Jump to content
Shipfriends

Νάξος (IMO 7350507)


Recommended Posts

Μπραβο ρε συ Cruise Europa.

Είναι ότι πιο αξιοπιστο εχουμε ακουσει τα τελευταια χρονια σχετικα με την τυχη του πλοιου.Μακαρι να βρεθει και "η βελονα στ' αχυρα" όπως είναι μια φωτο του.

Link to comment
Share on other sites

Πραγματι πολυ σημαντικη πληροφορια. Εγω σε ταξιδι μου στο Χαιναν παντως πριν κανενα μηνα το εψαξα πολυ το θεμα με πρακτορες κτλ αλλα κανεις δεν ηξερε τιποτα ουτε μπορουσε να θυμηθει κατι. Θα ταιριαζε σαν μεγεθος να κανει δρομολογια απο το Χαικου απεναντι αλλα ποιος ξερει τοσα χρονια μετα. 

Περιττο να πω οτι εχω ψαξει σε αγγλικα και κινεζικα ολο το baidu (κινεζικο google τρομαρα τους) αλλα τιποτα...

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα λοιπόν με διάφορα έγγραφα που βρήκε καλός φίλος, εδώ στο προξενικό λιμεναρχείο, το πλοίο φαινόταν ως το 2012.

 

Ποιός είναι άραγε ο λόγος να φαίνεται το πλοίο στο Προξενικό Λιμεναρχείο της Σαγκάης? Όταν έφθασε στην Κίνα διατηρούσε κάποια σχέση με το ελληνικό κράτος (σημαία, πλοιοκτησία,πλήρωμα κλπ)? Σε διαφορετική περίπτωση γιατί να φαίνεται στα αρχεία του Π/Λ?

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς ο φίλος στο προξενικό είχε πρόσβαση Νηρέα... κράτος με κράτος είναι πιο εύκολο να πάρεις στοιχεία με τέτοιες λεπτομέρειες,απο το να πάει ένας απλός ιδιώτης ειδικά σε ενα κράτος οπως η Κίνα

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Προφανώς ο φίλος στο προξενικό είχε πρόσβαση Νηρέα... κράτος με κράτος είναι πιο εύκολο να πάρεις στοιχεία με τέτοιες λεπτομέρειες,απο το να πάει ένας απλός ιδιώτης ειδικά σε ενα κράτος οπως η Κίνα

 

Αν και καθυστερημένα, καθώς οι ρυθμοί στην Κίνα είναι εντελώς διαφορετικοί, να πω ότι έτσι όπως απάντησε ο Πέτρος είναι ΝΗΡΕΑ! Είναι ένα χάος εδώ που δεν βρίσκεις εύκολα πληροφορίες για οτιδήποτε (όχι μόνο στη ναυτιλία)!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Μια φωτογραφία του Νάξος στο λιμάνι της Πάρου που πρέπει να είχα τραβήξει προς το 1987. Την πρόσεξα στο σαλόνι της μητέρας μου, καρφιτσωμένη πάνω σε άλλες. Η μητέρα μου είναι από την Παροικιά αλλά κάτοικος Ερμούπολης. Έχει φάει πολύ ήλιο και δεν κατόρθωσα να τη επιδιορθώσω επαρκώς μετά το σκανάρισμα, αλλά κάτι φαίνεται.

naxos-vsm.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Καλῶς ἦλθες στὸ shipfriends φίλε Νίκο. Σ' εὐχαριστοῦμε γιὰ τὴν φωτογραφία τοῦ Νάξος. Μᾶς πηγαίνεις σὲ μιὰν ἄλλην ἐποχήν, τότε ποὺ στὴν Παροικιὰ μποροῦσες στὴν κυριολεξία νὰ κάνῃς τὸ μπάνιο σου παρέα μὲ τὰ καράβια τῆς γραμμῆς… Νὰ ὑποθέσουμε ὅτι τὴν φωτογραφία τράβηξες ἀπὸ τὸ Γεώργιος Ἐξπρές ἢ τὸ Θήρα ΙΙ; Τὸ Νάξος δείχνει νὰ δένῃ στὸν προβλήτα τοῦ λιμανιοῦ μεσημεριανὴ ὥρα…

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το πλοίο δεν το θυμάμαι, από το φιλμ όμως γνωρίζω ότι πήγαινα προς Σύρο (από Πάρο) ή ερχόμουν Πάρο από Ικαρία.

Edited by nikosal
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 6 months later...
  • 7 months later...

