Jump to content
Shipfriends

Γεώργιος Εξπρές (IMO 6510851)


Recommended Posts

Από ότι έμαθα σήμερα το πλοίο πρέπει να πουλήθηκε για scrap!! Δε ξέρω το πόσο αλλά και σε ποια από τις δυο διαλυτηριες χώρες θα μας το πάρει και αυτό το βαπόρι!!

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Τωρα μου κανες την καρδια περιβολι... Κριμα.

Γι αυτο το βαπορι ισως στεναχωρηθω ποιο πολυ ακομα και να φυγει ο Πηγασος.

Και παλι κριμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το πλοιο εξακολουθει να βρισκεται στα διαλυτηρια του Σαββα στην Ελευσινα.Αν θα παει για scrap θα ειναι μαλλον Τουρκια,αν και μαλλον μιας και ανηκει ακομα στον Βεντουρη δεν θελει να το δωσει.Μακαρι να μεινει εδω..

Παντως παρ'ολα τα χρονια του παροπλισμου του καμια σχεση δεν εχει με τα Ν.Χιος και Θησεας,αυτο στεκει καμαρωτο,ενω η ποιοτητα της λαμαρινας του σε 1η τουλαχιστον οψη ειναι αρκετα καλη!

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά οι πάντες του έχουν ελάχιστα τρεξίματα παρα την εγκατάλειψη.Αυτό είναι ένα δείγμαα της λαμαρίνας που είχαν τότε τα ευρωπαικά βαπόρια σε σχέση με τις λαμαρίνες τις τωρινές.Δεν μπορώ να φανταστώ νεότευκτο όταν κοντεύει τα 40 αν τα φτάσει να είναι η λαμαρίνα του στην ίδια κατάσταση με αυτή του ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ.

Το πλοίο είναι καθισμένο πρύμα με το πηδάλιο να διακρίνεται ελάχιστα και να έχει μείνει στο όλο αριστερά.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Στέλνουμε δύο φωτογραφίες του "ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ".

Η πρώτη είναι στο λιμάνι της Αιγιάλης Αμοργού μία Κυριακή πρωί τον Αύγουστο του 1995 (πριν από την κατάσχεση) στο δρομόγιο του Σαββάτου για Σύρο-Τήνο-Μύκονο-Ηρακλειά-Σχοινούσα-Κουφονήσι-Αιγιάλη-Κατάπολα.

Η δεύτερη είναι από τη Σίφνο στο ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο από Σύρο για Πάρο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο το καλοκαίρι του 1999 (μετά την κατάσχεση).

Τις αφιερώνουμε στο πιο γελαστό πειρατή του κόσμου και σε όλους όσους αγάπησαν και αγαπούν ακόμα το "ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ" (βρίσκεται ακόμα στη Γλύφα Ελευσίνας).

post-360-128326959785_thumb.jpg

post-360-128326959791_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Τέλη Σεπτεμβρίου του 2000 στον Πειραιά. Το φθινόπωρο που μας επιφύλαξε την πιο τραγική για την ακτοπλοΐα μας έκπληξη (λόγω του ναυαγίου του "Εξπρές Σαμίνα"). Το "Γεώργιος Εξπρές" στον Πειραιά, λίγο πριν ξαναγυρίσει στα ενδοκυκλαδικά του δρομολόγια, τα οποία, όμως, δυστυχώς σε λίγο καιρό θα σταματούσε.

post-360-128326960295_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kατά καιρούς πάνε άνθρωποι του Βεντούρη και βάζουν μπροστά τις μηχανές να δουλεύουν λίγο και τις γεννήτριες.

Όσο ζει ο κώστας Βεντούρης (πατέρας της οικογενείας) το πλοίο θα ζει κι αυτό.Για το μετά δεν είμαι καθόλου σίγουρος.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Μάλλον τον στείλανε τον άνθρωπο να μαζέψει τα μπόσικα, αλλά φαντάζομαι την αντίδραση του Γάλλου πλοιάρχου όποτε o καπτα-Γιώργης θελήσει να του περιγράψει πόσα ρεμέτζα έκανε στο διαβόητο και περιβόητο δρομολόγιο του "Γεώργιος Express" από Πειραιά για Ρόδο μέσω Δ. Κυκλάδων-Φολεγάνδρου-Σικίνου-Ίου-Θήρας-Ανάφης-Α. Κρήτης (x2)-Κάσου-Καρπάθου (x2)-Χάλκης και τούμπαλιν :D.

