Jump to content
Shipfriends

Lifelines ή άγονες


Recommended Posts

Υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον παρασκήνιο στη δεδομένη γραμμή το οποίο φαντάζομαι ότι τις επόμενες μέρες να αρχίζει να βγαίνει στην επιφάνεια.

Κάποιος μου είπε χαρακτηριστικά.Γίνετε μια εταιρεία να πάει μόνη της στον διαγωνισμό και να βγεί δεύτερη? Ίδωμεν.

ΥΓ. Φίλε μου που με διαβάζεις μη φοβάσαι μέχρι εδώ λέω.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 922
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σα να μπαλώθηκε κάπως η σύνδεση του Πειραιά με τους Λειψούς.

Τα παρακάτω από το ΥΕΝ

Ακτοπλοϊκή Σύνδεση της νήσου Λειψών με την Ηπειρωτική χώρα

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες και ικανοποιώντας πλήρως ένα πάγιο αίτημα ετών των κατοίκων των Λειψών, αποκατέστησε την ακτοπλοϊκή σύνδεση της νήσου με τον Πειραιά καθώς επίσης και με σημαντικούς λοιπούς τουριστικούς προορισμούς.

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προέβη, μέσω της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, στην πρόσκληση ενδιαφερόμενων πλοιοκτητών, με σκοπό την ακτοπλοϊκή σύνδεση της νήσου με τον Πειραιά.

Αποτέλεσμα της ως άνω πρόσκλησης ήταν η κατάθεση σχετικής προσφοράς από την εταιρεία G.A.FERRIES, για την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα, καθ’ όλη τη δρομολογιακή περίοδο.

Με τον τρόπο αυτό, οι Λειψοί θα συνδέονται ακτοπλοϊκά με τον Πειραιά για το χρονικό διάστημα από 15/05/2007 έως 12/06/2007 με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΜΙΛΕΝΑ» στη δρομολογιακή γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Πάτμος-Λειψοί-Βαθύ Σάμου, ενώ για το χρονικό διάστημα από 12/06/2007 έως 31/10/2007 με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» στη δρομολογιακή γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Πάτμος-Λειψοί-Βαθύ Σάμου.

Σημειώνεται ότι παρέχεται η δωρεάν μεταφορά ακτοπλοϊκώς, των μονίμων κατοίκων της νήσου των Λειψών από και προς τις νήσους Πάτμο και Σάμο.

Link to comment
Share on other sites

...Σα να μπαλώθηκε κάπως η σύνδεση του Πειραιά με τους Λειψούς...

Με το αζημίωτο βέβαια, αλλά πάλι ο Άρχων (όχι ο Μιχαήλ της Σύμης, ο άλλος της Λεωφόρου Σουνίου) καθάρισε. Το επόμενο βήμα είναι να ανοίξουμε συζήτηση αν στους Λειψούς πρέπει να πηγαίνει κάποιο Palace των Μινωϊκών ή ίσως το "Ν. Μύκονος" της HSW, επειδή ασφαλώς τα καράβια του Καπτά-Μάκη είναι παλιά, αργά και ευθύνονται για την Μικρασιατική Καταστροφή :P:D:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στο πρωινό της ΝΕΤ άκουσα τον δήμαρχο ότι έχει λάβει απόφαση ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο για να παραδώσουν το κλειδιά του δήμου στον ΥΕΝ και για άλλες κινητοποιήσεις. Στην παράδοση εκτός από τον δήμαρχο θα παρεβρίσκονται δύο σύμβουλοι από την συμπολίτευση και δύο από την αντιπολίτευση. Ο Διαγόρας έχει να δέσει από το δοκιμαστικό. Απορία, αφού έδεσε μία φορά δεν μπορεί να ξανεδέσει ή ο καιρός όποτε παιρνάει είναι τόσο άσχημος. Οι κάτοικοι ζητάνε να επιχορηγηθεί άλλο πλοίο για το δρομολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

