Jump to content
Shipfriends

Γεώργιος Εξπρές (IMO 6510851)


Recommended Posts

Ο selim san,απαντησε σε email μου,που ειχα στειλει προχτες,εκ μερους του shipfriends,και ζητουσα να μας στειλει καποιες φωτο αν ηταν δυνατο.Ανταποκριθηκε απολυτα,και τον ευχαριστω ιδιαιτερως για αυτο.(στο mail μου ανεφερε αυτα που λεει ο George παραπανω,δηλαδη λογω καιρου,ακομα δεν εχει γινει προσαραξη).Selim san we would like to thank you very much,me and all the forum.Teşekkurler

post-709-128326979845_thumb.jpg

post-709-128326979846_thumb.jpg

post-709-128326979848_thumb.jpg

post-709-12832697985_thumb.jpg

Edited by Nick the Greek
Μαθε Τουρκικα απ' τον Αρχοντα..
Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον φίλο NHSOS XIOS για το ενδιαφέρον και την πρωτοβουλία του, καθώς και τον Selim San για τις φωτογραφίες που ευγενώς μας παραχώρησε. Φωτογραφίες μέσα από τις οποίες μπορούμε να ξαναδούμε "εν πλώ" το ιστορικό πλοίο μετά από τόσα χρόνια ακινησίας, έστω και κάτω από τις παρούσες πολύ δύσκολες συνθήκες, και ταυτόχρονα να το δουν και πάρα πολλοί άλλοι άνθρωποι ακόμα αγέρωχο και "ζωντανό".

Η ΕΛΠΙΔΑ πεθαίνει πάντα -ευτυχώς- τελευταία, και είναι ένα από τα προτερήματα που ξεχώρισε τον άνθρωπο από τα άλλα έμβια όντα στον πλανήτη μας στο πέρασμα των αιώνων.

Τhank you very much Selim San for the photos.

Link to comment
Share on other sites

Πολυ ομορφος ο μακαριτης ο Βρασίδας ο Παρτσαλόπουλος:D(Γεωργια Βασιλειαδου στο "Ο Θησαυρος του Μακαριτη") και γενικα και οι προγονοι αυτης της σειρας(Αιγαιον, Λυδια) ηταν εξισου κομψοι. Μακαρι να γινοταν να χτιζονταν καινουρια πλοια στις ιδιες γραμμες με συγχρονο ομως χαρακτηρα(ορα Queen Mary 2). Θα μου επιτρεψετε να εκφρασω μια προτιμηση ως προς το αδερφο του Μπαρι Εξπρες, κι αυτο για δυο λογους: Πρωτον διοτι απ' οσο θυμαμαι -ακομα και για τα δεδομενα της εποχης- το Γεωργιος Εξπρες δεν ειχε και το καλυτερο εσωτερικο και δευτερον διοτι -επισης αν θυμαμαι καλα- ειχε μια ιδιοτροπια που δεν θυμαμαι να εχω συναντησει αλλου, επρεπε να περπατησεις σχεδον το μηκος του πλοιου για να μπεις στα σαλονια απο μια εισοδο που βρισκοταν προς τα πλωρα! Αντε τωρα να εισαι γιαγια με μετατόπιση γοφού:P και να πρεπει να κανεις ολην αυτη την ασκηση..

Nα ρωτησω και κατι αλλo: απο ταχυτητα οπως πηγαινε? Ειναι εντυπωση μου, ή το Μπαρι Εξπρες ηταν ταχυτερο? Με το Μπαρι θυμαμαι να εχω κανει Μυκονο - Ραφηνα απ' ευθειας νομιζω γυρω στις 3.5 ωρες(πανε και χρονια, ακομα ο Αντρεας ηταν πρωθυπουργος:D), δεν ξερω ο Γεωργιος τι ψαρια επιανε.

Link to comment
Share on other sites

Η πρωτη του χρονια ηταν πολυ απογοητευτικη μια και δεν μπορεσε να ξεπερασει τα 17 μιλια. Ο καπτα Κωστας Βεντουρης ετρωγε τα καπελα του γιατι ηξερε οτι το βαπορι εχει παραπανω δρομο αλλα δε μπορουσε να βρει λυση. Τελικα βρεθηκε η λυση και απο την επομενη χρονια το βαπορι 20αριζε και η ταχυτητα του εμεινε ετσι για πολλα χρονια μεχρι λιγο πριν τον παροπλισμο του το 1995 που πηγαινε 17.5-18 μιλια. Οταν ξαναβγηκε το 2000 ταξιδευε παλι κομμενο στα 18 μιλια περιπου αλλα ειχε κουραγια αφου σε μια "μαγκια" του Πηγασου απο Σιφνο προς Σεριφο με τον Πηγασο επισης να 20αριζει εκεινη την εποχη τον αφησε δευτερο. :rolleyes:

