Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

Πριν από λίγο άκουσα στο δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤΕΝΝΑ, ότι βγήκε η απόφαση της δίκης του ναυαγίου του Sea Diamond και είναι καταδικαστική για τον πλοίαρχο και τον αρχιπλοίαρχο με το σκεπτικό ότι το ναυάγιο έγινε εκ προθέσεως!! Και αθωώθηκαν οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ποινές που δεν θα εκτελεστούν για το ναυάγιο του "Sea Diamond"

 

Καταδικάστηκε ο πλοίαρχος και άλλοι 8 εμπλεκόμενοι στο ναυάγιο του "Sea Diamond' στη Σαντορίνη το 2007.

 

Συγκεκριμένα στον πλοίαρχο επιβλήθηκαν 12 χρόνια και 2 μήνες καθώς και χρηματική ποινή 8.000 ευρώ, στον αρχιπλοίαρχο 8 χρόνια, στον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας στη ξηρά σύμφωνα με τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης DPA (Designated personnel ashore) 8 χρόνια, στον αρχιμηχανικό 28 μήνες, στον αξιωματικό ναυτιλίας 2 χρόνια και 10 μήνες, στον αξιωματικό ασφαλείας 6 μήνες και 600 ευρώ χρηματική ποινή, στον επιθεωρητή του νηογνώμονα 15 μήνες και στους νόμιμους εκπρόσωπους της εταιρείας 2 χρόνια.

Αθωώθηκαν ο πρώτος μηχανικός, ο ύπαρχος, ο αρχιθαλαμηπόλος και η υπεύθυνη καμπινών.

Link to comment
Share on other sites

Δέν βλέπω πάντως καμμία ποινή γιά τους αρμοδίους τής υδρογραφικής υπηρεσίας τού ΠΝ,που έφτιαξε τους λανθασμένους χάρτες βάσει τών οποίων έπλευσε το πλοίο......

Link to comment
Share on other sites

 

Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση, έχεις δει πολλά υδρογραφικά να γυρνάνε στο Αιγαίο? 2-3 είναι και τρέχουν σαν τρελά να κάνουν στενά και μπούκες από νέα λιμάνια. Οι περισσότεροι χάρτες (και το γράφουν) έχουν στοιχεία από υδρογραφήσεις του Βρετανικού Ναυαρχείου, πριν τον Β παγκόσμιο πόλεμο δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση.

Άσε δε που ο καθένας (και καμμιά φορά και η .... φύση :eek: ) επεμβαίνει ρίχνοντας ότι του κατέβει μπάζα κλπ και άλλα διαβάζεις άλλα βρίσκεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εκβαθύνσεις που γίνονται στα λιμάνια, οι οποίες βέβαια καλώς γίνονται αλλά αυτά που βγάζουν που τα πάνε? :unsure:  Κανονικά λέει ο νόμος πρέπει να τα πάνε πέραν της ισοβαθούς των 50μ (από την κατώτατη ρηχία φυσικά), επίσης αύριο θα βρέξει και θα βγούμε και από την κρίση  :blink:

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Ναί αλλά ο πλοίαρχος τα έφαγε τα 12 χρονάκια ποινή,όχι η φύση ή οι "εκμπαζωτές" (πώς λέμε "εκμισθωτές").Προφανώς όταν βρίσκεις άλλα από αυτά που διαβάζεις στον χάρτη,δέν φταίς εσύ που τα διάβασες αλλά αυτός που τα έγραψε.Ας μήν δώση το κράτος 700 χιλιάρικα τον χρόνο στον Μπένυ γιά το αντιπροεδρικό του γραφείο και αντί γι'αυτό ν'αγοράση άλλα 2-3 υδρογραφικά μπάς και βγάλη το ΠΝ επικαιροποιημένους χάρτες γιά να μήν πέφτουν τα πλοία στίς ξέρες και στίς ρηχάδες-δέν είναι υποχρέωση τών καπετάνιων να βουτάνε στην θάλασσα με την βολίδα και το αρνίσιο πάχος γιά να κάνουν βυθομετρήσεις κάθε δέκα μέτρα διαδρομής.