Νομίζω πως από αυτή τη φωτογραφία μπορεί να καταλάβει κανείς πως το Νάξος έγινε τόσο διάσημο και αγαπήθηκε από όλους. Δέστε όλο τον περίγυρο που είναι άσπρος(τα φέρρυ) και γκρίζος(τα κτήρια). Και στη μέση ένα φανταχτερό, πορτοκαλί και ξεχωριστό πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στην σελίδα του Facebook "παλιές φωτογραφίες της Ελλαδας", υπάρχει μια φωτογραφία στην οποία απεικονίζεται το Νάξος μαζί με το Παρος στο λιμανι της Παρου

https://www.facebook.com/groups/oldgreece/permalink/4895521507157475/

ΔΕν ξέρω αν έχει υπάρχει ήδη.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Και ενω η τυχη του πλοιου ειναι το μεγαλυτερο μυστηριο στην ελληνικη καραβολατρικη κοινοτητα εμεις μπορουμε να το θαυμασουμε δεμενο στα Λεμοναδικα ,με τα σινιαλα της Arkadia Lines μεσα απο μια φωτο του @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ

Οχι οτι ειναι ασχημο με αυτα τα σινιαλα ,αλλα με την αλλαγη εχασε και το κατι ξεχωριστο που ειχε σε σχεση με τα υπολοιπα πλοια της εποχης 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/27/2021 at 8:34 PM, Nick the Greek said:

Θυμάται κανείς αν οι πλαινοί καταπέλτες του Νάξος χρησιμοποιήθηκαν ποτέ σε σταθερή βάση σε κάποιο λιμάνι?

Χρησιμοποιήθηκε στα λιμάνια των νησιών που δεν έδεναν τότε τα βαπόρια

On 4/19/2024 at 10:05 AM, polmyt said:

Και ενω η τυχη του πλοιου ειναι το μεγαλυτερο μυστηριο στην ελληνικη καραβολατρικη κοινοτητα εμεις μπορουμε να το θαυμασουμε δεμενο στα Λεμοναδικα ,με τα σινιαλα της Arkadia Lines μεσα απο μια φωτο του @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ

Οχι οτι ειναι ασχημο με αυτα τα σινιαλα ,αλλα με την αλλαγη εχασε και το κατι ξεχωριστο που ειχε σε σχεση με τα υπολοιπα πλοια της εποχης 

 

 

Η πιό περίεργο ; Όταν το 1977 βάφτηκε στα χρώματα του Καραγεώργη γιά μιά σαιζόν Φαίνεται όμως δεν  άρεσε κ το ξαναέβαψαν πορτοκαλί
Eδώ σε μιά φωτο ,στον Πειραιά φυσικά.

 

On 4/19/2024 at 3:04 PM, Nick the Greek said:

Κάντια / Ρέθυμνον πρέπει να είναι.

Σίγουρα είναι,στα λεμονάδικα έδεναν τότε.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μετά από χρόνια αναζητήσεων ήρθε λοιπόν η ώρα να δώσουμε κάποια παραπάνω στοιχεία για την τύχη του πλοίου μετά την πώληση του αλλα και να δούμε επιτέλους και κάποιες φωτογραφίες του.

Ως γνωστόν το πλοίο πουλήθηκε στην Κίνα τον Ιανουάριο του 1993 στην Hainan Libao (Μετάφραση>Liberty) Shipping Co και μετονομάστηκε σε Libao (Liberty) όπως πολύ σωστά είχε αναφερθεί και παλιότερα ενώ δρομολογήθηκε στην όχι και τόσο συνηθισμένη (λόγω απόστασης) γραμμή Haikou-Shekou. Για άγνωστους λόγους όμως, τόσο η εταιρία όσο και το πλοίο δεν μακροημέρευσαν ενώ μόλις το 1994 η βύθιση του Zhan Qiong 4 και η κατάρρευση της κραταιάς Zhan Qiong Ferries οδήγησε τους πλοιοκτήτες του Νάξος στην ίδρυση της Peng Cheng Ferries με σκοπό την κάλυψη των κύριων- εμπορικότερων γραμμών της Hainan (Ενδεικτικά ο στόλος της αποτελούνταν από τα: Peng Cheng No 1 ex Urara Maru, Peng Cheng No 2 ex Hayabusa No 2 , Peng Cheng No 3 ex Ferry Hakata). Για ιστορικούς λόγους ας αναφέρω ότι φαινομενικά τουλάχιστον το Peng Cheng No 2 αντικατέστησε το Νάξος στην γραμμή Haikou-Shekou μέχρι και την 01/11/2002 όπου και αποσύρθηκε υποχρεωτικά λόγω 30ετίας ενώ η Peng Cheng Ferries έχασε σταδιακά έδαφος στις τοπικές γραμμές της Hainan από την επίσης νεοσύστατη Shuang Tai Ferries και έκλεισε οριστικά επίσης το 2002. Παρακάτω παραθέτω 3 φωτογραφίες που τραβήχτηκαν πάνω στο πλοίο τον Δεκέμβριο του 1993 όπως και ένα απόκομμα που αναφέρει κάποιες δοκιμές στο σύστημα πυρασφάλειας που πραγματοποιήθηκαν σε κάποιο ναυπηγείο της Guangzhou. Τέλος, με κάθε επιφύλαξη, το Νάξος πρέπει να δραστηριοποιήθηκε για πολυ μικρό χρονικό διάστημα στην Κίνα και το πιθανότερο είναι πως διαλύθηκε κάπου τοπικά προς τα μέσα της δεκαετίας του 1990 όπως συνέβη και με τα Χρυσή Άμμος - Γεώργιος.