Το Μπαρι ηταν και εκ κατασκευης και εκ περιποιησης λιγο ποιο γρηγορο απο μισο ως ενα μιλι. (τα 21 τα χε ανετα καποια χρονια)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν θα διαφοροποιηθώ και πολύ από τον δαιμόνιο neptune (πώς θα μπορούσα άλλωστε?:rolleyes:). Χωρίς να έχω συγκεκριμένα στοιχεία, στην αρχή το είχα για 19-19.5 και αργότερα στα 18-18.5. Το μόνο που θυμάμαι καλά είναι ότι κάτι πρωινά αρχές δεκαετίας '90 (στο νυν separation) μας έριχνε στα αυτιά το ΝΑΪΑΣ ΙΙ.:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Το βαπόρι τα 20 μιλάκια τα είχε για πλάκα.Απλά από την στιγμή που ήρθε ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ στην Παροναξία κάτω από τα ίδια σινιάλα, δόθηκε από την εταιρεία του μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό, έγινε προσπάθεια λανσαρίσματος του τότε νέου προιόντος που λεγόταν ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ το οποίο θα αποτελούσε την νέα ναυαρχίδα της Παροναξίας και της εταιρείας και το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ το οποίο όποτε ήθελε μπορούσε να τον περάσει , έκανε τα στραβά μάτια έναντι του νέου προιόντος.

Μετά όταν και μετατέθηκε στην άγονη η ταχύτητα έπεσε λιγάκι έλείψη ανταγωνισμού και από το 1993-1994 και μετά όταν εμφανιστηκαν τα οικονομικά συννεφα στην εταιρεία του η ταχύτητα παρέμεινε λίγο κάτω από τα στανταρ του.

Πάντως είχε όλα τα χαρακτηριστικά των Βέλγων εκείνης της εποχής.Βαπόρι εξαιρετικό στην θάλασσα είτε στην μπάντα είτε στην μάσκα και πολύ γρήγορο.

Θυμάμαι μια δόση ερχόμενος από Νάξο πιτσιρικάς με ένα 7αρι ούτε σκέψη δεν έγινε περι ψηλώματος και το βαπόρι πήγαινε άψογα.

Link to comment
Share on other sites

Κι εδώ μπορείτε να δείτε 1 βίντεο που ανεβάσαμε με το φίλο Neptune στο youtube...To Γεώργιος Εξπρες μανουβράροντας στο λιμάνι της Σίφνου το 1999...Ένα θρυλικό καράβι το οποίο μπορεί να μην είναι πλέον κοντά μας αλλά μας έχει αφήσει πολλές ευχάριστες μνήμες...

Link to comment
Share on other sites

Τωρα που δυστυχως το βαπορι εφυγε και θα μας μεινουν μονο οι αναμνησεις αξιζει να βρειτε κανενα συνταξιουχο ναυτικο που ειχε κανει στο βαπορι κυριως τη δεκαετια του 80 και να σας πει ιστοριες απο ταξιδια. Ιστοριες που ανηκουν σε αλλη εποχη που οποιος δεν την εζησε δε μπορει να καταλαβει ποσο εχουν αλλαξει τα πραγματα. Δε νομιζω βαπορι σημερα να μπει στην Ιο με ολο το αναποδα απ εξω για να πεταξει τα απονερα απο το προσω στην ταβερνα που την προηγουμενη τους ειχε δωσει κατεψυγμενα ψαρια αντι για φρεσκα :D. Ουτε θα δεις βαπορι στην Παρο σταματημενο να περιμενει να φυσηξει για να γυρισει να δεσει. Ουτε πεισματαρη καπετανιο να κανει 9 προσπαθειες στη Σιφνο με 9 νοτια και στο τελος αφου πεταξει κυριολεκτικα τους επιβατες εξω να φευγει ισα ισα πριν το κανει το βαπορι μουσειο μια δεκαετια νωριτερα :D (τοτε και οι υποδομες ηταν ανυπαρκτες) Και φυσικα ο τηλεγραφος ειχε 3 κινησεις στη μανουβρα. Προσω-Κρατει-Αναποδα. Ουτε μισο ουτε αργα ουτε πολυ αργα. Γιατι επρεπε να προλαβεις τον μπροστινο και να μη σε περασει ο επομενος.

