Jump to content
Shipfriends

Lifelines ή άγονες


Recommended Posts

Ζητείται εθελοντής (εδώ μάλλον ταιριάζει άλλη λέξη), για αποκλειστική εξυπηρέτηση των γραμμών Αλεξανδρούπολη -Σαμοθράκη και Αγ. Κυριακή -Τρίκερι. Διορία μέχρι τις 10/11, για να προλάβουμε την προκύρηξη των άγονων που έρχεται. Περισσότερα εδώ.

04-11-2008

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προσκαλεί πλοιοκτήτες / πλοιοκτήτριες εταιρείες για εκδήλωση ενδιαφέροντος για σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση Δρομολογιακής Γραμμής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ και ΑΓ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΝΗΣΟΣ ΤΡΙΚΕΡΙ, διάρκειας τριών ετών, αρχομένη από 15-11-2008 .

Οι πλοιοκτήτες / πλοιοκτήτριες εταιρείες που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον υποβάλλουν σχετική αίτηση δρομολόγησης πλοίου/ πλοίων στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΕΝΑΝΠ, μέχρι και την 10-11-2008.

α)Τώρα σε ποιο άλλο ευρωπαικό κράτος, με την γραφειοκρατία που υπάρχει εδώ, οι ενδιαφερόμενοι θα είχαν 4,5 ολόκληρες εργάσιμες ημέρες για να κάνουν τα χαρτιά τους, να βγάλουν δρομολόγια κλπ;:D

β) Αυτό σημαίνει ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ και ΣΑΟΣ 2 τέλος από την γραμμή;

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 927
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Απ. Βεντούρης: «Παράδειγμα προς μίμηση το Μοντέλο Κυκλάδων»

Πηγη: www.marinews.gr

O διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Απόστολος Βεντούρης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Τελικά, αποδείξαμε πως όταν οι φορείς συμμετέχουν σε διάλογο, όταν οι προθέσεις και τα κίνητρα είναι προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων αποδεικνύεται περίτρανα ότι το αποτέλεσμα βγαίνει θετικό!

Πρόσφατα, με πρωτοβουλία της ΕΕΑ και συντονισμό της Νομαρχίας Κυκλάδων η Ένωση μας συζήτησε με τους Δημάρχους και Επάρχους των Κυκλάδων για τα προβλήματα της ενδοκυκλαδικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Συζητήσαμε για τις λύσεις και τις δυνατότητες υλοποίησής τους με μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την επίλυση των προβλημάτων του νομού. Και τελικά τι έγινε?

Οι νησιώτες των Κυκλάδων δεν αποδέχτηκαν τις συνήθεις πρακτικές και τις λύσεις τύπου Δημητρούλα και ΣΑΟΣ με αποτέλεσμα να αποκτήσουν ακτοπλοϊκή σύνδεση νέας γενιάς με τα πλοία ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι και ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ.

Εμείς αυτό είχαμε ζητήσει και αυτό ζητάμε γιατί πιστεύουμε ότι οι καθαρές λύσεις είναι προς όφελος όλων.

Το μοντέλο Κυκλάδων είναι παράδειγμα προς μίμηση !

Βέβαια τα πλοία της νέας γενιάς που αναφέρει ως μοντέλο κινούνται με ταχύτητες Saos και Δημητρούλας.;)

Link to comment
Share on other sites

Απ. Βεντούρης: «Παράδειγμα προς μίμηση το Μοντέλο Κυκλάδων»

Τελικά, αποδείξαμε πως όταν οι φορείς συμμετέχουν σε διάλογο, όταν οι προθέσεις και τα κίνητρα είναι προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων αποδεικνύεται περίτρανα ότι το αποτέλεσμα βγαίνει θετικό!

Πρόσφατα, με πρωτοβουλία της ΕΕΑ και συντονισμό της Νομαρχίας Κυκλάδων η Ένωση μας συζήτησε με τους Δημάρχους και Επάρχους των Κυκλάδων για τα προβλήματα της ενδοκυκλαδικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Συζητήσαμε για τις λύσεις και τις δυνατότητες υλοποίησής τους με μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την επίλυση των προβλημάτων του νομού. Και τελικά τι έγινε?