 

Στην αεροπορία (γιά να μνημονεύσω και το άλλο μου "ψώνιο",αυτό τού aviation enthusiast) δέν νοείται να πετάς με χάρτες ούτε κάν τού προηγούμενου έτους,πόσο μάλλον τού προηγούμενου αιώνα-γι'αυτό οι εκδότες αεροναυτιλιακών χαρτών τους ανανεώνουν κάθε έξι μήνες.Και άν σού κάνουν έλεγχο και δούν ότι έχεις στο αεροπλάνο χάρτες προηγούμενης έκδοσης,σού ρίχνουν ένα ξεγυρισμένο πρόστιμο και αναστολή πτυχίου (ή άδειας εκμετάλλευσης) γιά να βάλης νού και γνώση.......

Link to comment
Share on other sites

Μια χαρά τα λες, μόνο που το πρόβλημα αυτό είναι πρόβλημα γενικό της Ελλάδας. Όποιο θέμα και να σηκώσεις θα δεις να λείπουν χρήματα, που όμως πάνε με ευκολία στα γραφεία πολιτικών και άλλων παραγόντων. Όταν κάποτε καταλάβουμε τι είναι σημαντικό σ'αυτόν τον τόπο ίσως γλυτώσουμε από πολλά που μας ταλαιπωρούν.

Το άλλο με την αεροπορία, ο μόνος λόγος που είναι πιο ενημερωμένοι, είναι ότι το μόνο που αλλάζει είναι οι αεροδιάδρομοι, τα βουνά και τα λαγκάδια είναι σαφώς καλύτερα αποτυπωμένα σε χάρτες από την θάλασσα (κάτι κομμάτια στους πόλους έχουν μείνει), επιπλέον η αεροπορία έχει standars διεθνή, τα έχει σε προτεραιότητες και τα τηρεί. Δεν τα έχεις, δεν πετάς. Στην θάλασσα πάλι αρκεί μια βεβαίωση από τον νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο για την αξιοπλοΐα του (τώρα που βρίσκουν σε dt εκπροσώπους του κάθε νηογνώμονα, στο κάθε κ#λ#λίμανο είναι άλλο θέμα - πρόσφατα υπήρχε σκανδαλάκι πάνω σ'αυτό για να μην ξεχνιόμαστε  :P )

Τέλος πάντων εν κατακλείδι το μόνο εύκολο να λέμε είναι ότι "φταίει αυτός" το καραβάκι χάθηκε (μέσα σε ένα κυκεώνα φημών κλπ κλπ) και το μόνο σίγουρο είναι ότι ένα λάθος ΜΟΝΟ δεν φέρνει την καταστροφή. Γίναν πολλά λάθη από πολλούς (ήταν υπερβολικά κοντά, κακοί χειρισμοί μετά το "ντουπ", χάρτες ίσως, GPS   λέμε τώρα μπορεί να είχε βάλει λάθος γεωδαιτικό για την περιοχή, υπερβολική σιγουριά). Το θέμα είναι να μην ξαναγίνει κάτι τέτοιο και να μάθουν όλοι κάτι.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Γιά να ακριβολογήσουμε,αυτή είναι η πιό σωστή κουβέντα γιά τα περισσότερα δυστυχήματα-γιατί πράγματι κάποια απ'αυτά (ευτυχώς ελάχιστα) είναι αποτελέσματα μόνο (ή κατά κύριο λόγο μόνο) ενός λάθους ή μόνο ενός παράγοντα.

 

Το Sea Diamond δέν θα έπεφτε στην ξέρα in the first place άν ο καπετάνιος είχε τους σωστούς χάρτες,γιατί θα έβλεπε ότι εκεί που ήθελε να πάη ήταν ρηχά και θα κουτούλαγε.Από εκεί και πέρα,ασφαλώς και η διάσωση τών επιβατών θα μπορούσε να είχε γίνει πιό οργανωμένα και σε λιγώτερο χρόνο-γιά να μήν πώ ότι και το ίδιο το πλοίο θα μπορούσε να είχε σωθεί-άν δέν γινόντουσαν τα λάθη κατά την εκκένωση τού πλοίου.Γι'αυτό επιμένω στο θέμα τής υδρογραφικής,επειδή εν τέλει ο πλοίαρχος τού Sea Diamond "έφαγε" την ποινή-και προφανώς έχασε και την δουλειά του,αφού δέν ξέρω κατά πόσον θα βρεθή άλλη εταιρία να τού εμπιστευτή πλοίο της-ενώ ο "άγνωστος" υδρογράφος τού ΠΝ που τον "καθοδήγησε" με λάθος χάρτες δέν υπέστη καμμιά συνέπεια. 