Link to comment
Share on other sites

είχαν την τύχη να ταξιδέψουν μαζί του και να γίνεται σημείο αναφοράς μιας χρυσής εποχής της ακτοπλοίας που έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Εφόσον το πλοίο έφυγε, όσοι το ταξίδεψαν την χρυσή εποχή της ακτοπλοΐας, πρέπει να θεωρούν τους εαυτούς τους πλούσιους. Έτσι λοιπόν, ως εκατομμυριούχος αναμνήσεων και ως pack rat, ελληνιστί (συλλέκτης σαβούρας), δεν αφήνω ευκαιρία να πάει χαμένη και διέσωσα ακόμα ένα κομμάτι της χρυσής εποχής όπως προανέφερε και ο Earl. Αν θυμάμαι καλά το εισιτήριο πρέπει να είναι το καλοκαίρι του 1991 αλλά μπορεί να κάνω και λάθος. Ενδοκυκλαδικό τουρ από Πάρο για Νάξο και Σαντορίνη με το αγαπημένο Γεώργιος Εξπρές. Ούτε ένας καφές ταξίδι σε τιμή εισιτηρίου και διάρκεια...

Θυμάται κανείς την μπρούτζινη επιγραφή στο εσωτερικό της τσιμινιέρας από τα Cockerill Yards με το έτος ναυπήγησης και τα μηχανολογικά στοιχεία του; Λέτε να διασώθηκε όπως και τα υπόλοιπα αντικείμενα αξίας στην «αποψίλωση» που έγινε πριν από μερικούς μήνες;

Link to comment
Share on other sites

Σα ψέμματα μου φαίνεται. Ακόμα και τώρα μου φαίνεται ότι θα δώσει δυό προπελιές και -σφυρίζοντας περήφανα- θα ξαναγυρίσει στα γαλανά νερά του Αιγαίου. Αλλά για να μη μας πάρει από κάτω...και τρέχουμε στους ψυχίατρους...ας θυμηθούμε τα παλιά, τότε που το ΝΑΪΑΣ ΙΙ... μας έριχνε στ' αυτιά .:D

ΥΓ. Στο βάθος, στη πρύμνη του Ναγιάς (που έλεγε και μια γνωστή μου:D), μόλις που διακρίνεται ο Nick να απολαμβάνει με βουλιμία την αγαπημένη του σπεσιαλιτέ. :P

Link to comment
Share on other sites

Καταρχην στο shipfriends δεν ειπαμε ποτε οτι δεν θα μπουν φωτο απο την Αλιαγα και για πω και την αληθεια δεν βρισκω και τον λογο για να μην μπουν

Καταλαβαινω τη στεναχωρια των ανθρωπων που προσπαθησαν ωστε να σωθει το βαπορι ειτε υπογραφοντας(οπως εκανα και εγω) ειτε με αλλους τροπους.

Βρισκω ομως υπερβολικο να λεμε να μην μπουν φωτο.Την ιδια σχεδον εικονα την ειχαμε τοσα χρονια ζωντανη μπροστα μας.Μεχρι σημερα δεν μας πειραζαν οι φωτο που κυκλοφορουσαν απο του Σαββα?

Και σκεψου οτι μπορει για σενα και για πολλους ακομα το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ να ηταν η μεγαλη αγαπη αλλα για αλλους τοσους να ειναι ενα βαπορι οπως ολα τα αλλα.

Σαν καραβολατρης σιγουρα στεναχωριεμαι οταν ενα βαπορι φευγει παρολαυτα δεν πρεπει ποτε να ξεχναμε οτι μιλαμε για βαπορια και οχι για ανθρωπους.