Δηλαδή συζήτησε η ΕΕΑ και το αποτέλεσμα το καρπώθηκε η εταιρεία του προέδρου της. Πώς λέγεται αυτό;

Ο προηγούμενος πρόεδρος δεν είχε φύγει για αυτόν ακριβώς το λόγο;

Link to comment
Share on other sites

εκδήλωση ενδιαφέροντος για σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση Δρομολογιακής Γραμμής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ και ΑΓ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΝΗΣΟΣ ΤΡΙΚΕΡΙ, διάρκειας τριών ετών, αρχομένη από 15-11-2008
Μα καλά δεν ισχύει αυτό πλέον ... ή ήταν λάθος η τότε πληροφορία?:confused:
Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, έχει προκύψει πρόβλημα με την γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης...

όπως και σε δεκάδες άλλες γραμμές του "Ελληνικού Αρχιπελάγους"...τρομάρα μας!

Κάτοικοι του νησιού που επικοινώνησαν με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας την περασμένη Παρασκευή, ζητώντας να πληροφορηθούν για το τι θα γίνει με τα δρομολόγια, έλαβαν την απάντηση ότι «το υπουργείο ψάχνει να βρει πλοιοκτήτη για να εκτελέσει τα δρομολόγια της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη», καθώς ολοκληρώθηκε η συμβατική υποχρέωση της εταιρείας «ΣΑΟΣ ΑΝΕΣ» στις 31 Οκτωβρίου.

http://www.gnomi-evros.gr/show.cfm?id=23035&obcatid=8

Link to comment
Share on other sites

Παραθέτω ένα σχόλιο του Μ. Σακέλλη από προχθεσινή του συνέντευξη στην Ελευθεροτυπία, σχετικά με τις επιδοτήσεις:

“Για κάθε 1 ευρώ που πληρώνουν οι επιβάτες του ΟΣΕ, το κράτος δαπανά και επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με 9 ευρώ Αντίθετα για κάθε 1 ευρώ που πληρώνει ο ακτοπλοϊκός επιβάτης το κράτος εισπράττει 0,30 ευρώ. Τα χρήματα που δαπανώνται εδώ και πολλές δεκαετίες για την Ολυμπιακή αρκούν για να ανανεώνουμε όλο τον ακτοπλοϊκό μας στόλο κάθε δύο χρόνια ”

Η ανισότητα όπως έχω ξαναγράψει είναι διπλή αφού από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα άλλες επιχορηγούνται (όπως ο ΟΣΕ) και άλλες (ΚΤΕΛ) χρηματοδοτούνται, ενώ παράλληλα επωφελούνται και από τα τεράστια ποσά που δαπανώνται για έργα υποδομής, κάτι που δεν συμβαίνει στην ακτοπλοΐα.

Παράλληλα λειτουργούν εδώ και χρόνια σε καθεστώς μεγαλύτερης θεσμικής ελευθερίας από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αφού για παράδειγμα το πόσες φορές την εβδομάδα θα περάσει ένα λεωφορείο από ένα χωριό αποφασίζεται από τον ιδιοκτήτη του και όχι από το υπουργείο μεταφορών (Ναυτιλίας), ενώ για την ώρα του δρομολογίου σίγουρα δεν παίρνει την άδεια της τροχαίας (Λιμενικό). Το σίγουρο είναι επίσης πως δεν πληρώνουν αποζημίωση στον επιβάτη τους άμα συναντήσουν κίνηση στο δρόμο (χάρτα επιβατών), ούτε τους επιβάλλεται πρόστιμο αν τους σκάσει λάστιχο και καθυστερήσουν να αναχωρήσουν… :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ο κ.Σακέλλης μπορεί μεν να έχει δίκιο για ΟΣΕ και ΟΑ...αλλά αυτό δεν είναι επιχείρημα για να υπάρξει ευνοϊκότερη αντιμετώπιση της ακτοπλοϊας. Δεν μπορεί να φέρνει σαν παράδειγμα το όργιο -τουλάχιστον- κακοδιαχείρισης που συμβαίνει επί χρόνια σε όλα σχεδόν τα ευαγή ιδρύματα του Δημοσίου. Είναι σαν να λέει..."δώσε μου και μένα Μπάρμπα...".

Αντιθέτως, συμφωνώ στο... να υποβάλλει συγκεκριμένες και ολοκληρωμένες προτάσεις και να απαιτήσει την συνεργασία του Δημοσίου...και εμείς μαζί του.;)

Και μία απορία: η ακτοπλοϊα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό (πέρα από τις άγονες)? Τα λιμάνια π.χ...έστω αυτά που είναι (γιατί οι δρόμοι είναι καλύτεροι?)...ποιός τα φτιάχνει...οι ακτοπλόοι?

