Jump to content
Shipfriends

Γεώργιος Εξπρές (IMO 6510851)


Recommended Posts

θα συμφωνησω φιλε margarith.. θα συμφωνησω απολυτα. ομωσ αντε και του τα εδωσες τα λεφτα του βεντουρη.... μετα τι θα γινει το βαπορι? θ μεινει παρατημενο κι θα σαπισει..

αφου οι βελγοι δεν εκαναν τιποτα η καποιος αλλος που διαθετει χρημα απο ελλαδα τοτε.. δυστυχως....

Link to comment
Share on other sites

Προσυπογράφω τα λεγόμενα του Nick...και να υπενθυμίσω ότι μιλάμε για ένα καράβι 43 ετών...7-8 χρόνια παροπλισμένο. Όπως είπε ο Nick, μακάρι να ήταν καλοσυντηρημένο και να ταξίδευε ακόμα, αλλά δεν είναι... Αργά ή γρήγορα θα είχε την τύχη του Ν. Χίος κλπ. Θα ήταν καλύτερα έτσι? Αφήστε, λοιπόν, το βαποράκι να πάει ήσυχο στον τόπο της αναπαύσεως και ας μην κάνουμε σαν Μανιάτισες μοιρολογίστρες...ή τους χουβαρντάδες εκ του ασφαλούς. Η ζωή είναι εδώ και πάει μπροστά. Και νομίζω ότι δικαιούμαι για να ομιλώ...

Link to comment
Share on other sites

οσοι ειστε υπερ του να διασωθει με καθε τροπο το γεωργιος εξπρες μαθετε πως ως καταληκτικη ημερομηνια εχει οριστει η 4η Απριλιου.. γι'αυτο βιαστειτε.. καθε βοηθεια δεκτη..

Link to comment
Share on other sites

Eιναι κριμα πολυ γιατι τετοια πλοια δεν ξαναγινονται με τιποτα αλλα ειμαι της σχολης nick the greek ,ειμαι κατα της μουμιοποιησης των πλοιων ,ας ειναι 43 χρονων και να ειναι μαχημο να σκιζει τα νερα, οχι τα νερα να το τρωνε.Προσωπικα ειχα κανει αποχαιρετιστηριο ταξιδι στην αγονη το 2000 απο αιγιαλη μεχρι συρο μαζι με καποιο προσωπο που το ειχε αγαπησει οσο κανεις στον κοσμο και κυριολεκτω

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι χωρίς να θέλω να πω ότι σώνει και καλά έχετε άδικο,διότι συναισθήματα και απόψεις είναι αυτές, είμαι άλλης νοοτροπίας ίσως επειδή κυριαρχεί το συναίσθημα περισσότερο.

Αν ένα βαπόρι το αγαπήσω το βλέπω σαν ψυχή σαν έναν συνάνθρωπό μου που ζούμε παράλληλα στην κοινωνία.

Οπότε όσο κι αν ένας δικός σου άνθρωπος γεράσει,όσο και να πάρει την κάτω βόλτα θέλεις να ακόμα να υπάρχει έτσι βλέπω κι εγώ πλοία σαν τον ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ και σαν το ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ που θα ήθελα να υπάρχουν όπως κι αν είναι παρά να έρθουν μια ημέρα κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι δεν ξέρουν τι πρεσβευει αυτό το πλοίο και να το πάρουν με σκοπό να το θανατώσουν ελαφρά την καρδία.

Στην έσχατη περίπτωση ακόμα κι ένα ναυάγιο καθ ' οδών για τα διαλυτήρια είναι πολύ καλύτερο από τον τεμαχισμό. Τουλάχιστον κάπου θα βρίσκεται για πάντα.

Είδα φωτογραφίες κατά την διάλυση από πλοία που ποτέ δεν δέθηκα μαζί τους και μαύρισε η ψυχή μου.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που αναπτύσσουν στη ζωή τους μια ιδιαίτερη σχέση με ένα καράβι. Μια σχέση που για τους περισσότερους είναι παράλογη, αλλόκοτη και ακατανόητη.

