Jump to content
Shipfriends

Απόλλων Εξπρές (IMO 7235915)


Recommended Posts

Με τα σινιάλα του Αγαπητού όπως είναι στην φώτο του φίλου Voyager βγήκε ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ μετά τον πληστηριασμό του και την αγορά του από τον Κώστα Αγαπητό.

Δρομολογήθηκε Ιούλιο του 1996 αν δεν κάνω λάθος στην ημερομηνία για Σύρο Τήνο Μύκονο και προέκταση σε Εύδηλο Πάτμο και Λειψούς με πλοίαρχο τον Σπύρο Θηραίο, Ύπαρχο τον Μπάμπη Παντελή, Α μηχανικό τον Ηλία Λάτση , ασυρματιστή τον Ηλία Κασσιμάτη κι αρχιλογιστή τον Βασίλη Μηνατσή.

Την επόμενη σεζόν επέστρεψε στα γνώριμά του λημερια αυτά της Παροναξίας εκεί όπου δοξάστηκε όσο κανένα άλλο.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Νομίζω για να βρούμε σε ένα μεγάλο βαθμό τον λόγο για τον οποίο αγαπήθηκε στην γραμμή αυτή το πλοίο, πρέπει να κοιτάξουμε το status quo της γραμμής και της ακτοπλοιας των Κυκλάδων όταν εκείνο έκανε την εμφάνισή του. Εκείνη την εποχή οι συνδαιτημόνες της γραμμής ήταν το Γεώργιος Εξπρές(το καλύτερο της γραμμής τότε, από το οποίο για μένα ο Απόλλωνας ήταν σαφώς αναβάθμιση), το Νάξος, το Πάρος, το Λήμνος, το Αιγαίον και λοιποί συγγενείς. Οπότε καταλαβαίνει κανείς πως το να ταξιδεύεις ξαφνικά με τον Απόλλωνα, για τα δεδομένα της εποχής ήταν σα να βγαίνεις με τη Ρένα Παγκράτη(Θεός σχωρέστη) και να σου κάθεται ξαφνικά η Καίτη Φίνου(για να το δώσουμε στα μέτρα της εποχής :P)

Link to comment
Share on other sites

Μέ τόν ΑΠΟΛΛΩΝΑ είχα ταξιδέψει τον Αύγουστο τού 1998 στην διαδρομή Νάξο-Πάρο.Ηταν η πρώτη χρονιά που είχα αποκτήσει κινητό-τότε που δέν είχαν φωτογραφικές μηχανές ενσωματωμένες-και δέν είχα ούτε ψηφιακή φωτογραφική μηχανή,έτσι δέν έχω καμμία φωτογραφία απ'τό εσωτερικό του.Ούτε και θα προλάβαινα,άλλωστε,στην μία περίπου ώρα που διαρκούσε το ταξίδι.Ελάχιστες λεπτομέρειες θυμάμαι απ'αυτό το πλοίο,αφού σχεδόν όλη την διαδρομή την έβγαλα στο αριστερό κατάστρωμα που ήταν κάτω απ'τό boat deck (δηλαδή σ'αυτό με τά "ανοίγματα").

ΥΓ.Επειδή κάθε φορά που γίνεται λόγος γιά ένα πλοίο που πάει πρός διάλυση βλέπω να λέγεται από πολλούς ότι "εντάξει,ήταν ιστορικό πλοίο,καραβολατρικό,το ένα,το άλλο,αλλά έκανε τόν κύκλο του,η εποχή του και η 'μπογιά' του πέρασε και τώρα υπάρχουν άλλα καινούργια,πιό σύγχρονα" κλπ κλπ,θέλω να πώ το εξής:ωραία όλα αυτά αλλά τα παλιά εκείνα πλοία,που έγραψαν ιστορία ακριβώς επειδή τότε δέν ήταν "παντός πλείν" στά νησιά και γι'αυτό ο κόσμος που ταξίδευε μ'αυτά "συνδέθηκε" συναισθηματικά μαζί τους και στην ουσία "ανέπτυξαν" τόν νησιωτικό τουρισμό,θα μπορούσαν να σωθούν και να λειτουργήσουν σάν μουσεία/συνεδριακοί χώροι/ψυχαγωγικοί χώροι,σε διάφορα νησιά τής Ελλάδας.Ξέρω ότι υπάρχουν σοβαροί "αντιρρησίες" με επιχειρήματα-π.χ. "τα λιμάνια τών νησιών μόλις που χωράνε το ένα πλοίο που περνάει κάθε τόσο απ'αυτά,πόσο μάλλον να έχουν κι'άλλο ένα μόνιμα δεμένο εκεί" ή "εδώ δέν υπάρχουν λεφτά γιά μισθούς και συντάξεις,ποιός θα στήση μιά restoration society;" κλπ κλπ- αλλά πιστεύω ότι πολλές τέτοιες παράλληλες συλλογικές προσπάθειες που θα έχουν ώς αποτέλεσμα κάθε (μεγάλο,τουλάχιστον) νησί να έχη και έναν τέτοιο πόλο έλξης θα δώση σημαντική ώθηση στόν τουρισμό.Αλλωστε,και αυτό το θέμα μιά "θαλάσσια υπόθεση" είναι.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το πλοίο ενώ βρισκόταν στην Aliaga και περίμενε τη σειρά του μετά το DIAMOND, μεταπωλήθηκε σε άλλους διαλυτήριους οι οποίοι φάνηκαν πολύ πιο βιαστικοί κι έτσι το πλοίο έχει ξεκινήσει ήδη και κόβεται.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Το ερώτημα "γιατί ο Απόλλωνας έγινε τόσο δημοφιλής", σίγουρα μπορεί να έχει πολλές απαντήσεις.