Link to comment
Share on other sites

Και μία απορία: η ακτοπλοϊα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό (πέρα από τις άγονες)? Τα λιμάνια π.χ...έστω αυτά που είναι (γιατί οι δρόμοι είναι καλύτεροι?)...ποιός τα φτιάχνει...οι ακτοπλόοι?

1. Στην πραγματικότητα οι επιδοτήσεις δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού τα τελευταία χρόνια όχι μόνο προέρχονται από τον επίναυλο των εισιτηρίων, αλλά υπολείπονται αυτού. Δηλαδή τα ποσά που συγκεντρώνονται από το 3% επί των ναύλων των εισιτηρίων που παρακρατείται από τις εταιρείες για την επιδότηση των άγονων γραμμών, ήταν για τα τρία τελευταία χρόνια πολλαπλάσια από το σύνολο των επιδοτήσεων που δόθηκαν.

2. Το οδικό δίκτυο της χώρας μας τα τελευταία 10 χρόνια έχει αλλάξει ριζικά, τα ποσά που έχουν δοθεί είναι μη συγκρίσιμα (μετρώνται σε δεκάδες δις ευρώ) σε σχέση με αυτά που έχουν δοθεί για την ανάπτυξη (?) των λιμανιών.

3. Μέρος των δαπανών που δόθηκε σε λιμενικές υποδομές, προέρχεται από τις κρατήσεις υπέρ τρίτων, δηλαδή από τα ποσά που παρακρατούνται από τις εταιρείες υπέρ των λιμενικών ταμείων. Φυσικά αυτό ισχύει εν μέρει και για τα οδικά έργα, μέσω των διοδίων. Η διαφορά είναι πως με την ιδιωτικοποίηση των οδικών οδών (πχ Αττική Οδός) δόθηκε μια επιπλέον λύση στη χρηματοδότηση αυτών των έργων.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Διάβασα τις προάλλες στην ΚΓ ότι ο κ. Δεκαβάλλας, στο ΣΑΣ, ζήτησε στο νέο διαγωνισμό για τα ενδοκυκλαδικά να προβλεφθεί και σύνδεση της Σύρου με τη Ραφήνα. Και μάλιστα ζήτησε τα 3 (όποια) πλοία των 3 (όποιων) ενδοκυκλαδικών γραμμών να πιάνουν 3 φορές Ραφήνα και να διανυκτερεύουν εκεί. Το αίτημα (του απάντησαν) θα ληφθεί υπ' όψη στους επόμενους διαγωνισμούς...και όχι στον επαναληπτικό. Καλά ξέρω...ζήσε Δεκαβάλλα μου να δεις Ραφήνα...:rolleyes:

Όμως έστω και με αυτό τον τρόπο έθεσε και πάλι το ζήτημα της έλλειψης σύνδεσης της Ραφήνας με τη Σύρο. Ομολογώ ότι είχα πάει το 2001 (?) με το Ιθάκη σε 3 ώρες (αν θυμάμαι καλά) και ήταν ωραιότατα. Δυστυχώς δεν συνδυάζεται με ΑΤΜ, αλλά μόνο με Παροναξία...και γι' αυτό μας λείπει...η σύνδεση Ρα-Συ.B)

Link to comment
Share on other sites

Μακάρι να πετύχει το φετινό πείραμα των Αιόλων στις άγονες.

Αν "βγαίνουν" οικονομικά τα δρομολόγια και τα βγάλουν πέρα με τους χειμωνιάτικους καιρούς θα είναι μια καλή αναβάθμιση.

Και -ελπίζω πως- ίσως το καλοκαίρι σε κάποια τμήματα της γραμμής με καλή κίνηση επιβατών τα ξαναδούμε σε ταχύτητες ταχυπλόων :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι αγαπητέ gpan ότι πρέπει πρώτα να διασφαλίσεις τις βασικές συγκοινωνίες με το φθηνό εισιτήριο (συμβατικό πλοίο) και μετά να ψάξεις για τις λύσεις τύπου Κεντέρης, μέσα στο καταχείμωνο. Ούτε τουρίστες ταξιδεύουν τώρα, ούτε προσκυνητές, ούτε οργανοπαίχτες. Θα ταξιδέψει η έγκυος και κάθε ηλικιωμένος που μένει στο νησάκι και πρέπει να πάει στο γιατρό, ο μόνιμος κάτοικος, ο μετανάστης, ο αθίγγανος και παρεμφερείς ομάδες πληθυσμού. Δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να πληρώνουν διπλό εισιτήριο και έτσι καποιοι ενδεχομένως να μην ταξιδέψουν.Αυτό σημαίνει ότι τους στερείς το δικαίωμα στην συγκοινωνία.