Link to comment
Share on other sites

Βρισκω ομως υπερβολικο να λεμε να μην μπουν φωτο..
Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με τον φίλο μου τον polmyt. Δεν είναι απλώς υπερβολικό, αλλά είναι αστείο και να το συζητάμε. Υπενθυμίζω -σε όσους έχουν χάσει την επαφή με την πραγματικότητα- ότι οι φωτογραφίες είναι του Selim San, ο οποίος εδώ και πολλά χρόνια φωτογραφίζει τα πλοία που διαλύονται στην Αλιάγα και τροφοδοτεί με φωτογραφίες όλα τα σχετικά έντυπα και sites. Συνεπώς τί θα κάνουμε...θα απαγορεύσουμε και στον Selim San να διακινήσει τις φωτογραφίες του? Θα απαγορεύσουμε στο faktaomfartyg, στο shipspotting και στο maritimematters να αναρτήσουν τις φωτογραφίες? Θα απαγορεύσουμε την πρόσβαση σε αυτά τα sites, όπως κάνουν τα ανελεύθερα καθεστώτα με τα ενοχλητικά sites? Αστεία πράγματα. Συνεπώς, το μόνο που μπορώ να προτείνω σε όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα στη θέα τέτοιων εικόνων...απλώς να μην διαβάζουν shipfriends, faktaomfartyg, shipspotting, maritimematters και άλλα παρόμοια και επικίνδυνα sites. Πολύ απλά και ξεκάθαρα...όποιος δεν αντέχει να δει...ας μη βλέπει. Όλα τα άλλα ανήκουν σε όλες τις άλλες σφαίρες...πλην της λογικής.
Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν και για να ξεκαθαρίσω την προσωπική μου θέση μέχρι τώρα οι φωτο που απεικονιζουν το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ολόκληρό δεν με ενοχλούν κι αυτές που ανέβασε ο NHSOS XIOS με την ευγενική χορηγία του Selim San ίσως είναι και οι τελευταίες που βλέπουμε με το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ.

Όμως μια εικόνα του ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ μισοτεμαχισμένου, χωρίς πλώρη, χωρίς φουγάρο, ή δεν ξέρω τι δεν θα μου άρεσε και δεν νομίζω να προσέφερε και κάτι στην όλη ιστορία.

Προτιμώ να το θυμάμαι ολόκληρο και προπάντων αγέρωχο να ταξιδευει σαν πραγματικός βασιλιάς.

Προτιμώ μια φώτο να ζωγραφίζει με τον καπτα Μιχάλη Δεναξά στην Πάρο για παράδειγμα παρά να αντικρίσω μια φώτο με ανθρώπος να καταστρέφουν το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ κι οποιοδηποτε ιστορικό πλοίο.

Οι φωτογραφίες είναι κάτι σχετικό και συνήθως συνδυάζονται με ευχαριστες αναμνήσεις. Όπως προσλαμβάνονται φωτογραφοι στους γαμους και τα βαπτίσια σε αντίθεση με τις κηδείες έτσι και στα πλοία του λάχιστον εγώ προτιμώ οι φωτογραφίες να μου ξυπνουν ευχάριστες αναμνήσεις.

Από εκεί και πέρα όμως αυτά ισχύουν για εμένα , για άλλους μπορεί να ισχύει κάτι διαφορετικό , τόσο σε συναίσθημα όσο και στην προσεγγιση του θέματος οπότε δεν μπορώ να μην δεχτώ και με τον αντίλογο που λέει ότι δεν γίνεται να απαγορευτούν.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

Καταρχην θελω να τονισω ''ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ,ΠΟΤΕ ΕΙΠΕ,ΠΟΥ ΕΙΠΕ'' να μην ανεβαζουμε φωτο του Γεωργιου στα διαλυτηριαB) Στο shipfriends κανεις αγαπητοι μου,και σε καμια χρονικη στιγμη.Και ειμαι σιγουρος πως αν λεγονταν κατι τετοιο,δεν σημαινει οτι θα ειμαστε συμφωνοι ολοι σε αυτο.

Απο κει κ περα,σεβομαι οσους προσπαθησαν(με ολους τους τροπους)να σωσουν το πλοιο,αλλα αυτο δεν σημαινει οτι τους δινει το δικαιωμα να ΑΠΑΙΤΟΥΝ να μην μπαινουν φωτο απο τα διαλυτηρια.

Δεν θελω να δημιουργησω αντιπαραθεσεις αλλα δεν μπορω να μην κρινω και τετοιες αντιδρασεις ως εξαιρετικα υπερβολικες.Δεν ειναι η φωτογραφια ενος πτωματος,δεν ειναι ενα μακαβριο θεαμα,δεν ειναι ενα κατακρεουργημενο ανθρωπινο σωμα...,αλλα ενα πλοιο προσαραγμενο στην ακτηB)

Συμφωνω με τον Earl οτι δεν ειναι κ τοσο ωραιο το θεαμα ενος πλοιου κατεστραμενου απο τους διαλυτες αλλα δεν ειμαι της αποψης οτι δεν πρεπει να μπει φωτογραφια του.