Απλα λεω οτι το εν΄λογο δρομολογιο (Κυθνος-Σεριφος-Σιφνος-Μηλος-Κιμολος-Φολ/δρος-Σικινος-Ιος-Θηρα-Αναφη-Αγ.Νικολαος-Σητεια-Κασος-Καρπαθος-Διαφανι Καρπαθου-Χαλκη-Ροδος) που λεει ο φιλος georgios , εκτος απο το Γεωργιος Εξπρες , το εκανε μια χρονια και το Απολλων Εξπρες 2 (Αγ.Γεωργιος τωρα) και το Σιφνος Εξπρες επισης μια χρονια

Υ/Γ 1ο.. Στο Διαφανι Καρπαθου τα πλοια τοτε δεν εδεναν σε λιμανι (δεν υπηρχε) και η διακομιδη :D του κοσμου γινονταν με λαντζες ....Εχω σχετικη φωτο απο το Νταλιανα

Υ/Γ 2ο.. Εχω την εντυπωση (μην με κρεμασετε αν κανω λαθος :P) οτι στο εν΄λογο δρομολογιο μετα απο Χαλκη πηγαινε Συμη-Ροδο και οχι μονο Ροδο

Link to comment
Share on other sites

Το δρομολόγιο για Ρόδο, μέσω Δυτικών Κυκλάδων και Κρήτης, το έχουν κάνει, μεταξύ άλλων, και το "Κίμωλος" και οι δύο "Απόλλωνες" και το "Δήμητρα" του Αγούδημου το 1995.

Παλιότερα το έχει κάνει και το "Σχοινούσα" (1987) και άλλα θρυλικά πλοία της ακτοπλοΐας μας.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Ένα μύθο θα σας πω: Το 493 πΧ, ο Αθηναίος τραγικός ποιητής Φρύνιχος εδίδαξε την τραγωδία "Μιλήτου Άλωσις" όπου διεκτραγωδούσε (στην κυριολεξία!) την σφαγή των Μιλησίων, συμμάχων μέχρι τότε των Αθηναίων, όταν οι τελευταίοι τους εγκατέλειψαν και τους άφησαν έρμαιο των Περσών. Το κοινό συγκλονίστηκε και έκλαψε από τα δεινά των Μιλησίων, βάλε και τις τύψεις, συν το γεγονός ότι έπρεπε το θέμα να ταφεί λόγω πολιτικού κόστους (από τότε...), με αποτέλεσμα ο Φρύνιχος να "ζημιωθεί" με 1000 δραχμάς "ως αναμνήσας οικεία κακά" (δια τους νεωτέρους του forum: του έβαλαν πρόστιμο).

Λοιπόν, αιτούμαι από τον Πανάγαθο να "ζημιώνονται" τα άκαρδα μέλη του forum που αναρτούν απροειδοποίητα εικόνες σαν αυτήν, σύμφωνα με λοιπούς κανόνες που ήδη υφίστανται. 'Ελεος πιά :(...

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με φήμες που κυκλοφορούν τελευταία το αγαπημένο καράβι έχει πωληθεί για σκραπ. Πιθανός τελευταίος προορισμός είναι η Ινδία.

Η τελευταία ελπίδα για το πλοίο είναι να γυρίσει στο Βέλγιο για να γίνει πλωτό Μουσείο στην Οστάνδη, ή κάπου αλλού.

Για το λόγο αυτό η είδηση μεταφέρθηκε αμέσως στο Βέλγιο και άρχισε από φίλους Βέλγους καραβολάτρες ένας αγώνας δρόμου για την ενημέρωση τόσο του κόσμου όσο και των σχετικών αρμοδίων φορέων (Υπουργείο Πολιτισμού, Ναυτικά Μουσεία, κ.ά). Ανέβηκαν καταχωρήσεις στον

Τύπο, σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, σε site, κά

Το ενδιαφέρον που έδειξαν ο κόσμος και οι φορείς ήταν μεγάλο. Το πρόβλημα, βέβαια, είναι τα χρήματα. Υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διατήρηση ιστορικών σκαριών, αλλά οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες.

