Jump to content
Shipfriends

Απόλλων Εξπρές (IMO 7235915)


Recommended Posts

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ενταξει ρε παιδια καραβολατρικα αμα το δουμε το θεμα ειναι ενα ομορφο σκαρι,προσφερε πολλα κλπ.Ομως τετοια πλοια πλεον ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΑΛΛΟ,εκαναν τον κυκλο τους.Στο 2010 ειμαστε,με αυτα τα πλοια μεγαλωσαμε, πρεπει να αντικατασταθουν με πλοια νεας τεχνολογιας.Οπως πιστευω πρεπει να μας αφησουν και αλλα,αλλιως τοσο δεν θα ερχεται η αναπτυξη.Πολλοι θα πουνε ''μας πως ειναι ακομα μια λυση'' η ''σε τετοιο καιρο δεν γινονται επενδυσεις'' κλπ, ομως ολοι ξερουμε οτι το σωστο ειναι να φυγουν τετοια πλοια.Ο κοσμος πλεον δεν κοιταει ρομαντικα αλλα οπως ολοι ξερουμε ρολοι, που κατα συνεπεια σημαινει οτι σημερα το πιο λιγο πρεπει να ειναι ενα πλοιο που να πηγαινει το λιγοτερο με 23 μιλια.

Link to comment
Share on other sites

Και εγω συμφωνω με τον Lord. Απο αισθητικης αποψης ενα ομορφο αλλα κυριως ιστορικο πλοιο φευγει. Απο θεμα ουσιας ομως ο Απολλωνας οπως και αλλα δεν εχει πλεον να προσφερει ουτε να σταθει απεναντι σε νεοτευκτα. Τα πλοια αυτα εκαναν τον κυκλο τους, εβγαλαν με το τσουβαλι τα λεφτα τους για τους ιδιοκτητες τους, δεθηκε μαζι τους ο νησιωτικος και μη κοσμος και τελικα αυτη η ομορφη αναμνηση, εικονες και ιστοριες ειναι που μενουν ετσι οπως αξιζει να μνημονευονται οι θρυλοι.

Ο Απολλωνας οπως και αλλα πλοια μονο σε αγονες μπορουν να σταθουν και απο γραμμες φιλετα μονο στις Δυτικες που ειναι και το Αγιος Γεωργιος, επειδη δεν υπαρχει σοβαρος ανταγωνισμος. Αν εμπαινε ενα Blue Star ή ενα Νησος και σε αυτη τη γραμμη, το βαπορι θα τελειωνε αργα ή γρηγορα.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. ΣΕ ΟΛΑ όσα είπατε. Τις απόψεις μου για το εν λόγω θέμα τις έχω πει κατά καιρούς πάρα πολλές φορές. Και επίσης πιστεύω ότι πριν τον ΑΠΟΛΛΩΝΑ έπρεπε να έχουν φύγει πολλά ακόμα που όμως ταξιδεύουν ακόμα και δυστυχώς πολλές φορές ταλαιπωρούν κόσμο και κοσμάκη.

Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ αγαπήθηκε και έγινε σήμα κατατεθέν της δεκαετίας του 90 στις Κυκλάδες. Ωστόσο ήταν ένα βαπόρι το οποίο προβλημάτισε ουκ ολίγες φορές. Ειδικά οι βλάβες με τα τιμόνια του έδιναν και έπαιρναν. Η πώλησή του στην European Seaways αποτέλεσε ουσιαστικά μία παράταση ζωής στους τίτλους τέλους που είχαν ήδη αρχίσει να πέφτουν από την εποχή Στρίτζη στην HSW. Ο Αρκουμάνης το ταξίδευε ελάχιστα και το μεγαλύτερο διάστημα το άφηνε δεμένο και αν δεν το είχε αγοράσει σίγουρα θα είχε ακολουθήσει τα ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ και ΕΞΠΡΕΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ.

