Jump to content
Shipfriends

Lifelines ή άγονες


Recommended Posts

  • Replies 922
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ωραια η ΣΑΟΣ ζηταει τη γραμμη του Χοζοβιωτισσα οταν αυτο αντικαταστησει το ΤΗΝΟΥ; :confused::confused:

H ΣΑΟΣ μαλον ενδιαφερεται για τη γραμμη του ΤΗΝΟΥ αλλα η ΝΕΛ μαλον προτιθεται να την συνεχισει με το ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ, για να δουμε..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Marinews: Τέσσερις εταιρείες κατέθεσαν προσφορές για τις επιδοτούμενες άγονες γραμμές

18/6/2008

Τέσσερις εταιρείες κατέθεσαν προσφορές σήμερα στο πλαίσιο του διαγωνισμού για τις άγονε γραμμές. Αίσθηση προκάλεσε η απουσία του Μάκη Αγούδημου. Η εταιρεία του G.A.Ferries δεν κατέθεσε προσφορά. Πρόκειται για τις Blue Star Ferries,ΑΝΕΝ, ΣΑΟΣ και Kallisti.

Όπως επεσήμαναν στο Marinews.gr στελέχη του Λιμενικού, προτεραιότητα του ΥΕΝ είναι να καλυφθούν τα μικρά νησιά των ανατολικών Κυκλάδων καθώς και τα μικρά των Δωδεκανήσων, Νίσυρο-Τήλος. Οι προσφορές αφορούν επίσης τα Κύθηρα και τη γραμμή Λάυριο-Λήμνος. Ο προσφορές δεν έχουν ανοιχθεί ακόμη. Θα εξετασθούν πρώτα τα δικαιολογητικά.

Πού κατέθεσε τότε προσφορά η kallisti ferries;Για Φούρνους περίμενα (και μάλιστα μηδενική προσφορά σύμφωνα με τα λεγόμενα μήνες τώρα)αλλά Φούρνους δεν γράφει.Μήπως επιφοιτήσθηκε προχθές και κατάλαβε ότι τα Δωδεκάνησα έχουν τα λεφτά;Ιδωμεν....

http://www.marinews.gr

Link to comment
Share on other sites

Μου φαίνετε ότι η απουσία της ΝΕΛ στην κατάθεση προσφορών για τις άγονες , σηματοδοτεί το μέλλον των δύο μικρών και ιστορικών πλοίων της...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με αφορμή το μπάχαλο που έχει γίνει με τις καταγγελίες του Φώτη Μανούση, η Ελευθεροτυπία την Πέμπτη είχε αυτό το άρθρο.

Εγώ θέλω να σταθώ στο εξής και από κει και πέρα ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.

Ο πακτωλός των επιδοτήσεων

Και βέβαια δεν είναι μόνο ο πλοιοκτήτης της ΣΑΟΣ (διαθέτει 11 πλοία) που έλαβε από το 2003 έως το 2008 επιδοτήσεις 28.144.774 ευρώ, αλλά και ο ιδιοκτήτης της G.A. Ferries Γεράσιμος Αγούδημος που έλαβε για πλοία, όπως το «Δημητρούλα» και το «Ροδάνθη», 30.774.770 ευρώ, η ΛΑΝΕ (έχει απορροφηθεί από την ΑΝΕΚ) που πήρε 18.254.019 ευρώ και ο καταγγέλλων «την αδιαφάνεια των διαγωνισμών», πρόεδρος της ΕΕΑ και ιδιοκτήτης της ακτοπλοϊκής Si Link Ferries, Απόστολος Βεντούρης, που εισέπραξε 28.746.384 ευρώ.

Σεβαστά ποσά από τα κρατικά κονδύλια επιδότησης έχουν λάβει και η Blue Star Ferries (9.654.745 ευρώ), η ΑΝΕΝ, θυγατρική της ΑΝΕΚ (8.894.597 ευρώ), η ΑΝΕ Καλύμνου Α.Ε. (8.602.503,73 ευρώ), η ΑΝΕ Σύμης Α.Ε. (5.776.595,12 ευρώ), η Αγία Μαρίνη Ν.Ε. του Λάμπρου Γαλανού (6.112.381,24 ευρώ), η Ακτοπλοϊκή Αιγαίου του Αλέξανδρου Αγούδημου (7.150.631 ευρώ), ο Σπύρος Κατέχης για το πλοίο Αλέξανδρος Κ (2.241.054,47 ευρώ) και ο Γιάννης Σκοπελίτης για το ομώνυμο πλοίο των Κυκλάδων ( 5.924.792,97 ευρώ).

Εν ολίγοις τα ναυπηγηθέντα το έτος 2002 Blue Star Naxos και Blue Star Paros πήραν 9.654.745 ευρώ ενώ τα ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ και ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ πήραν 28.746.384 ευρώ για τις υπηρεσίες που προσέφεραν.:eek:

Και μη χειρότερα...