Αρθρο απο τη ΠΡΟΟΔΟΣ

Oμαλοποιείται τελικά η κατάσταση αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Pόδου, με τη Bόρεια Eλλάδα. Tα δρομολόγια θα αρχίσουν μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ οι κρατήσεις πέφτουν ήδη βροχή στα πρακτορεία των εταιρειών που θα καλύψουν τις γραμμές. Συγκεκριμένα όπως έγινε γνωστό αργά χθες το απόγευμα τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη Σάμο Kάλυμνο Kω Pόδο και Aλεξανδρούπολη Aνατολικό Aιγαίο Pόδο, θα εκτελούνται από το πλοίο «ΠHNEΛOΠH» της εταιρείας Agudimos Lines . Tα δρομολόγια προς Kάσο- Kάρπαθο- Σητεία και Σητεία Pόδο θα εκτελούνται από το πλοίο «KOPNAPOΣ» της εταιρείας ΛANE. Θα πρέπει να τονιστεί πως οι συμβάσεις για την εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων, έχουν υπογραφεί μεταξύ του Yπουργείου Aιγαίου και της εταιρείας ΛANE. Ομως η ΛANE δεν μπορεί να εκτελέσει όλα τα δρομολόγια, γιατί δεν έχει στη περιοχή διαθέσιμα και τα δύο της πλοία KOPNAPOΣ και IEPAΠETPA. Οπως δήλωσε στην «Πρόοδο» ο διευθύνων σύμβουλος της ΛANE κ. Mανώλης Γαλανάκης το «IEPAΠETPA» δεν μπορεί να βρίσκεται στα Δωδεκάνησα. Aυτό συμβαίνει γιατί το πλοίο μεταφέρθηκε στη γραμμή του Pεθύμνου για να καλύψει το κενό που άφησε το πλοίο «ΛATΩ» της ANEK . Mε αυτά τα δεδομένα η ΛANE ως μειοδότρια του διαγωνισμού υπέγραψε μεν τις συμβάσεις, αλλά ανέθεσε με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργού Aιγαίου, τα δρομολόγια στην εταιρεία Agudimos Lines. Ηδη οι κρατήσεις έχουν ξεκινήσει και εξελίσσσονται πολύ καλά, αφού οι εταιρείες προβαίνουν και σε εκπτώσεις και προσφορές για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων όπως είπε ο κ. Γαλανάκης. Κανονικά θα εκτελεί τα δρομολόγιά της στη γραμμή της Kαρπάθου και η εταιρεία Blue Star Ferries. Δρομολόγια από τη Bόρεια Eλλάδα θα εκτελεί και η εταιρεία GA Ferries μέσω των Σποράδων. H σύμβαση της εταιρείας GA Ferries όμως είναι με το υπουργείο Eμπορικής Nαυτιλίας. Aναφορά στα δρομολόγια της θερινής περιόδου έκανε στη διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε χθες ο υπουργός Aιγαίου και Nησιωτικής Aριστοτέλης Παυλίδης. Οπως είπε ο υπουργός με την υπογραφή των συμβάσεων που πρόσφατα έγινε καλύπτονται οι τρεις γραμμές που δεν είχαν σύνδεση. Η εφαρμογή των συμβάσεων όπως είπε ο υπουργός αρχίζει άμεσα και τα δρομολόγια ξεκινούν μέσα στις επόμενες ημέρες. Mάλιστα για να μην υπάρξουν κενά είχε δοθεί εντολή να καλύψει χθες τη γραμμή της Θεσσαλονίκης για μια φορά η ΣAOΣ με το πλοίο ΣAMOΘPAKH. Παράλληλα όπως είπε ο υπουργός αν υπάρξει ανάγκη στη διάρκεια της θερινής περιόδου θα προστεθούν στις γραμμές και έξτρα δρομολόγια. Η ANAKOINΩΣH TOY Δ. TΣIMENIΔH Στο μεταξύ με την ιδιότητα του μέλους του Σωματείου Aυτοκινητιστών Bορείου Eλλάδος αλλά και ως Διαμεταφορέας ο κ. Δημήτρης Tσιμενίδης με επιστολή του ευχαρίστησε τον υπουργό Aιγαίου Aριστοτέλη Παυλίδη για την επιτυχία του να συνδέσει μετά από δέκα χρόνια τη Bόρεια Eλλάδα μέσω των λιμένων Θεσ/κης και Aλεξανδρούπολης με τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Bορείου Aιγαίου δύο φορές την εβδομάδα με το αξιόπιστο και αξιόπλοο, όπως τόνισε, πλοίο «ΠHNEΛOΠH».