Είχα την τύχη να γνωρίσω τέτοιυς ανθρώπους που δέθηκαν πολύ με συγκεκριμένα καράβια. Και μάλιστα έτυχε να γνωρίσω ανθρώπους που δέθηκαν πάρα πολύ με το "Γεώργιος Εξπρές". Μέσα από τους ανθρώπους αυτούς έμαθα πολλά για αυτό το βαπόρι, τα ταξίδια του, τους ανθρώπους που το ταξίδεψαν, τις δυσκολίες που βίωσε έπειτα από τόσο μεγάλη περίοδο παροπλισμού (δύο φορές).

Είμαι πολύ υπερήφανος που γνώρισα τέτοιους ανθρώπους. Και θα έλεγα ότι είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι η προσπάθεια διατήρησης στη ζωή ενός πλοίου (η οποία ίσως να είναι και ανέφικτη) δεν βασίζεται σε αριθμούς, έξοδα και χονδρά λογιστικά βιβλία. Αλλά βασίζεται στο συναίσθημα και το χρέος που νιώθουν αυτοί οι άνθρωποι απέναντι σε ένα καράβι που τους βοήθησε στην πορεία μιας ζωής.

Διεθνές Διακριτικό Σήμα "Γεώργιος Εξπρές" : Sierra Whiski Alpa Tango

Link to comment
Share on other sites

Για όσους δεν το ξέρουν επειδή βλέπω δεν έχει αναφερθεί, το Απρίλιο του 1983 πουλήθηκε στο Βεντούρη. Το Ιούνιο στη διαδρομή Οστάνδης-Πειραιά ταξίδευε με το όνομα Γεώργιος Β. και έπειτα τον Ιούλιο πήρε το Γεώργιος Εξπρές. Σημειώστε και το άλλο όπως μας αναφέρει ο φίλος giorgos.... την 4η Απριλίου είναι το τέλος του και Απρίλη μήνα το πήρε ο Βεντούρης...........

Link to comment
Share on other sites

θα συμφωνήσω με τον earl granville. Καλύτερα να βυθιστεί εκεί που είναι παρά να δω φωτογραφίες του με τα σωθικά του φαγωμένα απο τους βάρβαρουσ στα δυαλυτήρια....

φιλε tegea ελπιζω να προφθασει καποιος που το αγαπαει και εχει τη διαθεση να κανει κατι εστω και την τελευταια στιγμη.. ειχαμε κανενα νεο απο βελγιο;

Link to comment
Share on other sites

Eπειδή προ(σ)κλήθηκα, να καταθέσω την άποψή μου: Sic transit gloria mundi (ούτως παρέρχεται η εγκόσμιος δόξα) που έλεγαν και οι Λατίνοι. Το καράβι αγαπήθηκε και θαυμάστηκε όσο λίγα. Τώρα ήλθε το τέλος-είμαι απολύτως βέβαιος ότι ίδιο τέλος περιμένει κάποτε τα Palace, τα Superfast ή το Champion. Τίποτε δεν αλλάζει την απόφαση του ιδιοκτήτη του και καμία preservation society ή άλλο τι παρεμφερές δεν μπορεί να ανατρέψει το ύστατο ταξίδι. Καλύτερα να φύγει, παρά να σαπίζει στη Σαλαμίνα ή να σέρνεται σε ενδοκυκλαδικά (αν προλάβει και βουλιάξει μόνο του στον δρόμο, ακόμη καλύτερα;)). Και το γιατί αυτό το καράβι ξεχώρισα να σας το πω: Είχα τα μισά χρόνια απ΄ αυτά που έχω σήμερα όταν είδα-καθισμένος στον καθρέφτη της πλώρης-την Καλντέρα να ανοίγεται μπροστά μου, ένα καλοκαιρινό απόγευμα. Από τότε μέχρι να φύγει, ταξίδεψα μαζί του όπου κι' αν πήγε: από Ρόδο και Σητεία μέχρι Κύθνο και Μύκονο. Καλό ταξίδι Βασιλιά (Roi Baudoin)...