Link to comment
Share on other sites

Και ρωτάω εγώ τώρα είναι δυνατόν να δαπανείτε ένα τέτοιο ποσό για τις επιδοτούμενες άγονες γραμμές και να μην υπάρχει σωστή συγκοινωνία; Μήπως θα ήταν καλύτερο εάν το κράτος (το ποιο;;;; έχουμε κάτι τέτοιο;;;:P) αναλάμβανε με μια δική του ακτοπλοϊκή εταιρεία(ιδιωτικού δικαίου) τις άγονες , αφού ούτως ή άλλως τα πλοία στις περισσότερες από αυτές είναι υπερήλικα και συνεπώς άνετα θα μπορούσαν να αποκτηθούν πλοία αντίστοιχης ηλικίας από το Δημόσιο που θα εξυπηρετούσαν αυτές τις γραμμές; Τι είπα πάλι... :eek:

Την πονεμενη ιστορια της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ A.E. την θυμασαι??;)

Link to comment
Share on other sites

Για πείτε μου και μένα λοιπόν αφού είναι τόσο απλά τα πράγματα, ποιά πλοία μπορούν να κάνουν τις άγονες των δύο Παναγία πέραν του ΣΑΟΣ ΙΙ?

Γιατί εγώ με τις λίγες γνώσεις μου δεν βλέπω κανένα πλοίο στην πατρίδα μας που να μπορεί να τις κάνει...Ο΄φίλος cpt Hiotis έχει να προτείνει κανένα πλοίο που θα έκανε γι αυτές τις γραμμές?Γιατί εξ όσων γνωρίζω ο Απ Βεντούρης κατέβαινε μόνος του στους διαγωνισμούς όλα τα χρόνια.Κανένας δεν θέλει να πάρει το πλοίο του τα ΤΟΣΑ χρήματα που τα πετάνε στα σαπιοκάραβα???Σημειωτέον και με τις τελευταίες αποκαλύψεις φοβάμαι πως δεν θα κριθεί κατάληλο ούτε το ΣΑΟΣ ΙΙ για τις άγονες αυτές και οι Κυκλάδες θα μείνουν χωρίς ενδοκυκλαδικό ....

Link to comment
Share on other sites

Για πείτε μου και μένα λοιπόν αφού είναι τόσο απλά τα πράγματα, ποιά πλοία μπορούν να κάνουν τις άγονες των δύο Παναγία πέραν του ΣΑΟΣ ΙΙ?

Γιατί εγώ με τις λίγες γνώσεις μου δεν βλέπω κανένα πλοίο στην πατρίδα μας που να μπορεί να τις κάνει...

Φανταζομαι η ερωτηση εχει να κανει με τις τεχνικες δυνατοτητες του καθε πλοιου ή μηπως εννοεις εαν υπαρχουν πλοια ευκαιρα γενικως;

Για το πρωτο σκελος θα απαντουσα καθαρα τεχνικα (επιχειρισιακες δυνατοτητες) οτι πολλα θα μπορουσαν αφου μπορουσε το ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ (εστω και ετσι οπως μπορουσε τελος παντων) με πρωτα και καλυτερα τα BS και να ακολουθησουν και αλλα παλιοτερα.

Για το θεμα της ανεπαρκειας που ειναι πιο εντονο ναι η αληθεια ειναι οτι δεν υπαρχει περρισευμα, αλλα second hand market υπαρχει και θα υπαρχει παντα.

Η ουσια πηγαινοντας παραπερα ειναι κατα πόσο το ποσόν της επιδοτησης μπορεί να "σηκωσει" νεωτερα και πιθανον μεγαλυτερα πλοία.

Αλλα για να ειμαστε ακριβοδικαιοι μπορει τα λεφτα για την συντηρηση και λειτουργια ενος πλοιου να ειναι σε μερικες γραμμες αναλογικα λιγα (και αυτο σχετικο ειναι) αλλα ολα αυτα τα χρονια τα καραβακια εχουν "χτισει" τις δικες τους πελατειες.

Αυτο ειναι και το ζητουμενο εαν μιλαμε για αναπτυξη ουσιαστικη, οχι μονο να επιδοτουμε κατι για να παραμενει ως εχει, αλλα να το αναπτυσουμε και να του δινουμε δυναμικη ωστε να υπαρχει προοδος.

Τα καραβακια παρα το πολυ χαμηλο τους επιπεδο σταθηκαν στις γραμμες και καταφεραν να αναπτυξουν μικρες δικες τους πελατειες που βοηθουσαν τον ισολογισμο τους εστω και λιγο.

Ευκολο σαν προβλημα δεν ειναι, αλλα δεν ειναι και αλυτο, θελει σπουδη και υποχωρησεις εκατερωθεν, θελει επισης οραμα και τολμη, ουτε δογματικη προσεγγιση του στυλ ή αυτό ή τιποτα, ούτε ανεδαφικες κραυγες σε στυλ "θελουμε νεα πλοια ασφαλη φτηνα γρηγορα και καθε μερα".

Στον τοιχο του σχολειου των Λειψων οι μαθητες εγραψαν, δεν υπαρχουν αγονα νησια, υπαρχουν αγονα μυαλα"

Link to comment
Share on other sites

Εν ολίγοις τα ναυπηγηθέντα το έτος 2002 Blue Star Naxos και Blue Star Paros πήραν 9.654.745 ευρώ ενώ τα ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ και ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ πήραν 28.746.384 ευρώ για τις υπηρεσίες που προσέφεραν.

Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα, τα νούμερα αφορούν μια εξαετία κατά την οποία νομίζω πως η Blue Star δεν συμμετείχε όλα τα χρόνια (σε αντίθεση με τη C-Link τα πλοία της οποίας ήταν πάντα δρομολογημένα σε επιδοτούμενες γραμμές), ενώ επίσης οι υποχρεώσεις της κάθε εταιρείας ή πλοίου (αριθμός λιμανιών, συχνότητα προσεγγίσεων κλπ) μπορεί να διαφέρει σημαντικά.