Ολα στην ζωη κανουν το κυκλο τους,ποσο μαλλον μια μαζα απο λαμαρινες(γιατι αυτο ειναι ενα πλοιο).Οποιος θελει ας μην βλεπει φωτο αλλα δεν σημαινει οτι θα στερησει την δυνατοτητα στους αλλους που θελουν να δουν!

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ ότι η στάση του Earl είναι έντιμη και σεβαστή..."δεν μου αρέσει, αλλά και δεν μπορώ να το απαγορεύσω στους άλλους".

Το πρόβλημα είναι (όπως εξήγησα και παραπάνω) ότι ορισμένοι μιλάνε για λογοκρισία όλου του Διαδικτύου..."δεν αρέσει σε εμάς...δεν θα το δει κανένας". Ας μη χαρακτηρίσω αυτή τη στάση. Το μόνο που θα πω είναι ότι όποιος θέτει ζητήματα λογοκρισίας στο Διαδίκτυο....μάλλον ζει ακόμα στον Μεσαίωνα της ενημέρωσης...στην ΥΕΝΕΔ και τότε που "έπεφταν" οι πομποί της ΕΡΤ.

Το πιό τραγικό απ' όλα είναι ότι μας ενοχλεί το Γεώργιος Εξπρές διαλυμένο...αλλά καρφάκι δεν μας καίγεται για τα εκατομμύρια φωτογραφίες θυμάτων πολέμου που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο...που δείχνουν ξεκοιλιασμένες έγκυες, κομματιασμένα παιδάκια και ακρωτηριασμένους άμαχους.

Όποιος αντέχει...ας ρίξει μια ματιά εδώ. Και μετά ας έρθει να μου μιλήσει για λαμαρίνες.

Link to comment
Share on other sites

Όσοι ταξιδέψαμε το Γιώργη, όπως και τα υπόλοιπα πλοία της ιστορικής ακτοπλοΐας, πρέπει να νιώθουμε πλούσιοι και να να ανταλλάσουμε στο παρών τις αναμνήσεις, τα βιώματα, και τις φωτογραφίες/βίντεο εκείνης της εποχής. Από τη μια μεριά, δεν θα ήθελα τα αγαπημένα πλοία μας, ως shipfriend, να τα βλέπω να ανακυκλώνονται και ειδικά ως συμμέτοχος με αυτούς που προσπάθησαν για τη διάσωση του. Από την άλλη μεριά, όπως ο άνθρωπος, έτσι και το πλοίο, χους ει και εις χουν απελεύσει.

Αφου το πλοίο βρίσκεται στο σκραπατζίδικο, είναι σίγουρο ότι θα φωτογραφηθεί από τους παρευρισκόμενους. Έτσι, οι φωτογραφίες είναι αδύνατο να λογοκριθούν και να μην κυκλοφορήσουν στο Διαδίκτυο. Για όσους δεν θέλουν να βλέπουν αυτές τις φωτογραφίες, υπάρχει και η "Ignore List" η οποία δεν επιτρέπει να εμφανίζονται τα μηνύματα από τους αποκλεισμένους χρήστες.

Όπως είπε και ο Earl, το Γεώργιος Εξπρές θα το θυμόμαστε να κοντράρεται με το ΝΑΞΟΣ, να πέφτει μαγκιόρικα στο Γαρμπή της Παροικιάς με παλιοπαρέα, και να πλέει καμαρωτό χωρίς κανένα σινιάλο στη Σέριφο του 1983.

Link to comment
Share on other sites

"Παν μέτρον άριστον". Και δυστυχώς από κάποιο σημείο και μετά, στην προσπάθεια διάσωσης του Γεώργιος Εξπρές ώστε να μετατραπεί στο πρώτο πλωτό μουσείο της Ελληνικής Ακτοπλοίας, το "μέτρον" ΕΧΑΘΗ. :( Τουλάχιστον ας μας γίνει μάθημα αυτό στο μέλλον.

