Jump to content
Shipfriends

kyr1

eMembers
  • Posts

    1,229
  • Joined

  • Last visited

About kyr1

  • Birthday May 30

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lost in space

Uncategorized

  • Location
    Athens
  • Interests
    surfing, photography
  • Occupation
    cargo surveyor

Recent Profile Visitors

8,431 profile views
  1. Είναι πραγματικά η καλύτερη λύση για το πλοίο. Πολύ πιο τίμιο από το να διαλυθεί. Στο γκρουπ στο FB βρήκα ενα breakdown του κόστους. Έτσι για να έχουμε και μια ιδέα όταν λέμε "τι όμορφο πλοίο πρέπει να σωθεί" Που, ναι, για μένα αξίζουν να σωθούν όλα τα πλοία αλλά από τα λόγια στην πράξη μεσολαβεί το χάος.
  2. Επιστροφή από Άνδρο με το Superferry την Kυριακή που μας πέρασε. Με ώρα αναχώρησης 17:30 (ώρα δικής μου αναχώρησης από τη Χώρα με το αμάξι μου 16:50 - δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για το πως πήγαινα στο δρόμο- ) το πλοίο έδεσε περίπου στις 17:25. Συνολικά πρέπει να καθυστερήσαμε καμιά ώρα και καλά ήταν με δεδομένο τον κόσμο και τα αυτοκίνητα που περίμεναν. Αρκετή ώρα αναμονή για τη φόρτωση η οποία έγινε περισσότερο άτσαλα και λιγότερο μεθοδικά απ'ότι με το Θεολόγο 2 μέρες πριν, με αποτέλεσμα μουρμούρα και βλέμματα απογοήτευσης από το πλήρωμα. Το πλοίο μέσα είναι όντως πολύ όμορφο, ένα στολίδι! Πολύ έξυπνη ιδέα το σκεπαστό μπαλκόνι πλώρα, σημείο που το προτιμάει πολύς κόσμος με τα σκυλιά του. Πολύς ο κόσμος, μεγάλη η φασαρία όπου και αν πήγαινες, το πλοίο όμως γενικώς ήσυχο, καθαρό και περιποιημένο με μελανή εξαίρεση τις τουαλέττες στο τελευταίο κατάστρωμα όπου ο χαρακτηρισμός οικτρές ίσως είναι και επιεικής. Ο δε καπετάνιος φαίνεται να είχε πολλά κέφια γιατί έκανε μισή παραπάνω στροφή μέσα στο λιμάνι ενώ έδινε πόνο με τη μπουρού χαιρετώντας κάποιον. Στη διαδρομή έριξε άλλες 1-2 συριξιές, έτσι για το κέφι του απ'όσο κατάλαβα, γιατί δεν υπήρχε ψυχή γύρω. Εντάξει, Θεός😁 Φαίνεται καλοθάλασσο πλοίο αν και σε μια διαδρομή 2 ώρών δεμ πορεί ακνείς να καταλάβει και πολλά. Πάντως είναι περιποιημένο πλοίο, ενώ οι σκάλες του είναι από τις πιο βολικές που έχω δει ποτέ.
  3. Ταξιδάκι με το πλοίο στην Άνδρο την Παρασκευή, 27/9. Όμορφο καράβι, γουστόζικο μέσα, χωρίς περιττές υπερβολές και τσαλκάντζες. Επιβίβαση στο γκαραζ με αριστοτεχνικές κινήσεις από το πλήρωμα και με τρόπο τέτοιο ώστε στην έξοδο να βγούμε σφαίρα. Ποιος βλάκας όμως ξέχασε το κινητό του στο αμάξι και ξανακατέβηκε, πριν την αναχώρηση, να το πάρει ; εγώ. Ποιος διπλώθηκε στα 7 για να μπει μέσα, μιας και το διπλανό αυτοκίνητο είχε κολλήσει - κατόπιν οδηγιών φυσικά και αναμενόμενα- στην πόρτα του οδηγου; ναι, πάλι εγώ. Highlight το μπροστινό αυτοκίνητο, μεσήλιξ οδηγός μετά της συμβίας του και ενός πανέμορφου, τεράστιου σκύλου. Οδηγίες για παρκάρισμα: "ελάτε, ελάτε, ελάτε, δεξιά, ΔΕΞΙΑ, ΔΕΞΙΑ ΣΑΣ ΕΙΠΑ - ΔΕΞ - Κυρία μου, βγείτε από το αυτοκίνητο, μόνο ο οδηγός επιτρέπεται να είναι μέσα! - ΜΑ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΜΑΞΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ! - Α, θα μείνετε; εντάξει τότε! " Τι διάολο,άλλαξαν τόσο τα πράγματα; γιατί, δεν κουφάθηκα ακόμα, την ανακοίνωση που έλεγε "απαγορεύεται η είσοδος των επιβατών στα γκαραζ του πλοίου" την άκουσα. Τέλος πάντων. Φύγαμε στην ώρα μας, συγχρονίζοντας τα ρολόγια μας και φτάσαμε φυσικά στην ώρα μας στην Άνδρο, χωρίς ανησυχία. Κατεβαίνοντας στο γκαράζ για να φύγω βρήκα τους δυο προαναφερόμενους με το σκυλο σφηνακωμένους μέσα στο αυτοκίνητό τους και απόρησα, 2 ώρες δεν πιάστηκαν να κάθονται σαν τις μοιρολογίστρες εκεί μεσα; Πολύ όμορφο το πλωριό μπαλκόνι, έχω πάρει αρκετές φωτογραφίες, θα κοιτάξω να τις ανεβάσω. Γνώμη μου, πρόκειται για τίμιο πλοίο, χρηστικό, ήσυχο, σίγουρα όχι το μεγαλύτερο της Ραφήνας αλλά δεν παίζει πάντα ρόλο αυτό.