Και ρωτάω εγώ τώρα είναι δυνατόν να δαπανείτε ένα τέτοιο ποσό για τις επιδοτούμενες άγονες γραμμές και να μην υπάρχει σωστή συγκοινωνία; Μήπως θα ήταν καλύτερο εάν το κράτος (το ποιο;;;; έχουμε κάτι τέτοιο;;;:P) αναλάμβανε με μια δική του ακτοπλοϊκή εταιρεία(ιδιωτικού δικαίου) τις άγονες

1. Τα 150 εκ. αφορούν 12 εταιρείες για μια περίοδο 6 ετών και καλύπτουν 84 γραμμές. Θεωρείς πως αυτά τα ποσά είναι μεγάλα; Τα κονδύλια που δίνονται για τις υποδομές στην ηπειρωτική Ελλάδα είναι μη συγκρίσιμα. Για να έχουμε ένα μικρό μέτρο σύγκρισης, 6 έργα που αφορούν οδικούς άξονες και βρίσκονται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη, θα κοστίσουν στο ελληνικό δημόσιο περισσότερα από 2 δις ευρώ. Επιπλέον ο ΟΣΕ έχει ημερήσιο έλλειμμα 2 εκ. ευρώ ή αλλιώς 700 εκ. ευρώ ετησίως….

2. Μία ακόμα παράμετρος είναι πως ένα μεγάλο μέρος των κονδυλίων που δίνονται στην ηπειρωτική Ελλάδα αφορούν (με όρους ακτοπλοΐας) γραμμές “φιλέτα” (όπως για παράδειγμα είναι η εθνική οδός Αθηνών – Πατρών και Αθηνών – Θεσσαλονίκης), ενώ στις αντίστοιχες γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας, όχι μόνο το κόστος επιβαρύνει αποκλειστικά τις ιδιωτικές εταιρείες που επενδύουν σε νέα και σύγχρονα πλοία, αλλά το κράτος δυσχεραίνει το έργο τους, αφού τα λιμάνια δεν προσφέρουν ούτε τα στοιχειώδη…

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι ειδικός στα χρηματοοικονομικά (όπως πχ οι κκ Μανούσης, Βεντούρης, Ζαχαρίου :D), αλλά η απλή λογική λέει ότι τα λεφτά που σπαταλά το Κράτος είναι πάρα πολλά για να εισπράττει υπηρεσίες τύπου "Nona Mary" και "Αρσινόη" (το ρήμα σπαταλώ δεν το έχω βάλει τυχαία-προσπαθώ να ακριβολογήσω κατά το δυνατόν). Τι δέον γενέσθαι δεν μπορώ να πω-αλλά μπορώ να αποκλείσω Εταιρείες τύπου Σοβιετικής Κολλεκτίβας. Από κεί και πέρα, η λύση είναι αυτό που λένε οι Αμερικάνοι: "Think out of the box". Αν εν έτει 2008 εφαρμόζονται λογικές και πρακτικές 1950 και αν δεν μπορούμε να βρούμε και να εκμεταλλευθούμε πολιτικές της ΕΕ ώστε να χρηματοδοτηθεί η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, τόσο οι ανωτέρω προαναφερθέντες Κύριοι θα δυναστεύουν τα Ταμεία μας και τις Ειδήσεις. Εκτός αν αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός της μίζερης και μη εμπνευσμένης πολιτικής της τελευταίας 50ετίας :mad:.

Με καταλαβαίνετε νομίζω ;)...

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι ειδικός στα χρηματοοικονομικά (όπως πχ οι κκ Μανούσης, Βεντούρης, Ζαχαρίου :D), αλλά η απλή λογική λέει ότι τα λεφτά που σπαταλά το Κράτος είναι πάρα πολλά για να εισπράττει υπηρεσίες τύπου "Nona Mary" και "Αρσινόη" (το ρήμα σπαταλώ δεν το έχω βάλει τυχαία-προσπαθώ να ακριβολογήσω κατά το δυνατόν). Τι δέον γενέσθαι δεν μπορώ να πω-αλλά μπορώ να αποκλείσω Εταιρείες τύπου Σοβιετικής Κολλεκτίβας. Από κεί και πέρα, η λύση είναι αυτό που λένε οι Αμερικάνοι: "Think out of the box". Αν εν έτει 2008 εφαρμόζονται λογικές και πρακτικές 1950 και αν δεν μπορούμε να βρούμε και να εκμεταλλευθούμε πολιτικές της ΕΕ ώστε να χρηματοδοτηθεί η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, τόσο οι ανωτέρω προαναφερθέντες Κύριοι θα δυναστεύουν τα Ταμεία μας και τις Ειδήσεις. Εκτός αν αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός της μίζερης και μη εμπνευσμένης πολιτικής της τελευταίας 50ετίας :mad:.

Με καταλαβαίνετε νομίζω ;)...

Είναι πολύ επιδερμική η προσέγγισή σου φίλε georgios express.Λυπάμαι αλλά μου θυμίζεις τους συμπαθείς γειτόνους μου κατοίκους της Σικίνου οι οποίοι διαμαρτύρονται συνεχώς για τα σαπιοκάραβα που προσεγγίζουν στο νησί τους ή τους συμπαθείς νεόπλουτους επισκέπτες του Αυγούστου της Ανάφης που δεν μπορούν να βάλουν το Cayenne στο Αρσινόη για Ανάφη...