Link to comment
Share on other sites

Εγω κυριολεκτικα μεσα στο Γεωργιος Εξπρες εμαθα να περπαταω ;)

Περα απο την προσωπικη μου στενοχωρια με την οποια δε θελω να κουραζω εχω να πω οτι πεθαινουν πραγματικα μονο οσοι οι ζωντανοι ξεχνανε. Και πιστευω οτι το Γεωργιος θα μεινει για πολλα χρονια ακομα ζωντανο ακομα και για ατομα που δεν το ειδαν ποτε αλλα θα ακουνε απο μας ιστοριες με αυτο.

Link to comment
Share on other sites

μην ξαναλεμε τα ιδια. το κρατος εχει κανει παρκο ναυτικης παραδοσης.

κατανοω απολυτα οσους νιωθουν συντριβη που θα φυγει (παρολο που θεωρω πως μονο με θεματα ανθρωπινης ζωης και υγειας πρεπει να νιωθει κανεις συντριβη), αλλα για ονομα του θεου, δεν φταιει το κακο κρατος παλι.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειπε κανεις οτι φταιει το κρατος. απλα λεμε οτι υπαρχει και αυτη η δυντοτητα γιατι η ναυτικη ιστορια και παραδωση της Ελλαδας δεν γινεται να βρισκεται σε ''παρκο''. και στην τελικη οπως ειπε και ενας φιλος στο forum, θα μπορουσε να παει σε ενα νησι και να στεγασει τη ναυτικη ιστορια του νησιου.. τι καλυτερο? αυτο ειπαμε..

Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι μια πολύ ωραία πρόταση αλλά δυστυχώς δεν βρίσκονται ανταποκριτές στην Ελλάδα.

Ο Γιαννουλάτος θέλοντας να διασώσει το επίσης ιστορικό ΕΓΝΑΤΙΑ την έψαξε πολύ σοβαρά την δουλειά μπας και το εκχωρούσε άνευ ανταλλάγματος και γινόταν στην Κεφαλλονιά μουσείο ναυτικής παράδοσης αλλά ανταποκριτές δεν βρήκε πουθενά κι έτσι το έδωσε για σκραπ.

Στην προκειμένη περίπτωση με το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ μόνο οι Βέλγοι αν μπορέσουν και προλάβουν να κάνουν κάτι.

Μιας και αναφερόμαστε στο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ όμως θα ήθελα να προσθέσω ότι με όσους ναυτικούς το ταξίδεψαν όλοι μόνο καλά λόγια είχαν να πούν γι αυτό το όμορφο κι ανεπανάληπτο σκαρί. Ανέθρεψε γεννιές και γεννιές καπεταναίων όπως ο Βασίλης Γεροντάκης ή ο Μηνάς ο Ράλλης και το πλοιάρχησαν τα μεγαλύτερα ονόματα της ακτοπλοίας όπως ο Μιχάλης Δεναξάς,ο Γιώργος Κολυδάς ή ο Σπύρος Θηραίος...

Θυμάμαι ακόμη το πόσο εντύπωση μου είχε κάνει όταν σε μια διήγηση ιστορίας που μου έκανε ο Μιχάλης Δεναξάς , ο τρόπος που μιλούσε γι αυτό το πλοίο και ή έκφρασή του πλυμήριζε από ευχάρίστηση για τις ωραίες εποχές που έζησε σε αυτό το βαπόρι.

Link to comment
Share on other sites

...το πλοιάρχησαν τα μεγαλύτερα ονόματα της ακτοπλοίας όπως ο Μιχάλης Δεναξάς,ο Γιώργος Κολυδάς ή ο Σπύρος Θηραίος...