*Θερμές ευχαριστίες στον Tanner Lilley και στις διασυνδέσεις του στην Κίνα για την αποστολή του υλικού.Messenger_creation_f9d97704-5998-498d-8079-d140925d6ff9.thumb.jpeg.f78f8fcbb1c9aa6254e9717066a23672.jpegMessenger_creation_787dbd17-1b35-420a-8eb2-116a5ee7c4b7.thumb.jpeg.8679b4b4561c88eff68e884d70ae6460.jpegMessenger_creation_ad443b74-30f5-4ef9-9ff0-e741bf9a9eec.thumb.jpeg.c06ff06aecd6958ae3393d6ef4a7305f.jpegIMG_20240506_185154.thumb.jpg.346e1cf460ab6d7aea395ef79a6d43a7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ναι αν το θέτεις έτσι ακούγεται όντως αρκετά περίεργο. Σαφώς και δεν μπορώ να μιλήσω με βεβαιότητα μιας και η Κίνα δεν φημίζεται για τις πληροφορίες που αφήνει να διαρρεύσουν το γεγονός όμως ότι οι πλοιοκτήτες του ένα χρόνο μετά την αγορά του ίδρυσαν άλλη εταιρία στην οποία όχι μόνο δεν το συμπεριέλαβαν αλλά και δρομολόγησαν στην θέση του το Peng Cheng 2 δείχνει ότι μάλλον τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα περίμεναν. Η έλλειψη φωτογραφιών και γενικά μαρτυριών για το πλοίο από την στιγμή που αναχώρησε από την χώρα μας υποστηρίζουν το σενάριο ότι μάλλον κατέληξε σε κάποιο διαλυτήριο πολύ σύντομα. Ακόμα και να πουλήθηκε σε κάποια άλλη τοπική εταιρία σίγουρα θα έπρεπε να αποσυρθεί το 2005 λόγω της νομοθεσίας που ισχύει εκεί. Τέλος πάντων, η έρευνα συνεχίζεται και θέλω να πιστεύω ότι σύντομα θα βρεθούν και τα υπόλοιπα κομμάτια του πάζλ...

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Θυμαται κανεις ή αν ξερει αν το πλοιο εβγαζε βλαβες στη καριερα του στην Ελλαδα;η εαν εχανε δρομολογια απο αυτες;;;γιατι κ αυτο μπορει να επαιξε το ρολο του

Το Παρος ηταν πιο ζημιαρικο ας πουμε

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Axilleas Tzathas said:

Ναι αν το θέτεις έτσι ακούγεται όντως αρκετά περίεργο. Σαφώς και δεν μπορώ να μιλήσω με βεβαιότητα μιας και η Κίνα δεν φημίζεται για τις πληροφορίες που αφήνει να διαρρεύσουν το γεγονός όμως ότι οι πλοιοκτήτες του ένα χρόνο μετά την αγορά του ίδρυσαν άλλη εταιρία στην οποία όχι μόνο δεν το συμπεριέλαβαν αλλά και δρομολόγησαν στην θέση του το Peng Cheng 2 δείχνει ότι μάλλον τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα περίμεναν. Η έλλειψη φωτογραφιών και γενικά μαρτυριών για το πλοίο από την στιγμή που αναχώρησε από την χώρα μας υποστηρίζουν το σενάριο ότι μάλλον κατέληξε σε κάποιο διαλυτήριο πολύ σύντομα. Ακόμα και να πουλήθηκε σε κάποια άλλη τοπική εταιρία σίγουρα θα έπρεπε να αποσυρθεί το 2005 λόγω της νομοθεσίας που ισχύει εκεί. Τέλος πάντων, η έρευνα συνεχίζεται και θέλω να πιστεύω ότι σύντομα θα βρεθούν και τα υπόλοιπα κομμάτια του πάζλ...

Και παλι...αγορασαν πλοιο που ητο στο παρα πεντε ηλικιακα? Τεσπα...Μυστηριο θα παραμεινει ετσι κι αλλιως...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...