Και αυτή, λοιπόν, η όποια ελπίδα υπάρχει εξαρτάται από το χρόνο.

Αν υπάρξει καθυστέρηση στην αναχώρηση ή ακόμα και προσωρινή αναβολή της, τότε ίσως κάτι να γίνει.

Link to comment
Share on other sites

Το γεγονος ομως ειναι οτι αργα το θυμηθηκαν οι Βελγοι καραβολατρες. Το πλοιο ειναι τοσα χρονια στην Ελευσινα και το γνωριζαν ολοι, οι χρονοβορες διαδικασιες θα μπορουσαν να ειχαν εκκινησει πολυυυ νωριτερα. Μακαρι να γινει κατι βεβαια αλλα δε νομιζω.

Κι οπως λεει κι ο Φιλιππος Πλιατσικας, "Για τις παλιες αγαπες μη μιλας, στα πιο μεγαλα θελω κανουν πισω." Κι αυτο δυστυχως ισχυει και στα βαπορια και στις κανονικες αγαπες..:(:(

Link to comment
Share on other sites

Στο διάστημα του 8ετούς παροπλισμού του έχω ακούσει 3 φορές ότι πουλήθηκε για σκράπ αλλά τελικά παραμένει ακόμα στην Ελευσίνα σημείο αναφοράς για κάθε καραβολάτρη.

Ελπίζω κι αυτή η φήμη μου κυκλοφόρησε να μην επαληθευτεί.

Για την διάσωση του πλοίου από τους Βέλγους τα πράγματα όντως τα βλέπω πολύ δύσκολα.Δεν είναι μόνο το κόστος αγοράς του πλοίου ,το οποίο εάν επρόκειτο για ιερό σκοπό είμαι σίγουρος ότι ο καπτα Κώστας ο Βεντούρης θα το έδινε έναντι πινακίου φακής.

Είναι η συντήρησή του και τα λιμάνιάτικα.Αν βέβαια θελήσουν να το έχουν πιο λειτουργικό κι όχι δεμένο σε μια γωνιά όπως ο ΑΒΕΡΩΦ τότε μιλάμε για χρήματα που θα πλησιάζουν τα 3-4 εκ ευρώ.

Οπότε τα βλέπω πολύ δύσκολα όσο κι αν υπάρξει καλή θέληση.

Link to comment
Share on other sites

Μακάρι να βρουν τα λεφτά οι Βέλγοι και να το κάνουν μουσείο, ώστε να περνάμε και εμείς από εκεί να θυμόμαστε τα παλιά.

Ελπίζω, όμως, αυτή κινητικότητα να μην ξυπνήσει τις φιλάνθρωπες και ευαίσθητες εγχώριες ψυχές...και αρχίσουμε πάλι τα του Κεφαλληνία και των διαφόρων Λίμπερτυς. Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ήταν και πέρασε...όπως πέρασαν και δεκάδες άλλα θρυλικά πλοία. Θα τα θυμόμαστε πάντα με αγάπη και νοσταλγία, αλλά να μη γεμίσουμε και από Μουσεία. Μουσείο είναι η μνήμη του καθενός μας.

Και ας μη ξεχνάμε ποτέ, ότι σε 20-30 χρόνια (πρώτα ο Θεός)...αυτά που λέμε τώρα, οι επόμενες γενιές θα τα λένε για το Ιθάκη. Και είναι απολύτως λογικό...οι γενιές που πρωτοταξίδεψαν, έφαγαν ψωμί, πήγαν σχολική εκδρομή, ερωτεύτηκαν, ονειροπόλησαν κλπ με το Ιθάκη...να θεωρούν ιστορικό πλοίο το Ιθάκη. Εάν το κατανοήσουμε αυτό...θα δούμε και τα πράγματα πιό καθαρά.

Όσα είναι στο Τροκαντερό φτάνουν και περισσεύουν...αν και το Βέλος οριακά μπορεί να χαρακτηρισθεί ιστορικό. Το μόνο που δικαιώνει απολύτως τον χαρακτηρισμό ιστορικό (κατά την γνώμη μου) είναι ο Αβέρωφ...από όποια πλευρά και να το δεις.