Από ότι φαίνεται βρέθηκε η λύση για τη κόντρα μεταξύ ΣΑΟΣ & Agoudimos Lines:eek: . Τη λύση την έδωσε η ΑΝΕΚ ;) που ναύλωσε το Λατω στο εξωτερικό, οπότε ένα πλοίο της ΛΑΝΕ δεσμεύτηκε για να αντικαταστήσει αυτό. Οπότε το Πηνελόπη θα κάνει το δρομολόγια του Βιτσεντζος Κορνάρος Και το Σαμοθράκη θα κάνει τη γραμμή που έκανε πέρυσι το Πηνελόπη.

Link to comment
Share on other sites

τα εχουμε πει σε αλλα ποστ για το λιμανι και το διαγορα με απλα λογια δεν ερχετε για το ωραριο 8α κανει πολλεσ ωρες ας βαλουνε τιν συμη σε αλλο δρομολογιο

το λιμανι δεν ειχε καιρο μονο μια μερα το πιασε 1 5αρι

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκηρύσσει διαγωνισμό για κάποιες άγονες γραμμές.

Πρόσκληση για Σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, για την Αποκλειστική Εξυπηρέτηση Ακτοπλοϊκών Γραμμών

Υ.Γ: Πόσες από αυτές λέτε να καταλήξουν στη ΣΑΟΣ:eek:;)??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συνεχεια απο το treed του Μιλενα .....

Ο Διαγορας θα κανει 2 φορες τη βδομαδα Νισυρο-Τηλο (Κυριακη και Πεμπτη) και μια φορα τη βδομαδα Πατμο-Λερο (Τριτη)

Το Μαρινα (μαλλον) 2 φορες τη βδομαδα Συμη (Τεταρτη και Παρασκευη)

Το Μιλενα 2-3 φορες τη βδομαδα Λειψους (Δευτερα-Τεταρτη και Παρασκευη)

Απο οσα μεχρι τωρα δειχνουν το κοματι Πατμο-Λερο το παιρνει το Μιλενα ενω το Μαρινα η το Ροδανθη`οταν ξαναξεκινηση θα κανει πρωτο λιμανι τη Καλυμνο ..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγαθονησίου με τη Ρόδο από την εταιρεία «Dodekanisos Seaways»

Πηγη: ΠΡΟΟΔΟΣ

Με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγαθονησίου από την εταιρεία «Dodekanisos Seaways» ανακοινώνονται τα εξής :

Η εταιρεία αποφάσισε την προέκταση του δρομολογίου του ταχύπλοου καταμαράν ΄΄Δωδεκάνησος Πράιντ΄΄ Ρόδος – Σύμη – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Πάτμος – Λειψοί μέχρι το Αγαθονήσι, δίνοντας διέξοδο στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα του νησιού που απασχόλησε πρόσφατα όλα τα μεγάλα ΜΜΕ σε πανελλήνια κλίμακα, ικανοποιώντας την κοινή επιθυμία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ & Ν.Π. και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σημειώνεται ότι το Αγαθονήσι δεν είχε απευθείας σύνδεση με τη Ρόδο τα τελευταία 20 χρόνια.

Οι προσεγγίσεις του ταχύπλοου καταμαράν στο Αγαθονήσι θα γίνονται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη και για το διάστημα από την προσεχή Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 29 Φεβρουαρίου 2008.

Διευκρινίζεται ότι τα δρομολόγια δεν είναι επιδοτούμενα και αποτελούν μια προσφορά της εταιρείας στους λιγοστούς κατοίκους του νησιού.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Εδώ αποκαλούμε άγονες τις γραμμές που έχουν ξεμείνει με πλοία 30φεύγα ετών, τελείως ακατάλληλα για ένα αξιοπρεπές ταξίδι και που έχουν χίλια μύρια προβλήματα.

Πάντως στο εξωτερικό ορισμένες lifelines γραμμές όπως λέει και ο τίτλος στο θέμα αυτό, είναι πολύ μπροστά...Από αγγαρία των εταιριών έγιναν μοχλοί ανόδου (τουριστικού, οικονομικού, κοινωνικού κλπ) των νησιών που έχουν πλοία όπως πχ τα νεότευκτα της Northlink Ferries ή της Strandfaraskip Landsins.Τέτοια πλοία εδώ, μόνο σε γραμμές φιλέτα θα μπορούσαν να μπούν και όχι σε άγονες...