Και για τα δύο προβλήματα υπάρχει λύση την οποία και προτείνω κάθε φορά, στους μεν πρώτους να αποκλέίσουν το λιμάνι της Σικίνου μέχρι που να τους βάλει το κράτος επιδοτούμενο δρομολόγιο το Blue Star ή το Highspeed 5 για να τους μεταφέρει... ( η μόνη λεπτομέρεια είναι ότι αφ' ενός κανείς δεν ρωτάει τις εταιρείες αν θέλουν τα πλοία τους να πηγαίνουν εκεί).Για τους δε δεύτερους τους προτείνω να αιτηθούν στις εταιρείες (αφού όλοι τους είναι μεγαλόσχημοι της πρωτεύουσας και έχουν τις άκρες τους) τον Αύγουστο που ταξιδεύουν αυτοί οπως έρχονται με το HS5 να τους πετάει μισή ωρίτσα μέχρι την Ανάφη.

Τι θέλω να πω με τα χονδροειδή παραδείγματά μου.

Ένα πλοίο είναι κατάλληλο για μιά επιδοτούμενη άγονη, όχι μόνο αν έχει τις κατάλληλες ελικτικές ικανότητες για τα λιμάνια.

Ε'ιναι ένας συνδυασμός παραγόντων όπως για παράδειγμα:

α) Που είναι ήδη δρομολογημένο το πλοίο.Δεν νομίζω πως θα είναι λογικό η Blue Star να πάρει από την Συροτηνομυκονία το Ιθάκη για να το βάλει ενδοκυκλαδικό, όσο κι αν αυτό έχει τις ικανότητες να δένει σε όλα τα λιμάνια και ΠΡΟΠΑΝΤΩΣ όση κι αν είναι η επιδότηση.

β) Πρέπει να έχει κάποιο έρισμα η εταιρεία στα λιμάνια.Δεν νομίζω μεγάλες εταιρείες όπως η Blue Star , η Hellenic , ANEK να ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη της Σικίνου, σε αντίθεση με την γραμμή των Κυθήρων που οι Κρητικές εταιρείες έχουν ενδιαφέρον...

γ) Υπάρχει το θέμα του prestige των εταιρειών.Θα ταν παράλογο ΄κατά την άποψή μου μία εταιρεία να χτίσει ένα πλοίο και να το βάλει στην άγονη γραμμή και όχι στα φιλέτα αφού αυτόματα οι καλές υπηρεσίες που τυχόν θα προσφέρουν θα οδηγήσουν στο χτίσιμο του ονόματος από στόμα σε στόμα των επιβατών.

δ) Η αβεβαιότητα που προσφέρει ο κλάδος με το σύστημα των επιδοτήσεων που μένει σε στείρα τετριμένα δημοσιουπαλληλίστικης νοοτροπίας από το Υπουργείο και η έλλειψη δυνατότητας ελιγμών από πλευράς συνεργασίας κάνει τους πλοιοκτήτες επιφυλακτικούς με το να μπλέξουν με τις άγονες.

ε)Η πραγματική έλλειψη διαθέσιμων πλοίων μεσαίας κατηγορίας (75-100 μέτρων) ακόμα και διεθνώς αλλά και οι πολύ μεγάλες τιμές όπου αυτά υπαρχουν δρα ανασταλτικά.Μη ξεχνάτε ότι το Αγ. Ανδρέας για παράδειγμα όσο ήταν στην Ελλάδα είχε τιμή πώλησης 7 εκατομύρια????

Αν λοιπόν επενδύσεις σε ένα τέτοιο πλοίο μαζί με τα extra (βλέπε πρόσφατες αποκαλύψεις) οι οποίες δυστυχώς είναι κομάτι συνδιαλαγής με το δημόσιο πότε θα κάνεις απόσβεση???Κι αν κάπου στραβώσει ή πάψεις να είσαι ο εκ δεξιών του πατρός και μείνεις ξεκρέμαστος μετα από 1-2 χρόνια , που θα βάλεις την επένδυσή σου?

Αυτά σε γρήγορες σκέψεις μου ως απάντηση για το ποιά πλοία είναι κατάλληλα για τις άγονες.

Και γω θάθελα να βλεπα το BLUE STAR PAROS κατα την μετάβαση προς τον Πειραιά να πιανε και Σίκινο αλλά όλοι εσεις θα σασταν οι πρώτοι (αυτό πιάνει τους μη-shipfriends) θα γκρινιάζατε για την επιπλέον καθυστέρηση.Δε βάζω τον εαυτό μου μέσα αφού η επαφή μου ως ταξιδιώτης με τα "νεα" πλοία είναι μηδαμινή....

Link to comment
Share on other sites

Είναι πολύ επιδερμική η προσέγγισή σου φίλε georgios express....

δ) Η αβεβαιότητα που προσφέρει ο κλάδος με το σύστημα των επιδοτήσεων που μένει σε στείρα τετριμένα δημοσιουπαλληλίστικης νοοτροπίας από το Υπουργείο και η έλλειψη δυνατότητας ελιγμών από πλευράς συνεργασίας κάνει τους πλοιοκτήτες επιφυλακτικούς με το να μπλέξουν με τις άγονες....