Link to comment
Share on other sites

........-ενώ ο "άγνωστος" υδρογράφος τού ΠΝ που τον "καθοδήγησε" με λάθος χάρτες δέν υπέστη καμμιά συνέπεια. 

 

Τον καθοδήγησε πιθανότατα κάποιος άγνωστος άγγλος υδρογράφος. Όπως είπαμε οι περισσότεροι χάρτες έχουν φτιαχτεί με στοιχεία του βρετανικού ναυαρχείου. Από "ελληνικά" χέρια έχει υδρογραφηθεί ένα 5-10%. Το γράφουν και οι χάρτες (με τι στοιχεία έχουν φτιαχτεί) γι'αυτό προσέχουμε και όπως λένε κοιτάμε να έχουμε μια πιθαμή νερό τουλάχιστον από κάτω (και εδώ που τα λέμε με τόσα βοηθήματα είναι σαφώς πιο εύκολο απ'ότι πχ το 1950. Απλά τότε προσέχανε. Ο δε καπετάνιος είναι εκεί για να προσέχει αλλιώς δεν θα ήταν καπετάνιος (με τόσα προνόμια - the captain is always right κλπ κλπ), θα ήταν γενικός διευθυντής ή manager ναυτιλίας ένα πράμα.

 

ΥΓ και δεν μιλάω εκ του ασφαλούς, έχει σφίξει και μένα κατά καιρούς το ...γκρόβερ  :eek:

Edited by GeorgeSt
Link to comment
Share on other sites

Εν πάσει περιπτώσει,το ζουμί τής υπόθεσης είναι ότι ο καπετάνιος τού Sea Diamond είχε μή επικαιροποιημένους χάρτες-και προφανώς δέν τους είχε ζητήσει ο ίδιος,τού τους είχε δώσει το αρμόδιο τμήμα τής εταιρίας,που και αυτό τους είχε πάρει απ'την υδρογραφική υπηρεσία τού ΠΝ.Οπότε η αλυσίδα τών ευθυνών παίρνει μπάλα και την υπηρεσία αυτή.

 

Μπορεί ο καπετάνιος να είναι εκεί γιά να προσέχη,αλλά και οι χάρτες είναι εκεί γιά να τους λαμβάνη υπ'όψιν του.Διαφορετικά δέν θα χρειαζόταν να υπάρχουν χάρτες.

 

Κατά την άποψή μου,αδίκως ο πλοίαρχος τιμωρήθηκε και μάλιστα με τόσο μεγάλη ποινή.Δώδεκα χρόνια δέν είναι και μικρό πράγμα.Και πάντως,από τα δημοσιεύματα που έχω διαβάσει γιά το συμβάν,συμπεραίνω ότι ο άνθρωπος κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια να συντονίση σωστά την επιχείρηση διάσωσης,δέν μπήκε στην πρώτη βάρκα γιά να βγή στην ξηρά,όπως έκανε ο γνωστός Ιταλός συνάδελφός του.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς "γιά να μάθουν όλοι κάτι",θα έπρεπε τα πορίσματα τών ναυτικών συμβάντων να δημοσιοποιούνται,όπως γίνεται και με αυτά τών αεροπορικών.

 

Παρεμπιπτόντως,αυτή η περίεργη ιστορία με τα δύο θύματα τού ναυαγίου διαλευκάνθηκε;

Link to comment
Share on other sites

Παρεμπιπτόντως,αυτή η περίεργη ιστορία με τα δύο θύματα τού ναυαγίου διαλευκάνθηκε;

 

Χχεχε φήμες λένε ότι είχαν αποβιβαστεί στο προηγούμενο λιμάνι, πτώματα δεν βρέθηκαν, και ούτε θα βρεθούν εκεί που είναι τώρα το πλοίο. 