Link to comment
Share on other sites

Καποια στιγμη ζητηθηκε και ακτοπλοικη συνδεση απο Πειραια ...Αλλα τους συνεδεσαν :D οι υπευθυνοι κανονικα .....

Μακαρι να μπορουσαν ολα τα μικρα νησια να εχουν συνδεση με τον Πειραια, αλλα στο Αγαθονησι ποιο Πειραιωτικο βαπορι θα μπει, το ΚΑΛΥΜΝΟΣ και μπαινει οριακα:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ενός μικρού σε πληθυσμό νησιού, του Gotland, που βρίσκεται απέναντι από τις ακτές της Σουηδίας δεν φαίνεται να προβληματίζονται ιδιαίτερα για την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.

Η ακτοπλοϊκή εταιρεία που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη περιοχή απολαμβάνει από τη σουηδική κυβέρνηση, επιδοτήσεων ύψους περί τα 25 εκατ. ευρώ το χρόνο σχεδόν δηλαδή το μισό από ό,τι εισπράττουν όλες τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες για όλες τις άγονες γραμμές του Αιγαίου και αντιστοιχεί στο 30% περίπου των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Σε μία ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία το μίσθωμα που εισπράττει σε μία άγονη γραμμή υπολογίζεται ότι μόλις φθάνει το 20% των συνολικών εξόδων του πλοίου. Το Gotland είναι ένα νησί σε απόσταση 100 χλμ. από τις ακτές της Σουηδίας με 57.000 μονίμους κατοίκους, περίπου όσους η Χίος (53.817) και εξυπηρετείται από τρία πλοία που κάνουν κάθε ημέρα συνολικά έξι δρομολόγια (μετ' επιστροφής).

Το παράδειγμα αυτό βλέπουν οι Ελληνες ακτοπλόοι που δρομολογούν πλοία σε άγονες γραμμές και είναι έτοιμοι να... μεταναστεύσουν. Στη χώρα μας η ετήσια αποζημίωση για τις άγονες γραμμές ανέρχεται περίπου στα 60 εκατ. ευρώ, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία ένα μέρος της επιδότησης αυτής καλύπτεται από τον επίναυλο (3% επί της τιμής του εισιτηρίου) τον οποίο καταβάλλουν βέβαια άμεσα οι επιβάτες.

Δηλαδή περί τα 25-30 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με υπολογισμούς των ακτοπλόων, από τα 60 εκατ. ευρώ καταβάλλουν για τις άγονες οι ίδιοι οι επιβάτες άμεσα και όχι ο κρατικός προϋπολογισμός.

Συνεπώς υπάρχουν 30 εκατ. λόγοι για να επικαλούνται λιγότερο το επιχείρημα «ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος» οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομίας Γιώργος Αλογοσκούφης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης, προκειμένου να εναντιώνονται στην αύξηση του μισθώματος.

O κ. Κώστας Καραμανλής

Επισημαίνεται όμως ότι και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είχε ομολογήσει σε συνέντευξη Τύπου στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ότι τα ποσά που δίνονται στις άγονες γραμμές για την εξυπηρέτηση των νησιών είναι λίγα.

Είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός τον Σεπτέμβριο του 2006, μετά από ένα καλοκαίρι με ταλαιπωρημένους, από βλάβες πλοίων, επιβάτες της ακτοπλοΐας: «Επειδή πολλή κουβέντα γίνεται κάθε τόσο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, η λύση εδώ είναι η απελευθέρωση και ο ανταγωνισμός. Αυτή είναι η πραγματική λύση. Διότι, δεν μπορεί να ζητάμε και καλά και σύγχρονα και ασφαλή πλοία και από την άλλη πλευρά να τα έχουμε σε λογική διατίμησης. Αυτή είναι η πραγματικότητα και πρέπει να τη δεχθούμε. Βεβαίως να λάβουμε μέριμνα για τις άγονες γραμμές, βεβαίως να λάβουμε μέριμνα για τους εισοδηματικά ασθενέστερους συμπολίτες μας και ιδίως τους κατοίκους των νησιών που ταξιδεύουν ή χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα, αλλά αυτό δεν μπορεί να ανατρέψει τη βασική λογική.