  • Μιά φορά με τρελό μελτέμι στη Μύκονο, ο Μ. Δεναξάς αναρωτιόταν μεγαλοφώνως "Πως το γυρίζει το προπελάκι κοτζάμ θηρίο?"
  • Ένα βράδυ έξω από τη Σύρο, ένα ρώσικο φορτηγό ερχόταν καταπάνω μας σβησμένο-μόνο κάτι φωτάκια στο accomodation φαινόταν. Ο καπετάν Σπύρος κατάφερε να περάσει την πρύμη του καραβιού στα 3 μέτρα από την πλώρη του φορτηγού :eek:
  • Καί μιά φορά που σφήνωσε η υπερκατασκευή μιάς νταλίκας στη Ρόδο, ο Καπτά Γιώργης έρριξε μόνος του γράσσο στο κατάστρωμα και την τσούλησαν προς τα έξω με τα χέρια :P...

Link to comment
Share on other sites

Ότι και να γίνει το "Γεώργιος Εξπρές" θα παραμείνει ζωντανό στη μνήμη μας. Είναι πολύ ωραίο αυτό που γράφει ο Georgios Express για τη στιγμή που αντίκρυσε το καράβι στη Σητεία.

Οι μνήμες του καθενός είναι μεγάλος πλούτος.

Κάποιοι, βέβαια είχαν δεθεί πάρα πολύ με το πλοίο αυτό και οι μνήμες τους είναι περισσότερες. Οι μνήμες αυτές είναι πολύτιμες για όσους από μας δεν έχουν τόσες μνήμες.

Από ένα εξαιρετικό γεωργιανό φίλο, ίσως τον πιο φανατικό, ακολουθεί η λίστα των πλοιάρχων που πέρασαν από τη γέφυρα του θρυλικού βέλγικου θαλασσοβάπορου.

Έχουμε και λέμε:

- Κώστας Κουράτολος (ήταν ο πλοίαρχος που το όνομά του αναφερόταν και στα σχετικά σχέδια του πλοίου)

- Χριστόφορος Κοτσαμπάς

- Μιχάλης Δεναξάς (1986-1987)

- Γεράσιμος Γιακουμίδης (για λίγο)

- Νίκος Νομικός (για λίγο)

- Μιχάλης Δεναξάς

- Γεράσιμος Γιακουμίδης ((Απρίλιος 1987-Απρίλιος 198

- Κυριάκος (Κούλης) Μαστροκόλιας (από τον Απρίλιο του 1988 έως τον Ιούνιο του 1989, με κάποιες μικρές διακοπές)

- Θοδωρής Μαθιουδάκης (σε διάφορες φάσεις, όπως Μάιος 1988, Μάρτιος 1989, Ιούνιος 1984, αλλά και Νοέμβριος 1993)

- Σπύρος Θηραίος (έως τον Μάϊο του 1991)

- Αντώνης Κρητικός (Μάϊος 1991-Οκτώβριος 1991)

- Γιώργος Δαρζέντας (Μάϊος 1992-Ιούνιος 1993)

- Γιώργος Κολυδάς (κάποιους μήνες του 1993 και επιστροφή στο τέλος του 1994 και είναι αυτός που το ταξίδεψε μέχρι τον πρώτο παροπλισμό του, τον Οκτώβριο του 1995).

- Στέλιος Βιτσαράς (από τον Δεκέμβριο του 1993 έως τον Σεπτέμβριο του 1994, και ίσως και λίγο πιο πριν)

- Συμεών Μάρκου (από τον Ιανουάριο του 1999 έως τον δεύτερο παροπλισμό του, τον Οκτώβριο του 2000)

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τη γέφυρά του έχει περάσει για ένα μήνα περίπου και ο αξεπέραστος πλοίαρχος, όσον αφορά τον αριθμό πλοίων που έχει καπετανέψει, ο Καπετάν Σιδερής Μαμίδης.

Επίσης, να τονίσω ότι από το ίδιο άτομο μου έχει περιγραφεί η παρ' ολίγον σύγκρουση του πλοίου έξω από τη Σύρα με το κρουαζιερόπλοιο "Danae" (πρώην "Δανάη"). Το πλοίο ήταν ιταλικής πλοιοκτησίας (της Costa). Το πλοίο αυτό είναι το περίφημο πλοίο που ανήκε παλαιότερα στον εφοπλιστή Γιάννη Κ. Καρρά (πρώην ιδιοκτήτη του Porto Carras). Η σύγκρουση αποφεύχθηκε στο πάρα ένα. Μια ανάσα πέρασε το ένα πλοίο από το άλλο.