Διαβάζοντας ξένα φόρουμ κάπου είδα ότι φέτος προς τα τέλη του Αυγούστου παρουσιάστηκαν μηχανικά προβλήματα που είχαν ως αποτέλεσμα κάποια δρομολόγια, μέσα στα οποία κι εκείνα της Ζακύνθου, να ματαιωθούν και οι επιβάτες να πάνε με το ΠΗΝΕΛΟΠΗ. Κακά τα ψέμματα όταν ένα βαπόρι που σχεδόν έχει πατήσει τα 40 χρόνια αρχίζει τις βλάβες, πολύ δύσκολα δίνεις λεφτά να το μαζέψεις πολύ δε περισσότερο να το εναρμονήσεις με διεθνείς κανονισμούς. Και αν ίσχυαν οι φήμες περί ναύλωσης στη ΝΕΛ, δεν θα ήθελα με τίποτα να φανταστώ τι θα γινόταν αν καμιά μέρα με καιρό έμπαινε πχ στη Φολέγανδρο και κολλούσαν τα τιμόνια...!

Από κει και πέρα όμως επειδή εδώ είναι το thread του βαποριού και είναι ένα βαπόρι που όλοι λίγο ή πολύ αγαπήσαμε, ε δεν μπορώ να πω ότι θα πετάξω και βεγγαλικά που πάει για διάλυση...

Link to comment
Share on other sites

ολα καποια στιγμη τελειωνουν. ολα αυτα τα ferries της 10ετιας του 70 που κοντευουν 20 ετια (και βαλε ο απολλωνας) στην ελλαδα, εξυπηρετησαν με το παραπανω της γραμμες τους, εγβαλαν με το παραπανω λεφτα για τους ιδιοκτητες τους και για τους πιο πολλους απο εμας ειναι φορτωμενα αναμηνησεις. σε αυτα μεγαλωσαμε ( ο καθενας σε αυτα που επιαναν στο νησι του). καλως ή κακως (καλως για μενα) πλοια που κοντευουν τα 40, που ειναι τεχνολογικα ξεπερασμενα (τα πιο πολλα ταξιδευουν με εξαιρεσεις) και που η ταχυτητα τους εχει φαει... haircut 2-3 κομβων, δεν κανουν ουτε για τις αγονες. δεν μπαινω πιο βαθεια (τι ελεγχοι γινονται, σε τι κατασταση ειναι λαμαρινες σωληνωσεις κλπ). αν καποια στεκονται με περισσοτερη αξιοπρεπεια, ειναι γιατι επεσαν σε σοβαρες εταιρειες ή γιατι ειναι μοναχοβαπορα σε προσοδοφορες γραμμες και τα προσεχουν περισσοτερο.

ο απολλωνας ειναι 37 χρονων. απο το καλοκαιρι του 1988 μεχρι και τις αρχες του 2006, ταξιδεψε σε ολες τις βασικες γραμμες των κυκλαδων, αφηνοντας ιστορια στην παροναξια. παντα ποναγαν τα τιμονια του (οσο και αν οι περισσοτεροι εκαναν πως δεν το ηξεραν) και τα τελευταια χρονια εβγαζε διαφορα μικροπροβληματα. πολλα εχουν ακουστει, αλλα και τα μισα να αληθευουν, δε νομιζω οτι διορθωθηκαν οταν βρεθηκε να δραστηριοποιειται στην Αλβανια με σημαιες του τριτου κοσμου.

προσωπικα δυο φορες εχω ταξιδεψει μαζι του, μια το 1998 επι αγαπητου (με καμπινα) και μια το 2005 επι hsw. δεν εχω αναμνησεις απο αυτο (περα απο να χαζευω τις μανουβρες του) και δε θα μου λειψει. ετσι και αλλιως ομως ειναι 5 χρονια που εφυγε απο τις κυκλαδες και αλλα 2 που εκανε καθαρα επικουρικες εμφανισεις.

θα τον θυμαμαι ετσι, με τα χρωματα της vsl.