Το δεύτερο που θέλω να σας πω έχει να κάνει- μοιραία θα γυρνάω πάντα σε αυτό- με τις δυνατότητες και τις αντοχές που έχει η οικονομία. Τις δεσμεύσεις μας θα τις υλοποιήσουμε, αλλά στο βαθμό που δεν ανατρέπουμε την ανάγκη, την υπέρτατη ανάγκη του γενικού νοικοκυριού».

Μπορεί οι δυνατότητες του προϋπολογισμού να είναι δεδομένες ωστόσο οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι η αντιμετώπιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων είναι κυρίως θέμα που συνδέεται με την οπτική με την οποία αντιμετωπίζει τη νησιωτική οικονομία και κατ' επέκταση την ακτοπλοΐα η ελληνική πολιτεία.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά το συνολικό μίσθωμα που εισπράττουν κάθε χρόνο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ισοδυναμεί με τον προϋπολογισμό ενός μέσου οδικού έργου στην ελληνική περιφέρεια. Για παράδειγμα σύμφωνα με την Περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας το έργο «Οδικός άξονας Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα (τμήμα Πατρίδας-Νάουσας, μήκος 7,7 χλμ.) είναι συνολικού προϋπολογισμού 56,2 εκατ. ευρώ.

Η επίκληση του παραδείγματος αυτού δεν σημαίνει ότι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αντιπαραβάλλουν τον ελληνικό εφοπλισμό με τις κατασκευαστικές εταιρείες την ελληνική ενδοχώρα με τη νησιώτικη περιφέρεια. Το ερώτημα που θέτουν είναι έαν αξίζουν μία διαφορετική αντιμετώπιση για λόγους οικονομικούς, κοινωνικούς και εθνικούς τα εκατοντάδες μικρά ελληνικά νησιά.

Πάντως φέτος το μίσθωμα αυξήθηκε κατά 8% περίπου μετά από τρία χρόνια, ωστόσο και πάλι η κατάσταση σε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές δεν φαίνεται να αλλάζει προς το καλύτερο. Αδιάψευστος μάρτυρας αυτής της κατάστασης είναι ότι δεν έχει προχωρήσει εκτός μίας περίπτωσης και ο θεσμός της δωδεκαετούς μίσθωσης που είχε προωθήσει ο προηγούμενος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Και μία τελευταία λεπτομέρεια. Τα πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή του Gotland είναι ηλικίας έξι και επτά ετών. Και αναφερόμαστε σε πλοία χωρητικότητας 1.500 επιβατών και 500 ΙΧ αυτοκινήτων τα οποία μισθώνονται από διαχειριστές. Ένα μοντέλο που στη χώρα μας παρέμεινε και παραμένει ακόμη σε κάποια συρτάρια υπουργείων.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - Ναυτεμπορική

Πριν από χρόνια έτυχε να πέσει στα χέρια μου η προκήρυξη της Σουηδικής κυβέρνησης για αυτή τη γραμμή. Αυτό που με είχε εντυπωσιάσει δεν ήταν το ύψος της επιδότησης, αλλά η σοβαρότητα και η πληρότητα της προκήρυξης, η οποία ήταν περίπου 300 σελίδες (με επιπλέον άπειρες παραπομπές σε sites πληροφοριακού περιεχομένου), με λεπτομέρειες σχετικά με τις απαιτήσεις της γραμμής και όλα τα στοιχεία που χρειάζεται ένας πλοιοκτήτης για να συντάξει ένα στοιχειώδες business plan όπως: μεταφορική κίνηση τελευταίων ετών, μέσοι ναύλοι, μιλιομετρικές αποστάσεις, απαιτήσεις και έξοδα λιμένων, πρακτορειακό κύκλωμα, λεπτομέρειες σχετικά με τη σύνθεση και τις απαιτήσεις των πληρωμάτων, ανταγωνισμός από άλλα μέσα (πχ αεροπλάνα) κλπ…

Αν θυμάμαι καλά η προκήρυξη είχε γίνει 6 χρόνια πριν τη λήξη της σύμβασης που ίσχυε, έδινε περιθώριο ενός έτους για τη μελέτη και την υποβολή της πρότασης και 5 χρόνια χρόνο για να προετοιμαστεί ο νέος ανάδοχος (νέα ναυπήγηση, μετασκευή ή αναδιάταξη των πλοίων/δρομολογίων του από άλλες γραμμές).