Link to comment
Share on other sites

Για τους Βέλγους το καράβι αυτό σημαίνει πολλά. Και από άπoψη ναυπηγικής, αλλά και για το όνομα που έφερε όταν ταξίδευε στο Βέλγιο. Αν ψάξει λίγο κανείς θα δει ότι φέρει το όνομα του ανθρώπου που έκανε πολλά για μια χώρα που σήμερα μαστίζεται από τεράστια πολιτική κρίση. Και σήμερα δεν είναι λίγοι σε αυτή τη χώρα που θα ήθελαν η χώρα να χωρίσει (όσο και να ακούγεται τρελό). Το όνομα "Roi Baudouin" συμβολίζει κατά κάποιον τρόπο την ενότητα της χώρας.

Φυσικά όλα αυτά μπορεί να είναι συναισθηματισμοί, μπορεί και όχι.

Επειδή αναφέρθηκε παραπάνω το "Αβέρωφ" να θυμίσουμε ότι μετά την κατάληψη της Ελλάδας από τους Γερμανούς κινδύνεψε να εγκαταλειφθεί στον Κόλπο της Ελευσίνας και κατόπιν έντονων διαβουλεύσεων ταξίδεψε για την Αλεξάνδρεια (τα παραπάνω τα έχω ακούσει και μπορεί για αυτό κάποιος άλλος να μας πει πολλά περισσότερα για αυτό το θέμα). Αλλά και για να γίνει Μουσείο και πάλι έγιναν αγώνες, γιατί πολλοί θεωρούσαν ότι δεν άξιζε από οικονομική άποψη. Για μας, λοιπόν, το "Αβέρωφ" είναι ιστορικό πλοίο και για τους Βέλγους μπορεί να είναι το "Roi Baudouin".

Οι πιθνότητες διατήρησής του είναι ελάχιστες, αλλά έστω και την τελευταία στιγμή κάτι μπορεί να γίνει.

Link to comment
Share on other sites

Oι Βελγοι, οπου και κραταω απο εκει, μπορει να εχουν φτιαξει τα σουπερ ναυτικα σκαρια, αλλα οι ιδιοι δεν ειναι και πολυ ναυτικος λαος.Οι ολλανδοι που ειναι διπλα σιγουρα ειναι.Εκτος αυτου o ιδρυτης των περιφημων ναυπηγειων, στις αρχες του 19ου αιωνα, που ηταν στο hoboken παραποταμια πολη, ηταν ο JOHN COCKERILL o οποιος ηταν αγγλος και μεταναστευσε στο βελγιο.Αξιζει να πουμε οτι σε αυτα τα ναυπηγεια κατασκευαζονταν και τρενα μην ξεχναμε οτι τα ξυλινα βαγονια του ησαπ ηταν βελγικα

Link to comment
Share on other sites

Όσοι ανήκουν σε ηλικιακά ευπαθείς ομάδες :rolleyes:...πρώτα ας πάρουν τα υπογλώσσιά τους...ας βάλουν τον απινιδωτή στην πρίζα...καλού-κακού ας πάρουν και το ΕΚΑΒ να είναι "στα-μπάϊ"...και μετά ας πατήσουν εδώ με το μαλακό. :D

Και ο Θεός...να βάλει το χέρι του:D

ΥΓ Κατέθεσα ήδη στο Δημόσιο Ταμείο με παράβολο Δημοσίου...10 μνάς :D

Link to comment
Share on other sites

Μηπως μπορει καποιος να μου εξηγησει ενα κομματι λαμαρινας που υπηρχε στο κορακι τις πλωρης και σ αυτο και στο Μπαρι Εξπρες που αφαιρεθηκε περιπου την ιδια περιοδο και απο τα δυο πλοια αν ειχε καποια χρησιμοτητα η αν ητανε διακοσμητικο; Παντως πολυ καλυτερη η πλωρη ετσι σκετη.

post-23-128326973466_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aυτη η κορονα ηταν απο αλουμινιο και καποια στιγμη ηταν βγαλμενη και δεμενη γερα στο καμπουνι για αρκετο καιρο, τωρα βεβαια κανεις δεν ξερει που ειναι.Το μπαρι ειχε και αυτο το αξεσουαρ ,αλλα εξαφανιστηκε νωρις.Και τα επομενα μοντελα prins philipp

- laurent ειχαν νοερα κατι απο το σχημα της κορονας στην πλωρη τους

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς σήμερα το απόγευμα επαλήθευσα την φήμη για την πώληση του ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ που μας μετέφερε ο cortomaltese και είναι πραγματικά οδυνηρό.