1_proud_ionian_apolloexpress1__lemonadika_jan1995.jpg

ΥΓ: απο οτι βλεπω μετα το separation παει ΒΑ για σουνιο, οποτε για την γη της Αιολιας το κοβω.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να διαφωνώ καθόλου με την επιτακτική ανάγκη ανανέωσης, η οποία ανανέωση είναι προς όφελος όλων μας (εκτός προφανώς από αισθητικής πλευράς :rolleyes: ) η απόσυρση ενός πλοίου είναι πάντοτε (για μένα) στενάχωρο πραγμα. Ειδικά κιόλας άμα είναι πλοία που έχουν και μια Χ Ψ ιστορία. Δε σημαίνει αυτό βέβαια ότι επιθυμώ να ταξιδεύουν ες αει.

Από καραβολατρικό ενδιαφέρον θα με ενδιεφερε να βλέπω αυτή τη φάτσα να κυκλοφορεί. Τώρα, για να αποσύρεται (αν όντως έτσι ισχύει) σημαίνει ότι προφανώς είναι στο σημείο του "μη παρέκει", κι απ το να σκουριαζει και να ταλαιπωρείται σε κάποια ντάνα είναι καλύτερο να φύγει με το κεφάλι ψηλά.

Σε κάθε περίπτωση καλό τελευταίο ταξίδι λοιπόν, στο ομορφο βαπόρι. Μας συντρόφεψε τόσα χρόνια είναι η ώρα πλέον...

ΥΓ: μακάρι κάποιο από τα τελευταία ιστορικά σκαριά που ακόμα κυκλοφορούν στη χώρα μας (πχ Αγιος Γεώργιος), να σωθεί, και να αλλάξει ρόλο -όταν ερθει η ώρα- συνεχίζοντας να προσφέρει με άλλο τρόπο στην ακτοπλοϊα. Αν γίνει αυτό θα είμαι πολύ ευχαριστημένος.

Link to comment
Share on other sites

Ήμουνα μικρό παιδι, κάπου στα 1988-89 όταν είδα διαφήμιση στην τηλεόραση του Βεντούρη να διαφημίζει τα βαπόρια με φόντο την Καλντέρα στη Σαντορίνη, με σλόγκαν ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ή κάτι τέτοιο. Ξεπρόβαλε η πλώρη του βάπορα, που στα δικά μου παιδικά μάτια φαίνονταν τεράστια. Μου έχει μείνει πολύ έντονα αυτή η ανάμνηση που έτρεχα μπροστά στην tv για να το χαζέψω κάθε φορά που έπαιζε το σποτάκι. Στα περίπου 18 χρόνια που έμεινε στο Αιγαίο πρέπει να πέρασε από όλα τα Κυκλαδίτικα λιμάνια (πλην Κέας και Αντιπάρου λογικά). Πήγε επίσης και Ικαροσαμία όπου ήταν και οι τελευταίες του εμφανίσεις εκεί στις αρχές του 2006 (με αξιοπρεπέστατα ταξιδέματα στα χειμωνιάτικα μπουγάζια του Ικάριου). Το ταξίδεψα για Πάρο και Ίο αρκετές φορές. Είναι και αυτό ένα κομμάτι από τα χρόνια της αθωότητας για όλους μας. Πλοίο σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής για την ακτοπλοία. Η νοσταλγία είναι λογικό να υπάρχει, πλην όμως αναγνωρίζω οτι πλέον δεν είχε κάτι άλλο να δώσει.

ΥΓ. Αν καθυστερούσε λίγη ώρα, θα προλάβαινε να ρίξει και ένα σφύριγμα αποχαιρετισμού στο αδερφάκι του που ανεβαίνει τώρα από Σέριφο προς Πειραιά.

Edited by gpap2006
Link to comment
Share on other sites

Από το να γυρνά από ντάνα σε ντάνα ή τους διάφορους ντόκους, σαν τα Νήσος Χίος, Θησέας, ή να βουλιάξει σαν το Πόρτο Λάφια καλύτερα να πάει για κόψιμο.

Μπορεί και εγώ να νοσταλγώ την εποχή του "Αντίο Αθήνα" με το συγκεκριμένο πλοίο, αλλά κακά τα ψέματα, σήμερα δεν θα ήταν η πρώτη μου επιλογή.