Όπως ακριβώς γίνονται τα πράγματα και στο Ελαντα… :eek:

Link to comment
Share on other sites

Ορέστη, γενικά συμφωνώ ότι όλα γίνονται στο γόνατο και στο παρά πέντε. Αλλά αυτή είναι η Ελλάδα που είπε και ο καταλληλότερος. Δεν είναι Σουηδία. Τώρα εάν "ένας πλοιοκτήτης θέλει να συντάξει ένα στοιχειώδες business plan" ας πάει στη Σουηδία. Εδώ δουλειές πάιρνει όποιος κινείται με μπακαλοτέφτερα και όχι με business plans. Τα plans θέλουν ορίζοντες και προοπτικές...και εδώ οι ορίζοντες είναι "τον χειμώνα (ή το καλοκαίρι) ετούτο άμα τον πηδήσουμε" και του χρόνου βλέπουμε.

Αλλά δεν συμφωνώ στις συγκρίσεις του άρθρου της Ν και δεν τις βρίσκω καθόλου αθώες. :eek: Δείτε πρώτα τα πλοία του Gotland .. και μετά πείτε μου πόσο αξίζουν αυτά σε λεφτά και πόσο αξίζουν όλα τα επιδοτούμενα πλοία της Ελλάδας. Μιλάμε για 2 200μετρα πλοία των 28 κόμβων (έστω και Κινέζικα) 5-6 ετών και ένα ταχύπλοο 120 μέτρα διετίας. Βάλτε μέσα και το βιοτικό έπίπεδο της Σουηδίας, βάλτε και τα στάνταρ ποιότητας που ισχύουν και τηρούνται...και πείτε μου ποιός είναι ο ακριβός και ποιός ο φθηνός?

Το παράδειγμα αυτό βλέπουν οι Ελληνες ακτοπλόοι που δρομολογούν πλοία σε άγονες γραμμές και είναι έτοιμοι να... μεταναστεύσουν.
Ποιοί είναι αυτοί οι ακτοπλόοι που ζηλεύουν τα Σουηδικά φράγκα? Με ποιά πλοία θα μεταναστεύσουν στον παγερό Βορρά? Με τα πλοία που μόλις μπουν στα χωρικά ύδατα της Σουηδίας, οι Σουηδοί θα κατουρηθούν από τα γέλια?;)

Μακάρι να είμασταν Σουηδία (σε βιοτικό επίπεδο, όχι σε ηλιοφάνεια:P), αλλά όχι και να πληρώνουμε επιδοτήσεις Σουηδίας σε πλοία Ελλάδας...

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Το ταχύπλοο δηλαδή το έβαλαν σε επιδοτούμενα δρομολόγια?:o

Και δεύτερον το έβαλαν γιατί τα άλλα δύο πλοία είναι αργά?:eek:

Πολύ Σουηδία B)βρε παιδί μου...

Link to comment
Share on other sites

Παντως τα Visby και Gotland ειναι 2 πολυ ομορφα ferries και παρολο που ειναι κινεζικης κατασκευης εχουν τελειως ευρωπαικο αερα.Το εσωτερικο τους δε σκιζει!Φανταζεστε να πηγαιναμε Θεσσαλονικη-Ροδο η Ηρακλειο με τετοια πλοια...Ξερω μονο στα ονειρα μας...:o Δεν χρειαζεται και πολυ αναλυση το θεμα,η κατασταση της ακτοπλοιας και των αγονων γραμμων βρισκεται στο σημειο που βρισκεται,εξαιτιας των ανεπαρκων(εως ανυπαρκτων)πολιτικων που εφαρμοζονται χρονια τωρα...Οπως και ολα τα πραγματα στην Ελλαδα...Το εχει το αιμα μας,τι να κανουμε:eek:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Δείτε πρώτα τα πλοία του Gotland .. και μετά πείτε μου πόσο αξίζουν αυτά σε λεφτά και πόσο αξίζουν όλα τα επιδοτούμενα πλοία της Ελλάδας.

Εδώ γεννιέται το ερώτημα: η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα? Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως αν αυξηθούν οι επιδοτήσεις, θα βελτιωθούν και τα πλοία.