Παραβλέπω την αδόκητη επιθετικότητα και επικεντρώνομαι στην παράγραφο της απάντησής σου που θεωρώ ότι με επιβεβαιώνει. Όταν έγραφα το "think out of the box", ασφαλώς και δεν ζητούσα να το κάνουν οι πάροχοι ή οι χρήστες υπηρεσιών, αλλά οι κατέχοντες θεσμικό ρόλο. Τα κονδύλια που σπαταλώνται είναι τεράστια και σε βάθος χρόνου αν διετίθεντο αλλιώς (και κυρίως άνευ αγκυλώσεων) ίσως και να είχαμε άλλου είδους ακτοπλοϊα της άγονης. Τώρα κάποιοι πλουτίζουν αναίτια, κάποιοι άλλοι διαμαρτύρονται επίσης αναίτια για τον ενάμιση μήνα του καλοκαιριού και κάποιοι τρίτοι μαλλώνουνε σε ξένο forum.

Δεν μπορεί η μόνη διέξοδος που υπάρχει να είναι "Νήσος Θήρα" ή τίποτα. Κάποιος πρέπει να την ανακαλύψει. Μέχρι τότε θα εξακολουθώ να προτιμώ Ρομίλντα και Λισσός, αλλά αυτό δεν προσφέρει καμία λύση....

Link to comment
Share on other sites

Αν φίλε georgios express, διακρίνεις κάποια επιθετικότητα ζητώ συγνώμη αφού ο σκοπός μου δεν είσουν εσύ και αφού ξέρεις ότι πέραν της κοινής πορείας μας στο foroum αυτό δεν γνωριζόμαστε.Δεν μου φταίς πραγματικά εσύ όμως πραγματικά πίστεψέ με τα τελευταία 20 χρόνια έχω βαρεθεί να ακούω για τα "σαπιοκάραβα" της άγονης και παλαιότερα έχω ξαναεκφράσει τις αντιρήσεις μου γύρω από αυτό τον χαρακτηρισμό.Δεν μπορεί να υπάρχει ένα νεότευκτο για κάθε λιμάνι και ούτε θα υπάρξει ποτέ τέτοια περίπτωση.Η ακτοπλοία μας είναι πολλών ταχυτήτων ανάλογα με το βουτηρο ή το παντεσπάνι που δίνει κάθε νησί.Θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτό και θα πρέπει να μάθουμε ότι και οι εταιρείες και η πολιτεία το επιδιώκουν.Δεν θέλω να θυμίσω τα σχέδια για γραμμές κορμού που θα υπήρχαν ανταποκρίσεις με μικρά πλοία για τα υπόλοιπα νησιά κλπ.Θεωρώ δώρο την δυνατότητα να μπορεί ο κάτοικος της Σικίνου να μπορεί να πηγαίνει με το Ρομόλντα Πειραιά και είναι.Όχι ότι δεν πρέπει να επιδιώκει κάτι καλύτερο , όμως ΠΑΝΤΑ στα πλαίσια της λογικής και της ανταποδοτικότητας.

Εν κατακλείδι νομίζω ότι κάπου συμφωνούμε αν και προσεγγίζουμε το θέμα από άλλες γωνίες.Και πάλι συγνώμη για την άδικη επίθεση (δεν είχα τέτοια πρόθεση) και ελπίζω κάποτε να τα πούμε και από κοντά.

Τέλος να σου διευκρινήσω ότι το "περισπούδαστο" ύφος που ίσως να νομίσεις πως με διακρίνει έχει να κάνει με την από εικοσαετίας ενασχόλησή μου με πλοία που προσεγγίζουν την "άγονη" σε σημείο που να γνωρίζω το πρόβλημα καλά και από μέσα.

Και ένα tip για τους υπόλοιπους που μπορεί μερικοί να το φαντάζεστε , ή να το ξέρετε αλλά εγώ θα σας το επιβεβαιώσω.Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί πλοιοκτήτες.Όλοι ακολουθούν τα γρανάζια της "καλολαδωμένης " μηχανής του δημοσίου.Αυτοί που φωνάζουν και αυτοί που σιωπούν κάνουν ακριβώς τα ίδια αλλά αντιδρούν διαφορετικά γιατί άλλους τους εξυπηρετεί έτσι ή γιατί άλλους τους ξεμπροστιάζουν.Κανένας από αυτούς πραγματικά δεν κονομάει παρά μόνο έξυπνοι σε κατάληλες καρέκλες.Περισότερο αναλυτικός από ότι αντιλαμβανεστε δεν μπορώ να γίνω και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...

Link to comment
Share on other sites

...Είναι πολύ επιδερμική η προσέγγισή σου φίλε georgios express..

Μπράβο Lefteris68, ευτυχώς που μόνον εγώ γράφω επιδερμικά* :P.

Βρε εδώ ζούσαμε σε Παράδεισο και δεν το είχαμε καταλάβει ενώ τώρα κινδυνεύουμε να μας βάλουνε οι πειρατές να λάμνουμε κουπί στα κάτεργα :D. Αφού το γράφει κοτζάμ "ΒΗΜΑ", εδώ ακριβώς, έτσι θα είναι. Αν αυτά γράφει ο ένας εκ των δύο Διευθυντών Συντάξεως του "Βήματος", ελπίζω να αντελήφθητε τι δράκους διαβάζουμε (ή βλέπουμε) καθημερινώς...

*Προς πάντα ενδιαφερόμενο: Στον Λευτέρη κάνω πλάκα, ΟΚ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ προσωπικά βρίσκω το άρθρο επιεικώς επικίνδυνο και κακοπροαίρετο (μου έρχονται άλλοι χαρακτηρισμοί αλλά θα τους αποφύγω).Στην καλύτερη περίπτωση θα το χαρακτηρίσω κατευθυνόμενο και υποβολιμιαίο. Άντε ναδούμε το όραμα του συχωρεμένου στην πράξη με ένα πλοίο την ημέρα για κάθε προορισμό...

