Jump to content
Shipfriends

Νηρεύς (IMO 6402999)


Recommended Posts

Με αφορμή που σκόνταψα σε αυτή τη φωτογραφία που θα συγκινήσει τις Νισυριώτικες καρδιές:rolleyes: … διαπίστωσα ότι ο συνονόματός μου δεν έχει το δικό του θέμα. Σχετικά σύντομη και άδοξη η καριέρα του στα Ελληνικά νερά. Διάδοχος του Μιαούλη στην άγονη Κυκλάδων-Δωδεκανήσου…χωρίς όμως να έχει κάτι από την αύρα του Μιαούλη. Με το ΝΗΡΕΥΣ έκανα αρκετά πολύωρα ταξίδια…και όταν λέμε πολύωρα μιλάμε για κάτι 30ωρα ταξίδια, στην άγονη Δωδεκανήσου. Τις κυριώτερες αναμνήσεις μου από το πλοίο…τις έχω πει παλαιότερα εδώ και εδώ. Σαν βαποράκι, δεν ήταν άσχημο και πιστεύω ότι θα μπορούσε να έχει καλύτερη τύχη στην χώρα μας.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Μεγάλες δουλειές ανοίξαμε!

Το "Νηρεύς" ήταν μοναδικό βαπόρι, είχε προσωπικότητα, έστω και παλιομοδίτικη, Δανέζικη της δεκαετίας του 1960. Καναπέδες, αεροπορικά, καμπίνες a la "Ναϊάς ΙΙ" και "Αιγαίον". Μικρό, μαζεμένο και ζεστό (εννοώ, χωρίς air condition :D). Θυμάμαι το a la carte εστιατόριο, δεν πρέπει να ήταν πάνω από 12 τραπέζια πρύμα δεξιά.

Εξωτερικές σκάλες για τους επιβάτες (μάλλον πατέντα made in Perama) και ταξίδεμα μάλλον ζορισμένο, αν και χτίστηκε για τα λιμάνια του καναλιού Δανίας-Σουηδίας (Helsingbor, Κοπεγχάγη, Visby κλπ). Ασφαλώς αργό και τα προπελάκια πρέπει να ήταν διακριτικά έως ανυπαρξίας. Αν άκουγες τις τσιμινιέρες (τις δύο πλευρικές) να δουλεύουν έλεγες ότι ήταν δίχρονη μοτοσυκλέττα στο ρελαντί, όχι μηχανή που έσπρωχνε 2,5 χιλ.τόνους.

Εκτός από Κυκλάδες-Δωδεκάνησα έκανε και για μεγάλο διάστημα Πάρο-Ικαρία-Σάμο, αλλά σε σύγκριση με το υπερταχύπλοο της εποχής (Αιγαίον), ήταν της υπομονής, μπορεί να έκανε το Καρλόβασι μέσω Πάρου μέχρι και 12,5-13 ώρες. Όταν έλεγα στους φίλους μου στην Πάρο να πάρουμε τον "Νηρέα" για Πειραιά, με κύτταζαν με την επιφυλακτικότητα με την οποία αντιμετωπίζεται ένας ακοντρολλάριστος ψυχοπαθής.

Τέλος πάντων, το 1989, πήγε και κάθισε στον Κάβο-Σίδερο και για μερικά χρόνια το ναυάγιο φαινόταν όταν πέρναγες από Σητεία για Κάσο. Μου είχαν πεί ότι οι ντόπιοι στην Αγιά-Φωθιά, το Κυριαμάδι και την Σητεία, πιστοί στην προαιώνια συνήθεια και παράδοση των κοντραμπατζήδων, έγδυσαν το βαπόρι όταν το άδειασαν από τα φορτηγά που κουβαλούσε και εγκαταλείφθηκε για πάντα.

Τώρα πιά, το ναυάγιο δεν διακρίνεται καν από το πλοίο (3 χρόνια πριν, το έψαχνα με κιάλια από το Ιεράπετρα Λ., αλλά μηδέν εις το πηλίκον). Μόνο αν πας κοντά με καϊκι, αλλά και τι να δείς :(...

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Για να πω την αληθεια ποτε δεν το χωνεψα το συγκεκριμενο.Ισως επειδη ηταν μικρο και μου φαινοταν μιζερο αναμεσα στα αλλα βαπορια.Δεν ετυχε ποτε να ταξιδεψω μαζι του.