Αλλά και αντίστροφα να το δεις, όταν τα Blue Star πήραν τις επιδοτούμενες γραμμές, το τίμημα της επιδότησης αναπροσαρμόσθηκε ανάλογα με την αναβάθμιση των πλοίων;

Ποιοί είναι αυτοί οι ακτοπλόοι που ζηλεύουν τα Σουηδικά φράγκα? Με ποιά πλοία θα μεταναστεύσουν στον παγερό Βορρά? Με τα πλοία που μόλις μπουν στα χωρικά ύδατα της Σουηδίας, οι Σουηδοί θα κατουρηθούν από τα γέλια?

Φαντάζομαι πως το παράδειγμα της Blue Star (Zeebrugge – Rosyth) δείχνει πως και ακτοοπλόοι που να ενδιαφέρονται υπάρχουν και πλοία κατάλληλα μπορούν να βρεθούν και πως οι ξένοι μόνο τα γέλια δεν βάζουν όταν βρίσκουν μπροστά τους τέτοιες προσπάθειες.

Επίσης το 2005 είχε γίνει προσέγγιση από τις αρχές της Σουηδίας σε ελληνικές εταιρείες, προκειμένου να διερευνηθεί το ενδιαφέρον τους για αυτή τη γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

Ορέστη, μάλλον δεν έγινα κατανοητός. Μιλούσα αποκλειστικά για τα επιδοτούμενα πλοία που μετράνε 3 δεκαετίες ηλικίας και βάλε. Φυσικά δεν αναφερόμουνα ούτε στο BS2 που πήγε Κάρπαθο, ούτε στα BS που πάνε Μικρές Κυκλάδες...πολύ δε περισσότερο δεν αναφερόμουνα στην γραμμή Zeebrugge – Rosyth. Και εάν ρωτήσεις τον οποιοδήποτε (σχετικό ή άσχετο) τι του φέρνει στον νου η φράση "επιδοτούμενο πλοίο της άγονης γραμμής στην Ελλάδα"...δεν πιστεύω να υπάρχει κανένας που θα σου πει το BS2 ή το SFX...ούτε ένας.

Και για να γίνω σαφέστερος, η άποψή μου είναι: Μακάρι να μπει πχ. το BS2 στην γραμμή Θεσ/νίκη-Κυκλάδες-Ηράκλειο και ας το επιδοτούμε με πχ. 10 εκ ευρώ ή όσο τέλος πάντων του αρμόζει. Αξίζουν αυτά τα λεφτά, γιατί είναι μια αναπτυξιακή επιδότηση.

Αλλά όχι να πληρώνουμε την Νταλιάνα και την Χοζοβιώτισσα για BS2...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Γι'αυτό και μάλλον η ΧΟΖΟ θα πάρει τα δρομολόγιά του όταν έρθει αυτή η ώρα. Τώρα για το τι θα γίνει με τις γραμμές που ήδη καλύπτονται από τη ΧΟΖΟ, δεν έχω πληροφόρηση.

Αν σ αυτο εδω δεν εκανε χαλαστρα ο LEFTERIS68 τοτε ισως ειχα την απαντηση. Παντως χωρις να αποκλειουμε καμια ΣΑΟΣ που παντα βρισκει τροπο να χωνεται στις αγονες ας εχουμε υποψη μας και αυτο εδω.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς βαπόρια κινδυνεύουν να μείνουν νησιά αφού 8 γραμμές μένουν στα … αζήτητα, σύμφωνα με την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Ναυάγιο η άγονη γραμμή

«Βαπόρι θα ακούνε, αλλά βαπόρι δεν θα βλέπουν» οι κάτοικοι νησιών όπως η Κάλυμνος, οι Λειψοί, η Σύμη, η Τήλος, αλλά και άλλα μεγαλύτερα, καθώς στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, θέλοντας να πετύχουν αύξηση της επιδότησης, άφησαν στα αζήτητα τουλάχιστον 8 δρομολογιακές γραμμές, με αποτέλεσμα το ΥΕΝΑΝΠ να προκηρύξει εκ νέου διαγωνισμό με αυξημένες όμως επιδοτήσεις, οι οποίες για φέτος θα ξεπεράσουν τα 70 εκατ. ευρώ .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...