Link to comment
Share on other sites

ΟΛΟΙ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΟΙΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΠΟΙΟΙ..........!ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ ΜΟΝΑΧΟΒΑΠΟΡΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΑΛΑΝΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΟΝΗ ΑΛΛΑ ΤΙΠΟΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΓ.ΑΝΤΡΕΑΣ,ΑΓ.ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ,SPEED CAT ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ.

Link to comment
Share on other sites

Όταν έγραφα το "think out of the box", ασφαλώς και δεν ζητούσα να το κάνουν οι πάροχοι ή οι χρήστες υπηρεσιών, αλλά οι κατέχοντες θεσμικό ρόλο.

Τα κονδύλια που σπαταλώνται είναι τεράστια και σε βάθος χρόνου αν διετίθεντο αλλιώς (και κυρίως άνευ αγκυλώσεων) ίσως και να είχαμε άλλου είδους ακτοπλοϊα της άγονης.

Δεν μπορεί η μόνη διέξοδος που υπάρχει να είναι "Νήσος Θήρα" ή τίποτα. Κάποιος πρέπει να την ανακαλύψει.

Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον φίλο μου τον Γεώργιο. Μυαλό, γνώση και φρέσκιες ιδέες θέλει η διοίκηση....τα υπόλοιπα είναι απλή διαχείριση. Δυστυχώς όμως δεν βλέπω τίποτε απ' όλα αυτά παρά μόνο "τον χειμώνα (ή το καλοκαίρι αναλόγως) ετούτο άμα τον πηδήξουμε". Πιστεύω ότι οι άγονες γραμμές είναι υπόθεση του κράτους και ως τέτοια το κράτος θα έπρεπε να έχει ηγετικό ρόλο και όχι να παρακαλάει τον καθένα εφοπλιστή να σώσει την κατάσταση. Με ποιό τρόπο...δεν ξέρω. Δεν ασκώ εξουσία...αυτοί που την ασκούν οφείλουν να ξέρουν. Αλλά πιστεύω ότι το παιχνίδι χάθηκε κάπου στην δεκαετία του '80. Τότε θα έπρεπε να εκπονήσουν ένα σχέδιο μακρόπνοο όλοι οι παράγοντες του προβλήματος. Κυβέρνηση, τράπεζες, εφοπλιστές, Πολυτεχνείο, ναυπηγεία κλπ. Τώρα νομίζω ότι είναι πλέον αργά για μια ολοκληρωμένη λύση του ζητήματος. Τώρα μόνο βραχυ/μεσοπρόθεσμες λύσεις υπάρχουν. Να ανέβουν οι επιδοτήσεις και να γίνουν διαγωνισμοί για περισσότερα χρόνια...μπας και "φιλοτιμηθεί" κανένας μεγάλος να βάλει κανένα σύγχρονο πλοίο.

Μιά καλή λύση πχ θα μπορούσε να ήταν και η εσχάτως πολλαπλώς διατυμπανιζόμενη "λύση Σηφουνάκη" με τα 8 νεότευκτα πλοία της άγονης γραμμής. Θα μπορούσε να ήταν, αλλά και ο πλέον καλόπιστος δεν θα μπορούσε να μην είναι επιφυλακτικός σε μια μελέτη/πρόταση που ανακοινώθηκε από τον Υπ.Αιγαίου Ν. Σηφουνάκη και τον σύμβουλό του Νίκο Παπανδρέου...2-3 μήνες πριν τις εκλογές του 2004 και με βέβαιη την επερχόμενη εκλογική συντριβή. Ακόμα και ο πλέον καλόπιστος...

ΥΓ Βέβαια, γνωρίζω καλά ότι εάν διοικούσαν άνθρωποι "με μυαλό, γνώση και φρέσκιες ιδέες"...θα ζούσαμε σε άλλη χώρα...συνολικά.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σε σημερινό άρθρο του capital, αφού αναφέρεται και πάλι η μεγάλη καθυστέρηση που έχει σημειωθεί στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, αναφέρεται και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που μας προϊδεάζει πως πολλές άγονες γραμμές θα μείνουν στα αζήτητα…

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ΛΑΝΕ που κατά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο επιδοτήθηκε με 6 εκατ. ευρώ περίπου για την εκτέλεση δρομολογίων στις άγονες γραμμές της Κασοκαρπαθίας, Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης.

Βάσει των υποχρεώσεων που απορρέανε από την σύμβαση, η εταιρεία σε εβδομαδιαία βάση εκτελούσε δρομολόγια στις συγκεκριμένες γραμμές, διανύοντας περισσότερα από 2.500 μίλια, με το λειτουργικό κόστος ανά μίλι να ανέρχεται σε 150 ευρώ.

Με το συνολικό αριθμό μιλίων που έπρεπε να διανυθούν κατά τη διάρκεια όλης της δρομολογιακής περιόδου να υπολογίζεται σε 135.000 μίλια, το λειτουργικό κόστος για την εταιρεία έφτασε τα 20 εκατ. ευρώ, όταν το ποσό της επιδότησης άγγιζε μόλις τα 6 εκατ. ευρώ. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως για να μην παρουσιάζει έστω ζημίες η εταιρεία από τα επιδοτούμενα δρομολόγια, θα έπρεπε καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, η πληρότητα στην γραμμή της Κασοκαρπαθίας για παράδειγμα να προσεγγίζει το 90%. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί παρά να θεωρείται εξαιρετικά απίθανη η συμμετοχή της εταιρείας στο διαγωνισμό για την ανάθεση της εν λόγω γραμμής, με αυτά τα οικονομικά δεδομένα.