  4. Καλησπέρα και ζητώ συγνώμη για την πολύ αργοπορημένη απάντηση. Έριξα μια ματιά στο αρχείο μου και δυστυχώς δεν το είχα φωτογραφήσει. Γιατί αραγε; 🤔
  5. Μια τρισάθλια φωτογραφία (άλλα χρόνια τότε, άλλα κινητά) από το ΑΚΤΑΙΑ ΟΕΣΑΡΒΙ όπως το γνωρίσαμε κάπου 11 χρόνια πριν, (λογικά) στην Ελευσίνα, κατά τη διάρκεια φόρτωσης. Δείτε το ΠΕΙΡΑΙΑΣ κάτω από το όνομα του πλοίου. Προφανώς φορτώνονται πρώτα τα πίσω αμπάρια. Επίσης ενδιαφέρον έχει το manifold το οποίο είναι σα σκουληκαντέρα.
  6. Από τα μπονκεράδικα που άμα τα έβλεπες από μακριά ξεφόρτωτα καταλάβαινες ότι μέσα θα γίνεται πανηγύρι πανηγύρεων. Γι'αυτό και μια φορά που έσκασε επιθεώρηση στον Ασπρόπυργο και το συγκεκριμένο είχε δέσει για να πάρει φορτίο, έπεσε σύρμα και κόπηκαν φορτώσεις, μανιφολντς, χέρια, πόδια, μαζεύτηκαν κάβοι και το πλοίο έγινε μπουχός (δηλ. πήγε στη ράδα - και δεν ήταν το μόνο-...)
  7. Τραγική έλλειψη κουλτούρας ασφαλείας σε όλα τα επίπεδα (λιμενικό-εταιρείας-πληρωμάτων) Το @#$%^&*¨ το safety first, που το γκαρίζουμε με το που πατάμε πόδι σε ντόκο δεν το είχαν ούτε κατά νου ; Τραγική η απαξίωση της ανθρώπινης ζωής Τραγική έλλειψη ναυτοσύνης. Από Έλληνες ναυτικούς πραγματικά ασυγχώρητο, είναι ντροπιαστικό και είναι ο ουσιαστικός λόγος που οι ποντοπόροι πάντοτε έβλεπαν τους ακτοπλόους με καχυποψια.
  8. Ακόμα και μετά από τόσα χρόνια, με το που βλέπω τα slop tanks πλώρα μου έρχεται να αρχίσω τα βρισίδια...
  9. Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο αναφορικά με το ατύχημα όπου καταδεικνύει σωρεία λαθών και εσφαλμένων εκτιμήσεων από την πλευρά της φρεγάΔας. Έχει link και για το report του Norwegian safety investigation authority. Η χαώδης διαφορά επιπέδου του άρθρου (καίτοι ανυπόγραφο) με τους δικούς μας "ερευνητές δημοσιογράφους" δε συζητείται καν. Οι δικοί μας θα εστίαζαν κατά 96.4% στις 6 γραμμές της εισαγωγής: "Some hasty judgements were made by those speculating about the event, with some suggesting the accident “must have been the fault of the tanker crew as a highly trained naval personnel on board a modern warship with sophisticated sensors would be unlikely to make such a mistake.” Some also assumed the subsequent sinking was because: “the ship must have been poorly constructed by the Spanish shipbuilder Navantia as warships are specifically designed to survive damage and flooded compartments”. Ευτυχώς δεν υπήρξαν απώλειες. Στα δικά μας, ένα kudos στο δικό μας ΠΝ που αν και μεγάλο μέρος του στόλου λείπει για μακρά χρονικά διαστήματα (δε θα πιάσω καν την κινητοποίηση του '20) ασκείται ακατάπαυστα σε διάφορα σενάρια τα οποία εμπλέκουν πολεμικές επιχειρήσεις αλλά και όχι μόνο, συμμετέχει σε αποστολές τόσο εντός όσο και εκτός, τα ατυχήματα σπανίζουν, άλλο που δε μπορούν να εκλείψουν. Όμως η κάλυψη και η διερεύνηση των αιτίων από το ΠΝ της φίλης χώρας βρίσκεται σε άλλο επίπεδο. Για μας ας μη μιλήσω καλύτερα, έχουμε πολλά να διδαχθούμε...