Φυσικά λύσεις τύπου Κεντέρης είναι επιθυμητό να δικαιωθούν, όχι όμως με 17-19 μίλια, αλλά με τουλάχιστον 25, αφού το διπλάσιο του 12,5 (βλ Παν Χοζω) είναι το 25.;)

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα θεωρω εξυπνο το ολο εγχειρημα. Γιατι αν οι Αιολοι μεινουν το χειμωνα να ταξιδευουν θα αναγνωριστουν και θα επανεκτιμηθουν απο τους νησιωτες, φτιαχνοντας το δικο τους κοινο Ετσι προς καλοκαιρι κανοντας πιθανα normal δρομολογια ταχυπλοων σιγουρα τα πραγματα θα ειναι πολυ καλυτερα απο αλλες χρονιες.

Link to comment
Share on other sites

1. Η δρομολόγηση του πλοίου αποτελεί σημαντική αναβάθμιση των ενδοκυκλαδικών μεταφορών.

2. Η τιμή των εισιτηρίων είναι θεσμικά ελεγχόμενη, οι άγονες δεν είναι απελευθερωμένες, απλά ο ναύλος ενός ταχυπλόου σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι διπλάσιος από το ναύλο του συμβατικού (για τους επιβάτες). Θεωρώ πως ακόμα και αυτές οι υψηλότερες τιμές δεν είναι απαγορευτικές ακόμα και για τους μόνιμους κατοίκους που χρησιμοποιούν το πλοίο τους χειμερινούς μήνες.

3. Είναι αυτονόητο πως δεν μπορεί να υπάρχει διαφορετικό πλοίο το χειμώνα και διαφορετικό το καλοκαίρι.

4. Οι επιδοτήσεις δεν είναι αρκετές για να κρατήσουν ένα σοβαρό πλοίο στη γραμμή. Η δρομολόγηση όμως ενός τέτοιου πλοίου μπορεί να ενισχύσει τη μεταφορική κίνηση και συνεπώς να αποκτήσει αξιόλογα έσοδα από ναύλους κάτι που δεν συνέβαινε από τα υπάρχοντα πλοία της γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω σε αρκετά από τα γραφόμενα του Orestis...

1.Ένα μεγάλο κομάτι των ενδοκυκλαδικών μεταφορών αποτελεί η μεταφορά αδρανών υλικών με μεγάλα φορτηγά πολλών τόνων όπου οικοδομικά υλικά προωθούνται από μεγαλύτερα νησιά σε μικρότερα για οικοδομικές δραστηριότητες.Αυτά πλέον αδυνατούν να μεταφερθούν ακόμα και στις μικρότερες αποστάσεις.Το ίδιο συμβαίνει και στο μικρότερο κομάτι μεταφοράς ζώων.

2.Η προκύρηξη της άγονης ανέφερε ορισμένες προυποθέσεις όσο αναφορά το μήκος και την δυνατότητα μεταφοράς φορτηγών αυτοκινήτων που νομίζω ότι το εν λόγω πλοίο δεν τηρεί.

3.Η συμπεριφορά του πλοίου στον καιρό (με μειωμένη ταχύτητα από το κανονικό του) νομίζω πως δεν θα ικανοποιήσει τους επιβάτες του.

4.Η έλειψη χώρων και ανοικτών καταστρωμάτων είναι προβληματική γι αυτούς που θα κάνουν μεγάλο ταξίδι πχ Ανάφη-Λαύριο.

5. Η γραμμή δεν ενδείκνητε για ενίσχυση μεταφορικού έργου αφού οι περισότεροι είναι "αναγκαστικοί" πελάτες.Τα νησιά που συμπίπτουν με ανταγωνιστικά δρομολόγια εξακολουθούν να είναι "χαμένα".Παράδειγμα το δρομολόγιο Πάρο -Σαντορίνη το Blue Star κάνει 3 ώρες και κοστίζει 15,5 ευρώ ενώ στο συγκεκριμένο πλοίο το δρομολόγιο είναι μέσω Φολεγάνδρου και Σικίνου (περίπου 6 ώρες) και θα κοστίζει υπολογίζω στα 24 ευρώ.

Γι αυτούς τους λόγους αλλά και γι άλλους που μπορεί να μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή νομίζω πως το εγχείρημα δεν θα επιτύχει.