Τέλος εποχής για ένα ακόμη πλοίο λοιπόν.

Link to comment
Share on other sites

O AΠΟΛΛΩΝΑΣ έγραψε μεγάλη ιστορία στην ακτοπλοία κι απότέλεσε πλοίο ορόσημο την δεκαετία του 90.Μαζί με τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ ήταν τα ιερά τέρατα της Παροναξίας ,βαπόρια που αγαπηθηκαν όσο κανένα άλλο.Καλοτάξιδο, γρήγορο για την εποχή, μανουβραδόρικο και ακρως καραβολατρικό κέρδισε με το σπαθί του την τεράστια δημοφιλία του.Προσέφερε κοινωνικό έργο στις Κυκλάδες και πολλά νησιά την τουριστική τους αναπτυξη την οφείλουν κατά πολύ σε αυτό το βαπόρι. Παράλληλα έκανε και πολλές φορές το ΕΚΑΒ χειμωνιάτικα

Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ έμεινε συνηφασμένος με τον Σπύρο Θηραίο στα χειριστηριά του. Παρόλα αυτά από την γέφυρα του πέρασαν πολλοί αξιωματικοί οι οποίοι ανδρώθηκαν σε αυτό το βαπόρι και διαπρέπεουν πλέον στα χειρηστήρια άλλων πλοίων όπως είναι ο Cpt Μπάμπης Παντελής, ο Cpt Σωτήρης Γκλιάτης, ο Cpt Στέφανος Παπαδόπουλος, ο Cpt Μάριος Καστόρης...Στα τελευταία του επί HSW το πλοιάρχησαν ο Τάσος Τρέσος στην Ραφήνα, ο Γιώργος Χωριανόπουλος στην Παροναξία και στην Ικαρία Σάμο, ο Μπάμπης Παντελής κι ο Βασίλης Γεροντάκης ο τελευταίος του πλοίαρχος επί HSW.Στο προτελευταίο ταξίδι του επί HSW είχα την τύχη να το ταξιδέψω επιστρέφοντας από Εύδηλο.Με ένα 9αρι στο Ικάριο το πλοίο πραγματικά το χαιρόσουνα κι ήταν απίστευτο το πως αυτό συμπεριφερόταν στην θάλασσα

Τα τελευταία χρόνια επί Αρκουμάνη η δράση του περιοριστηκε στους θερινούς μήνες.Όμως τα χρόνια βάρυναν, το γκαράζ του είναι μικρό για οποιαδήποτε γραμμή της Αδριατικής οπότε μοιραία ήρθε το τέλος.

Η ΄μοίρα το έφερε έτσι ώστε το νεώτερο κάτά λίγους μήνες από τα 3 αδελφια να φεύγει πρώτο για διάλυση.

Αντίο ΑΠΟΛΛΩΝΑ θα ζεις πλέον στις αναμνήσεις μας.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

οτι κ να πω ειναι λιγο για το πλοιο θρυλο των κυκλαδων..το πλοιο που εφερε αλλα 4 πλοια με τα λεφτα του,που εχτισε αυτοκρατορια κ που ακομα συζητιεται η επιτυχια του B) ο απολλωνας ο ενας κ μοναδικος με το καπτα σπυρο στα χειρηστηρια εγραψε με χρυσα γραμματα το ονομα του στο βιβλιο της ιστοριας της ακτοπλοοιας μας.

δεν ξερω τι αλλο να γραψω η συγκινηση μου ειναι μεγαλη για το πλοιο της καρδιας μου το οποιο ηταν κ η αιτια να ασχοληθω με την θαλασσα κ τα πλοια μονο κ μονο απο την αγαπη μου γι αυτο...ευτυχως η δυστυχως το περαμενο μαρτιο που ηρθε δραπετσωνα το επισκεπτηκα για να το δω απο κοντα κ να ξαναπιασω τις κουπαστες τους..

τουλαχιστον εφυγε μονο του αυτοδυναμο κ καμαρωτο οπως παντα!!!