Προσωπικά, θέλω να επαναλάβω τις ευχαριστίες μου στον NHSOS XIOS για τις φώτο του πλοίου από τον "τόπο του μαρτυρίου", οι οποίες ουδόλως διαφέρουν βέβαια από τις εικόνες που "ιδίοις όμμασι" βλέπαμε στην Ελευσίνα τα τελευταία χρόνια, και να τον παρακαλέσω -εφόσον βέβαια οι προσπάθειες διάσωσης του πλοίου και της τελευταίας στιγμής, αποβούν άκαρπες- να μας εξασφαλίσει φωτογραφίες του πλοίου από την διάλυση του. Ο εθελοτυφλισμός και ο στρουθοκαμηλισμός ουδέναν ποτέ ωφέλησαν, και στην προσπάθεια διάσωσης ενός -τουλάχιστον- ιστορικού ακτοπλοικού μας πλοίου, τέτοιες εικόνες (ενός περήφανου και αγαπημένου σκαριού σε διάλυση που θα μπορούσε να είχε διασωθεί) θα μπορούσαν να αποδειχθούν πολύ πιό χρήσιμες από άλλες ίσως ενέργειες ικετευτικού και μοιρολατρικού χαρακτήρα.

Η ελπίδα πάντα πεθαίνει τελευταία, και μέχρι να αφαιρεθεί η πρώτη βίδα από το πλοίο προσωπικά θα ελπίζω σε διάσωση του. Αν όμως αυτό δεν γίνει, δεν μπορώ παρά να έχω στο μυαλό μου την σοφή κουβέντα που μου είπε φίλος όταν πέρυσι τέτοιο καιρό είχαμε ξεκινήσει την συγκεκριμένη προσπάθεια :

"Tα πράγματα είναι αναμφίβολα δύσκολα για να διασωθεί το πλοίο. Αλλά ακόμα και να μην τα καταφέρουμε θα έχουμε βάλει τουλάχιστον τις βάσεις για να διασωθεί το επόμενο".

Link to comment
Share on other sites

αφού συμφωνήσω με τον ΣΕΙΡΙΟ, να προσθέσω πως ίσως ένας τεμαχισμένος ROI να δώσει μια ακόμα -απειροελάχιστη έστω- ώθηση , ώστε να μην θελήσουμε να ξαναδούμε άλλο αγαπημένο βαπόρι σε αυτήν την κατάσταση. (*)

(θα μου πείτε, εχουμε δει δεκάδες αγαπημένα μας , μισά, σε διαλυτήριο, αλλά δεν εμπόδισε να "αφήσουμε" και τον ROI να φύγει!!)

(*) διακαής πόθος και δεν το κρύβω, να σωθεί τουλάχιστον ένας απόλλωνας!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Το πλοίο ROI BAUDOUIN - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ δεν υπάρχει πιά, παρά μόνο ως ανάμνηση. Η διάλυση του στο Aliaga της Τουρκίας ολοκληρώθηκε, και μάλιστα σε χρόνο πολύ σύντομο. "Νύχτα έφυγε" από τα μέρη μας όπως είχε πει και ο φίλος Neptune, και σε λιγότερο από δύο μήνες έπαψε καν να υφίσταται.

Ήρθαν στα χέρια μου φωτογραφίες από την διάλυση του πλοίου σε διαφορετικά στάδια της. Και ήταν πραγματικά πολύ σκληρές εικόνες, όχι βέβαια γιατί το πλοίο αποτελούσε κάποιο "φετίχ" ή κάποιο ιερό κειμήλιο, αλλά γιατί είναι πάντα πολύ άσχημο να βλέπεις μία ανθρώπινη, όμορφη κατασκευή, να καταστρέφεται και να διαλύεται από ανθρώπινα και πάλι χέρια, όταν το καλέσει το πλήρωμα του χρόνου. Πόσο μάλλον περισσότερο όταν αυτή η ανθρώπινη "κατασκευή" σε ταξίδεψε, ομόρφηνε τα καλοκαίρια σου, τις θάλασσες και τις αναμνήσεις σου, και τελικά στο πέρασμα του χρόνου απέκτησε "ψυχή", ψυχή που εσύ έστω και χωρίς να το συνειδητοποιήσεις του έδωσες.

Ο καλός φίλος που μου έστειλε τις φωτογραφίες μου ζήτησε να μην τις "δημοσιεύσω" και δεν υπάρχει καμμία περίπτωση να καταπατήσω την εμπιστοσύνη του και την δέσμευση μου απέναντι του. Όσο και αν απόλυτα πιστεύω ότι οι φωτογραφίες όσο σκληρές και αν είναι πρέπει να δημοσιοποιούνται και ο καθείς να μπορεί να κάνει τις όποιες του σκέψεις, να εξάγει τα όποια του συμπεράσματα, να βιώσει στο τέλος-τέλος τα όποια συναισθήματα αυτές του δημιουργούν.

ROI BAUDOUIN - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ - Τίτλοι τέλους. Άλλο ένα πλοίο που αγαπήσαμε πέρασε πιά στην ιστορία.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...