Link to comment
Share on other sites

Η γνώμη σου είναι πάντα χρήσιμη αφού ζεις από κοντά τις ανάγκες και τις συνθήκες αυτών των δρομολογίων. Μερικές διευκρινήσεις μόνο:

1. Σύμφωνα με την προκήρυξη η επιφάνεια για φόρτωση φορτηγών που θα πρέπει να έχει το πλοίο είναι 250 m2, όποιος γνωρίζει αν ο Αίολος πληροί αυτή την προϋπόθεση, ας μας διαφωτίσει.

2. Από δημοσιευμένα στοιχεία που έχω δει κατά καιρούς, η μεταφορική κίνηση φορτηγών είναι πολύ μικρή σε σχέση με το μεταφορικό έργο επιβατών /οχημάτων. Μπορεί το πλοίο να μην είναι το ιδανικότερο, αλλά το θωρώ μη συγκρίσιμο με αυτά που προϋπήρχαν.

3. Φυσικά και δεν είναι όλα τα μέρη του δρομολογίου ανταγωνιστικά με τα υπόλοιπα πλοία της γραμμής. Υπάρχουν βέβαια και κάποια σκέλη που μπορούν να ανταγωνιστούν τα υπόλοιπα πλοία, αλλά το σημαντικότερο είναι πως μικρά νησιά αποκτούν μια αξιόπιστη λύση (το "αξιόπιστη" βάσει των χαρακτηριστικών του πλοίου, μένει να αποδειχθεί και στην πράξη). Για παράδειγμα, δύο φορές που επιχείρησαν γνωστοί μου να ταξιδέψουν με το Χοζοβιώτισσα τις τελευταίες δύο χρονιές, από τις Δυτικές προς τις Ανατολικές Κυκλάδες, ουδέποτε έφτασαν στον προορισμό τους. Αυτά ελπίζω πως θα διορθωθούν.

4. Το καλοκαίρι ελπίζω (πετρελαίου θέλοντος) να δούμε και καλύτερες ταχύτητες, που θα επιτρέψουν στο πλοίο να εκτελέσει και κάποια επιπλέον από τα επιδοτούμενα δρομολόγια για να βελτιώσει τα έσοδα του.

Edited by Orestis
κανόνες γραμματικής....
Link to comment
Share on other sites

Σιγουρα τα ταχυπλοα αποτελουν αναβαθμιση στα ενδοκυκλαδικα αλλά..

1) Στην ουσια δεν λειτουργουν σαν ταχυπλοα αφου ταξιδευουν με max ταχυτητα 21 κομβους ενω συχνα πολυ λιγοτερο (απο τα υπερηχητικα ΧΟΖΟ των 12 βεβαια καμια σχεση, αλλα καμια σχεση επισης με τα 30 του ΚΕΝΤΕΡΗΣ το καλοκαιρι).

2) Το discomfort στους επιβατες παραμενει το ιδιο για θαλασσομενους καιρους ειτε ηταν τα αμνημονευτα ειτε τα ταχυπλοα με τετοιες ταχυτητες, στα ταχυπλοα δεν βγαινεις εξω να σε βαρεσει ο αερας, στα αμνημονευτα οι μυρωδιες σε εστελναν.

3) Ναι μεν ειναι ευελικτα αλλα πολυ ελαφρια και ειδικα το Ι με πολυ ψηλο ρεμετζο, Φολεγανδρος- Σικινο με ρεστια, Κιμωλος με αεριδια, Αναφη διανυκτερευση, Γαυριο ... ειδικα με 2 μηχανες ακομα και με 3 ειναι θεμα. (Τα κουραγια του Ευμορφοπουλου το ξερουν και του Πανου θα το μαθουν).

4) Φορτηγα φορτωμενα με χοντρους καιρους, τζιζ κακο, δεν ειναι για παιχνιδια.

Γενικα το εγχειρημα ειναι"ναι μεν αλλα", ισως με μεγαλυτερες ταχυτητες και αλλες κατασκευαστικες προδιαγραφες να ηταν σχεδον ιδανικα, αλλα τωρα διατηρω επιφυλαξεις.

Link to comment
Share on other sites

Κατ’ αρχήν να πω ότι πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση και μάλιστα από ανθρώπους με γνώση (το μεράκι είναι δεδομένο). Συνεπώς δεν έχω να προσθέσω και πολλά επί της ουσίας στα όσα είπαν οι προηγούμενοι. Ίσως κάποιες αντιρρήσεις και κάποιες σκέψεις.