Ερώτηση: Γνωρίζουμε ποια είναι αυτά τα δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση;

Link to comment
Share on other sites

Εννοεί τα δρομολόγια του Ιεράπετρα Λ και Βιτσεντζου Κορνάρου από Πειραιά προς Μήλο Θήρα Κρήτη Κασο Κάρπαθο Χάλκη Ρόδο. Και από τη Ρόδο για κάποια νησιά των Δωδεκανήσων, Σάμο, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο Θεσσαλονίκη/Αλεξανδρούπολη.

Link to comment
Share on other sites

Τωρα που τελειωσε το καλοκαιρι υπηρξε ανησυχια σε Σικινο,Φολεγανδρο,Αναφη για περικοπη δρομολογιων.Τελικα το ΡΟΜΙΛΝΤΑ παραμενει με δρομολογια στις 8/9, 10/9, 12/9, 16/9, 20/9, 23/9, 27/9 και απο κει κ περα καθε Τριτη κ Σαββατο απο Πειραια.Φυσικα τα νησακια θα εξυπηρετουνται κ με ΑΡΣΙΝΟΗ απο Σαντορινη ενω ειδικα η Φολεγανδρος εχει προσεγγισεις του ΣΠΙΝΤ ΡΑΝΕΡ 2 στις 14 κ στις 21/9.

Link to comment
Share on other sites

Τέθηκε τέτοιο ζήτημα;:confused:Οι γραμμές είναι επειδοτούμενες. Τουλάχιστον στα χαρτιά δεν νομίζω ότι μπορούσε να βγάλει το πλοίο έτσι απλά μέχρι τις 31/10.

Link to comment
Share on other sites

<Εάν ανακοινωθεί η προκήρυξη του διαγωνισμού που θρυλείται ότι είναι έτοιμη τότε θα προσφύγουμε στο ΣτΕ> δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΕΑ.

Τη διενέργεια νέου διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές και όχι τη δημοσίευση της υπάρχουσας προκήρυξης ζήτησε πριν από λίγο ο πρόεδρος της ΕΕΑ Απ.Βεντούρης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου. «Ο ΥΕΝ πρέπει να φτιάχνει προκήρυξη που δεν θα αφήνει παράθυρο για φωτογραφικές διατάξεις. Ο υπουργός έχει επίγνωση πως γίνονται οι προκηρύξεις. Ο υπουργός το μαθαίνει τελευταίος και αυτός θα την πληρώσει. Θέλουμε διαφάνεια. Πιστεύουμε ότι δε θα βγει αυτή η προκήρυξη που ετοιμάζεται να βγει και θα είμαστε αντίθετοι με κάθε μέσο» και προσέθεσε:

<Αν θέλουμε να πάμε στο εξωτερικό για να συμμετάσχουμε σε διαγωνισμό δε χρειάζεται να ξέρουμε κανέναν γραμματέα αλλά και κανένα υπηρεσιακό παρράγοντα. Δεν υπάρχει κανένα κράτος στον κόσμο που να έχει τέτοιες προκηρύξεις

Μία Επιτροπή που θα συμμετέχουμε και εμείς σε 15 ημέρες μπορεί να βγάλει μία διαφανή προκήρυξη. Και αυτό ζητάμε>.

H ανακοίνωση

Λίγες ώρες αργότερα η ΕΕΑ εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο τύπου με τίτλο: Απ. Βεντούρης : «Ζητάμε νέο διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές»

Την ενίσχυση της διαφάνειας και της αξιοπιστίας των διαδικασιών του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές ζήτησε από το αρμόδιο Υπουργείο κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, ο Πρόεδρος της ΕΕΑ, κ. Α. Βεντούρης.

«Επιτέλους, πρέπει να μπει τέλος σε ένα καθεστώς που τρέφει τη διαφθορά και ωθεί τον κλάδο σε απαξίωση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Α. Βεντούρης, ενώ ταυτόχρονα ζήτησε τη διεξαγωγή ενός νέου διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, προς αποφυγήν των φαινομένων που ήρθαν στη δημοσιότητα τον τελευταίο καιρό. «Τα φαινόμενα διαφθοράς είναι οι παρενέργειες ενός συστήματος μη αξιοκρατικού, μη τεχνοκρατικού που έχει πια καταρρεύσει, γι’ αυτό καλούμε το Υπουργείο να υλοποιήσει ριζική αναδιάρθρωση της πολιτικής του για την ακτοπλοΐα, προχωρώντας άμεσα στην εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τους κανόνες και τις οδηγίες της Ε.Ε.»

Ο κ. Βεντούρης επίσης ανέφερε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα έχει ήδη αλλάξει σελίδα.

«Η ελληνική ακτοπλοΐα ή θα γίνει δυνατή και σύγχρονη ή θα βουλιάξει υπό το βάρος του κρατισμού και των ασθενειών του. Εμείς έχουμε την πρόθεση να κάνουμε διάλογο και ενδεχομένως να αναθεωρήσουμε, να προσαρμόσουμε απόψεις εάν διαπιστώσουμε ότι αυτό είναι προς όφελος της ακτοπλοΐας και των επιβατών. Είμαστε εδώ γιατί έχουμε άποψη, είμαστε εδώ γιατί έχουμε τη βούληση να ακούσουμε.