  10. Χρόνια πολλά, καλή χρονιά σε όλους! Υγεία πάνω απ'όλα!
  11. Οι διάλογοι μέσω ασυρμάτου τη νύχτα του ναυαγίου. Τους ακούς και σου σηκώνεται η τρίχα. Εντωμεταξύ στα σχόλια από κάτω χαμός.
  12. Το πλοίο που σήκωσε τη ΝΕΛ στο Θεό και που όταν σταμάτησε, λόγω έλλειψης συντήρησης, έσβησε μαζί του και η ΝΕΛ. Πολλές οι αναμνήσεις παίδες. Ένα από τα ταξίδια μου, παιδί ακόμα, με άσχημο καιρό (δεν ηταν το πιο καλοτάξιδο εδώ που τα λέμε). Πολλά εξπρες από Μυτιλήνη. Φαντάρος από Αθήνα που λόγω καθυστέρησης της αναχώρησης από το στρατόπεδο έχασα το Θεόφιλος και πήρα το Μυτιλήνη που έφευγε κάποιες ώρες αργότερα. Το πρώτο ταξίδι του σκύλου μου με πλοίο (την ανεβάσαμε σηκωτή 2 άτομα στα κλουβιά του τελευταίου καταστρώματος). Μια επιστροφή καλοκαίρι του '11 που 20αριζε ακόμα. Και πόσα άλλα. Ένα καράβι βράχος αξιοπιστίας, το οποίο αν δεν είχε στην πλάτη του τόσα χρέη, ίσως ταξίδευε μέχρι σήμερα (σε αλλη εταιρεία βεβαια). Έγραψε την ιστορία του κι αυτό. Και οι περισσότερες σελίδες ήταν λαμπρές!
  13. Τα 209/1200 έχουν μια δεκαετία λιγότερη στην πλάτη τους αν και χωρίς εκσυγχρονισμό (πλην του Ωκεανός φυσικά) οπότε θεωρώ ότι τη δουλειά τους την κάνουν και ότι δε συμπληρώνουν απλά τους αριθμούς. Για τα άλλα 2 1100, υποθέτω ότι υπόκεινται στους περιορισμούς της ηλικίας τους και ότι το τέλος τους είναι κοντά. Δεν ξέρω αν το Πρωτεύς έπαιξε ενεργό ρόλο το καλοκαίρι του '20, πάντως το ότι γενικώς οι υποβρυχιάδες μπήκαν στους γερόλυκους των 40 και 50 ετών για να επιτελέσουν το καθήκον τους λέει πολλά και για τη ναυτοσύνη τους και για την ποιότητα των υπηρεσιών συντήρησης στις βάσεις. Έχω διαβάσει κι εγώ διαβάσει για μεταχειρισμένα, τα οποία είναι και η μοναδική λύση εαν θέλουν να ενισχυθεί ο στόλος άμεσα. Για να δούμε...
  14. Δεν ήξερα ότι παροπλίστηκε το συγκεκριμένο. Κάπως περίεργο καθώς είναι το νεώτερο της κλάσης του (αν και προφανώς με μικρή διαφορά από τα υπόλοιπα). Το ΠΝ ξέρει τα τι και τα πως. Επίσης περίεργο πως επιλέχθηκε το συγκεκριμένο για μουσείο και όχι πχ το Γλαύκος το οποίο ήταν και το πρώτο της κλάσης του παγκοσμίως. Λογικά και τα υπόλοιπα 2 δε θα αργήσουν καθώς είναι στα απώτατα ηλικιακά όρια Θα αντικατασταθούν αλλά προφανώς όχι άμεσα. Εναλλακτικές υπάρχουν τόσο σε μεταχειρισμένα (αν και όχι πολλές) όσο και σε καινούργια (πολύ ακριβές).
  15. Σύμφωνα με το equasis στις 28/4 πέρασε PSC στο Callao. Ακμαίο το βαποράκι! Κι επειδή θυμάμαι ακόμα πρώην συνάδελφο να μου διηγείται το σκηνικό που επέστρεφαν άδειοι (λογικά σε ballast, δηλαδή γέμιζαν ένα από τα αμπάρια του με νερό) στην Αθήνα κι έξω απ το Σούνιο τους έπιασε χοντρή κακοκαιρία, με τον καιρό κόντρα να τους κοπανάει σαν τα χταπόδια, τη μηχανή στο φουλ, το δρομόμετρο όμως στο μηδέν και με τον καπετάνιο στο πηδάλιο - να του έχει ανοίξει η μύτη από την πίεση- δε νομίζω να ήθελα να κροσσάρω τον Ατλαντικό μέσα σ'αυτό το τανκεράκι. Θυμάμαι επίσης με νοσταλγία μια Κυριακή του Πάσχα στο ΧΙΙΙ (εξ επιλογής, για να κάνω παρέα στο συνάδελφο που είχε βάρδια) σε ένα κλίμα οικογενειακό και οικείο. Η δουλειά δουλειά αλλά η μέρα είχε ειδικό φαγητό ("ΘΑ ΦΑΣ!!!") λιγότερη πίεση, και μια πιο χαλαρή ατμόσφαιρα. Μια μέρα που έμοιαζε, ελέω δουλειάς, σαν όλες τις άλλες χωρίς όμως να είναι...
×
×
  • Create New...