100% πληρότητες σε όλα του τα δρομολόγια αλλά σίγουρα στο 75% των δρομολογίων του η πληρότητες άγγιζαν το 70-80-100% περίπου. Ίσως και για αυτό το λόγο επιδοτείται και πάλι το θεωρώ ορθή επιδότηση. 
Θα ήθελα να δω να επιδοτείται το Θεσσαλονίκη-Κυκλάδες-Κρήτη με πλοία της προκοπής όπως τα παλάτια της Μίνοαν και να βιώσει η γραμμή της ένδοξες εποχές επί ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ και ΔΑΙΔΑΛΟΣ που χειμώνα καλοκαίρι τα έβλεπα (ταξίδευε συγγενικό μου πρόσωπο στη Κρήτη για επαγγελματικούς λόγους) γεμάτα τα γκαράζ και η γραμμή είχε πραγματική πελατεία, αλλά τότε τα πράγματα ήταν και διαφορετικά από άποψη μισθών κτλ.

Link to comment
Share on other sites

Οι επιδοτήσεις πρέπει να δίνονται όταν η δυναμική μιας γραμμής σε διακινούμενους επιβάτες και οχήματα είναι τόσο χαμηλή, που καθιστούν το δρομολόγιο μή βιώσιμο. Δεν το κάνεις ούτε για να χρηματοδοτήσεις τις ακτοπλοϊκες επιχειρήσεις, ούτε για να έχουν χαμηλό εισιτήριο οι εξυπηρετούμενοι.Και αυτό γιατί πολύ απλά είναι χρήματα των φορολογουμένων.

Υπο αυτή την έννοια ακόμη και το Βόρειο Αιγαίο το καλοκαίρι, αλλά και το Μυτιλήνη-Λήμνος- Καβάλα (ή Θεσσαλονικη) δεν έπρεπε να επιδοτούνται. Η ανάγκη αυτή υπάρχει όμως για το τμήμα Σάμος-Χίος-Μυτιλήνη. Απόδειξη είναι η ελεύθερη δρομολόγηση Οχηματαγωγών αλλά και η ελεύθερη προέκταση του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ για Καβάλα σε μή σταθερή βάση, πράγμα που σημαίνει οτι το επιδοτούμενο είναι γεμάτο.

Το αυτό ισχύει για το Λαύριο-Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος (επιδοτούμενο) και το Λήμνος-Καβάλα (μη επιδοτούμενο).

Για τις καθαρά εποχιακές γραμμές Θεσσαλονίκη- Σποράδες, Σητεία- Ρόδος κλπ ειδικά με ταχύπλοα από την στιγμή που έχει πληρότητες ακόμα και 75 % είναι μια χαρά βιώσιμες και κακώς επιδοτούνται.

Αναγκη φυσικά επιδότησης έχουν το Ρόδος- Καστελοριζο, Κάλυμνος- Πυθαγόρειο (με Αγαθονήσι- Αρκιούς-Λειψούς φυσικά), το Μήλος-Θήρα (Σικινος-Φολέγανδρος), Κασοκαρπαθία (με Ανάφη-Χάλκη και Κρήτη),  Πειραιας- Κύθηρα-Αντικυθηρα Κίσσαμος, την Σαμοθράκη, όλα τα ενδοκυκλαδικά και άλλες παρόμοιες.

Όλα τα άλλα αποτελούν χάρισμα χρημάτων των φορολογούμενων σε κολλητούς (όποιοι είναι κάθε φορά κολλητοί του υπουργού και είναι κατά καιρούς άλλοι).

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, SAMAINA said:

Αναγκη φυσικά επιδότησης έχουν το Ρόδος- Καστελοριζο, Κάλυμνος- Πυθαγόρειο (με Αγαθονήσι- Αρκιούς-Λειψούς φυσικά), το Μήλος-Θήρα (Σικινος-Φολέγανδρος), Κασοκαρπαθία (με Ανάφη-Χάλκη και Κρήτη),  Πειραιας- Κύθηρα-Αντικυθηρα Κίσσαμος, την Σαμοθράκη, όλα τα ενδοκυκλαδικά και άλλες παρόμοιες.

Όλα τα άλλα αποτελούν χάρισμα χρημάτων των φορολογούμενων σε κολλητούς (όποιοι είναι κάθε φορά κολλητοί του υπουργού και είναι κατά καιρούς άλλοι).

Ακριβώς στο μυαλό μου είσαι! Κανονικά, σε κάθε επιδοτούμενη γραμμή, το κράτος έπρεπε να είναι συνδιαχειριστής του πλοίου. Εφόσον πληρώνει, να έχει πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία της γραμμής. Να στέλνει το πλοίο καθημερινά περιληπτικές και να αξιολογείται η πληρότητά του. Να κρατούνται στοιχεία ετήσια, διετίας, τριετίας ώστε να διαπιστώνει (το κράτος) μεταβολές της κίνησης με απώτερο σκοπό κάθε άγονη να καταστεί κάποια στιγμή γόνιμη και να "αποεπιδοτηθεί". Αντ'αυτού, πχ, έχουμε για τρεις μήνες το καλοκαίρι, το Speedrunner να ανεβοκατεβαίνει γεμάτο (ή σχεδόν γεμάτο) και να τσιμπάει και τα λεφτά του κράτους και από πάνω. 

Link to comment
Share on other sites

Έχετε απόλυτο δίκιο @SAMAINA πρώτα και @Strofalos έπειτα Όπως και όλοι υπόλοιποι βέβαια δυστυχώς για να λήξουν αυτά πρέπει πρώτα απ’ όλα όταν γυρίσετε διαγωνισμός σε κάθε γραμμή να δίνετε ένα και μόνο συγκεκριμένο ποσόν ένα δρομολόγιο το οποίο πρέπει να είναι λογικό , Τώρα τι καράβι θα βάλει οποίος πλοιοκτήτης μπει στην γραμμή είναι δικό του θέμα εννοώντας πάντα ότι μπορεί στη θέση του συμβατικού να βάλει και ένα ταχύπλοο αν θέλει το οποίο όμως να είναι πάντα στη γραμμή να έχει Τιμές συμβατικού και οποιαδήποτε αντικατάσταση λόγω «προβλήματος» γίνει σε πλοίο να είναι πάντα εφάμιλλο ή και καλύτερο και βέβαια να κάνει όλα τα δρομολόγια και όχι ότι μας συμφέρει , Αν δεν τα τηρεί αυτά θα πρέπει η εταιρεία και οποιαδήποτε θυγατρική της να μην έχει δικαίωμα να συμμετάσχει σε διαγωνισμό για 2-3 χρόνια όπως και πρόστιμο βέβαια . Ολα αυτά τα λέω γιατί οι επιδοτήσεις βγαίνουν από την Τσέπη μας Και καταλήγουν όχι εκεί που πρέπει εδώ και αρκετό καιρό… Όταν μου λέγανε για αναβάθμιση στα ενδο κυκλαδικά δεν ήξερα ότι για να πάω από την Πάρο στη Μήλο πρέπει να δώσω τα 70 € της αναβαθμίσης …. Το λόγο τον ξέρετε πολύ καλά ..αυτα

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...