Σίγουρα, το πλοίο αποτελούσε αναβάθμιση για τη γραμμή της Παροναξίας το μακρινό 1988.

Αλλά, το αδελφάκι του, το "Ρομίλντα"/"Απόλλων Εξπρές 2" παρέμεινε για χρόνια ο φτωχός συγγενής, και ας ήταν αδελφό πλοίο.

Από τη γραμμή πέρασαν πολλά πλοία, πιθανόν και καλύτερα του "Απόλλωνα".

Αλλά την αίγλη του δεν την έφτασε κανένα. Από κοντά, βέβαια, είναι ο "Ποσειδώνας", το "Γεώργιος Εξπρές", το "Εξπρές Σαντορίνη", το "Νάξος" και το "Λήμνος".

Μια πιθανή εξήγηση έχει να κάνει με το πλήρωμά του, το οποίο για πολά χρόνια παρέμεινε το ίδιο.

Ο "Απόλλωνας" ξεκίνησε έχοντας στα πηδάλιά του τον Γεράσιμο Γιακουμίδη, ο οποίος συνέβαλλε τα μέγιστα στην επιτυχία του.

Τα περισσότερα, όμως, χρόνια είχε στα πηδάλιά του τον καπετάν-Σπύρο Θηραίο και πλήρωμα που δύσκολα άλλαζε, ακόμα και όταν το πλοίο άλλαζε σινιάλα και εταιρείες.

Εδώ, ας γυρίσουμε στα 1998.

Ο "Απόλλωνας" διασχίζει την καλδέρα με τα σινιάλα της Agapitos Express Ferries.

Η φωτογραφία βελτιώθηκε κατά πολύ έπειτα από την επέμβαση του ΣΕΙΡΙΟΥ.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...
Τι και αν περασαν 2 χρονια που εχει παψει να υπαρχει... Απολλωνας...

Μιας και ειναι δυσκολες εποχες για τα 2 αδερφακια του..ειπα να φτιαξω ενα βιντεο με τις φωτογραφιες απο την επισκεψη μου το Σεπτεμβρη του 2010..λιγο πριν φυγει...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 years later...
  • 4 months later...

Παράθυρο στο χρόνο, για να δούμε μια πολύ ωραία καρτούλα από τη δεκαετία του 70(ή μήπως του 80?). Το λιμάνι είναι η Διέππη(Dieppe) και η Απολλωνάρα είναι δεμένη πλαγιοπρυμνοδέτηση. Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο, το ανοιχτό visor. Διακρίνεται η πρυμνιά γέφυρα και φυσικά η πρύμη χωρίς τη μετέπειτα προσθετική ντέκ που έγινε στην Ελλάδα. Φόντο η πόλη της Διέππης. Από το σεντούκι του υπογράφοντος.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Όσοι ασχολούνται με τον τρενομοντελισμό μπορούν να εμπλουτίσουν το διόραμά τους με αυτό εδώ το μακέτο του Senlac
Και πριν αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε αν είχε ράγες κι η Απολλωνάρα στο γκαράζ, οι άνθρωποι το λένε πως το πραγματικό Senlac δεν ήταν τρενάδικο. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειχε ραγες βεβαια το Απολλων ουτε τα αδελφα του...χαρακτηριστικο  ολων των τρεναδικων,ειδικα της εποχης εκεινης, ειναι οτι δεν εχουν σιμοτητα,για ευνοητους λογους ....

DSL_0055.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...