Να ξεκαθαρίσω και εγώ ότι σαφώς η δρομολόγηση των Αίολων πρόκειται για σημαντικότατη αναβάθμιση υπηρεσιών σε σχέση με ό,τι είχαμε συνηθίσει τα περασμένα χρόνια. Εδώ όμως έχω και μια ένσταση. Δεν συμφωνώ ότι είναι σωστή η σύγκριση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Αίολοι…με την ποιότητα που προσέφεραν η Χοζοβιώτισσα ή το Παναγία Τήνου. Νομίζω ότι η σύγκριση δεν πρέπει να γίνεται με πλοία διαφορετικού τύπου που έχουν 25 χρόνια διαφορά, αλλά με συνομήλικα πλοία διαφορετικού τύπου….καθώς στην πρώτη περίπτωση η διαφορά μόνο και μόνο από την ηλικία είναι συντριπτική υπέρ του νεώτερου. Πιστεύω ότι πιο λογική είναι η σύγκριση των Αίολων με τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ένα συνομήλικο συμβατικό…άντε και λίγο παλαιότερο. Και αυτά βεβαίως σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς η επιλογή στους διαγωνισμούς γίνεται από τα υπάρχοντα και διαθέσιμα πλοία και όχι με τα θεωρητικώς καλύτερα. Θεωρητικώς, λοιπόν, πιστεύω ότι η σωστή σύγκριση θα πρέπει να είναι μεταξύ των υπηρεσιών που μπορούν να προσφέρουν οι Αίολοι…με τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει πχ. το Ιθάκη (συμβατικό συνομήλικο και αντίστοιχου μεγέθους)…ή ο Κοραής (μικρότερο, παλαιότερο, αλλά «σαν καινούριο»)….ή το Μαρμάρι Εξπρές (ακόμα μικρότερο, παλαιότερο, αλλά καλοσυντηρημένο). Η επιλογή είναι τυχαία και είναι απλώς αντιπροσωπευτική 3 κατηγοριών αξιοπρεπών επιλογών…προς σύγκριση. Και βεβαίως είναι θεωρητική, καθώς κανένα από τα 3 συμβατικά δεν έχει εκδηλώσει πρόθεση να μπει στα ενδοκυκλαδικά.

2. Η τιμή των εισιτηρίων είναι θεσμικά ελεγχόμενη, οι άγονες δεν είναι απελευθερωμένες, απλά ο ναύλος ενός ταχυπλόου σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι διπλάσιος από το ναύλο του συμβατικού (για τους επιβάτες).

Εδώ θα διαφωνήσω με τον φίλο μου τον Ορέστη, λέγοντας ότι το «ταχύπλοο» κρίνεται από την ταχύτητα που αναπτύσσει…και όχι από την ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει. Και τα 18-21 μίλια που λένε και οι προηγούμενοι δεν είναι ταχύτητα ταχυπλόου.

Θεωρώ πως ακόμα και αυτές οι υψηλότερες τιμές δεν είναι απαγορευτικές ακόμα και για τους μόνιμους κατοίκους που χρησιμοποιούν το πλοίο τους χειμερινούς μήνες.
Ούτε τουρίστες ταξιδεύουν τώρα, ούτε προσκυνητές, ούτε οργανοπαίχτες. Θα ταξιδέψει η έγκυος και κάθε ηλικιωμένος που μένει στο νησάκι και πρέπει να πάει στο γιατρό, ο μόνιμος κάτοικος, ο μετανάστης, ο αθίγγανος και παρεμφερείς ομάδες πληθυσμού. Δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να πληρώνουν διπλό εισιτήριο και έτσι καποιοι ενδεχομένως να μην ταξιδέψουν.