Νόμιζα ότι κι αυτή πιθανόν να ήταν προιόν ράδιο αρβύλας αλλά δυστυχώς τα πράγματα είναι λυπηρά.

Πραγματικά μετά την οδυνηρή πώληση του ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ για σκραπ νόμιζα ότι δεν θα ξαναστεναχωριόμουν έτσι για βαπόρι αλλά έλα που όμως ξανασυμβαίνει...:D

Έπειτα από 8 χρόνια παροπλισμού στην Ελευσίνα είχα εφησυχάσει ότι Βαγγέλης και καπτα Κώστας Βεντούρης ως γνήσια μέλη παραδοσιακής θαλασσινής οικογενείας θα κράταγαν το πλοίο που τους γιγάντωσε σαν εταιρία και τους έφερε φήμη δόξα και χρήμα.

Νόμιζα ότι δεν θα ενοχλεί κανέναν εκεί που κάθεται και θα παρέμενε σημείο αναφοράς κάθε shipfriends.

Δυστυχώς αυτά ήταν ένα όνειρο απατηλό και επ ευκαιρίας της ανόδου της τιμής του σκραπ δόθηκε ποιός ξέρει για πόσα δολάρια.

Κατα το παρελθόν μία φορά σταμάτησε η πώλησή του την τελευταία στιγμή λόγω προσπαθειών και μόνο από έναν λάτρη του.

Ας ελπίσουμε αυτός ο λάτρης του να μπορέσει κι αυτή την φορά να κάνει ότι μπορέσει έχοντας την συμπαράσταση μας.:(

Link to comment
Share on other sites

Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη.

Αλλά το "Γεώργιος Εξπρές" απέδειξε ότι είναι μέχρι σήμερα επτάψυχο.

Είχε και έχει φανατικούς υποστηρικτές και φίλους.

Φαίνεται ότι είναι ένα από τα τελευταία πραγματικά θαλασσοβάπορα της ακτοπλοΐας μας.

Σχετικά με την κορώνα της πλώρης, σύμφωνα με όσα μου έχουν πει κατά καιρούς φίλοι καραβολάτρες, προστάτευε την μπόμπα της πλώρης από τα νερά που πετάγονταν, καθώς σαν βαπόρι ήταν χαμηλόπλωρο.

Όταν την έβγαλαν αποδείκτηκε ότι έκαναν λάθος.

Link to comment
Share on other sites

ειναι κριμα κ αδικο αυτο το ΚΑΡΑΒΙ να παει για σκραπ!ποσα του λειπουνε του βεντουρη να του τα δωσουμε εμεις αν το κανει για θεμα χρηματων!!!αλλα κ αυτη η χωρα να μην μπορει να πει πως βαπορια σαν το γεωργιος η το απωλλων εξπρες να τα παρει κ να τα κανει μουσεια...μια απο της μεγαλυτερες θαλασσιες δυναμεις του κοσμου να μην εχει ενα πλοιο μουσειο...

Link to comment
Share on other sites

Νόμιζα ότι δεν θα ενοχλεί κανέναν εκεί που κάθεται και θα παρέμενε σημείο αναφοράς κάθε shipfriend

Δε θα συμφωνησω φιλε Earl. Στη δικη μου λογικη εφ' οσον δεν ταξιδευει καλυτερα να φυγει. Δεν υπαρχει κατα τη γνωμη μου πιο απαισια εικονα απο το να βλεπεις εναν καποτε βασιλια, να εχει μεινει παρατημενος και ξεχασμενος σαν απομειναρι μιας αλλης εποχης.

Ευτυχως οταν το δικο μου all-time αγαπημενο βαπορι, Ναιας ΙΙ, σταματησε να κανει δρομολογια, παροπλιστηκε και τελικα πουληθηκε για σκραπ, δεν ημουν πουθενα κοντα ωστε να το δω σε καμια απο αυτες τις φασεις της ζωης του. Ετσι το θυμαμαι ενεργο και περηφανο, οπως το γνωρισα και το αγαπησα. Το ιδιο συμβαινει και με τους ανθρωπους, θα προτιμουσα να φυγω πιο νωρις και να με θυμουνται ορθιο και ζωντανο, παρα πληρης ημερων και για λυπηση.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...