Link to comment
Share on other sites

Και να υποθεσω εχουν μεινει στο προηγουμενο λιμανι απο τοτε? Δε σκεφτηκε κανεις να κανει ενα ελεγχο στα αεροδρομια να δει αν εφυγαν αν ισχυει αυτη η φημη?

Link to comment
Share on other sites

Αυτό όμως είναι σημαντικό σημείο γιατί άν δέν βρέθηκαν πτώματα,δέν μπορεί να στοιχειοθετηθή κατηγορία φόνου (εξ αμελείας,βεβαίως,στην συγκεκριμένη περίπτωση).

 

Ελεγχος στα αεροδρόμια θα μπορούσε να γίνη,αλλά άν έφυγαν απ'το προηγούμενο λιμάνι με πλοίο,τί γίνεται;Και άν,φτάνοντας στον Πειραιά,πήραν το τραίνο κι'έφυγαν στην Πάτρα κι'από εκεί στην Ιταλία;Η άν πήγαν σιδηροδρομικώς μέσω (πρώην) Γιουγκοσλαβίας; 

Link to comment
Share on other sites

Ελεγχος στα αεροδρόμια θα μπορούσε να γίνη,αλλά άν έφυγαν απ'το προηγούμενο λιμάνι με πλοίο,τί γίνεται;Και άν,φτάνοντας στον Πειραιά,πήραν το τραίνο κι'έφυγαν στην Πάτρα κι'από εκεί στην Ιταλία;Η άν πήγαν σιδηροδρομικώς μέσω (πρώην) Γιουγκοσλαβίας; 

 

Ε, κάποτε θα πήγαιναν στο σπίτι τους και θα τους εύρισκαν. Δεν πιστεύω να ζουν για 6 χρόνια σε καλύβα στον Αμαζόνιο για να μην μπορούν να τους βρουν. Ιδιαίτερα εάν υπάρχουν στη μέση και αποζημειώσεις και οι ασφαλιστικές είχαν κάθε λόγο να τους ψάχνουν για να μην πληρώσουν.

Link to comment
Share on other sites

Οι ίδιες φήμες που λένε ότι κατέβηκαν στον προηγούμενο λιμάνι (αν θυμάμαι καλά ήταν το Ηράκλειο), λένε επίσης ότι τους έψαχνε και η interpol (από πριν το ατύχημα)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έχω την εντύπωση πως τελικώς η όλη ιστορία είναι επινόηση τής Γαλλίδος.Μού είναι δύσκολο να πιστέψω πως η γυναίκα βγήκε απ'την καμπίνα της (που είχε αρχίζει να μπάζη νερά) και κατόπιν από το βυθιζόμενο πλοίο,μπήκε στο PERLA και έξι ώρες μετά,ενώ έπλεε πρός Πειραιά,θυμήθηκε ότι είχε ξεχάσει στην καμπίνα τον άντρα της και τον γιό της...

 

Αν μάλιστα αληθεύη ότι πριν απ'το ατύχημα τους έψαχνε και η Interpol,δικαιούμαι διά να πιστεύω (που θα έλεγε και ο μακαρίτης Κουτσόγιωργας) ότι τους ήρθε "κουτί" το συμβάν και κατά πάσα πιθανότητα ζούν πλέον με άλλα ονόματα και χαρτιά (πλαστά προφανώς) και σε κάποια άλλη πόλη ή και χώρα.... 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

7 χρονια μετα το ναυαγιο, το δικαστηριο, πολυμελες πρωτοδικειο πειραια, διεταξε ανελκυση του πλοιου και αποζημιωση 14 εκ στο δημο θηρας και τοδημοσιο.

ρεπορταζ υπαρχει σε ολα τα αθηναϊκα ΜΜΕ

Link to comment
Share on other sites

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου θα ασκήσει άμεσα έφεση και συνεπώς το εάν τελικά οι υποχρεώσεις αυτές θα υφίστανται και σε ποιο βαθμό θα κριθεί από το Εφετείο Πειραιά, συμφωνα με ανακοινωση της εταιρειας

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...