Οι εξωτερικες σκαλες ηταν Ελληνικη πατεντα φανταζομαι.Επειδη εχω δει και αλλα πλοια της εποχης του με εξωτερικες σκαλες ξερει κανεις για πιο λογο τις βαζανε.Η λογικη εξηγηση παντως ειναι για να υπαρχει επιπλεον χωρος στο γκαραζ.Οι εξωτερικες σκαλες πλεον εχουν απαγορευτει

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Γιά να πώ την αλήθεια,δέν το είχα πετύχει ποτέ αυτό το παπόρον στον Πειραιά.Προφανώς δέν μάς τίμησε και πολύ με την παρουσία του.

Οσο γιά τίς εξωτερικές σκάλες,είχε και το Εξπρές Δανάη τέτοιες,το θυμάμαι γιατί τίς είχα ανεβοκατεβεί πολλές φορές.Σίγουρα ήταν Ελληνική πατέντα γιά να μήν κόψουν χώρο από το γκαράζ (αλλά αναρωτιέμαι γιά τό ΝΗΡΕΥΣ πώς έμπαινε ο κόσμος άν στην Δανία δέν είχε αυτές τίς εξωτερικές σκάλες;) και προφανώς τώρα έχουν απαγορευτεί διότι ενώ είναι ωραία εμπειρία να κάθεσαι εκεί ενώ το πλοίο ταξιδεύει (τό έκανα πού και πού όταν πήγαινα μέ τό Εξπρές Δανάη στόν Πόρο) δέν είναι εξ ίσου ωραία εμπειρία να πέσης απο εκεί ενώ το πλοίο ταξιδεύει....

Link to comment
Share on other sites

Εμένα μου ήταν πολύ συμπαθητικό βαποράκι , ίσως επειδή έμοιαζε αρκετά με τον ΙΚΑΡΟ που ήταν το πρώτο βαπόρι που πήγα Ικαρία.

Ήταν πολύ παρεξηγημένο βαποράκι, ίσως επειδή δεν έτυχε ποτέ ιδιαίτερης περιποίησης στην Ελλάδα, ίσως επειδή από την αρχή μέχρι και το τέλος του στην Ελλάδα ταξίδεψε μόνο σε άγονες...

Για τα μέτρα του ήταν ένα πολύ καλό βαποράκι, είχε μεγάλη κοιλιά και συνεπώς μεγάλη χωρητικότητα, είχε kamewa που το έκανε πολύ ευέλικτο κι ήταν πολύ καλοτάξιδο συγκριτικά π-άντα με το μέγεθος του.

Έγραψε την δικιά του ιστορία στην ακτοπλοία, εκεί ανδρώθηκαν μερικά από τα χρυσά ονόματα της ακτοπλοίας και μέσα σε αυτό το πλοίο γεννήθηκαν αυθεντικές ναυτικές ιστορίες που κοσμούν τις αναμνήσεις των παλαιότερων και πολλές απο αυτές είχαν πικάντικες πινελιές.:)

ΥΓ:Στην φώτο που έβαλε ο ΝΗΡΕΑΣ διακρίνεται στο ρεμέτζο ο Μανώλης Λειβαδάρος μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μορφές της ακτοπλοίας των 90s

Link to comment
Share on other sites

Ὁ φίλος Earl Granville μὲ κάλυψε μὲ τὰ ὅσα εἶπε γιὰ τὸν συμπαθέστατο πονηρούλη τῆς ἀκτοπλοΐας μας, τὸ Νηρέα Πονηρέα. Τὸ βαποράκι ἂν ἐτύγχανε καλλίτερης μεταχείρισης, θὰ ἔκανε θαύματα γιὰ περισσότερα χρόνια καὶ δὲν θὰ εἶχε προφανῶς τὸ ἄδοξο τέλος ποὺ τοῦ ὅρισε «ἡ μοίρα»… Αὐτὸ τὸ πλοῖο χωρὶς νὰ διεκδικεῖ δάφνες ποιότητας ἢ μεγέθους εἶχε πάντα τὸν τρόπο νὰ σὲ ξαφνιάζει, ἄλλοτε ἀρνητικὰ κι ἄλλοτε θετικά, ὅπως τότε ποὺ τρύπωνε «ἀκάλεστος» στὰ λιμάνια κι ἐρχόταν νὰ μᾶς πεῖ μιὰ καλημέρα σὲ κάτι κυριολεκτικῶς κουφὲς ὥρες. Ὁ Νηρεὺς μὅλα του τὰ ψεγάδια ἦταν βαπόρι τίμιο καὶ γιὰ χρόνια γέφυρα ἐπικοινωνίας μεταξὺ Πειραιᾶ καὶ τῶν μικρῶν νησιῶν τῶν Κυκλάδων καὶ τῆς Δωδεκανήσου, χειμώνα-καλοκαίρι. Σπουδαῖοι καπεταναῖοι, μηχανικοὶ καὶ ἄνθρωποι τῆς θάλασσας τὸ τίμησαν καὶ τοὺς τίμησε. Ὁ Νηρέας ἦταν ἕνα πλοῖο οἰκογενειακὸ καὶ φιλικὸ ποὺ πέρασε στὴν ἱστορία ὡς ἕνας ἀφανὴς μέν, ἥρωας δὲ τῆς ἑλληνικῆς ἀκτοπλοΐας. Ἄξιζε καλλίτερο τέλος. Θὰ τὸν θυμόμαστε μὲ νοσταλγία καὶ θὰ τὸν τιμοῦμε συστηματικὰ μὲ κατάθεση φωτογραφιῶν, μηνυμάτων καὶ ἀναμνήσεων στὸ φόρουμ!