Από σήμερα ξεκινάμε μία προσπάθεια ενημέρωσης της κοινής γνώμης και των φορέων σε όλα τα επίπεδα. Πρόθεσή μας είναι να ενημερώσουμε τα κόμματα, τους καταναλωτικούς φορείς, τις νομαρχίες, κ.α. γιατί το τρίπτυχο για σύγχρονη, ανταγωνιστική ακτοπλοΐα και υψηλής ποιότητας παροχή υπηρεσιών στους επιβάτες - καταναλωτές παραμένει στο επίκεντρο».

πηγή:marinews

Όλες αυτές οι καθυστερήσεις που προσπαθεί να κάνει σήμερα η ΕΕΑ, έχουν μοναδικό σκοπό την εξόντωση των νησιών, των κατοίκων των νησιών και βάζουν σε κίνδυνο το μέλλον της ελληνικής ακτοπλοϊας.> δήλωσε στο Marinews o Γερ.Αγούδημος

Άμεσες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις στις θέσεις της ΕΕΑ για τις άγονες γραμμές. Ο ακτοπλόος, Γεράσιμος Αγούδημος σε επικοινωνία του με το Marinews.gr, ξιφούλκησε εναντίον της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας, χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα:

<Οι θέσεις της ΕΕΑ δεν με εκφράζουν και δεν με εκππροσωπούν. Ούτε προσωπικά ούτε την εταιρεία μου.Οι διαγωνισμοί προκηρύχθηκαν μετά την απόφαση του ΣΑΣ, όπου ήταν παρούσα η ΕΕΑ. Ελήφθη ομόφωνα απόφαση, δημοκρατικότατα. Ακολούθως προκηρύχθησαν αυτοί οι διαγωνισμοί για τους οποιους είχαν συμφωνήσει στο ΣΑΣ και οι εκπρόσωποι της ΕΕΑ και συμπλήρωσε:

< Όλες αυτές οι καθυστερήσεις που προσπαθεί να κάνει σήμερα η ΕΕΑ, έχουν μοναδικό σκοπό την εξόντωση των νησιών , των κατοίκων των νησιών και το μέλλον της ελληνικής ακτοπλοϊας.>

πηγή:marinews

Απάντηση στις δηλώσεις του Γεράσιμου Αγούδημου για την πολιτική της ΕΕΑ έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης , Απόστολος Βεντούρης, μιλώντας στο Marinews.gr :

<Είναι προφανές ότι ο κ. Γερ. Αγούδημος οραματίζεται μία διαφορετική ακτοπλοΐα από αυτή που οραματίζονται τα μέλη της Ένωσης. Όλοι μας κρινόμαστε από την πορεία μας και τις καθημερινές μας επιχειρηματικές δραστηριότητες και πρακτικές. Εμείς θέλουμε βιώσιμη, σύγχρονη και ανταγωνιστική ακτοπλοΐα. Θέλουμε ακτοπλοΐα που να πληροί ευρωπαϊκές προδιαγραφές και να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους επιβάτες της. Είναι προφανές ότι το καθεστώς που εδώ και χρόνια υφίσταται εξυπηρετεί τον κ. Γερ. Αγούδημο γι 'αυτό και το υπερασπίζεται>.

πηγή:marinews

Ώρα 21.20 μ.μ.

Σκληρή κόντρα έχει ξεσπάσει, όπως όλα δείχνουν, μεταξύ του Γεράσιμου Αγούδημου και του προέδρου της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοίας, Απόστολου Βεντούρη.

Αργά το βράδυ, ο Γεράσιμος Αγούδημος μιλώντας στο Marinews απάντησε στον πρόεδρο της ΕΕΑ:

«Ποιος μιλάει ποιος για το ισχύον καθεστώς. Ο κος Απόστολος Βεντούρης, ο οποίος επί σειρά ετών με δύο υποβαθμισμένα πλοία, εισέπραττε περίπου πέντε εκατ.ευρώ για να κάνει ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Και μιλάει για φωτογραφικούς διαγωνισμούς» και προσέθεσε:

« Ποιος μιλάει ο κος Απόστολος Βεντούρης που το πλοίο του Αίολος Κεντέρης ενώ βρισκόταν σε δοκιμαστικό πλού δεν μερίμνησε το πλοίο του να μπει στο λιμάνι με ρυμουλκό αφού είχε πρόβλημα, με αποτέλεσμα να βάλει στο «μάτι» το Ροδάνθη και να έρθει να πέσει επάνω του, προκαλώντας του τεράστιες ζημιές και θέτοντας σε κίνδυνο με το ρήγμα που δημιούργησε τους επιβάτες. Ενώ ήταν δίπλα στα πλοία ρυμουλκό ο πλοίαρχος δεν το δέχθηκε και περίμενε να έρθει ρυμουλκό της αρεσκείας του, το οποίο αφίχθη μετά από 45 λεπτά και στο διάστημα αυτό το Αίολος συνέχιζε να κάνει ζημιές στο Ροδάνθη.

Ποιος μιλάει ποιος που το καλοκαίρι και με άπνοια, άλλο πλοίο του έπεσε στα βράχια προκαλώντας αρνητικά σχόλια για την ελληνική ακτοπλοϊα. Καλά θα κάνει να σιωπήσει ο κύριος Βεντούρης.»

πηγή:marinews

Edited by proud_ionian
merger
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...