Link to comment
Share on other sites

κριμα για το πλοιο που παει για διαλειση.....ηταν πολυ ωραιο πλοιο κ οταν μαθενεις οτι το πανε για διαλυση σε ποιανει στενχωρια κριμα πραγματικα....μια χαρα ηταν στην γραμμη μπαρι-δυραχιο

Link to comment
Share on other sites

Ποτέ μου δεν ταξίδεψα μαζί του.

Δεν θυμάμαι καν αν τον έχω δει εν κινήσει-πιθανότατα όχι.

Θυμάμαι οτι ένα ξημέρωμα του Νοεμβριου 2006, που εφτασα στην αθηνα για κάποια δουλειά, έτρεξα να τον δω, παροπλισμένο. Προσπαθησα να βγαλω και 2-3 άθλιες φωτο, με το Κ750 μου, δεν με αφηνε ενας διοπος.. κατι χαζοέβγαλα.

Δεν ξερω τί μαγικό έχει αυτο το Πλοιο..

Δίπλα στο γεωργιος εξπρες, ειδικα κοιτώντας τα απο ψηλά, δείχνει μάλλον μπαούλο.

Κι όμως εμένα μού αρέσει περισσότερο!!

Ίσως είναι κι αυτό το εκπληκτικό όνομα που πήρε, απο το 87 που πρωτοήρθε και δεν άλλαξε [ουσιαστικα] μέχρι σήμερα.

"ΑΠΟΛΛΩΝ"....

Πώς γίνεται, ένας άσχετος στεριανός, να ΜΗΝ ερωτευτεί αυτό το έργο τέχνης?......

To νέο το έμαθα πολύ αργά, κατά τις 22:00 απόψε. Ήμουν "τυχερός", μου ήρθε μπαμ και κάτω, χωρίς να προλάβω [για πολύ] να ελπίσω σε πράγματα που δεν γίνονται [βλέπε "θαύματα"].

Και ναι, όσο κι αν πονάει σε κάποιους, μάλλον είναι καλύτερα που έφυγε αυτοδύναμος, παρά ρυμουλκόμενος και σε μαύρο χάλι.

Όσο υπάρχουν shipfriends, ο θρύλος του Απόλλωνα θα μένει ζωντανός, θα αρμενίζει στα πέλαγα των ονείρων μας, για πάντα....

Link to comment
Share on other sites

Μια φορά ταξίδεψα με το βάπορα και μάλιστα πλοίαρχος ήταν ο cpt Σπύρος,όταν για χρόνια αντικαθιστούσε για 2-3 μήνες, είτε το express olymria είτε το poseidon expess.Καλοτάξιδο,καθαρό,γρήγορο με 18-19 μίλια,με ωραία σαλόνια και καλό εστιατόρειο.

Θα μας μείνουν αξέχαστα τα ρεμέτζα του στο Βαθύ και στο Καρλόβασι. Ενα μεγάλο αντίο.

Link to comment
Share on other sites

Με το πλοιο δεν ετυχε να ταξιδεψω ποτε σε αντιθεση με τα αδελφα του αλλα ειχα μπει κανα δυο φορες μεσα.Δεν ξερω πως ηταν τωρα που εφυγε αλλα τοτε μου ειχε δωσει τη εντυπωση ενος πλοιου που το προσεχαν οσο μπορουσα.Σε γενικες γραμμες οπως εχουν πει και αλλοι η συγκεκριμενη σειρα ειναι πλοια ιδανικα για τα Ελληνικα λιμανια και απο θεμα μεγεθος αλλα και ελικτικων δυνατοτητων.