Εδώ Ορέστη, μάλλον συγχέεις την έννοια της άγονης γραμμής. Και βεβαίως συμφωνώ με τον Χιώτη. Η άγονη γραμμή δεν πρέπει να είναι πρωτίστως γρήγορη, αλλά φθηνή. Δεν έρχεται να καλύψει τις ανάγκες που καλύπτει ένα Highspeed το καλοκαίρι, αλλά τις καθημερινές ανάγκες των νησιωτών…όπως το τρόλλεϋ καλύπτει την γραμμή Κολιάτσου-Παγκράτι ή το μετρό Πλακεντίας-Ευαγγελισμό. Και το εισιτήριο του τρόλλεϋ ή του μετρό δεν μπορεί να είναι ακριβό. Με μια πρόχειρη ματιά είδα ότι το εισιτήριο του Αίολου είναι περίπου 50% ακριβότερο από το αντίστοιχο της Blue Star. Αυτό μεταφράζεται σε 5-10 ευρώ ακριβότερο για τις διάφορες γραμμές των Κυκλάδων. Για βάλε τώρα μια γριά που πηγαινοέρχεται από το νησί της στο νοσοκομείο της Σύρου…πόσο την επιβαρύνει αυτή η διαφορά. Βάλε και ότι αυτή είναι συνταξιούχος του ΟΓΑ. Θα μου πεις πόσες είναι οι γριές του ΟΓΑ που πηγαινοέρχονται? Σου λέω ότι είναι 1-2-5-10, αλλά γι’ αυτές τις 5-10 γριές υπάρχουν οι άγονες. Θα μου πεις πάλι: αφού είναι φθηνότερο το BS, ας πάρει αυτό. Σύμφωνοι, αλλά τότε γιατί να υπάρχει ταυτοχρόνως και επιδοτούμενη γραμμή? Να μην επιδοτείται αυτό το κομμάτι της γραμμής. Και στις γραμμές που δεν υπάρχει πλοίο ελεύθερης δρομολόγησης?

Συνεπώς, και συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, πιστεύω ότι τα πλοία των ενδοκυκλαδικών θα πρέπει:

-Να είναι αξιόπιστα και αξιοπρεπή, σε ηλικία, ταχύτητα και γενική κατάσταση. Να ‘χουν και 5-10 δίκλινες καμπίνες για κάποιους που μπορεί να τις έχουν ανάγκη.

-Να μπορούν να εξυπηρετούν όλες τις μεταφορικές ανάγκες των νησιών…είτε είναι βαριά φορτηγά, είτε είναι ζώα και ζωοτροφές.

-Το εισιτήριο να είναι φθηνό και σε καμιά περίπτωση να μην υπερβαίνει το ανάλογο εισιτήριο συμβατικού σε ελεύθερη δρομολόγηση. Είπαμε υπάρχουν και φτωχοί στα νησιά που μετράνε και το 1 ευρώ. Δεν είναι όλοι παραλήδες.

-Σε κάθε περίπτωση το πλοίο να μπορεί να σταθεί αξιοπρεπώς στους δύσκολους καιρούς, ώστε να έχει τις λιγότερες δυνατόν ματαιώσεις δρομολογίων ή προσεγγίσεων στα νησιά.

Από κεί και πέρα όποιο πλοίο μπορεί να καλύψει τις παραπάνω απαιτήσεις...ας πάρει τις γραμμές.

Εάν είναι οι Αίολοι καλύτεροι...ας τις πάρουν οι Αίολοι.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ από την μεριά μου εκείνο που θέλω να πω είναι ότι στις άγονες θα πρέπει να δρομολογούνται πλοία που θα μπορούν να επιβιώσουν με την επιδότηση + τα εισιτηρια που κόβουν κι όχι να επιβιώσουν με την τσέπη του επιβάτη ο οποίος δεν έχει άλλη επιλογή.

Προσωπικά πιστεύω ότι σίγουρα οι ΑΙΟΛΟΙ από τα πλοία που αντικατέστησαν σαφώς αποτελούν αναβάθμιση α΄ν το παρει κανείς από άποψη χωρητικότητας, ταχύτητας έστω και συμβατικής, και επίπεδο ταξιδιού.

Όμως το ότι δρομολογήθηκε ένα τχύπλοο σε μια άγονη αποτέλεσε μια σειρά από συμβιβασμούς που δεν ξέρω αν τελικά ικανοποιούν στο ακεραιο τον επιβάτη και συνάμα τα πλοία και η εταιρία έχουν να κερδίσουν πολλά από αυτο το πείραμα.

1 συμβιβασμός είναι η ταχύτητα. Τα 30αρια έγιναν 18αρια και 20αρια πολλές φορές και 16αρια για τις κοντινές αποστάσεις για να μειωθεί η κατανάλωση η οποία όμως έχει αυξηθεί στο τετραπλάσιο από τα αξιομνημόνευτα με άμεσο αντικτυπο στους νησιώτες αλλά παράλληλα η ίδια ταχύτητα υστερει από τους ανταγωνιστές τους στα νησιά που ανταγωνίζονται όπως η Σύρος, η Πάρος....