Δεν ξέρω αν υπήρχε και άλλη παρ' ολίγον σύγκροσυη με φορτηγό, αλλά αυτή με το "Danae" έμεινε πάντα σημείο αναφοράς.

Link to comment
Share on other sites

απο οτι καταλαβα το μονο που μπορουμε να κανουμε ως shipfriends πλεον ειναι να μαζευτουμε ολοι μαζι στην ελευσινα που ειναι παροπλισμενο για το τελευταιο αντιο!!!να ορισουμε μια μερα κ ωρα για να ειμαστε ολοι εκει...

Link to comment
Share on other sites

Cortomaltese μια μικρη διορθωση στη λιστα σου.

Καπτα Νικος Νομικος και καπτα Γιωργος Δαρζεντας.

Το πλοιο ειχε και ενα ατυχημα οταν εκανε την αγονη στη Φολαγανδρο που του κοστισε μερικες λαμαρινοδουλειες στην πλωρη. Σε σχεση με το Μπαρι Εξπρες υστερουσε ελαχιστα σε ταχυτητα και τεχνολογια. Η τελευταια αναμνηση απο το Γεωργιος Εξπρες εν πλω ειναι μια κοντρα με το Εξπρες Διονυσος (Πηγασος) το 2000 απο Σιφνο προς Σεριφο μετα απο απαγορευτικο οπου το Γεωργιος κρατησε κεφαλι παληκαρισια (μικρη η αποσταση για κοντρες αλλα δεν εχει σημασια:eek:) Επισης υποθετω λογω μικρου προβληματος στο bow thruster εκεινη την περιοδο αν δε φυσουσε δε μπορουσε να δεσει ποτε ισια στο μωλο. Οταν ομως φυσουσε εδενε παντα καρφι και με τη μια.

Α Μηχανικος τα τελευταια του χρονια (και ο ανθρωπος που μεχρι πριν λιγο καιρο το εβαζε μπροστα που και που) ειναι ο σημερινος Α μηχανικος του Αγιος Γεωργιος ο Θοδωρης Σαμιωτακης

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Neptune, σε ευχαριστώ πολύ για τις διορθώσεις.

Θα πρέπει να τονίσω ότι την πρόχειρη αυτή λίστα δεν την έφτιαξα εγώ, αλλά μου την έδωσαν κάποιοι από αυτούς που αγάπησαν πολύ αυτό το καράβι.

Και να τονίσω στον καλό φίλο margaritis24 ότι η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία.

Link to comment
Share on other sites

σήμερα δούλευαν οι μηχανές του βαποριού πάντως και 2 άνθρωποι με φόρμες κυκλοφορούσαν πάνω στο πλοίο στα ντέκ του οποίου υπήρχαν διάφορα αντικείμενα όπως μοκέτες κρεμασμένες κουβάδες κτλ. οι περισσότερες πόρτες στα ντέκ ήταν ανοιχτές όπως επίσης και τα φώτα του βαποριού μέσα και έξω.. κάτι συμβαίνει λοιπόν.. μήπως τελικά ετοιμάζεται πλέον οριστικά για το τελευταίο του ταξίδι? θα ακολουθήσουν και φωτογραφίες για του λόγου το αληθές. . . .

Link to comment
Share on other sites

όποιος αγαπάει αυτό το σκαρί και θέλει να βοηθήσει να σωθεί και να συμπαραστσθεί στην προσπάθεια μας κάθε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη. κινηθήτε όπως μπορεί ο καθένας και κάντε κρούσεις σε εταιρεία, υπουργείο και όπου αλλού πιστεύετε οτι μπορεί να βοηθήσει..

σκοπός, να πιέσουμε όσο περισότερο μπορούμε....

το ωφείλουμε στο ίδο το βαπόρι....

ευχαριστώ....

post-1519-128326973806_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...