Ας δουμε πως ηταν η γεφυρα του πλοιου καθως και ενα το deck planαπο την εποχη που ανηκε στην HSW

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε τον Apollon την τελευταία ημέρα του στη Κυνόσουρα, πριν φύγει για το τελευταίο ταξίδι του. Με τον Απόλλων πρέπει να έχω ταξιδέψει μόνο μια φορά, το καλοκαίρι του 1996, τη χρόνια που είχε αγοραστεί από τον Αγαπητό και την στη γραμμή Πειραιά Σύρο Τήνο Μύκονο με προέκταση Πάτμο Λειψοί μια φορά την εβδομάδα. Θυμάμαι που είχα παραβρεθεί στα εγκαίνια του πλοίου από τον Αγαπητό, που είχαν γίνει σε στενό κύκλο

Link to comment
Share on other sites

Φαίνεται πως η "αθόρυβη" αναχώρηση του πλοίου, προκάλεσε "θορυβώδη" συναισθήματα στους καραβολάτρες.

Ποτέ δε μπήκα στο πλοίο, το είδα αρκετές φορές Περαιά, το κροσσάρισα εν πλω στο Ιόνιο, το πέτυχα σε 1-2 ρεμέτζα κι αναχωρήσεις στη Κέρκυρα, το διέκρινα να περνά ανοιχτά της Λευκάδας. Ας ελπίσουμε πως θα το αντικαταστήσουν νεότερα σκαριά...

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με το σύνολο σχεδόν των φίλων που μίλησαν πριν από μένα. Μα θα σταθώ περισσότερο στο μήνυμα που με άγγιξε και με αντιπροσωπεύει πιό πολύ.

Απο αισθητικης αποψης ενα ομορφο αλλα κυριως ιστορικο πλοιο φευγει. Απο θεμα ουσιας ομως ο Απολλωνας οπως και αλλα δεν εχει πλεον να προσφερει ουτε να σταθει απεναντι σε νεοτευκτα. Τα πλοια αυτα εκαναν τον κυκλο τους, εβγαλαν με το τσουβαλι τα λεφτα τους για τους ιδιοκτητες τους, δεθηκε μαζι τους ο νησιωτικος και μη κοσμος και τελικα αυτη η ομορφη αναμνηση, εικονες και ιστοριες ειναι που μενουν ετσι οπως αξιζει να μνημονευονται οι θρυλοι.

Τέλος, με αφορμή την συζήτηση για το τελευταίο ταξίδι του Απόλλωνα, θα ήθελα να εκφράσω την μεγάλη μου χαρά που είμαι μέλος του παρόντος φόρουμ. Μέσα σε 15-20 μηνύματα δόθηκε όλο το ρεπορτάζ της αναχώρησης του πλοίου, η ιστορία του, σκέψεις και συναισθήματα, χωρίς υστερίες - υπερβολές - και ...νευρικές διαταραχές :P .

Link to comment
Share on other sites

στο Ferries of Southern Europe γραφτηκαν διαφορα κολακευτικα για το βαπορι. για τουαλετες που ξεχειλιζαν, για σωληνες που εσπαγαν και γεμιζαν τα καταστρωματα "μη διαλυτα στερεα" και γενικως για μια κατασταση που ουτε στις Γραμμες της Αλβανιας δεν ηταν ανεκτη.

Link to comment
Share on other sites

Με τον Απόλλωνα είχα την τύχη να πρωτοταξιδέψω το καλοκαίρι του 1988 για Φολέγανδρο. Έκτοτε έκανα ακόμα 4-5 ταξίδια μαζί του, στην δεκαετία του ’90. Πάμπολλες όμως φορές τον χάρηκα στον Πειραιά και σε διάφορα λιμάνια. Δυστυχώς, όπως τα χρόνια περνάνε για όλους και για όλα…πέρασαν και για τον Απόλλωνα και ήρθε η ώρα του. Και πράγματι ήταν τυχερό το βαπόρι που δεν έφυγε σερνάμενο και ρυμουλκούμενο. Προσωπικά, θα τον θυμάμαι πάντα να ξεπροβάλλει μεγαλοπρεπής πίσω από τα νησάκια στο Καραβοστάσι. Εύχομαι και το επόμενο καράβι που θα φέρει αυτό το βαρύ όνομα, του Φωτοδότη Κυκλαδίτη, να είναι εξίσου όμορφο και καλοτάξιδο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...