2 συμβιβασμός είναι τα συνεχή standby σε λιμάνια παντελως ακατάλληλα για ταχύπλοα (και συμβατικά ενδεχομένως) τα οποία ίσως κουράσουν σε μεγάλο βαθμό τις ήδη αναξιόπιστες pielstick που φοράνε με άμεσο αντίκτυπο στην τσέπη της εταιρίας.

3 συμβιβασμός είναι οι χειμωνιατικές θάλασσες οι οποίες μπορούν να κάνουν ένα ταχύπλοο να υποφέρει αλλα προφανώς συμβιβάζονται στο ότι οι ΑΙΟΛΟΙ έχουν hull από χάλυβα που κι αυτό όμως ανατρέπεται από το προ ετών πάθημα του ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ.

Γενικότερα με αυτά θέλω να πω ότι οι συμβιβασμοί που υπήρξαν για να γίνει το πείραμα υπήρξαν πολλοί και μεγάλοι και δεν ξέρω αν θα έχουν θετική έκβαση σε νησιώτες πλοία και εταιρία.

Αν ένα πλοίο αυτη την στιγμή είναι ακριβό έχει αντικτυπο στους επιβάτες, αν το πλοίο δεν αντεξει τα ζόρια της μεγάλης και επίπονης χρήσης τότε θα έχει αντικτυπο στο ίδιο το πλοίο και στην εταιρία του.

Αν τίποτα από αυτα δεν συμβεί θα έχουν κέρδος όλοι.

Πάντως από την μεριά μου μόνο σαν προσωρινή λύση θα μπορούσα να δω την δρομολόγηση οποιωνδήποτε ταχύπλοων σε οποιαδήποτε άγονη παρά σαν μόνιμη λύση η οποία δύσκολα μπορώ να την φαντασθώ κερδοφόρα , απροβλημάτιστη και οικονομικά ικανοποιητική για τους κατοίκους των μικρών νησιών.

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικα δεν βρηκα αλλο θεμα για να βαλω το συγκεκριμενο αρθρο:o αλλα επειδη ο νομαρχιακος συμβουλος Χιου,κανει κυριως 'συζητηση γενικως',κολλαει καλυτερα εδω.Επιδοτουμενη γραμμη Πειραιας/Ραφηνα-Μεστα-Ψαρα! Ωραια ιδεα αλλα δυσκολα εφαρμοσιμη στην πραξη(αν βρεθουν ποτε λεφτα βεβαια:rolleyes: για την επιδοτηση της).

Link to comment
Share on other sites

2. Η τιμή των εισιτηρίων είναι θεσμικά ελεγχόμενη, οι άγονες δεν είναι απελευθερωμένες, απλά ο ναύλος ενός ταχυπλόου σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι διπλάσιος από το ναύλο του συμβατικού (για τους επιβάτες). Θεωρώ πως ακόμα και αυτές οι υψηλότερες τιμές δεν είναι απαγορευτικές ακόμα και για τους μόνιμους κατοίκους που χρησιμοποιούν το πλοίο τους χειμερινούς μήνες.
Ορέστη, σήμερα η Ναυτεμπορική γράφει ότι αλλιώς τα είπε ο Υπουργός.

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς γίνεται και πως δικαιολογείται το "ταχύπλοο" εισιτήριο. :confused:

[...]Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις ενδοκυκλαδικές συνδέσεις, τις οποίες εξυπηρετεί η ΝΕΛ με απευθείας ανάθεση με ταχύπλοα πλοία, ο κ. Παπαληγούρας είπε ότι τα πλοία της ΝΕΛ έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό «ως συμβατικά. Επιδοτούνται ως συμβατικά. Και άρα, δεν έχουν την υποχρέωση να αναπτύξουν το μάξιμουμ της ταχύτητάς τους. Είναι λοιπόν ανακριβές ότι έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό ως ταχύπλοα».

http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/12/05/1601400.htm

Link to comment
Share on other sites

Παράξενο, θα μπορούσε να υπάρχει αύξηση καθώς ακόμα και σαν συμβατικά να τα έχει δρομολογήσει, δικαιούται ναύλο κατά 20% αυξημένο (αν θυμάμαι καλά) επειδή είναι πλοία μικρότερα της δεκαετίας .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μάλλον η παραπάνω υπόθεση μου για τις τιμές ήταν σωστή, έριξα μια ματιά στους ναύλους του Αίολου (πχ Σύρος – Τήνος: 4,90 ευρώ) και είδα πως είναι σύμφωνες με το ναύλο που ορίζει το υπουργείο για πλοία μικρότερα της δεκαετίας, δηλαδή 20% ακριβότερα από τα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...