Link to comment
Share on other sites

Πέραν από τις άγονες που είχε φορτωθεί μας είχε κάνει και κάτι επισκέψεις στην Ικαρία Σάμο.Η μία από αυτές όταν είχε βγει επισκευή την οποία δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει μιας και βγήκε άρον άρον για να καλύψει τα δρομολόγια του ΑΙΓΑΙΟΝ που είχε βγει οφ λόγω βλάβης.

Οι πλοίαρχοι που το ταξίδεψαν και τους θυμάμαι είναι ο αείμνηστος Μιχάλης Πέλλας, ο Νίκος Κασιδόγιαννης, ο Στέλιος Στάθης (αν δεν κάνω λάθος) κι ο Βασίλης Γιαννακής.

Από την γέφυρα πέρασαν μεγάλα ονόματα όπως ο Μανώλης Λειβαδάρος, ο Νίκος Χατζηγεωργίου, ο Τάσος Τρέσος,ο Σταμάτης Ηλιόπουλος,...κι ο Παναγιώτης Χρυσίνης ασυρματιστής (ο μετέπειτα διευθυντης πληρωμάτων κι όχι μόνον της Agapitos Lines).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Eίναι γνωστό τοις πάσι ότι το προαιώνιο ερώτημα που απασχολεί την ανθρωπότητα είναι…τότε ή τώρα? :rolleyes: στην

των απρόσωπων εταιρειών…ή τότε με τον Nηρέα των παραδοσιακών εφοπλιστών? H δική μου απάντηση φυσικά είναι μία: τότε στα κρυστάλλινα νερά της Tήλου…με τον διαγόρα. ;)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 months later...
  • 6 months later...
1 hour ago, Nick the Greek said:

 Εκτός από τον μετά θάνατον διάσημο Μιχάλη Πέλλα, πρέπει να έχει πλοιαρχεύσει στο Νηρεύς και ο Βασίλης Γιαννακής.

Πολυ σωστα και ο Βασιλης Γιαννακης εχει πλοιαρχευσει το Νηρευς πέραν του αείμνηστου Μιχάλη Πέλλα , όπως κι ο Νίκος Κασιδογιαννης .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Λίγο εκτός θέματος, αλλά, πιστεύω ότι πρέπει να πούμε εδώ ότι η ιστορία του Νηρέα είχε αποτυπωθεί με την καταπληκτική γραφίδα της κυρίας Τέσσης Οικονομοπούλου στο περιοδικό "Εφοπλιστής", εκεί στη δεκαετία του '90.

Πολύ πριν την ανάπτυξη του διαδικτύου, εμείς οι παλαιότεροι περιμέναμε την κυκλοφορία του περιοδικού στα περίπτερα για να ξεκινήσουμε την ανάγνωση από τις πίσω σελίδες, όπου και δημοσιεύονταν σε συνέχειες η ιστορία του πλοίου και του πληρώματος στις άγονες γραμμές του Αιγαίου. 

Θα έλεγα ότι ήταν μια βαθιά ανθρώπινη και πιστή καταγραφή των συνθηκών και του κλίματος της εποχής, μια απόλαυση για διάβασμα και νοερό ταξίδεμα.

Όσοι από τους νεότερους δεν το έχετε διαβάσει και πέσουν στα χέρια σας, έστω και δυο τρία τεύχη, αξίζει τον κόπο να του ρίξετε μια ματιά. 

Ο συγχωρεμένος ο καπτά Βασίλης Γιαννακής ήταν ύπαρχος στο πλοίο, όταν πλοίαρχος ήταν ο συγχωρεμένος καπτά Μιχάλης Πέλλας και κάποια στιγμή αργότερα ανέλαβε την πλοιαρχία με ύπαρχο τον καπτά Σταμάτη Ηλιόπουλο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...